- Сщмчч. Патри́кия, епископа Прусского, и с ним трех пресвитеров: Ака́кия, Мена́ндра и Полие́на (ок. 100)
- прп. Корни́лия, чудотворца Комельского (1537)
- блгв. вел. кн. Дими́трия Донского (1389) и преподобной Евфроси́нии, в миру Евдоки́и, вел. кн. Московской (1407)
- Прп. Корни́лия, игумена Палеостровского, Олонецкого (ок. 1420)
- блгв. кн. Иоа́нна Угличского, в иночестве Игна́тия, Вологодского (1523)
- прп. Се́ргия Шухтомского (1609)
- мч. Калу́фа Египтянина (284–303)
- прп. Иоа́нна, епископа Готфского (VIII)
- мучеников, в долине Ферейдан (Иран) от персов пострадавших (XVII) (Груз.) (переходящее празднование в день Вознесения Господня)
- Сщмчч. Матфи́я Вознесенского (1919) и Ви́ктора Каракулина (1937), пресвитеров
- сщмчч. Ону́фрия (Гагалюка), архиепископа Курского, Анто́ния (Панкеева), епископа Белгородского, Митрофа́на Вильгельмского, Алекса́ндра Ерошова, Михаила Дейнеки, Ипполи́та Красновского, Николая Садовского, Васи́лия Иванова, Николая Кулакова, Максима Богданова, Алекса́ндра Саульского, Павла Брянцева, Павла Попова, Гео́ргия Богоявленского пресвитеров, и мч. Михаила Вознесенского (1938)
- прмч. Валенти́на (Лукьянова), иеромонаха (1940)
Богослужения
Каноны
- Игнатию Угличскому, Вологодскому, прп.
- Димитрию Донскому, блгв. вел. кн.
- Евфросинии, вел. кн. Московской, прп.
- Корнилию, игумену Комельскому, Вологодскому, прп.
- Патрикию, епископу Прусскому, сщмч., и дружине его
- Вознесению Господню
- Святым апостолам
- Николаю, архиепископу Мир Ликийских, чудотворцу, свт.
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Вознесению Господню
Тропарь, глас 4
Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.
Перевод: Вознесся Ты во славе, Христе Боже наш, радости исполнив учеников обещанием Святого Духа, по утверждении их благословением[1], в том, что Ты – Сын Божий, Искупитель мира. [1] Отсылка к словам: «И, подняв руки Свои, благословил их. И когда благословлял их, стал отдаляться от них и возноситься на небо» (Лк.24:50-51).
Кондак, глас 6
Е́же о нас испо́лнив смотре́ние,/ и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным,/ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ника́коже отлуча́яся,/ но пребыва́я неотсту́пный,/ и вопия́ лю́бящим Тя:// Аз есмь с ва́ми и никто́же на вы.
Перевод: Исполнив весь замысел о нашем спасении, и то что на земле соединив с небесным, вознесся Ты во славе, Христе, Боже наш, совсем не оставляя нас, но пребывая неразлучно и взывая любящим Тебя: «Я – с вами и никто – против вас!»
Молитва
Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, соше́дый с Небе́сных высо́т спасе́ния на́шего ра́ди и напита́вый нас духо́вною ра́достию во святы́я и пресве́тлыя дни Воскресе́ния Твоего́, и па́ки по соверше́нии земна́го служе́ния Твоего́ вознесы́йся от нас на не́бо со сла́вою и возседы́й одесну́ю Бо́га и Отца́! В сей “я́сный и всесве́тлый день Боже́ственнаго на небеса́ восхожде́ния” Твоего́ “земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и не́бо Вознесе́нием днесь Творца́ тва́ри”, челове́цы славосло́вят непреста́нно, зря́ще заблу́ждшее и па́дшее естество́ свое́ на ра́мо Твое́, Спа́се, взе́млемо и на небеса́ вознесе́нное, А́нгели же веселя́тся, глаго́люще: Кто Сей, прише́дый во сла́ве, си́лен во бра́ни. Сей вои́стину Царь Сла́вы?! Сподо́би и нам немощны́м, земна́я еще́ му́дрствующим и плотоуго́дия твори́ти непрестаю́щим, восхо́д Твой на не́бо стра́шный помышля́ющи и пра́зднующе, плотска́я и жите́йская отложи́ти попече́ния и со Апо́столы Твои́ми на не́бо ны́не взира́ти всем се́рдцем свои́м и все́ми помышле́ньми свои́ми, помина́юще, я́ко та́мо на небеси́ горе́ жи́тельство на́ше есть, здесь же на земли́ мы то́чию стра́нники и прише́льцы есмы́, отше́дшия из до́ма О́тча в страну́ дале́чу греха́. Сего́ ра́ди усе́рдно про́сим Тя, пресла́вным Вознесе́нием Твои́м, Го́споди, оживи́ на́шу со́весть, ея́же ну́жнейши ничто́же есть в ми́ре, возведи́ нас из пле́на сего́ грехо́внаго пло́ти и ми́ра и сотвори́ нас го́рняя му́дрствовати, а не земна́я, я́ко да не ктому́ себе́ угожда́ти бу́дем и жи́ти, но Тебе́ Го́споду и Бо́гу на́шему служи́ти бу́дем и порабо́таем, до́ндеже отреши́вшеся от уз пло́ти и проше́дши невозбра́нно возду́шныя мыта́рства, дости́гнем Небе́сных оби́телей Твои́х, иде́же, ста́вше одесну́ю Вели́чествия Твоего́, со Арха́нгелы и А́нгелы и все́ми святы́ми прославля́ти бу́дем Всесвято́е и́мя Твое́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Единосу́щным и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем е́же на Небеса́/ с пречи́стою Твое́ю Пло́тию// Боже́ственное вознесе́ние.
Благоверному князю Димитрию Донскому
Тропарь, глас 3
Вели́ка обре́те в беда́х тя побо́рника земля́ Ру́сская,/ язы́ки побежда́юща./ Я́коже на Дону́ Мама́еву низложи́л еси́ горды́ню,/ на по́двиг сей прия́в благослове́ние преподо́бнаго Се́ргия,/ та́ко, кня́же Дими́трие,/ Христу́ Бо́гу моли́ся,// дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Перевод: Земля Русская обрела в тебе великого защитника в бедах, побеждающего язычников. Поскольку на Дону ты разгромил тщеславного Мамая, приняв благословение на этот подвиг от преподобного Сергия, так, князь Димитрий, Христу Богу молись даровать нам великую милость.
Кондак, глас 2
По́двиги твои́ми, свя́те Дими́трие,/ страну́ на́шу Бог сохрани́,/ да́вый тебе́ си́лу непобеди́мую./ И ны́не, предста́телю кре́пкий,/ соблюда́й моли́твами святы́ми/ град твой Москву́ невреди́м// от всех наве́т вра́жиих.
Перевод: Благодаря твоим подвигам, святой Димитрий, страну нашу сохранил Бог, давший тебе непобедимую силу. И сейчас, защитник наш сильный, оберегай молитвами святыми город твой Москву невредимой от всяких вражеских козней.
Молитва
О, святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дими́трие! А́ще и не мно́зи бы́ша дни́е земна́го жития́ твоего́, оба́че вели́к жре́бий прия́л еси́ от Соде́теля всех Го́спода, е́же просла́витися в земли́ Росси́йстей и блаже́нство ве́чное на Небесе́х получи́ти. Услы́ши нас, моли́твенниче те́плый, предста́телю наш пред Го́сподем неусы́пный! Во дни ми́ра и в годи́ну нестрое́ний не оста́ви нас попече́нием твои́м, научи́ ны поко́рны бы́ти Боже́ственному Промышле́нию, вся в житии́ на́шем ко бла́гу направля́ющему, оте́чество на́ше моли́твами твои́ми от наше́ствий вра́жиих, раздо́ров и нестрое́ний защити́ и укрепи́ те́плым твои́м предста́тельством. О свя́тче Бо́жий! Моли́, ку́пно со свято́ю супру́жницею и сподви́жницею твое́ю благове́рною княги́нею Евдоки́ею, да зна́менается на нас свет лица́ Бо́жия, и, тем наставля́еми, дости́гнем Ца́рства Пра́вды Христо́вы, несконча́емаго и ве́чнаго. Ами́нь.
Священномученику Патрикию, епископу Прусскому, и дружине его
Кондак, глас 4
Я́ко светосия́нен добро́тою свяще́нства/ и муче́ния кро́вию преукра́шен,/ с пострада́вшими с тобо́ю, Патрики́е, Христу́ предстоя́,/ о нас помина́й,// я́ко страда́лец честны́й.
Преподобному Корнилию Комельскому
Тропарь, глас 4
От ю́ности горя́щим жела́нием Боже́ственныя любве́ разжига́емь,/ жите́йския молвы́ оста́вил еси́, преподо́бне,/ ревни́тель Анто́нию Ве́ликому быв,/ безмо́лвием и жесто́ким пребыва́нием после́дуя Христу́,/ бде́нием и моли́твами и посто́м о́браз быв свои́м ученико́м./ Те́мже моли́ся Го́сподеви, Корни́лие блаже́нне,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: С юности воспламеняем горячим стремлением к Божественной любви, ты оставил житейскую суету, преподобный, став ревнителем Антонию Великому, безмолвием и суровой жизнью последуя Христу, в бдении, молитвах и посте ты был примером для своих учеников. Потому молись Господу, блаженный Корнилий, о спасении наших душ.
Ин тропарь, глас 8
По́стническими труды́ нетру́дную жизнь стяжа́, преподо́бне,/ слеза́ми же мы́сленнаго фарао́на потопи́л еси́/ и вме́сто ско́рби ра́дость обре́л еси́,/ предстоя́ Христо́ви в ли́це святы́х,// помина́й моля́щихся чад твои́х, Корни́лие, о́тче наш.
Перевод: Постническими трудами ты стяжал жизнь в уединении и безмолвии, преподобный, слезами же ты потопил духовного фараона (Исх.14:27-28) и вместо скорби обрел радость, предстоя Христу в собрании святых, вспоминай молящихся детей твоих, Корнилий отче наш.
Кондак, глас 8
Го́сподеви, от Святы́я Де́вы возсия́вшу ми́рови,/ и Тому́ измла́да, я́ко А́нгел, послужи́л еси́, блаже́нне,/ и си́лою Его́ пусты́ню, я́ко град, сотвори́л еси́,/ мно́жество же учени́к в ней собра́л еси́,/ и́хже Богодухнове́нными уче́ньми просвети́л еси́./ Тем вопие́м ти́:// ра́дуйся, о́тче наш Корни́лие, и́ноком Боже́ственное удобре́ние.
Перевод: Господу, воссиявшему миру от Святой Девы, с молодости послужил ты как Ангел, блаженный, и Его силой пустыня стала подобна городу, потому что ты собрал в ней множество учеников, просветив их Богодухновенным учением. Потому взываем к тебе: «Радуйся, отче наш Корнилий, монахов Божественное украшение».
Молитва
О, свяще́нная главо́, земны́й А́нгеле, Небе́сный челове́че, вели́кий чудотво́рче, преподо́бне о́тче Корни́лие! К тебе́ с ве́рою и любо́вию усе́рдно прибега́юще, умиле́нно про́сим тя, Небе́снаго предста́теля на́шего: яви́ нам, смире́нным и гре́шным, любо́вь твою́ оте́ческую и многомо́щное твое́ заступле́ние, се бо грех ра́ди на́ших не дерза́ем, с свобо́дою чад Бо́жиих, проси́ти Го́спода и Влады́ку на́шего о ну́жных нам на потре́бу, но тебе́, моли́твенника к Нему́ благоприя́тнаго, предлага́ем, ве́рующе несомне́нно, я́ко вся блага́я мо́жеши нам испроси́ти у бла́гости Его́, а́ще то́кмо восхо́щеши. Испроси́ у́бо нам, уго́дниче Бо́жий, у Всеще́драго и Человеколю́бца Бо́га, ве́ру пра́ву, благоче́стие непоколеби́мое, покая́ние соверше́нное, жития́ исправле́ние реши́тельное, да про́чее не прогневля́ем Го́спода наруше́нием святы́х Его́ за́поведей и сподо́бимся проще́ние грехо́в на́ших от Него́ получи́ти. Умоли́, чудотво́рче святы́й, Царя́ ца́рствующих и Го́спода госпо́дствующих дарова́ти мир и благострое́ние стране́ на́шей, я́ко да позна́ют вси противля́ющиися ей, я́ко с на́ми Бог и святи́и уго́дницы Его́. Сохрани́, свя́тче Бо́жий, моли́твами твои́ми Це́рковь Христо́ву от ересе́й и раско́лов, суеве́рия и неве́рия челове́ческаго, да цвете́т в ней свято́е Правосла́вие во всей си́ле и прино́сит плоды́ спаси́тельныя душа́м. Соблюди́ от вся́каго зла и оби́тель, тобо́ю созда́нную, и вся живу́щия и подвиза́ющиися в ней по твои́м уста́вом, да це́лы и невреди́мы пребу́дут от искуше́ний врага́ спасе́ния челове́ческаго. При́зри ми́лостивно и на предстоя́щия тебе́ и моля́щияся лю́ди, и́же в оби́тель твою́ прихо́дят на поклоне́ние, и вся проше́ния их во бла́го испо́лни: боля́щим исцеле́ние, скорбя́щим утеше́ние, бе́дствующим вспоможе́ние ско́ро пода́ждь. Всем же нам здра́вие душе́вное и теле́сное, земли́ плодоно́сие, ти́хое и богоуго́дное житие́, благу́ю христиа́нскую кончи́ну и до́брый отве́т на Стра́шнем Суде́ Христо́вом у Всеми́лостиваго Бо́га исхода́тайствуй, я́ко вои́стинну име́яй ве́лие к Нему́ дерзнове́ние. Ей, о́тче! Ве́мы, я́ко мно́го мо́жет моли́тва твоя́ пред лице́м Вседержи́теля Го́спода, сего́ ра́ди кре́пко на тя упова́ем и на твоя́ святы́я моли́твы зело́ наде́емся, я́ко ты приведе́ши нас предста́тельством твои́м в небу́рное приста́нище спасе́ния и насле́дники пока́жеши нас всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва. Не посрами́ же, свя́тче о́тче наш, упова́ния на́шего и сподо́би нас вку́пе с тобо́ю блаже́нства ра́йскаго наслажда́тися, да сла́вим, хва́лим и велича́ем вели́кую ми́лость к нам Человеколю́бца Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, и твое́ благо́е оте́ческое заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобному Корнилию, игумену Палеостровскому
Тропарь, глас 5
От ю́ности, прему́дре, приле́жно подвиза́вся,/ от Бо́га наставля́емь,/ оте́чество свое́ оста́вль – град Псков,/ и всели́ся в пусты́ню,/ во ото́це вели́каго е́зера Оне́га,/ и́ноки собра́ му́дре/ и извеще́нием Свята́го Ду́ха оби́тель согради́/ и храм созда́ Пресвяте́й Богоро́дице/ в похвалу́ Рождества́ Ея́,/ струя́ми же слез твои́х/ безпло́тныя враги́ погрузи́л еси́/ и жития́ твоего́ целому́дрием со а́нгельскими ли́ки совокупи́ся,/ преподо́бне о́тче Корни́лие,/ с ни́миже Христа́ Бо́га моли́// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: С юности, премудрый, ты настойчиво подвизался, наставляемый Богом, оставил отечество твое - город Псков - и поселился в пустыни, на острове великого Онежского озера, с мудростью собрав монахов и основав обитель по благословению Святого Духа и создав храм Пресвятой Богородицы, в честь Рождества Ее. Потоками же слез твоих ты потопил бесплотных врагов и целомудрием твоей жизни соединился с собранием ангельским, преподобный отче Корнилий, с ними же Христа Бога моли о спасении наших душ.
Кондак, глас 3
Я́ко А́нгел во пло́ти, на земли́ показа́ся,/ поще́нием насажде́н быв, преподо́бне о́тче Корни́лие,/ наста́вник и́ноком мно́гим был еси́,/ сего́ ра́ди вопие́м ти:// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как Ангел во плоти ты был на земле, будучи подготовлен пощением, преподобный отче Корнилий, ты был наставником многих монахов, потому взываем к тебе: «Моли Христа Бога о спасении наших душ».
Молитва
О, преподо́бне о́тче наш Корни́лие, вели́кий уго́дниче Бо́жий и ско́рый в беда́х предста́телю! Не забу́ди, я́коже обеща́лся еси́, посеща́ти нас, чад свои́х; а́ще бо те́лом от нас и отше́л еси́, но ду́хом с на́ми пребыва́еши. Мо́лимся у́бо тебе́, о преподо́бне о́тче Корни́лие, бу́ди предста́тель за ны, гре́шныя рабы́ своя́, ко Го́споду Иису́су Христу́ и Пречи́стей Его́ Богома́тери, Влады́чице на́шей Богоро́дице, да изба́вимся от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́ и меча́, от наше́ствия иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни, от напра́сныя сме́рти и от всех враго́в ви́димых и неви́димых. О преподо́бне о́тче Корни́лие! Услы́ши нас, гре́шных рабо́в свои́х, моля́щихся тебе́, изря́днее же в час сей со слеза́ми припа́дающих к тебе́: не отри́ни нас от своего́ заступле́ния: а́ще бо и гре́шнии есмы́, но с ве́рою притека́ем к честно́му твоему́ гро́бу и с любо́вию облобыза́юще честну́ю твою́ ико́ну, уми́льно зове́м: приими́ от нас, недосто́йных, моли́тву сию́, я́ко кади́ло благово́нное, я́ко же́ртву благоприя́тну, и умерщвле́нныя на́ша ду́ши злы́ми де́лы и по́мыслы оживи́, преподо́бне, и просвети́ на́ша о́чи серде́чныя, я́коже и деви́це Ага́фии исцели́л еси́ десно́е о́ко, и зре́ти сотвори́л, и Бори́су стра́ждущему во сне яви́лся еси́, и, от разслабле́ния здра́ва соде́лавши, во и́ноческий о́браз приве́л еси́ его́, та́кожде и нас, содержи́мых у́зами вра́жиими, и́миже связа́ нас зло́е на́ше произволе́ние, исто́ргни из глубины́ прегреше́ний на́ших и к пути́ покая́ния наста́ви, и от се́ти диа́воли разреши́ ми́лостивным свои́м предста́тельством. Ами́нь.
Благоверному князю Иоанну, в иночестве Игнатию, Угличскому, Вологодскому
Тропарь, глас 2
В житии́ свое́м мно́ги ско́рби претерпе́л еси́, блаже́нне,/ и терпе́ния ра́ди вене́ц от Бо́га прия́л еси́,/ и по сме́рти свое́й чудотво́рец показа́лся еси́,/ того́ ра́ди па́мять твою́ пе́сньми почита́ем,/ преподо́бне о́тче наш Игна́тие,/ моли́ся, предстоя́ Святе́й Тро́ице,/ держа́ве сро́дник твои́х богоуго́дней бы́ти// и сыново́м Росси́йским спасти́ся.
Перевод: В жизни своей ты претерпел многие скорби, блаженный, и ради терпения получил венец от Бога, и после смерти твоей явился чудотворцем, поэтому память твою в песнопениях прославляем, преподобный отче наш Игнатий, молись, предстоя Святой Троице, о государстве соотечественников твоих, чтобы ему быть угодным Богу, и сынам Российским спастись.
Кондак, глас 8
Изря́дная о́трасле благочести́ваго ко́рене,/ ди́вный благоро́дный цве́те,/ избра́нный от пеле́н благода́тию Христо́вою,/ возлю́бленный от ю́ности Ду́хом Святы́м,/ де́вственное процвете́ние, Игна́тие блаже́нне,/ днесь, соше́дшеся, ве́рнии, в па́мять твою́,/ похва́льными венцы́ честну́ю твою́ главу́ венча́юще, зове́м:// ра́дуйся, преподо́бне, сосу́де Свята́го Ду́ха, всея́ Росси́йской земли́ удобре́ние.
Перевод: Необыкновенный росток от благочестивого корня, удивительный и благородный цветок, избранный с младенчества благодатью Христовой, возлюбленный с юности Духом Святым, всходы девства, Игнатий блаженный, сегодня, собравшись, верующие в день памяти твоей и венцом славы почтенную твою голову увенчивая, взываем: «Радуйся, преподобный, сосуд Святого Духа, всей Российской земли украшение».
Ин кондак, глас 8
Чи́сто житие́ на земли́ пожи́л еси́,/ ду́шу и те́ло без скве́рны соблю́л еси́/ и терпе́ния ра́ди своего́ мзду восприя́л еси́./ И ны́не на Небесе́х со А́нгелы веселя́ся, преподо́бне о́тче Игна́тие,/ моли́ся непреста́нно Христу́ Бо́гу о всех нас, почита́ющих па́мять твою́// и притека́ющих к ра́це моще́й твои́х.
Перевод: Непорочную жизнь ты прожил на земле, душу и тело сохранил от нечистоты и за терпение свое принял награду. И сейчас на Небесах с Ангелами радуясь, преподобный отче Игнатий, молись не переставая Христу Богу обо всех нас, почитающих память твою и приходящих к раке с мощами твоими.
Преподобному Сергию Шухтомскому
Тропарь, глас 8
Бде́нными моли́твами и пото́ки сле́зными пусты́ню напои́л еси́/ и из глубины́ воздыха́ньми ю́ расплоди́л еси́/ и бысть по́стнически ра́вно А́нгелом житие́ твое́;/ страда́льчески боре́ньми, я́же от бесо́в и от ненака́занных челове́к, претерпе́л еси́/ и А́нгелом собесе́дник яви́ся,/ Боже́ственнаго виногра́да насе́ятель быв;/ и, оста́вив вре́менное житие́, пресели́лся еси́ в жили́ще Небе́сное./ Те́мже тя почита́ем, преподо́бне о́тче наш Се́ргие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Бденными молитвами и потоками слез ты напоил пустыню и стенаниями из глубины ее уплодородил, жизнь твоя была постнической и подобной Ангельской, ты претерпел борьбу и страдания от бесов и грубых людей и стал собеседником Ангелам, быв насадителем Божественного винограда, и, оставив временную жизнь, ты переселился в Небесное жилище. Потому почитаем тебя, преподобный отче наш Сергий, моли Христа Бога о спасении наших душ.
Священномученику Онуфрию (Гагалюку), архиепископу Курскому
Тропарь, глас 2
Я́ко сосу́д свяще́нный Ду́ха Боже́ственнаго/ сто́лп и свети́льник Це́ркве Правосла́вныя вои́стину яви́лся еси́, священному́чениче Ону́фрие,/ егда́ вся́ спи́ра богобо́рцев земли́ на́шея,/ зло́бою а́да ды́шуща,/ разори́ти Це́рковь Бо́жию устреми́шася./ Ты́ же со мно́жеством испове́дников Христо́вых/ зе́млю сиби́рскую костьми́ свои́ми устилаху, де́монскую де́рзость гони́телей беззако́нных посрами́л еси́./ Ны́не, о Всеблаже́нне, со все́ми страстоте́рпцы Свято́й Руси́,/ в Це́ркве Небе́сней торжеству́юще, Моли́ Взе́млющаго грехи́ ми́ра// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как сосуд священный Духа Святого, столпом и светилом Церкви Православной воистину явился ты, священномученик Онуфрий, когда все полки богоборцев земли нашей, дыша злобой ада, устремились разорить Церковь Божию. Ты же со множеством исповедников Христовых землю сибирскую костями своими устелил и демонскую дерзость беззаконных гонителей посрамил. Сейчас, о всеблаженный, со всеми страстотерпцами Святой Руси в Церкви Небесной торжествуя, моли Взявшего грехи мира (Ин.1:29) о спасении наших душ.
Кондак, глас 8
Святи́тельскою благода́тию све́тло облече́н,/ я́ко Исаа́к целому́дренный,/ священноде́йствовати свое́ю кро́вию Пастыренача́льнику Христу́ сла́вно предте́кл еси́,/ Ону́фрие богому́дре,/ Це́рковь Святу́ю, зло́бою ересе́й и раско́лов злочести́вых снеда́емую,/ и богобо́рцами разоря́ему, я́ко Неве́сту Христо́ву, страда́ньми до́блестне защища́я,/ пу́ть ве́рным к Боже́ственному богому́дрию уче́ньми твои́ми облиста́л еси́,// я́ко стра́ж недремлющий и ве́рный дру́г Христо́в.
Перевод: Светло облеченный святительской благодатью, как целомудренный Исаак, ты славно совершил священное служение своей (мученической) кровью Пастыреначальнику Христу, Онуфрий Богомудрый, Церковь Святую, терзаемую злобой ересей и злочестивых расколов и разоряемую богоборцами, защищая доблестно страданиями, как Невесту Христову, ты осиял своим учением путь для верующих к Божественному богомудрию, как недремлющий страж и верный друг Христов.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
Силу Вознесения Господня Св. Павел выражает так: «восшед на высоту, пленил плен и дал дары человекам» (Еф.4:8)
Удовлетворив правде Божией, Господь отверз для нас все сокровища благости Божией. Это и есть плен, или добыча вследствие победы. Начаток раздаяния этой добычи человекам есть сошествие Святого Духа, Который, сошедши единожды, всегда пребывает в Церкви и каждому подает, что кому потребно, беря все из того же единожды плененного плена.
Приди всякий и бери. Но заготовь сокровищехранительницу – чистое сердце; имей руки, чем брать – веру неразмышляющую, и приступи исканием уповающим и неотступно молящимся.
Развернуть
Притча дня
Отец говорит своему сыну: «Сынок, знаешь, что поистине в Рай входят бесплатно, а вход в ад платный, а иногда и дорогостоящий...»
Удивленно сын спрашивает: «Как это, отец?»
Отец говорит: «Да, жар ада стоит дорого. Кто играет в азартные игры – платит. Кто употребляет алкоголь или наркотики – платит. Кто сигару курит – платит... А рай, сынок даром: молишься даром; держишь пост даром; делаешь угодное Господу даром. Отвернуться от соблазна и греха, боясь Бога, тоже ничего не стоит... Зачем же платить за ад, когда можно получить Рай даром???»
Проповедь дня
- Прот. Родион Путятин. Поучение на праздник Вознесения Господня.
- Прот. Вячеслав Резников. О невозможности оставаться на земле. Вознесение Господне, Мк.16:9-2.
- Митр. Сурожский Антоний. Радость разлуки.
- Свт. Фотий, патриарх Константинопольский. Беседа на Вознесение Господне.
- Свт. Феофан Затворник. Cлово на Вознесение Господне.
- Прот. Александр Мень. Вознесение Господне
- Еп. Илия Минятий. Похвальное слово на Вознесение Господне.
- Свящ. Иоанн Павлов. Вознесение.
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. благоверный князь Иоанн Угличский, в иноках Игнатий, Вологодский чудотворец.
- Свт. Лука (Войно-Ясенецкий). Слово в день Вознесения Христова.
- Свт. Филарет Московский. Слово Вознесения Господня.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). Слово на Вознесение Господне.
- Митр. Макарий (Булгаков). Речь на Вознесение Господне.
- Свт. Димитрий Ростовский. Поучение на Вознесение Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Мк.16:19.
- Прот. Димитрий Смирнов. Вознесение Господне.
- Блаженный Августин Аврелий. Слово на Вознесение Господне. c.
- Слово на Вознесение Господне. b.
- Слово на Вознесение Господне. a.
- Свт. Кирилл Туровский. Слово на Вознесение Господне.
- Прп. Феодор Студит. Поучение на Вознесение Христа Спасителя.
- Поучение на Вознесение Господне.
- Свт. Григорий Великий (Двоеслов). Беседа на день Вознесения Господня.
- Свт. Лев I, папа Римский. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
- Слово на Вознесение Господне.
- Свт. Прокл, патриарх Константинопольский. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
- Свт. Епифаний Кипрский. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
- Свт. Григорий Нисский. Слово на день Вознесения Господа нашего Иисуса Христа.
- Свт. Афанасий Великий. Слово на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа.
Развернуть
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Православное богослужение.
Перевод на современный язык богослужения праздника Вознесения Господня.
Развернуть
Аудиокниги и фильмы
Основы православия
Тема 152. Где об этом сказано в Библии?
Не обо всём, что имеется в практике духовной, церковной жизни, прямо сказано в Библии. О многом из этого сказано в Священном Предании.
Священное Писание — часть Священного Предания, всего спасительного опыта Церкви. На протяжении веков Св. Предание приумножается опытом и знаниями. Церковь — не археологический музей, не труп, а живой организм, Дух Святой оживотворяет Её. История Церкви не завершилась, а только началась около 2000 лет назад. Церковь была, есть и будет столпом и утверждением истины (1Тим.3:15).
Святитель Василий Великий в послании «О Святом Духе» к Амфилохию: «Если бы вздумали мы отвергать не изложенные в Писании обычаи, как не имеющие большой силы, то неприметным для себя образом исказили бы самое главное в Евангелии, лучше же сказать, обратили бы проповедь в пустое имя. Например, (напомню сначала о первом и самом общем), кто возложивших упование на имя Господа нашего Иисуса Христа письменно научил знаменовать себя крестным знамением? Какое Писание научило нас в молитве обращаться к востоку? Кто из святых оставил нам на письме слова призывания при показании Хлеба благодарения и Чаши благословения? Ибо мы не довольствуемся теми словами, о которых упомянули Апостол или Евангелие, но и прежде, и после них произносим другие, как имеющие великую силу к совершению Таинства, приняв их из не изложенного в Писании учения. Благословляем же и воду Крещения, и елей Помазания, и даже самого крещаемого по каким изложенным в Писании правилам? Не по соблюдаемому ли в молчании и таинственному преданию?» (гл. 27).
См. Почему у православных «не всё по Библии»?
Практический совет
Храм для нас с вами — это наша «подзарядка», духовный «аккумулятор», наша «духовная розетка». Почти у каждого из вас в кармане лежит сотовый телефон, и вы знаете, что через день-два его надо подзаряжать, иначе в нужный момент, когда понадобится выйти на связь, ее не будет, потому что аккумулятор разрядился. Точно так же если мы один-другой воскресный день не были в храме, то уже духовно «разрядились». Не работает твоя связь с небом, а виновато в этом не небо, а именно ты, потому что твой духовный аккумулятор разряжен. Многие из нас точно не знают, как устроен телефон, что там происходит, как он заряжается и как разряжается. Зато все знают, что надо включить вилку в розетку, и само все устроится. Так и нам надо самих себя — свои «мощи», свое тело в храм просто притащить. Вы знаете, что тело христианина на церковном языке называют мощами. Вот мы и должны свои мощи сюда просто принести и поставить, тогда наша вилка включится в розетку. Даже если человек пока многого не понимает в богослужении, в его песнопениях и молитвах, душа его реально напитывается.
Дома, вне храма, это сделать невозможно. Поэтому Господь и говорит: «шесть дней работай и делай в них всякие дела твои, а день седьмой — Господу» (Исх.20:10). Подумай об этом: живем мы один раз, а душа вечная. И свою «книгу жизни» мы пишем сразу на чистовик, никакого черновика не будет, ничего не перепишешь. И тем временем, которое нам дал Господь, надо дорожить.
архимандрит Мелхиседек (Артюхин)
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2006
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Не должно ни у кого и спрашивать, нужно ли распространять славу Божию пишущею рукою, или словесно, или добрыми делами. Это мы обязаны делать по мере сил своих и возможности. Таланты надо употреблять в дело. Коли будешь задумываться об этом простом деле, то дьявол, пожалуй, внушит тебе нелепость, что тебе надо иметь только внутреннее делание.
Фото дня
Этот день в истории
Международный день защиты детей. Один из самых лицемерных праздников в государствах, где разрешены убийства нерождённых детей (аборты). Особенно там, где все жители в обязательном порядке оплачивают услуги палачей через фонд медицинского страхования.
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе
Престольный праздник