Преподобному Амвросию Оптинскому
Тропарь, глас 5
Я́ко к целе́бному исто́чнику/ притека́ем к тебе́, Амвро́сие, о́тче наш./ Ты бо на путь спасе́ния нас ве́рно наставля́еши,/ моли́твами от бед и напа́стей охраня́еши,/ в теле́сных и душе́вных ско́рбех утеша́еши,/ па́че же смире́нию, терпе́нию и любви́ науча́еши./ Моли́ Человеколю́бца Христа́/ и Засту́пницу усе́рдную// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод:
Как к целебному источнику приходим к тебе, Амвросий, отче наш. Ибо ты на путь спасения нас с верой направляешь, молитвами от бед и напастей охраняешь, в телесных и душевных скорбях утешаешь, более всего же смирению, терпению и любви обучаешь. Моли Человеколюбца Христа и Защитницу усердную о спасении душ наших.
Кондак, глас 2
Заве́т Пастыренача́льника испо́лнив/ ста́рчества благода́ть насле́довал еси́,/ боле́знуя се́рдцем о всех, с ве́рою притека́ющих к тебе́,/ те́мже и мы, ча́да твоя́, с любо́вию вопие́м ти:/ о́тче святы́й Амвро́сие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод:
Завет Пастыреначальника исполнив, ты наследовал благодать старчества, болея сердцем обо всех, с верой приходящих к тебе, потому и мы, чада твои, с любовью взываем к тебе: «Отче святой Амвросий, моли Христа Бога о спасении душ наших».
Молитва
О, вели́кий ста́рче и уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, О́птинская похвало́ и всея Руси́ учи́телю благоче́стия! Сла́вим твое́ во Христе́ смире́нное житие́, и́мже Бог превознесе́ и́мя твое́ еще́ на земли́ тебе́ су́ща, наипа́че же увенча́ тя Небе́сною че́стию по отше́ствии твое́м в черто́г сла́вы ве́чныя. Приими́ ны́не моле́ние нас, недосто́йных чад твои́х, чту́щих тя и призыва́ющих и́мя твое́ свято́е. Изба́ви нас твои́м предста́тельством пред Престо́лом Бо́жиим от всех ско́рбных обстоя́ний, душе́вных и теле́сных неду́гов, злых напа́стей, тлетво́рных и лука́вых искуше́ний. Низпосли́ оте́честву на́шему от Великодарови́таго Бо́га мир, тишину́ и благоде́нствие. Бу́ди непрело́жный покрови́тель Святы́я оби́тели сия́, в не́йже в преуспе́янии сам подвиза́лся еси́ и угоди́л еси́ все́ми в Тро́ице сла́вимому Бо́гу на́шему. Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Амвро́сие! Ты порабо́тати Го́сподеви жела́я, зде всели́лся еси́, и неле́ностно во труде́х, бде́ниех, моли́твех и посте́х подвиза́лся еси́, и был еси наста́вник мона́шествующим, всем же лю́дем учи́телю ре́вностный. Ны́не у́бо, по отше́ствии твое́м от земны́х, Небе́сному Царю́ предстоя́, моли́ бла́гость Его́, е́же уще́дрити ме́сто селе́ния твоего́, святу́ю оби́тель сию́, иде́же ду́хом любве́ твоея́ неотсту́пно пребыва́еши, и всем лю́дем твои́м, с ве́рою к ра́це моще́й твои́х припа́дающим, во блага́я проше́ния их испо́лнити. Испроси́ у ми́лостиваго Го́спода на́шего, да низпо́слет нам оби́лие Небе́сных и земны́х благ, па́че же я́же на по́льзу душ на́ших да да́рует нам, и сконча́ти житие́ сие́ привре́менное в покая́нии да сподо́бит, в день же су́дный десна́го предстоя́ния и наслажде́ния во Ца́рствии Свое́м да удосто́ит во ве́ки веко́в. Ами́нь.
3-я Молитва
О, всечестны́й ста́рче пресла́вныя и ди́вныя О́птины пу́стыни, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Амвро́сие, Це́ркве на́шея до́брое украше́ние и благода́тный свети́льниче, небе́сным све́том всех озаря́яй, кра́сный и духо́вный плод Росси́и и всея́ подсо́лнечныя, ду́ши ве́рных оби́льно услажда́яй и увеселя́яй! Ны́не с ве́рою и тре́петом припа́даем пред цельбоно́сною ра́кою святы́х моще́й твои́х, и́хже на утеше́ние и по́мощь стра́ждущим ми́лостивно дарова́л еси́, смире́нно мо́лим Тя се́рдцем и усты́, о́тче святы́й, я́ко всеросси́йскаго наста́вника и учи́теля благоче́стия, па́стыря и врача́ душе́вных и теле́сных неду́гов на́ших: воззри́ на чад твои́х зело́ согреша́ющих в словесе́х и де́лех и посети́ нас мно́гою и свято́ю свое́ю любо́вию, е́юже сла́вно преуспе́л еси́ еще́ во дни земны́я, а наипа́че по пра́ведней твое́й кончи́не, наставля́я в пра́вилех святы́х и богопросвеще́нных отце́в, вразумля́я нас в за́поведех Христо́вых, в ни́хже до́бре поревнова́л еси́ до после́дняго часа́ твоея́ многотру́дныя и́ноческия жи́зни; испроси́ нам, немощству́ющим душе́ю и бе́дствующим в ско́рбех, благоприя́тное и спаси́тельное вре́мя на покая́ние, и́стинное исправле́ние и обновле́ние на́шего жития́, в не́мже мы, гре́шнии, осуети́хомся умо́м и се́рдцем, преда́хом себе́ непотре́бным и лю́тым страсте́м, поро́ком и беззако́нием, и́мже несть числа́; приими́ у́бо, соблюди́ и покры́й нас кро́вом твоея́ мно́гия ми́лости, низпосли́ нам благослове́ние от Го́спода, да понесе́м благо́е и́го Христо́во в долготерпе́нии до конца́ дней на́ших, ча́юще бу́дущаго живота́ и Ца́рствия, иде́же несть печа́ль ни воздыха́ние, но жизнь и ра́дость безконе́чная, изоби́льно проистека́емая от Еди́наго, Всесвята́го и Блаже́ннаго Исто́чника безсме́ртия в Тро́ице поклоня́емаго Бо́га Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Ублажа́ем тя, преподо́бне о́тче Амвро́сие, и чтим святу́ю па́мять твою́, наста́вниче мона́хов и собесе́дниче а́нгелов.
Преподобному Сампсону Странноприимцу
Тропарь, глас 8
В терпе́нии твое́м стяжа́л еси́ мзду твою́, о́тче преподо́бне,/ в моли́твах непреста́нно терпе́вый,/ ни́щия возлюби́вый и сия́ удовли́вый,/ но моли́ся Христу́ Бо́гу, Сампсо́не ми́лостиве блаже́нне,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод:
В терпении твоем обрел ты награду свою, отче преподобный, в молитвах постоянно пребывавший, нищих возлюбивший и им помогавший, молись Христу Богу, Сампсон милостивый блаженный о спасении душ наших.
Кондак, глас 8
Я́ко врача́ всеизря́дна и моли́твенника благоприя́тна,/ к ра́це твое́й Боже́ственней притека́юще, Сампсо́не Богому́дре преподо́бне,/ соше́дшеся любо́вию, псалмы́ и пе́сньми ра́дующеся, Христа́ прославля́ем,// такову́ю тебе́ благода́ть подава́юща исцеле́ний.
Перевод:
Как к врачу превосходному и молитвеннику помогающему, к раке твоей священной приходя, Сампсон Богомудрый преподобный, собравшись с любовью, в псалмопениях и песнопениях духовных радуясь, Христа прославляем, подающего тебе такую благодать исцелений.
Молитва
О, те́плый моли́твенниче, бла́гостный о́тче, преподо́бне Сампсо́не! Моли́ Бо́га о мне, гре́шнем, и низпосли́ от Всеблага́го Влады́ки по́мощь ми и избавле́ние, привре́менна бо есть жизнь моя́ и испо́лнена труда́, скорбе́й и боле́зней. Укрепи́ се́рдце мое́, да возмогу́ понести́ тяготу́ мою́, и не попусти́, да превозмо́гут искуше́ния мно́гая моя́ ма́лыя си́лы, но споспеше́ствуй мне заступле́нием твои́м и посреде́ обстоя́ний и бед упра́ви путь мой в Ца́рство Небе́сное, да сла́влю просла́вльшагося в тебе́ Го́спода во ве́ки. Ами́нь.
2-я Молитва
О, предста́телю наш пред Го́сподем и те́плый моли́твенниче, преподо́бне о́тче Сампсо́не! Зри́ши с Небесе́, я́ко погиба́ем во обстоя́ниих и ско́рбех: прилага́ется бо посреде́ нас неве́рие ко отсту́пству и разделе́нию, оскудева́ет любы́, умножа́ются же беззако́ния и собла́зны, боле́зни и ско́рби мно́жества бездо́мных, гла́дных и си́рых. Отку́ду, о́тче, прии́мем си́лы, да устои́м проти́ву собла́знов ми́ра, сохрани́м в сердца́х на́ших любо́вь и ве́ру Христо́ву и упова́ние правосла́вных и приложи́м попече́ние о больны́х и бе́дных, а́ще не ты засту́пиши нас твои́м предста́тельством те́плым, прося́ нам по́мощи от Бо́га в не́мощех на́ших? Сохрани́ у́бо моли́твами твои́ми благомо́щие Христолюби́ваго наро́да на́шего, кре́пость страны́ Росси́йския, мир и безмяте́жие Святы́я Це́ркве, всех же нас огради́ и сохрани́ непоколеби́мы посреде́ неве́рных, понося́щих ве́ру на́шу хули́телей, огради́ от собла́знов, возбуди́ сердца́ иму́щих к ми́лованию ни́щих, согре́янию хла́дных, напита́нию а́лчущих и призре́нию бездо́мных, утоли́ умноже́ние скорбе́й и боле́зней, гла́да и про́чих уязвля́ющих ны бед, да́руй осла́бу стра́ждущим младе́нцам, ниспошли́ от Го́спода укрепле́ние, утеше́ние и отра́ду жена́м, в му́ках деторожде́ния су́щим, и всем, в тя́жких рабо́тах, в больни́цах, заточе́ниих и темни́цах уныва́ющым, да вси просла́вим в Тро́ице сла́вимаго Бо́га Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Преподобному Мартину Туровскому
Тропарь, глас 1
Тя́жким неду́гом стра́ждущий и людьми́ забы́тый,/ моли́л еси́ жа́жду утоли́ти, преподо́бне Марти́не,/ те́мже Христо́с посла́ с Небесе́ благове́рных Бори́са и Гле́ба// тебе́ послужи́ти и неду́г исцели́ти.
Перевод:
Тяжелой болезнью страдающий и людьми забытый, молил ты об утолении жажды, преподобный Мартин, потому Христос послал с Небес благоверных Бориса и Глеба - послужить тебе и исцелить болезнь.
Кондак, глас 4
В послуша́нии Бо́гу пре́данный,/ и мно́гим святи́телем послужи́вый,/ преподо́бне о́тче на́ш Марти́не,/ подвиза́лся еси́ пра́ведно,/ во оби́тели святы́х благове́рных князе́й Бори́са и Гле́ба,/ те́мже и Го́споду угоди́л,/ возсия́вый в чи́не преподо́бных,/ та́кожде и мы́, почита́юще па́мять твою́,/ мо́лим тя́, преподо́бне о́тче на́ш,/ моли́ Христа́ Бо́га// и на́м дарова́ти ре́вность послуша́ния.
Перевод:
Преданный Богу в послушании и многим святителям послуживший, преподобный отче наш Мартин, трудился ты праведно в монастыре святых благоверных князей Бориса и Глеба, этим и Господу угодил, воссияв в чине преподобных, потому и мы, почитая память твою, молим тебя, преподобный отче наш, моли Христа Бога и нам даровать ревность послушания.
Во вторник, св. Иоанну Предтече
Тропарь, глас 2
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ показа́л бо ся еси́ вои́стину и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра,// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.
Перевод:
Память праведника чтится похвалами, тебе же довольно свидетельства Господня, Предтеча, ведь явился ты поистине из пророков славнейшим, ибо удостоился в струях крестить Проповеданного. Потому за истину пострадав с радостью, благовествовал ты и находящимся во аде Бога, явившегося во плоти, подъемлющего грех мира и подающего нам великую милость.
Кондак, глас 2
Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ главу́ твою́ я́ко ши́пок свяще́ннейший от земли́ обре́тше,/ исцеле́ния всегда́ прие́млем,// и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.
Перевод:
Пророк Божий и Предтеча благодати, главу твою как священнейшую розу в земле обретя, мы всегда получаем исцеления, ибо снова, как и прежде, ты возвещаешь в мире о покаянии.
Скрыть переводы
(1Кор.6:20–7:12; Мф.14:1–13)
Дошел слух о делах Господа до Ирода; он при этом тотчас и заключил: это Иоанн воскрес. Мало ли что можно было при этом подумать! А между тем он ни о ком не подумал, как только об Иоанне. Кто же это дал такое направление его мыслям? Совесть. От нее не спрячешь бессовестных дел, суда ее ничем нельзя поправить. Обезглавливая Иоанна, Ирод присвоял себе право на то, и другие не отрицали такого права, а совесть заговорила свое, и речей ее не мог он заглушить ничем. Вот ему и видится Иоанн.
Сколько знаем мы подобных сказаний, что совесть преследует грешника и живописует ему предмет и дело греха так, что он видит их даже вне! Стало быть, есть в нас голос, который мы должны признать не нашим голосом. Чьим же? Божиим. От кого естество наше, от того и голос. Если он Божий, то должно его слушать, ибо тварь не смеет поперечить Творцу. Голос этот говорит, что есть Бог, что мы от Него состоим в полной зависимости и потому не можем не питать в себе благоговейного страха Божия; имея же его, мы должны исполнять волю Божию, которую совесть и указывает. Все это составляет слово Божие, написанное в естестве нашем, читаемое и предлагаемое нам, и мы видим, что люди всех времен и всех стран слышат это слово и внимают ему.
Повсюду веруют в Бога, повсюду слушают совесть и чают будущей жизни. Это только ныне как-то в моду вошло не признавать этих истин. Так поступают натуралисты, по-русски – естественники; значит, естественники проповедуют противоестественное учение.
Развернуть
Умер богач, и, оказавшись перед небесными вратами, он постучался и попросил, чтобы его впустили. Апостол Пётр спросил, чего он хочет. Богач ответил:
— Мне бы номер люкс с хорошим видом на землю, каждый день мои любимые блюда и свежую газету.
Богач получил просимое.
Через тысячу лет апостол Петр вернулся и заглянул в дверное окошко.
— Ну наконец-то ты здесь! — воскликнул богач. — Этот рай просто ужасен!
— Ошибаешься, — сказал апостол. — Здесь ад.
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Основы православия
Тема 191. Страсть гордости (8-я из восьми главных страстей).
Если тщеславный зависит от чужого мнения о себе, добивается похвалы или зависти, то гордость – это уже такая степень самообольщения, когда человек считает себя выше других людей и их мнений о себе. Противоположная этой страсти добродетель – любовь (к Богу и ближним).
Авва Дорофей: В общежительном монастыре, прежде моего удаления оттуда, был один брат, которого я никогда не видал смутившимся, или скорбящим, или разгневанным на кого-либо, тогда как я замечал, что многие из братии часто досаждали ему и оскорбляли его. А этот юноша так переносил [оскорбления] от каждого из них, как будто никто вовсе не смущал его. Я же всегда удивлялся чрезвычайному незлобию его и желал узнать, как он приобрел сию добродетель. Однажды отвел я его в сторону и, поклонившись ему, просил его сказать мне, какой помысл он всегда имеет в сердце своем, что, подвергаясь оскорблениям или перенося от кого-либо обиду, он показывает такое долготерпение. Он отвечал мне презрительно, без всякого смущения: «Мне ли обращать внимание на их недостатки или принимать от них [обиды] как от людей? Это – лающие псы».
См. подробнее: Гордость.
Практический совет
Почему в Библии сказано, что жена должна повиноваться мужу?
В семье, как и в любом обществе, существует иерархия – фундаментальное свойство нашего мира. Это свойство не могут преодолеть даже падшие духи, у них есть своя иерархия.
У жены одна заповедь об отношении к мужу: «Жена да убоится своего мужа» (Еф.5:33) и «Жены, повинуйтесь своим мужьям, как Господу…, как Церковь повинуется Христу» (Еф.5:22-23). Словом «убоится» переводчик Послания св. ап. Павла к Ефесянам на славянский язык передал греческое слово, которое имеет несколько смыслов, в том числе — чтить, уважать, заботиться. Славянский глагол «боятися» также содержит эти значения. Это не животный страх, а послушание любви, трепетное отношение, стремление всеми силами сохранить и умножить любовь, ничем её не нарушить.
У мужа две заповеди об отношении к жене. Муж должен возлюбить жену, как «своё тело, самого себя, как Христос возлюбил Церковь предал Себя за неё» (Еф.5). Как Христос возлюбил Церковь? До Креста. Этот отрывок из Апостола читается во время Венчания.
Также в (1Пет.3:7) сказано: «Также и вы, мужья, обращайтесь благоразумно с женами, как с немощнейшим сосудом, оказывая им честь, как сонаследницам благодатной жизни». Это значит относиться к своей жене бережно, как к хрупкому сосуду (раньше сосуды были чаще всего глиняными).