Скрыть
14:4
14:7
14:9
14:10
14:13
14:22
14:28
14:30
14:33
Глава 18 
18:1
18:2
18:3
18:6
18:8
18:9
18:10
18:15
18:16
18:18
18:19
18:20
Мъдра жена урежда къщата си, а глупавата я съсипва с ръцете си.
Който ходи по прав път, бои се от Господа; но комуто пътищата са криви, той нехае за Него.
В устата на глупеца е бичът на гордостта, а устата на мъдрите ги запазват.
Дето няма волове, яслите са празни; а от силата на воловете има голяма печалба.
Верен свидетел не лъже, а лъжлив свидетел ще наговори много лъжи.
Разпътник търси мъдрост, и не намира; а за разумен знанието е леко.
Бягай от глупав човек, у когото не забелязваш разумни уста.
Мъдростта на разумния е да знае пътя си, а глупостта на безразсъдните е заблуда.
Глупците се смеят над греха, а посред праведните има благоволение.
Сърцето знае тъгата на душата си, и чужд се не меси в радостта му.
Къщата на беззаконните ще се съсипе, а жилището на праведните ще процъфти.
Има пътища, които се струват човеку прави, но краят им е път към смъртта.
И при смях някога сърцето боли, и краят на радостта бива тъга.
Човек с развратено сърце ще се насити от своите пътища, и добрият - от своите.
Глупавият вярва на всяка дума, а благоразумният е внимателен към своите пътища.
Мъдрият се бои и бяга от злото, а глупавият е лют и самонадеян.
Сприхавият може да стори глупост, но човек, който с умисъл прави зло, е омразен.
Невежите получават за свой дял глупост, а благоразумните се увенчават със знание.
Злите ще се преклонят пред добрите, и нечестивите - при вратата на праведника.
Сиромаха го мразят дори и неговите близки, а богатият има много приятели.
Който презира ближния си, греши, а който е милосърден към сиромаси, блажен е.
Не заблуждават ли се, които кроят зло? (не знаят милост и вярност, които вършат зло;) но милост и вярност има у добромислещите.
От всеки труд има печалба, а от празнословие - само вреда.
Венец на мъдрите е тяхното богатство, а глупостта на невежите си е глупост.
Верен свидетел души спасява, а лъжливият ще наговори много лъжи.
В страха пред Господа има твърда надежда, и на Своите синове Той е прибежище.
Страхът Господен е животен извор, който отдалечава от мрежите на смъртта.
В многолюден народ е величието на царя, а при малоброен народ тежко на господаря.
У търпелив човек разум много, а лютият изказва глупости.
Кроткото сърце е живот за тялото, а завистта е гнилеж за костите.
Който притеснява сиромаха, хули неговия Творец, а който почита Твореца, прави добро на нуждаещия се.
За своето зло нечестивият ще бъде отхвърлен, а праведният и при смъртта си има надежда.
Мъдростта почива в сърцето на разумния, а изсред глупавите се обажда.
Правда народ въздига, а беззаконие народи безчести.
Царят благоволи към разумния раб, а се гневи против оногова, който го позори.
Своенравният върви след своите прищевки, въстава против всичко умно.
Глупавият не обича знание, а само да покаже ума си.
С дохождане на нечестивеца дохожда и презрение, а с безславието - позор.
Думите на човешките уста са дълбоки води; изворът на мъдростта е буен поток.
Не е добро да бъдеш лицеприятен към нечестивия, за да събориш праведния в съда.
Устата на глупавия водят към свада, и думите му предизвикват бой.
Езикът на глупавия е гибел за него, и устата му са примка за душата му.
(Страхът събаря ленивеца, а женоподобните души ще гладуват.)
Думите на шепотника са като сладкиши, и те влизат вътре в утробата.
Нехайният в работата си е брат на разсипника.
Името на Господа е яка кула: побегне ли в нея праведник, в безопасност е.
Имотът на богатия е негов як град и във въображението му е като висока ограда.
Пред падение сърцето на човека се възгордява, а смирението върви пред слава.
Който дава отговор, преди да е изслушал, глупав е, и срам за него.
Духът на човека го подкрепя в немощ, а сломен дух - кой може го подкрепи?
Сърцето на разумния придобива знание, и ухото на мъдрите търси знание.
Подаръкът, който дава човек, му отваря път и до велможи го довежда.
Първият в тъжбата си е прав, ала дохожда съперникът му и го изпитва.
Жребието прекъсва препирни и решава спор между силните.
Озлобен брат е по-непристьпен от як град, и свадите са като ключалки на крепост.
От плода на устата на човека се пълни коремът му; от произведението на устата си той се насища.
Смърт и живот са подвластни на езика, и които го владеят, ще вкусят от плодовете му.
Който е намерил (добра) жена, намерил е благо и получил е благодат от Господа. (Който напъжда добра жена, напъжда щастие, а който поддържа прелюбодеика, безумен е и нечестив.)
Сиромахът говори с молба, а богатият отговаря грубо.
Който желае да има приятели, трябва и сам да бъде дружелюбна; бива приятел по-привързан и от брат.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible