- Прп. Сисо́я, схимника Печерского, в Дальних пещерах (XIII)
- Обре́тение мощей праведной девы Иулиани́и, кн. Ольшанской (XVI)
- мчч. Мари́на, Ма́рфы, Авдифа́кса, Авваку́ма, Кири́на, Валенти́на, пресвитера, Асте́рия и иных многих в Риме (269)
- мчч. Иса́вра, диакона, Инноке́нтия, Фи́ликса, Е́рмия, Васи́лия, Перегри́на, Руфа и Руфи́на (III)
- мч. Кои́нта Фригийского (ок. 283)
- мц. Луки́и девы и с нею мчч. Рикса, Анто́ния, Лукиа́на, Иси́дора, Дио́на, Диодо́ра, Куто́ния, Аро́носа, Ка́пика и Сату́ра (301)
- Иконы Божией Матери: Казанская (Богородско-Уфимская) (1621)
Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Преподобному Сисою Великому
Тропарь, глас 2
Плотски́я стра́сти умертви́в воздержа́нием,/ ми́ру распя́лся еси́/ и, в пусты́ни живы́й, всех по́хотей отсече́нием/ А́нгел земны́й и Небе́сный челове́к показа́лся еси́,/ сего́ ра́ди тя, я́ко наста́вника и́ноком, пое́м, Сисо́е о́тче наш, и про́сим:// моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Телесные страсти умертвив воздержанием, ты распялся миру и, живя в пустыне, отсечением всех похотей стал как земной Ангел и Небесный человек, потому тебя как наставника монахов воспеваем, Сисой отче наш, и просим: «Моли Христа Бога, да спасет души наши».
Ин тропарь, глас 1
Пусты́нный жи́тель, и в телеси́ А́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, Богоно́се о́тче наш Сисо́е,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя, и ду́ши ве́рою притека́ющих ти́./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.
Перевод: Пустынным жителем, и во плоти Ангелом, и чудотворцем явился ты, Богоносный отче наш Сисой: постом, бдением, молитвою небесные дарования стяжав, исцеляешь ты болящих и души с верою прибегающих к тебе. Слава Давшему тебе силу, слава Увенчавшему тебя, слава Совершающему через тебя всем исцеления.
Кондак, глас 4
Подвиза́вся, А́нгел на земли́ ви́ден был еси́,/ озаря́яй, преподо́бне, помышле́ния ве́рных Богозна́меньми всегда́.// Те́мже тя ве́рою, Сисо́е, почита́ем.
Перевод: Подвизавшись, ты был как ангел на земле, всегда просветляя, преподобный, разум верующих знамениями от Бога. Потому с верой тебя, Сисой, почитаем.
Ин кондак, глас 8
Я́ко безпло́тным единожи́тель/ и всем преподо́бным соприча́стник,/ по́стническими труды́ и бде́нии моли́твенными непреста́нно себе́ вооружа́я, му́дре,/ тем и дар прия́л еси́ от Бо́га/ исцеля́ти неду́ги и прогоня́ти бе́сы./ Того́ ра́ди вопие́м ти:// ра́дуйся, о́тче наш Сисо́е преподо́бне.
Перевод: Как живущий подобно ангелам и всем преподобным сопричастный, постническими трудами и молитвенными бдениями постоянно себя вооружал, мудрый, потому и дар ты принял от Бога исцелять болезни и изгонять бесов. Поэтому взываем к тебе: «Радуйся, отче наш Сисой преподобный».
Собору Радонежских святых
Тропарь, глас 4
Днесь све́тло пра́зднуем, ве́рнии лю́дие,/ пресла́вныя Тро́ицкия оби́тели торжество́:/ се бо ве́лий собо́р святы́х чудотво́рцев Ра́донежских,/ я́ко ди́вныя пти́цы небе́сныя,/ явля́ет нам Це́рковь Росси́йская,/ стезя́ми честна́го их жития́ ше́ствовати всех призыва́ющи,/ к ни́мже, с ве́рою и любо́вию притека́юще, воззове́м:/ моли́теся о нас ко Пресвяте́й Тро́ице,/ преподо́бнии отцы́ на́ши с Богоно́сным а́ввою Се́ргием,/ мир ми́рови дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лия ми́лости.
Перевод: Сегодня светло празднуем, верующие люди, преславной Троицкой обители торжество, ибо великий собор святых чудотворцев Радонежских, как удивительных птиц небесных, являет нам Церковь Российская, призывая всех идти путями почитаемого их жития, к ним же с верой и любовью обращаясь, воззовем: «Молитесь о нас ко Пресвятой Троице, преподобные отцы наши с Богоносным аввой Сергием, мир даровать миру и душам нашим великие милости».
Ин тропарь, глас 2
Плоды́ доброде́телей на земли́ прине́сше,/ преподо́бнии отцы́,/ в Небе́сных черто́зех ны́не благоуха́ете, я́ко ра́йстии цве́ти,/ и лице́м к лицу́ зри́те Пресвяту́ю Тро́ицу,/ Ю́же дерзнове́нно моли́те,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Плоды добродетелей на земле принесшие, преподобные отцы, в Небесных чертогах сейчас благоухаете, как райские цветы, и лицом к лицу созерцаете Пресвятую Троицу, Ее же с дерзновением молите о спасении душ наших.
Кондак, глас 8
Прииди́те, вси концы́ оте́чества на́шего,/ просла́вим святы́й лик уго́дников Ра́донежских,/ я́ко зве́зды, украси́вших не́бо церко́вное по́двиги земна́го жи́тельства,/ тех бо предста́тельством те́плым ко Го́споду/ мно́гия нам ми́лости Его́ низпосыла́ются,/ бе́дствия отгоня́ются и злы́я стра́сти укроща́ются./ И́хже всесвяту́ю па́мять ны́не пра́зднующе, та́ко возопии́м:/ ра́дуйтеся, Се́ргие и Ни́коне и вси Ра́донежстии чудотво́рцы,// усе́рднии служи́телие Живонача́льныя Тро́ицы.
Перевод: Придите, все концы Отечества нашего, прославим святое собрание угодников Радонежских, как звезды, украсивших небо церковное подвигами земной жизни, ибо их горячим заступничеством перед Господом многие нам милости Его ниспосылаются, бедствия прогоняютя и злые страсти укрощаются. Их же всесвятую память сегодня празднуя, так воззовем к ним: «Радуйтесь, Сергий и Никон и все Радонежские чудотворцы, ревностные служители Живоначальной Троицы».
Радонежским святым
Молитва
О, преподо́бнии и Богоно́снии отцы́ на́ши Се́ргие, Ни́коне и вси Ра́донежстии святи́и во оби́тели Животворя́щия Тро́ицы благоле́пно процве́тшии и в земли́ Росси́йстей пресла́вно возсия́вшии! Я́ко лучи́ многосве́тлыя Со́лнца пра́вды, Христа́ Жизнода́вца, во оте́честве на́шем вы у́бо яви́стеся, све́том благода́ти Боже́ственныя чуде́сне ду́ши правосла́вных озари́вше, наста́вите у́бо и вразуми́те нас, в ле́ности су́щих, на путь пра́вды жи́зни ве́чныя. Внемли́те гла́су моле́ния на́шего, да испо́лним, я́ко раби́ благоразу́мнии, вся повеле́нная нам Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м. И ны́не, в день всесвяты́я па́мяти ва́шея и прославле́ния во оби́тели сей, мо́лим вас приле́жно, святи́и уго́дницы Бо́жии, на́ши те́плии предста́телие пред Престо́лом Святы́я Тро́ицы и хода́таи усе́рднии, да испроси́те нам, гре́шным и недосто́йным рабо́м, вели́кия и бога́тыя ми́лости Бо́жия, да прии́дем вси в позна́ние и́стины, принося́ще плоды́ досто́йныя покая́ния, и́мже обря́щем благода́ть Всесвята́го Ду́ха. О, до́брии наста́вницы на́ши и моли́твенницы ко Го́споду! Неусы́пно предста́тельствуйте о Це́ркви на́шей, да пребыва́ет при́сно в чистоте́ Правосла́вия и да свиде́тельствует непрело́жно в ми́ре сем о ве́чней и Боже́ственней Христо́вой и́стине, ю́же апо́столи святи́и утверди́ша и отцы́ Це́ркве невреди́му соблюдо́ша. Я́ко иму́ще дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, неосла́бно бди́те в Небе́сных моли́твах ва́ших о правосла́внем оте́честве на́шем, о тишине́ и благосостоя́нии всего́ ми́ра, да вси, преуспева́юще в ве́ре, благоче́стно поживе́м и сподо́бимся неосужде́нно ста́ти одесну́ю Всеще́драго Бо́га, иде́же вы ра́дуетеся и весели́теся со все́ми, от ве́ка Ему́ угоди́вшими. Ами́нь.
Преподобному Сисою, схимнику Печерскому, в Дальних пещерах
Тропарь, глас 1
Пусты́нный жи́тель, и в телеси́ А́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, Богоно́се о́тче наш Сисо́е,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Перевод: Пустынным жителем, и во плоти Ангелом, и чудотворцем явился ты, Богоносный отче наш Сисой: постом, бдением, молитвою небесные дарования стяжав, исцеляешь ты болящих и души с верою прибегающих к тебе. Слава Давшему тебе силу, слава Увенчавшему тебя, слава Совершающему через тебя всем исцеления.
Кондак, глас 1
Сисо́е чу́дне,/ на стра́сти вельми́ подвиза́выйся/ и посто́м и нощны́ми моли́твами сия́ успи́вый,/ благода́ть от Христа́ прия́л еси́/ в страсте́х бе́дствующим посо́бствовати.// Тем и на́ша стра́сти пло́ти и ду́ха исцели́, мо́лимся.
Перевод: Сисой удивительный, особо подвизавшийся против страстей и постом и сильными молитвами их умертвивший, благодать от Христа ты принял - помогать бедствующим от страстей. Потому и наши страсти телесные и душевные исцели, молимся.
Праведной Иулиании деве, княжне Ольшанской
Тропарь, глас 8
Я́ко непоро́чная неве́ста Нетле́ннаго Жениха́ Христа́,/ пра́ведная де́во Иулиани́е,/ с све́тлою свеще́ю до́брых дел вошла́ еси́ в черто́г Его́ Небе́сный/ и та́мо со святы́ми блаже́нства ве́чнаго наслажда́ешися./ Те́мже моли́, Его́же возлюби́ла еси́/ и Ему́же де́вство твое́ обручи́ла еси́,// спасти́ ду́ши на́ша.
Перевод: Как непорочная невеста Нетленного Жениха Христа, праведная дева Иулиания, с яркою свечой добрых дел вошла ты в чертог Его Небесный и там со святыми наслаждаешься вечным блаженством. Потому моли, Кого ты возлюбила и Ему же девство свое обручила, о спасении душ наших.
Ин тропарь, глас 2
Де́вства добро́тами преочище́на/ и целому́дрия цветы́ венча́вшися,/ Богоблаже́нная де́во Иулиани́е,/ яви́лася еси́ ми́ру в нетле́ннем телеси́ твое́м,/ исто́чник исцеле́ний и даро́в духо́вных подаю́щи всем к тебе́ притека́ющим,/ и ны́не, я́ко свеща́ те́плая, благода́ти еле́ем возжже́нная,/ предстоя́щи Престо́лу Го́спода и Жениха́ твоего́ Небе́снаго,/ Того́ моли́, де́во чи́стая,/ изба́вити нас от вся́каго зла,// чту́щих па́мять твою́ ве́рою и любо́вию.
Перевод: Девства красотою совершенно очищена и целомудрия цветами увенчана, Богоблаженная дева Иулиания, явилась ты миру в нетленном теле твоем, источник исцелений и даров духовных подавая всем к тебе обращающимся, и сейчас, как горячая свеча зажженная елеем благодати, предстоя Престолу Господа и Жениха твоего Небесного, моли Его, дева чистая, об избавлении нашем от всякого зла, почитающих память твою с верой и любовью.
Кондак, глас 8
Храм Бо́жий одушевле́нный,/ де́вственною чистото́ю благоукра́шенный,/ ве́мы тя, свята́я и пра́ведная де́во, княжно́ Иулиани́е,/ те́мже, с лю́бовию пра́зднующе/ святы́х твои́х моще́й обре́тение, мо́лим тя,/ изве́стная жела́ний на́ших хода́таице:/ принеси́ за нас моли́твы твоя́ ко Го́споду/ и от вся́ких бед свобожда́й нас/ предста́тельством твои́м у Престо́ла Всевы́шняго, да зове́м ти:// ра́дуйся, де́во свята́я Иулиани́е, неве́сто Христо́ва прекра́сная.
Перевод: Как храм Божий одушевленный, девственной чистотой великолепно украшенный, знаем тебя, святая и праведная дева, княжна Иулиания, потому с любовью празднуя святых твоих мощей обретение, молим тебя, постоянная наших желаний посредница: «Принеси о нас молитвы твои ко Господу и от всяких нас бед освободи представительством твоим у Престола Всевышнего», да взываем к тебе: «Радуйся, дева святая Иулиания, невеста Христова прекрасная».
Ин кондак, глас 8
Приво́дим Ти, о Всеще́дре, Иулиани́ю,/ присносветя́щую свещу́, еле́ем благода́ти обдержи́мую,/ немощны́м цельбу́./ Ея́же моли́твами от вся́каго зла свободи́ нас и спаси́ всех,// и́же Тя с поклоне́нием велича́ют.
Перевод: Представляем Тебе, о Всещедрый, Иулианию, всегда светящую свечу, елеем благодати объятую, для немощных исцеление. Ее же молитвами от всякого зла освободи нас и спаси всех, кто Тебя с поклонением прославляет.
Молитва
О, свята́я пра́ведная де́во Иулиани́е, княжно́ Ольша́нская, помо́щнице всем жа́ждущим спасе́ния и исцеле́ния от боле́зней душ и теле́с, принеси́ моли́твы ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́ и Пречи́стей Его́ Ма́тери и Присноде́ве Мари́и за вся наро́ды Вели́кия, Ма́лыя и Бе́лыя Росси́и. Умоли́ Спаса́ на́шего, да обратя́тся вси лю́дие к ве́ре Правосла́вней, да укрепя́т любо́вь взаи́мную и духо́вное еди́нство. Ты, му́драя де́во, ве́лию си́лу благода́ти Бо́жия в себе́ показа́вшая и в со́нме святы́х Пече́рских просла́вленная, укрепи́ испове́дников ве́ры Правосла́вныя, пода́ждь им тве́рдость и му́жество, обрати́ заблу́дших к покая́нию и исправле́нию, сохрани́ всю страну́ на́шу от гла́да, тру́са, пото́па, огня́, междоусо́бныя бра́ни и от всех враго́в ви́димых и неви́димых. О, свята́я а́гнице Бо́жия, я́ко име́яй дар мно́зи боле́зни цели́ти и от ко́зней враго́в огражда́ти, исцели́ у́бо на́ша страсти́ душе́вныя и облегчи́ тя́жкия боле́зни теле́сныя, отра́ду в скорбе́х да́руй и изба́ви нас от вся́ких бед и напа́стей. При́зри на вся предстоя́щия честны́м твои́м моще́м и прося́щия твоея́ по́мощи се́рдцем сокруше́нным и ду́хом смире́нным, да принесе́м во всем житии́ на́шем плоды́ духо́вныя: любо́вь, бла́гость, милосе́рдие, ве́ру, кро́тость, воздержа́ние, да сподо́бимся жи́зни ве́чныя и да любо́вию твое́ю огражда́еми пое́м просла́вльшему тя Го́споду Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва и честь со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В понедельник, Небесным чинам бесплотным
Тропарь, глас 4
Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами оградите́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще нас припа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите нас,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.
Перевод: Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»
Кондак, глас 2
Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.
Перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной Славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
(Рим.12:4–5, 15–21; Мф.12:9–13)
«Можно в субботы делать добро» (Мф.12:12). Это сказал Господь по исцелении в синагоге в субботу сухорукого, и в укор фарисеям, которые заповедь о субботнем покое довели до того, что даже шаги измерили, сколько их можно сделать в этот день. Но так как и добрых дел нельзя делать без движения, то они скорее соглашались отказываться от добрых дел, чем допустить лишнее движение. Спаситель не раз обличал их за то, потому что суббота требовала покоя от житейских забот, а не от дел благочестия и братолюбия.
В христианстве, вместо субботы, празднуется воскресенье с тою же целью – покоя от всех житейских дел и посвящения этого дня исключительно на дела Божии. Христианское здравомыслие никогда не доходило до фарисейской мелочности относительно неделания в воскресение, но зато позволительное разрешение на делание в этот день заведено далеко за пределы должного. Неделание отдаляло фарисеев от делания добрых дел, а христиан позволяемое ими себе делание отводит от них.
Вечером под воскресенье – театр, потом еще какое-либо увеселение. Утро проспано; в церковь некогда. Несколько визитов, обед; вечером опять увеселения. Так отдается все время чреву и услаждению прочих чувств; о Боге и благотворении некогда и вспомнить.
Развернуть
Притча дня
Жил один царь, который часто размышлял о вечности, но никак не мог понять её. Однажды ему донесли, что некий мальчик-пастух может давать удивительно разумные ответы на все мудрёные вопросы.
Царь позвал мальчика и спросил:
— Скажи мне, дитя моё, как долго продолжается один миг в вечности?
Мальчик подумал и ответил:
— В одной стране, государь, есть гора из чистого адаманта, имеющая семь вёрст в ширину, семь вёрст в длину и семь вёрст в вышину. К этой горе один раз через каждые сто лет прилетает маленькая птичка и точит о неё свой крохотный клюв. Когда птичка источит своим клювом всю эту гору, тогда и пройдёт один миг в вечности.
Основы православия
Тема 200. Седмичный богослужебный круг.
Каждый день седмицы имеет свою богослужебную тему:
1. В вс Церковь прославляет Воскресение Христово.
2. В пнд прославляются бесплотные силы – Ангелы.
3. Во вт прославляется святой Иоанн Креститель (как больший из всех пророков и праведных).
4. В ср воспоминается предательство Господа Иудою.
5. В чт прославляются святые апостолы и святитель Николай Чудотворец.
6. В пт воспоминаются Крестные страдания и смерть Спасителя.
7. В сб – день покоя – прославляются Божья Матерь, все святые и усопшие христиане. Поэтому дни поминовения усопших – субботы.
Первым днем седмичного богослужебного круга считается воскресенье (по-церковнославянски – неделя). Это особенно важно учитывать в Великий пост (см. схему).
Например, 1-я подготовительная неделя к Великому посту – О мытаре и фарисее, 2-я – О блудном сыне. Названия происходят от читаемых на Литургии евангельских отрывков (зачал).
Богослужебная книга седмичного цикла – Октоих (Восьмигласник). Богослужение седмичного богослужебного круга подчинено одному из 8-ми гласов (мелодий), каждую седмицу меняется основной напев (глас).
Практический совет
Как христианину относиться к приметам?
Приметы бывают народными и оккультными. Народные приметы, основанные на наблюдении за природными циклами и погодой, не несут никакого вреда, только пользу. Оккультные приметы (чёрные кошки, женщины с вёдрами, пятница 13-е) христианам следует игнорировать, они вызывают зависимость от падших духов.
См. Приметы.
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2032
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Существом души моей и целью жизни моей должна быть любовь; всё прочее должно почитаться ничтожным в сравнении с любовью.
Фото дня
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе