Источник

30.04 Святи́теля Игна́тия, епи́скопа Кавка́зскаго и Черномо́рскаго

НА МА́ЛЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Святи́телю Игна́тие пречу́дне, / бысть Фиваи́да Росси́йская земля́ се́верная, / и́ноческих по́двигов и трудо́в твои́х нача́ло, / иде́же Подвигополо́жника Го́спода Иису́са, / в моли́твеннем де́лании тебе́ укрепля́юща, обре́л еси́.

Егда́, в во́зраст прише́д, / нача́льник мона́хов соде́лался еси́, / тогда́ оби́тель се́верная во и́мя Се́ргия преподо́бнаго прия́т тя, о́тче, / и та́мо позна́л еси́ ме́ру скорбе́й вели́ких и боле́зней тя́жких, / та́же и утеше́ния от при́сных бра́тий твои́х, и посеще́ния я́вльшагося ти Ду́ха Уте́шителя сподо́бился еси́.

Страны́ ю́жныя, близ По́нта лежа́щия, / послуша́нием Святе́й Це́ркви дости́гл еси́, о́тче, / во святи́тельстем зва́нии твое́м / яви́лся еси́ оте́ц и наста́вник наро́дов и племе́н Кавка́зских, / жа́ждавших сло́ва Христо́ва.

Егда́ же вре́мя отше́ствия твоего́ прибли́жися, / святи́телю Госпо́день Игна́тие, / тогда́ во оби́тели и́ночестей на бре́зе Во́лжстем, / труды́ сло́ва и моли́твы полага́я, / со упова́нием к Бо́гу отше́л еси́, / в Не́мже обре́т поко́й и мир мног.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

На сти́ховне стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Уче́ньми отца́ духо́внаго наставля́ем, / о́тче Игна́тие, / пра́вилом жи́зни и́ноческия обуча́лся еси́ / и, в послуша́ниих разли́чных / упражня́яся усе́рдно, / путь святы́х соверши́л еси́.

Стих: Честна́ пред Го́сподем, / смерть преподо́бных его́.

Му́дрость стяжа́в духо́вную, / та́кожде и зна́ние писа́ний оте́ческих, / ча́да послуша́ния / во мно́жестве приобре́л еси́, о́тче, / и́хже к Ца́рству Небе́сному и ве́чному / духо́вно руководи́л еси́.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Возлюби́в ду́шу бли́жняго твоего́, / е́же ко Го́споду Спа́су привести́ ю, / любо́вь духо́вную к ча́дом твои́м явля́я, / псало́мски восклица́л еси́: / прииди́те, ча́да, послу́шайте мене́, / стра́ху Госпо́дню научу́ вас.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника 3 и свята́го 5, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся и весели́ся све́тло, / земле́ Росси́йская, / но́ваго святи́теля Бо́жия, Игна́тия, яви́вшая, / и́же ве́ру Христо́ву писа́ными свои́ми изъясни́ / и, зако́ны Ду́ха воспису́я, / стезю́ жития́ духо́внаго я́сно соде́ла.

Ра́дуйся, святи́телю Игна́тие преди́вне, / измла́да путь за́поведей Христо́вых возлюби́в, / избра́нник Госпо́день преди́вен яви́лся еси́, / горни́ло же искуше́ний и бед преше́д, / учи́тель правосла́вным лю́дем показа́ся, / жи́зни ве́чныя зако́ны духо́вныя изъясня́я.

Ра́дуйся, и́же во и́ночестем чи́не / и́мя Богоно́сца восприя́л еси́, / си́це и сам, святи́телю Игна́тие, / ско́рби и боле́зни, я́ко священному́ченик, терпя́, / чрез все житие́ твое́ / и́мя Христо́во внутрь се́рдца своего́ запечатле́л еси́, / моли́твою непреста́нною укрепля́яся.

Ра́дуйся, святи́телю Христо́в богому́дре, / Бо́га и́стиннаго и жи́ва взыска́в, / да́же до конца́ дний твои́х предстоя́л еси́ Христу́, / моли́твою непреста́нною и любо́вию укрепля́яся, / та́же терпе́нием скорбе́й находя́щих утвержда́яся.

Сла́ва, глас 4:

К пра́вде ве́чней и жи́зни неконча́емей устреми́лся еси́, / святи́телю Игна́тие пречу́дне, / и, сия́ бли́жним твои́м испове́дуя, / к любви́ Бо́жией призыва́л еси́, / ны́не же в незаходи́мей сла́ве жития́ непрестаю́щаго / в Ца́рствии Христо́ве сия́еши.

И ны́не, пра́здника.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

При́тчей чте́ние (главы́ 3 и 8):

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. / Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. / Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. / Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно ея́ есть. / Долгота́ бо дней и лета живота́ в десни́це ея́, в шу́йце же ея́ бога́тство и сла́ва. / От уст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. / Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ Моя́ сохрани́т; / исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. / Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим: / я́ко Аз прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х. / Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость. / Аз мене́ лю́бящия люблю́, и́щущий же Мене́ обря́щут благода́ть. / Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́зании же, прилага́йте сердца́. / Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая, / я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзки же предо Мно́ю устны́ лжи́выя. / С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х: ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. / Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. / Научу́ бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша и испо́лнитеся Ду́ха.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 10, 6, 8 и 9):

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть. / Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости, пра́вда же избавля́ет их от сме́рти. / Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда. / Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет. / Свет пра́ведным всегда́, и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву. / Язы́к му́дрых до́брая свесть, и в се́рдце их почи́ет му́дрость. / Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́, прия́тии же Ему́ вси непоро́чнии в пути́. / Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго. / Постига́ет бо жела́ющия ю, пре́жде да́же разуме́ти ю, и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю. / У́треневавый к ней не утруди́тся, и бдяй ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет. / Я́ко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит, и́щущи, и во стезя́х ея́ явля́ется им благоприе́мне. / Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба. / Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея́, и возлюби́х ю, и поиска́х от ю́ности моея́. / И взыска́х неве́сту привести́ себе́, я́ко всех Влады́ка возлюби́ ю. / Таи́бница бо есть Бо́жия хи́трости и обрета́тельница дел Его́. / Труды́ ея́ суть доброде́тели: целому́дрию же и ра́зуму та учи́т, пра́вде и му́жеству, / и́хже потре́бнее ничто́же есть в житии́ челове́ком. / А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто, весть дре́вняя и бы́ти хотя́щая разсмо́трит. / Свесть изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, зна́мения и чудеса́ проразуме́ет, и сбытия́ време́н и лет; / и всем сове́тник есть благ, я́ко безсме́ртие есть в ней и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́. / Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду, и помоли́хся Ему́, и рех от всего́ се́рдца моего́: / Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости, сотвори́вый вся сло́вом Твои́м / и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка, да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде. / Даждь ми Твои́х престо́лов приседя́щую прему́дрость и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х, я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́. / Посли́ ю с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́ и от Престо́ла сла́вы Твоея́, / да су́щи со мно́ю, научи́т мя, что благоуго́дно есть пред Тобо́ю, / и наста́вит мя в ра́зум, и сохрани́т мя в сла́ве свое́й. / Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва, и погреши́тельна умышле́ния их.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 4):

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. / Ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. / Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рное. / Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть. / Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́, или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. / Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. / Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга. Уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. / Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е. / Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ / и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 1:

Мысль спаси́тельную, / е́же после́довати уче́нию святы́х оте́ц, / наре́кл еси́, о́тче преподо́бне, звезду́ твою́, / путево́дствующую тя / и освеща́ющую те́сный путь / ума́ и се́рдца твоего́ к Бо́гу.

Мысль блага́я, / путево́дствующая тя, о́тче богому́дре, / на исто́чники воды́ живы́я / приведе́ во оби́тели ино́ческия, / иде́же в по́двизех мно́зех / Бо́га приобре́л еси́.

Сла́ва, глас то́йже:

Страну́ и́стины обре́л еси́, о́тче преподо́бне, / уче́ние святы́х оте́ц, / и, тех писа́нием чрез все житие́ твое́ усе́рдно после́довав, взыва́л еси́: / си́и суть зве́зды небе́сныя, испуща́ющия согла́сный и еди́ный свет, / си́и суть корабли́, иду́щии к при́стани еди́ней, / сей лик, воспева́яй еди́ную Боже́ственную песнь, / и, тех уче́нию после́дуя, / ду́шу твою́ к ве́чней жи́зни упра́вил еси.

И ны́не, пра́здника.

На стихо́вне стихи́ры, глас 6:

Песнь свяще́нную воспе́л еси́, преподо́бне о́тче, / под се́нию Креста́ Госпо́дня, / песнь хвалы́ и благодаре́ния, / те́мже и лю́дем Бо́жиим, в стра́нствии су́щим, / воздава́ти хвалу́ Бо́гови у подно́жия Дре́ва Кре́стнаго / помози́ твои́ми моли́твами.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных его́.

Изъясни́л еси́ нам, о́тче, писа́нии твои́ми, / что есть ча́ша Христо́ва. / Сию́ ча́шу скорбе́й и напа́стей, / о́тче преподо́бне, / я́ко дар Бо́жий, с благодаре́нием приима́ти в житии́ на́шем / помози́ нам твои́ми моли́твами.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

Жите́йское мо́ре страсте́й и скорбе́й / душе́ю тве́рдою преше́л еси́, я́ко кораблеце́м, / те́мже ду́ши на́ша, во́лнами грехо́вными обурева́емыя, / сохрани́ в спаси́тельнем корабли́ Це́ркве Христо́вы, / я́ко моли́твенник изря́дный.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Тропа́рь, глас 8:

Правосла́вия побо́рниче, / покая́ния и моли́твы де́лателю и учи́телю изря́дный, / архиере́ев богодухнове́нное украше́ние, / мона́шествующих сла́во и похвало́: / писа́нии твои́ми вся ны уцелому́дрил еси́. / Цевни́це духо́вная, Игна́тие богому́дре, / моли́ Сло́ва Христа́ Бо́га, / Его́же носи́л еси́ в се́рдце твое́м, / дарова́ти нам пре́жде конца́ покая́ние.

Ин тропа́рь, глас то́йже:

Избра́нник возлю́блен Христо́ви яви́лся еси́, / Тому́ скорбьми́ мно́гими и моли́твою непреста́нною прилепи́вся, / благода́ть Ду́ха Свята́го стяжа́в, / учи́тель изря́ден лю́дем был еси́. / Помина́й нас, святи́телю Игна́тие, богоно́се Росси́йский, / да уче́нии и моли́твами твои́ми покая́ние спаси́тельное обря́щем / и любо́вию серде́чною Христу́ усво́имся.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника два́жды. Сла́ва, святи́теля. И ны́не, пра́здника.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:

Моли́твами и скорбьми́ мно́гими в житии́ твое́м Христу́ соедини́вся, / учи́тель изря́ден и помо́щник лю́дем твои́м яви́лся еси́, святи́телю Игна́тие, / моли́ о чту́щих па́мять твою́, блаже́нне.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

Рекл еси́, о́тче: е́же размышля́ти о вочелове́чении Бо́га Сло́ва, / о спаси́тельных страда́ниих и Воскресе́нии Его́, / степе́нь есть виде́ния духо́внаго, / е́же моли́твами твои́ми сподо́би ны стяжа́ти, о́тче преподо́бне.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

По полиеле́и седа́лен, глас 5.

Подо́бен: Преподо́бне о́тче:

Преподо́бне о́тче, святи́телю всече́стне, ты учи́л еси́, / я́ко моли́тва, ве́ра пра́вая и терпе́ние скорбе́й потре́бны, во е́же спасти́ся. / Помози́ нам, свя́тче Бо́жий, / да уче́ньми твои́ми огражда́еми, спасе́ние душ на́ших улучи́м.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Позна́л еси́ та́йну святы́я трапе́зы Госпо́дни / в сия́нии свети́ла вели́каго: / я́коже со́лнце, учи́л еси́, во вся́цей ка́пли росы́ отображе́но есть, / та́кожде и в трапе́зе Госпо́дни / ки́йждо приобще́н есть Христу́ всеце́ло по Божеству́ и челове́честву. / К сему́ же та́инству со стра́хом Бо́жиим и неосужде́нно приступа́ти / твои́ми моли́твами, свя́те Игна́тие, нас сподо́би.

Кано́н пра́здника на 6 и свята́го на 8.

Кано́н свята́го, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́, / песнь Бого́ви воспева́юща.

Путь ду́ховный, к Бо́гу Жи́ву веду́щий, преше́л еси́, святи́телю Игна́тие, / я́сно указу́я нам, ка́ко подоба́ет стезю́ жития́ земна́го преходи́ти, / уче́нию Христо́ву вне́млюще.

Пе́рвую степе́нь в ле́ствице доброде́телей Ева́нгельских, нищету́ духо́вную, узре́л еси́, о́тче, / и той после́довати, ту́ю возлюби́ти, / то́ю пути́ духо́внаго нача́ло полага́ти заве́т твой дал еси́.

Нищета́ ду́ха, рекл еси́, соль есть всех жертв духо́вных, / нищета́ бо ду́ха блаже́нство пе́рвое нарече́ся во Святе́м Ева́нгелии Христо́ве, / е́йже вси про́чии блаже́нства, кро́тость, милосе́рдие, се́рдца чистота́, после́дуют и е́ю соверша́ются.

Богоро́дичен: Ма́ти Све́та, Пречи́стая Богороди́тельнице, / житие́ спаси́тельно на земли́ с Сы́ном и Бо́гом Твои́м соверши́вшая, / нас, недосто́йных, укрепи́, от грехо́в изба́ви и к пра́вде ве́чней ше́ствовати утверди́.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Пра́вду Христо́ву в житии́ свое́м воспису́я, святи́телю Христо́в Игна́тие, / обре́л еси́ на пути́ сем, е́же пла́кати и рыда́ти о соде́янных злых / и к Спаси́телю ми́ра притека́ти.

В ю́ности пла́чем и́ноческим го́рце воспла́кал еси́ в ке́ллии свое́й / о разруше́нии хра́ма се́рдца челове́ческаго, / Бо́гом созда́ннаго Богослуже́ния возвы́шеннаго ра́ди, о плене́нии души́ и ума́, / от сих же всех то́кмо еди́нем Богочелове́ком Спаси́телем изба́вимся.

И па́ки плач стяжа́л еси́, о́тче, в и́ночестем житии́ твое́м, / егда́ вся прегра́ды, от Бо́га удаля́ющия тя, препобеди́л еси́. / Сего́ пла́ча ра́ди помяни́ нас, чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Де́во Пречи́стая, печа́ли на́ша и ско́рби утоля́ющая, / плач спаси́тельный подава́й нам, / да о бе́здне зол на́ших и непра́вд воспла́чем пред Тобо́ю.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Седа́лен, глас 3:

Поуча́л еси́, о́тче достохва́льне, / я́ко моли́тву чи́сту стяжа́ти, та́же чу́вство покая́ния и пла́ча возлюби́ти / дово́льно есть, во е́же спасе́ние ве́чное улучи́ти, / его́же и нас, гре́шных, сподо́би моли́твами твои́ми, свя́те.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Та́йны жития́ и́ноческаго взыску́я, блаже́нне Игна́тие, / позна́л еси́, я́ко ка́ятися подоба́ет и труд и́ноческий ничто́же и́но есть, / е́же де́лание непреста́ннаго покая́ния.

В покая́нии, слеза́х и пла́че о соде́янных злых / узре́л еси́, о́тче, спасе́ния путь, к Го́рней жи́зни веду́щий, / и́же предлежи́т и вся́кому нося́щему и́мя Христо́во.

Рекл еси́, о́тче преподо́бне, я́ко до́лжно есть покая́нием стра́сти отсека́ти, / та́же покая́нием доброде́лание стяжа́ти, / и, а́ще не у́зрит о́ко на́ше, я́ко гре́шни есмы́, / не и́мамы спасе́ния ве́чнаго улучи́ти.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, гре́шных Спору́чнице и Помо́щнице, / путь наш, к Бо́гу веду́щий, покая́нием и́стинным укрепи́, / зре́нием греха́ и испове́данием его́ напра́ви.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго, / но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Пла́чем и покая́нием непреста́нным ду́шу твою́ снабдева́я, о́тче Игна́тие, / де́латель моли́твы яви́лся еси́, сию́ от во́зраста младе́нческаго возлюби́в, / и в основа́ние жи́зни духо́вныя положи́л еси́.

Моли́твою усе́рдною житие́ твое́ от ю́ности укрепля́я, / да́же до кончи́ны по́двиг твой моли́твенный ко Христу́ Бо́гу соблюда́л еси́, / и́мже о Бо́зе Спа́се утвержда́яся.

В во́зраст му́жеский прише́д, мона́хов нача́льник быв и многообра́зныя ско́рби испыту́я, / в моли́тве тве́рдей и непреста́нней со мно́гими слеза́ми / осла́бу и отра́ду и́стинную почерпа́л еси́, о́тче всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Де́во Пречи́стая, Ма́ти Христа́ Бо́га, / вене́ц моли́твы неусыпа́ющия, / о нас, гре́шных, мольбу́ Бо́гу принеси́ / и моле́нием Твои́м от напа́стей и скорбе́й нас изба́ви.

Песнь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Яви́лся еси́ учи́тель моли́твы серде́чныя, о́тче наш Игна́тие, / я́сно наставля́я, ка́ко до́лжни есмы́ пред Лице́м Христо́вым предстоя́ти / и моли́тву покая́ния твори́ти.

Подоба́ет на моли́тве, поуча́л еси́, о́тче, / вста́ти в ли́це прокаже́нных, слепы́х, глухи́х, хромы́х / и та́ко ко Христу́, от се́рдца сокруше́ннаго, / от нищеты́ ду́ха на́шего, моли́тву тща́тися твори́ти.

Егда́ тишина́ возве́ет в се́рдце на моли́тве, поуча́л еси́, о́тче, / и мир ко всем, смире́ние, сострада́ние и любо́вь к челове́ком, / тогда́ позна́ем, я́ко благода́ть Ду́ха Свя́та сие́ соде́ла.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, Ду́ха Свята́го прия́телище непостижи́мое, / о сме́ртных нас моли́ся / и моли́тву на́шу к Бо́гу упра́ви.

Конда́к, глас 8.

Подо́бен: А́ще и во Гроб:

А́ще и соверша́л еси́ стезю́ жития́ земна́го, святи́телю Игна́тие, / оба́че непреста́нно зрел еси́ зако́ны бытия́ ве́чнаго, / сему́ поуча́я ученики́ словесы́ мно́гими, / и́мже после́довати и нам, свя́тче, помоли́ся.

И́кос:

Рекл еси́, о́тче, в писа́ниих твои́х, / я́ко подоба́ет име́ти страх Бо́жий, / во е́же вступи́ти в соверше́нство всех доброде́телей, любо́вь Бо́жию, / и та́ко Отцу́ Небе́сному уподо́битися. / Сему́ уче́нию после́довати и нам, свя́тче, помоли́ся.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

В зи́мнем обнаже́нии ве́твей древе́сных поуча́лся еси́, о́тче, та́йне воскресе́ния ме́ртвых, / я́коже бо дре́во во вре́мя свое́ ли́ствием покрыва́ется, та́ко и ко́сти челове́ческия оживу́т / и, обле́кшеся пло́тию, в мир но́вый вступи́ти и́мут.

Позна́л еси́, о́тче, ели́ко возмо́жно, / та́йну кончи́ны бытия́ челове́ческаго, та́йну естества́ а́нгельскаго и души́ челове́ческия, / и возда́л еси́ благодаре́ние Бо́гу.

Еди́наго то́кмо Бо́га, Ду́ха И́стины, испове́дал еси́, / И́же Еди́н всесоверше́н есть, / Ему́же покланя́ющеся, тя, о́тче, велича́ем.

Богоро́дичен: Де́во Мари́е, Ма́ти Неизрече́ннаго Све́та, / нас, гре́шных, от мы́сленных паде́ний огради́, / Боже́ственное же уче́ние Це́ркве Святы́я в сердца́х на́ших укрепи́.

Песнь 8

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася / и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Возлюби́л еси́, о́тче, служи́ти бра́тии сло́вом Бо́жиим, / и бысть тебе́ служе́ние сие́ в по́двиг жития́ твоего́, / нам же в ра́дование непрело́жное, вопию́щим ти: / не оста́ви нас, о́тче, сло́вом и моли́твами твои́ми.

В служе́нии Сло́ву услы́шал еси́ в души́ твое́й глас увере́ния во спасе́нии, / сего́ ра́ди преи́скренне возлюби́л еси́ бли́жних твои́х / и са́мое то Сло́во Бо́жие.

Поуча́л еси́ бли́жних твои́х, святи́телю, / я́ко Спаси́тель наш есть Огнь Небе́сный, / И́же и в словесе́х Его́ Ева́нгельских де́йствует.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, Бо́га Сло́ва ро́ждшая, даждь сло́во рабо́м Твои́м, / е́же сказа́ти та́йну всеми́лостиваго заступле́ния Твоего́, / в та́йне рожде́ния Сло́ва, Христа́ Бо́га, я́вльшуюся.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Мно́ги труды́ и боле́зни подъя́в в житии́ твое́м, святи́телю всече́стне, / Кресту́ Христо́ву, све́тло сия́ющу, поклони́лся еси́ / и мо́литву твою́ ко Христу́ просте́рл еси́.

Скорбьми́ обурева́емый, зрел еси́ в виде́нии в ке́ллии свое́й Стра́нника, посети́вшаго тя. / Отку́ду ше́ствуеши? И где селе́ние Твое́? Почто́ досе́ле оставля́л еси́ е? – / сла́дце вопия́л еси́, о́тче, я́вльшемуся ти Христу́.

В хожде́нии пред Го́сподем позна́л еси́, о́тче, судьбы́ оте́чества твоего́, / та́же и кончи́ну твою́ я́сно прови́дел еси́, / к Бо́гу Сло́ву, Христу́ возлю́бленному, моли́твенно устремля́яся.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, сия́ние неизрече́ннаго Све́та, / стопы́ на́ша к жи́зни ве́чней направи́, / проща́ющи вся зла́я, на́ми соде́янная.

Свети́лен пра́здника.

Сла́ва, святи́теля:

И́мя Богоно́сца пресла́внаго в мона́шестем о́бразе твое́м восприе́м, / о́тче Игна́тие, святи́телю всече́стне, / Христа́ моли́твою непреста́нною внутрь се́рдца твоего́ всели́л еси́ / и был еси́ учи́тель, к Све́ту невече́рнему веды́й, / богоно́сец вои́стину досточу́дный яви́вся.

И ны́не, пра́здника.

На хвали́тех стихи́ры пра́здника 3 и свята́го 3.

Стихи́ры свята́го, глас 8:

В житии́ твое́м поуча́л еси́, о́тче преподо́бне, / я́ко се́рдце челове́ческое обрета́ет поко́й, / егда́ в за́поведех Христо́вых пребыва́ет, / изобрази́ти бо в души́ о́браз Христо́в / бла́го есть и спаси́тельно, / сего́ же и нас дости́гнути / ми́лостивно сподо́би моли́твами твои́ми.

Христу́ после́довал еси́ усе́рдно, святи́телю Игна́тие, / вся мирска́я отложи́в и Крест Госпо́день на ра́мо взем, / те́мже пути́ соверше́нства дости́гл еси́, / к сему́ и нас приведи́, о́тче, / моли́твами твои́ми.

Прииди́те, собо́ри люде́й Бо́жиих, / припаде́м усе́рдно ко исто́чнику приснотеку́щему, / святи́телю Игна́тию, богоно́сцу Росси́йскому, / и восхва́лим, усе́рдно прося́ще: / моли́твами твои́ми, святи́телю, / пода́й просвеще́ние душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

НА ЛИТУРГИ́И

Слу́жба пра́здника и святи́теля.

Святитель Игнатий, епископ Кавказский и Черноморский

Святитель Игнатий, епископ Кавказский и Черноморский в миру Димитрий Александрович Брянчанинов, родился 5 февраля 1807 года в селе Покровском Вологодской губернии. Он происходил из дворянской фамилии Брянчаниновых, восходящей к боярину Михаилу Бренко, герою Куликовской битвы. Имя его отца – Александр Семенович, матери – София Афанасьевна.

Димитрия влекла иноческая жизнь, но отец отдал его в Главное военное инженерное училище в Санкт-Петербурге. Проходя учение, юноша задумался об относительности научных знаний и тщетности учености, которые не ведут прямо к вечной жизни. В поисках истины он внимательно читал творения святых отцов Православной Церкви. Димитрий принял решение стать монахом, отстаивая его перед начальством и родителями. Это намерение укрепилось после знакомства с оптинским старцем Леонидом (Наголкиным) – преподобным Львом.

Училище Димитрий окончил в чине поручика в 1826 году. В отставке ему было отказано, но по Божию Промыслу вскоре он был уволен со службы из-за болезни и поступил послушником в Александро-Свирский монастырь в Олонецкой губернии, затем был и в других обителях. В 1831 году он был пострижен в монашество с именем в честь святого Игнатия Богоносца, рукоположен во иеромонаха и назначен игуменом Лопотова Пельшемского монастыря. С 1833 года отец Игнатий – настоятель Троице-Сергиевой пустыни близ Санкт-Петербурга в сане архимандрита. Днем он управлял обителью, ночью предавался молитве, для братии был и начальником, и духовным отцом.

В 1857 году в Казанском соборе в Санкт-Петербурге архимандрит Игнатий был хиротонисан во епископа Кавказского и Черноморского (с кафедрой в Ставрополе; ныне – епархия Ставропольская).

В 1861 году по прошению епископ Игнатий уволен на покой из-за болезни. Святитель поселился в Николо-Бабаевском монастыре Костромской епархии, где впоследствии был погребен. Им написаны «Приношение современному монашеству», «Отечник» – сборник изречений и примеров из жизни древнего монашества, множество писем, подготовлены к изданию пять томов его трудов (6-й том – «Отечник» издан после его кончины). Святитель мог видеть состояние души других людей. Он изложил аскетическое учение святых отцов Церкви применительно к требованиям современности. В круг его знакомых входили А. С. Пушкин, И. А Крылов, К. Н. Батюшков, Н. И. Гнедич, протоиерей Петр Турчанинов, М. И. Глинка, А. Ф. Львов, Н. В. Гоголь, К. П. Брюллов, П. С. Нахимов и другие.

Скончался святитель в Неделю святых жен-мироносиц, 30 апреля 1867 года; причислен к лику святых в 1988 году.


Источник: Минея дополнительная. Вып. 1. - Москва : Издательский совет Русской православной церкви, 2005. - 416 с. ISBN 5-94625-058-2

Комментарии для сайта Cackle