Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Преподобному Амвросию Оптинскому
Тропарь, глас 5
Я́ко к целе́бному исто́чнику/ притека́ем к тебе́, Амвро́сие, о́тче наш./ Ты бо на путь спасе́ния нас ве́рно наставля́еши,/ моли́твами от бед и напа́стей охраня́еши,/ в теле́сных и душе́вных ско́рбех утеша́еши,/ па́че же смире́нию, терпе́нию и любви́ науча́еши./ Моли́ Человеколю́бца Христа́/ и Засту́пницу усе́рдную// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как к целебному источнику приходим к тебе, Амвросий, отче наш. Ибо ты на путь спасения нас с верой направляешь, молитвами от бед и напастей охраняешь, в телесных и душевных скорбях утешаешь, более всего же смирению, терпению и любви обучаешь. Моли Человеколюбца Христа и Защитницу усердную о спасении душ наших.
Кондак, глас 2
Заве́т Пастыренача́льника испо́лнив/ ста́рчества благода́ть насле́довал еси́,/ боле́знуя се́рдцем о всех, с ве́рою притека́ющих к тебе́,/ те́мже и мы, ча́да твоя́, с любо́вию вопие́м ти:/ о́тче святы́й Амвро́сие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Завет Пастыреначальника исполнив, ты наследовал благодать старчества, болея сердцем обо всех, с верой приходящих к тебе, потому и мы, чада твои, с любовью взываем к тебе: «Отче святой Амвросий, моли Христа Бога о спасении душ наших».
Молитва
О, вели́кий ста́рче и уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, О́птинская похвало́ и всея Руси́ учи́телю благоче́стия! Сла́вим твое́ во Христе́ смире́нное житие́, и́мже Бог превознесе́ и́мя твое́ еще́ на земли́ тебе́ су́ща, наипа́че же увенча́ тя Небе́сною че́стию по отше́ствии твое́м в черто́г сла́вы ве́чныя. Приими́ ны́не моле́ние нас, недосто́йных чад твои́х, чту́щих тя и призыва́ющих и́мя твое́ свято́е. Изба́ви нас твои́м предста́тельством пред Престо́лом Бо́жиим от всех ско́рбных обстоя́ний, душе́вных и теле́сных неду́гов, злых напа́стей, тлетво́рных и лука́вых искуше́ний. Низпосли́ оте́честву на́шему от Великодарови́таго Бо́га мир, тишину́ и благоде́нствие. Бу́ди непрело́жный покрови́тель Святы́я оби́тели сия́, в не́йже в преуспе́янии сам подвиза́лся еси́ и угоди́л еси́ все́ми в Тро́ице сла́вимому Бо́гу на́шему. Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Амвро́сие! Ты порабо́тати Го́сподеви жела́я, зде всели́лся еси́, и неле́ностно во труде́х, бде́ниех, моли́твех и посте́х подвиза́лся еси́, и был еси наста́вник мона́шествующим, всем же лю́дем учи́телю ре́вностный. Ны́не у́бо, по отше́ствии твое́м от земны́х, Небе́сному Царю́ предстоя́, моли́ бла́гость Его́, е́же уще́дрити ме́сто селе́ния твоего́, святу́ю оби́тель сию́, иде́же ду́хом любве́ твоея́ неотсту́пно пребыва́еши, и всем лю́дем твои́м, с ве́рою к ра́це моще́й твои́х припа́дающим, во блага́я проше́ния их испо́лнити. Испроси́ у ми́лостиваго Го́спода на́шего, да низпо́слет нам оби́лие Небе́сных и земны́х благ, па́че же я́же на по́льзу душ на́ших да да́рует нам, и сконча́ти житие́ сие́ привре́менное в покая́нии да сподо́бит, в день же су́дный десна́го предстоя́ния и наслажде́ния во Ца́рствии Свое́м да удосто́ит во ве́ки веко́в. Ами́нь.
3-я Молитва
О, всечестны́й ста́рче пресла́вныя и ди́вныя О́птины пу́стыни, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Амвро́сие, Це́ркве на́шея до́брое украше́ние и благода́тный свети́льниче, небе́сным све́том всех озаря́яй, кра́сный и духо́вный плод Росси́и и всея́ подсо́лнечныя, ду́ши ве́рных оби́льно услажда́яй и увеселя́яй! Ны́не с ве́рою и тре́петом припа́даем пред цельбоно́сною ра́кою святы́х моще́й твои́х, и́хже на утеше́ние и по́мощь стра́ждущим ми́лостивно дарова́л еси́, смире́нно мо́лим Тя се́рдцем и усты́, о́тче святы́й, я́ко всеросси́йскаго наста́вника и учи́теля благоче́стия, па́стыря и врача́ душе́вных и теле́сных неду́гов на́ших: воззри́ на чад твои́х зело́ согреша́ющих в словесе́х и де́лех и посети́ нас мно́гою и свято́ю свое́ю любо́вию, е́юже сла́вно преуспе́л еси́ еще́ во дни земны́я, а наипа́че по пра́ведней твое́й кончи́не, наставля́я в пра́вилех святы́х и богопросвеще́нных отце́в, вразумля́я нас в за́поведех Христо́вых, в ни́хже до́бре поревнова́л еси́ до после́дняго часа́ твоея́ многотру́дныя и́ноческия жи́зни; испроси́ нам, немощству́ющим душе́ю и бе́дствующим в ско́рбех, благоприя́тное и спаси́тельное вре́мя на покая́ние, и́стинное исправле́ние и обновле́ние на́шего жития́, в не́мже мы, гре́шнии, осуети́хомся умо́м и се́рдцем, преда́хом себе́ непотре́бным и лю́тым страсте́м, поро́ком и беззако́нием, и́мже несть числа́; приими́ у́бо, соблюди́ и покры́й нас кро́вом твоея́ мно́гия ми́лости, низпосли́ нам благослове́ние от Го́спода, да понесе́м благо́е и́го Христо́во в долготерпе́нии до конца́ дней на́ших, ча́юще бу́дущаго живота́ и Ца́рствия, иде́же несть печа́ль ни воздыха́ние, но жизнь и ра́дость безконе́чная, изоби́льно проистека́емая от Еди́наго, Всесвята́го и Блаже́ннаго Исто́чника безсме́ртия в Тро́ице поклоня́емаго Бо́га Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Ублажа́ем тя, преподо́бне о́тче Амвро́сие, и чтим святу́ю па́мять твою́, наста́вниче мона́хов и собесе́дниче а́нгелов.
Мученикам Евлампию и Евлампии
Тропарь, глас 4
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего:/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Перевод: Мученики Твои, Господи, подвигом своим венцы нетленные получили от Тебя, Бога нашего; ибо они, имея силу Твою, мучителей низложили, сокрушили и демонов немощные дерзости. По молитвам их, Христе Боже, спаси души наши.
Кондак, глас 3
До́блия му́ченики и бра́тию по пло́ти,/ му́драго Евла́мпия и Евлампи́ю, почти́м:/ ти́и бо пребеззако́нных козноде́йства посрами́ша си́лою Распе́ншагося:// сего́ ра́ди яви́шася му́чеников сла́ва, ку́пно и похвала́.
Перевод: Храбрых мучеников, родных брата и сестру, мудрого Евлампия и Евлампию, почтим, ибо они посрамили коварные замыслы беззаконных силой Распятого, потому стали славой и честью мучеников.
Величание
Велича́ем вас, страстоте́рпцы святи́и Евла́мпие и Евлампи́я, и чтим честна́я страда́ния ва́ша, я́же за Христа́ претерпе́ли е́сте.
Святителю Иннокентию Пензенскому
Тропарь, глас 5
От ю́ности смире́нным нарече́нный, в мона́шестве же чистоте́ тезоиме́нный, духо́вной му́дрости люби́тель ты́ яви́лся еси́, златовещанный благоче́стия учи́тель и лжи́вых па́губных уче́ний обличи́тель, за И́стину безу́мными гони́мый, незло́бие и кро́тость пропове́давый, и па́ству Пензенскую ре́вностне пасы́й, святи́телю всече́стне Инноке́нтие, моли́ Христа́ на́с умудри́ти во спасе́ние.
Перевод: С детства названный смиренным, в монашестве же одноименный невинности (Иннокентий, от лат. Innocentius — «невинный»), ты стал любителем духовной мудрости, красноречивый учитель благочестия и лживых, пагубных учений обличитель, за Истину безумными гонимый, незлобие и кротость проповедавший, и паству Пензенскую ревностно пасший, святитель почитаемый Иннокентий, моли Христа сделать нас мудрыми для спасения.
Молитва
Бо́же Вели́кий и Си́льный, Бо́же Святы́й и во святы́х почива́яй! Се́ ны́не мы́, раби́ недосто́йнии, коле́на серде́ц на́ших в стра́се и умиле́нии прикло́ньше подно́жию вели́чествия Твоего́, припа́даем и, не дерза́я воззре́ти на высоту́ небе́сную, смире́нно ми́лости Твоея́ безме́рныя ча́ем. Ве́си, Го́споди, я́ко недосто́йни есмы́, но на моли́тву к Тебе́ ны́не воздвиза́ем ди́внаго уго́дника Твоего́ Инноке́нтия, чудотво́рца новоявле́ннаго, и́же вои́стину бе́ му́ж по се́рдцу Твоему́. Ты́ бо ре́кл еси́, Го́споди, пречи́стыми усты́ Твои́ми, я́ко ра́ди и десяти́х пра́ведных не погуби́ши гра́да нечести́вых.
Умилосе́рдися, Влады́ко Святы́й, и ниневи́тяном, согре́шшим Тебе́, спасе́ния иска́вый, и ны́не на на́с, непотре́бных и премно́го согре́шших рабе́х Твои́х, и приими́ в умилостивле́ние моли́твы пречу́днаго сего́ святи́теля Твоего́, с ни́м же и все́х святы́х Твои́х, просла́вленных в двутысящное ле́то пресла́внаго Воплоще́ния Твоего́, да хода́тайствуют си́и пред Тобо́ю о на́с, ча́дех и сро́дницех и́х, мно́га бо любы́ и́х, мно́гое и дерзнове́ние пред лице́м Твои́м. Мно́гими грехми́ помрачи́ся естество́ на́ше, оскверни́хом ду́ши и телеса́ своя́ по де́йству иско́ннаго человекоуби́йцы и проти́вника Твоего́, но па́че припа́даем бла́гости Твое́й, на милосе́рдие Твое́ то́кмо наде́ющеся.
Усе́рдно же про́сим и вели́каго хода́тая на́шего и те́плаго в беда́х на́м предста́теля Инноке́нтия, непови́ннаго вои́стину во очесе́х Твои́х, да пролие́т и свою́ многомо́щную моли́тву пред Тобо́ю, Отце́м Све́тов. Не взира́й у́бо на грехи́ на́ша, Бо́же Преве́чный, но при́зри на ве́ру и наде́яние на́ши и предста́тельство уго́дника Твоего́ Инноке́нтия, и очи́сти ны́ от скве́рн на́ших. Я́ко да слеза́ми покая́ния и де́йством благода́ти Твоея́ очище́ни, возмо́жем вни́ти в све́тлый о́ный и прекра́сный черто́г, его́ же угото́вал еси́ лю́бящим Тя́, и та́мо ку́пно со святи́телем Инноке́нтием возмо́жем воспева́ти пречестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, в безконе́чныя ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святителю Амфилохию Печерскому, Владимиро-Волынскому
Тропарь, глас 4
От мирска́го мяте́жа изше́д,/ в пеще́рах Ки́евских Феодо́сия блаже́ннаго богому́дренно всели́лся еси́,/ святи́телю Христо́в, о́тче Амфило́хие,/ и отсю́ду во епи́скопа Богоспаса́емей па́стве Влади́миро-Волы́нстей поста́вленный,/ в труде́х, бде́ниих и поще́ниих свя́то подвиза́лся еси́./ И та́ко дости́г доброде́телей соверше́нства,/ па́ки в пеще́ры святы́я возврати́лся еси́,/ иде́же и дух свой благоче́стно преда́л еси́ Го́сподеви, всече́стне,/ к ли́ку преподо́бных Пече́рских причте́н,/ с ни́ми же моли́ся Христу́, всече́стне,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: От мирской суеты удалившись, в пещерах Киевских Феодосия блаженного богомудро поселился ты, святитель Христов, отче Амфилохий, и там в епископа Богоспасаемой пастве Владимиро-Волынской поставленный, в трудах, бдениях и пощении свято подвизался ты. И так достигнув совершенства добродетелей, снова в пещеры святые возвратился, где и дух свой благочестиво предал ты Господу, почитаемый, к лику преподобных Печерских причтенный, с ними же молись Христу, почитаемый, о спасении душ наших.
Кондак, глас 8
Звезду́ Волы́нскую, из пеще́рнаго мра́ка от Ки́ева возсия́вшую,/ и от Волы́ни второ́е пеще́ры заве́тныя житие́м свои́м/ и блаже́нною кончи́ною, и прославле́нием свои́м озари́вшаго,/ всеблаже́ннаго Амфило́хия, архипа́стыря Влади́миро-Волы́нскаго почти́м,/ прося́ще его́, да в ли́ке преподо́бных Пече́рских водворя́яся,// мо́лится ку́пно с ни́ми о душа́х на́ших.
Перевод: Звезду Волынскую, из пещерного мрака в Киеве воссиявшую, и от другой пещеры в Волыни житием своим и блаженной кончиной, и прославлением своим всех озарившего, всеблаженного Амфилохия, архипастыря Владимиро-Волынского прославим, прося его, чтобы он, пребывая в собрании преподобных Печерских, молился вместе с ними о душах наших.
Величание
Велича́ем тя, святи́телю о́тче Амфило́хие, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.
Собору Волынских святых
Тропарь, глас 4
Приспе́ день све́тлаго торжества́,/ лю́дии Волы́нстии ра́дуются,/ и с ни́ми вся Росси́йская Це́рковь ликовству́ет/ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духо́вных,/ днесь бо, я́коже со́лнце незаходи́мое,/ всем возсия́ па́мять/ святы́х и Богому́жных уго́дников и чудотво́рцев Волы́нских/ святи́теля Стефа́на чу́днаго,/ иера́рхом Волы́нским первопресто́льника,/ и свята́го благове́рнаго Яропо́лка/, блаже́ннаго страда́льца Богому́жнаго,/ и с ни́ми Амфило́хия, святи́теля Волы́нскаго,/ и победоно́снаго Фео́дора, Остро́жскаго кня́зя Богодарова́ннаго,/ и преподо́бнаго И́ова Поча́евскаго присноблаже́ннаго/, и́хже моли́твами, Го́споди,/ зе́млю оте́ческую на́шу в Правосла́вии и ми́ре утверди́,/ и спаси́ всех иму́ще ку́пно о нас Моли́твенницу усе́рдную,/ Пресвяту́ю Ма́терь Свою́ Богоро́дицу,/ благода́тне сия́ющую в цельбоно́сней стопе́ Свое́й/ и чудотво́рней ико́не на горе́ Поча́евстей/ и заступле́ньми про́чих уго́дников Волы́нския па́ствы,/ Иулиа́нии, блаже́нныя де́вы Ольша́нския,// и свята́го преподобному́ченика Мака́рия, архимандри́та О́вручскаго.
Перевод: Настал день светлого торжества, люди Волынские радуются, и с ними вся Российская Церковь ликует в псалмопениях и песнопениях духовных, ибо сегодня, как незаходящее солнце, всем воссияла память святых и Богомудрых угодников и чудотворцев Волынских: святителя Стефана удивительного, первопрестольника иерархов Волынских, и святого благоверного Ярополка, блаженного мученика Богомудрого, и с ними Амфилохия, святителя Волынского, и победоносного Феодора, Острожского князя Богодарованного, и преподобного Иова Почаевского вечноблаженного, по их молитвам, Господи, землю отечества нашего в Православии и мире утверди, и спаси всех по молитвам усердным Пречистой Матери Своей Богородицы, благодатью сияющей в подающей исцеления стопе Своей и чудотворной иконе на горе Почаевской, и защитой других служителей Волынской паствы, Иулиании, блаженной девы Ольшанской, и святого преподобномученика Макария, архимандрита Овручского.
Ин тропарь, глас 4
Приспе́ день све́тлаго торжества́,/ оби́тель Пече́рская ра́дуется/ и с не́ю благослове́нная Поча́евская Ла́вра ликовству́ет/ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духо́вных,/ днесь бо, я́коже со́лнце незаходи́мое,/ всем возсия́ па́мять/ преподо́бных и Богоно́сных оте́ц Пече́рских,/ от ни́хже во́лею Бо́жиею изыдо́ша/ первонача́льницы и́ноческаго жития́ на горе́ Поча́евстей,/ и́хже моли́твами, Го́споди,/ зе́млю оте́чественную на́шу в Правосла́вии и ми́ре утверди́/ и поми́луй всех, иму́ще ку́пно о нас Моли́твенницу и Засту́пницу усе́рдную,/ Пречи́стую Ма́терь Свою́ Богоро́дицу,/ от лет дре́вних благода́тне сия́ющую в цельбоно́сней стопе́ Свое́й/ и чудотво́рней Свое́й ико́не во оби́тели Поча́евстей// в просвеще́ние и спасе́ние душ на́ших.
Перевод: Настал день светлого торжества, обитель Печерская радуется, и с ней благословенная Почаевская Лавра ликует в псалмопениях и песнопениях духовных, ибо сегодня, как незаходящее солнце, всем воссияла память преподобных и Богоносных отцов Печерских, от них же по воле Божией вышли первоначальники монашеской жизни на горе Почаевской, по их молитвам, Господи, землю нашего отечества в Православии и мире утверди и помилуй всех по молитвам Защитницы усердной, Пречистой Матери Своей Богородицы, издревле благодатью сияющей в подающей исцеления стопе Своей и чудотворной Своей иконе в обители Почаевской для просвещения и спасения душ наших.
Кондак, глас 8
Избра́нным чудотво́рцам и изря́дным уго́дником Волы́нския земли́,/ похва́льная воспису́ем вам, святи́и:/ Яропо́лче святы́й, Стефа́не, Амфило́хие, Фео́доре,/ Иулиа́ние, И́ове и Мака́рие, присноблаже́ннии!/ Тем я́ко иму́щии благода́ть и ми́лость у Христа́ Бо́га на́шего,/ от вся́ких нас бед свободи́те/ да вы́ну ва́шею по́мощию избавля́емии, вопие́м вам благода́рне:// ра́дуйтеся, пресла́внии уго́дницы Бо́жии и земли́ Волы́нския украше́ние.
Перевод: Избранным чудотворцам и особенным служителям Волынской земли, приносим вам похвальные молитвенные песнопения, святые: Ярополк святой, Стефан, Амфилохий, Феодор, Иулиания, Иов и Макарий, вечноблаженные! Как имеющие благодать и милость у Христа Бога нашего, от всяких нас бед освободите, чтобы мы, всегда избавляемые вашей помощью, взывали к вам благодарно: «Радуйтесь, прославляемые служители Божии и земли Волынской украшение».
Ин кондак, глас 4
Избра́ннии от родо́в уго́дницы Бо́жии,/ преподо́бнии Пече́рстии:/ Мерку́рие и Симео́не, Акинди́не же, Лукиа́не, Па́мво и Полика́рпе,/ Авраа́мие, Алекси́е, Евста́фие, Елла́дие, Ефре́ме, Иерони́ме,/ Луко́, Мела́дие, Они́симе, Пе́рсие, Па́вле, Се́ргие,/ Сисо́е и Фео́филе, Анато́лие же, Афана́сие, Иси́доре, Кассиа́не,/ Лавре́нтие, Пафну́тие, Пио́ре, Сисо́е вторы́й и Софро́ние/, от ни́хже изыдо́ша первонача́льницы/ и́ноческаго жития́ на горе́ Поча́евстей,/ вас не потаи́ла есть земля́,/ Не́бо же и ра́йския селе́ния отверзо́шася вам./ Те́мже мы, похва́льная пе́сни Бо́гу,/ просла́вльшему вас в па́мяти ва́шей, принося́ще/ и честны́й Собо́р ваш вселюбе́зно почита́юще,/ из глубины́ душе́вныя вопие́м вам:/ от всех бед ва́шими моли́твами заступа́йте нас, зову́щих,/ ра́дуйтеся, Пече́рстии чудотво́рцы// и оби́тели Поча́евския сла́ва и утвержде́ние.
Перевод: Избранные из народа служители Божии, преподобные Печерские: Меркурий и Симеон, Акиндин же, Лукиан, Памво и Поликарп, Авраамий, Алексий, Евстафий, Элладий, Ефрем, Иероним, Лука, Меладий, Онисим, Персий, Павел, Сергий, Сисой и Феофил, Анатолий же, Афанасий, Исидор, Кассиан, Лаврентий, Пафнутий, Пиор, Сисой второй и Софроний, из вас же вышли первоначальники монашеской жизни на горе Почаевской, вас не утаила земля, Небо же и райские селения открылись для вас. Потому мы, принося в день памяти вашей похвальные молитвенные песнопения Богу, прославившему вас, и достойное собрание ваше благоговейно почитая, из глубины душевной взываем к вам: от всех бед вашими молитвами защищайте нас, восклицающих, радуйтесь, Печерские чудотворцы и обители Почаевской слава и крепость.
Величание
Велича́ем вас, вси святи́и в земли́ Волы́нстей просия́вшии, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, вы бо мо́лите за нас Христа́ Бо́га на́шего.
Блаженному Андрею Тотемскому, Христа ради юродивому
Тропарь, глас 4
Терпе́нием и му́жеством Христа́ ра́ди юро́дство восприя́л еси́, блаже́нне Андре́е,/ в посте́ и бде́нии пребыва́я,/ тя́гость зно́я ле́тняго поне́сл еси́,/ и мра́зы зи́мния терпя́,/ те́мже и ны́не приходя́щим с ве́рою к тебе́,/ исцеле́ние неоску́дно подае́ши,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: В терпении и мужестве Христа ради ты принял подвиг юродства, блаженный Андрей, в посте и бдении пребывая, тяготу зноя летнего переносил и морозы зимние терпел, потому и сейчас приходящим с верой к тебе, исцеление неоскудеваемо подаешь, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 8
Вы́шния красоты́ жела́я,/ и ни́жния сла́сти теле́сныя то́щно оста́вил еси́ нестяжа́нием су́етнаго ми́ра,/ А́нгельское житие́ преходя́, сконча́вся, Андре́е блаже́нне,// с ними́ же Христа́ Бо́га моли́ непреста́нно о всех нас.
Перевод: Небесной красоты желая, земные наслаждения телесные ты до конца оставил, неимущий среди суетного мира, и, Ангельское житие проходя, скончался, Андрей блаженный: с ними Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
Величание
Ублажа́ем тя, святы́й пра́ведный Андре́е, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.
В четверг, св. апостолам
Кондак, глас 2
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели,/ верх апо́столов Твои́х, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,// Еди́не све́дый серде́чная.
Перевод: Непоколебимых и богогласных проповедников, высших из учеников Твоих, Господи, Ты принял в наслаждение благ Твоих и покой; ибо труды их и смерть признал Ты высшими всякой жертвы, Один, знающий то, что в сердцах.
В четверг, святителю Николаю
Тропарь, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная Истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче, святитель Николай, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 3
В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.
Перевод: В Мирах ты, святой, явился совершителем священнодействий, ибо Христово Евангелие исполнив, положил ты, преподобный, душу свою за людей твоих и неповинных спас от смерти; потому был ты освящен, как великий служитель таинств Божией благодати.
Скрыть переводы
Притча дня
Некий язычник принял к себе одного православного христианина работать в сад и сказал ему: «Я приму тебя только в том случае, если ты о Христе не скажешь ни слова!» Православный ответил: «Даю обещание!» И три года он о Христе ни слова не говорил. Лишь старательно исполнял свои обязанности и смиренно переносил все искушения и трудности. И вот через три года хозяин-язычник говорит: «Слушай, я хочу быть таким, как ты! Расскажи мне все о твоем Боге». И он принял веру Христову.
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Свв. мученики Евлампий и Евлампия.
Основы православия
Тема 296. Молитва – это не заговор.
Православные люди обычно молятся готовыми словами по молитвослову. Человек непривычный увидит в православных молитвах какие-то таинственно звучащие непонятные слова, а это кажется похожим на «заговоры», которыми забит интернет. Нередко эти «заговоры» включают в себя фрагменты православных молитв.
Но молитва и заговор – это прямо противоположные явления.
Молитва всегда обращена к Богу или Его святым. Это личное обращение. Мы вступаем в беседу, предстоим Другому, исповедуем наши грехи, воздаём Ему хвалу или приносим Ему наши просьбы, понимая, что выполнить их или нет – в Его руках.
Заговор – это попытка без покаяния и веры, без обращения к Богу и исправления жизни добиться исполнения своей воли.
Практический совет
Что дарить на именины?
В празднование памяти святого покровителя лучшим подарком имениннику будет то, что сможет способствовать его духовному росту: молитвослов, книга, аудио и видеозапись духовного содержания; икона; сосуд для святой воды, ёмкость для освящённого хлеба и молитва на их принятие; чётки; качественные восковые свечи или лампада для домашней молитвы; платок или косынка (это головной убор замужних женщин); путёвка в паломническую поездку.
Для ребёнка сознательного возраста можно подготовить викторину о его святом, о заповедях, о событиях священной истории, о Церкви, о христианском поведении в сложных ситуациях и т. д. Предупредите заранее, какую тему будете обсуждать, чтобы малыш подготовился вместе с родителями. Сделайте карточки с интересными вопросами и предложите ему ответить. При затруднениях с ответами обязательно задавайте наводящие вопросы, подсказывайте, рассказывайте. Старайтесь сделать так, чтобы ребёнок ответил сам, чтобы это было увлекательное обсуждение, а не экзамен.
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2008
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Если ты находишь, что в тебе нет любви, а желаешь иметь ее, то делай дела любви, хотя сначала без любви. Господь увидит твое желание и старание и вложит в сердце твое любовь.
Фото дня
Этот день в истории
787 год. Седьмой Вселенский собор установил порядок иконопочитания.
В 1831 году Почаевская Лавра, с 1713 года находившаяся во владении униатов, возвращена Православной Церкви.
День за днем
Пролог в поучениях
И великие праведники не безопасны от грехов, и великие грешники не должны отчаиваться в спасении
Об Ангеле-Хранителе