Служба преподобному отцу нашему схиархимандриту Севастиану, старцу Карагандинскому

На малой вечерни

Стихиры поем на 4 глас 6-й:

От юности Господеви последовав, / родителей и любовь мирскую оставив, / в Оптиной пустыне с духоносными старцы вселился еси, / постных житие дeржа во смирении, / новомучеником Российским споследуя, / гонение от безбожных, радуяся, терпел еси, / хладных пределов Караганды дocтигл ecи, / идеже чистое житие, горя духом, скончал еси, / Христа Воскресша, яко бисер чудный, стяжав, / сия благодати причаститися / и нас сподоби отче Севастиане досточтиме.

Терпел еси кротко, / от злочестивых богоборцев, / бием, укоряем, и ураняем за Господа, / Егоже желал еси, досточтиме,/ мира сего красная в ничтоже вменив, / странничество многотрудное со страстотерпцы Христовы возлюбил еси, / равноангельный монашеский образ смиренно нося, / но являет тя Подвигоположник Христос, / в Церкви Своей светильника веры/ и изрядна испoведника.

В светозарные дни Пасхального торжества, / равноангельное житие твое, скончав, священное, / чудеса совершаеши еси изрядна и преславна. / Предстоя Богу, тебе подавшему залог Божественен/ и венец нетленен и славу вечнующую. / Того убо моли, Севастиане, досточтиме, / егда яко Судия приидет / избавитися всякого озлобления / почитающим священную память твою.

Слава, глас тойже:

Сый со Отцем на престоле святем, / пришед на землю, от Девы родися, / плотию распныйся и погребыйся и воскресый, / на небеса паки восшедый, Духа Утешетеля верующим дарова, вопия: / аще кто хощет в след Мене идти, / да отвержется себе и крест свой понесет, / сему усердно последуя, / высоту приял еси небесную, / Севастиане, досточтиме, исповедниче Христов.

И ныне, Богородичен гласа.

На стиховне стихиры, глас 4-й:

Плотию перстною обложен, / дух молитвою воскрилял еси,/ и к Богу умом восходя, / горния доброты зрел еси славу, / сего ради на тленную мира сего красоту / и безумный мятеж богоотступных человек / скорбно взирал еси / и, воздыхая, слезы проливал еси, / в небесное отечество преселитися желая,/ досточтиме Севастиане.

Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.

Великую твою благодати святыню / всем концем Церкви Русския возвещают чудеса твоя. / Како бо человек грешник / возможет такова знамения творити? / Воистину, свят еси, Севастиане преподобне, / прославляет тя Господь, яко прославльшаго Его / пред человеки на земли / и на небеси пред Отцем Своим.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.

Демоном страшная твоя молитва, / кротости и смирения исполненная, / величия твоего виновна бысть, / тоя бо светом выну озаряем, / Христов ум стяжал еси, блаженне, / неизглаголанная таинства познавая, / будущая, яко настоящая зрел еси,/ на путь истины и спасения / всех приходящих к тебе, наставляя.

Слава, глас 1-й:

Досточтиме отче Севастиане, / чистоты сокровище, / погибающих помощниче, / даждь нам твердую руку помощи твоея/ и грехми присно погружаемых, / от смертоносных глубин изведи / и прочее жития время / в покaянии истеннем скончати нам помози/ и от вечнаго гнева спастися сподоби.

И ныне, Богородичен гласа.

Тропарь писан на великой вечерни.

На велицей вечерни

Блажен муж: 1-й антифон. На Господи воззвах стихиры на 8, глас 5-й:

Ра́дуйся, богоно́се о́тче Севастиа́не, / от мла́да Христа́ Бо́га возлюби́вый / и чистото́ю Тому́ прилепи́выйся / де́тскою ве́рою после́дствовавый, / в простоте́ се́рдца Тому́ послужи́вый / и ра́зум духо́вный от Него́ прие́мый, / в светоза́рную О́птину пу́стынь к ста́рцам духоно́сным прише́л еси́, / и́хже благода́ти по прeе́мству унасле́довав, / испроси́ нам мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, преблаже́нне о́тче Севастиа́не, / плач неуте́шный де́моном наведы́й: / лю́дие бо, им ве́рно служи́вшия и рабо́тавшия, / тобо́ю апо́стольски науче́ннии и духо́вно просвеще́ннии, / попра́ша богопроти́вную горды́ню их, / и Бо́га просла́виша в душа́х и телесе́х свои́х / подаю́щаго ве́рным мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, преподо́бне Севастиа́не, / во́лею Христу́ сораспны́йся,/ душе́вных страсте́й умерщвле́нием пострада́вый, / всеконе́чно греху́ уме́рый, / нетле́нию же и безсме́ртию воскресы́й / и а́нгельски во пло́ти поживы́й, / вели́кое мно́жество челове́ков ко Христу́ приве́л еси́, / при́сно Тому́ моля́ся, / дарова́ти ми́рови мир/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, досточти́ме Севастиа́не, / от Бо́га свяще́нствовати положе́н был еси́ вои́стинну, / умо́м чи́стым, се се́рдцем смире́нным и душе́ю кро́ткою слу́жбу Тому́ принося́, / беды́ претерпе́л еси́ и гоне́ния, и боле́зни, / пропове́дания ра́ди Боже́ственныя и́стины,/ ю́же житие́м и словесы́ твои́ми заключе́нным в лагеря́х яви́л еси́,/ немощны́я укрепля́я и ве́рныя утвержда́я несомне́нною наде́ждою на Христа́ / те́мже и ны́не нас к приле́жной моли́тве сподви́гни: / испроси́ти ми́рови мир и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, прозорли́ве ста́рче Севастиа́не, / помава́я жезло́м слове́с твои́х / и расточе́нное в гоне́ниих ста́до Христо́вых слове́сных ове́ц, / в бескра́йних Казахста́нских степя́х разсе́янных/ и мно́гия лише́ния и боле́зни от губя́щих я волко́в терпя́щих/ вокру́г себе́ под благода́тный кров Цари́цы Небе́сныя собра́л еси́, / приле́жно Засту́пнице ми́ра моли́тися / дарова́ти ми́рови мир / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, богому́дре Севастиа́не, / отцу́ ве́рных Авраа́му подо́бник нело́жен, / Боже́ственному бо Промышле́нию себе́ коне́чне вручи́вый, / гоне́ния от безбо́жных кро́тко терпя́, / оте́чества произгна́н был еси́ / и в хла́дныя Караганди́нския сте́пи на страда́ния и смерть ве́рную со́сланный, / И́овлеву стяжа́л еси́ в боле́знех кре́пость / и Дави́дово смире́ние, терпе́нием прояви́в, / житие́ равноа́нгельное на земли́ пожи́л еси́, / и жела́ние получи́л еси́ коне́чное, / престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы в ра́дости святы́х предстои́ши днесь, / усе́рдно за па́ству свою́ моля́ся: / дарова́ти ми́рови мир / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, преподо́бных сожи́телю Севастиа́не, / вели́каго ста́рцев О́птинских духоно́снаго со́нма соприча́стниче, / целому́дрия о́браз и воздержа́ния пра́вило, / благоче́стия провозве́стниче и умиле́ния исто́чниче, / правосла́вия утвержде́ние непоколеби́мо, / уста́вов О́птинских тве́рдый храни́телю, / Пресвяты́я Богоро́дицы и Иоа́нна Предте́чи ве́рный служи́телю, / исцеле́ний струя́ присноте́чная / мона́шествующих яви́лся еси́ удобре́ние, / и всему́ ста́ду твоему́ па́стырю и учи́телю.

Ра́дуйся, богоно́се Севастиа́не, / тече́ние воздержа́ния непрело́жно соверши́вый, / и ве́ру святу́ю непоро́чно соблюды́й,/ венце́м пра́вды украше́нный, / его́же угото́ва ти Христо́с Госпо́дь,/ по достоя́нию подава́я воздая́ния: / я́ко священнотаи́ннику чи́сту и па́стырю предо́брому, / я́ко зе́мну во пло́ти а́нгелу и страда́льцу терпели́ву. / Тому́ усе́рдно, о́тче, моли́ся / дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Слава, глас 8-й:

Ему́же всего́ себе́ от младе́нства возложи́л еси́, / Eго́же во уме́ твое́м при́сно моли́твою обноси́л еси́, / Его́же чистото́ю се́рдца твоего́ стяжа́л еси́, / Его́же ра́ди вся сла́дкая ми́ра отри́нул еси́, / Его́же ра́ди гоне́ния, лише́ния, бие́ния, уничиже́ния, благода́рне претерпе́л еси́, / святы́х Святе́йшему Иису́су Сладча́йшему, / И́же слуги́ Своя́ огнь паля́щий творя́й, / преподо́бне Севастиа́не, все́ю кре́постию твое́ю приве́рженный / пла́менем Ду́ха Свята́го тебе́ оби́льно испо́лнившаго, / во е́же те́рние страсте́й и грехо́в на́ших пожига́ти, / тьму же неразу́мия просвеща́ти, / и всем ве́рным путь в Ца́рство Небе́сное отверза́ти.

Таже вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническия:

Премудрости Соломони чтение (глава 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, / и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, / и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их, / и е́же от нас ше́ствие — сокруше́ние; / они́ же суть в ми́ре. / И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут, / упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. / И вма́ле нака́зани бы́вше, / вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́. / Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их / и я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я. / И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. / Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, / и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину / и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́, / я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ / и посеще́ние во избра́нных Его́.

Премудрости Соломони чтение (глава 4):

Пра́ведник, а́ще и пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. / Ста́рость бо честна́ не многоле́тна, / ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком, / и во́зраст ста́рости — житие́ нескве́рное. / Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть. / Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́ / или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая / и паре́ние похо́ти пременя́ет ум незло́бив. / Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга, / уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, / сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше, и неразуме́вше, / ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е, / я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ / и посеще́ние во избра́нных Его́.

Премудрости Соломони чтение (глава 5 и 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, / и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго. / Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия / и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни, / зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защи́тит их. / Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́ / и вооружи́т тварь в месть враго́м. / Облече́тся в броня́ пра́вды / и возложи́т шлем — суд нелицеме́рен. / Прии́мет щит непобеди́мый — преподо́бие, / поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие, / спобо́рет же с ним мир на безу́мныя. / Пойду́т праволу́чныя стре́лы мо́лниины / и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. / И, от каменоме́тныя я́рости испо́лнь, паду́т гра́ды. / Вознегоду́ет на них вода́ морска́я, / ре́ки же потопя́т я на́гло. / Сопроти́в ста́нет им дух си́лы, / и, я́ко ви́хор, развее́т их, / и опустоши́т всю зе́млю си́льных. Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, / навы́кните, судии́ конце́в зе́мли. / Внуши́те, держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́к. / я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам / и си́ла от Вы́шняго.

На литии стихиры, глас 6-й:

Днесь, правосла́внии, свяще́нное соверша́ем торжество́, / па́мять чту́ще приснопа́мятнаго отца́ и ста́рца и засту́пника на́шего преподо́бнаго Севастиа́на, / а́нгела бы́вша невеще́ственным житие́м, / свяще́нника Бо́га Вы́шняго и пропове́дника благода́ти, / проро́ка же, я́ко бу́дущая прозира́ше, / до́браго испове́дника, я́ко за Христа́ пострада́вша от безбо́жных гони́телей. / Те́мже и со дерзнове́нием мо́лится / дарова́ти ми́рови мир / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Прииди́те христоимени́тии лю́дие, / от коне́ц Казахста́нския земли́ совокупи́вшеся, / прииди́те воспои́м преподо́бнаго ста́рца Севастиа́на Караганди́нскаго, / и́же, я́ко о́блак све́тел и росоно́сен, нам яви́ся, / пла́мень пра́ведно дви́жимаго на ны за грехи́ на́ша гне́ва небе́снаго утиша́ющий, / и страсте́й душе́вных и теле́сных зной охлажда́ющий / излия́нием умиле́нныя моли́твы своея́, / и изсо́хшия на́ша сердца́ оживля́ющий, / плоды́ же доброде́лания приноси́ти помога́ющий / всем с ве́рою и любо́вию притека́ющим к нему́.

Чистото́ю со́вести твоея́ сия́я, / сме́рти теле́сныя не страши́лся еси́, / сего́ ра́ди и свои́х си всеконе́чне отре́клся, / с равноа́нгельными О́птинскими ста́рцами пожи́л еси́, / гоне́ния же и многотру́дныя страда́ния от богопроти́вных прии́м, / апо́стольски в заключе́ниих благовеству́я, / просвети́л еси́ помраче́нныя челове́ки / и Христу́ приве́л еси́ пре́жде диа́вольскую лови́тву, / храм Пресвяте́й Богоро́дице во гра́де Караганде́ воздви́гл еси́, / не я́ко госпо́дствуяй, но я́ко служа́й, во обраще́нных тобо́ю пожи́л еси́, / смире́нием и кро́тостию украша́ем, / те́мже и Бог тебе́ превознесе́ / и дарова́ тебе́ благода́ть проси́ти ми́рови мир, / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Слава, глас 5-й:

Ра́дуйся днесь Казахста́нская страна́, / красу́йся и лику́й, Богоспаса́емый град Караганда́, / прие́мшии земле́ю свое́ю то́ки крове́й новому́чеников Росси́йских / и бесчи́сленная страда́льческая тех телеса́. / Многоле́тне в не́дрех свои́х поко́ившии / и святы́я мо́щи преподо́бнаго Севастиа́на испове́дника, / воздая́ние от Христа́ неизглаго́ланное восприи́мшаго, / его́же еди́но и́мя бесо́м губи́тельно есть, / а́нгелом равностоя́теля, песнь трисвяту́ю воспева́юща // и моля́щася о душа́х на́ших.

На стиховне стихиры, глас 2-й:

Честны́й и светоно́сный, преподо́бне Севастиа́не испове́дниче, твой пра́здник, / ра́дости све́тлыя испо́лнен и весе́лия духо́внaго. / Те́мже мона́хов и христоимени́тых люде́й мно́жество соше́дшеся, / псалмы́ и пе́сньми восхваля́ем просла́вльшаго тя, сла́вы Го́спода / и блажи́м христоподража́тельная дея́ния твоя́,/ я́ко бо крин благоуха́нный в пусты́ни Караганди́нской процве́л еси́, / дара́ми духо́вными облагoуха́я душе́вныя на́ша чу́вства / и трисвяту́ю песнь пе́ти Бо́гови подвиза́я: / Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́, Бо́же.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Небе́сныя пресве́тлыя оби́тели / восприя́ша тя, но́ваго граждани́на, / преподо́бне Севастиа́не прозорли́ве, / в ни́хже, ра́дуяся, со а́нгелы и преподо́бных оте́ц собо́ры водворя́яся, / со апо́столы и проро́ки и святи́тели лику́я, / с му́ченики и пра́ведники торжеству́я, / с весе́лием Присносу́щней Тро́ице предстои́ши, / трисвяту́ю песнь воспева́я: / Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́, Бо́жe.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Я́же боже́ственный язы́ков апо́стол Па́вел, ви́дев, написа́: / о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, / и на се́рдце челове́ку пло́тяну не взыдо́ша, / я́же угото́ва Бог лю́бящим Его́. / Сих по преставле́нии твое́м, блаже́нне Севастиа́не, дости́г, / непреста́нно Триипоста́сному Божеству́ херуви́мскую песнь взыва́еши: / Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, / сла́ва Тебе́ Бо́же.

Слава, глас 5:

Пе́сни богогла́сныя прино́сим Ти, Христе́, / Сы́не Единоро́дный и Преве́чнаго Отца́ Сло́ве Соприсносу́щный, / в после́дния дни от Присноде́вы Пречи́стыя и Ду́ха Свята́го воплоти́выйся, / Крест и смерть и погребе́ние пло́тию за грехи́ на́ша претерпе́л еси́ во́лею, / и воскре́сл еси́ сла́вно, я́ко Бог, / челове́ка возводя́ в первообра́зное блаже́нство, / е́гоже до́брый па́стырь, прему́дрый учи́тель и прозорли́вый ста́рец наш Севастиа́н / равноа́нгельное на земли́ житие́ и терпе́ние гоне́ний соверши́в, дости́же. / Его́же моли́твами Иису́се, Царю́ всех, / правосла́вие и мир утверди́ во оте́честве на́шем / и небе́снаго Ца́рствия Твоего́ сподо́би нас.

Тропарь, глас 3-й:

Тро́ицы Святы́я служи́телю, / земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че, / духо́внаго О́птинскаго ста́рчества прее́мниче, / Христо́в священнотаи́нниче и испове́дниче, / Ду́ха Свята́го оби́тель всечестна́я, / преподо́бне о́тче Севастиа́не, досточти́ме, / испроси́ ми́рови мир / и душа́м на́шим ве́лию ми ми́лость.

На утрени

По 1-й стихологии седален, глас 4-й:

А́ще и посреде́ молвы́ жите́йския / в заточе́ниих ла́герных пребыва́л еси́ пло́тию, / но от Бо́га мы́слию, моли́тву Иису́сову творя́, не отступа́л еси́ / и Той от ю́ности твоея́ от тебе́ николи́же отступи́, / преподо́бне Севастиа́не испове́дниче. / Те́мже и мы, гре́шнии, мо́лимся тебе́: / не оста́ви нас немощны́х, / но благода́ть Свята́го Ду́ха привлецы́ на нас / и просвети́ на́ша смы́слы, / прило́ги вра́жиими помраче́нныя.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

Услы́ши, Влады́чице, / от боле́зненныя души́ вопию́ща раба́ Твоего́, / и мно́гих лю́тых мои́х зол пода́ждь оставле́ние, / изба́ви негаси́маго огня́ гее́нскаго / и поста́ви мя одесну́ю Сы́на Твоего́, / день бо и нощь предста́тельствуеши о нас, Всесвята́я.

По 2-й стихологии седален, глас 1:

Погуби́х тала́нт мой, его́же во святе́м креще́нии прия́х, / увы́ мне, что сотворю́?/ Где обря́щу други́й? / Ка́ко явлю́ся к нелицеприя́тному Судии́? / Что ли отвеща́ю Ему́? / К тебе́ у́бо притека́ю, преподо́бне Севастиа́не богоно́се, / да бу́деши те́плый засту́пник мой / с Пречи́стою Богоро́дицею, Го́сподеви моля́ся / дарова́ти ми оставле́ние грехо́в / и ми́лость в день су́дный.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Упра́ви, Влады́чице Чи́стая, / окая́нную мою́ ду́шу и уще́дри ю́, / от мно́жества прегреше́ний во глубину́ поги́бели погрузи́вшуюся и в час мя стра́шный сме́ртный / де́монов оглаго́лющих и вся́кия му́ки исхити́, / покрыва́ющи пречи́стым омофо́ром ми́лости Твоея́.

По полиелеи седален, глас 6-й:

Прииди́те христоимени́тых люде́й мно́жество / в па́мять досточти́маго отца́ и ста́рца на́шего собери́теся, / обстоя́ще всеблагогове́йно честну́ю его́ и многоце́нную ра́ку, / ра́достно лик псало́мский соста́вим днесь / и моле́бно возопии́м ему́: / преподо́бне о́тче наш Севастиа́не, / на небеси́ предстоя́ Христу́ Бо́гу на́шему / и Пречи́стей Де́ве и Ма́тери Его́ / моли́ся о ста́де, тобо́ю собра́нном / изба́витися нам наве́тов вра́жиих, / умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Пресвята́я Богоро́дице, / во вре́мя живота́ моего́ не оста́ви мене́, / челове́ческому предста́тельству не вве́ри мя, / но Сама́ заступи́ и поми́луй мя.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа: От юности моея.

Прокимен: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?.

Евангелие преподобномученику, от Матфея, зачало 38 (10,32-33; преступка 37-38; преступка 19, 27-30).

По 50-м псалме стихира, глас 6-й:

Ева́нгельски Бо́га возлюби́л еси́, / ми́ра красоту́ и су́етную сла́ву оста́вив, / спаси́тельныя О́птинскаго ста́рчества дости́гл еси́ при́стани, / взем крест свой, после́довал еси́ Христу́, ра́дуяся, / иде́же темни́цею многовре́менною, / неяде́нием лю́тым и долго́тною жа́ждею утомля́емь, / Христа́, посо́бствующа тебе́, обре́л еси́, / преподо́бне Севастиа́не испове́дниче, / те́мже и всели́ся в тя Пресвяты́й Дух, / и́же изведе́ тя от уз темни́чных, / па́стыря и учи́теля заблу́ждшим дарова́, / от диа́вольския лови́твы тех изыма́юща / и к еди́ней, святе́й, собо́рней, апосто́льстей Це́ркви приводя́ща. / Помози́ у́бо и нам, преподо́бне, / от се́тей лука́ваго исхити́ ны, / и доведи́ до Ца́рства Небе́снаго.

Канон Богородице со ирмосом на 6 и преподобному Севастиану на 8, глас 3-й:

Песнь 1

Ирмос: Су́шу глубороди́тельную зе́млю / со́лнце наше́ствова иногда́: / я́ко стена́ бо, огусте́ обапо́лы вода́ / лю́дем пешемореходя́щим / и богоуго́дно пою́щим: / пои́м Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Моле́бное тебе́ пе́ние предначина́я, смуща́юся, о́тче преподо́бне. Ка́ко досто́йно есть воспева́ти тя? Оба́че же от любве́ приноше́ние мое́ приими́ и устне́ мои́ отве́рзи, я́ко да возвещу́ хвалу́ твою́, Севастиа́не, досточти́ме.

Мо́ре страсте́й ты немо́кренно мину́л еси́, преподо́бне, от враг невреди́вся: бесо́в ополче́ния кро́тостию и смире́нием во глубины́ преиспо́дния низве́ргл еси́, безбо́жных же челове́к хуле́ния моли́твою усмири́л еси́, поя́ Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Погуби́ огне́м моли́тв твои́х, чудоно́сче, супоста́ты, гоня́щия мя. Се бо злы́я по́мыслы и грехо́вныя дея́ния настиза́ют уже́ и несть мне избавле́ния, а́ще не ты, преподо́бне, защити́ши мя и а́бие истрeби́ши я́, я́коже дре́вле погруже́нныя еги́птянов колесни́цы и триста́ты.

Богородичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цы расто́ргни и томя́щий мя грех, Присноде́во, низложи́, я́ко да благода́рне воспева́ю Тя всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́ем.

Песнь 3

Ирмос: Непло́дная душе́ и безча́дная, / стяжи́ плод благосла́вный, / веселя́щися, возопи́й: / утверди́хся Тобо́ю, Бо́же,/ несть свят, несть пра́веден, / па́че Тебе́, Го́споди.

Де́латель быв, блаже́нне, за́поведем Госпо́дним, непреста́нно в них поуча́яся, любо́вию же Христо́вою воспламеня́ем, в гоне́нии твое́м му́ки претерпе́л еси́ многообра́зныя. Сего́ ра́ди, ра́дуяся, вшел еси в ра́дость Го́спода своего́, вопия́: несть Свят и несть Пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Всего́ себе́ возложи́в, преподо́бне, Бо́гови, жили́ще яви́лся еси́ Пресвята́го Ду́ха и а́нгелом и преподо́бных лико́м единонра́вен. Те́мже в небе́сных кро́вех с преждеотше́дшими О́птинскими ста́рцами водворя́яся, единогла́сно воспе́л еси́: несть Свят, несть Пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

О́браз и́ноческаго жития́ и священства правило был еси, досточти́ме, столп терпе́ния, приме́р му́жества, ве́ры утвержде́ние, наде́жды окрыле́ние, любве́ умноже́ние, бесо́в и лука́вых челове́к посрамле́ние, не ве́дущих пе́ти: несть Свят и несть Пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Богородичен: Благоутро́бием Твои́м, Богороди́тельнице, вся́каго мя изба́ви осужде́ния, к Тебе́ прибега́юща, и Тебе́ припа́дающа, и призыва́юща Твою́ благомо́щную по́мощь.

Седален, глас 4-й:

Ми́ра красоту́ и я́же в нем тле́нная нивочто́же вменя́я, / пусты́нное пребыва́ние со О́птинскими ста́рцы па́че возлюби́в, / рукополага́емь же от Христа́ Бо́га, / чистото́ю жития́ свяще́нства оде́жду убели́в, / поноше́ния за Христа́ и гоне́ния, ра́дуяся, прии́м,/ беспло́дную пусты́ню и град Караганду́ облагауха́л еси́, / преподо́бне о́тче Севастиа́не досточти́ме. / Те́мже ны́не гра́да Небе́снаго показа́лся еси́ жи́тель, / в не́мже со а́нгелы и собо́ром святы́х ликовству́я, / помяни́ и нас недосто́йных, / ве́рою и любо́вию почита́ющих тя.

Слава, и ныне, Богородичен:

Мно́жества скве́рных помышле́ний смуща́ют мой ум / и вожделе́ния стра́стная востаю́т на ду́шу мою́. / Кто исцели́ти возмо́жет мя, Пречи́стая? / Воста́ния же и озлобле́ния неви́димых враго́в мои́х кто испове́сть возмо́жет? / Но Твои́ми всеси́льными моли́твами, Блага́я, / от всех сих заступи́ мя, / и избавле́ние соверше́нное да́руй.

Песнь 4

Ирмос: Положи́л еси́ к нам тве́рдую любо́вь, Го́споди: / Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на / за ны на смерть дал еси́. / Те́мже Ти зове́м, благодаря́ще: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Со О́птинскими ста́рцы и чудотво́рцы преди́вными, ны́не предстоя́ престо́лу Тро́ицы Живонача́льныя, умоля́еши Бо́га о гра́де твое́м и святе́м хра́ме, утвержде́нном рука́ми твои́ми, зри́ши же и предска́занный тобо́ю вели́чественный но́вый собо́рный храм, гра́ду Караганде́ священноле́пное украше́ние. Не отступа́й от нас ду́хом свои́м, но при́сно огражда́й моли́твами твои́ми, да благода́рне вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зи́му лю́тую и пусты́ни зной ле́тний терпе́нием твои́м победи́л еси́, Христо́в испове́дниче, теплоту́ духо́вную от ве́ры и любве́ стяжа́в. За́поведь же Госпо́дню, е́же зло́му не проти́витися, до конца́ испо́лнил еси́, за гоня́щих и му́чащих тя моля́ся к благи́х Вино́внику вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богородичен: Поми́луй, Еди́на Богома́ти, спаси́ и сохрани́ ду́шу мою́ окая́нную, потопля́емую от бесо́в лука́вых де́лы и страстьми́. И пре́жде исхо́да моего́ сию́ покая́нием и исправле́нием очи́стити помози́.

Песнь 5

Ирмос: К Тебе́ у́тренюю, всeх Творцу́, / преиму́щему всяк ум ми́рови, / зане́ свет — пoвeле́ния Твoя́, / в ни́хжe нacта́ви мя.

Лу́ки злых coкруши́л ecи кро́тким тeрпе́ниeм твoи́м и брaнь их cмире́ниeм дo кoнца́ рaзoри́л ecи́, бoгoму́дрe. Грaд Кaрaгaнду́, я́кo Це́ркви Ру́ccкия гoлго́фу, cе́рдцeм твoи́м вoзлюби́л ecи́, иде́жe в мoли́твe, cвяще́нcтвe, душeпoпeче́нии и cта́рчecтвe пoдвиза́вcя, вeне́ц нeтле́ния cтяжа́л ecи́.

Не устраши́ тебе́, преподо́бне, долгота́ жесто́каго пути́, в о́ньже, Христу́ Бо́гу подража́я, поше́л еси́, от богопроти́вных гони́телей ссыла́емь. И николи́же уклони́лся еси́ от те́снаго пути́, вводя́щаго в ве́чный живо́т, его́же в дни Светоза́рныя Па́схи дости́гл еси́, да богоявле́н свяще́нным твои́м испове́дничеством яви́шися всем.

Тако́в нам подоба́ше архиере́й; преподо́бен, ве́рен, нескве́рнен, незло́бив, язы́ков апо́стол Па́вел, восклица́я, преднаписа́ свяще́нный о́браз богоподража́тельных твои́х нра́вов, досточти́ме. Принеси́ о нас моли́твы твоея́ кади́ло благово́нное, да спасе́т Госпо́дь от ве́чныя ги́бели ду́ши на́ша.

Богородичен: Упова́ние мое́ Ты еси́, Пречи́стая, спасе́ние и похвала́, те́мже прибега́ю к покро́ву Твоему́, не гнуша́йся мене́, грехи́ мно́гими ны́не поглоще́нна, но, предвари́в, спаси́ мя.

Песнь 6

Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, / и исчеза́ет дух мой; / но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, / я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.

Пое́м мона́шеския по́двиги твоя́, честву́ем у́зы кажде́нием и псалмы́, моще́м твои́м покланя́емся, я́ко арома́ты страда́льчества и терпе́ния миропома́занныя. И ди́вному во святы́х Свои́х Триеди́ному Бо́гу покланя́яся, ублажа́ем тя, досточти́ме.

Но́щию, я́ко днем, бдел еси́ и в житии́ свое́м не дал еси́ сна дово́льна очи́ма твои́ма, ни ве́ждам дрема́ния, до́ндеже сподо́бился еси́ ви́дети пра́ведных селе́ния, пою́щих Па́сху Бо́жию спаси́тельную. Сея́ ра́дости и нас прича́стники сподо́би бы́ти моли́твами твои́ми.

Призва́н быв, преподо́бне, Боже́ственною благода́тию послужи́ти в Казахста́нской стране́ во гра́де Караганде́ Всепречи́стей Ма́тери Бо́жии и равноа́нгельное и́ноческое житие́ лю́дем, та́мо живу́щим, показа́ти. Ты же, я́ко па́стырь и́стинен, разсе́янных от лука́вых гони́телей собира́я, за ста́до свое́ и за мно́гих, хотя́щих спасти́ся, ду́шу свою́ положи́л еси́.

Богородичен: Красоту́ ми ве́дети спод1оби сла́вы Твоея́, егда́ от пло́ти моея́ и́мам разлучи́тися, я́ко утеше́ние мое́ еси́, Влады́чице, ра́дование и умиле́ние.

Кондак глас 3:

В ра́дость Го́спода Воскре́сшаго вше́дшаго, / преподо́бным О́птинским ста́рцем слико́вника, / му́чеников и испове́дников соприча́стника, / священнотаи́нником Бо́жиим сослужи́теля, / зе́мна а́нгела и небе́сна челове́ка, / гра́да Караганды́ боголе́пное украше́ние, / Казахста́нския страны́ богомо́льца изря́дна, / Це́ркви Ру́сския похвалу́ / ублажи́м, ве́рнии, / с весе́лием ему́ вопия́: / ра́дуйся, Севастиа́не, преподо́бне о́тче наш.

Икос:

Ева́нгельскому словеси́ ра́достною душе́ю от мла́да внима́л еси́, преподо́бне, / душе́вный ра́зум впери́в к и́стинному Све́ту, / душетле́нныя стра́сти до конца́ потреби́л еси́, / смире́нным и безмо́лвным житие́м преди́вен бы́вый, / сего́ ра́ди те́плый к Бо́гу о нас хода́тай показа́лся еси́. / Его́же моли́ дарова́ти нам досто́йно, / тебе́ подо́бно, послужи́ти Ему́, / испове́дниче ве́ры благочести́выя и о́бразе кро́тости духо́вныя.

Песнь 7

Ирмос: Трие́ о́троцы в пещи́, Тро́ицу прообрази́вше, / преще́ние о́гненное попра́ша / и, пою́ще, вопия́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Нищ ду́хом, по словеси́ Госпо́дню, бога́тство долготерпе́ния и доброде́телей стяжа́л еси́, и́миже угоди́л еси́ Влады́це Небе́сному, и Ца́рство ве́чное унасле́довал еси́, вопия́: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Огнь лю́тый гоне́ний и долготерпе́ние трудо́в боле́зненных, роса́ бысть тебе́, блаже́нне. Фарао́на бо мы́сленнaго мо́рем слез и то́ком моли́тв твои́х потопи́л еси́, в ра́дости душе́вней вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В седмери́цею разже́нной пещи́ злохуле́ний, гоне́ний и искуше́ний неврежде́н сохрани́выйся, досточти́ме, преподо́бне страда́льче, и мене́ из пла́мене грехо́внаго неопа́льно изми́, да я́коже в житии́ твое́м, та́ко и в чудесе́х твои́х просла́вится благослове́нный Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Я́ко разбо́йник, взыва́ю Ти: помяни́ мя, Человеколю́бче, пла́чу, я́ко блу́дный, и вопию́: ка́ющася приими́, согреши́вша спаси́, Богоро́дицы ра́ди, Многоми́лостиве.

Песнь 8

Ирмос: Веще́ственнаго огня́ пла́мень / невеще́ственным увяди́ша богозри́мии о́троцы и поя́ху: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Тече́ние ве́ры, я́ко со́лнце зе́млю от коне́ц небесе́, прете́кл еси́ до́блественне, я́ко страда́лец — мона́х и Боже́ственный иере́й, сугу́бо от Це́ркви Зижди́теля венча́ем и ра́дуяся, пое́ши: Благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Путь жития́ простра́нный, сла́достию прельща́ющий нас, облича́й, богому́дре, я́ко лжи́вый, и скорбь вели́кую душа́м нося́й, я́ко да ра́достно в долготерпе́нии сотвори́м у́зкаго пути́ терно́вное ше́ствие, поя́: Благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Правосла́вным христиа́ном испроси́, преподо́бне, мир, здра́вие и спасе́ние, и на враги́ одоле́ние, да в ра́дости душе́вной возопии́м: Благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богородичен: Наляцы́ и ца́рствуй, Иису́се, Царю́ ца́рствующих, правосла́вным спобо́рствуя, и всех окормля́я к Ца́рству бесконе́чныя Твоея́ сла́вы, моли́твами неизрече́нно Ро́ждшия Тя.

Песнь 9

Ирмос: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя в купине́ Моисе́й, / неопа́льно огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве, / Дании́л же Тя ви́де го́ру несеко́мую, / жезл прозя́бший, Иса́ия взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.

И́ноческая ти́хая и безмо́лвная О́птина пу́стынь от богопроти́вных разоре́нная, и мно́гая ле́та в пла́чи и се́товании бы́вшая, ны́не у́бо ра́достию весели́тся, поне́же не то́кмо первообра́зная красота́ ея́ па́ки возврати́ся, но и цельбоно́сныя мо́щи духоно́сных ста́рец яви́ в ней Бог. С не́ю же и град Караганда́ свесели́тся, еди́наго от ди́внаго преподо́бных оте́ц собо́ра мо́щи досточти́маго Севастиа́на О́птинскаго в себе́ иму́ще, и́же вели́кий Дарода́тель Це́ркви Свое́й дарова́л еси́.

Све́тлостию подвиго́в богоприя́тных просия́л еси́, о́тче, и восприя́л еси́ благода́ть моли́тися о нас, вспомоществу́я ве́рным в по́двизех спасе́ния, я́ко сосу́д Благода́ти Бо́жия изря́дный.

Непристу́пным све́том Боже́ственным осиява́ем, и в вы́шних оби́телех со святы́х ли́ки водворя́яся, Зижди́телю вся́ческих и Спаси́телю челове́ков о ста́де, тобо́ю собра́нном, моля́ся неоску́дно не прeста́й, приле́жно про́сим тя, досточти́ме.

Богородичен: Пощади́ мя, Го́споди, егда́ прии́деши суди́ти ми́ру всему́, и не осуди́ мене́ по достоя́нию дел мои́х, но ми́лостию Твое́ю спаси́ мя, моли́твами Пречи́стыя Богоро́дицы, предста́тельством преподо́бнаго Севастиа́на, досточти́маго испове́дника, и всех святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

Светилен, глас 6:

Возлю́бленное и вожделе́нное тебе́ от млада́го во́зраста / светоно́сное и́мя Иису́сово, / его́же всегда́ во уме́ и се́рдце моли́твою держа́л еси́, / но́ваго тя, Моисе́ю подо́бнаго, богови́дца соде́ла, / во мрак та́инственный священнота́йне входя́щаго. / Те́мже, небоявле́нне Севастиа́не досточти́ме, / и мою́ ду́шу, мра́ком грехо́вным покрове́нную, / просвeти́ любве́ Иису́совы заре́ю, / и на безстра́стия го́ру смире́нием возведи́.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Светоза́рная Бо́жия пала́то / и недоуме́нный Светода́вца Престо́ле, / Ма́ти Безневе́стная, / просвeти́ нас све́том Сы́на Твоего́, / да о́браз Бо́жий, помраче́нный страстьми́, / па́ки сла́вою первозда́нною просия́eт в нас, / вои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дающих.

На хвалитех стихиры, глас 2-й:

Богому́дре о́тче Севастиа́не, / ду́шу твою́ и те́ло от страсте́й очи́стив, / Свято́му Ду́ху оби́тель прекра́сная яви́лся еси́, / и́же тя сла́вна прозорли́вца конце́м Росси́йским показа́ / и в чудесе́х вели́ка свети́льника соде́ла, / просвеща́ющаго во тьме грехо́в су́щих, / те́мже, я́ко наста́вника тя всем ве́рным, / соше́дшеся, досточе́стне, ублажа́ем.

Я́ко му́дрый строи́тель, / не на песце́ самонаде́яния, / но на ка́мене Христо́вы ве́ры / дом доброде́тели твоея́ смире́нием созида́л еси́, / те́мже ника́я скорбь и теснота́, / ниже́ ко́е искуше́ние и беда́, / ни гоне́ние, ни муче́ние / не возмого́ша от любве́ Бо́жия разлучи́ти тебе́, / досточти́ме богому́дре о́тче Севастиа́не,/ моли́твами твои́ми спаси́ ду́ши на́ша.

Вся пристра́стия мирска́я оста́вил еси́: / ни име́ния когда́, блаже́нне Севастиа́не, стяжа́в, / ни сла́достей и прохлажде́ния жития́ вожделе́в, / ни сла́вы су́етныя возлюби́в. / Те́мже, егда́ Воскре́сший Госпо́дь возгласи́ тебе́, / ра́достно душе́ю твое́ю к Нему́ прише́л еси́ / и, я́ко испове́дник, в черто́зе А́гнчем водвори́лся еси́, / я́ко еди́н от страда́льцев Казахста́нския земли́ / и блаже́нный сонасле́дник Христо́в. / Ему́же не преста́й моля́ся, / спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Слава, глас тойже:

Ве́лие вои́стинну чу́до зрим: / ка́ко ты, богоно́се Севастиа́не, в ми́ре живы́й / и собла́зны отвсю́ду окруже́н, / равноа́нгельныя доброде́тели испо́лнил еси́ / и, проти́ву духо́в зло́бы поднебе́сных / во пло́ти подвиза́вся, / тех кре́пость низложи́л еси́, / проти́ву же богоотсту́пных и богоху́льных челове́к неи́стовства / кро́тость, смире́ние и моли́тву безмо́лвную яви́л еси́. / Безсме́ртия сла́вою от Подвигополо́жника Христа́ увенча́нный, / не преста́й моля́ся Тому́ / дарова́ти оте́честву на́шему мир // и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен гласа.

Славословие великое и отпуст.

На Литургии

Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я.
Прокимен: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.
Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми.

Апостол Ефес. зачало 233 (6, 10-17).

Аллилуарий: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Блаже́н муж боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Евангелие от Луки, зачало 64 (12, 8-12).

Причастен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

Источник: Митрополия.кз