- Апп. от 70-ти Си́лы, Силуа́на, Криске́нта, Епене́та и Андрони́ка (I)
- мч. Иоа́нна Воина (IV)
- прп. Анато́лия II Оптинского, Младшего (1922)
- Обре́тение мощей прп. Ге́рмана Соловецкого (1484)
- сщмчч. Полихро́ния, епископа Вавилонского, Парме́ния, Ели́мы и Хрисоте́ля, пресвитеров, Луки́ и Муко́, диаконов, мчч. Авдо́на и Сенни́са, князей Персидских, и Оли́мпия и Максима (ок. 251)
- сщмч. Валенти́на (Уаленти́на) Интерамского (Италийского), епископа, и трех учеников его мчч. Про́кула, Ефи́ва и Аполло́ния и прав. Аву́ндия (ок. 273)
- Собор Самарских святых
- прп. Ангели́ны, деспотисы Сербской (ок.1520)
Чтения Священного Писания
1Кор.9:13-18 (зач. 142). Мф.16:1–6 (зач. 65). Мч.: Рим.15:1–7 (зач. 116). Мф.16:24–28 (зач. 69). Если совершается полиелейная служба мч. Иоанна Воина, то на утрене читается Ин.15:9-16 (зач. 51).
Богослужения
Каноны
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Мученику Иоанну Воину
Тропарь, глас 4
Всеблага́го Бо́га и Царя́/ благове́рный раб и во́ин яви́лся еси́, Иоа́нне чудоде́телю,/ постра́дав бо ра́ди ве́ры му́жески,/ блаже́нно же сконча́в тече́ние,/ зри́ши Всетворца́ Го́спода в Небесе́х светле́йше./ От Него́же прие́м дарова́ние чуде́с,/ стра́ждущим челове́ком во вся́ких напа́стех помога́еши,/ укрепля́еши во́ины в ра́тех,/ от враго́в плене́ния, ран же и внеза́пных смерте́й и от бед лю́тых изыма́еши./ Те́мже моли́ Влады́ку Христа́, приснопа́мятне,/ да во вся́ком обстоя́нии сотвори́т нам ми́лость,/ и не введе́т нас во искуше́ния,// но спасе́т ду́ши на́ша, я́ко Человеколю́бец.
Перевод: Всеблагого Бога и Царя ты стал благоверным рабом и воином, Иоанн чудотворец, ибо мужественно пострадал за веру, блаженно же закончив жизненный путь, ты созерцаешь Творца всех Господа в сиянии в Небесах. От Него же приняв дар чудотворений, страдающим людям во всяких искушениях ты помогаешь, укрепляешь воинов в сражениях, избавляешь от вражеского плена, ран, внезапных смертей и жестоких бед. Потому моли Владыку Христа, всегда вспоминаемый, чтобы во всяком бедствии Он сотворил нам милость и не ввел нас во искушения, но спас души наши, как Человеколюбец.
Ин тропарь, глас 8
Блаже́нство ева́нгельское возлюби́в, Богому́дре Иоа́нне,/ чистоту́ се́рдца де́вством почти́л еси́./ Те́мже суету́ ми́ра сего́ пренебре́г,/ устреми́лся еси́ зре́ти Бо́га,/ И́же тя просла́ви чудесы́ во врачева́нии разли́чне стра́ждущих./ Сего́ ра́ди мо́лим тя:/ проси́ нам у Христа́ Го́спода вся́ких скорбе́й избавле́ния// и получе́ния Ца́рства Небе́снаго.
Перевод: Блаженство евангельское возлюбив, Богомудрый Иоанн, ты прославил чистоту своего сердца девством. Потому суету мира этого отверг, устремившись к созерцанию Бога, Который тебя прославил чудесами во врачевании различных страдающих. Поэтому молим тебя: «Испроси нам у Христа Господа избавление от всяких скорбей и получение Царства Небесного».
Кондак, глас 6
Благочести́ваго во́ина Христо́ва,/ победи́вшаго враги́ душе́вныя и теле́сныя богому́дренно,/ Иоа́нна му́ченика достодо́лжно пе́сньми восхва́лим,/ чудоде́йствуя бо, подае́т оби́льная исцеле́ния стра́ждущим лю́дем/ и мо́лится Го́споду Бо́гу// от вся́ких бед спасти́ правове́рныя.
Перевод: Благочестивого воина Христова, победившего врагов душевных и телесных Богомудро, Иоанна мученика по достоинству молитвенными песнопениями прославим, ибо он, совершая чудеса, подает обильные исцеления страдающим людям и молится Господу Богу о спасении православных от всяких бед.
Ин кондак, глас 3
Вели́кая ско́рбным лю́дем ра́дость в беда́х обрета́ешися, чудотво́рче Иоа́нне,/ вся́кия бо стра́сти моля́щим тя врачу́еши,/ исполня́я их проше́ния./ Те́мже и ны́не моли́ Го́спода,// да спасе́т ны в ми́лости Свое́й.
Перевод: Ты являешься великой радостью для всех страдающих в бедах людей, чудотворец Иоанн, ибо всякие болезни молящихся тебе излечиваешь, исполняя их просьбы. Потому и сейчас моли Господа, да спасет нас по милости Своей.
Молитва
О, му́чениче Христо́в, Иоа́нне во́ине! Хра́брый еси́ во бра́нех, и враго́м прогони́тель, и оби́димым засту́пник, всем правосла́вным христиа́ном. О вели́кий засту́пниче и уго́дниче Христо́в, Иоа́нне вои́нственниче! Поми́луй нас, гре́шных и недосто́иных, и заступи́ в беда́х и в ско́рбех, и в печа́лех и во вся́кой злой напа́сти, и от вся́каго зла́го и оби́дящаго челове́ка, тебе́ бо дана́ бысть такова́я благода́ть от Бо́га, е́же моли́тися за ны, гре́шныя, в беда́х и напа́стех зле стра́ждущия. Изба́ви у́бо нас от оби́дящих и ненави́дящих, бу́ди нам побо́рник кре́пок на вся ви́димыя и неви́димыя враги́ на́ша. О вели́кий побо́рниче, Иоа́нне во́ине! Не забу́ди нас, всегда́ моля́щихся тебе́, прося́щих по́мощи и неоску́дныя ми́лости твоея́, и сподо́би нас, гре́шных и недосто́йных, получи́ти от Бо́га неизрече́нная блага́я, я́же угото́ва лю́бящим Его́. Я́ко подоба́ет Ему́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, пресла́вный уго́дниче Христо́в Иоа́нне Вои́нственниче, хра́брый еси́ в ра́тех, враго́м прогони́тель и оби́димым засту́пник, всем правосла́вным христиа́ном вели́кий засту́пниче и уго́дниче Христо́в, помяни́ нас, гре́шных и недосто́йных рабо́в, в беда́х, ско́рбех и печа́лех, и во вся́цей злей напа́сти, и от вся́каго зла́го и оби́дящаго челове́ка защити́ нас: дана́ бо тебе́ благода́ть от Бо́га моли́тися за нас, гре́шных, зле стра́ждущих. Изба́ви нас от оби́дящих нас, бу́ди нам побо́рник кре́пок на вся ви́димыя и неви́димыя враги́ на́ша, да твое́ю по́мощию и кре́пким предста́тельством и побо́рством посра́мятся вси явля́ющии нам зла́я! О вели́кий побо́рниче, Иоа́нне Вои́нственниче, не забу́ди нас, гре́шных, моля́щихся тебе́ и прося́щих твоея́ по́мощи и неоску́дныя ми́лости, и сподо́би нас, гре́шных и недосто́йных рабо́в, получи́ти от Бо́га неизрече́нная блага́я, я́же угото́вана лю́бящим Его́, я́ко подоба́ет Ему́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
3-я Молитва
О, пресла́вный уго́дниче Христо́в Иоа́нне Во́ине! Храбр был еси́ в ра́тех, враго́м прогони́тель и оби́димых засту́пник, ны́не же и всем правосла́вным христиа́ном ско́рый помо́щник явля́ешися. Помяни́ нас, гре́шных и недосто́йных, и заступи́ нас в беда́х и ско́рбех и печа́лех и во вся́кой злой напа́сти, и от вся́каго зла́го и оби́дящаго челове́ка защити́ нас: тебе́ бо дана́ бысть от Бо́га благода́ть моли́тися за ны гре́шныя (имена), зле стра́ждущия. О, вели́кий побо́рниче, враго́в прогони́телю, христолюби́ваго во́инства покрови́телю и оби́димых засту́пниче, Иоа́нне Во́ине! Не забу́ди нас гре́шных, моля́щихся тебе́ и твоея́ по́мощи и неоску́дныя ми́лости прося́щих, и сподо́би ны гре́шныя и недосто́йныя неизрече́нная блага́я от Бо́га получи́ти. Я́ко Тому́ подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.
Перевод: (имена)
4-я Молитва
О, му́чениче Христо́в Иоа́нне Во́ине! Хра́брый во бра́нех, и ско́рый засту́пник правосла́вных христиа́н в беда́х и напа́стях их, по да́нной благода́ти от Бо́га! Бу́ди нам побо́рник кре́пок на вся ви́димыя и неви́димыя враги́ на́ша. Во́инству на́шему на враги́ побе́ду да́руй, да смиря́тся проти́вящиися нам и вразумя́тся, и Бо́га и́стиннаго позна́ют и Святу́ю Его́ Це́рковь Правосла́вную. Мы же, гре́шнии, да сподо́бимся прославля́ти Го́спода Спа́са на́шего во Ца́рствии Его́ вку́пе с тобо́ю во ве́ки. Ами́нь.
Апостолам Силе, Силуану, Крискенту, Епенету и Андронику
Тропарь, глас 3
Лик пяточи́сленный апо́стол Христо́вых пе́сньми восхва́лим,/ Си́лу, Силуа́на, Криске́нта, Андрони́ка со Епене́том,/ си́и бо и́дольскую лесть обличи́ша/ и, неве́рныя в ве́ру улови́вше,// мо́лят непреста́нно о всех, па́мять их велича́ющих.
Перевод: Восхвалим песнопениями собрание пяти Христовых апостолов: Силу, Силуана, Крискента, Андроника и Епенета, ибо они, обличив идольское коварство и неверующих обратив в веру, молят не переставая обо всех, прославляющих их память.
Кондак, глас 4
Ло́зие яви́стеся Христо́ва виногра́да,/ гро́здие принося́ще, му́дрии, в доброде́телех,/ вино́ нам спасе́ния источа́юще,/ е́же прие́млюще, весе́лия исполня́емся,/ пра́зднующе всечестну́ю ва́шу па́мять,/ в ню́же моли́теся о оставле́нии грехо́в на́ших,// Госпо́дни апо́столи.
Перевод: Вы явились лозами Христова виноградника, приносящими грозди добродетелей, мудрые, источающие нам вино спасения, принимая которое, мы наполняемся радости, празднуя почитаемый всеми день памяти вашей, в который молитесь об оставлении грехов наших, апостолы Господни.
Апостолам
Преподобному Анатолию Оптинскому младшему
Тропарь, глас 2
Блаже́н еси́, уте́шителю О́птинский Анато́лие,/ яви́ бо Дух Святы́й тя прему́дра наста́вника/ и ве́ры тве́рдаго испове́дника./ Сего́ ра́ди зове́м ти:/ уте́ши ду́ши на́ша смяте́нныя/ и мрак безбо́жия разори́// твои́ми к Бо́гу моли́твами.
Перевод: Счастлив ты и угоден Богу, утешитель Оптинский Анатолий, ибо показал Дух Святой тебя премудрым наставником и веры твердым исповедником. Поэтому взываем к тебе: утеши души наши мятущиеся и мрак безбожия рассей твоими к Богу молитвами.
Кондак, глас 2
Крест Госпо́день усе́рдно восприи́м, о́тче богому́дре Анато́лие, Христу́ до сме́рти после́довати возжеле́л еси́, испове́дниче и́стины до́блий и благода́ти сосу́де преди́вный.
Перевод: Крест Господень охотно приняв, отец богомудрый Анатолий, за Христом до смерти последовать пожелал, исповедник истины мужественный и благодати сосуд удивительный.
Преподобному Герману Соловецкому
Тропарь, глас 8
Жела́нием духо́вным от ю́ности распаля́емь, преподо́бне Ге́рмане,/ Христу́ те́сным жития́ путе́м после́довал еси́/ и, в морски́й пусты́нный о́стров, а́ки в ти́хое приста́нище, всели́вся,/ в нем мно́га ле́та по́стнически пожи́л еси́,/ иде́же блаже́нным отце́м Зоси́ме и Савва́тию сожи́тель был еси́,/ с ни́миже моли́ Христа́ Бо́га о нас,// любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́.
Перевод: Стремлением духовным с юности воспламеняем, преподобный Герман, Христу ты последовал тесным жизненным путем и на морском пустынном острове, как в тихом пристанище, ты поселился, в нем многие годы постнически прожил ты, вместе с блаженными отцами Зосимой и Савватием, с ними же моли Христа Бога о нас, с любовью почитающих святую память твою.
Кондак, глас 4
Вы́шних жела́я,/ вся до́лу влеку́щая возненави́дел еси́/ и, отече́ство свое́ оста́вль,/ в помо́рие пусты́нное отше́л еси́,/ та́же в морски́й о́стров удали́вся,/ в нем мно́га ле́та Го́сподеви порабо́тал еси́./ Те́мже, па́мять твою́ пра́зднующе,/ любо́вию вопие́м ти:// ра́дуйся, Ге́рмане Богому́дре, о́тче наш.
Перевод: Небесного желая, все влекущее к земле ты возненавидел и, отечество свое оставив, ушел в пустынное поморье, там же, удалившись на морской остров, многие годы послужил на нем Господу. Потому, память твою празднуя, с любовью взываем к тебе: «Радуйся, Герман Богомудрый, отче наш».
Молитва
О, преподо́бне и Богоно́сне о́тче наш Ге́рмане, безмо́лвнаго и́ноческаго жития́ во о́строве Солове́цтем первонача́льниче! Мо́лим тя мы недосто́йнии, предстоя́ще пред честно́й ико́ной твое́й: бу́ди моли́твенник и хода́тай о нас гре́шных пред Престо́лом Вседержи́теля Бо́га, Ему́же в дерзнове́нии предстои́ши со А́нгелы и все́ми святы́ми, да да́рует нам, я́ко Благи́й и Человеколюби́вый, вся потре́бная к животу́ и благоче́стию, душа́м и телесе́м на́шим здра́вие, во всех благи́х преспе́яние и Свою́ всеси́льную по́мощь во вся́ких искуше́ниих, беда́х же и напа́стех, воздвиза́емых на ны от враг спасе́ния на́шего; оби́тели же твое́й моли́ изба́витися от вся́каго зла́го обстоя́ния, и приходя́щим в ню бли́жним и да́льним получи́ти вся проси́мая ко душе́вней и теле́сней по́льзе. Наипа́че же испроси́, уго́дниче Христо́в, всем нам грехо́в отпуще́ние, христиа́нскую кончи́ну жития́ и насле́дие Ца́рства Небе́снаго у Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же честь и сла́ва со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобному Герману Соловецкому, древний
Ин тропарь, глас 8
Украси́вся, прему́дре, по́стническим житие́м,/ спо́стник был еси́ и сожи́тель в морсте́м ото́це/ преподо́бным отце́м Зоси́ме и Савва́тию,/ сподвиза́вся в моли́твах, и труде́х, и в поще́ниих,/ преподо́бне о́тче Ге́рмане,/ но, я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу,// моли́ изба́вити нас от враг и спасти́ ду́ши на́ша.
Перевод: Украсившись, премудрый, постнической жизнью, ты был постником, жившим на морском острове вместе с преподобными отцами Зосимой и Савватием, подвизался с ними в молитвах, трудах и пощении, преподобный отче Герман, и, как имеющий дерзновение к Богу, моли избавить нас от врагов и спасти души наши.
Собору Самарских святых
Тропарь, глас 5
Прииди́те возра́дуйтеся ве́рнии, небе́сныя си́лы ликовству́йте, собо́ри святы́х све́тло торжеству́йте, я́ко дне́сь наста́ па́мять святы́х земли́ Сама́рския, по́двигом ве́ры пу́ть ко спасе́нию на́м указующих и заступниками земли́ на́шея пред Го́сподом явля́ющихся.
Перевод: Придите возрадуйтесь, верующие, небесные силы ликуйте, собрания святых светло торжествуйте, так как сегодня настала память святых земли Самарской, подвигом веры путь ко спасению нам указывающих и заступниками земли нашей перед Господом являющихся.
Кондак, глас 4
Дне́сь проро́ческое о тебе́, гра́де сла́вный, совершишися, е́же рече́ святи́тель Алекси́й, я́ко гра́д ве́лий, и мы́ я́ко ста́рец прикло́ньше мо́лимся за благода́ть, я́же излия́л на зе́млю на́шу Госпо́дь, яви́в сла́ву Свою́ в лю́дех Свои́х, и́х же па́мять ны́не соверша́ем.
Перевод: Сегодня о тебе, город славный, исполнилось пророчество, которое изрек святитель Алексий, так как ты великий город и мы, внимая старцам, молимся за благодать, которую излил на землю нашу Господь, явив славу Свою в людях Своих, память которых сейчас мы празднуем.
Величание
Велича́ем ва́с, святи́и земли́ Сама́рския, и чти́м святу́ю па́мять ва́шу, вы́ бо моли́те за на́с Христа́ Бо́га на́шего.
Преподобной Ангелине Сербской
Тропарь, глас 8
В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу,/ прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́/ и, де́ющи, учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная Ангели́но, дух твой.
Перевод: В тебе, матерь, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо, взяв свой крест, ты последовала за Христом, и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобная Ангелина, дух твой.
Кондак, глас 8
Вы́шняго живота́ жела́ющи сподо́битися,/ ни́жнюю пи́щу тща́тельно оста́вила еси́,/ и бога́тство твое́ расточи́ла еси́ ни́щим,/ и Небе́сное бога́тство прия́ла еси́,/ и по сме́рти нас освяща́еши,/ и чудеса́ твоя́, всехва́льная Ангели́но, источа́еши./ Те́мже твое́ успе́ние свято́е почита́ем, взыва́юще:// ра́дуйся, ма́ти прехва́льная.
Перевод: Небесной жизни желая удостоиться, земные наслаждения ты поспешила оставить и богатство свое раздала нищим, получив Небесное богатство, и после смерти нас освящаешь, и чудеса твои, достойная всяческих похвал Ангелина, источаешь. Потому твое святое успение почитаем, взывая: «Радуйся, матерь всеми прославляемая».
Молитва
О, преподо́бная Ангели́но, ма́ти на́ша до́брая и ми́лостивая, помози́ на́м, ча́дом твои́м непослушливым. Ты́ еси́ ма́терь на́ша блага́я, ско́рбное житие́ на земли́ пожила́ еси́, оба́че с по́мощию Бо́жией, побе́ды в битвах хра́бро стяжа́ла еси́ и душа́ твоя́ в све́т Ца́рствия Небе́снаго ра́достно всели́ся. Твоя́ дома́шния Це́рковь Христо́ву украси́ша и позолотиша твои́ми святы́м супру́гом Стефа́ном и сына́ми Иоа́нном и Макси́мом. Име́ла еси́ се́рдце неизмеримо большо́е и сострада́тельное ко все́м, находя́щимся в беде́. Посему́ благочести́вый сербстий наро́д зва́л тебя́ лу́чшим из сло́в дарова́нных Бо́гом – ма́тушка. Я́ко ты́ еси́ ма́ти все́х на́с, сербов, твои́х, кото́рыя, а́ще и согреши́ша мно́го, оба́че лю́бим тя́ и почита́ем и к тебе́ за по́мощию притека́ем.
Ка́я бо ма́терь дете́й свои́х возненави́де, а́ще и согрешат зело́? Ни, но му́дро наказу́ет и́х, люби́ти же не престае́т. Поэтому и ты́, ма́ти на́ша до́брая, накажи́ на́с с небе́с, биче́м Бо́жиим, но не оставля́й на́с без твоея́ любви́. Десницей пра́вды Бо́жией покарай на́с, а десницей любви́ укрепи́ и ве́рни с путе́й непра́ведных на пу́ть и́стины и добра́.
Мо́лимся тебе́, ма́ти до́брая, моли́твами твои́ми испроси́ на́м благослове́ние небе́сное: боля́щим здра́вие, немощны́м си́лу, отча́явшимся наде́жду, голодным хле́ба насу́щнаго, безпло́дным ча́д, гони́мым кро́в и утеше́ние, и все́м моля́щимся тебе́ пода́й по вели́кой ми́лости твое́й проси́мое. Но и еще́ бо́льше да́руй на́м, ма́ти на́ша до́брая, бла́г небе́сных ду́ши очища́ющих, укрепля́ющих на́с в исполне́нии за́поведей Бо́жиих, веду́щих на́с к добру́ и уводящих от вся́каго зла́. И́бо а́ще не бежи́м от зла́ в ми́ре се́м, ка́ко убежи́м от него́ в ино́м ми́ре, а́ще не очи́стимся зде́сь от грязи, ка́ко сможем та́м, где́ смо́трят на то́ что́ отсю́да несем.
Помози́ на́м умре́ти ми́ру сему́, я́коже и ты́ ми́ру ме́ртва бы́сть, возжела́вши бла́га непреходя́щаго и ве́чнаго. Пу́сть и на́ше бла́го на небесе́х бу́дет, дабы́ и се́рдца на́ши на небесе́х бы́ли, а не зде́сь, иде́же все́ гниет и исчеза́ет, иде́же вор кра́дет, и мо́ль и ржа́ тли́т. А́ще бо все́ си́лы свои́ поло́жим на бла́га ми́ра сего́, за го́рсть пра́ха земна́го, ю́же ниже́ с собой возьмем, те́м и ты́ на́м помощи́ не возмо́жеши, ма́ти на́ша блага́я. А́ще же немно́го потруди́мся, хотя́ ма́ло возопии́м ко Го́споду чрез тебя́, неве́сту Его́ небе́сную, та́же по́мощь твоя́ изольет неисчислимые бла́га небе́сныя, и́же укрепят на́с на узком пути́ спасе́ния, а́ще и со́тни сме́ртей на́м предста́нут.
Вои́стину душа́ на́ша вся́ греха́ми разодрана и бедна добродетелью, милосе́рдный же Госпо́дь угото́ва лекарство – покая́ние. Да роди́тся в на́с хотя́ ма́лая ча́сть того́ и́стиннаго покая́ния, е́же Го́споду принесла́ еси́, ма́ти на́ша свята́я. Оживи́ боже́ственное в душа́х на́ших твои́ми те́плыми слеза́ми, я́же излива́еши на вся́к де́нь о ро́де сербстем, да уразуме́ем бе́здну долго́в на́ших пред Бо́гом, О́н же проща́ет до́лги на́ши, а́ще и́скренно и сле́зно попросим Его́ о проще́нии.
Те́мже смилуйся, ма́тушка на́ша Ангели́но, Крушедольская свята́я игу́мения, и помози́ на́м спасти́ся от вся́каго зла́, дабы́ одна́жды твои́ми моли́твами ко Го́споду, вошли́ в поко́й Ца́рства небе́снаго, иде́же вси́ благода́рно прославля́ют Святу́ю Единосу́щную и Неразде́льную Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, вели́кая уго́дница Христо́ва и пресла́вная ма́ти на́ша Ангели́но! Ты́ на небеси́ душе́ю свое́ю у Престо́ла Бо́жия предстои́ши и славосло́вие Ему́ непреста́нно возно́сиши, обрати́ взо́р сво́й на на́с си́рых и скорбя́щих и помоли́ся за на́с ко Го́споду, да наста́вит на́с на пу́ть и́стины и благоче́стия, ко́им возмо́жем и мы́ по сконча́нии жития́ на́шего в Оте́чество на́ше небе́сное взы́ти и с тобо́ю Бо́гу поклони́тися. Е́й, преподо́бная на́ша ма́ти, зри́ши с небеси́, я́ко вре́мя тя́жкое безбо́жное наста́ и ду́ши на́ша ско́рбию испо́лнишася. Не́сть спаса́ющаго, не́сть помога́ющаго, то́кмо Бо́г Еди́ный, на Него́ же упова́ем и Ему́ же сла́ву возсыла́ем со Отце́м и Сы́ном и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В понедельник, Небесным чинам бесплотным
Тропарь, глас 4
Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами оградите́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще нас припа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите нас,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.
Перевод: Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»
Кондак, глас 2
Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.
Перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной Славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
Фарисеи и саддукеи просили Господа показать им знамение; а того и не видели, что знамение у них было пред глазами. Господь Сам был Знамением; Его учение и дела ясно показывали, кто Он; другого свидетельства не нужно было. «Дела, которые творю Я, они свидетельствуют о Мне» (Ин.10:25), – говорил Он иудеям. Лицо неба, обличал их Господь, различать умеете, а знамений времен не можете.
Отчего так сделалось с ними? Оттого, что они жили внешнею жизнью, а внутрь себя не входили. Без собранности же, без внимания и самоуглубления дел Божиих ни заметить, ни уразуметь нельзя. То же продолжается и доселе. Христианство у всех перед глазами, как истинное знамение Божие, а смотрящие на него не видят того, колеблются в вере и отступают. Очи их теряют способность видеть на нем печать божественности, и они готовы просить особых знамений с неба, подобно Иудеям. Но знамение не дается и не дастся, потому что ищущие ищут того только искушающе, а не за тем, чтобы идти путем Христовым.
Ты только вступи на этот путь, и с первого же шага увидишь, что он божествен, ведет к Богу и Бога к тебе приближает. Иудеям сказал Господь: «знамение не дастся... только знамение Ионы пророка» (Мф.12:39, 16:4, Лк.11:29). И нынешних неверов провидел Господь и им предуготовил ответ: «явится знамение Сына Человеческого на небе; и тогда восплачутся все племена земныя»... (Мф.24:30)
Развернуть
Притча дня
Жил на свете плотник, мастер он был неплохой, только любил все дела – на завтра откладывать. Как только к нему обращались с просьбой, он отвечал: «Хорошо, завтра сделаю!» В молодости говорили плотнику: «Женись, мол, да женись», а он отвечал: «Хорошо, завтра женюсь!» Так и молодость прошла.
А дел всегда много: то одно, то другое, так и отвечал всегда: «Хорошо, завтра, завтра сделаю!» Что успевал сделать, что не успевал, особо не огорчался, так жизнь и шла себе потихоньку. Как-то утром попросили его люди заказ исполнить. Наш плотник по привычке ответил: «Хорошо, завтра сделаю!». А ему люди говорят: «Да когда же завтра? Тебе-то сколько уже лет? А вдруг помрешь и не сделаешь?» – «И то верно! – поразился плотник. – Действительно, сколько мне сейчас лет?» Посчитал-посчитал – и на стул присел, плохо стало: «Вот это да! – сказал он себе. – А мне и правда уже шестьдесят лет стукнуло! Когда же это вся жизнь прошла?»
Сказал старый монах: «В духовной жизни – НЕТ Завтра, спасай душу – Сейчас».
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. апп. Сила и Силуан.
- Прот. Вячеслав Резников. О закваске, Мф.16:1-6, 1Кор.9:13-18.
- О истинном угождении, Рим.15:1-7.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). На Рим.15:1-7.
- Прот. Димитрий Смирнов. На Мф.16:24-28.
- Прот. Александр Глебов. На Мф.16:1-6.
- Прот. Василий Михайловский. На Рим.15:1-7.
Развернуть
Основы православия
Тема 224. Не будет ли скучно в раю?
В будущем веке райское существование будет качественно другим, чем нынешнее земное. На качественно ином уровне радости. Принципиальным отличием состояния его обитателей от состояния наших современников, живущих земной жизнью, будет блаженство. Блаженство райских жителей будет не кратковременным, а постоянным, не прерываемым ни изнутри, ни извне.
К сожалению, многие представляют себе рай совершенно по-мусульмански. Ведь что такое рай для мусульманина? Это место, где правоверным дадут то, в чём они испытывали недостаток на земле. В христианском же понимании праведники будут вечно блаженствовать и радоваться, главным образом, не просто от комфорта, а от того, что будут созерцать и познавать Бога во всей Его славе.
Бог бесконечен во всех аспектах. Это такой Собеседник, который всегда интересен. Он способен вечно удивлять нас.
Согрешить в раю человек не сможет, все праведники окончательно утвердятся в добре.
Практический совет
Как предохранить себя от самомнения и превозношения?
Святой Иоанн Кронштадтский в ответ взял с письменного стола Библию и прочитал раскрытую страницу из 14-й главы Книги пророка Исайи, где говорится о низвержении с неба за гордость первого ангела. Возвращая затем книгу на место, отец Иоанн сказал: «Часто я прибегаю к чтению сей Боговдохновенной речи и дивлюсь ужасному падению Денницы. Как легко чрез высокоумие ниспасть до ада преисподнего! Воспоминание о гибели предводителя бесплотных чинов весьма предохраняет меня от тщеславия и смиряет гордый мой ум и сердце». Источник
Случайный тест
Календари
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Верующий – не тот, кто думает, что Богу все возможно, но кто верует, что получит от Него все, чего просит.
Фото дня
Этот день в истории
1479 – в Москве освящён Успенский собор, который строился четыре года под руководством итальянского архитектора Аристотеля Фиораванти. Собор был сооружён на месте первого каменного собора Москвы, построенного в 1326—1327 гг. в правление Иоанна Калиты, и возводился по образцу Успенского собора XII века во Владимире.
1992 – разгром Луцкой епархии: власти передали раскольникам собор, епархиальные здания и имущество, помещения Волынской семинарии
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе