Священномученик Амвро́сий (Гудко), Сара́пульский, епископ
Дни памяти
9 февраля (переходящая) - Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской
29 июня (переходящая) - Собор святых Удмуртской земли
17 октября - Собор Казанских святых
23 октября - Собор Волынских святых
Житие
Священномученик Амвросий родился в 1867 году в семье мещанина Люблинской губернии и в крещении был наречен Василием. Впоследствии он рассказывал о себе, что происходит из среды бедного, серого мещанства, но за это благодарит и благословляет Господа, потому что жизнь в этой среде с детства приучила его не только умом, но и сердцем знать и понимать, что такое нужда и бедность. «Промыслу Божию угодно было поставить меня в такие условия, — говорил он, — чтобы первые лучи моей сознательной жизни и движения моей мысли и сердца... были поражаемы горем и горькими слезами близких... и дорогих мне людей, тяжко страдавших от человеческой грубости, духовной темноты и невежества. И под такими безотрадными впечатлениями прошли... все годы моей юности. Вследствие того... в сердце юноши стал вырисовываться с большей и большей определенностью и ясностью путь такой жизни, при которой бы явилась возможность... все свои силы посвятить на спасение родного народа от окружающей его... духовной тьмы — этой главнейшей виновницы почти всех его бедствий и страданий».
В 1893 году Василий окончил Санкт-Петербургскую духовную академию со степенью кандидата богословия, был пострижен в монашество с именем Амвросий и рукоположен во иеромонаха. В том же году назначен заведующим катехизаторским миссионерским училищем на Алтае.
В 1897 году он был поставлен начальником Корейской духовной миссии в Сеуле и возведен в сан архимандрита, в 1898 году отозван из Сеула, в 1899 году назначен смотрителем Донского духовного училища в Москве, а в 1901-м — ректором Волынской духовной семинарии. 30 мая 1904 года архимандрит Амвросий был хиротонисан во епископа Кременецкого, викария Волынской епархии; в 1909 году назначен епископом Балтским, викарием Подольской епархии, в 1914-м — епископом Сарапульским, викарием Вятской епархии.
За обличение злоупотреблений губернской администрации владыка Амвросий имел столкновения со светскими властями. 18 мая 1917 г. уволен на покой и назначен управляющим Свияжским в честь Успения Божией Матери монастырем Казанской епархии, где его и застала революция. В проповедях у раки Казанского свт. Германа владыка Амвросий призывал паству не поддаваться агитации атеистов, молиться за заключенного императора Николая II. Уважение и любовь паствы к владыке не позволили подвергнуть его преследованиям, хотя дело против него тайно было начато еще при Временном правительстве.
Революционные события на некоторое время прервали «следственное дознание», но вскоре травля владыки Амвросия возобновилась. Главными свидетелями против него выступили несколько насельников монастыря, отличавшиеся распутной жизнью и замешанные в хищениях монастырского имущества, по отношению к которым владыка Амвросий как настоятель принимал строгие меры. Дело кончилось тем, что один из монахов, подстрекаемый к преступлению милицией, совершил попытку покушения на жизнь епископа Амвросия, был арестован и во время следствия написал донос на епископа, обвиняя его в контрреволюционной деятельности. На основании этого доноса в марте 1918 года в Свияжском ревтрибунале состоялся суд над епископом. Суд был открытым, и зал наполнился крестьянами, среди которых епископ Амвросий был особенно популярен. Выступая на суде, епископ сказал: «Виновным себя не признаю ни по одному пункту обвинения. Действовал как пастырь, как внушала мне совесть христианина: ни больше, ни меньше. Однако если бы признали меня виновным, имею одну просьбу: денежному взысканию меня не подвергать, а заключить в тюрьму, потому что денег... у меня нет, а деньги, которые я получаю, принадлежат бедным, которым я их раздаю». Судьи, ошеломленные показаниями свидетелей, вынуждены были признать, что владыка Амвросий представляет собой искренне любимого крестьянами архипастыря, и оправдали его.
Вторично епископ Амвросий был арестован в июле 1918 г., но благодаря заступничеству казанских архипастырей, духовенства и православного народа через несколько дней освобожден.
После освобождения епископ вернулся в возглавляемую им обитель. 26 июля 1918 года взошли в ограду монастыря красноармейцы, с тем чтобы реквизировать хлебные излишки, — сообщал в своем рапорте епископу Чистопольскому Анатолию (Грисюку) благочинный монастырей игумен Феодосий, — преосвященный вышел посмотреть, но в это время, то есть в 4 часа пополудни, владыку арестовали и повели к городскому собору, около коего подождав с полчаса, повезли на станцию Свияжск; здесь в вагоне преосвященный Амвросий и ночевал. 27-го в 7 часов утра владыку вывели близ станции в поле, где, по рассказу очевидцев, преосвященный стоял на коленях и с воздетыми руками молился Богу, пока рыли для него неглубокую могилу; по вырытии могилы последовал выстрел, потом еще несколько, после коих преосвященный упал замертво и тут же был стащен в могилу и засыпан землей...»
Всю свою жизнь бессребреник и просветитель епископ Амвросий посвятил служению Богу и народу, отстаивая право народа быть просвещенным и не связанным порабощающими душу пороками; пострадав за Христа мученически, он был прославлен Русской Православной Церковью в 2000 году.
Богослужения
Служба святому священномученику Амвросию, епископу Свияжскому
На велицей вечерни
На Господи, воззвах: поставим стихов 8 со стихирами, глас 5.
Подобен: Радуйся:
Радуйся, священномучениче Амвросие, / крест свой взем, Христу последовал еси, / даже до смерти верен пребыв, блаженне. / В смирения ризы облеченный / непрестанныя злохуления бесовския посрамляше, / имея непобедимое оружие — Крест Господень, / имже вооружився к небесным от земли вознеслся еси. / Предстоя же Христу моли о нас, // почитающих память твою. (Дважды)
Радуйся, священномучениче Амвросие, / бисера Христа Единаго в сердце своем ношаше, / о Немже немалорадев, но пострадав радуяся, / в небесных воцарился еси. / О, отче блаженне, / изгнание правды ради, / мучения страх не объят души твоея, / понеже Словом Божиим, / мечем обоюдуострым, / разсекл еси тму неверия. / Радуемся ныне, пребогате, / тя имуще молитвенника, // выну за ны ходатайствующа.
Ины стихиры, глас 8.
Подобен: Что вас наречем, святии:
Что тя ныне именуем, богомудре Амвросие? / Камень, на немже Господь Церковь Свою основа, / юже адовы враты не одолеют. / Мирови светильник на свещнице церковнем сияй / и просвещаяй, приходящих к тебе верою. / Соль земли, яко осоляеши вся концы вселенныя познанием Бога Истиннаго: / вышних селений сожителю, // моли спастися душам нашим.
Что ти ныне провещаем, богомудре Амвросие? / Мученик добльственных сословие умножил еси, / добродетелей сосуде, / исполнь масти благовонныя, / яже слезныя моления / и крови пролитие суть. / Сошедшеся днесь восхвалим тя / победы венец приявша: / елеем радования угобзи сердца наша, язвы грехов носящыя, / да избавимся от тления и бед молитвами твои // совершающе верою всечестную память твою.
Что ти ныне // богомудрие Амвросие, воспети? / Заре ли еси Солнца мысленнаго, / теплоту Духа носяща и вся согревающа? / Свещник позлащенный, / Христа мирови свет являюща, / поборник еси борющим противу злочестия, / в жертву благоприятну себе принесый, / но и ученик множество яве образ предлагая привел еси, / с нимиже моли даровати душам нашим // мир и велию милость.
Что ти ныне принесем, богомудре Амвросие, в похвалу? / Лицы бо ангельстии предъидуще / крепость твою воспевают, хваляще тя, / яко Христу последующа и душу свою полагающа, / пастырю добрый, / о них же Господь Кровь Свою пролия. / Сего ради, стяжав нетленную славу, / венчаешися во граде Царя Небесного: // молися непрестанно, спастися нам.
Что ти ныне воспоим, богомудре Амвросие? / Кровьми ризы своя убеливый / и в небеснем граде вселивыйся. / Имуще таковаго дивнаго угодника, / сосуда добродетелей, благочестивых похваления, / воспоим вернии: / егоже молитвами, Христе, даруй мирови мир // и душам нашим велию милость.
Слава, глас 2:
Духа Святого силою / и непрестанными молениями / омрачение страстей пренемогаше, / сердечною правостию всякое беззаконие отвергая, / тем и явился еси ангелом согражданине, / но освяти всех, борения и подвиги твоя славящих / и веры истинныя познание приемлющих, // укрепляя их в соблюдении повелений спасительных.
И ныне, Богородичен: Прейде сень законная:
Вход. Прокимен дне. Чтения три
(зри Минею общую, последование святителю и мученику)
1. Притчей (гл. 3 и 8): Память праведнаго с похвалами:
2. Премудрости Соломоновы (гл. 3): Праведных души:
3. Премудрости Соломоновы (гл. 4, 6, 7 – 15): Похваляему праведнику:
На литии стихира храма.
Слава святаго, глас 6:
Приидите, мучениколюбцы вси: / стецемся во обитель Свияжскую, / идеже подвигом добрым подвизася святитель Амвросий, / и честную его икону обстояще, воззовем: / радуйся, страдальче неодоленный, / радуйся, обители твоей щит и ограждение, / радуйся, яко со ангелы предстоиши Христу, / Егоже непрестанно моли // даровати душам нашим мир и велию милость.
И ныне, Богородичен: Храм и дверь еси:
На стиховне стихиры, глас 6:
Се, камень, основание града Божия, / невместнаго адовы враты, / исповедительство и мученичество, / Сему ты, отче Амвросие, был еси причастник / и в сонме святых возсиял еси подвигом веры и благочестия. / Престолу же Вышняго / радуяся предстоиши, блаженне, воспевая: / Благословен Господь Бог мой, / научаяй руце мои на ополчение // и персты моя на брань.
Стих: Праведник, яко финикс процветет / и, яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Глас первосвятителев услышав, / образодетельне паству призвал еси / в заступление Церкви Православныя, / яже есть Невеста Христова / в Ней же яко крины сельныя благоухают / мученицы и страстотерпцы. / Ты, отче Амвросие, / с ними в равнем достоинстве предстоя, / моля о всех нас, // с верою и любовию почитающих память твою.
Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных его.
Ведая реченная Господом, / яко о едином грешнице кающемся велие радование на небеси бывает, / вражеския напасти преборов, / отпадшия во ограду возвратил еси, / темже и паству Христову целу сохранив, / душу свою за ню положил еси. / Но и явился еси столп непоколебимый, святе Амвросие: / на молитвы твоя уповающе, // исповедания твоего твердыню прославляем.
Слава, глас 8:
Видяще яко хулящия Церковь дерзновенно обличаеми бяху, / призываеми тобою есмы, отче святый, к покаянию: / не пристрашен бяше от убивающих телесе, / аще и един оставлен был еси / и хищницы иногда являшася / во овчия кожи облеченныя. / Сего ради ведомь есть // яко великий поборник веры и благочестия.
И ныне, Богородичен, глас 2:
Пастереначальнику Христу последуя, / подвизался еси положити душу твою за чада церковная, / и бяше яко агнец непорочен, священномучениче Амвросие: / на кресте же изнемогая не оставил еси вверенныя ти паствы, / упование на Пречистую возложив. / Сего ради венцем нетления увенчан еси / и престолу Троицы Святыя предстоиши: // молися непрестанно о душах наших.
Тропарь, глас 4:
Днесь светло красуется обитель Свияжская, / веселится и радуется град Казань, / обретши новаго молитвенника и предстателя / чуднаго святителя Амвросия, / веру православную свято соблюдшаго / и венцем мученическим от Христа увенчаннаго, / егоже прославление мы радостно празднующе / вопием усердно: / молися, святителю, о пастве твоей, / яко да избавльшеся от обстояний // улучим от Христа Бога велию милость.
На утрени
По 1-й стихологии седален, глас 4:
Пришлец был еси на земли, богомудре Амвросие, разумевая небесную обитель, аможе стремливо следоваше. Ничему же был еси пристрастен, Господеви последуя, Емуже, яко фимиам благовонен, добродетели принесл еси, быв жертвою благоприятною. Тем и стяжав дерзновение к Нему, моли ныне да отверзет человеколюбныя утробы Своея благости и дарует согрешением прошение.
Слава, и ныне, Богородичен:
Всепречистыя Матере Твоея молитвами, Боже всещедре, Царю Славы, умилостивися, яко Человеколюбец, егда приидеши судити рабы Твоя, и одесную Себе, Пастырю Добрый, постави блаженство наследовати: Ты бо еси Бог наш и иного не вемы.
По 2-й стихологии седален, глас 1:
Днесь отечество Российское зарями страстоносца просвещается, Церковь Божия цветы благовонны украшается: морем веры исповедания прелести угасил еси злословие. Темже Христу приносяще хвалу, всесвятую твою память празднуим.
Слава, и ныне, Богородичен:
Мати Божия Пречистая, оскверненна суща ны молитв Твоих иссопом ныне очисти, презирая вся прегрешения наша и на раны душевныя миро милости возливая: разумеем бо из Тебе Бога воплощенна, Того моли спастися нам.
По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Благословен еси:
В небесную Церковь вшел еси священно, на земли священнодействуя законно. Троице предстоиши, блистании истекающими сияя богатно: молися, блаженне, грехов оставление подати, подвиги твоя прославляющим.
Слава, и ныне, Богородичен:
Не премолчат уста наша, Дево Чистая, Тя прославляющи, от избытка бо сердца глаголют: избави от бед и враг видимых и невидимых, Богородице Владычице, на Тя надежду возлагающих, Едина Заступнице.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 8: Господь Заступник мой и прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него.
Стих: Яко на Мя упова и избавлю и, покрыю и, яко позна Имя Мое.
Или глаголи прокимен общий священномученику.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Святителю, наставниче людей богомудрых, / мучениче непобедиме, / сосуд священ Святаго Духа быв, / нас ради страсти претерпевшаго / и бесстрастие источившаго / был еси раб верен: / данный ти талант преумножив, / сонм ученик ко Христу привел еси, / стадо словесных овец, в преподобии и правде.
Канон Богородицы: Воду прошед: на 6.
Таже канон священномученика Амвросия на 8, егоже краегранесие:
Радуйся, верных похваление. Глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя победительная десница:
Страстьми страсти исцеляет Пострадавый о нас, Емуже последовав, мирское все отвергл еси омрачение и страсти претерпев, блаженне, небесному невещественному Свету приближился еси.
Данный талант умножив, яко благий раб, вшел еси в радость Господа. Предстоя же Его престолу непрестай поминати, чтущих святую память твою.
Мудрым девам, во сретение Жениха изшедшим, имущим добродетелей елеа благовонна, подражая возжегши светильник на браки идяше, и дошед же со Христом воцарился еси.
Един бо во Отце, и Сыне, и Дусе славится Бог, тако взывая, богомудре, прославляше Безначальную Троицу, соприсносущну во Едином существе.
Богородичен: Христа изливающи, воду спасения, прибегающих к Тебе прикосновением душ и телес недуги лютыя исцеляеши, яко воистину Источник еси воды живыя, Владычице.
Песнь 3.
Ирмос: Едине ведый человеческаго:
Како нечестивии не ужаснутся? Сердца твоего столпа не потрясоша мук приложение, но паче укрепляшеся в вере. Подвигом твоим беззаконие посрамляемо бывает, верным же есть похваление.
Аще и вся поползновения бесовская поборол еси, но хотяше да вси Христу последуют, якоже следоваше, о сем молити не преставал еси. Тако и ныне в свете непреступнем Живущему присно молишися сонаследником блаженству нам быти.
Непорочное незлобие под нозе твои ветхаго прелести начальника простре и вся его тщетная умышления разруши. Темже ти, яко адаманту веры, вопием: радуйся, Амвросие богомудре.
Богу, тернием венчанному, всю землю украшающу, — раны приемше багряницу поношения носившему последую, — взывал еси, — и прославлю Его, да и Той мя облечет в ризу нетления.
Богородичен: Како утроба раждает нераждающая? В сем Слово вся отеческая веления исполняет, идеже бо хощет Бог побеждается естества чин. Едина вместила еси Невмести маго, неизреченно плотию пришедша, девства же Твоего нерушивша печати. Егоже моли о нас присно, Пренепорочная.
Ин кондак, глас 3:
Днесь архипастырь свияжский Амвросий / с лики новомученик предстоит престолу Божию: / Ангели радуются, / святители со иноки ликовствуют, / мы же бренными устнами смиренно вопием: / молися за ны, отче священный, // верою на земли страдания твоя почитающих.
Седален, глас 6.
Древле людие еврейстии со священницы и книжницы, / да распнется, — вопияху, — Христос, Царь Израилев. / Безумием бо одержани бяху непокоривии, / Тя на смерть предающе: / но путь сотворивый человеком на спасение, / молитвами священномученика Амвросия и Богородицы помилуй нас.
Слава, и ныне, Богородичен:
На покаяние настави нас, Богородице, Мати Дево, / имущих Едину Тя Заступницу: / Сына бо зачала еси, / рожденна прежде век без матере, // прославляющаго православно Тя величающих.
Песнь 4.
Ирмос: Гору Тя благодатию:
Зде венчанный поношения и уничижения венцем, в кровех небесных славы Христовой сиянием озаряется: монахов начальника и верных наставника днесь славим Амвросия небодостойнаго, вкупе Господа прославляюще.
Вся по чину и благообразно устроивый во Свияжстей обители, идеже начальствовати поставлен бе: житие иноков оживотворил еси, древних уставов имея основание. Присно молися наша сердца ревностию по Бозе возгрети.
Пение ти приносящия и любовию славящия поминай, имамы бо тя предстателя и ходатая, во образ благочестия твое житие предлагающе: верныя в добродетели укрепи, на молитвы твоя уповающия от бед сохрани.
Тя Единицу существом пояше, богомудрый Амвросий: чту Отца и Сына и Духа Святаго, яко Троицу в Лицах. Егоже и прославил еси, Боже: безначальную державу Царства Твоего славим во веки.
Богородичен: Доме Божий — страшное и преславное место! Ум человечь не вмещает происшедшая, но видим явно вся бывшая, яже о Тебе, Дево Чистая. Притекающе черпаем, яко в реце приснотекущей, жизни наследие.
Песнь 5.
Ирмос: Просветивши сиянием:
Чистотою ума Живому Богу подвизающеся никакоже погрешил еси противу Церкви, но истину сохранив, верен пребыл еси до смерти, блаженне, и живот безконечный наследовал еси умервщлением.
Не устрашился еси телесе убивающих, к Единому же страхом обдержимь бяше, могущаго и душу во огнь вверзити. Ниже страхом токмо, но и любы преисполнено сердце имяше, еюже движимь, живот свой положил еси.
Ничтоже тебе от любве Божия возмогло разлучити: ни гонения, ни устрашения, ниже умервщление, но вся во уметы вменив, Христа приобрел еси, паче желая телесе разлучитися и с Ним, Единым Богом, воцаритися.
Имже вся соделася божественныя манием державы, Егоже в сердце своем богомудре ношаше и любовию к Нему исполняшеся, Иже заклан быв яко овча, вся от века уготованная исполняя: имамы Единаго Бога Живаго — Отца, и Сына, и Духа Святаго, в Троице славимаго, взывал еси.
Богородичен: Чрево Твое бысть пространнее небес, яко вся рукою содержащаго вместила еси. Воплощеннаго из Тебе, Отроковице, Бога, дивное рождество Твое зряще, величаем.
Песнь 6.
Ирмос: Обыде нас последняя:
Христови сораспялся еси, Тому последуя, яко солнце сияеши богозарны лучи добродетелей испущающи. Единомудренно славящия тя поминай, предстательствуя о пастве Казанстей.
Все мирское попечение поправый, непрестанно Господеви служа и необинуяся нечестие обличая, явился еси столпом веры непоколебимым, молися же еже воспевающих подвиг твой укрепити в Православии.
По завету Христову любити друг друга призывал еси, сам бо любовию божественною исполнен. Чаяше мира водворение во Отечестве, вся к тому прилагая: Спаса явлейся воистину ученик.
Содрагаюся ныне зря уничиженна, Имже в бытие аз приидох, воспеваше блаженный, но вем, яко о мне сия вся быша — живота вечнаго наследие. Восхожду на лобное, поношения приемля и нималы Тебе отметаяся. Господи! Сам мя спрослави.
Богородичен: Трапезо Святая, имущая Хлеб Жизни с небес сшедый: всяк вкушаяй от Него не умирает, но жив бывает. К Тебе притекающе, сего Хлеба вкушение приемлем.
Кондак, глас 5:
Житие свое целомудрием украсив, / правды нравы взыскуя, / мудростию веру сохранил еси, богоблаженне Амвросие, / темже и люди твоя упасл еси. / Но ведый, яко ненавидими бывают вслед Христа грядущий, / в мужестве споследуя Ему, паче сраспятися тщашеся, / и пострадати, и умрети, // да и Той тя прослави.
Икос:
Приидите, о, братие, приидите празднолюбцы, приидите чада верная! Днесь любезно празднующе память дивнаго Амвросия почтим. Кровию Агнчею ризы убеливый и в виссон и багряницу облеченный. Елижды брань противу миродержителей тмы века сего творяше: щитом веры разженныя стрелы лукаваго угаси и мечем духовным, еже есть глагол Божий. Нозе име уготованы во благовествование мира, бде во всяком терпении и молитве о всех на всяко время духом. И ныне, нетленную славу прием, предстоит Престолу Божию. Имамы же его, яко бисера церковнаго ясно сияюща и вся верныя озаряюща светом веры Христовой, достойная не могуще вознести, воскликнем: моли о нас Прославльшаго тя и Пречистую Деву, непрестанное пение ти приносящих.
Песнь 7.
Ирмос: Тебе умную:
Аще зерно пшенично пад на земли умрет, мног плод сотворит, сия реченная Господом исполнив, умерл бе и нас, яко многоценный плод, иже на всяком месте Богови служащих, принесл еси, с тобою воспевающих: благословен Бог и препрославлен.
Души своея не соблюдый в мире сем и всякое блужение подвигом препрения к таинству веры приведый, тем и в живот вечный сохранил себе и Христа приобрел еси, поя Ему: Благословен Господь, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Господеви служа, Тому Единому последоваше, и идеже есть, ту с Ним воцарился еси, и почесть приемши, радуешися Живому Богу, Сия ведуще, зовем: благословен еси, хвальный отцев Боже, и препрославлен.
Един убо Бог Троица, во едином существе певаемая: Безначальное, Присносущное, Несозданное Божество, приходяща и обитель творяща к соблюдающим слово Его и певающим: благословен еси, Боже, во веки.
Богородичен: Исполнив архангеловым гласом реченная, Христа Живнодавца родила еси, Мати Богородице, Едина Благодатная, Тебе славим, Деву Чистую, Ему зовуще: благословен еси, Бог отец наших.
Песнь 8.
Ирмос: В пещи отроцы:
Любовию исполненный, возлюблен был еси паствою и душу, яко пастырь добрый, внушением совести дея, за ню положил еси: готова же бяше и противу власть имущих ити тя защищающи, истиннаго служителя Бога Вышняго.
Царю веков: Нетленному, Невидимому Единому Премудрому Богу служа, всякое грабление дерзновенным глаголом отреял еси, имея веру и совесть благу, юже нецыи отринувше от веры отпадоша: громогласно обличаемыми умервщлен был еси, но в небесных кровех вселився, радостную песнь воспеваеши.
Соблюдающу ти слово терпения, якоже Господь рече, соблюден бе во искушениях пришедших во Отечествие наше вероотступничества ради, и сотворен еси столпом в Церкви, имуща надписание имени Бога Вышняго: яко побеждающа оболчена во одеяние бело.
Троице Простая, Нераздельная, Неслитное Лицы Едино Божество, благословлю Тя в бытие приведша вся и, заповеди сохранших, в живот вечный вводяща, помышляя Амвросий, песнь воспе трегубо в вышних песнословимую.
Богородичен: Молитвами Твоими спасай рабы Твоя от всякия скорби и печали: имамы бо Тя Прибежище и Силу, Богородице, благоприятную молитвенницу, Едина Благословенная.
Песнь 9.
Ирмос: Образ чистаго рождества:
Радостно Господеви благодарение принося, сподобльшаго в гонениях жити, увещавшая рекл еси: всяк в животе согрешаяй в мале страдании и исповедничестве грехов оставление приемлет и вечное блаженство наследит, еже никтоже отъяти возможет.
В осуждении неправеднем мучитель древний бысть посрамлен: явил бо еси непоколебимое веры исповедание, еже есть основание Церкви, в нейже Христос выну вся животворя и одухотворяя пребывает.
Слезныя Владычице моления принося, благодарение вознесл еси, яко покров Свой Пречистый не отлагает от верных раб Своих. Молися присно, отче богомудре, еже спастися нам.
Заступника обретохом, ходатайствы возносяща и державу Отца и Сына и Духа Святаго славити научающа: Троице Единоначальная, от всяких искушений и бед избави, духом покланяющихся Тебе.
Богородичен: Лествице Божественная, Тобою сниде и вся возведе в горняя Господь, Колеснице херувимская, яко носила еси Спаса всех. Егоже, Чистая, моли о славящих Тя.
Светилен.
Да не отымется от нас покров молитв твоих о Церкви Православней и Отечестве нашем: лепо бо есть приносити выну молитвы, Богу предстоя, понеже имаши дерзновение, еже кровию приобрел еси, Христу последуя.
Богородичен:
Приснодево Марие, да не отымется от нас благодатный Твой покров заступничества и помощи: несть бо иныя надежды, кроме Тебе, Владычице, на Тя все упование возложше, возопиим: Невместимаго Едина Сущаго всех Бога во утробе вместив, родила еси, Егоже моли спастися поющим Тя.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславного чудесе:
О, дивнаго чудесе! / Прославльших житием Его Сам Бог прославляет, / тем являя велию Свою милость. / Вкупе, о, братие, разумно воспоим преславнаго Амвросия, / он же в дому Бога Жива жительствовати научает ны, // смиренно вознося о нас кротостныя моления.
Яко просиятельный светильник, / днесь ликующи Церковь Казанская, / светом Христовым осиявающаго обретает тя / и заповедей Божиих исполнению научающаго / прославляет тя дивнаго во святых: / радуйся, священномучениче Амвросие, // назнаменавый кровию верность свою.
Твоим бо подвигом, о, адаманте веры, / не токмо братию обители Свияжския упасл еси, / но и все пагубное нечестие отступивших преборол еси, / пострадав даже до смерти — смерти же венечныя. / Сего ради припадая молим тя: // предстательствуй присно за ны, светильниче земли Казанския.
От небес прияв божественную благодать, а не от человек, всехвальне, / апостолов преемник был еси: / житием и подвиги Христа распята исповедал еси; / тем и за истину пострадав радуяся, / вселился еси, идеже свет животный, / и сиянием славы памяти твоея // озаряются вселенныя концы.
Слава, глас 6.
Душу свою полагая яко добрый воин любовию, / смирением злопострадати научивый, / мучителева прещения не устрашился еси, / земная и тленная пренебрегше, лести тьму мечем глагола Божия сокрушил еси. / Но сочетавыйся лику божественному, // моли спастися празднующим память твою.
И ныне, Богородичен, глас тойже.
Богородице Владычице, / не презри молений раб Твоих, / приими ны Тебе припадающия и вопиющия: / Лозо истинная, возрастившая Плод живота, / Тебе молимся, Пречистая, / помиловатися душам нашим.
Славословие великое.
На Литургии прокимен и чтения общие священномученику.
Конец, и Богу слава.
Источник: Татмитрополия.ру
Случайный тест
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Величайшее из безобразий есть безобразие заповедывать другому делать то, чего сам не исполняешь, ибо никакой не получим мы пользы от чужих дел.
1365 год. В память чудесного исцеления в день Архистратига Михаила свт. Алексием татарской ханши Тайдулы в Кремле был основан Чудов монастырь.
Ангелы Божии хранят человека и в нуждах помогают ему
Для чего Господь попускает праведным страдать от нечестивых, а также терпеть и другие беды?