А́нгельския си́лы на гро́бе Твое́м,/ и стрегу́щии омертве́ша,/ и стоя́ше Мари́я во гро́бе,/ и́щущи Пречи́стаго Те́ла Твоего́./ Плени́л еси́ а́д, не искуси́вся от него́;/ сре́тил еси́ Де́ву, Да́руяй живо́т.// Воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Перевод:Ангельские Силы – при гробе Твоем, и охранявшие его омертвели, а Мария стояла в гробнице и искала пречистое тело Твое. Ты опустошил ад, не потерпев от него, Ты встретил Деву, Дарующий жизнь. Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!
Живонача́льною дла́нию/ уме́ршия от мра́чных удо́лий,/ Жизнода́вец, воскреси́в все́х Христо́с Бо́г,/ воскресе́ние подаде́ челове́ческому ро́ду:/ е́сть бо все́х Спаси́тель,// Воскресе́ние и Живо́т, и Бо́г все́х.
Перевод:Живоначальною Своею дланию из мрачных глубин всех умерших воскресив, Податель жизни Христос Бог, воскресение даровал человеческой природе, ибо Он – Спаситель всех, Воскресение и Жизнь и Бог всего!
Мученикам и исповедникам Гуpию, Самону и Авиву
Тропарь, глас 5
Чудеса́ святы́х Твои́х му́ченик/ сте́ну необори́мую нам дарова́вый, Христе́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков разори́,/ Це́рковь святу́ю укрепи́,// я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.
Перевод:Чудеса святых Твоих мучеников, как стену неприступную, Ты даровал нам, Христе Боже; по молитвам их замыслы язычников расстрой, могущество христиан укрепи, как Один Благой и Человеколюбец.
Кондак, глас 2
С высоты́ му́дрии благода́ть прие́мше,/ су́щим во искуше́ниих предстои́те, всехва́льнии./ Те́мже отрокови́цу святи́и от сме́рти го́рькия изба́висте:// вы бо вои́стинну есте́ Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.
Перевод:С Небес мудрые благодать получив, находящимся в искушениях помогаете вы, всеми прославляемые. Потому отроковицу святые от тяжкой смерти избавили, ибо вы поистине слава Эдессе и радость миру.
Молитва
О, святи́и му́ченицы и испове́дницы Христо́вы Гу́рие, Само́не и Ави́ве! Те́плии о на́с хода́таи и моли́твенницы пред Бо́гом, во умиле́нии серде́ц на́ших, взира́я на пречи́стый ва́ш о́браз, смире́нно мо́лим ва́с: услы́шите на́с, гре́шных и недосто́йных рабо́в свои́х, су́щих в беда́х, ско́рбех и напа́стех, и презре́в на́ша тя́жкая и безчи́сленная прегреше́ния, яви́те на́м свою́ вели́кую ми́лость, воздви́гните на́с из глубины́ грехо́вныя, просвети́те на́ш у́м, смягчи́те зло́е и окая́нное се́рдце, прекрати́те за́висть, вражду́ и раздо́ры, в на́с живу́щие. Осени́те на́с ми́ром, любо́вию и стра́хом Бо́жиим, умоли́те милосе́рдаго Го́спода, да покры́ет мно́жество грехо́в на́ших Свои́м неизрече́нным милосе́рдием. Да соблюде́т Це́рковь Свою́ Святу́ю от неве́рия, ересе́й и раско́лов. Да пода́ст стране́ на́шей ми́р, благоде́нствие, земли́ плодоро́дие; супру́гом любо́вь и согла́сие; ча́дам послуша́ние; оби́димым терпе́ние; оби́дящим стра́х Бо́жий; скорбя́щим благоду́шие; ра́дующимся воздержа́ние. Все́х же на́с да покры́ет Свое́ю всеси́льною десни́цею, и да изба́вит от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни, и напра́сныя сме́рти. Да огради́т на́с ополче́нием святы́х Свои́х а́нгелов, во е́же изба́витися на́м по исхо́де на́шем из жития́ сего́ от ко́зней лука́ваго и та́йных возду́шных мыта́рств его́, и неосужде́нными предста́ти Престо́лу Го́спода Сла́вы, иде́же ли́цы святы́х А́нгел со все́ми святы́ми вы́ну сла́вят пресвято́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Велича́ем ва́с, страстоте́рпцы святи́и Гу́рие, Само́не и Ави́ве, и чти́м честна́я страда́ния ва́ша, я́же за Христа́ претерпе́ли есте́.
Преподобному Паисию Величковскому
Тропарь, глас 2
Стра́нен быв на земли́, Небе́снаго Оте́чества дости́гл еси́/ преподо́бне о́тче Паи́сие,/ добротолю́бия подви́жниче,/ ве́рных научи́л еси́ ум к Бо́гу возводи́ти/ и се́рдцем к Нему́ взыва́ти:/ Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий,// поми́луй мя, гре́шнаго.
Перевод:Ты был странником на земле и достиг Небесного Отечества, преподобный отче Паисий, Добротолюбия подвижник, верующих научил ты ум возводить к Богу и сердцем к Нему взывать: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя, грешного».
Перевод:Особый ревнитель монашеского жития, как пчела трудолюбивая, писаниями святоотеческими души наши снабдил ты, каждого направляя на путь спасения, потому взываем к тебе: «Радуйся, Паисий премудрый, старчества духовного в стране нашей возродитель».
Молитва
О, вели́кий наста́вниче и учи́телю прему́дрый всех ча́ющих спасе́ния и по́двига духо́внаго, преподо́бне о́тче наш Паи́сие! Ты́ от ю́ности любве́ ра́ди Бо́жия оста́вил еси́ оте́чество твое́ и, в ины́х страна́х безмо́лвия ища́, во Святе́й Горе́ Афо́нстей и оби́телех и́ноческих Молдовла́хии Небе́сное бога́тство обрел еси́. Ты вели́ким воздержа́нием, в труде́х, тесно́те и кра́йнем лише́нии плоть свою́ ду́хови покори́в, сокруше́ние нелицемерное, трезве́ние бодренное, безстра́стие ангельское, моли́тву сердечную стяжа́л еси́, и сими обнови́тель дре́вняго и́ночества и столп Правосла́вия показа́лся еси́ и, яко учитель, наставник и отец чадолюбивый, свяще́нный вертогра́д учени́к твои́х, и́же простре́ о́трасли своя́ во вся концы́ Росси́йския земли́, насадил еси. Сего ради, услы́ши на́с, гре́шных, ве́рою и любо́вию призыва́ющих тя и вонми́ проше́нием на́шим. Умоли́ Всеще́драго Бо́га, да сохрани́т святу́ю Це́рковь Ру́сскую и вся святы́я Це́ркви Правосла́вныя в сою́зе ве́ры, ми́ра и бра́тския любве́, па́че же от раско́лов па́губных и междоусо́бных нестрое́ний изба́вит и в непоколеби́мем благостоя́нии утверди́т, во спасе́ние всех и́стинно испове́дающих пресвято́е и́мя Его́. Испроси́, уго́дниче Бо́жий, оте́честву и наро́ду на́шему ми́р и благоде́нствие, изоби́лие плодо́в земны́х и благоустрое́ние ве́сей и гра́дов на́ших, оби́телем же и́ноческим житие богоуго́дное, да сла́вится в них пресвято́е и́мя Го́спода Бо́га и обрета́ют в ни́х ве́чное спасе́ние лю́бящии Его́. Помози́ нам, в су́етнем и гре́шнем ми́ре сем стра́нствующим, о́тче преподо́бне, и умоли́ Го́спода дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний, и во исхо́де душ на́ших изба́вити нас возду́шных мыта́рств и муче́ния ве́чнаго, да моли́твами твои́ми узре́вше неизрече́нную сла́ву Христа́ Бо́га, возблагодари́м тя, яко засту́пника и предста́теля нашего, и просла́вим Безнача́льную, Единосу́щную и Неразде́льную Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Купятицкая»
Тропарь
Дне́сь ра́достно пра́зднуем па́мять явле́ния чудотво́рнаго о́браза Твоего́ в Кресте́, Влады́чице, и́же щи́т яви́ся Ве́ры Правосла́вныя, укрепля́яй и спаса́яй во дни́ тя́жких испыта́ний с ве́рою притека́ющих к Тебе́. Си́це приле́жно мо́лимся: Бу́ди всегда́ на́ша Засту́пница.
Перевод:Сегодня радостно празднуем память явления чудотворного образа Твоего в Кресте, Владычица, который стал щитом веры православной, укрепляющим и спасающим в дни тяжких испытаний всех с верой приходящих к Тебе. Потому усердно молимся: будь всегда нашей Защитницей.
Кондак
Мно́гими чудесы́ просла́ви Госпо́дь це́рковь Купя́тицкую Твое́ю ико́ною, Богоро́дице: все́м бо предста́тельствуеши, Блага́я, прибега́ющим с ве́рою в Свяще́нный Тво́й Покро́в. Ина́го у́бо не иму́ще гре́шнии в беда́х и ско́рбех при́снаго избавле́ния, обремене́ннии грехми́ мно́гими, ра́зве Тебе́, Ма́ти Бо́га Вы́шняго, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Перевод:Многими чудесами прославил Господь церковь Купятицкую через Твою икону, Богородица, ибо Ты всем помогаешь, Благая, с верой обращающимся к священному Твоему покровительству. Никого другого нет у нас грешных, кто постоянно избавлял бы нас, обремененных грехами многими, от бед и скорбей кроме Тебя, Матерь Бога Всевышнего, взываем к Нему: Аллилуйя.
Молитва
О, Преблагослове́нная Влады́чице, всемо́щная Засту́пнице, непосты́дное на́ше Упова́ние! Приими́ хвале́бное и благода́рственное пе́ние от на́с, недосто́йных ра́б Твои́х, и вознеси́ моли́твы на́ша ко Престо́лу Сы́на и Бо́га Твоего́, да ми́лостив бу́дет непра́вдам на́шим, проба́вит бла́гость Свою́ чту́щим Всечестно́е и́мя Твое́ и с ве́рою и любо́вию поклоня́ющимся чудотво́рному о́бразу Твоему́. Сохрани́ зе́млю на́шу от вся́кия беды́, посли́ ми́р лю́дем на земли́, собери́ вся́ христиа́ны во еди́но ста́до пра́во сла́вящих Бо́га в Тро́ице Еди́наго. Утверди́ на́с все́х в Ве́ре Христо́ве и в усе́рдии к Це́ркве Правосла́вней. Вложи́ в сердца́ на́ша ду́х стра́ха Бо́жия, благоче́стия и смире́ния. В напа́стех терпе́ние на́м пода́ждь, во благоде́нствии воздержа́ние, к бли́жним любо́вь, ко врага́м всепроще́ние, в до́брых де́лех преуспе́яние. Изба́ви на́с от вся́каго искуше́ния и от окамене́ннаго нечу́вствия. В стра́шный де́нь Суда́ сподо́би на́с хода́тайством Твои́м ста́ти одесну́ю Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего. Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Прежде чем положить карандаш в коробку, карандашный мастер отложил его в сторону. «Есть пять вещей, которые ты должен знать, — сказал он карандашу, — прежде чем я отправлю тебя в мир. Всегда помни о них и никогда не забывай, и тогда ты станешь лучшим карандашом, которым только можешь быть. Первое: Ты сможешь сделать много великих вещей, но лишь в том случае, если ты позволишь Кому-то держать тебя в Своей руке. Второе: Ты будешь переживать болезненное обтачивание время от времени, но это будет необходимым, чтобы стать лучшим карандашом. Третье: Ты будешь способен исправлять ошибки, которые ты совершаешь. Четвёртое: Твоя наиболее важная часть будет всегда находиться внутри тебя. И пятое: На какой бы поверхности тебя ни использовали, ты всегда должен оставить свой след. Независимо от твоего состояния, ты должен продолжать писать». Карандаш понял и пообещал помнить об этом; он был помещён в коробку с призванием в сердце. Всегда помни эти 5 правил, и никогда не забывай их. Первое: Ты будешь способен делать много великих вещей, но лишь в том случае, если позволишь Богу держать тебя в Своей руке и позволишь другим людям иметь доступ ко многим дарам, которыми ты обладаешь. Второе: Ты будешь переживать болезненное обтачивание время от времени, проходя через различные проблемы. Но ты будешь нуждаться в этом, чтобы стать более сильным человеком. Третье: Ты сможешь исправлять ошибки, которые ты совершил, или сможешь «вырасти» из них. Четвёртое: Твоя наиболее важная часть будет всегда находиться внутри тебя. И пятое: Везде, где бы ты ни шёл, ты должен оставить свой след. Независимо от ситуации, ты должен продолжать служить Богу во всём.
Святитель Кирилл Александрийский происходил из знатной христианской семьи. В юности он поступил в скит святого Макария в Нитрийских горах, где подвизался шесть лет. Патриарх Александрийский Феофил посвятил его в сан диакона, причислил к клиру и, видя его одаренность, поручил произносить проповеди.
После кончины Патриарха Феофила, в 421 году Кирилл был избран Патриархом Александрийской Церкви. Ему пришлось бороться с ересью Новациана, полагавшего, что христиан, отрекшихся от веры во время жестоких гонений, нельзя принимать обратно в Церковь.
Но наибольших усилий потребовало от святителя противостояние ереси Нестория. Несторий, на тот момент Архиепископ Константинопольский, требовал называть Матерь Божию не Богородицей, а Христородицей, подразумевая, что Она родила не Бога, а человека Христа. Святитель Кирилл написал ряд трактатов, направленных против Нестория, в которых изложил православное учение. Под его влиянием Эфесский собор 431 года низложил Нестория.
Среди наследия этого святого отца выделяют Толкования на Евангелия от Луки, от Иоанна, Послания апостола Павла к Коринфянам и Евреям, а также апологию в защиту христианства против императора Юлиана Отступника.
Практический совет
Бог будто специально для этой нашей современной жизни установил молитву «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя, грешного!» Будем произносить хотя бы окончание, вывод этой краткой молитвы: «Иисусе, помилуй мя!» В какой бы спешке мы ни находились в этой нашей повседневной жизни – на лекциях ли мы сидим или на семинарах в университете, на работе или едем куда-то, общаемся ли с кем-нибудь, – мы время от времени можем, но как можно чаще, произносить: «Иисусе, помилуй мя!». Эти слова – суть Иисусовой молитвы. Слово «Иисусе» указывает на вершину нашей христианской жизни – Бога со всем Царством Его, а слова «помилуй мя» – это нижнее состояние, состояние ничтожности, напастей, в которых мы зачастую пребываем. Хотя бы эти слова будем произносить в суете нашей жизни. Три слова! А если мы будем произносить всю молитву целиком, то это будет лучше всего. Архимандрит Софиан (Богиу)