- Перенесение мощей (1650) и второе прославление (1909) блгв. кн. А́нны Кашинской
- прп. Арсе́ния Коневского (1447)
- прп. Ону́фрия Мальского, Псковского (1492)
- прпп. Вассиа́на и Ио́ны Пертоминских, Соловецких (1561)
- прпп. Ону́фрия и Авксе́нтия Вологодских (XV–XVI)
- прп. Стефа́на Озерского, Комельского (1542)
- прпп. Иоа́нна, Андре́я, Ираклемо́на и Фео́фила (IV)
Богослужения
Каноны
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Преподобным Онуфрию Великому и Петру Афонскому
Тропарь, глас 4
Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не отста́ви ми́лость Твою́ от нас,/ но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т на́ш.
Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.
Преподобному Онуфрию Великому
Тропарь, глас 1
Жела́нием духо́вным пусты́ни дости́гл еси́,/ Богому́дре Ону́фрие,/ и, я́ко безпло́тен, в ней многоле́тне подвиза́лся еси́ трудолю́бне,/ соревну́я проро́кам Илии́ и Крести́телю,/ и, от руку́ а́нгельску Та́ин Боже́ственных наслади́вся,/ ны́не во све́те Святы́я Тро́ицы ку́пно с ни́ми весели́шися,/ моли́ спасти́ся нам,// твою́ па́мять почита́ющим.
Перевод: Духовным устремлением ты достиг пустыни, Богомудрый Онуфрий, и, как бесплотный, в ней многие годы трудолюбиво подвизался, подражая пророкам Илии и Иоанну Крестителю, и, из рук ангельских насладившись причащением Божественных Тайн, сейчас во свете Святой Троицы вместе с ними радуешься, моли о спасении нашем, твою память почитающих.
Кондак, глас 3
Сия́нием Ду́ха Пресвята́го,/ Богому́дре, просве́щся,/ оста́вил еси́ я́же в житии́ молвы́,/ пусты́ню же дости́гл еси́, преподо́бне о́тче,/ возвесели́л еси́ И́же над все́ми Бо́га и Зижди́теля,/ сего́ ра́ди прославля́ет тя Христо́с, блаже́нне,// вели́кий Дарода́тель.
Перевод: Сиянием Духа Пресвятого, Богомудрый просветившись, ты оставил житейскую суету и достиг пустыни, преподобный отче, обрадовал ты Бога, Который над всеми, и Создателя, поэтому прославляет тебя Христос, блаженный, великий Даров Податель.
Молитва
О, преизя́щный и превели́кий пустынножи́телю, преподо́бне о́тче Ону́фрие! Похваля́ю твоя́ неизрече́нная чудотворе́ния и житие́ пресве́тлое, е́же еси́ препроводи́л от ю́ности твое́й да́же и до ста́рости: никто́же бо изчести́ возмо́жет терпе́ний и по́двигов твои́х, прече́стне. Удиви́ся преподо́бный Пафну́тий твоему́ жесто́кому, е́же в пусты́ни, житию́, вку́пе же и зело́ возра́довася, обре́т тя еди́наго толи́ких по́двигов и соверше́нства су́ща о́браз. Сего́ ра́ди и по́длинно испыта́ о труде́х твои́х святы́х и о е́же коли́ко име́л еси́ вре́меннаго жития́. Те́мже и написа́, я́ко шестьдеся́т лет и три в трудолю́бии пребыва́я, в наготе́ претерпева́я мраз и зной, в глубо́цей пусты́ни со зверьми́ и пти́цы обита́я, моли́твы непреста́нно творя́, пожи́л еси́. Сего́ ра́ди ны́не ра́дость тебе́ приношу́ от недосто́йных усте́н мои́х, преподо́бне о́тче, преподо́бному Пафну́тию ра́досте вели́кая: сподо́бися бо при кончи́не со львы послужи́ти тебе́, погребсти́ те́ло твое́ и с тобо́ю на Небеси́ жи́ти, Илии́ Фесви́тянину ревни́телю, Иоа́нну Крести́телю насле́дниче, дру́же Христо́в и снасле́дниче и́стинный, Еги́пту у́мная красото́, Фиве́ом вели́кое свети́ло, Ли́вии кра́сная добро́то, фи́никсе краснопроцвета́ющий, орле́ высокопа́рный, лета́ющий в поднебе́сная, на Небесе́х гражда́нство обреты́й, иде́же и водвори́ся у Престо́ла Влады́ки сла́вы, с двадеся́ть четырьми́ ста́рцы жили́ще обреты́й, с ни́ми же и пребыва́еши. И ны́не молю́ тя, пречу́дный граждани́не Небе́сный, святы́х ли́ков А́нгельских совсе́льниче: услы́ши мя, гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ твоего́, в час сей и приими́ сие́ ма́лое моле́ние мое́, вели́кий засту́пниче, ско́рый помо́щниче притека́ющим к тебе́ усе́рдно; загла́ди рукописа́ние дел мои́х скве́рных и нечи́стых, я́же держа́т де́монския полки́, покры́й мя твои́м заступле́нием, причти́ мя ко угото́ванному ме́сту моли́твами твои́ми и сподо́би мя Вы́шняго Иерусали́ма, и́бо по Преблагослове́нней Влады́чице на́шей Богоро́дице и Присноде́ве Мари́и тебе́ ме́жду тепле́йшими помо́щниками и засту́пниками мои́ми почита́ю. Присеща́еши бо и дае́ши ру́ку по́мощи припа́дающим к тебе́ в хра́ме твое́м повсю́ду. Те́мже и аз, недосто́йный, ны́не тебе́ молю́ся и призыва́ю: умоли́ Ми́лостиваго Бо́га, да отпу́стит ми вся прегреше́ния моя́ во́льная и нево́льная, сотворе́нная вся зла́я дела́ моя́ и да изба́вит мя твои́м предста́тельством от ве́чных мук, научи́т мя твори́ти до́брая дела́, наста́вит мя на путь ко спасе́нию и́стинному и сподо́бит мя ку́пно ра́дости ве́чныя наслади́тися со все́ми святы́ми ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, пречу́дне и преблаже́нне уго́дниче Христо́в и а́вво наш, Ону́фрие Вели́кий! Ты ди́вную любо́вь ко Го́споду твоему́ показа́л еси́, и на ди́вныя по́двиги благода́тию Его́ укрепи́лся еси́, и сего́ ра́ди ве́лия дерзнове́ния к Нему́ сподо́бился еси́: мно́га бо чудеса́ и зна́мения си́лы Бо́жия лю́дем о тебе́ яви́шася. Воззри́ у́бо и ны́не, о́тче преди́вный, благосе́рдым о́ком любве́ твоея́ на ны недосто́йныя рабы́, и да́руй всем по коего́ждо потре́бе, по ве́ре же и упова́нию: скорбя́щыя обра́дуй, пла́чущыя уте́ши, неду́гующыя исцели́, тружда́ющымся помози́, борю́щыяся со страстьми́ и прило́ги вра́жиими укрепи́ и благослови́, изнемога́ющыя поддержи́, оби́тель твою́ и всех нас от враг ви́димых и от вся́кого зла сохрани́. Возвели́чи ве́ру святу́ю правосла́вную во оте́чествии на́шем, обрати́ заблу́ждшыя, вразуми́ отпа́дшыя, утверди́ коле́блющыяся, умягчи́ упо́рствующыя, просвети́ неве́рныя, и вся приведи́ в ти́хое приста́нище Оте́чествия Небе́снаго. О преди́вное сло́во мона́шествующих и всех ве́рных утеше́ние! Сла́вными по́двиги твои́ми и сла́дким лицезре́нием чудотво́рнаго о́браза твоего́ и нас озари́ и на всяк по́двиг, труд и терпе́ние укрепи́ во сла́ву И́мени Бо́жия, да спасе́ннии сподо́бимся с тобо́ю и все́ми святы́ми Ве́чнаго и Преблагослове́ннаго Ца́рствия сла́вы Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
3-я Молитва
О, преподо́бне о́тче Ону́фрие! Мо́лим тя: услы́ши нас, гре́шных и недосто́йных раб Бо́жиих (имена), в час сей. И приими́ сие́ ма́лое моле́ние на́ше: рукописа́ние дел на́ших скве́рных и нечи́стых моли́твою твое́ю изгла́ди, твои́м заступле́нием при́сно нас покрыва́й и ко угото́ванному ве́рным пресве́тлому черто́гу моли́твами твои́ми приведи́; умоли́ у́бо Ми́лостиваго Бо́га, да отпу́стит нам вся прегреше́ния на́ша во́льная и нево́льная и вся зла́я дела́, на́ми сотворе́нныя, и да изба́вит нас твои́м предста́тельством от ве́чных мук и сподо́бит нас ра́дости ве́чныя наслади́тися, ку́пно со все́ми святы́ми, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Перевод: (имена)
Благоверной княгине Анне Кашинской
Тропарь, глас 3
Днесь восхваля́ем тя, преподо́бная ма́ти,/ вели́кая княги́не и́нокине А́нно:/ я́ко бо лоза́ плодови́та посреде́ те́рния,/ процвела́ еси́ во гра́де Ка́шине твои́ми доброде́тельми,/ и всех удиви́ла еси́ чу́дным твои́м житие́м,/ те́мже Христу́ Бо́гу угоди́ла еси́,/ и ны́не, ра́дующися и веселя́щися,/ пребыва́еши с ли́ки преподо́бных жен,/ наслажда́ющися ра́йския красоты́ и весе́лия./ Мо́лим у́бо тя:/ моли́ о нас Человеколю́бца Христа́, Бо́га на́шего// дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.
Перевод: Сегодня прославляем тебя, преподобная мать, великая княгиня инокиня Анна, ибо, как плодовитая лоза среди терния, ты расцвела в городе Кашине твоими добродетелями и всех удивила чудесным твоим житием, потому угодила ты Христу Богу, и сейчас, радуясь и торжествуя, пребываешь в собрании преподобных жен, наслаждаясь райской красотой и радостью. Молим же тебя: «Моли о нас Человеколюбца Христа, Бога нашего, о даровании нам мира и великой милости».
Ин тропарь, глас 4
Просвети́вшися Боже́ственною благода́тию, преподо́бная,/ и пра́востию у́мною ду́шу твою́ привяза́вши в любо́вь Христо́ву,/ тле́нная, и кра́сная, и вре́менная ни во что́же вмени́ла еси́./ Кре́стным зна́мением на мы́сленныя враги́ му́жески вооружи́вшися,/ по́стническими по́двиги, посто́м и моли́твами/ у́глие страсте́й угаси́ла еси́, достосла́вная А́нно,/ и по сме́рти источа́еши благода́ть притека́ющим к моще́м твои́м./ И ны́не, в Небе́снем черто́зе с му́дрыми де́вами предстоя́щи Христу́,// моли́ о нас, почита́ющих святу́ю па́мять твою́.
Перевод: Просветившись Божественной благодатью, преподобная, и правотой духовной душу свою соединив с любовью Христовой, смертным, временным и земными благами ты пренебрегла. Крестным знамением на духовных врагов мужественно вооружившись, постническими подвигами, постом и молитвами угасила угли страстей, достойная славы Анна, и после смерти источаешь благодать приходящим к мощам твоим. И сейчас, в Небесном чертоге с мудрыми девами (Мф.25:1-13) предстоя Христу, моли о нас, почитающих святую память твою.
Кондак, глас 4
Я́ко пресве́тлая звезда́,/ яви́лася еси́ в Росси́йстей земли́, во гра́де Ка́шине,/ преподо́бная ма́ти А́нно,/ во всех благочести́вых и ве́рных жена́х/ а́ки крин процве́ла еси́ чи́стым и непоро́чным твои́м житие́м,/ во и́нокинях же соверше́нными твои́ми труды́ и по́двиги,/ и возшла́ еси́ к Вы́шнему гра́ду, ра́дующися и веселя́щися,/ я́ко до́бре соверши́вши твое́ тече́ние,/ и ны́не честны́я твоя́ мо́щи,/ а́ки би́серие драго́е, яви́шася,/ на исцеле́ние все́м, приходя́щим с ве́рою./ Тем и вопие́м ти:/ ра́дуйся, всекра́сная душе́ю,/ и моли́ Христа́ Бо́га// о спасе́нии душ на́ших.
Перевод: Как преяркая звезда, явилась ты в Российской земле, в городе Кашине, преподобная мать Анна, среди всех благочестивых и верных жен ты процвела, как лилия, чистым и непорочным твоим житием, а среди монахов - совершенными твоими трудами и подвигами, и взошла ты к Небесному граду, радуясь и торжествуя, так как хорошо прошла свой путь, и сейчас почитаемые твои мощи, как драгоценные камни, явились для исцеления всех, приходящих с верой. Потому и взываем к тебе: «Радуйся, прекрасная душой, и моли Христа Бога о спасении наших душ».
Ин кондак, глас 8
Скоропослу́шную помо́щницу, вси, су́щии в беда́х,/ благоче́стно воспое́м, А́нну святу́ю,/ днесь любо́вию соше́дшеся во обре́тение честны́х моще́й ея́./ Воспое́м песнь Еди́ному в Тро́ице Бо́гу, ра́дующеся,/ сподо́бльшему нас ви́дети пречи́стое сокро́вище честны́х моще́й ея́:/ от мног бо лет сокрове́ны бы́ша,/ напосле́док же нам явле́ны/ и источа́ют мно́га и разли́чна исцеле́ния./ Я́ко да моли́твами ея́ к Бо́гу/ от вся́ких находя́щих зол изба́вимся,/ ра́достною душе́ю и весе́лием се́рдца благода́рная воспое́м, глаго́люще:// ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.
Перевод: Готовую быстро услышать нас помощницу все, находящиеся в бедах, благоговейно воспоем, Анну святую, сегодня с любовью собравшись в день обретения почитаемых мощей ее. Воспоем песнь Единому в Троице Богу, радуясь, удостоившему нас видеть пречистое сокровище почитаемых мощей ее, которые на многие годы были сокрыты, потом же были нам явлены и источают многие и различные исцеления. Избавившись молитвами ее к Богу от всяких постигающих нас бед, с радостной душой и торжествующим сердцем воспоем благодарственные песнопения, говоря: «Радуйся, сила города нашего».
Молитва
О преподо́бная и преблаже́нная ма́ти А́нно! Смире́нно припа́дающе к честны́м моще́м твои́м, мо́лимся со слеза́ми приле́жно: не забу́ди убо́гих твои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х твои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу. О преблаже́нная вели́кая княги́не А́нно! Не забу́ди присеща́ти чад твои́х, а́ще бо те́лом и преста́вилася еси́ от нас, но и по сме́рти жива́ пребыва́еши и не отступа́еши от нас ду́хом, сохраня́ющи нас от стрел вра́жиих, вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских. Моли́твеннице на́ша усе́рдная! Не преста́й моля́щися за ны ко Христу́, Бо́гу на́шему, а́ще бо моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима вы́ну ви́дима есть, но свята́я душа́ твоя́, со А́нгельскими во́инствы у Престо́ла Вседержи́теля предстоя́щи, досто́йно весели́тся. К тебе́ у́бо припа́даем, тебе́ мо́лимся, тебе́ ми́ли ся де́ем: моли́ся, преблаже́нная А́нно, Всеми́лостивому Бо́гу на́шему о спасе́нии душ на́ших, е́же испроси́ти нам вре́мя на покая́ние и невозбра́нно прейти́ от земли́ на Не́бо, мыта́рств го́рьких и ве́чныя му́ки изба́витися и Небе́сному Ца́рствию насле́дником бы́ти со все́ми преподо́бными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́, Ему́же сла́ва, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Ублажа́ем тя,/ преподо́бная ма́ти, вели́кая княги́не А́нно,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́внице иноки́ням// и собесе́днице А́нгелом.
Преподобному Арсению Коневскому
Тропарь, глас 1
Боже́ственною любо́вию возгоре́вся,/ мирска́я пристра́стия от души́ отве́ргше,/ те́сным путе́м по́стничества во след Христа́/ невозвра́тным умо́м ше́ствовал еси́, Арсе́ние всеблаже́нне,/ от Него́же и мзду трудо́в твои́х на Небесе́х восприи́м,/ помина́й нас, чту́щих святу́ю па́мять твою́ и вопию́щих:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Перевод: Возгоревшись божественной любовью, отвергнув от души мирские пристрастия, тесным путем постничества во след Христа с неизменным духом ты шел, Арсений всеблаженный, от Него же и воздаяние за труды твои принял на Небесах, вспоминай нас, почитающих святую память твою и взывающих: «Слава Давшему тебе силу, слава Венчавшему тебя, слава Подающему через тебя всем исцеления».
Ин тропарь, глас 4
Ду́хом Бо́жиим наставля́емый,/ возлюби́л еси́ безмо́лвие,/ в не́мже ева́нгельски подвиза́ющуся,/ пречу́дный Афо́нский дар –/ Богома́тере ико́на, дарова́ся ти, всеблаже́нне,/ и, о́браз доброде́телей быв ста́ду твоему́,/ Арсе́ние о́тче наш,/ к Го́рнему торжеству́ возше́л еси́,/ иде́же со А́нгелы ликовству́я,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Направляемый Духом Божиим, ты полюбил безмолвие, в котором, по Евангелию подвизающемуся, удивительный Афонский дар - икона Богоматери даровалась тебе, всеблаженный, и примером добродетелей был стаду твоему, Арсений отче наш, к Небесному торжеству ты поднялся, где, радуясь с Ангелами, моли Христа Бога о спасении наших душ.
Кондак, глас 8
Трисия́тельнаго Божества́ сия́нием просвети́в се́рдце твое́, преподо́бне,/ светови́ден весь яви́лся еси́ доброде́тельми,/ я́ко и Го́ру Афо́нскую свет трудолю́бия твоего́ озари́,/ иде́же святу́ю ико́ну Со́лнца и́стиннаго,/ Христа́, и Его́ Пречи́стыя Ма́тере в дар прии́м,/ на о́стров Нева́ е́зера прише́д,/ оби́тель устро́ил еси́, всеблаже́нне./ Тем, ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́юще, ра́достно вопие́м:// ра́дуйся, пресве́тлый свети́льниче, Арсе́ние, о́тче наш.
Перевод: Триипостасного Божества сиянием просветив сердце твое, преподобный, ты весь стал просветлен добродетелями, так и Афонскую гору озарил свет трудолюбия твоего, где святую икону Солнца Правды (Мал.4:2), Христа, и Его Пречистой Матери в дар приняв, ты пришел на остров Ладожского озера и устроил обитель, всеблаженный. Потому, с верой и любовью к тебе приходя, с радостью взываем: «Радуйся, преяркий светильник, Арсений, отче наш».
Молитва
О, всеблаже́нне и Богоно́се Арсе́ние, о́тче наш! Сый во сла́ве Небе́снаго Царя́ Христа́ Бо́га, предстоя́ Престо́лу Его́ со все́ми Его́ святы́ми, не пре́зри нас, до́лу су́щих, гре́шных и недосто́йных, со слеза́ми тебе́ моля́щихся, но приими́ серде́чное стена́ние и бре́нных усте́н моле́ние сие́ на́ше. Тебе́ бо вси мо́лимся, о преподо́бне о́тче, и тебе́ умиле́нно про́сим: бу́ди о нас хода́тай и моли́твенник тепле́йший ко Всеблаго́му Бо́гу. Моли́ бла́гость Его́, е́же спасти́ нас от прегреше́ний на́ших, и́миже весть судьба́ми. Моли́ся щедро́там Его́, е́же подава́ти ще́дро всему́ ми́ру потре́бная. Моли́ся Даю́щему всем мир низпосла́ти мир це́рквам, собира́я расточе́нныя воеди́но, сохрани́ти зе́млю Ру́сскую в ми́ре и тишине́, и всем ве́рным в до́ме, и на пути́, и на мо́ри, и повсю́ду дни бла́ги и безмяте́жны дарова́ти; благослови́ти труды́ отце́в и бра́тий на́ших и прости́ти всех согреше́ния во́льная и нево́льная, я́ко да сподо́бимся и мы, гре́шнии, вку́пе с тобо́ю сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.
Преподобным Вассиану и Ионе Пертоминским, Соловецким
Тропарь, глас 8
Пре́жде отверже́нием ми́ра,/ я́ко морска́го треволне́ния, избего́сте, отцы́ преподо́бнии,/ по́слежде же, изволе́нием Бо́жиим,/ в вода́х морски́х кончи́ну блаже́нную прия́сте/ и к неболе́зненному поко́ю преста́вистеся от земли́, ра́дующеся./ Тем и по кончи́не от Христа́ Бо́га просла́вистеся чудесы́ оби́льно,/ те́плии в беда́х ве́рным помо́щницы показа́стеся,/ и ны́не на Небесе́х предстоя́ще Престо́лу Христо́ву,/ Вассиа́не преблаже́нне и Ио́но пресла́вне,// моли́теся при́сно о душа́х на́ших.
Перевод: Сначала вы отвергли мир, как морской бури его избежав, отцы преподобные, потом же, по воле Божией, приняли блаженную кончину в морских водах и к безболезненному покою преставились от земли, радуясь. Потому и после кончины прославились от Христа Бога обильными чудесами, явились усердными помощниками в бедах верующим и сейчас на Небесах, предстоя Престолу Христову, Вассиан преблаженный и Иона преславный, молитесь всегда о душах наших.
Кондак, глас 2
Я́ко сокро́вище бога́тно,/ ве́рным Боже́ственная благода́ть/ из морски́х недр издаде́ мо́щи ва́ша, отцы́ преблаже́ннии,/ и в ме́сте пу́сте це́лы и невреди́мы обрето́шася пресла́вно,/ и та́ко вас ра́ди ны́не сла́вится Бог,/ Ему́же со дерзнове́нием предстоя́ще ны́не на Небесе́х,/ Вассиа́не и Ио́но досточу́днии,// моли́теся непреста́нно о всех нас.
Перевод: Как богатое сокровище, Божественная благодать вручила верующим из морских глубин мощи ваши, отцы преблаженные, которые были славно обретены в пустынном месте целыми и невредимыми, и так вами прославляется Бог, Ему же с дерзновением предстоя сейчас на Небесах, Вассиан и Иона удивительные, молитесь непрестанно обо всех нас.
Молитва
О, преподо́бнии и всечестни́и отцы́ Вассиа́не и Ио́но, уго́дницы Христо́вы блаже́ннии и чудотво́рцы пресла́внии! По́стничеством Бо́гу пе́рвее угоди́вше и де́лы благоче́стно на земли́ подвиза́вшеся, я́ко свети́ла све́тлая, по сме́рти в ми́ре возсия́вше, просвеща́юще ве́рных чуде́с све́тлостию, вы засту́пницы те́плии показа́стеся. Мно́гих, в ско́рбех и беда́х стра́ждущих и поги́бнути иму́щих, здра́вы сохраня́ете, непослу́шавших же завеща́ния ва́шего и малове́рующих отмсти́тельне наказа́сте, и пре́жде заблу́ждшей жене́ путевожди́ бы́сте, и осле́пшему па́ки прозре́ние дарова́сте. Де́рзостне же косну́вшагося целе́бных моще́й ва́ших напра́сно отри́нусте и, разслабле́нием наказа́вше, поми́ловасте. К сим же и ина́я пресла́вная соде́ласте, и бы́вшее оскуде́ние во оби́тели ва́шей сугу́бо испо́лнисте, соблюда́юще ю́. Мо́лимся у́бо ны́не вам, о преблаже́ннии отцы́, услы́шите моле́ние на́ше, не пре́зрите нас в бе́дах и ско́рбех, призыва́ющих вас ве́рою, бу́дите помо́щницы нам ско́рии и покрови́тели, сохрани́те же во благоде́нствии, ми́ре и тишине́ оте́чество на́ше. К сим же и духо́внаго о вас собра́ния не оста́вите до конца́, посеща́юще я́ всегда́, о преподо́бнии, изоби́лованием вся́цем, и моли́теся при́сно о нас ко Го́споду, да моли́твами ва́шими грехо́в проще́ние полу́чим, и Ца́рствия Небе́снаго сподо́бимся благода́тию Его́, я́ко Тому́ подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В пятницу, св. Кресту
Тропарь, глас 1
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.
Кондак, глас 4
Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.
Перевод: Вознесенный на Крест добровольно, соименному Тебе новому народу милости Твои даруй, Христе Боже; возвесели силою Твоею верных людей Твоих, подавая им победы над врагами, – да имеют они помощь от Тебя, оружие мира, непобедимый знак победы.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
Притча о сеятеле изображает разные отношения душ к слову Божию.
На первом месте стоят те, которые совсем не внимают слову. Слышат, но слышанное не входит в душу, а ложится поверх ее, как семя при дороге. Слово не вмещается в них, потому что у них другой образ мыслей, другие правила, другие вкусы. Оттого оно скоро исчезает из памяти, забывается, как будто вовсе не было слышано.
На втором – те, которые слышат слово охотно и принимают его скоро, но никаких трудов по исполнению его нести не хотят. Поэтому, пока не требуется никакой жертвы, они услаждаются словом и особенно его обетованиями, а как скоро окажется необходимость пожертвовать чем-либо для верности слову, они изменяют ему, отказываются и от слова, и от обетований его в угоду своих привязанностей.
На третьем – те, которые принимают слово и начинают жить по нему, но потом слишком предаются заботам и печалям века, попечениям земным, которые подавляют все благие начинания, образовавшиеся было под действием слова Божия.
На четвертом – те, которые принимают слово с полною верою и решаются жить по требованию его с готовностью на все пожертвования и труды и не допускают сердца своего быть связанным с чем-либо земным. Сядь и рассуди всяк, к какому классу принадлежишь.
Развернуть
Притча дня
Встретились как-то материалист с верующим и разговорились. Когда речь зашла о Боге, материалист сказал, что не верит ни в какого Бога, что всё это сказки и пережитки прошлого. А верующий говорил, что Бог есть.
– А ты Его когда-нибудь видел?
– Нет.
– А, может, слышал?
– Нет.
– Тогда с чего ты взял, что Он есть? – спросил материалист.
– Позволь и я тебя спрошу. Скажи-ка, любовь существует?
– Конечно же.
– А ты её видел?
– Нет.
– А, может, слышал?
– Нет.
– Но ведь из этого ты не заключаешь, что её нет?
– Она есть, потому что я чувствую её.
– Вот и с Богом так же. Его нельзя увидеть, а можно только почувствовать Его влияние на нас. Как проявлением солнца является свет и тепло, так проявлением Бога является любовь. Если ты слеп, то можешь не видеть солнца, но обязательно почувствуешь на себе его тепло, когда его лучи коснутся тебя. И если ты «слеп» и не «видишь» Бога, то обязательно почувствуешь Его воздействие на тебя, когда твоё сердце согреет любовь.
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Основы православия
Тема 176. Нравственные основы христианского аскетизма.
Помимо догматической основы аскетизм имеет христианско-нравственную. Это значит, что аскетизм соответствует как естественному нравственному закону, так и христианскому нравоучению, содержанию Божественных заповедей, важнейшие из которых: заповеди о любви к Богу и к ближнему (Лк.10:27).
В основании аскетизма лежат следующие базисно-нравственные положения:
- о необходимости уподобления Богу: «будьте святы, потому что Я свят» (Лев.11:45); «будьте совершенны, как совершен Отец ваш Небесный» (Мф.5:48);
- о необходимости подражания Христу (и) по человеческому естеству: «Христос пострадал за нас, оставив нам пример, дабы мы шли по следам Его» (1Пет.2:21).
Подражая Христу в том, например, как Он постился, молился, противодействовал искушениям со стороны диавола и иудеев, проявлял рассудительность, духовную мудрость, совершал дела милосердия, христианин нравственно преображается, уподобляется Богу, благодатно соединяется с Ним, а уподобляясь и соединяясь с Богом, движется к реализации главной цели христианской жизни.
Практический совет
Как быть, если после Исповеди, прямо перед Причащением вспомнился грех, а исповедоваться уже нет возможности? Надо ли отложить Причастие?
В Церкви существует Таинство Покаяния, а не «Таинство прощения перечисленных грехов». В нём прощаются все грехи, если человек их искренне исповедал и сознательно не утаил. Отлагать Причастие не следует, этот грех можно исповедать на следующей Исповеди (возможно, Господь специально о нём напомнил).
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2010
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Христианская жизнь вся не иное что есть, как всегдашнее до кончины покаяние.
Фото дня
Этот день в истории
1813 год. В Казанском соборе Санкт-Петербурга похоронен великий русский полководец Михаил Илларионович Голенищев-Кутузов.
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе