Чтения Священного Писания
Лит.– Деян.1:1–8 (зач. 1). Ин.1:1–17 (зач. 1). На веч.: Ин.20:19–25 (зач. 65).
Богослужения
Каноны
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Воскресшему Спасителю
Молитва
Сла́ва Тебе́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мо́й, я́ко па́ки сподо́бил мя́ еси́ недосто́йнаго, преше́дша по́прище свята́го поста́, поклони́тися Боже́ственным Страсте́м Твои́м и ви́дети всера́достный де́нь пресла́внаго из гро́ба Воскресе́ния Твоего́, во́ньже свободи́л еси́ су́щия во а́де от ве́к свя́занныя ду́ши пра́ведных. Тоя́ Боже́ственныя свобо́ды ду́ха и пло́ти, дража́йший Спаси́телю мо́й, и а́з жела́ю, да разреши́ мя́, свя́зана су́ща мно́гими грехи́, и да сотвори́ши возсия́ти живоно́сному све́ту Воскресе́ния Твоего́ во мра́чней души́ мое́й: ви́жду бо безчи́сленныя щедро́ты и неизрече́нное человеколю́бие Твое́, я́ко не то́чию от небытия́ в бытие́ мя́ приведе́ши, и о́браза Твоего́ подо́бием украси́в, всея́ до́льния тва́ри влады́ку поста́вил мя́ еси́, но и посе́м па́дша с высоты́ и врагу́ порабо́тившася, не оста́вил еси́, но, искупи́в мя́ безце́нною Кро́вию Твое́ю, благода́тию креще́ния снабди́л мя́ еси́, да востеку́ на пе́рвое достоя́ние. А́з же, окая́нный, запя́т бы́в умо́м плотски́м, обрати́хся вспя́ть и па́ки ра́б сотвори́хся греха́ и страсте́й, до́ндеже еди́н по еди́ному погуби́х вся́ да́ры благода́ти Твоея́. И ны́не у́бо, что́ сотворю́, не ве́м: оба́че помяну́в глаго́лы пречи́стых у́ст Твои́х, я́ко не прише́л еси́ призва́ти пра́ведники, но гре́шники в покая́ние, и а́з, я́ко еди́н от си́х, с ве́рою и смире́нием прихожду́ к Живоно́сному Гро́бу Твоему́, не арома́ты и воню́ ми́ра нося́й (на́г бо е́смь и пу́ст благи́х де́л), но па́че наде́жду имы́й обрести́ в не́м проще́ние грехо́м мои́м и обновле́ние нечи́стому житию́ моему́. При́зри у́бо на мя́, ка́ющася и служи́ти Тебе́ хотя́ща, и не отри́ни от благода́ти Воскресе́ния Твоего́! Живоно́сною сме́ртию Твое́ю и погребе́нием умертви́ моя́ лю́тыя стра́сти, да я́ко ме́ртв и погребе́н жи́ву в ми́ре се́м. Пресла́вным воста́нием Твои́м воздви́гни мою́ ду́шу, умерщвле́нную грехи́, и оживи́ со́весть, ея́же ничто́же в ми́ре ну́жнейше е́сть. Вознесе́нием Твои́м отто́ргни мя́ от су́етных и душетле́нных бла́г земны́х, и сотвори́ мя́ го́рняя му́дрствовати, я́ко да не ктому́ себе́ живя́ и угожда́я, но Тебе́, Го́споду и Бо́гу моему́, служа́ и рабо́тая, я́коже сподо́бихся поклони́тися Воскресе́нию Твоему́ на земли́, та́ко сподо́блен бу́ду ви́дети Тебе́, дражайшаго Искупи́теля моего́, и на Небеси́, за прия́тие сме́рти кре́стныя сла́вою и че́стию венча́нна, и ста́в одесну́ю вели́чествия Твоего́, со Арха́нгелы и А́нгелы, и со все́ми искупле́нными Тобо́ю бра́тиями мои́ми, во ве́ки веко́в пою́ Тебе́: Аллилу́иа. Ами́нь.
На Пасху (Светлое Христово Воскресение)
Кондак, глас 8
А́ще и во гроб снизше́л еси́ Безсме́ртне,/ но а́дову разруши́л еси́ си́лу, и воскре́сл еси́ я́ко победи́тель Христе́ Бо́же,/ жена́м мироно́сицам веща́вый, ра́дуйтеся:/ и Твои́м апо́столом мир да́руяй,// па́дшим подая́й воскресе́ние.
Перевод: Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный, но уничтожил силу ада и воскрес как победитель, Христе Боже, женам-мироносицам возгласив: «Радуйтесь!» и Твоим апостолам мир даруя, Ты, дающий падшим воскресение.
Преподобному Никите Мидикийскому, исповеднику
Кондак, глас 2
Небе́сный ум и житие́ стяжа́в,/ сия́еши я́сно, я́коже со́лнце, све́тлостию дел,/ просвеща́еши су́щия во тьме жите́йстей, о́тче Ники́то,/ и, приводя́ всех к Бо́гу,// моли́ непреста́нно о всех нас.
Перевод: Небесный ум и образ жизни приобретя, сияешь ярко, как солнце, славой твоих деяний, просвещаешь находящихся во тьме житейской, отче Никита. Приводя всех к Богу, молись не переставая обо всех нас.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Неувядаемый Цвет»
Тропарь, глас 5
Ра́дуйся, Богоневе́сто, же́зле та́йный,/ Цвет Неувяда́емый процве́тший,/ ра́дуйся, Влады́чице, Е́юже ра́дости наполня́емся // и жизнь насле́дствуем.
Перевод: Радуйся уневестившаяся Богу, таинственный Жезл, расцветший Неувядаемый Цветок, радуйся, Владычица, с Тобой же мы исполняемся радости и наследуем жизнь (вечную).
Молитва
О, Пресвята́я и Пренепоро́чная Ма́ти Де́во, наде́ждо христиа́н и прибе́жище гре́шным! Защити́ всех в несча́стиях к Тебе́ прибега́ющих, услы́ши стена́ния на́ша, приклони́ у́хо Твое́ к моле́нию на́шему. Влады́чице и Ма́ти Бо́га на́шего, не пре́зри тре́бующия Твоея́ по́мощи и не отри́ни нас гре́шных, вразуми́ и научи́ нас, не отступи́ от нас, рабо́в Твои́х, за ропта́ние на́ше. Бу́ди нам Мать и Покрови́тельница, вруча́ем себе́ ми́лостивому Покро́ву Твоему́. Приведи́ нас, гре́шных, к ти́хой и безмяте́жной жи́зни, да опла́чем грехи́ на́ши. О, Ма́ти Мари́е, на́ша преблага́я и ско́рая Засту́пнице, покры́й нас Свои́м хода́тайством, защити́ от враго́в ви́димых и неви́димых, умягчи́ сердца́ злых люде́й, возстаю́щих на нас. О, Ма́ти Го́спода Творца́ на́шего! Ты еси́ Ко́рень Де́вства и Неувяда́ющий Цвет чистоты́ и целому́дрия, пошли́ по́мощь нам немощны́м и обурева́емым плотски́ми страстьми́ и блужда́ющим сердца́ми. Просвети́ на́ши душе́вныя о́чи, да ви́дим пути́ пра́вды Бо́жия. Благода́тию Сы́на Твоего́ укрепи́ на́шу сла́бую во́лю во исполне́ние за́поведей, да изба́вимся от вся́кия беды́ и напа́сти и оправда́ны бу́дем Твои́м пречу́дным заступле́нием на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́, Ему́же мы воздае́м сла́ву, честь и поклоне́ние ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Мысли свт. Феофана Затворника
Пасха, Господня Пасха! От смерти к жизни привел нас Господь Своим Воскресением. И вот Воскресение это «ангелы поют на небеси», увидев светлость обоженного естества человеческого в предопределенной ему славе в лице Господа Искупителя, во образе Коего силою Воскресения Его имели претвориться все истинно верующие в Него и прилепляющиеся к Нему вседушно.
Слава, Господи, преславному Воскресению Твоему! Ангелы поют, сорадуясь нам и предзря восполнение сонма своего; нас же сподоби, Господи, Тебя, Воскресшего, чистым сердцем славить, видя в Воскресении Твоем пресечение снедающего нас тления, засеменение новой жизни пресветлой и зарю будущей вечной славы, в которую предтечею вошел Ты Воскресением нас ради. Не человеческие только, но вместе и ангельские языки не сильны изъяснить неизреченную Твою к нам милость, преславно Воскресший Господи!
Притча дня
Мир вокруг нас
Недалеко от дороги стояло засохшее дерево.
Ночью мимо проходил вор. Он увидел вдалеке силуэт и подумал, что это стоит полицейский у дороги, испугался и убежал.
Вечером проходил влюблённый. Он ещё издали заприметил изящный силуэт и подумал, что это его любимая уже поджидает его. Его сердце радостно забилось. Он улыбнулся и ускорил шаг.
Днем мимо дерева проходила мать с ребёнком. Малыш, напуганный страшными сказками, подумал, что возле дороги притаился великан, и громко расплакался.
Но дерево всегда оставалось только деревом!
Мир вокруг нас – это отражение нас самих. Он такой, каким мы его видим!
Проповедь дня
- Прот. Вячеслав Резников. Пасха. Светлое Христово Воскресение.
- Свт. Григорий Нисский. Слова на Святую Пасху.
- Свт. Иоанн Златоуст. Слово на Святую Пасху.
- Слово огласительное на Святую Пасху.
- Беседа на тридневное Воскресение Господа нашего Иисуса Христа.
- Беседа на Святую Пасху.
- Беседа на слова: И свет во тме светится, и тма его не объят (Ин.1:5).
- Беседа на слова: И видехом славу Его, славу яко Единородного от Отца, исполнь благодати и истины (Ин.1:14).
- Святые отцы. На Пасху – Воскресение Христово.
- Еп. Митрофан (Зноско-Боровский). Пасха.
- Прот. Василий Михайловский. Светлое Христово Воскресение.
- Свт. Амвросий Медиоланский. Слово на Святую Пасху. a.
- Слово на Святую Пасху (О таинстве Пасхи).
- Слово на Святую Пасху. b.
- Прп. Феодор Студит. Огласительное слово во святую и великую неделю Пасхи.
- Протопресвит. Александр Шмеман. Пасха.
- Иеромонах Антоний. О причащении на Пасху. Вси насладитеся. Предпасхальное слово
- Еп. Виссарион (Нечаев). Поучение в 1-й день Пасхи. Поклонение воскресшему Христу.
- Свт. Иоанн (Максимович), архиеп. Шанхайский и Сан-Францисский. Христос Воскресе!
- Прот. Григорий Дьяченко. Преподобный Никита исповедник.
- Прот. Родион Путятин. Поучения в день Пасхи.
- Свт. Филарет Московский. Слово в день Святыя Пасхи.
- Митр. Сурожский Антоний. Пасха.
- Свт. Димитрий Ростовский. Поучение на воскресение Христово, Евр.2:9.
- Свт. Епифаний Кипрский. Слово на Святое Воскресение Христово.
- Еп. Афраат Персидский. Слово о Пасхе.
- Архим. Кирилл (Павлов). Слово на Пасху.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). Слово на Пасху.
- Свт. Кирилл Туровский. Слово на Святую Пасху.
- Прп. Симеон Новый Богослов. Слово на Святую Пасху. (Что есть таинство воскресения Христова?)
- Прп. авва Дорофей Поучение на Святую Пасху.
- Свт. Григорий Великий (Двоеслов). Беседа на Святую Пасху (О явлении воскресшего Спасителя мира женам Мироносицам).
- Свт. Лев I, папа Римский. Слово на Святую Пасху. b.
- Слово на Святую Пасху. a.
- Свт. Прокл, патриарх Константинопольский. Слово на Святую Пасху. c.
- Слово на Святую Пасху. b.
- Слово на Святую Пасху. a.
- Блаженный Августин Аврелий. Слово на Святую Пасху.
- Свт. Григорий Богослов. Слово на Святую Пасху. b.
- Слово на Святую Пасху. a.
- Свт. Василий Великий. Беседа на слова: В начале бе Слово (Ин.1:1).
Основы православия
Тема 106. Что такое частные благочестивые богословские мнения?
Частные благочестивые богословские мнения — это мнения относительно тех или иных предметов нашей веры, высказанные тем или иным человеком, группой людей, церковным органом и т. п., не имеющие общецерковного признания, но и не отвергаемые Церковью, как если бы они были заведомо ложными. Такого рода мнения как минимум не противоречат Священному Писанию и Преданию Церкви (в этом состоит критерий допустимости частных богословских суждений).
Примерами частных благочестивых богословских мнений могут служить: предположения относительно дней творения (день — сутки; день — более длительный период); предположения о способе образования человеческих душ при размножении людей (душа творится Богом; душа происходит в соответствии с естественными законами от родителей); соображения о способе совершения частного суда и пр.
См. таблицу: Догматы и частные богословские мнения.
Практический совет
Можно ли верить снам?
«Нам надо знать и знать, что в нашем состоянии, еще не обновленном благодатью, мы неспособны видеть иных сновидений, кроме составляемых бредом души и наветом демонов». святитель Игнатий (Брянчанинов) Святые отцы предостерегают не достигших духовной зрелости верующих самостоятельно придавать снам какое-либо значение и тем более открывать их значения другим. Вместе с тем в аскетической литературе отмечается, что далеко не всякие сновидения заслуживают толкования.
См. Сны, сновидения.
Случайный тест
Поминальные дни 2023
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
1797 год. В России принят закон о престолонаследии.
2004 год. На колокольню Троице-Сергиевой Лавры поднят «Царь-колокол».