21-й день
Преподо́бнаго отца на́шего Иларио́на Великаго
Святителя Иларио́на, епископа Мегли́нскаго
Преподобнаго Иларио́на схимника, в Да́льних пеще́рах почива́ющаго
Преподобнаго отца на́шего Иларио́на Гдовскаго, Псковоезерскаго
Преподо́бнаго отца на́шего Иларио́на Великаго
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 6, глас 4.
Подо́бен: Зва́нный свыше:
Кроток душею и сердцем,/ егда́ тя Боже́ственное раче́ние уязви́/ и священными восхождении отлучи́тися мирски́х смущений покори́,/ тогда вооружи́вся силою Креста,/ на демоны устремился еси́, всеблаженне, боре́нием/ и сплел еси́ победы диади́му./ И ны́не водворя́ешися во све́тлостех святых,/ с нимиже и нам испроси просвещение, и мир, и согрешений избавление.
Светода́тельными зарями/пресла́вно, о́тче достославне, исцелений твои́х/ просвеща́еши подсо́лнечную,/ неду́гов разреша́яй тьму глубочайшую,/ тем тя солнце иное познава́ем/ и мона́шествующих утверждение,/ и наставника спаса́емых Боже́ственным Ду́хом./ И ны́не па́мять совершаем твою́́ светлую и спаси́тельную, Иларио́не,/ прегрешений тобо́ю разрешение прие́млюще.
Воздержанием телесныя страсти, отче,/ покорил еси́ разумному души́/ и, безстрастия крилы́ укра́шен,/ благода́ть приял еси́ цели́ти, преподо́бне, человеков не́мощи,/ и отгони́ти духо́в лука́вствия,/ и спасати притекающия к тебе́./ Темже ли́цы тя блажа́т мона́шествующих, достославне,/ и почитает вся тварь, Иларио́не, подвиги твоя́.
Сла́ва, глас 2. Анатолия:
От ю́ности твоея́ нося совершенства мудрость,/ возложи́в на себе, Иларио́не, и́го Христово/ и житию́ поревнова́л еси́ Божественнаго Анто́ния,/ равными ме́рами доброде́тели подо́бяся,/ изсуши́л еси́ плоть, ска́чущу, аки жребя́,/ я́ко до́лжно бе души́ покори́ти,/ постное течение соверши́в./ Но, о блаже́ннейше о́тче и чудоде́йственне Богоно́се,/ па́мять твою́́ любо́вию совершающим/ проси очищения и ве́лия милости.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Древу Кре́стному Тя, Иисусе, пригвожде́на зря́щи,/ Неискусобра́чная, плачущи, глаго́лаше:/ Чадо Сладкое, почто́ оставил еси́ Мене, рождшую Тя, едину,/ Све́те неприступный Пребезнача́льнаго Отца,/ потщи́ся и просла́вися, я́ко да славу получа́т Божественную,/ и́же Божественныя страсти Твоя́ сла́вящии.
На стиховне Окто́иха.
Сла́ва, глас 8. Самогла́сен:
Духа Свята́го исполнен быв преподобный Иларио́н,/ де́монския ко́зни упраздни́,/ кресто́м бо вооружи́вся и в нем дерза́я,/ вся неду́ги словом исцели,/ душевныя убо страсти,/ теле́с же всякую я́зю./ Того моли́твами, Христе́,/ низпосли́ нам мир я́ко Человеколюбец.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: О пресла́внаго чудесе́:
Ю́ница Нескве́рная,/ Юнца́ видящи на Древе пригвожда́ема волею,/ рыдающи жа́лостне:/ увы́ Мне, вопия́ше, любимейшее Чадо,/ что Ти сонм воздаде́ безблагода́тный еврейский,/ хотя Мя обезча́дствовати от Тебе́, Вселюбе́зне.
Тропа́рь, глас 8:
Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безплодное возде́лал еси́/ и, и́же из глубины́ воздыха́ньми, во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ светильник вселенней, сияя чудесы́,/ Иларио́не, о́тче наш:/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м нашим.
Сла́ва, ин тропа́рь, глас 8:
Я́ко и́ноков утверждение, наставник же гра́ждан пустынных,/ и чудотворец благода́тию Великому Антонию подо́бяся,/ помощник в страсте́х бе́дствующим неотступен, Иларио́не о́тче наш,/ моли́ за чтущия святу́ю па́мять твою́́.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
НА У́ТРЕНИ
Оба кано́на Окто́иха, без мученичнов, и свята́го на 6, егóже краегране́сие: Светлость пою, всеблаженне, твои́х чудес. Феофа́ново. Глас 2
Песнь 1
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда/ фараони́тское всево́инство Преоруже́нная Сила,/ Вопло́щшееся же Слово всезлобный грех потреби́ло есть,/ препрославленный Господь славно бо прославися.
Светоно́сное и светови́дное житие́ твое́, блаже́нне,/ прера́достно благохвали́ти усе́рдствующа,/ твоея́ светлости ти́хостию просвети́ мя, молюся,/ и греха́, отче, уныние отжени́.
Всенра́вно, блаже́нне, к Бо́гу, радуяся, приступи́л еси́,/ вне плоти и мира быв,/ и ум нему́тен, утвержден воздержа́нием, соблюл еси́,/ Боже́ственным безстра́стием отсю́ду присвоя́яся.
Светлыми ты заря́ми просвещаемь Безначальнаго и Несозда́ннаго Божества́́,/ о́тча небрегл еси́ зловерия/ и многомяте́жнаго невежества того отврати́вся,/ Единей Троице сочетался еси́.
Богоро́дичен: Возсия́́вый Солнце из Тебе́, Ма́ти Присноде́во,/ из Отца прежде век Неви́димый,/ и видимым же пресла́вно опису́емь телом,/ благоче́стия светом человеки просвети́л есть.
Песнь 3
Ирмо́с: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя на враги моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть праведен па́че Тебе́, Го́споди.
Ядовитых страсте́й востания,/ лечбо́ю по́стничества обложе́н,/ изсушил еси́, приснопа́мятне, взывая:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть праведен па́че Тебе́, Го́споди.
Кожныя ме́ртвенныя ри́зы острога́в ноже́м воздержа́ния,/ истка́л еси́ ризу спасения,/ вопия́ Творцу твое́му:/ Ты еси́ Бог наш,/ и несть свят па́че Тебе́, Го́споди.
Укрепля́емь надеждею вечных/ и Бо́гу приводи́мь, Богоносе, дла́ньми Богомудраго Антония,/ егóже подража́я, светильник был еси́,/ преславными чудесы́ светя́ся, преподо́бне.
Богоро́дичен: Иже вся вообрази́вый хотением Боже́ственным,/ в человека вообрази́тися сподо́бися,/ созида́яся во утробе Твое́й, Богоро́дице./ Емуже ны́не зовем:/ Ты еси́ Бог наш,/ и несть праведен, па́че Тебе́, Го́споди.
Седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Антония Боже́ственнаго духовне доброде́тельному житию поревновав,/ на ра́мена твоя́ взял еси́ крест Го́спода твоего,/ оставив жития́ все попече́ние/ и страсти умертвив, ду́хом пожи́л еси́./ Тем и тварь преславными исполнил еси́ чудесы́, преподо́бне,/ Ду́ха благода́тию, Иларио́не, о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́ко Де́ву и Едину в жена́х/ Тя, без Се́мене Рождшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажаем ро́ди человечестии,/ огнь бо всели́ся в Тя Божества́́/ и я́ко Младенца дои́ши Зижди́теля и Го́спода./ Тем А́нгельский и человеческий род/ досто́йно сла́вим пресвятое Рождество Твое́ и согласно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га прегрешений оставле́ние дарова́ти/ покланяющимся верою пресвято́му Рождеству Твое́му.
Крестобогоро́дичен:
А́гнца,и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше,/ плачущи и горько рыдающи, вопия́ше:/ мир убо радуется, прие́мля Тобо́ю избавление,/ утроба же Моя гори́т, зря́щи Твое́ распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости,/ Долготерпели́ве Го́споди, милости бе́здно и источниче неисчерпаемый,/ умилосе́рдися и даруй согрешений оставле́ние/ верою поющим Божественныя страсти Твоя́.
Песнь 4
Ирмо́с: Пою Тя, слухом бо, Го́споди, услышах и ужасохся,/ до мене́ бо и́деши, мене ища́, заблу́ждшаго./ Тем многое Твое́ снизхождение, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.
Умертви́в плоти мудрова́ние,/ поток беззакония мяте́жи, преподо́бне, и демонских ко́зней избежа́в,/ к тихости Божественнаго Духа/ с праведными, отче, воспочи́л еси́.
Водны́ми слез тече́нии напаяемь, преподо́бне,/ душевную ни́ву многоплодну де́ланием я́ве Спасовым, отче, показа́л еси́,/ постников умно́жив составле́ния.
Причастием Свята́го Ду́ха укрепляемь, Богоно́се,/ лукавствия ду́хи низложи́л еси́/ и силою Христовою немощны́я исцеля́еши,/ пророческою обогати́вся чистото́ю.
Богоро́дичен: Храм Тя и Черто́г одушевле́нный,/ и мы́сленную трапе́зу, и светильник, Богомати Благословенная, разуме́ем,/ из Неяже су́щим во тьме Свет возсия,/ о́тча Существа́ Сияние.
Песнь 5
Ирмо́с: Просвещение во тьме лежащих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́́ Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мира,/ просвети́ мя сиянием Твоим:/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бога не знаю.
Я́ко молния, чистотою жития́ и жи́тельством безпло́тным подо́бяся, просияв в мире,/ тьмы предстателя отго́ниши, Богоблаже́нне,/ благоче́стия светом просвещаемь.
Вся́ческими светя́ся, Богому́дре, чудодействы/ и благода́тию Боже́ственною озаре́н,/ всем познался еси́ сокровище исцелений лю́бящим,/ о́тче Богоприя́тне,/ я́ко други́й не́кий пророк Божий познава́емь.
Све́тлостию твои́х, отче, кро́тких исправле́ний/ мрачныя вражия силы прогна́л еси́,/ и от тех ярости исхити́в к тебе́ прибега́ющия, Божественными твои́ми учении/ к вере просвети́л еси́.
Богоро́дичен: Еди́ну нам во дву существу́ ви́димую Ипоста́сь, Едина Благослове́нная,/ родила́ еси́ неизреченно Бо́жия Бо́га Слова,/ вопло́щшася за ми́лость неизглаго́ланную./ Сего у́бо моли́ сохранити пою́щия Тя.
Песнь 6
Ирмо́с: В бе́здне греховней валя́яся,/ неизсле́дную милосердия Твоего́́ призываю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи.
Единонача́лию служа́ Божества́́ Безначальнаго,/ многоначалие обличи́л еси́,/ идольское нечестие упраздни́в, Богомудре, благода́тию.
Прозя́б, отче,/ я́ко финикс процвел еси́ в Церкви, всеблаженне Богомудре,/ плодо́в сладостию верных возвеселяя исполнение.
Низложи́тель явился еси́ непобеди́мь лукавых духо́в, всеславне,/ богатотво́рная дарова́ния от Христа́ получив, блаже́нне.
Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Дева,/ являющи Истиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, образы.
Конда́к, глас 3.
Подо́бен: Дева днесь:
Я́ко светильника незаходимаго умнаго тя Солнца,/ сошедшеся днесь, восхваля́ем в песнех,/ возсиял бо еси́ сущим во тьме неведения,/ вся возводя́ к Божественней высоте́, Иларио́не./ Темже вопием:/ радуйся, отче, всех по́стников основание.
И́кос:
Возлюби́в Христовы Божественныя заповеди/ и возненави́дев всего мира наслаждение,/ пришел еси́ усердно к Тому/ и был еси́ светильник, просвещая вся концы блистанием Духа./ Тем, припа́дая, молю тя:/ просвети́ и моя очи душевныя, воспе́ти твоя́ подвиги,/ яже показа́л еси́ на земли́ ра́ди будущия жизни./ Ея́же ны́не наслажда́яся, поминай вопию́щих ти:/ радуйся, отче, всех по́стников основание.
Песнь 7
Ирмо́с: Богопроти́вное веление беззако́ннующаго мучителя/ высо́к пла́мень вознесло есть,/ Христос же простре́ Богочестивым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благословен и препрославлен.
Глагол вещание твое́ и чудес благода́ть Боже́ственная/ во всю изы́де землю, всеблаженне,/ Богочестия зарею всем сияя верно исцеле́ний тишину́.
Крестом ограждаемь Спасовым, неврежде́н пребыл еси́,/ безумно окуси́вшуся де́монскому свире́пству о тебе́, всемудре,/ весть бо Вышний Бог соблюдати Своя уго́дники.
Я́ко столп непоколе́блен небесовысо́кий,/ я́ко стена́ неподви́жима, явился еси́ посто́м,/ просвещая чудесы́ и дая́ исцеления,/ и источа́я Божественныя догма́ты от источника приснотеку́ща Богодухнове́нных Писаний.
Богоро́дичен: Облак Дева Тя, правды Солнце, роди́ и Дева пребывши,/ дебельству́ плоти приобщи́вшася, Человека бывша за благоутробие и снизхождение:/ Егóже воспеваем, я́ко препросла́влена.
Песнь 8
Ирмо́с: Пещь иногда́ огненная в Вавилоне де́йства разделя́ше,/ Божиим велением халде́и опаляющая,/ верныя же орошающая, пою́щия:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Престол истинно чу́вствия был еси́,/ Боже́ственным разумом просвещаемь/ и Божиим повелением Богомудренно наставляемь,/ и доброде́телию светя́ся, зовы́й:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Колесница та́инственная, носящая Имя Господне, явился еси́, преподо́бне,/ све́тлостию дел и чудес явлением,/ и чистотою жития́, взывая:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Сыноположе́н Боже́ственною благода́тию, снасле́дник Христов был еси́/ и богатство Небесное, и Царство непрее́мное приял еси́, Богоглаго́ливе, зовя:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Богоро́дичен: Ми́ро умное истоще́нное, Де́во, именуема Сы́на чревоноси́ла еси́,/ куре́нием Божества́ земныя благово́нствующа/ и от тли избавляющаго взывающия:/ благословите вся дела Господня Го́спода.
Песнь 9
Ирмо́с: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь,/ воплощся от Девы, нам явися,/ омраче́нная просвети́ти, собрати расточе́нная./ Тем Всепетую Богоро́дицу величаем.
Святых жилища проходи́ти сподо́бился еси́, житие́ соверши́в свя́то, преподо́бне,/ и, я́ко су́щу праведну, тебе́ Трисветлый возсия́ Свет,/ и Того сопру́г веселие прия́ше.
Трудо́в воздаяние от Христа́ прием и жизни вечныя я́ве причасти́вся,/ и па́че ума благолепия добро́тами, отче, преизя́ществован,/ о пою́щих тя ко Влады́це моли́ся.
Я́ко кедр высокове́рхий доброде́телию возвышаемь,/ во дво́рех, Богоносе, Божиих насажде́н был еси́,/ и я́ко заключе́н огра́д, я́ко благоцветы́й рай явился еси́,/ и я́ко источник кипящий исцелений дарования.
Богоро́дичен: Черто́г была еси́ па́че ума Воплоти́вшагося Слова, Де́во Богороди́тельнице,/ оде́яна славою доброде́телей и укра́шена,/ тем Тя, Всенепоро́чная, Богоро́дицу возвещаем.
Свети́лен.
Подо́бен: Жены́, услышите:
Мирска́го пристрастия, я́ко стра́стна, уклонился еси́/ и, безпи́щием плоть увяди́в, обновляеши брозды́ держа́щих/ и славою обогатился еси́, чудоде́йствуя изрядная,/ пастыренача́льников верх, Богоприятне Иларио́не.
Богоро́дичен: Во двух хоте́ниих и естества́х, Всенепоро́чная,/ Еди́ней же Ипоста́си раждаеши Бо́га неизреченно,/ нас ради обнищавшаго до Креста хотением/ и даровавшаго нам Божества́́ богатство, Богомати Де́во.
На стиховне Окто́иха.
Сла́ва, глас 2. Самогла́сен:
Тихое твое́, отче, и чистое житие́ ви́дев Христос, кроткое и молчаливое,/ оби́тель сотвори в тебе́, и был еси́ жили́ще Боже́ственное,/ и сего ради со А́нгелы на Небесех водворяешися, блаже́нне.
И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Егда Нескве́рная А́гница ви́де Своего́ А́гнца,/ на заколе́ние, я́ко человека, волею влеко́ма, плачущи, глаго́лаше:/ безча́дствовати Мя ны́не тщи́шися, Христе́, Рождшую Тя,/ что сие сотворил еси́, Изба́вителю всяческих,/ оба́че воспева́ю и сла́влю Твою́, юже па́че ума и слова, крайнюю благость, Человеколюбче.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаженна Окто́иха на 4 и свята́го песнь 3, На 4. Проки́мен, глас 7: Честна пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́́. Стих: Что воздам Го́сподеви о всех, яже воздаде ми: Апостол к Коринфяном, зача́ло 188. Аллилуия, глас 6: Блажен муж, бояйся Го́спода: Ева́нгелие от Луки, зача́ло 24. Причастен: В па́мять вечную будет праведник:
Святителя Иларио́на, епископа Мегли́нскаго
ВЕ́ЧЕР
Блажен муж: Стихи́ры, глас 2:
Ки́ими похва́льными венцы́/ ны́не составим ликова́ние/ в честне́м пра́зднице твоего́ пренесения, иерарше,/ духовно пра́зднующе, мо́лимся:/ моли́ся православному во́инству победи́тельная на враги дарова́ти,/ тебе́ бо те́пла молитвенника ко Влады́це стяжа́хом,/ подающаго ми́ру ве́лию ми́лость.
Ки́ими похвальными добро́тами/ воспои́м во архиере́ех славнаго и в вере великаго,/ и в пелена́х доброразсу́днаго,/ во учении язы́ка сладкаго/ учением Церковь обога́щша святителя Илариона,/ егóже венцы́ венчает Христос Бог наш,/ имеяй ве́лию ми́лость.
Ки́ими духовными пе́сньми/ воспои́м архиерея,/ учением к Богоразумию всех наста́вльшаго,/ источника чудес пречудна,/ Церкви светильника пресветлаго/ и учителя премудра Мегли́нския земли́/ и всея Российския прекрасное удобрение,/ егóже ради Христос врагов шатание низложи́,/ имеяй ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 6:
Архиереев похвалу́,/ священников всех украше́ние,/ к Бо́гу молитвенника непрестаннаго,/ источника чудес преизоби́льна/ днесь, любо́вию сошедшеся, Мегли́нстии наро́ди,/ иерарха Илариона похва́лим,/ честныя мощи обстояще,/ благодарныя гла́сы тому приносим, глаголюще:/ радуйся, архиере́е Иларио́не, свети́льниче светлый,/ озари́ изря́дное достояние твое́, православныя люди,/ о нихже непрестанно Христу́ моли́ся мирно житие́ дарова́ти,/ да вси честно́е твое́ пренесение любо́вию почитаем и молимся:/ моли́ спасти́́ся душа́м нашим.
И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажит:
Вход. Проки́мен дне. Чтения три.
При́тчей чте́ние (глава́ 3):
Па́мять пра́веднаго с похвала́́ми,/ и благослове́ние Господне на главе́ его./ Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость,/ и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум./ Лу́чше бо сию́ купова́ти,/ не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища./ Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных,/ все же честно́е недосто́йно ея есть./ Долгота́ бо дней и лета живота́ в десни́це ея,/ в шу́йце же ея бога́тство и сла́ва./ От у́ст ея исхо́дит пра́вда,/ зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит./ Послу́шайте у́бо мене́, о чада!/ честна́я бо реку́,/ и блаже́н челове́к, и́же пути моя сохрани́т./ Исхо́ди бо мои́, исхо́ди живота,/ и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода./ Сего́ ра́ди молю́ вас/ и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим:/ я́ко аз прему́дрость устро́их,/ сове́т, и ра́зум, и смы́сл аз призвах./ Мой совет и утверждение,/ мой разум, моя же кре́пость./ Аз мене́ любящия люблю,/ и́щущий же мене́ обря́щут благода́ть./ Разуме́йте убо, незло́бивии, кова́рство,/ ненака́заннии же, прилага́йте сердца́./ Послу́шайте мене́ и па́ки,/ честная бо реку́,/ и отве́рзу от усте́н правая,/ я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой,/ ме́рзски же предо мно́ю устны́ лжи́выя./ С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х,/ ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́но./ Вся пра́ва суть разумева́ющим,/ и про́ста обрета́ющим ра́зум./ Науча́ю бо вас и́стине,/ да бу́дет о Го́споде наде́жда ваша,/ и испо́лнитеся Духа.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 10):
Уста́ праведнаго ка́плют прему́дрость,/ устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть./ Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости,/ пра́вда же избавляе́т их от сме́рти./ Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда./ Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т,/ и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет./ Свет пра́ведным всегда́,/ и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву./ Язы́к му́дрых до́брая све́сть,/ и в се́рдце их почи́ет му́дрость./ Лю́бит Господь преподобная сердца́,/ прия́тни же Ему́ вси́ непоро́чнии в пути́./ Му́дрость Господня просвеща́ет лице́ разу́мнаго./ Постига́ет бо жела́ющий ю, пре́жде да́же разуме́ти ю,/ и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю./ У́треневавый к ней, не утруди́тся,/ и бдя́й ея ра́ди, вско́ре без печа́ли бу́дет./ Я́ко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит и́щущи,/и в стезя́х ея явля́ется им благоприе́мне./ Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба./ Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея,/ и возлюби́х ю, и поиска́х от ю́ности моея́,/ и взыска́х неве́сту привести́ себе́,/ я́ко все́х Влады́ка возлюби́ ю./ Таи́бница бо есть Бо́жия хи́трости,/ и обрета́тельница дел Его́./ Труды ея́, су́ть доброде́тели,/ целому́дрию же и ра́зуму та́ учи́т,/ пра́вде и му́жеству, и́хже потре́бив ничто́же есть в житии́ челове́ком./ Аще же и многоиску́сства жела́ет кто́, ве́сть дре́вняя/ и бы́ти хотящая разсмо́трит./ Све́сть извития слове́с и разреше́ния гада́ний,/ зна́мения и чудеса́ проразуме́ет/ и сбытия времен и лет./ И всем сове́тник есть благ,/ я́ко безсме́ртие есть в ней и благосла́вие во обще́нии словес ея́./ Сего́ ра́ди бесе́довах ко Господу, и помоли́хся Ему,/ и рех от всего́ се́рдца моего́:/ Боже отце́в и Го́споди ми́лости,/ сотвори́вый вся сло́вом Твоим и му́дростию Тво́ею устро́ивый челове́ка,/ да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́/ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде./ Да́ждь ми Твоим Престо́лом приседя́щую прему́дрость/ и не отлучи́ мене от о́трок Твоих,/ я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́./ Посли́ ю с Небес от свята́го жили́ща Твоего́́,/ и от Престо́ла Сла́вы Твоея́,/ да су́щи со мно́ю научи́т мя,/ что благоуго́дно есть пред Тобо́ю,/ и наста́вит мя в ра́зум,/ и сохрани́т мя в сла́ве сво́ей./ Помышле́ния бо сме́ртных вся боязлива/ и погреши́тельна умышле́ния их.
Прему́дрости Соломоновы чтение (глава́ 4):
Похваля́ему пра́веднику, возвеселя́тся лю́дие:/ безсме́ртие бо есть па́мять его́,/ я́ко от Го́спода познава́ется и от человек,/ и уго́дна Го́сподеви душа́ его./ Возлюби́те у́бо, о му́жие, му́дрость и поживете́:/ восхощи́те ея и нака́зани бу́дете./ Нача́ло бо ея любы́ и соблюде́ние зако́на./ Почти́те прему́дрость, да во ве́ки царствуете./ Возвещу́ вам и не скры́ю от вас таин Божиих,/ я́ко Той му́дрости На́ставник есть, и мудрых Испра́витель,/ и вся́кому смы́слу и де́лу Хитре́ц./ И всем смы́слом научи́т му́дрость,/ есть бо в ней Дух Разу́мен и Свят,/ и сия́ние Све́та присносу́щнаго, и о́браз бла́гости Бо́жия./ Та́я дру́ги Бо́жия и проро́ки устроя́ет,/ благоле́пнейши же есть со́лнца и па́че вся́каго сотворе́ния звезд,/ све́ту сосужда́ема, обрета́ется пе́рвейши./ Та́я угожда́ющих ей от боле́зни изба́ви/ и наста́ви на стези́ пра́выя./ Даде́ им ра́зум име́ти свят,/ и сохрани́ я от ловя́щих, и по́двиг кре́пок подаде́ им./ Да разуме́ют вси, я́ко си́льнейши всего́ есть благоче́стие,/ и никогда́же премо́жет зло́ба му́дрости,/ ниже́ пре́йдет злыя облича́ющи суд./ Реко́ша же в себе́, помы́сливше непра́ведно:/ наси́льствуем пра́ведному, и не пощади́м преподо́бства его,/ ни усрами́мся седи́н ста́рости многоле́тны./ Бу́дет бо нам кре́пость зако́н/ и улови́м пра́веднаго,/ я́ко неуго́ден нам есть,/ и проти́вится дело́м на́шим, и поно́сит нам отпаде́ние зако́на,/ и облича́ет нам согреше́ния наказа́ния на́шего./ Возвеща́ет нам ра́зум име́ти Божий,/ и о́трока Господня себе имену́ет./ Бысть нам на обличе́ние помышле́ний на́ших/ и тя́жек нам есть и ви́дим,/ я́ко неподо́бно иным житие́ его, и измене́ны стези́ его./ В поруга́ние вмени́хомся ему,/ и удаля́ется от путе́й на́ших, я́ко от нечисто́т,/ и блажи́т последняя праведных./ Уви́дим убо, а́ще словеса его́ и́стинна суть,/ иску́сим, яже сбыва́ются ему́./ Руга́нием и му́кою истяжем его,/ да разуме́ем кро́тость его и иску́сим беззлобство его,/ сме́ртию безобра́зною осу́дим его,/ бу́дет бо посеще́ние от слове́с его./ Сия́ помы́слиша и прельсти́шася, ослепи́ бо я зло́ба их,/ и не разуме́ша таин Божиих и не разсуди́ша,/ я́ко Ты еси́ Бог Еди́н, живота́ име́яй и сме́рти власть,/ и спаса́яй во вре́мя ско́рби, и избавля́яй от всякаго зла́./ Ще́др и Ми́лостив, и дая́й преподо́бным Свои́м благода́ть,/ и Сво́ею мы́шцею го́рдым противля́яйся.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Самогласны:
Христово стадо словесных овец/ на зла́це благоче́стия до́бре упа́сл еси́, иерарше,/ те́мже и по преставлении/ церковных твои́х чад не оставля́й, но посеща́й/ и, Святе́й Троице со архиереи предстоя́,/ моли́ спасти́ вся,/ честно́е твое́ пренесение любо́вию почитающия, Иларио́не прехвальне.
Стих: Свяще́нницы Твои́ облекутся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Тезоимени́таго ра́ди твоего́ жития́,/ и сладости язы́ка,/ и разсуждения доброразсу́днаго,/ па́стыря тя лю́дей до́бре вручает Христос,/ Eгoже моли́ спасти́ и уще́дрити вся,/ пресветлую па́мять твою́́ празднующия,/ Иларио́не пресла́вне, молитвенниче о душа́х на́ших.
Стих: Восхва́лятся преподо́бнии во славе/ и возра́дуются на ло́жах своих.
Днесь пресла́вно, святите́лю,/ от своих ко свои́м же че́стно прехо́диши,/ да свои́м шествием вся освяти́ши/ и радостию наполнивши/ па́мять твою́́ любо́вию празднующая/ и честно́е прехожде́ние твое́ верно сла́вящия,/ и прилежно вопиющая:/ моли́, мо́лимся, спасти́ся душа́м нашим.
Сла́ва, глас 8:
Град освяти́ся, наро́ди благослови́шася,/ Церковь первородных ду́хом ликовству́ет/ в пренесение честны́х твои́х моще́й, иерарше Иларио́не,/ с людьми зовущи:/ ты моя кре́пость и утверждение,/ ты моя добро́та, и тобо́ю хвалю́ся,/ моли́ся спасти́ вся,/ любо́вию всемирное твое́ пренесение при́сно славящия.
И ны́не, Богоро́дичен по гласу.
Тропа́рь, глас 3:
Чудо явився извеще́ния,/ де́лы возсиял еси́ доброде́телей Божиих,/ монашествующих ли́ки упа́сл еси́,/ архиерейская седалища изчи́стил еси́,/ ерети́ческаго же напа́дания не усумне́вся,/ церкви Христовы воздвигл еси́,/ преподо́бне Иларио́не,/ умер, я́ко спя,/ тело же твое́ цело и нетленно соблюдено́ бысть,/ и подае́т цельбы́ болящим от различных неду́г,/ и демоны прогоняет,/ сего ради молим тя:/ моли́ спасти́ся душа́м нашим.
НА У́ТРЕНИ
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:
Бо́гу освяти́л еси́ твою́́ жизнь, всеблаженне,/ быв изря́ден священноде́йственник вои́стинну Христов, священне./ Темже по многих по́тех и болезнех,/ радуяся, к невещественным преставился еси́ селением,/ ны́не источа́еши нам струи́ исцелений.
Богоро́дичен:
Дево Всенепоро́чная, Пресу́щнаго Бо́га рождшая,/ со Безплотными Того непрестанно моли/ оставле́ние прегрешений и исправление жития́ да́ти нам прежде конца,/ верою и любо́вию поющим Тя по до́лгу,/ Едина Всепетая.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:
Сле́зными струя́ми страсте́й взыграния неуста́вная потопи́л еси́,/ пучи́на бысть долготерпения, преподо́бне,/ к тишине веды́й долготерпения.
Богоро́дичен:
Па́че естества́ и сло́ва, Влады́чице,/ всех Питателя родила́ еси́/ и питавши от сосцу́ Твое́ю,/ во вре́мя готовяща трапе́зу,/ Егóже прилежно, Пречистая, о нас моли.
По полиеле́и седа́лен, глас 8:
Великим доброде́телей поревновал еси́, Иларио́не,/ сим последуя, воздержа́нием, преподо́бне, верхо́вен явился еси́/ и стадо воображе́нное по́ты воздержа́тельными упа́сл еси́,/ у́глие врага неверия стрела́ми слове́с погасил еси́/ и еретическая шата́ния.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
О Тебе́ радуется, Благодатная, всякая тварь,/ А́нгельский собор и человеческий род./ Освященный хра́ме и раю́ слове́сный,/ девственная похвало́, из Неяже Бог воплотися/ и Младенец бысть, прежде век Сый Бог наш,/ ложесна бо Твоя́ Престол сотвори и чрево Твое́ пространнее небес соде́ла./ О Тебе́ радуется, Благодатная, всякая тварь, сла́ва Тебе́.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен: Честна пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́́. Стих: Что воздам Го́сподеви о всех, яже воздаде́ ми. Ева́нгелие от Иоанна, зача́ло 36. Псалом 50. Стихи́ра, глас 2:
От ю́ности, отче, имея совершенную мудрость/ и, возложив на ся и́го Христово,/ житию́ поревновал еси́ святы́х отец,/ ра́вными ме́рилы доброде́тели подо́бяся,/ усуши́л еси́ плоть, ска́чущу, я́ко жребца́,/ я́ко до́лжно бе, души́ покорил еси́,/ постное течение совершити, блаже́нне отче,/ па́мять твою́́ совершающим/ проси очищения грехо́в и ве́лия милости.
Канон Богоро́дицы со ирмо́сом на 6. И свята́го на 8, егóже краегране́сие: Внимай о червленых словесех. Глас 4
Песнь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста моя/ и наполнятся Духа,/ и слово отры́гну Царице Матери,/ и явлюся, све́тло торжествуя,/ и воспою́, радуяся, Тоя чудеса.
Повелением Владыки твоего́ подо́бяся, иера́рше,/ кро́ток и смире́н, Иларио́не, был еси́/ и отсюду ублажаемых чи́ну быти сподо́бился еси́./ Темже днесь пресла́вное твое́ пренесение почитаем.
Благочестиваго ко́рене пресветлая пресла́вно прозябе́ о́трасль, архиере́е Иларио́не,/ в доброде́тели совершенно пожи́в/ и сосу́д чист Ду́ха Свята́го, отче, был еси́.
Ядови́тых страсте́й возгорения, лечбо́ю по́стничества обложе́н,/ изсуши́л еси́, присносло́вый.
Богоро́дичен: Возсия́́ Солнце из Тебе́, Ма́ти Приснодево,/ И́же от Отца прежде век Невидимый/ и, видим пресла́вно, опису́ется телесе́м,/ благоче́стия светом человеки просвети́.
Катавасия: Отве́рзу уста́ моя:
Песнь 3
Ирмо́с: Твоя́́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живый и незави́стный источниче,/ лик себе совоку́пльшия, духовно утверди́,/ в Божественней Твое́й славе,/ венце́в славы сподо́би.
Благословением твои́м вся возмогл еси́, укрепляющу Христу́ тя, отче,/ олядене́вшия иногда людей бразды́ душевныя,/ премудрыми твои́ми уче́ньми, иера́рше, очистил еси́/ и плодоносны сотворил еси́.
Фарисейское киче́ние от юности, отче, возненави́дев,/ мытаре́ву же смирению поревнова́в,/ кроток и смире́н, отче, ко всем был еси́,/ сего ради тя вси, я́ко вину́ и образ благих, почитаем.
Исполни радости и веселия тебе́ присно, иерарше Иларио́не, лю́бящия/ и торжественная твое́му честно́му пренесению в песнех всегда пою́щия.
Богоро́дичен: Тя заступление небла́знено, Богомати, стяжа́хом,/ надежду на Тя возлагающе, спасаемся/ и, к Тебе́ прибегающе, сохраня́емся.
Седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Вознесыйся:
Молитвам и ми́лостыням, архиере́е Иларио́не, при́сно прираде́в,/ милостив к требующим, отче, независтен был еси́./ Темже тя почитающия от сопротивных зол избавляй,/ да вси твое́ пренесение любо́вию почитаем.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Свет рождши пречестны́й, от Отца возсиявший прежде век,/ просвети́, Отроковице, душу мою и ум,/ дале́че от Мене отгоня́щи тьму страсте́й,/ да Тя ублажаю, Присноблаженную, верных упование.
Песнь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во облаце ле́гце/ прииде Иисус Пребоже́ственный/ нетле́нною дла́нию и спасе́ зовущия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Епископа тя Мегли́нская страна́ пресла́вно, архиере́е Иларио́не, стяжавши,/ тобо́ю красуется с князи и архиереи,/ и со всенаро́дным мно́жеством Христа́ воспевает,/ сим при́сно тебе́ даровавшаго.
Всея Мегли́нския земли́ первопресто́льник, архиере́е Иларио́не, был еси́/ и вся твои́м учением просвети́л еси́./ Тем па́мять твою́́ почитаем и, пренесение твое́ почита́юще, вопием:/ моли́ о всех пою́щих тя.
Принес дар Бо́гу – тобою множество спаса́емых,/ твое́му уче́нию при́сно после́дующих/ и Христа́ во хвалении воспева́ющих,/ тебе́ всем даровавшаго.
Богоро́дичен: Крепкое Тя оружие на враги предлага́ем/ и скорбе́й всяких, и лю́тых обстоя́ний отрева́ем вред,/ и ерети́ческаго возмуще́ния избега́ем,/ Ма́ти Бо́жия.
Песнь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася всяческая/ о Божественней сла́ве Твое́й,/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ имела еси́ во утробе над всеми Бога/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сына,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Многогрешнаго, нерадением ижди́вшаго житие́, не возгнуша́йся, архиере́е,/ но твои́ми моли́твами очисти,/ твое́ пренесение песньми трудолю́бно сла́вяща.
Пахо́мия А́нгельскому виде́нию сподо́бльшася,/ сего пра́вилу навы́к,/ мно́гажды без сна в молитве всю нощь пребы́л еси́,/ отону́дуже сподо́бился еси́ Горняго звания.
Смире́н нрав и высоко́, еже по Бо́гу, житие́ стяжа́л еси́, иерарше./ Темже Всевидящее Око,/ ви́дев твое́ доброе произволе́ние,/ сла́вна тя всем концем показа, Христос Спас наш.
Богоро́дичен: Едину Тя, Всенепоро́чная, от родо́в Пречи́стую обре́т,/ вселися в Тя и человеки обожи́,/ темже, я́ко ма́тернее дерзновение к Нему́ стяжавши,/ моли́ о и́же верою Богоро́дицу именующих Тя.
Песнь 6
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ совершающе пра́зднество,/ Богомудрии, Богоматере,/ прииди́те руками воспле́щим,/ от Нея рождшагося Бо́га сла́вим.
На смирение нас свыше ми́лостивно назира́я,/ верно тебе́ при́сно славящих,/ моли́ся всякия ско́рби изба́вити,/ тебе́, те́пла предстателя к Бо́гу, стяжавших.
Селение явился еси́ прекрасное Ду́ха Свята́го,/ Богодухновенными ученьми твои́ми обильно питая словесная твоя́ чада,/ отону́дуже по преставлении спребыва́еши лю́бящим тя, иерарше.
Возсия́в, я́ко фи́никс,/ процвел еси́ в Церкви, всеблаженне Богомудре,/ плодо́в сладостию верныя веселя́я.
Богоро́дичен: Неискусомужная Де́во родила́ еси́ и пребываеши Дева,/ являеши Истиннаго Божества́́,/ Сы́на и Бо́га Твоего́, образы.
Конда́к, глас 3.
Подо́бен: Дева днесь:
Я́ко светоносна явися, архиере́е, па́мять твоя́,/ тьму разруши́ уныния и свет облиста́ даро́в Небесных,/ вся созывающи на радость,/ от Бо́га бо, Иларио́не, благода́ть обре́л еси́/ и монахов был еси́ степе́нь.
И́кос:
От ю́ности Боже́ственное твое́ житие́, иерарше, до́бре исправив/ и внимательным о́ком всегда к вышним зря и та́мошних непрестанно желая,/ отню́дуже, великия ради доброде́тели и прему́дрости язы́ка, архиерейства са́ном укра́шен быв,/ Церковь и люди твои́ми учении обогати́л еси́./ Темже, течение благоче́стно соверши́в,/ к Бо́гу пресла́вно ду́хом прешел еси́,/ нам честны́я мощи в па́мять оставив./ ихже ны́не честно́е пренесение пра́зднующе,/ мо́лимся победи́тельная на враги ве́рным людем дарова́ти,/ я́ко да в тишине Богоугодно поживше,/ тебе́ радостною душею благодарно воспое́м, глаголюще:/ радуйся, о́тче Иларио́не,/ архиере́ев всея Российския земли удобре́ние и монахов был еси́ степе́нь.
Песнь 7
Ирмо́с: Не послужи́ша твари Богомудрии,/ па́че Создавшаго,/ но, огненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, поюще:/ препетый отцев Господь и Бог, благословен еси́.
Свыше от Бо́га дар тезоименитый гра́ду и всей земли́ дан бысть, архиере́е Иларио́не,/ удивляя учением вся, Христу́ вопиющия:/ препетый отцев Господь и Бог, благословен еси́.
Архиереев пресветлая добро́та, отче, пребы́л еси́/ и Христовы Церкве столп и утверждение,/ те́мже поминай честно́е твое́ пренесение славящия, пресла́вне.
Крестом зна́менуяся Христовым, пребы́л еси́ неврежде́н,/ су́етно покуси́вшуся де́монскому свере́пству на тя, Богомудре:/ весть бо Вышний Бог соблюдати уго́дники Своя.
Богоро́дичен: Облак Дева Тя, правды Солнце, роди́,/ дебельству́ пло́ти приобщи́вшася, Человека бывша за благоутробие и снизхождение:/ Егóже пои́м, я́ко препрославлена.
Песнь 8
Ирмо́с: Отроки благочестивыя в пещи́/ Рождество Богородичо спасло есть,/ тогда убо образуемое,/ ны́не же действуемое,/ вселенную всю воздвизает пети Тебе́:/ Го́спода пойте дела́/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Боже́ственное пребывание Свята́го Духа, отче, был еси́,/ те́мже и в житии́ сем, я́ко вне мира быв, к тамошним раче́ние имея./ Темже и вся научил еси́ Христу́ вопити:/ дети, благословите, священницы, пойте и превозносите Его́ во веки.
По Бозе заступника тя превели́ка, архиере́е, духо́вная твоя́ чада стяжавше,/ всякия сопротивныя вещи тобо́ю да избавимся/ и, в тишине поживше, Христу́ воспоим:/ благословите вся дела́ Господня, Го́спода.
Колесни́ца та́инственная, носящи Имя Господне, явился еси́, святите́лю,/ све́тлостию дел, и чудес явлением, и чистотою жития, взывая:/ священницы, пойте и превозноси́те Его́ во веки.
Богоро́дичен: Ми́ро умное истощенное, Пречистая Де́во, именуема Сы́на родила́ еси́,/ благовонием Божества́́ всю землю благово́нствующа и от тли избавляюща пою́щия:/ священницы, пойте и превозноси́те Его́ во веки.
Песнь 9
Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыграется, Духом просвещаемь,/ да торжествует же Безпло́тных умов естество́,/ почита́ющее священное торжество Богоматере,/ и да вопие́т:/ радуйся, Всеблаженная/ Богоро́дице, Чи́стая Приснодево.
Светлый священный праздник преставления твоего, архиере́е Иларио́не,/ светле́е же пренесение твое́,/ егóже сла́вяще, тебе́ величаем.
Исто́чник благоче́стия явился еси́, архиере́е,/ церковная твоя́ чада напояеши,/ тем, соше́дшеся благоче́стно во священное твое́ пренесение, любо́вию тя почитаем.
Святых жили́ща проходи́ти сподо́бился еси́, житие соверши́в, преподо́бне, свя́то,/ я́ко сущу ти праведну,/ тебе́ пресветлый возсия́ Свет и того сопру́г, веселие приял еси́.
Богоро́дичен: Плотию из Тебе́, Всенепоро́чная, оде́явся/ и в мире я́ко Человек пожив,/ дре́вле вся му́чащаго Боже́ственною силою низложи́.
Свети́лен.
Подо́бен: Жены, услы́шите:
Архиерее Иларио́не, вои́стину тезоимени́те,/ досто́йно звание от дел прии́м,/ данный тебе́ талант до́бре умно́жив/ и внутрь Чертога быв,/ идеже со священными живе́ши,/ помяни твое́ пренесение сла́вящия.
Богоро́дичен: При́зри, Чи́стая, на достояние Твое́/ и непобедимо сие соблюди заступлением,/ Церковь сохрани и утверди, язы́ки укроти,/ излей мир в концы́ мира.
На хвалитех стихи́ры на 4, глас 4.
Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:
Житие́́ нескверно,/ терпение, кротость и любо́вь нелицеме́рну,/ воздержа́ние безмерное, всено́щное стояние,/ умиление Боже́ственное,/ веру и надежду истинну, с милованием, отче, стяжа́в,/ я́ко А́нгел, пожи́л еси́ на земли с телом, Иларио́не блаже́нне,/ молитвеннике о душа́х на́ших.
Земны́й А́нгел, Небесный человек/ был еси́, святите́лю,/ источник умиления, пучина чудес, грешником пору́чник,/ ма́слина воистину Бо́жия плодови́та,/ еле́ем трудов твои́х ума́сти лице́, Иларио́не чу́дне,/ верно восхваляющим тя.
Умертви́л еси́ Божественными разуме́нии плоть,/ телесных страсте́й превыше был еси́,/ смеше́н с до́льными,/ начертание изображая в себе Божественныя добро́ты,/ позна́н был еси́ весь световиден де́йством Свята́го Духа,/ Иларио́не о́тче наш, монашествующих украше́ние.
Сла́ва, глас 6:
Еще от ю́на во́зраста/ Бо́гу освящен был еси́, архиере́е,/ мудрости рачителю,/ те́мже потщи́лся еси́ тленными ве́чнующая стяжа́ти,/ воздержа́ния брозда́ми себе обложи́в,/ плоть ду́ху повину́л еси́,/ те́мже и по честно́м твое́м преставле́нии,/ совокупля́яся с Небе́сными ликостоянии,/ ихже житию́ во пло́ти поревновал еси́:/ Христа, Емуже от юности послужил еси́, моли́ спасти́ся всем,/ честно́е твое́ пренесение при́сно сла́вящим песньми.
И ны́не, Богоро́дичен: Богоро́дице, Ты еси́ лоза:
Славословие великое. И отпуст.
На Литургии служба святительская.
Перенесение мощей святителя Илариона, епископа Меглинского
Преподобнаго Иларио́на схимника, в Да́льних пеще́рах почива́ющаго
Тропа́рь, глас 1:
Воистину достойне нарече́н был еси́ Иларион,/ ти́хостен бо и кроток нрав по имени твое́му имел еси́, блаже́нне,/ имже кроткому Господу Иисусу благоугоди́в,/ моли́ся Ему о нас рабе́х твои́х.
Конда́к, глас 2:
Великий А́нгельский образ и́ноческаго чи́на святу́ю схиму я́ко прием,/ и второе отрицание суетнаго мира сего я́ко сотво́рь,/ тща́лся еси́ всеми о́бразы, преподо́бне Иларио́не,/ обеща́ние де́лом исполнити/ и о́бразу святому прили́чне пожити,/ тем тя чтим и ублажаем.
Преподобный Иларион, схимник Печерский
Преподобнаго отца на́шего Иларио́на Гдовскаго, Псковоезерскаго
Тропа́рь, глас 4:
В моли́твах бо́дрствуя,/ пресветлый храм Ду́ха Свята́го был еси́,/ те́мже и чудотворец преди́вный явился еси́,/ преподо́бне о́тче наш Иларио́не./ О нас моли́ Христа́ Бога/ светом Божественнаго позна́ния просвети́ти ны/ и спасти́ души на́ша.