Преподобномученик Петр (Мамонтов), иеромонах
Житие
Преподобномученик Петр (в миру Павел Иванович Мамонтов) родился 7 июня 1880 года в селе Дединове Зарайского уезда Рязанской губернии в крестьянской семье. Окончив церковноприходскую школу, Павел в 1893 году переехал в Москву и поступил работать мальчиком в магазин, но в том же году он ушел в Спасо-Преображенский Гуслицкий монастырь, где прожил один год, так как ему предстоял призыв в армию. Оставив монастырь, он в ожидании призыва в армию поступил работать на фарфоровый завод в Дулеве. В 1901 году он был призван на военную службу, но, прослужив всего один месяц как ополченец, вернулся на завод, на котором проработал полгода, и уже окончательно в 1902 году ушел в монастырь.
Спасо-Преображенский Гуслицкий монастырь, насельником которого стал Павел Мамонтов, был основан в середине XIX столетия в местности, населенной старообрядцами, как монастырь миссионерский, должный служить цели преодоления раскола.
13 октября 1908 года Павел Иванович был определен в число братии монастыря, 29 июня 1912 года пострижен в мантию с именем Петр, а 18 апреля 1914 года рукоположен во иеродиакона. В Гуслицком монастыре иеродиакон Петр пребывал до его закрытия в 1929 году. В 1919-1921 годах он был мобилизован в тыловое ополчение и служил в московском ветеринарном гарнизонном лазарете.
В 1930 году отец Петр был направлен служить в Никитскую церковь в селе Бывалино Павлово-Посадского района Московской области. В 1933 году иеродиакон Петр был рукоположен во иеромонаха к этому храму.
27 сентября 1937 года, в праздник Воздвижения Честного и Животворящего Креста Господня, отец Петр обратился к прихожанам Никитской церкви с просьбой пожертвовать, кто сколько может, на содержание священноначалия. Прихожане откликнулись на призыв пастыря, и был произведен денежный сбор, что впоследствии при аресте было вменено отцу Петру в вину.
В начале ноября 1937 года были допрошены лжесвидетели, и на основе их «показаний» отец Петр был обвинен в том, что «систематически ведет антисоветскую агитацию, направленную на подрыв мероприятий, проводимых партией и правительством».
18 ноября 1937 года отец Петр был арестован и заключен в тюрьму города Ногинска, а 22 ноября допрошен.
– Следствие располагает материалами, что вы систематически занимались антисоветской агитацией, направленной против мероприятий, проводимых партией и правительством. Признаете себя в этом виновным?
– Нет, никогда никакой антисоветской агитацией не занимался и виновным себя не признаю.
– Следствие располагает материалами о том, что вы систематически ведете контрреволюционную агитацию среди верующих и колхозников, прикрываясь религией; по этому вопросу требуем от вас подробных и откровенных показаний.
– Нет, я никакой контрреволюционной агитацией не занимался и по этому вопросу показать ничего не могу.
– Следствию известно о том, что вы систематически ведете контрреволюционную агитацию, высказываете свои недовольства по отношению к существующему строю и распространяете провокационные слухи, что советская власть делает гонение на религию. Признаете вы это?
– Нет, я это не признаю, никогда и нигде ничего такого я не высказывал.
– Вам поставлен ряд вопросов о вашей контрреволюционной деятельности, но вы все еще продолжаете отрицать; следствие еще раз требует от вас откровенных и правдивых показаний.
– Нет, я никакой контрреволюционной деятельностью не занимался и остаюсь при ранее данных мною показаниях, больше показать ничего не могу...
25 ноября 1937 года тройка НКВД приговорила отца Петра к расстрелу. Иеромонах Петр (Мамонтов) был расстрелян 2 декабря 1937 года и погребен в безвестной общей могиле на полигоне Бутово под Москвой.
Игумен Дамаскин (Орловский)
«Жития новомучеников и исповедников Российских ХХ века Московской епархии. Ноябрь». Тверь, 2003 год, стр. 161–163.
Источник: fond.ru
Богослужения
Служба преподобномученикам Гуслицким Серафиму Булашову, Иоасафу Крымзину и Петру Мамонтову
Текст службы утвержден на заседании Священного Синода 23-24 сентября 2021 года (журнал № 67).
Месяца ноября в 19-й день
Преподобномучеников Гуслицких
Серафима Булашова, Иоасафа Крымзина и Петра Мамонтова
На велицей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 1.
Подобен: Небесных чинов радование:
Преподобнии мученицы Христови,/ волю свою в руце Божия предавше,/ подвигом добрым подвизастеся/ и, кровь свою пролиявше,/ венцами доблими увязостеся./ Темже, велию милость приимше,/ Престолу Господа предстоите/ и молитеся о душах наших.
Преподобнии мученицы Христови,/ во иночестем лице усердне потрудившеся,/ в скорбех и гонениих веру Православную сохранили есте/ и, крест свой на рамена вземше,/ любовь Божию, яже есть крепльши смерти, явили есте./ Ныне, в Чертозе Небеснем пребывающе,/ Престолу Господа предстоите/ и молитеся о душах наших.
Преподобнии мученицы Христови,/ в смирении и кротости Небесному Владыце подражающе,/ огненныя стрелы злобы угасили есте/ и, заповеди Господни соблюдающе,/ диавола мужественне посрамили есте./ Ныне в Горних селениих пребываете/ и Престолу Господа предстоите,/ молящеся о душах наших.
Преподобнии страстотерпцы,/ цвети райстии сада Христова,/ Серафиме, Иоасафе и Петре,/ благоуханием подвигов и страданий ваших,/ Церковь Русскую украсили есте/ и Отечество ваше земное прославили есте./ Темже молите Христа Бога/ да спасет души наша.
Слава, глас 8:
Приидите, христоименитии людие,/ прославим преподобномучеников Гуслицких,/ иже, заповеди Христовы сохранивше,/ в Царствие Божие внидоша/ и мзду обещанную прияша./ Ныне, в лице святых почивающе,/ прославляют Отца и Сына и Святаго Духа,/ Троицу Единосущную и Нераздельную.
И ныне, Богородичен: Царю Небесный:
Вход. Прокимен дне. И чтения три мученическая.
На литии стихира храма.
На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, Живоносный Кресте:
Радуйтеся, новомученицы Гуслицтии,/ теплии заступницы наши,/ Царствия Небеснаго наследницы,/ Духа Святаго причастницы,/ велие дерзновение ко Спасу имущии!/ Молитеся о Церкви Русстей,/ да слово истины ею неустанно возвещается,/ христоименнии людие в вере Православней утверждаются/ и в единомыслии Бога прославляют.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Радуйтеся, новомученицы Гуслицтии,/ Серафиме, Иоасафе и Петре,/ ангели земнии и человецы Небеснии!/ Вы, жертву безкровную усердне приносивше,/ жертва живая Господеви соделастеся/ и кровь вашу за веру пролиясте./ О, преподобнии мученицы Христови,/ испросите нам прощение согрешений,/ яко предстателие наши теплии пред Господем.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Радуйтеся, преподобнии мученицы Христови!/ Вы, соблазны лукаваго отвергше,/ крест свой мужественне подъяли есте/ и, в темнице заточение претерпевше,/ лютыя смерти не убоялися есте./ Темже, яко жертвы непорочныя Господу принесшеся,/ ныне во обителех Небесных пребываете/ и нас на подвиги доброделания/ молитвами вашими укрепляете.
Слава, глас 2:
Егда оскуде вера в земли нашей,/ беззаконнии воздвигоша брань братоубийственную/ и восташа на христоименитыя люди,/ тогда новомученицы и исповедницы преславнии,/ ревностию о Бозе вооружившеся,/ мужественне подвизашася,/ да утвердится Церковь Русская.
И ныне, Богородичен, глас тойже: О, чудесе новаго:
Тропарь, глас 4:
Днесь светло красуется обитель Гуслицкая/ прославляющи преподобных мученик своих,/ Серафима, Иоасафа и Петра,/ тии бо, гонений многоразличных и смерти не убоявшеся,/ веры Православныя твердии исповедницы явишася/ и, крест страдания на месте мучения в Бутове подъемше,/ венцы нетленными от Христа увязошася./ Темже, новомученицы святии,/ молите Всемилостивого Спаса/ долгов разрешения нам даровати/ и душам нашим велию милость.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 1:
Семя евангельское всем сердцем восприимше, преподобномученицы добропобеднии, благодатию Духа Святаго возрасли есте, воздержанием же и терпением, яко клас зрелый, в житницу Небесную принесени бысте. Темже, со всеми святыми ликовствующе, молите спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен:
Настави ны на путь покаяния, уклоняющихся присно к безпутием зол и Преблагаго Господа прогневляющих, Неискусобрачная Благословенная Марие, Заступнице Усердная рода христианскаго.
По 2-м стихословии седален, глас 7:
Кто достойную похвалу принесет подвигом вашим, преподобнии страдальцы? Вы бо, евангельски неключимыя рабы себе почитающе, твердым исповеданием веры даже до смерти Христу угодили есте. Темже любовию величаем вас, теплых молитвенников о душах наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
Стена и покров еси, Владычице, и пристанище небурное всем, в бедах сущим и к Твоему заступлению с верою притекающим. Темже и мы усердно вопием Ти: соблюди землю Русскую в Православии и единомыслии, Дево Пречистая.
Величание:
Величаем вас,/ преподобномученицы Серафиме, Иоасафе и Петре/ и чтим подвиги и страдания ваша,/ яже за Христа/ претерпели есте.
Псалом избранный:
1-й лик: Весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет.
2-й лик: Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом.
1-й лик: Ты же, Господи, Заступник мой еси, Слава моя и возносяй главу мою.
2-й лик: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь, исцели мя, Господи, яко смятошася кости моя.
1-й лик: Отступите от мене вси делающии беззаконие, яко услыша Господь глас плача моего.
2-й лик: Господи, Боже мой, на Тя уповах, спаси мя от всех гонящих мя и избави мя.
1-й лик: Помощь моя от Бога, спасающаго правыя сердцем.
2-й лик: Да уповают на Тя знающии имя Твое, яко не оставил еси взыскающих Тя, Господи.
1-й лик: Ты, Господи, сохраниши ны и соблюдеши ны от рода сего и во век.
2-й лик: Воздаст ми Господь по правде моей и по чистоте руку моею воздаст ми.
1-й лик: С преподобным преподобен будеши и с мужем неповинным неповинен будеши.
2-й лик: Закон Господень непорочен, обращаяй души, свидетельство Господне верно, умудряющее младенцы.
По полиелеи седален, глас 4:
Обитель Гуслицкая ныне торжествует, прославляющи преподобныя мученики своя, тии бо, на месте сем начало подвигом положивше, поты и слезами души своя возделаша, послежде, страдания и изгнания правды ради претерпевше, кровию своею землю Бутовскую обагриша. Темже, святии, молитеся за ны ко Господу.
Слава, и ныне, Богородичен:
На Тя, Богородице, упование возлагаем, вернии людие, да не постыдимся никогдаже, но имуще Тя Покров и Стену Нерушимую, вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех,/ яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Марка, зачало 37.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
О, преподобнии мученицы Христови,/ Серафиме, Иоасафе и Петре,/ ангели земнии и человецы небеснии!/ Вы, жертву безкровную усердне приносивше,/ жертва живая Господеви соделастеся/ и кровь вашу за веру пролиясте./ Ныне же, во свете невечернем пребывающе,/ теплии предстателие наши,/ поминайте совершающих честную память вашу.
Канон, глас 4.
Песнь 1
Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама/ Амаликову силу в пустыни победил есть.
Припев: Святии преподобномученицы Серафиме, Иоасафе и Петре, молите Бога о нас.
Трие мученицы преподобнии, благодатию Живоначальныя Троицы явственно просвещаеми, терпеливно за веру Христову подвизашася и лесть безбожную мужественне посрамиша.
Подвиги вашими и кровьми мученическими земля Гуслицкая освятися, вы же, на Христа все упование возложивше, во обители Небеснаго Отца вселилися есте.
Яви нам Господь преподобных отцев Серафима, Иоасафа и Петра и венцами победными их увенча, да прославим Бога, дивнаго во святых Своих, и исправимся покаянием.
Богородичен: Паче ума родила еси, о Дево, и по рождестве явилася еси, девствующи паки. Тем немолчными гласы, радуйся, Тебе, Владычице, верою несомненною вопием.
Песнь 3
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя Крепость, Господи,/ и Прибежище, и Утверждение.
На Бога упование возлагая, преподобномучениче Серафиме, подвиги постническими и страданьми за Христа веру пламенеющую стяжал еси, сего ради во обителех Небесных с безплотными лики веселишися.
На камени веры утвердився, преподобне Петре, и мужественно гонения претерпевая, вечнующаго утешения сподобился еси, темже и нас в Православней вере утверди.
Неправедному судищу предстоя, Бога Единаго Судию имел еси, отче Иоасафе, и, путем Господним шествуя, соблазны безбожных отринул еси. Сего ради вкупе с новомученики тя величаем.
Богородичен: Смиренно приношу Ти моление, благоутробная Мати, и к Твоему прибегаю милосердию: не отврати мя, неразумнаго, от лица Твоего.
Седален, глас 8:
Мирскаго мятежа удалившеся, новомученицы Церкве Русския, преподобнии Серафиме, Иосафе и Петре, едино на потребу взыскали есте и благую часть в Царствии Небеснем наследовали есте.
Слава, и ныне, Богородичен:
О, Всепетая Богородице Владычице, преподобных похвало, мучеников славо, Ангелы восхваляемая и человеки воспеваемая, и всего мира крепкая Помощнице, избави Церковь Русскую всякаго злаго обстояния, Едина Благословенная.
Песнь 4
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чине своем,/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
Троицы равночисленнии, преподобнии отцы Гуслицтии, треми добродетельми Духа Святаго светло украшеннии, верою несумненною, надеждею известною, любовию нелицемерною в мире просияли есте.
Исповедающе небоязненно Христа Бога нашего, твердою верою все безбожие мучителей попрасте, преподобнии отцы, и венцы нетленныя обретосте.
С благоговением притецем, вернии, к светоносным отцем и светозарным мучеником, тьму бо страстей наших разгоняют и пети нас подвизают: слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: Обновляет человечество ново Отроча превечный Бог, явлься от Девы и Человек быв. Тому воспоим: слава силе Твоей, Господи.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи, мой свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающия Тя.
Воини искуснии Царя Небеснаго, новомученицы Церкве Русския, полк Божественный составивше и верою Христовою вооружившеся, свободите от рабства диавольскаго люди, безбожием плененныя.
Благодать Святаго Духа возсия в сердцах ваших, преподобнии страдальцы, сего ради, ран и мучений телесных не убоявшеся, узкими враты и тесным путем Горняго Сиона достигли есте.
Яко чада Божия непорочна, святии новомученицы, неповинни и цели, посреде рода строптива и развращенна, якоже светила в мире, явилися есте.
Богородичен: О, Владычице Богородице, буди нам щит и заступление во дни испытаний, находящих на ны, разве бо Тебе иного предстательства не вемы.
Песнь 6
Ирмос: Пожру Ти, со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крове очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.
Волны нечестия и безбожия сокрушишася о камень веры твоея, святе Петре, темже и благодать за ны молитися приял еси.
Егда разлучиша безбожнии душу твою от телесе, отче Серафиме, паче Богу соединился еси, достоблаженне, и Христа приобрел еси. Темже молися о почитающих тя.
Житие и страдания твоя, преподобне Иоасафе, украсиша Церковь Русскую, сего ради с новомученики тя величаем.
Богородичен: Смиренно приношу Ти моление, благоутробная Мати, и к Твоему прибегаю милосердию: не отврати мя, неразумнаго, от лица Твоего.
Кондак, глас 6:
Преподобномученицы Твои, Господи,/ руганием и ранами искушения многая прияша,/ еще же узами и темницею томими быша./ Обаче, даже до крове противу греха подвизавшеся,/ правду содеяша и Воскресению Твоему приобщишася./ Тех молитвами, Христе Боже,/ даруй нам с терпением предлежащий подвиг совершити/ и Царствия Небеснаго достигнути.
Икос:
Яко доблии оружницы Бога нашего,/ преподобномученицы преславнии,/ Серафиме, Иоасафе и Петре,/ подвиги вашими ко Христу востекли есте,/ ныне же, Престолу Божию предстояще,/ обитель вашу в мире сохраните/ и молитеся о нас, любовию вас почитающих и вопиющих сице:
радуйтеся, страстотерпцы Христа Бога нашего;
радуйтеся, венец нетленный от Него приемшии.
Радуйтеся, Православия непобедимии исповедницы;
радуйтеся, Царствия Небеснаго наследницы.
Радуйтеся, земли Московския доброе прозябение;
радуйтеся, обители нашея преславное украшение.
Радуйтеся, прибегающих к вам мудрии наставницы;
радуйтеся, призывающих вас скории помощницы.
Радуйтеся, преподобномученицы преславнии, обители Гуслицкия похвало и утверждение.
Песнь 7
Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей/ любовию благочестия паче,/ нежели пламенем, опаляеми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Раскольническая мудрования отринув, отче Серафиме преподобне, истину в Церкви Православней обрел еси и, иноческия обеты прилежно исполняя, до конца верен и послушлив Господеви пребыл еси, во дни же гонений лютых венца мученическаго сподобился еси.
Милосердный Господь, видя страдания и болезни твоя, десною Своею рукою покры тя, преподобномучениче Иоасафе, и во огни лютых испытаний помощь ти подаде.
Прещений и клеветы мучителей не убоявся, преподобномучениче Петре, воли Господней всего себе предал еси и, силою Животворящаго Креста укрепляемь, всех научал еси Христу вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: На Тя, Богородице, упование возлагаем, вернии людие, да не постыдимся никогдаже, но, имуще Тя Покров и Стену Нерушимую, вопием Ти: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Песнь 8
Ирмос: Руце распростер Даниил,/ львов зияния в рове затче;/ огненную же силу угасиша,/ добродетелию препоясавшеся,/ благочестия рачители, отроцы, взывающе:/ благословите, вся дела Господня, Господа.
Божественною любовию распалаеми, древним отцем уподобилися есте, преподобнии страдальцы, и лютая мучения претерпели есте. Темже молите Господа, да не оскудеет в земли Русстей вера Православная.
Дадеся вам благодать, преподобномученицы святии, не токмо во Христа веровати, но и о Нем страдати, темже, узы тяжкия и смерть лютую претерпевше, ныне во Царствии Небеснем радуетеся и веселитеся, мзду многую обретше.
Словеса Давидова приемлюще, се что добро или что красно, но еже жити братии вкупе, вы, преподобнии, в дусе братолюбия иноческий подвиг совершали есте, темже, любовь Христову стяжавше, за веру истинную мужественне пострадали есте.
Богородичен: Егда приидеши во славе судити всяческая, Владыко Господи, десным овцам сопричти мя, грешнаго, Матере Твоея мольбами, да славлю Тя во веки.
Песнь 9
Ирмос: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы, Тебе, Дево,/ краеугольный отсечеся, Христос,/ совокупивый разстоящаяся естества,/ тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Заповедь Господню исполняюще, преподобнии страстотерпцы, крест свой на рамена взяли есте и стопам Христовым последовали есте, достославнии.
Оболгания, хуления и истязания многая претерпевше, преподобнии страдальцы, Христа подвиги вашими прославили есте. Егоже о нас прилежно молите, да спасет души наша.
Аще и телом сокрушени бысте, обаче светлость ваша душевная возсия благодатию Духа Святаго. Темже Христа Бога молите землю Русскую от проказы безбожия исцелити, преподобномученицы блаженнии Серафиме, Иоасафе и Петре.
Богородичен: Богородице Дево, моли Сына Твоего и Бога нашего со всеми святыми в земли Русстей просиявшими, да избавит Отечество наше от неверия и сохранит нерушиму Церковь Православную.
Светилен:
Света преумнаго зарею просвещаемии, преподобномученицы Гуслицтии прехвальнии, в нощи гонений безбожных, яко светильницы Христови многосветлии, явилися есте и, страданьми своими землю нашу просветивше, тьму нечестия в ней разсеяли есте.
Слава, и ныне, Богородичен:
Под Твою милость прибегаем, Богородице Дево, молений наших не презри в скорбех, но от бед избави нас, Едина Чистая и Благословенная.
На хвалитех стихиры, глас 1:
Отче Серафиме прехвальне,/ преподобный мучениче Христов,/ оклеветан от безбожных быв,/ поношение претерпел еси,/ за врагов же моляся,/ кончину мученическую приял еси/ и яко жертва благоприятная Господеви принеслся еси./ Темже поминай нас, чтущих святую память твою.
Преподобне отче Иоасафе,/ путь монашества от юности избрав,/ житием добродетельным достойныя плоды Владыце принесл еси,/ обаче Христос путь превосходнейший уготова ти,/ венцем страдания украсив./ Ныне же, пастырю наш добрый,/ во святых обителех пребываеши/ и имаши велию милость ко Господу молитися за ны.
Мучениче Христов, преподобне отче Петре,/ измлада Бога возлюбив,/ вся мирская во уметы вменил еси/ и, во обитель Гуслицкую пришед,/ иноческаго звания сподобился еси./ Во дни же гонений на Церковь Русскую/ прещений безбожных не убоявся,/ твердость в вере показал еси./ Темже молися, преподобномучениче,/ от страстей греховных нам избавитися/ и жизни вечныя сподобитися.
Яко звезды пресветлыя,/ на тверди церковней возсияли есте,/ новомученицы Гуслицтии,/ вы бо, Истины поборницы явившеся,/ безбожных козни сокрушили есте/ и нечестие в земли нашей обличили есте./ Темже, Царствия Небеснаго достигше,/ молите Милостиваго Бога,/ грехов оставление нам даровати/ и спастися душам нашим.
Слава, глас 6:
Днесь, вернии, сошедшеся,/ воспоим и прославим преподобных мучеников/ Серафима, Иоасафа и Петра,/ тии бо предстоят Престолу Божию/ и молятся о душах наших.
И ныне, Богородичен:
Богородице, Ты еси лоза истинная,/ возрастившая нам Плод Живота,/ Тебе молимся, молися, Владычице,/ со святыми преподобномучениками Гуслицкими,/ помиловатися душам нашим.
На Литургии
Блаженна от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе/ и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, хваление Его в церкви преподобных. Апостол к Тимофею, зачало 291. Аллилуиа, глас 6: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его. Евангелие от Матфеа, зачало 36. Причастен: В память вечную будет праведник:
Молитва
О, всеблаженнии угодницы Христови, исповедницы Церкве Русския пресветлии, тричисленнии мученицы Серафиме, Иоасафе и Петре, веры Православныя поборницы и всех христиан теплии предстателие!
Вы, в годину лютых гонений терпением мужеским облекшеся, оболгания и хуления злобная, еще же и раны многоразличныя от нечестивых мучителей претерпели есте и, древним мучеником подражающе, любовию ко Христу Богу возгорелися есте.
Ныне же, Престолу Вседержителеву предстояще, испросите молитвами вашими веры Православныя укрепление, Отечеству нашему на враги одоление и сыновом Российским спасение. Молитеся, да поможет Господь братии обители Гуслицкия обеты иноческия сохранити, всем же верным дарует покаяние всецелое и любовь совершенную. Будите нам твердии ходатаи пред Господем в час отшествия нашего, да со всеми святыми сподобимся в Царствии Небеснем достойно воспевати Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
И веровать только во Христа Спасителя есть оправдание, исповедать же Его устами — совершенное спасение.
Все жития
3:11