6-й день
Свята́го и сла́внаго апостола Фомы́
НА ВЕЧЕ́РНИ
Блажен муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 4
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Ребру́ прикоснувся, всеблаженне, Влады́чню,/ добрых постигл еси́ кра́йнейшее:/ я́ко бо гу́ба во́ды, оттуду почерпл еси́/ источник благи́х и жизнь вечную/ и напои́л еси́ изсохшая сердца́ неве́дением,/ Божественнаго Богове́дения источа́я догма́ты.
Верным неверствием твои́м верных извести́л еси́,/ я́ко Бо́га и Го́спода всея твари наче́н Богосло́вити,/ плоть понесшаго нас ради земны́х/ и Крест же, и смерть претерпе́вшаго,/ и пронзе́ние гвозде́й, и копие́м ребр прободе́ние,/ от нихже жизнь почерпа́ем.
Фома чу́дный источник отве́рзе догма́тов, Владыко, Богомудрым:/ ребру́ бо прикоснувся Твое́му,/ сугу́бу де́йству, существы́ сугу́быми подобно научився и возопи́:/ Ты Бог мой еси́ и Владыка,/ Ты и Господь Славы,/ мене ради плоть быв.
Сла́ва, глас 6. Студи́тово:
Я́ко слуга Слова и неизреченнаго воплоще́ния Его́,/ глубину́ мудрости поче́рпл еси́, Фомо́ апо́столе:/ тростию бо креста возводя из глубины́ прелести, ду́ши улови́л еси́./ Отнюдуже мре́жею твои́х догма́тов всю просвети́л еси́ вселе́нную/ и светом зна́ния инди́ан помраченныя ду́ши просветил еси́./ Тем Славы Христовы све́тло наслаждаяся,/ Того моли́ помиловати ду́ши на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажит:
Вход. Проки́мен дне. Чтения три.
Соборнаго послания Иоаннова чтение (глава́ 1):
Еже бе испе́рва,/ еже слы́шахом, еже ви́дехом очи́ма на́шима,/ еже узре́хом, и ру́ки на́ша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем./ И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем,/ и возвеща́ем вам Живо́т Вечный, И́же бе у Отца и яви́ся нам./ Еже ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с нами:/ обще́ние же наше со Отцем и с Сыном Его́, Иисусом Христом./ И сия́ пи́шем вам, да радость ваша будет испо́лнена./ И сие есть обетова́ние, еже слы́шахом от Него и пове́даем вам,/ я́ко Бог Свет есть, и тмы в Нем несть ни единыя./ Аще рече́м, я́ко обще́ние и́мамы с Ни́м, и во тме ходим, лжем и не творим истины./ Аще же во свете ходим, я́коже Сам Той есть во свете, обще́ние и́мамы друг ко другу,/ и Кровь Иисуса Христа́ Сы́на Его́ очища́ет нас от всякаго греха.
Соборнаго послания Иаковля чтение (глава́ 1):
Иа́ков, Бо́гу и Господу Иисусу Христу́ раб,/ обемана́десяте коле́нома, и́же в разсе́янии, ра́доватися./ Всяку радость име́йте, братие моя, егда во искуше́ния впа́даете разли́чна,/ ве́дяще, я́ко искушение вашея веры соде́ловает терпе́ние./ Терпение же дело соверше́нно да имать,/ я́ко да будете соверше́ни и всеце́ли, ни в чемже лише́ни./ Аще же кто от вас лише́н есть прему́дрости, да про́сит от дающаго Бо́га всем нелицеприе́мне и не поноша́ющаго, и дастся ему./ Да про́сит же верою, ничто́же сумня́ся:/ сумня́йся бо уподо́бися волне́нию морско́му, ве́тры возмета́ему и развева́ему./ Да не мнит бо человек он, я́ко прии́мет что от Бога./ Муж двоеду́шен, неустро́ен во всех путе́х своих./ Да хва́лится же брат смире́нный в высоте́ своей,/ бога́тый же во смире́нии своем, зане́, я́коже цвет травны́й, мимои́дет./ Возсия́́ бо солнце со зно́ем и изсуши́ траву́, и цвет ея отпаде́, и благолепие лица́ ея поги́бе./ Си́це и богатый в хожде́нии своем увяда́ет./ Блаже́н муж, и́же претерпи́т искушение,/ зане́ иску́сен быв, прии́мет венец жизни,/ его́же обеща́ Бог лю́бящим Его́.
Соборнаго послания Иудина чтение (глава́ 1):
Иу́да, Иисусу Христу́ раб, брат же Иа́кову,/ су́щим о Бо́зе Отце освяще́нным, Иисус Христом соблюде́нным зва́нным./ Милость вам, и мир, и любы́ да умно́жится./ Возлю́бленнии, вся́ко тща́ние творя́ писа́ти вам о общем спасении вашем,/ ну́жду возиме́х писа́ти вам, моля по́двиза́тися о преданней вере святым еди́ною./ Привнидо́ша бо не́цыи челове́цы (дре́вле предуста́вленнии на сие осужде́ние) нечести́вии,/ Бо́га на́шего благода́ть прелага́ющии в скве́рну/ и Единаго Владыки Бога, и Го́спода на́шего Иисуса Христа́ отмета́ющиися./ Воспомяну́ти же вам хощу, ве́дущим и вам еди́ною сие,/ я́ко Господь люди от земли́ еги́петския спасе́, последи́ неве́ровавшия погуби́./ А́нгелы же, не соблю́дшия своего́ нача́льства, но оста́вльшия свое́ жилище на суд вели́каго дне, у́зами вечными под мраком соблюде́./ Я́коже Содо́ма и Гомо́рра, и окре́стный их гра́ды,/ подобным им о́бразом преблуди́вше и ходи́вше в след пло́ти ины́я,/ предлежа́т в показа́ние огня вечнаго, суд подъе́мше./ Вы же, возлю́бленнии, помина́йте глаго́лы преждерече́нныя от апостол Го́спода на́шего Иисуса Христа./ Зане́ глаго́лаху вам, я́ко в последнее время будут руга́тели, по своих по́хотех ходя́ще и нече́стиих./ Сии суть отделя́юще себе (от еди́ности веры и су́ть) теле́сни, Ду́ха не иму́ще./ Вы же, возлюбленнии, святою вашею верою назида́юще себе, Ду́хом Святы́м моля́щеся,/ сами себе в любви Бо́жией соблюда́йте, жду́ще ми́лости Го́спода на́шего Иисуса Христа́ в жизнь вечную./ И о́вех убо ми́луйте, разсужда́юще,/ о́вех же страхом спаса́йте, от огня́ восхища́юще./ Облича́йте же с боя́знию, ненави́дяще и яже от пло́ти оскверне́ную ризу./ Могу́щему же сохрани́ти вы без греха и без скве́рны и поста́вити пред славою своею непорочных в радости,/ Единому Премудрому Бо́гу и Спасу на́шему (Иисусом Христом, Го́сподем нашим), сла́ва и величие,/ держава и власть прежде всего века, и ны́не, и во вся ве́ки. Аминь.
Аще настоятель изволит пети литию, стихи́ра храма и апостола, глас 4
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Тро́стию благода́ти от глубины́ су́етства человеки извлекл еси́, досточу́дне,/ Учи́теля ма́нием повинувся, Фомо́,/ просвещшаго по всему́ твое́ разумение,/ и апостола, и че́стна Богоглаго́льника тя, всеблаже́нне, показа́вша/ Того Непостижимаго Божества́.
Духа сияние на тя сни́де во о́гненне виде/ и тя, блаже́нне, Боже́ственное прия́телище соде́ла,/ скоро отгоня́ща безбожия мглу и мир просвещающа сиянием всемудрых твои́х словес,/ тайноглаго́льниче, апостолов украше́ние,/ Христов самови́дче, блаже́нне.
Молниями проповедания во тме седя́щия неве́дения, славне, просвети́в,/ показа́л еси́ сы́ны Влады́ки и Бо́га веры ради./ Eгoже страсте́м ревнова́л еси́ и смерти/ и славы был еси́ наследник,/ я́ко мудр и Богоглаго́лив, я́ко ученик Истины.
Сла́ва, глас 2:
Оставив земна́я, последовал еси́ Христу/ и, зна́менався дохнове́нием Свята́го Духа,/ по́слан быв от Него в язы́ки погибшия/ обращати человеки во свет Богозна́ния, апостоле Фомо́,/ и, скончав подвиги Божественныя твоея́ страсти и мук различных,/ душу твою́́ Христу́ пре́дал еси́./ Того моли, всеблаже́нне, дарова́ти нам велию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен:
Все упование мое/ на Тя возлагаю, Ма́ти Бо́жия,/ сохрани мя под кровом Твоим.
На стихо́вне стихи́ры, глас 4.
Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:
Я́коже бисера, тя из пучины изъят мирска́го смуще́ния/ Христос Человеколю́бец, тобо́ю обогати́в обнища́вшия/ и нищетою лю́тых одержи́мыя, Фомо́ апостоле./ Тем тя ублажаем и всепразднственную па́мять Твою́ во хвалении сла́вим,/ благоче́стно тя почита́юще.
Стих: Во всю землю изыде вещание их/ и в концы вселенныя глаголы их.
Индийскую просвети́л еси́ всю землю, свяще́ннейше и Богови́дче апостоле:/ просветив бо вся, сыны соделал еси́ света и дне, теми в ду́се, му́дре./ Идольския же хра́мы низложив,/ воздви́гл же еси́ благода́тию Бо́га в славу и хвалу Церкви, блаже́нне,/ моли́твенниче о душах на́ших.
Стих: Небеса пове́дают славу Божию,/ творение же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.
Рукою любопытною/ Боже́ственная ре́бра испыта́в и гвозде́й язвы,/ яже Безсмертный нас ради подъя́т,/ и неве́рие преложи́в ра́достне во благове́рие,/ Фомо́, возопи́л еси́:/ Ты еси́ Бог и Господь, и Тя сла́влю, Человеколюбче,/ страстьми́ источи́вшаго ве́рным безстрастие.
Сла́ва, глас 6. Анатолиево:
Божественныя видя Христовы мудрости,/ умный показался еси́ крати́р та́инственно, Фомо́ апо́столе,/ в не́мже верных души веселя́тся:/ Боже́ственною бо мре́жею Ду́ха люди возвлекл еси́ из глубины отчаяния./ Темже от Сиона, я́ко река́ благода́ти, изше́л еси́,/ твоя́ источа́ющая Боже́ственныя догма́ты во всю тварь./ Тем Христовым страстем подо́бяся, в ребра прободен был еси́,/ во мрак вшед нетления./ Того моли́ спасти́ся душам нашим.
И ны́не, Богоро́дичен: Богородице, Ты еси́ лоза:
Тропа́рь, глас 2:
Ученик Христов быв, Божественнаго собора апостольскаго соприча́стник,/ неверствием бо Христо́во Воскресение извести́в/ и Того пречистую страсть осязанием уве́рив,/ Фомо́ всехва́льне,/ и ны́не нам проси мира и ве́лия ми́лости.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.
НА У́ТРЕНИ
На Бог Господь, тропа́рь два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен.
По 1-й стихологии седа́лен, глас 5.
Подо́бен: Собезначальное Слово:
Апостола вси и ученика Христова/ восхва́лим пе́сньми в па́мять его:/ Боголепно бо на́ша помышления,/ той язвы гвоздей осязав,/ известную веру изыска́в, утверди́ в мире/ и молит Спаса помиловатися душам нашим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Из тебе́, воплоще́ннаго Бо́га и Го́спода,/ нас ради, истлевших согрешеньми,/ Того моли́ при́сно ущедрити ны и отвратити ярость и гнев Его́, Чи́стая,/ от вопиющих верою непрестанно/ величия Твоя́, Благодатная.
По 2-й стихологии седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Вознесыйся:
Осязав ре́бра Спасова и поче́рп от них Божий разум, сла́вне апостоле,/ земныя привлекл еси́ неве́рием твои́м верныя на веру;/ ко́пиями же бодо́м по всему́ телу,/ просвещаеши всех души,/ похваляющих святое успение твое́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Надеждо непостыдная надеющихся на Тя,/ Едина Рождшая па́че естества́ плотию Христа́ Бо́га нашего,/ Того со святыми апостолы моли́/ подати вселе́нней очищение прегрешений/ и всем нам прежде конца жития́ исправление.
По полиеле́и седа́лен, глас 3.
Подо́бен: Бо́жией вере:
Божия Ду́ха светозарением тьму разруши́л еси́ многобожия/ и верных сердца́ просветил еси́,/ воспев спасенная повеления, апостоле Фомо́ прему́дре./ Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам велию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Кийждо, идеже спасается, та́мо праведно и притекает;/ и кое иное таковое прибежище, я́ко Ты, Богоро́дице,/ покрывающее души на́ша.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Во всю землю: Стих: Небеса поведают: Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Иоанна, зача́ло 67.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 4:
Христос, великое Солнце,/ лучу́ тя многосветлую во Индию посылает,/ мрачную лесть, таинниче, вскоре разгоняюща,/ Фомо́ прему́дре апостоле,/ и люди просвеща́юща Троицу почитати Божественную,/ Еюже вси сохраняемся.
Канон Богоро́дицы, со ирмосо́м на 6, и апостола на 8, егóже краегране́сие: Чудес полному Фоме дивлюся. Феофа́ново. Глас 4
Песнь 1
Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия,/ Рождейся от Девы,/ безстра́стия во глубине/души́ трича́стное потопи́, молюся,/ да тебе́, я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ победное воспою́ пение.
Безначальна Сы́на Бо́жия,/ Бо́га Слова, я́вльшагося на земли, зраком Су́щим по нам,/ Eгoже видел еси́, славне,/ Eгoже и руки дланию, и ребро́ осяза́л еси́,/ умоли́ спасти́ паству Твою́.
Знатель тайных,/ и утробы истязу́яй, и сердца́ испыту́яй,/ Бог мой Иисус, тя, Фомо́ всеблаже́нне,/ Своего́ Богоявления служителя, и свидетеля,/ и апостола Божественна прият.
Вод та́инственных река ты показался еси́,/ напаяющая, Фомо́, лице земли;/ церковный же сонм струями Богозна́ния и шумом Духа/ многобожную прелесть отгнал еси́.
Богоро́дичен: Смерти и тли потребительница су́щи,/ нетления источник рождшая, Христа,/ Богоро́дице Всепетая,/ и безсмертия украсившаго благода́тию/ человеческое естество, Пречистая.
Катавасия: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмо́с: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе́:/ несть бо свят, па́че/ тебе́, Человеколюбче.
Доброде́тели добро́тою благолепен сый подобяся самови́дче, и чудесы,/ инди́ов зловидное светом Боже́ственным озарив,/ и верою просветил еси́ тех помрачение.
Зарею разже́гся самоде́тельством Духа,/ я́ко стрела Богосветлая, по́слан был еси́, Богоприя́тне,/ и мир просветил еси́, Фомо́, чудесы.
Тайнонаучен Божественныя мудрости догма́том,/ я́коже скорость молнии преходящия, апостоле Фомо́,/ светом просветил еси́ мира концы.
Богоро́дичен: Неискусобрачная, Бо́га плотию рождши,/страстей прилоги колеблема мя утверди:/ несть бо, Пречистая, разве тебе́ помощницы.
Седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Мре́жею словес Боже́ственных рыбы уловив словесныя,/ сия́ принесл еси́ начаток Бо́гу нашему,/ и в Христовы язвы желая облещи́ся, подобник стра́сти Его́ явился еси́./ Тем, соше́дшеся по до́лгу, чтим, апостоле сла́вне, всепра́зднственную па́мять Твою́/ и согласно вопии́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние дарова́ти чтущим любо́вию святу́ю па́мять Твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́ко Де́ву и Едину в жена́х,/ Тя, без семене Рождшую Бо́га плотию,/ вси ублажаем роди человечестии:/ огнь бо вселися в Тя Божества́/ и, я́ко младенца, дои́ши Зижди́теля и Го́спода./ Тем А́нгельский и человеческий род досто́йно сла́вим пресвятое рождество твое́ и согласно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согрешений оставле́ние дарова́ти покланяющимся верою пресвято́му рождеству Твое́му.
Песнь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во облаце ле́гце/ прии́де Иисус Пребоже́ственный,/ нетленною дла́нию, и спасе́ зовущия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Величайшим чудес явлением наче́н/ и догма́тов Боже́ственных славу светле излага́я,/ вселенную объя́л еси́ пропове́данием, взывающу:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Я́ко самовидца тя Слова и теплаго служителя,/ и Того славы и величествия свиде́теля,/ и я́ко ве́рна строи́теля, и апостола/ восхваля́ем тя, блаже́нне Фомо́, всече́стне.
Я́коже неве́стный чертог и скинию Небесную,/ основание на Ка́мени краеуго́льнем утвердив,/ назда́л еси́, блаже́нне всеприснопа́мятне, зовущим:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Богоро́дичен: Землю неора́нную, Клас жизни возде́лавшую,/ и облак легкий, тучу, Жизнодавца источившую,/ Всесвятую Де́ву именуем, зовуще:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Песнь 5
Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят славы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия славы сияние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспеваем Тя, Человеколюбче.
Осия́н, апо́столе, славою Христо́вою/ и, ребро животворное осяза́в,/ почерпл еси́ неизследи́мую Богословия пучину/ и мир обогатил еси́.
Не пришед к первому Твое́му входу Фома,/ не веруя же ученико́м, ве́ровав же последи́,/ радуяся, возопи́,/ Тя, Бо́га и Го́спода возвещая, Многомилостиве.
Я́ко небо одушевленное, славу Твою́, Христе́,/ гро́мом духовным Фома возопи́,/ испове́дуя и Бога, и Го́спода,/ Тя ве́рным благовести́.
Богоро́дичен: Победителя покажи, Всенепоро́чная,/ ум страстей и помышлений стремления покори́ сих, Богоневесто,/ Бо́га Рождшая, Спаси́теля душ на́ших.
Песнь 6
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кро́вию.
Всех неверие, Фомо́, душегу́бное,/ неве́рование твое́, блаже́нне, исцеляет:/ ты бо несумненно/ гвоздей же и копия язвы испытал еси́.
Испусти́л еси́, я́ко си́лен, Христе́, апостола,/ я́ко стрелу́ изощре́ну,/ в сердца враг Твоих, Жизнодавче,/ и коры́стей объя́тие Тебе́ сих приведе.
Жертвы идольския, Ще́дре, упраздни́л еси́,/ закла́н быв на Дре́ве,/ и заколе́нии святы́ми Богоглаго́ливых апостол,/ подража́ющих Твоя́ страдания.
Богоро́дичен: О чудо, всех чудес новейшее:/ я́ко Дева во утробе/ всяческая Содержащаго,/ неискусомужно заченши, не тесновмести́.
Конда́к, глас 4:
Подо́бен: Явился еси́ днесь:
Прему́дрости благода́ти исполнен,/ Христов апостол и служитель истинный/ в покаянии вопияше тебе́:/ Ты мой еси́ Бог же и Господь.
И́кос:
Госпо́дню ученику и великому тайнопове́дателю,/ Фоме Богоглаголивому, Петр возопи́:/ ви́дехом Го́спода./ Рече́ же той: аще не ви́жду аз язвы рук Его́, не уве́рую, вопия́ше близнец./ Тогда Владыка всех, я́коже раб прии́де, хотя спасти́ вся, и глаго́лет Фоме:/ осяжи руки Моя и ребра и не не веруй:/ Аз бо есмь Господь и Бог твой./ Он же с покаянием возопи:/ Ты мой еси́ Бог же и Господь.
Песнь 7
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии отроцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия/ па́че, не́жели пламенем опаля́еми, взыва́ху:/ Благослове́н еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.
С вышними ликостоя́ньми, я́ко апостол, ра́дуяся, ликуеши, блаже́нне,/ на небесех, воспеваеши же, веселяся:/ Благословен еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.
От конец до конец протече́ твое́ вещание/ и глаго́л твои́х Боже́ственных предложе́ние, зовущия научающее:/ благословен еси́ в храме славы Твоея́, Го́споди.
Храм был еси́ ты Троицы, прехвальне,/ те́мже и хра́мы идольския и куми́ры разруши́л еси́,/ апостоле,/ храмы же воздвиг во славу и хвалу Христа́ Бога.
Богоро́дичен: Законныя рабо́ты Твоим Рождеством изба́вихомся:/ Ты бо, Богоро́дице, Избавителя неискусому́жно нам родила еси́./ Благословенна Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.
Песнь 8
Ирмо́с: Отроки благочестивыя в пещи́/ Ро́ждество Богоро́дичо спасло́ есть./ Тогда убо образуемое,/ ны́не же действуемое,/ вселенную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода пойте дела/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
С Богом беседуя вопло́щшимся,/ плоть забыв, явился еси́, блаже́нне,/ премирным же обоже́нием обогати́лся еси́,/ приближе́нием к Бо́гу Боготвори́м,/ и, Го́спода пойте, зовя́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Любо́вию Христу́ сочетався,/ смерть с Ним, блаже́нне, возлюби́л еси́,/ и со апостолом Твоим и́дем, вещав,/ и с ним смерть прии́мем:/ Го́спода пойте, вопия́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Вас Христос апостолы,/ облаки во́льнаго дождя показа,/ тучами наводняющия Божественнаго позна́ния Церкви, прему́дрии,/ и напаяющия поющих:/ Го́спода пойте дела и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Богоро́дичен: Пороков и скверн чиста́/ и всякия святыни еси́ храм,/ Слово Всесвято́е, вся освяща́ющее,/ Отцу́ Собезначальное, породила́ еси́́./ Тем Тя, Де́во, пое́м и превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Камень нерукосе́чный,/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупивый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселящеся, Тя, Богоро́дице, величаем.
Колесница светоносная явился еси́́ седя́щаго Слова,/ на благолепнейшей твое́й души́ и Богоно́сней носи́ма,/ ко спасению, славне, направля́я пою́щих тя.
Твою́ преблаженную па́мять совершающе,/ молим всякаго треволне́ния изба́витися/ хода́тайством дерзнове́ния твоего,/ еже, я́ко Христов апостол, и́маши,/ Богови́дче всече́стне.
Днесь па́мять твою́́ вси,/ Фомо́ апостоле, соверша́ем,/ освяти и просвети́ верою искуше́ний, и обстоя́ний,/ и страстей вся́ких избавля́я моли́твами твои́ми.
Богоро́дичен: Кра́сен прозябе́ Клас от земли́ Деви́ческия,/ Божие Слово, Имже питаемся ве́рнии,/ в Немже и живем и составляемся./ Тем Тя, Рождшую, я́ко Богоро́дицу величаем.
Свети́лен.
Подо́бен: Жены услы́шите:
Самови́дче и апостоле Христа́ Всеще́драго,/ мир дарова́ти всей вселе́нней и победы воинству нашему,/ и прегрешений оставление, и спасе́ние испроси́ тя, Фомо́, восхваля́ющим/ я́ко ученика Богоглаголива.
Сла́ва, другий.
Подо́бен: Духом:
Я́ко солнце востока, инди́ом послася, Фомо апостоле, пресве́тлое,/ апостолов славо,/ и тех омрачение светом словес твои́х/ и Трои́ческою верою просветил еси́./ Тем святу́ю Твою́ и Божественную празднуем память.
И ны́не, Богоро́дичен:
Молебницу Ти приводим и теплую Заступницу,/ Пречи́стую Матерь Твою́, ве́рнии по до́лгу:/ сподо́би рабы Твоя́ причасти́тися славы Твоея́, Христе́,/ и праведных насле́дия, и пи́щи ра́йския/ и даждь Царство Небесное.
На хвалитех стихи́ры на 4, самогласны, глас 1. Анатолиево:
Христу последовал еси́, Фомо апостоле,/ и мира небре́гл еси́,/ и Того учения в сокровищи твое́м сокрыв,/ явился еси́ апостол./ Тем быв во язы́цех,/ и тех ле́стию и страстьми́ омраче́нныя ду́ши/ за́поведьми Спасовыми просвети́л еси́/ ве́ровати в Троицу Единосу́щную.
Глас 4:
Разума Боже́ственным огнем ду́шу просветил еси́,/ во всем Влады́це подража́тель был еси́,/ я́ко законен ученик, Фомо апостоле:/ кре́стною бо тро́стию/ из глубины неве́дения нечести́вых ду́ши извле́кл еси́./ Тем и инди́ов омраче́нную совесть Божественнаго Ду́ха у́дицею уловил еси́./ Христа́ Бо́га при́сно моли́/ и нам избавитися от вражия помраченнаго вида/ и спасти́́ся душам нашим.
Лови́твенную глуби́ну оста́вив,/ ко крестней трости верою прите́кл еси́/ и тем вся улови́л еси́, Фомо́ апостоле./ Тем и пречистая ре́бра Сло́ва рукою осяза́в,/ вонзеных гвозди́нных язв персто́м ви́дети сподо́бился еси́./ Христа́ Бо́га прилежно моли́ всегда/ спасти́ души на́ша.
Сла́ва, глас 6:
На колеснице доброде́телей е́здя,/ я́ко колесничник Илиа, показался еси́,/ Божественнаго Ду́ха огнем разгараем, Фомо апостоле:/ глубину бо разумнаго моря изследуя,/ рыбы уловля́л еси́,/ преводи́ сих от смерти к животу./ Тем и верных души просвещая,/ тростию кре́стною от смертоносныя прелести к животу возве́л еси́;/ и, со Безплотными Христу́ предстоя,/ прилежно Того моли́ о спасении душ на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен.
Славословие великое. И отпуст.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаженна, песнь 3 и 6-я, на 8. Проки́мен, глас 8: Во всю зе́млю изы́де вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию: Апостол к Коринфяном. зача́ло 131. Аллилу́ия, глас 1: Исповедят Небеса чудеса́ Твоя́, Го́споди. Ева́нгелие от Иоанна, зача́ло 65. Причастен: Во всю землю: