- Мч. Поти́та Гаргарского (II)
- прп. Петра патрикия (854)
- прп. Ангели́ны, деспотисы Сербской (XVI)
- прпп. Ти́хона, Васи́лия и Ни́кона Соколовских (XVI) (переходящее празднование в 1-е воскресенье после 12 июля)
- свт. Арсе́ния, епископа Тверского (переходящее празднование в 1-е воскресенье после 12 июля)
- Собор Тверских святых (переходящее празднование в 1-е воскресенье после 12 июля)
- прмчч. Неофи́та, Ио́ны, Неофи́та, Ио́ны и Парфе́ния Липсийских (переходящее празднование в воскресенье после 10 июля)
Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Воскресные
Тропарь, глас 4
Све́тлую воскресе́ния про́поведь/ от А́нгела уве́деша Госпо́дни учени́цы/ и пра́деднее осужде́ние отве́ргша,/ апо́столом хва́лящася глаго́лаху:/ испрове́ржеся сме́рть,/ воскре́се Христо́с Бо́г,// да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.
Перевод: Радостную весть о воскресении узнав от Ангела, и избавившись от прародительского осуждения, Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, дарующий миру великую милость!»
Кондак, глас 4
Спа́с и Изба́витель мо́й/ из гро́ба, я́ко Бо́г,/ воскреси́ от у́з земноро́дныя,/ и врата́ а́дова сокруши́,// и я́ко Влады́ка воскре́се тридне́вен.
Перевод: Спаситель и Избавитель мой от гроба, как Бог воскресил из оков на земле рожденных, и врата ада сокрушил, и как Владыка воскрес на третий день.
Бессребреникам и чудотворцам Косме и Дамиану Римским
Кондак, глас 2
Благода́ть прии́мше исцеле́ний,/ простира́ете здра́вие су́щим в ну́ждах, вра́чеве,/ чудотво́рцы пресла́внии,/ но ва́шим посеще́нием ра́тников де́рзости низложи́те,// мир исцеля́юще чудесы́.
Перевод: Получив благодать исцелений, простираете вы здравие пребывающим в бедах, врачи, чудотворцы славные; кроме того вашим посещением и врагов дерзости низложите, мир исцеляя чудесами.
Молитва
К вам, святи́и безсре́бреницы и чудотво́рцы Космо́ и Дамиа́не, я́ко к ско́рым помо́щником и те́плым моли́твенником о спасе́нии на́шем, мы, недосто́йнии, прекло́ньше коле́на, прибега́ем и, припа́дающе, усе́рдно вопие́м: не пре́зрите моле́ния нас, гре́шных, немощны́х, во мно́гая беззако́ния впа́дших и по вся дни и часы́ согреша́ющих. Умоли́те Го́спода, да проба́вит нам, недосто́йным рабо́м Свои́м, вели́кия и бога́тыя Своя́ ми́лости; изба́вите нас от вся́кия ско́рби и боле́зни, вы бо прия́ли есте́ от Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ неоску́дную благода́ть исцеле́ний, ра́ди тве́рдыя ве́ры, безме́зднаго врачева́ния и му́ченическия кончи́ны ва́шея. Услы́шите нас, моля́щихся, и благоприя́тным хода́тайством ва́шим испроси́те у Христа́ Бо́га правосла́вным лю́дем на враги́ побе́ду и одоле́ние. Па́ки, припа́дающе, приле́жно мо́лим: испроси́те нам от Го́спода вся благополе́зная, я́же в животе́ на́шем вре́меннем, наипа́че же ко спасе́нию ве́чному служа́щая, да сподо́бимся моли́твами ва́шими улучи́ти кончи́ну христиа́нскую, безболе́зненну, непосты́дну, ми́рну, и да изба́вимся от ко́зней диа́вольских и ве́чныя му́ки, безконе́чнаго же и блаже́ннаго Ца́рствия Небе́снаго насле́дницы бу́дем. Ей, уго́дницы Бо́жии, не преста́йте моля́щеся за ны, с ве́рою к вам притека́ющия. А́ще бо по мно́жеству грехо́в на́ших и не́смы досто́йны милосе́рдия ва́шего, оба́че вы, ве́рнии подража́телие человеколю́бия Бо́жия су́ще, сотвори́те, да принесе́м плоды́ досто́йны покая́ния и в ве́чный поко́й дости́гнем, хва́ляще и благословя́ще ди́внаго во святы́х Свои́х Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, и Пречи́стую Ма́терь Его́, и ва́ше те́плое заступле́ние, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобной Ангелине Сербской
Тропарь, глас 8
В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу,/ прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́/ и, де́ющи, учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная Ангели́но, дух твой.
Перевод: В тебе, матерь, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо, взяв свой крест, ты последовала за Христом, и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобная Ангелина, дух твой.
Кондак, глас 8
Вы́шняго живота́ жела́ющи сподо́битися,/ ни́жнюю пи́щу тща́тельно оста́вила еси́,/ и бога́тство твое́ расточи́ла еси́ ни́щим,/ и Небе́сное бога́тство прия́ла еси́,/ и по сме́рти нас освяща́еши,/ и чудеса́ твоя́, всехва́льная Ангели́но, источа́еши./ Те́мже твое́ успе́ние свято́е почита́ем, взыва́юще:// ра́дуйся, ма́ти прехва́льная.
Перевод: Небесной жизни желая удостоиться, земные наслаждения ты поспешила оставить и богатство свое раздала нищим, получив Небесное богатство, и после смерти нас освящаешь, и чудеса твои, достойная всяческих похвал Ангелина, источаешь. Потому твое святое успение почитаем, взывая: «Радуйся, матерь всеми прославляемая».
Молитва
О, преподо́бная Ангели́но, ма́ти на́ша до́брая и ми́лостивая, помози́ на́м, ча́дом твои́м непослушливым. Ты́ еси́ ма́терь на́ша блага́я, ско́рбное житие́ на земли́ пожила́ еси́, оба́че с по́мощию Бо́жией, побе́ды в битвах хра́бро стяжа́ла еси́ и душа́ твоя́ в све́т Ца́рствия Небе́снаго ра́достно всели́ся. Твоя́ дома́шния Це́рковь Христо́ву украси́ша и позолотиша твои́ми святы́м супру́гом Стефа́ном и сына́ми Иоа́нном и Макси́мом. Име́ла еси́ се́рдце неизмеримо большо́е и сострада́тельное ко все́м, находя́щимся в беде́. Посему́ благочести́вый сербстий наро́д зва́л тебя́ лу́чшим из сло́в дарова́нных Бо́гом – ма́тушка. Я́ко ты́ еси́ ма́ти все́х на́с, сербов, твои́х, кото́рыя, а́ще и согреши́ша мно́го, оба́че лю́бим тя́ и почита́ем и к тебе́ за по́мощию притека́ем.
Ка́я бо ма́терь дете́й свои́х возненави́де, а́ще и согрешат зело́? Ни, но му́дро наказу́ет и́х, люби́ти же не престае́т. Поэтому и ты́, ма́ти на́ша до́брая, накажи́ на́с с небе́с, биче́м Бо́жиим, но не оставля́й на́с без твоея́ любви́. Десницей пра́вды Бо́жией покарай на́с, а десницей любви́ укрепи́ и ве́рни с путе́й непра́ведных на пу́ть и́стины и добра́.
Мо́лимся тебе́, ма́ти до́брая, моли́твами твои́ми испроси́ на́м благослове́ние небе́сное: боля́щим здра́вие, немощны́м си́лу, отча́явшимся наде́жду, голодным хле́ба насу́щнаго, безпло́дным ча́д, гони́мым кро́в и утеше́ние, и все́м моля́щимся тебе́ пода́й по вели́кой ми́лости твое́й проси́мое. Но и еще́ бо́льше да́руй на́м, ма́ти на́ша до́брая, бла́г небе́сных ду́ши очища́ющих, укрепля́ющих на́с в исполне́нии за́поведей Бо́жиих, веду́щих на́с к добру́ и уводящих от вся́каго зла́. И́бо а́ще не бежи́м от зла́ в ми́ре се́м, ка́ко убежи́м от него́ в ино́м ми́ре, а́ще не очи́стимся зде́сь от грязи, ка́ко сможем та́м, где́ смо́трят на то́ что́ отсю́да несем.
Помози́ на́м умре́ти ми́ру сему́, я́коже и ты́ ми́ру ме́ртва бы́сть, возжела́вши бла́га непреходя́щаго и ве́чнаго. Пу́сть и на́ше бла́го на небесе́х бу́дет, дабы́ и се́рдца на́ши на небесе́х бы́ли, а не зде́сь, иде́же все́ гниет и исчеза́ет, иде́же вор кра́дет, и мо́ль и ржа́ тли́т. А́ще бо все́ си́лы свои́ поло́жим на бла́га ми́ра сего́, за го́рсть пра́ха земна́го, ю́же ниже́ с собой возьмем, те́м и ты́ на́м помощи́ не возмо́жеши, ма́ти на́ша блага́я. А́ще же немно́го потруди́мся, хотя́ ма́ло возопии́м ко Го́споду чрез тебя́, неве́сту Его́ небе́сную, та́же по́мощь твоя́ изольет неисчислимые бла́га небе́сныя, и́же укрепят на́с на узком пути́ спасе́ния, а́ще и со́тни сме́ртей на́м предста́нут.
Вои́стину душа́ на́ша вся́ греха́ми разодрана и бедна добродетелью, милосе́рдный же Госпо́дь угото́ва лекарство – покая́ние. Да роди́тся в на́с хотя́ ма́лая ча́сть того́ и́стиннаго покая́ния, е́же Го́споду принесла́ еси́, ма́ти на́ша свята́я. Оживи́ боже́ственное в душа́х на́ших твои́ми те́плыми слеза́ми, я́же излива́еши на вся́к де́нь о ро́де сербстем, да уразуме́ем бе́здну долго́в на́ших пред Бо́гом, О́н же проща́ет до́лги на́ши, а́ще и́скренно и сле́зно попросим Его́ о проще́нии.
Те́мже смилуйся, ма́тушка на́ша Ангели́но, Крушедольская свята́я игу́мения, и помози́ на́м спасти́ся от вся́каго зла́, дабы́ одна́жды твои́ми моли́твами ко Го́споду, вошли́ в поко́й Ца́рства небе́снаго, иде́же вси́ благода́рно прославля́ют Святу́ю Единосу́щную и Неразде́льную Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, вели́кая уго́дница Христо́ва и пресла́вная ма́ти на́ша Ангели́но! Ты́ на небеси́ душе́ю свое́ю у Престо́ла Бо́жия предстои́ши и славосло́вие Ему́ непреста́нно возно́сиши, обрати́ взо́р сво́й на на́с си́рых и скорбя́щих и помоли́ся за на́с ко Го́споду, да наста́вит на́с на пу́ть и́стины и благоче́стия, ко́им возмо́жем и мы́ по сконча́нии жития́ на́шего в Оте́чество на́ше небе́сное взы́ти и с тобо́ю Бо́гу поклони́тися. Е́й, преподо́бная на́ша ма́ти, зри́ши с небеси́, я́ко вре́мя тя́жкое безбо́жное наста́ и ду́ши на́ша ско́рбию испо́лнишася. Не́сть спаса́ющаго, не́сть помога́ющаго, то́кмо Бо́г Еди́ный, на Него́ же упова́ем и Ему́ же сла́ву возсыла́ем со Отце́м и Сы́ном и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святителю Арсению, епископу Тверскому
Тропарь, глас 8
Благоче́стно пожи́в во святи́тельстве,/ лю́ди просвети́л еси́ уче́нием твои́м,/ и о хра́ме Пречи́стыя вельми́ подвиза́вся,/ и люби́тель мона́хов быв,/ сего́ ра́ди от Христа́ па́ствы твоея́ вене́ц прия́л еси́./ Те́мже, я́ко апо́стольскаго престо́ла наме́стника,/ и святи́теля вели́каго чту́ще тя, мо́лим ча́да твоя́, блаже́нне:/ от всех бед изба́ви нас я́же ко Христу́ моли́твами твои́ми,// святи́телю Христо́в Арсе́ние, о́тче наш.
Перевод: Благочестиво пребывая в чине святителя, просветил людей своим учением и для храма Пречистой [Богородицы] много потрудился, и заботился о монашеской братии, из-за этого от Христа принял венец твоей паствы. Поэтому, как наместника апостольского престола и великого святителя почитая тебя, молим тебя, блаженный, чада твои: от всех бед избавь нас ко Христу твоими молитвами, святитель Христов Арсений, отец наш.
Кондак, глас 8
Восприе́мши ра́достно честны́я твоя́ мо́щи, пречи́стая це́рковь,/ в ню́же че́стно вноси́ми мно́жеством священномона́хов, и кня́зи благове́рными,/ и я́же прие́мши я́ко сокро́вище многоце́нное./ Те́мже и мы ны́не твоея́ огра́ды слове́сныя о́вцы,/ о́крест ра́ки твоея́ предстоя́ще,/ любе́зно вопие́м ти́:/ не забу́ди чад твои́х, о́тче,/ и́хже му́дре собра́л и возлюби́л еси́,/ я́ко да зове́м ти́:// ра́дуйся, святи́телю Арсе́ние, па́стырю и учи́телю наш.
Перевод: Приняла с радостью чтимые твои мощи Пречистая Церковь, в которую они с почтением вносятся множеством иеромонахов и благоверных князей, и которые были приняты как драгоценное сокровище. Также и мы сейчас твоей ограды словесной [пастырский труд святителя] овцы, вокруг раки твоей стоящие, с любовью воспеваем тебя: не забудь чад твоих, отец, которых ты с мудростью собрал и полюбил, чтобы мы взывали к тебе: радуйся, святитель Арсений, пастырь и учитель наш.
Ин кондак, глас 8
Я́ко богоявле́нная росси́йская звезда́,/ днесь, сия́я чудесы́,/ яви́лся еси́, святи́телю Арсе́ние./ Тем непреста́нно моли́ся Христу́ Бо́гу о ста́де твое́м/ и сохраня́й оте́чество твое́, град же и лю́ди,/ и́же ве́рою почита́ющих честно́е пренесе́ние твое́/ и к честны́м моще́м твои́м припа́дающих со стра́хом и любо́вию целу́ющих я́./ Да вси велегла́сно зове́м ти:// ра́дуйся, Богому́дре святи́телю Арсе́ние, о́тче наш.
Перевод: Как явленная Богом российская звезда, сегодня, сияя чудесами, явился ты, святитель Арсений. Потому не переставая молись Христу Богу о стаде твоем и сохраняй Отечество твое, город же и людей, с верою прославляющих священное перенесение твое и почитаемым мощам твоим поклоняющихся, со страхом и любовью прикладывающихся к ним. Да все громогласно взываем к тебе: «Радуйся, Богомудрый святитель Арсений, отче наш».
Молитва
При́зри от Го́рних высо́т, святи́телю о́тче Арсе́ние, на нас смире́нных и гре́шных, во умиле́нии душ и серде́ц к тебе́ прибега́ющих, ве́рою кре́пкою на тя упова́ющих, любо́вию нелицеме́рною прося́щих у тебе́ заступле́ния. Тебе́ бо моли́твенника благоприя́тнаго ве́мы ко Всеми́лостивому Бо́гу. Проле́й о нас твоя́ святы́я моли́твы и умоли́ Человеколю́бца Го́спода не погуби́ти нас со беззако́нии на́шими, но обрати́ти нас к покая́нию и исправле́нию, да про́чее вре́мя жития́ на́шего земна́го, не в рабо́те греху́ и страсте́м, но в де́лании за́поведей Его́ святы́х и в благоче́стии провожда́ем и со благо́ю наде́ждою дости́гнем кончи́ны на́шея. В час же сме́ртный наипа́че яви́ся нам, о́тче, засту́пник благи́й, ускори́ тогда́ на моли́тву о нас безпо́мощных и помози́ нам со прича́стием Та́инств Боже́ственных ми́рную и благу́ю кончи́ну улучи́ти, гро́зныя мыта́рства возду́шныя безбе́дно прейти́ и унасле́довати Го́рнее Ца́рство. Ей, святи́телю Бо́жий, не пре́зри нас и не посрами́ упова́ния на́шего, но бу́ди о нас предста́тель немо́лчный к Бо́гу. Па́стырю наш до́брый, упаси́ нас бо́дренными твои́ми моли́твами и сохрани́ ненаве́тны от вся́каго зла, да сла́вим неизрече́нное человеколю́бие Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ оте́ческое заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, вели́кий уго́дниче Бо́жий, святи́телю о́тче Арсе́ние! Се прино́сим тебе́ хвале́бное пе́ние мы, гре́шнии и недосто́йнии ча́да твоя́, и велича́ем по́двиги и доброде́тели твоя́, и мно́гую ми́лость твою́ ко всем с ве́рою притека́ющим к оте́ческому твоему́ покро́ву. Приими́ с любо́вию приноше́ние ве́ры и любве́ на́шея, и принеси́ е́ Вседержи́телю Бо́гу, от Него́же нисхо́дит вся́кое дая́ние бла́го и вся́кий дар соверше́нный, и я́коже благоде́тельствовал еси́ в земне́м житии́ твое́м всем иска́вшим твоея́ по́мощи, та́ко и ны́не не лиши́ нас, о́тче благосе́рдый, твоего́ пред Бо́гом многомо́щнаго заступле́ния. Се бо нетле́нныя и многоцеле́бныя мо́щи твоя́ дарова́ нам Госпо́дь во увере́ние, я́ко ве́лие дерзнове́ние и́маши к Нему́ и я́ко мно́го мо́жет предста́тельство твое́ пред Престо́лом бл́агости Его́. Те́мже не оста́ви нас си́рых и безпо́мощных, но при́сно помина́й нас во святы́х небе́сных твои́х моли́твах. Укрепи́ на́ша стопы́ тве́рдо и непоколеби́мо ходи́ти путе́м за́поведей Госпо́дних, утверди́ ру́це на́ша к воздея́нию моли́твенному и к соверше́нию до́брых дел, согре́й сердца́ на́ша любо́вию ко Го́споду и к жи́зни ве́чней. Испроси́ у Царя́ Небе́снаго гра́ду Твери и святе́й оби́тели твое́й благостоя́ние и всей стране́ Росси́йстей ми́лость Бо́жию и сохране́ние от вся́каго зла. Испроси́, святи́телю Бо́жий, и всем, с ве́рою прибега́ющим к ра́це святы́х моще́й твои́х и и́мя твое́ благогове́йно призыва́ющим, коему́ждо дар благопотре́бен: неду́гующим исцеле́ние, бе́дствующим избавле́ние, печа́льным утеше́ние, заблу́ждшим и́стины позна́ние, гре́шным исправле́ние, подвиза́ющимся преспе́яние, и всем вся к жи́зни вре́менней и ве́чней потре́бная, во сла́ву ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, в Тро́ице сла́вимаго и покланя́емаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
3-я Молитва
О всехва́льный святи́телю Христо́в и чудотво́рче, о́тче Арсе́ние! Не забу́ди нас, чад святы́я оби́тели твоея́ и всех с ве́рою и любо́вию прибега́ющих к ра́це честны́х и многоцеле́бных моще́й твои́х, но помина́й нас во святы́х твои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу. Моли́ за вся христиа́ны, о́тче святи́телю Арсе́ние, и за святу́ю сию́ оби́тель, ю́же вручи́ тебе́ Пречи́стая Влады́чица Богоро́дица, мним бо тя вы́ну предстоя́ща Христу́ Бо́гу на́шему и Пречи́стей Его́ Ма́тери и иму́ща ве́лие к Ним дерзнове́ние. А́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от нас, но душе́ю жив сый, неотсту́пен пребыва́еши с на́ми ду́хом. Сохраня́й нас твои́м предста́тельством пред Престо́лом Небе́снаго Царя́ от ко́зней вра́жиих, от собла́знов ми́ра, во зле лежа́щаго, и от вся́кия ско́рби и ну́жды. О преблаги́й па́стырю и учи́телю наш, о́тче Арсе́ние! К тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся, моли́ся всеси́льному Бо́гу о по́льзе душ на́ших, и испроси́ нам вре́мя на покая́ние, да очи́стившеся от вся́кия скве́рны грехо́вныя, Небе́сному Ца́рствию насле́дники сподо́бимся бы́ти со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Собору Тверских святых
Тропарь, глас 4
И́же в земли́ Тверско́й просла́вльшиися,/ святи́телие, му́ченицы,/ преподо́бнии, пра́веднии/ и вси святи́и,/ ве́рою, по́двиги благоче́стия,/ любо́вию, кро́тостию, сло́вом и житие́м/ Бо́гу благоугоди́вшии/ и венцы́ нетле́ния и сла́вы украси́вшиися,/ моли́те Христа́ Бо́га на́шего/ дарова́ти мир стране́ на́шей// и душа́м на́шим в ми́ре спасти́ся.
Перевод: В земле Тверской прославившиеся святители, мученики, преподобные, праведные и все святые, верой, подвигами благочестия, любовью, кротостью, словом и житием Богу благоугодившие и венцами нетления и славы украсившиеся, молите Христа Бога нашего даровать мир стране нашей и душам нашим в мире спастись.
Кондак, глас 4
На земли́ благоче́стно пожи́вшии,/ святи́и, в земли́ Тверско́й просия́вшии,/ и ны́не на Небесе́х со А́нгелы ра́дуетеся/ и Тро́ицу Святу́ю — Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во Еди́ном Божестве́ прославля́ете./ Мы же, земноро́днии, моли́твенно ублажа́юще вас/ и святу́ю па́мять соверша́юще, мо́лим:/ принеси́те на́ша моли́твы к Небе́сному Престо́лу Го́спода Вседержи́теля,/ да ва́шим хода́тайством// да́рует мир и спасе́ние душа́м на́шим.
Величание
Велича́ем вас,/ страны́ Тверски́я покрови́тели,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите о нас// Христа́, Бо́га на́шего.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
Гадаринцы видели дивное чудо Господне, явленное в изгнании легиона бесов, и, однако же, всем городом вышли и молили Господа, «чтобы Он отошел от пределов их» (Мф.8:34). Не видно, чтобы они враждебно относились к Нему, но не видно и веры. Их объяло какое-то неопределенное страхование, по которому они желали только: иди мимо, куда знаешь, только нас не касайся.
Это настоящий образ людей, которые мирно в имениях своих живут. Сложился около них порядок вещей не неблагоприятный; они привыкли к нему, ни помышлений, ни потребности нет, чтобы изменить, или отменить что, и боятся они сделать какой-либо новый шаг. Чувствуя, однако, что если придет повеление свыше, то страх Божий и совесть заставят их отказаться от старого и принять новое, – они всячески избегают случаев, могущих довести их до таких убеждений, чтоб, прикрываясь неведением, жить покойно в старых привычках. Таковы те, которые боятся читать Евангелие и отеческие книги и заводить беседу о духовных вещах, из опасения растревожить свою совесть, которая, пробудившись, начнет понуждать одно бросить, другое принять.
Развернуть
Притча дня
В Египетской пустыне близ города Диолка в древности проживало множество монахов. Среди них своей святостью выделялся пресвитер авва Аммон.
Однажды во время Литургии он увидел около жертвенника ангела, который что-то писал в раскрытой книге. Присмотревшись, пресвитер Аммон заметил, что ангел записывает имена причащающихся монахов. Имена же отсутствовавших за Евхаристией вычёркивает. Подвижник подумал: «Что бы это могло означать?» Его недоумение разрешилось через три дня: все, кто отсутствовал за Евхаристией, скончались.
Наверное, Господь решил, что больше незачем жить на земле христианам, забывшим своё призвание.
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Свв. бессребренники Коcма и Дамиан.
Основы православия
Тема 195. Храмовая и келейная (домашняя) молитва.
Для правильной духовной жизни важна как церковная, так и домашняя молитва. Церковная, соборная молитва имеет преимущества перед домашней:
— храм наиболее благоприятен для концентрации на молитве: иконы, фимиам, благословения священнослужителей, ектении, хор, высочайшие образцы молитвенной поэзии;
— в храме совершаются Церковные Таинства. Если кто-либо утверждает, что ему храм не нужен, он дома молится, то возникает вопрос о том, как он участвует в Таинствах?
— церковная молитва способствует единению верующих.
Всё это делает церковное богослужение школой молитвы: оно концентрирует ум, чувства и волю, все силы души человека на Богообщении.
Житие Василия Блаженного описывает случай, когда после службы он подошел к царю Иоанну Грозному. «Где ты был, Василий? Я не видел тебя в храме», — спросил царь. «А я видел тебя, — отвечал Блаженный, — только ты был не в храме, а на Воробьёвых горах». Царь понял почему: находясь за богослужением, он думал о постройке своего нового дворца на Воробьёвых горах.
Практический совет
Принятые ранее послабления в пост для путешествующих были связаны с тем, что путешественники передвигались пешком или верхом на вьючных животных, а не на комфортабельных самолётах, поездах и паромах. В то время путешествие было испытанием, связанным со значительными физическими нагрузками, и продолжалось от нескольких дней до нескольких месяцев, а иногда и лет.
В наше время транспорт и обслуживание в нём развиты так, что путешествие перестает быть испытанием. А если путешествовать легко, то и пост во время такого путешествия не представляет невыносимой трудности. Очевидным лукавством является игнорирование под предлогом путешествия поста на курорте или в командировке.
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2041
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Прп. Исаака Сирина спросили: «Каким образом узнает человек, что сердце его достигло чистоты?»
Святой ответил: «Когда считает всех людей добрыми, и никто не кажется ему нечистым и осквернённым. Тогда он поистине чист сердцем».
Этот день в истории
1897 год. Воскресенье в Российской империи объявлено официальным выходным днём.
День за днем
Об Ангеле-Хранителе