Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Равноапостольному Мефодию, архиепископу Моравскому
Тропарь, глас 4
Святи́теля Твоего́, Христе́,/ творя́щим све́тло торжество́ успе́ния/ ми́лость Твою́ свы́ше пода́ждь,/ отве́рзи же Ца́рствия две́ри,/ разреши́ же у́зы на́ша мно́гих грехо́в/ хода́тайством свята́го Твоего́ ученика́,// отца́ на́шего.
Перевод: Служащим светло праздник памяти успения святителя Твоего, Христос, подай милость Твою свыше, открой двери Царствия Небесного, развяжи узы многих наших грехов ходатайством святого Твоего ученика, отца нашего.
Кондак, глас 2
Боже́ственна и ве́рна Мефо́дия/ вси́ воспои́м лю́дие, и любо́вию ублажи́м,/ я́ко па́стыря вели́каго слове́ном,/ служи́теля Тро́ицы че́стна,/ прогони́теля е́реси,// мо́лит бо ся о всех нас.
Перевод: Святого и преданного Богу Мефодия все люди восхвалим пением и с любовью прославим, как пастыря великого славян, почтенного служителя Троицы и прогонителя ереси, так как он молится обо всех нас.
Воскресшему Спасителю
Молитва
Сла́ва Тебе́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мо́й, я́ко па́ки сподо́бил мя́ еси́ недосто́йнаго, преше́дша по́прище свята́го поста́, поклони́тися Боже́ственным Страсте́м Твои́м и ви́дети всера́достный де́нь пресла́внаго из гро́ба Воскресе́ния Твоего́, во́ньже свободи́л еси́ су́щия во а́де от ве́к свя́занныя ду́ши пра́ведных. Тоя́ Боже́ственныя свобо́ды ду́ха и пло́ти, дража́йший Спаси́телю мо́й, и а́з жела́ю, да разреши́ мя́, свя́зана су́ща мно́гими грехи́, и да сотвори́ши возсия́ти живоно́сному све́ту Воскресе́ния Твоего́ во мра́чней души́ мое́й: ви́жду бо безчи́сленныя щедро́ты и неизрече́нное человеколю́бие Твое́, я́ко не то́чию от небытия́ в бытие́ мя́ приведе́ши, и о́браза Твоего́ подо́бием украси́в, всея́ до́льния тва́ри влады́ку поста́вил мя́ еси́, но и посе́м па́дша с высоты́ и врагу́ порабо́тившася, не оста́вил еси́, но, искупи́в мя́ безце́нною Кро́вию Твое́ю, благода́тию креще́ния снабди́л мя́ еси́, да востеку́ на пе́рвое достоя́ние. А́з же, окая́нный, запя́т бы́в умо́м плотски́м, обрати́хся вспя́ть и па́ки ра́б сотвори́хся греха́ и страсте́й, до́ндеже еди́н по еди́ному погуби́х вся́ да́ры благода́ти Твоея́. И ны́не у́бо, что́ сотворю́, не ве́м: оба́че помяну́в глаго́лы пречи́стых у́ст Твои́х, я́ко не прише́л еси́ призва́ти пра́ведники, но гре́шники в покая́ние, и а́з, я́ко еди́н от си́х, с ве́рою и смире́нием прихожду́ к Живоно́сному Гро́бу Твоему́, не арома́ты и воню́ ми́ра нося́й (на́г бо е́смь и пу́ст благи́х де́л), но па́че наде́жду имы́й обрести́ в не́м проще́ние грехо́м мои́м и обновле́ние нечи́стому житию́ моему́. При́зри у́бо на мя́, ка́ющася и служи́ти Тебе́ хотя́ща, и не отри́ни от благода́ти Воскресе́ния Твоего́! Живоно́сною сме́ртию Твое́ю и погребе́нием умертви́ моя́ лю́тыя стра́сти, да я́ко ме́ртв и погребе́н жи́ву в ми́ре се́м. Пресла́вным воста́нием Твои́м воздви́гни мою́ ду́шу, умерщвле́нную грехи́, и оживи́ со́весть, ея́же ничто́же в ми́ре ну́жнейше е́сть. Вознесе́нием Твои́м отто́ргни мя́ от су́етных и душетле́нных бла́г земны́х, и сотвори́ мя́ го́рняя му́дрствовати, я́ко да не ктому́ себе́ живя́ и угожда́я, но Тебе́, Го́споду и Бо́гу моему́, служа́ и рабо́тая, я́коже сподо́бихся поклони́тися Воскресе́нию Твоему́ на земли́, та́ко сподо́блен бу́ду ви́дети Тебе́, дражайшаго Искупи́теля моего́, и на Небеси́, за прия́тие сме́рти кре́стныя сла́вою и че́стию венча́нна, и ста́в одесну́ю вели́чествия Твоего́, со Арха́нгелы и А́нгелы, и со все́ми искупле́нными Тобо́ю бра́тиями мои́ми, во ве́ки веко́в пою́ Тебе́: Аллилу́иа. Ами́нь.
На Пасху (Светлое Христово Воскресение)
Кондак, глас 8
А́ще и во гроб снизше́л еси́ Безсме́ртне,/ но а́дову разруши́л еси́ си́лу, и воскре́сл еси́ я́ко победи́тель Христе́ Бо́же,/ жена́м мироно́сицам веща́вый, ра́дуйтеся:/ и Твои́м апо́столом мир да́руяй,// па́дшим подая́й воскресе́ние.
Перевод: Хотя Ты и сошел во гроб, Бессмертный, но уничтожил силу ада и воскрес как победитель, Христе Боже, женам-мироносицам возгласив: «Радуйтесь!» и Твоим апостолам мир даруя, Ты, дающий падшим воскресение.
Святителю Евтихию, архиепископу Константинопольскому
Тропарь, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ я́же веще́й И́стина,/ сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая./ О́тче Евтихи́е,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная Истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче Евтихий, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 8
Боже́ственнаго ве́рно Евтихи́я вси пою́ще, лю́дие,/ любо́вию да ублажи́м, я́ко па́стыря вели́ка и служи́теля,/ и учи́теля прему́дра, и прогони́теля ересе́й,// мо́лит бо Го́спода о всех нас.
Перевод: Воистину святого Евтихия все воспевающе, люди, с любовью прославим, как пастыря великого, служителя и учителя премудрого и прогонителя ересей, так как он молит Господа обо всех нас.
Преподобноисповеднику Севастиану Карагандинскому
Тропарь, глас 3
Тро́ицы Святы́я служи́телю,/ земны́й а́нгеле и небе́сне челове́че,/ духо́внаго О́птинскаго ста́рчества прее́мниче,/ Христо́в священнотаи́нниче и испове́дниче,/ Ду́ха Свята́го оби́тель всечестна́я,/ преподо́бне о́тче Севастиа́не, досточти́ме,/ испроси́ ми́рови ми́р// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Троицы Святой служитель, земной ангел и небесный человек, преемник духовного Оптинского старчества, исповедник, посвященный в Божественные тайны Христовы, почитаемая обитель Святого Духа, преподобный отче Севастиан, досточтимый, испроси мир для всего мира и душам нашим великую милость.
Кондак, глас 3
Чистото́ю душе́вною боже́ственне вооружи́вся,/ и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́, вручи́в кре́пко,/ пробо́л еси́ бесо́вская ополче́ния,/ Севастиа́не о́тче наш,// моли́ непреста́нно о всех нас.
Молитва
О, пречестна́я и свяще́нная главо́, благода́ти Свята́го Ду́ха испо́лненная, Спа́сово со Отце́м обита́лище, ста́рцев о́птинских учениче́ и прее́мниче, гра́да Караганды́ светле́йшее украше́ние, Казахстанския страны́ богодарова́нный моли́твенниче, Це́ркви Ру́сския па́стырю богопросла́вленный, си́рым и вдови́цам засту́пниче, немощны́х врачу́ безме́здный, пра́вило ве́ры и благоче́стия, преподо́бных сожи́телю и му́чеников соприча́стниче, богоно́сне о́тче на́ш Севастиа́не досточти́ме! К тебе́ усе́рдно прибега́я, моле́ние те́плое прино́сим: от сокро́вищницы твоея́ пода́ждь и на́шему убо́жеству; смире́нием твои́м на́шу горды́ню низложи́; безстра́стием на́ша стра́сти попали́; бо́дрствованием ле́ности на́вык от на́с отжени́; сле́зными то́ки на́ше нечу́вствие пробуди́; бде́нием от нераде́ния на́с возста́ви; моли́твами и в на́с пла́мень моли́твы возжги́; любо́вию на́с братолю́бны сотвори́; пода́ждь же на́м ду́х кро́тости и смире́ния, ду́х чистоты́ и благоче́стия; от страсте́й многонеду́жия на́с свободи́ и ко и́стинному покая́нию приведи́. Ты́ бо во уме́ твое́м непреста́нно име́л еси́ на Кресте́ Распя́вшагося за на́с Сы́на Бо́жия, Того́ сладча́йшее И́мя во уме́ и в се́рдце непреста́нно име́ти и на́с научи́, да любо́вию Тому́ пламене́я, стра́шный о́ный де́нь су́дный сре́тити угото́вимся, и в Ца́рствие Небе́сное вни́ти с тобо́ю сподо́бимся, сла́вити и воспева́ти Триеди́ную держа́ву Бо́га на́шего: Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го во ве́ки. Ами́нь.
Мысли свт. Феофана Затворника
Пасха, Господня Пасха! От смерти к жизни привел нас Господь Своим Воскресением. И вот Воскресение это «ангелы поют на небеси», увидев светлость обоженного естества человеческого в предопределенной ему славе в лице Господа Искупителя, во образе Коего силою Воскресения Его имели претвориться все истинно верующие в Него и прилепляющиеся к Нему вседушно.
Слава, Господи, преславному Воскресению Твоему! Ангелы поют, сорадуясь нам и предзря восполнение сонма своего; нас же сподоби, Господи, Тебя, Воскресшего, чистым сердцем славить, видя в Воскресении Твоем пресечение снедающего нас тления, засеменение новой жизни пресветлой и зарю будущей вечной славы, в которую предтечею вошел Ты Воскресением нас ради. Не человеческие только, но вместе и ангельские языки не сильны изъяснить неизреченную Твою к нам милость, преславно Воскресший Господи!
Притча дня
Один из отцов рассказывал: был старец – святой и чистый по жизни. Когда он совершал св. литургию, то видел ангелов, стоявших по правой и по левой стороне. Усвоив у еретиков чин службы, и будучи сам не сведущ в божественных догматах, он, по простоте и не злонамеренно, во время службы говорил не то, что должно, не сознавая своей ошибки. По Промыслу Божию, к нему пришел один брат, сведущий в догматах. Старцу пришлось при нем совершать литургию. И сказал ему брат – он был в сане диакона: «Отче, то, что ты сказал во время священнодействия, несогласно с православной верой, но заимствовано у еретиков». Старец, при виде ангелов, предстоящих священнодействию, не обратил никакого внимания на слова брата. Но диакон не переставал утверждать: «Ошибаешься, старче! Не принимает этого Церковь...» При этих укоризнах и обличениях, которым он подвергался от диакона, старец, увидав по обычаю ангелов, спросил их:
– Вот что говорит мне диакон. Правда ли это?
– Послушайся его: он правильно говорит, – сказали ему ангелы.
– Почему же вы не сказали мне этого?
– Бог так устроил, чтобы люди были исправляемы людьми же, – отвечали ангелы.
С тех пор старец исправился в службе и воздал благодарность Богу и брату.
Луг духовный. Лимонарь или «Синайский патерик» блаж. Иоанн Мосх
Проповедь дня
- Прот. Вячеслав Резников. Пасха. Светлое Христово Воскресение.
- Свт. Григорий Нисский. Слова на Святую Пасху.
- Святые отцы. На Пасху – Воскресение Христово.
- Еп. Митрофан (Зноско-Боровский). Пасха.
- Прот. Василий Михайловский. Светлое Христово Воскресение.
- Свт. Амвросий Медиоланский. Слово на Святую Пасху. a.
- Слово на Святую Пасху (О таинстве Пасхи).
- Слово на Святую Пасху. b.
- Прп. Феодор Студит. Огласительное слово во святую и великую неделю Пасхи.
- Протопресвит. Александр Шмеман. Пасха.
- Иеромонах Антоний. О причащении на Пасху. Вси насладитеся. Предпасхальное слово
- Еп. Виссарион (Нечаев). Поучение в 1-й день Пасхи. Поклонение воскресшему Христу.
- Свт. Иоанн (Максимович), архиеп. Шанхайский и Сан-Францисский. Христос Воскресе!
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. Мефодий, архиепископ Моравский.
- Прот. Родион Путятин. Поучения в день Пасхи.
- Свт. Филарет Московский. Слово в день Святыя Пасхи.
- Митр. Сурожский Антоний. Пасха.
- Свт. Димитрий Ростовский. Поучение на воскресение Христово, Евр.2:9.
- Свт. Епифаний Кипрский. Слово на Святое Воскресение Христово.
- Еп. Афраат Персидский. Слово о Пасхе.
- Архим. Кирилл (Павлов). Слово на Пасху.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). Слово на Пасху.
- Свт. Кирилл Туровский. Слово на Святую Пасху.
- Прп. Симеон Новый Богослов. Слово на Святую Пасху. (Что есть таинство воскресения Христова?)
- Прп. авва Дорофей Поучение на Святую Пасху.
- Свт. Григорий Великий (Двоеслов). Беседа на Святую Пасху (О явлении воскресшего Спасителя мира женам Мироносицам).
- Свт. Лев I, папа Римский. Слово на Святую Пасху. b.
- Слово на Святую Пасху. a.
- Свт. Прокл, патриарх Константинопольский. Слово на Святую Пасху. c.
- Слово на Святую Пасху. b.
- Слово на Святую Пасху. a.
- Блаженный Августин Аврелий. Слово на Святую Пасху.
- Свт. Григорий Богослов. Слово на Святую Пасху. b.
- Слово на Святую Пасху. a.
Основы православия
Тема 109. Заповеди Божьи.
Бог даёт нам жизнь и образ жизни. Заповеди Божьи – внешний закон, данный Богом в дополнение к ослабевшему у человека вследствие грехопадения внутреннему ориентиру – совести.
Цель христианской жизни состоит в обретении совершенной любви. Бог выразил Свою любовь к нам через самопожертвование. Как же нам выразить свою веру (верность) и ответную любовь к Богу? Бог ответил нам на этот вопрос так: Если любите Меня, соблюдите Мои заповеди (Ин.14:15). И обещает таковым: Если заповеди Мои соблюдете, пребудете в любви Моей (Ин.15:10).
Синонимом слова грех является слово беззаконие, например, «И по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое…» (Пс.50), ап. Иоанн – «Грех есть беззаконие!» (1Ин.3:4). Беззаконие – нарушение божественного закона, заповедей.
Считать себя христианином и не знать заповедей – самообман. Апостол Иоанн это выразил так: Что мы познали Бога, узнаем из того, что соблюдаем Его заповеди. Кто говорит «я познал Его», но заповедей Его не соблюдает, тот лжец, и нет в нём истины. Естественно, чтобы их соблюдать, нужно их знать. Не зная Правил дорожного движения, невозможно ездить безаварийно.
Действенность заповедей (духовных законов) не ограничивается тем, согласен с ними человек или нет. Они «работают», как и законы физического мира.
Практический совет
Можно ли в церкви чем-нибудь заразиться?
Не следует считать храм местом, безусловно защищённым от инфекций. Если человек болен передающейся контактным или воздушно-капельным путём инфекцией, то ему лучше лечиться дома. Согрешают те, кто при известной им инфекционной болезни, идут в храм и заражают окружающих. А сильный кашель ещё и отвлекает молящихся.
Случайный тест
Поминальные дни 2009
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Никогда не принимай клеветы на ближнего своего, но останавливай клеветника такими словами: «Оставь, брат, я каждый день грешу еще большими тяжкими грехами, как же нам осуждать того?».
1563 год. В Москве начала работать типография первопечатника Ивана Фёдорова и Петра Мстиславца, началось печатание первой русской датированной книги — «Апостола».