Скрыть
10:2
10:14
10:22
10:25
10:27
10:29
10:32
Глава 11 
11:4
11:5
11:6
11:9
11:10
11:11
11:12
11:13
11:14
11:15
11:16
11:17
11:20
11:21
11:22
11:24
11:25
11:26
11:29
11:30
11:32
11:33
11:34
Не искам, братя, да не знаете, че бащите ни всички под облака бяха и всички през морето минаха;
и всички в Моисея се кръстиха в облака и в морето;
и всички ядоха една и съща духовна храна;
и всички пиха едно и също духовно питие; защото пиеха от духовния камък, който идеше подире им; а камъкът беше Христос.
Но към повечето от тях Бог не благоизволи, защото бидоха изповалени в пустинята.
А това бидоха образи за нас, за да не бъдем похотливи на зло, както и те бяха похотливи.
Не бивайте нито идолослужители, както някои от тях, за които е писано: "народът седна да яде и да пие, па стана да играе".
Нито да блудствуваме, както някои от тях блудствуваха, и в един ден погинаха двайсет и три хиляди.
Нито да изкушаваме Христа, както някои от тях изкусиха, и погинаха от змии.
Нито роптайте, както роптаеха някои от тях, и погинаха от изтребителя.
Всички тия неща им се случваха, за да служат за образи, а бяха написани за поука нам, до които стигнаха краищата на вековете.
Затова, който мисли, че стои, нека гледа да не падне.
Друго изкушение вас не е постигнало, освен човешко; верен е обаче Бог, Който не ще остави да бъдете изкушени повече от силата ви, а заедно с изкушението ще даде и изход, за да можете да търпите.
Затова, мои възлюбени, отбягвайте идолослужението.
Говоря като на разумни; разсъдете сами за това, що казвам.
Чашата на благословението, която благославяме, не е ли общение с кръвта Христова? Хлябът, който ломим, не е ли общение с тялото Христово?
Защото един хляб, едно тяло сме ние многото, понеже всички се причастяваме от един хляб.
Гледайте Израиля по плът: ония, които ядат жертвите, не са ли съобщници на жертвеника?
Какво, прочее, казвам? Това ли, че идолът е нещо, или че идолските жертви са нещо?
Не, но каквото принасят в жертва езичниците, принасят го на бесове, а не Богу; пък аз не искам да бъдете съобщници на бесовете.
Не можете да пиете Господня чаша и бесовска чаша; не можете да участвувате на Господня трапеза и на бесовска трапеза.
Или ще възбудим ревнуване у Господа? Та по-силни ли сме от Него?
Всичко ми е позволено, но не всичко е полезно; всичко ми е позволено, ала не всичко е за поука.
Никой да не търси своята полза, а всякой - ползата на другиго.
Всичко, що се продава на месарницата, яжте без никакво издирване за спокойна съвест;
защото "Господня е земята и онова, що я изпълня".
Ако някой от неверните ви покани, и вие поискате да отидете, яжте всичко, що ви сложат, без никакво издирване за спокойна съвест.
Но, ако някой ви каже: това е идол-ска жертва, не яжте - заради оногова, който ви е обадил, и заради съвестта; защото Господня е земята и онова, що я изпълня.
Съвест разбирам не своята, а на другия; защото бива ли моята свобода да бъде съдена от чужда съвест?
Ако пък участвувам е яденето с благодарност, защо да бъда хулен поради онова, за което благодаря?
И тъй, ядете ли, пиете ли, или нещо друго вършите, всичко за слава Божия вършете.
Не ставайте съблазън ни за иудеи, ни за елини, нито за църквата Божия,
както и аз угаждам във всичко на всички и не търся своята полза, а ползата на многото, за да се спасят.
Бъдете мои подражатели, както съм и аз на Христа.
Похвалявам ви, братя, че ме помните за всичко и държите преданията тъй, както съм ви ги предал.
Искам да знаете още, че глава на всеки мъж е Христос, а на жената глава е мъжът, на Христа пък глава е Бог.
Всеки мъж, който се моли или пророкува с покрита глава, засрамя главата си;
и всяка жена, която се моли или пророкува гологлава, засрамя главата си, защото все едно е, като да е обръсната;
ако жена не иска да се покрива, нека се стриже; ако пък е срамотно за жена да се стриже или бръсне, нека се покрива.
И тъй, мъжът не бива да си покрива главата, защото е образ и слава Божия, а жената е слава на мъжа.
Защото не мъжът е от жената, а жената е от мъжа;
и не мъжът е създаден за жената, а жената за мъжа.
Затова жената трябва да има на главата си знак на мъжова власт над нея - заради Ангелите.
Но все пак нито мъж без жена, нито жена без мъж бива в Господа.
Защото, както жената е от мъжа, тъй и мъжът е чрез жената, а всичко е от Бога.
Разсъдете сами в себе си: прилично ли е жена да се моли Богу гологлава?
Нали и самата природа ви учи, че е безчестно за мъж, ако си оставя коса?
Но, ако жена си оставя коса, то е чест за нея, понеже косата й е дадена вместо покривало.
Обаче, ако някой иска да се препи-ра, ние нямаме такъв обичай, нито църквите Божии.
А по това, което ще говоря, няма да ви похвалявам, понеже не за по-добро се събирате, а за по-лошо.
Защото, първо, чувам, че, кога се събирате в църква, се явявали разцепления помежду ви, което донейде и вярвам.
Па и трябва да има помежду ви разногласие, за да изпъкнат достойните между вас.
Но тъй, както се събирате заедно, това не значи, че ядете Господня вечеря;
защото всеки бърза да изяде преди другите своята вечеря, тъй че един остава гладен, а друг се опива.
Нямате ли къщи, за да ядете и пиете? Или презирате църквата Божия и засрамяте ония, които са немотии? Какво да ви кажа? Да ви похваля ли за това? Не похвалявам.
Аз приех от Господа това, що ви и предадох, а именно, че Господ Иисус през нощта, когато бе предаден, взе хляб и
поблагодари, преломи и каза: вземете, яжте, това е Моето тяло, за вас преломявано; това правете за Мой спомен.
Взе също и чашата подир вечеря и каза: тая чаша е новият завет в Моята кръв; това правете, колчем пиете, за Мой спомен.
Защото, колчем ядете тоя хляб, и пиете тая чаша, ще възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той.
Затова, който яде тоя хляб или пие чашата Господня недостойно, виновен ще бъде спрямо тялото и кръвта Господня.
Но нека човек да изпитва себе си, и тогава да яде от хляба и да пие от чашата.
Защото, който яде и пие недостойно, той яде и пие своето осъждане, понеже не различава тялото Господне.
Затова между вас има много немощни и болни, а и умират доста.
Защото, ако бихме изпитвали сами себе си, нямаше да бъдем съдени;
а бидейки така съдени, от Господа се наказваме, за да не бъдем осъдени заедно със света.
Затова, братя мои, кога се събирате на вечеря, чакайте се един други.
Ако пък някой е гладен, нека яде вкъщи, за да се не събирате за осъждане. А останалото ще наредя, кога дойда.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible