Источник

Апрель
19.04 Святы́я пра́ведныя Матро́ны Моско́вския

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника 3 и святы́я 5. А́ще кроме́ пра́здника, стихи́ры святы́я на 8, глас 6.

Подо́бен: Все отло́жше:

Богоблаже́нная ма́ти Матро́но, / ты, дневна́го све́та не позна́вши, / све́том невече́рним озари́лася еси́ / и, со а́нгельскими ли́ки водворя́ющися, / прославля́еши Святу́ю Тро́ицу, / Ю́же моли́ непреста́нно, / просвети́ти ны, душе́вныма очи́ма ослепле́нныя.

Боголюби́вая ста́рице Матро́но, / ты, от Го́спода дар прозре́ния прие́мши, / сокрове́нная серде́ц челове́ческих ве́дала еси́ / и, бу́дущая, я́ко настоя́щая, прорица́ющи, / заблу́ждшия ко Христу́ привела́ еси́, / Его́же моли́ непреста́нно / спасти́ и просвети́ти души́ на́ша.

Вся, я́же в ми́ре сем, отри́нувши / и изгна́на бы́вши пра́вды ра́ди, / стра́нница на земли́ яви́лася еси́, / не иму́щи, где главу́ подклони́ти, / Христу́, Спаси́телю на́шему, подо́бящися, / блаже́нная ма́ти Матро́но, / Ца́рствия Небе́снаго дости́гла еси́, / иде́же не́сть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, / но со а́нгельскими ли́ки водворе́ние / и жи́знь безконе́чная.

И́ны стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда́ годи́на лю́тая земли́ на́шея приспе́ / и жи́знь ве́рных вла́сти безбо́жных предаде́ся, / ты, блаже́нная, / по ве́сем и градо́м скита́ющися, / пра́вую ве́ру небоя́зненно и дерзнове́нно / в лю́дех утвержда́ла еси́ / во е́же коему́ждо, Бо́га взыску́ющему, / ненаве́тну от сил вра́жиих бы́ти / и спасе́ние улучи́ти.

Внегда́ умре́ти ми, / к ме́сту моего́ упокое́ния притецы́те / и о потре́бнем вам рцы́те, / аз же, я́ко жива́ су́щи, / потщу́ся Го́спода умоля́ти / вся поле́зная вам дарова́ти. / Та́ко с любо́вию / к тебе́ притека́ющим рекла́ еси́, / ста́рице Матро́но блаже́нная.

Егда́ ти приспе́ вре́мя юдо́ль плаче́вную оста́вити / и от земны́х в Небе́сная всели́тися, / те́лу же твоему́ погребе́ну бы́ти, / тогда́ рече́нная тобо́ю сбы́сться. / Вси бо ро́ди правосла́вных / к ме́сту погребе́ния твоего́ притека́ху / и, потре́бная себе́ прося́ще, / непосты́дно сие́ улуча́ху, / Матро́но, богоблаже́нная ма́ти.

Сла́ва, глас 6:

Дне́сь торжеству́ет оби́тель Покро́ва Пресвяты́я Де́вы Богоро́дицы, / дне́сь ра́дуется сла́внейший град Москва́, / и вси лю́дие Росси́йстии ликовству́ют, / я́ко дарова́ся нам многоце́нное сокро́вище, / честны́я и многоцеле́бныя мо́щи твоя́, / ста́рице Матро́но, / подаю́т бо всем приходя́щим благода́тную по́мощь: / боле́зней исцеле́ние и зол избавле́ние, / грехо́в проще́ние и душе́вное исправле́ние. / Те́мже благода́рственно возвели́чим Го́спода, / прославля́ющаго святы́я Своя́ / и да́рующаго тобо́ю нам ве́лию ми́лость.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

Бытия́ чте́ние (глава́ 18):

Прибли́жився Авраа́м, рече́: / погуби́ши ли пра́веднаго с нечести́вым / и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый? / А́ще бу́дут пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, погуби́ши ли я? / Не пощади́ши ли всего́ ме́ста пяти́десяти ра́ди пра́ведных, а́ще бу́дут в нем? / Ника́коже Ты сотвори́ши по глаго́лу сему́, / е́же уби́ти пра́ведника с нечести́вым, / и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый: ника́коже. / Судя́й всей земли́, не сотвори́ши ли суда́? / Рече́ же Госпо́дь: / а́ще бу́дут в Содо́мех пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, / оста́влю ве́сь град и все ме́сто их ра́ди. / И отвеща́в Авраа́м, рече́: / ны́не нача́х глаго́лати ко Го́споду моему́, / аз же е́смь земля́ и пе́пел: / а́ще же ума́лятся пятьдеся́т пра́ведницы в четы́редесять пя́ть, / погуби́ши ли четы́редесяти пяти́х ра́ди ве́сь град? / И рече́: не погублю́, а́ще обря́щу та́мо четы́редесять пя́ть. / И приложи́ еще́ глаго́лати к Нему́, и рече́: / а́ще же обря́щутся та́мо четы́редесять? / И рече́: не погублю́ ра́ди четы́редесяти. / И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю? / А́ще же обря́щется та́мо три́десять? / И рече́: не погублю́ три́десятих ра́ди. / И рече́: поне́же и́мам глаго́лати ко Го́споду: / а́ще же обря́щутся та́мо два́десять? / И рече́: не погублю́, а́ще обря́щутся та́мо два́десять. / И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю еще́ еди́ною? / А́ще же обря́щутся та́мо де́сять? / И рече́: не погублю́ десяти́х ра́ди. / Оты́де же Госпо́дь, я́ко преста́ глаго́ля ко Авраа́му, / и Авраа́м возврати́ся на ме́сто свое́.

Проро́чества Иои́лева чте́ние (глава́ 2):

Рече́ Госпо́дь: / уве́дите, я́ко посреде́ Изра́иля Аз е́смь, / и Аз Госпо́дь Бог ваш, / и не́сть ино́го, ра́зве Мене́; / и не посрамя́тся ктому́ лю́дие Мои́ во век. / И бу́дет по сих, / и излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку пло́ть, / и прореку́т сы́нове ва́ши и дще́ри ва́ша, / и ста́рцы ва́ши со́ния у́зрят, / и ю́ноты ва́ши виде́ния уви́дят: / и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни о́ны излию́ от Ду́ха Моего́ / и дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́, кро́вь и о́гнь и куре́ние ды́ма. / Со́лнце обрати́тся во тьму́ и луна́ в кро́вь, / пре́жде не́же приити́ дню Госпо́дню вели́кому и просвеще́нному. / И бу́дет, всяк, и́же призове́т и́мя Госпо́дне, спасе́тся, / я́ко в горе́ Сио́не и во Иерусали́ме бу́дет спаса́емый, я́коже рече́ Госпо́дь, / и благовеству́емии, и́хже Госпо́дь призва́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в ру́це Бо́жией, / и не прико́снется их му́ка. / Непщева́ни бы́ша в очесе́х безу́мных умре́ти, / и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их, / и е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, / они́ же су́ть в ми́ре. / И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, / упова́ние их безсме́ртия испо́лнено: / и, вма́ле нака́зани бы́вше, / вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, / я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны себе́. / Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их / и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я. / И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют / и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. / Су́дят язы́ком, и облада́ют людьми́, / и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. / Наде́ющиися На́нь разуме́ют и́стину, / и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. / Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, / и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ры, глас 7:

Вре́мени лю́тому во оте́честве на́шем приспе́вшу, / яви́шася мно́зи му́ченицы и испове́дницы Христо́вы. / Матро́на же, ста́рица блаже́нная, / я́ко му́ченица безкро́вная, / изгна́ния, скита́ния, уничиже́ния, / глад ве́лий и же́сток хлад претерпе́ / и ве́рность Го́сподеви / да́же до часа́ сме́ртнаго сохрани́. / Ны́не, я́ко и пре́жде, нас науча́ет / богоуго́дное и пра́ведное житие́ на земли́ явля́ти / и при́сно со Христо́м бы́ти.

Приходя́щим к тебе́, блаже́нная ста́рице Матро́но, / дерзнове́нно возвеща́ла еси́: / оскуде́ние ве́ры в лю́дех / мно́гия беды́ несе́т, / сего́ ра́ди покая́ние о гресе́х / пред Го́сподем подоба́ет приноси́ти / и моли́твы усе́рдныя / при́сно Тому́ твори́ти, / да не гне́вом Свои́м / с лица́ земли́ истреби́т ны, / но да ве́ру пра́вую испове́дующе, / велеле́пно просла́вим на земли́ / жи́знь и щедро́ты нам Дарова́вшаго.

Сла́ва, глас то́йже:

А́ще не стои́т селе́ние без пра́ведника, / не устои́т земля́ Ру́сская, оскуде́вши благоче́стием. / Си́це наставля́ла еси́, пра́ведная Матро́но, / лю́ди заблу́ждшия, / моля́щися усе́рдно, / да поми́лует Госпо́дь зе́млю Ру́сскую.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

О Пресвята́я Влады́чице, Де́во Богоро́дице! / О́браз Твой, Взыска́ние поги́бших имену́емый, / тща́нием Матро́ны пра́ведныя написа́ся / и к по́льзе ве́рных во храм Успе́ния Твоего́ принесе́ся, / да вси, взира́юще на́нь, / наде́жду тве́рдую и́мут на Тя. / Взыщи́ и на́ша души́, Богома́ти, / во мра́це грехо́внем блужда́ющия, / Твои́м предста́тельством и моли́твами Матро́ны блаже́нныя.

На стихо́вне стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, оби́тель Пречи́стыя Богоро́дицы, / иму́щи в себе́ сокро́вище неистощи́мое, / честны́я мо́щи блаже́нныя Матро́ны. / Сия́ бо, све́та дневна́го не позна́вши, / духо́вное же зре́ние от Бо́га прие́мши, / да́ром прозре́ния и исцеле́ния обогати́ся, / науча́ет ны, гре́шныя, / ка́ко подоба́ет спасти́ся / и получи́ти в Де́нь су́дный от Го́спода / проще́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

Стих: Госпо́дь реши́т окова́нныя, / Госпо́дь умудря́ет слепцы́.

Ра́дуйся, избра́нный сосу́де Свята́го Ду́ха, / Небе́сная жи́тельнице, / немощны́м челове́ком помо́щнице / и ко спасе́нию путеводи́тельнице, / блаже́нная ста́рице Матро́но. / Ты бо, прозира́ющи гряду́щая, я́ко настоя́щая, / мно́гия лю́ди от грехо́внаго пути́ обрати́ла еси́ / и ко Христу́ привела́ еси́. / Испроси́ от Го́спода и нам, согреша́ющим, / грехо́в оставле́ние и ве́лию ми́лость.

Стих: Возведо́х о́чи мои́ в го́ры, / отню́дуже прии́дет по́мощь моя́.

Ра́дуйся, на враги́ непобеди́мая вои́тельнице, / ко́зни их всегда́ разруша́ющая / и на жи́зненнем пути́ нас укрепля́ющая, / кро́ткая обличи́тельнице поро́ков на́ших. / Предстоя́щи ны́не Престо́лу Царя́ Небе́сных во́инств, / испроси́ нам, предо́брая ма́ти, / па́мять твою́ ве́рно почита́ющим, / проще́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, просла́вим пе́сненными хвала́ми и чи́стым се́рдцем / блаже́нную ма́терь на́шу Матро́ну, / я́же во дни безбо́жия и гоне́ния / непоколеби́мый столп благоче́стия и ве́ры бы́сть, / в немощне́м телеси́ су́щи, / си́лу Бо́жия благода́ти показа́ / и мно́гия лю́ди о́крест ея́ к Бо́гу приведе́, / к покая́нию и моли́тве о земли́ Росси́йстей всех призва́ / и, та́ко сонм святы́х Моско́вских испо́лнивши, / яви́ся при́сная о нас пред Бо́гом печа́льница / и те́плая моли́твенница.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся: / моли́ся, Влады́чице, / со апо́столы и пра́ведною Матро́ною, / поми́ловати ду́ши на́ша.

Тропа́рь, глас 2:

Бо́гом умудре́нную блаже́нную ста́рицу Матро́ну, / земли́ Ту́льския процвете́ние / и гра́да Москвы́ пресла́вное украше́ние, / восхва́лим дне́сь, ве́рнии. / Сия́ бо, све́та дневна́го не позна́вши, / све́том Христо́вым просвети́ся / и да́ром прозре́ния и исцеле́ния обогати́ся. / Пресе́льница же и стра́нница на земли́ бы́вши, / ны́не в черто́зех Небе́сных Престо́лу Бо́жию предстои́т / и мо́лится о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника, два́жды. Сла́ва, святы́я. И ны́не, пра́здника. А́ще кроме́ пра́здника, тропа́рь святы́я, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

Мо́щи твоя́ источа́ют всем боля́щим исцеле́ние, / приходя́щим ве́рою и прося́щим посеще́ния твоего́, / ма́ти пра́ведная и досточу́дная Матро́но. / Те́мже твои́ми моли́твами испроси́ и нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Ра́дуйся, А́нгелом ра́дость ми́ра прие́мшая, / ра́дуйся, ро́ждшая Творца́ Твоего́ и Го́спода, / ра́дуйся, сподо́бльшаяся бы́ти Ма́ти Бо́жия.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 6:

Прииди́те, ве́рных мно́жества, / дне́сь пра́ведную ста́рицу благоче́стно восхва́лим, / и́стинную уго́дницу Христо́ву, полки́ бесо́в отгна́вшую, / ны́не же со А́нгелы ликовству́ющую и Христу́ непреста́нно моля́щуюся, / и с любо́вию той возопии́м: / не забу́ди нас, ра́досте на́ша, ма́ти блаже́нная Матро́но, / восхваля́ющих и чту́щих свяще́нную па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

При́зри на нас, неду́гующих, Всенепоро́чная, / и исцели́ боле́зни на́ша душе́вныя, вку́пе же и теле́сныя, / да возвели́чим Тя, возвели́чившую все челове́чество.

Велича́ние: Велича́ем тя, / свята́я пра́ведная ста́рице Матро́но, / и чтим святу́ю па́мять твою́, / ты бо мо́лиши о нас, / Христа́, Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный:

Блаже́нни непоро́чнии в пу́ть, / ходя́щии в зако́не Госпо́дни.

Блаже́нни испыта́ющии свиде́ния Его́, / всем се́рдцем взы́щут Его́.

Благослове́н еси́, Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.

Вразуми́ мя, и испыта́ю зако́н Твой / и сохраню́ и всем се́рдцем мои́м.

Глаго́лах о свиде́ниих Твои́х пред цари́ / и не стыдя́хся.

Боя́щиися Тебе́ у́зрят и возвеселя́тся, / я́ко на словеса́ Твоя́ упова́х.

Во век, Го́споди, сло́во Твое́ / пребыва́ет на Небеси́.

Жи́ва бу́дет душа́ моя́ и восхва́лит Тя / и судьбы́ Твоя́ помо́гут мне.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Рука́ Госпо́дня кре́пце веде́ тя путе́м ве́ры, / сего́ ра́ди сквозе́ те́рния и волчцы́ нече́стия, на земли́ на́шей оби́льно прозя́бшия, / неврежде́нно возшла́ еси́ в Небе́сныя оби́тели, ма́ти Матро́но блаже́нная.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Го́споди, откры́й о́чи мои́, / и уразуме́ю чудеса́ от зако́на Твоего́. Стих: Отврати́ о́чи мои́, е́же не ви́дети суеты́, в пути́ Твое́м живи́ мя. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 104.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Свята́я сла́вная ста́рице Матро́но, / гра́да Москвы́ похвало́ / и Руси́ святы́я моли́твеннице, / в многоразли́чных ну́ждах нам помози́, / коему́ждо поле́зная да́рующи / во спасе́ние душ на́ших.

Кано́н пра́здника или́ Богоро́дицы на 6 и святы́я на 8.

Кано́н святы́я, глас 8.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Бо́же Всеми́лостиве, сподо́би ны, недосто́йныя, / воспе́ти уго́дницу Твою́ Матро́ну, / на́шу изря́дную пред Тобо́ю хода́таицу и моли́твенницу.

Любо́вию ко Христу́ от младе́нческих пеле́н уязви́лася еси́ / и Тому́ неле́ностно в житии́ твое́м служи́ла еси́, ма́ти блаже́нная.

Избра́нный сосу́д Ду́ха Свята́го яви́лася еси́, / благода́ть бо Бо́жию от святы́я купе́ли до конца́ дний твои́х / при́сно усе́рдно возгрева́ла еси́, ма́ти блаже́нная.

Богоро́дичен: Арха́нгельски пе́снь Тебе́ пое́м, Чи́стая: / ра́дуйся, Обра́дованная, Мари́е, Ма́ти Христа́ Бо́га, / при́сно моля́щаяся за род наш.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Житие́м богоуго́дным и пра́ведным освяти́лася еси́, ма́ти блаже́нная, / те́мже и нам, с ве́рою к тебе́ прибега́ющим, / помози́ благода́ти Бо́жия испо́лнитися.

Христа́ Человеколю́бца, Его́же от ю́ности твое́я возлюби́ла еси́, ма́ти свята́я, / моли́ утверди́тися нам на ка́мени за́поведей Его́.

Це́ркве Зижди́тель Госпо́дь / светообра́зное ча́до церко́вное соде́ла тя, пра́ведная ма́ти, / и в любви́ Свое́й утверди́ тя, я́ко Человеколю́бец.

Богоро́дичен: Небеси́ и земли́ Цари́це, Богоро́дице Де́во, / и Це́ркве покро́ве всемо́щный, / утверди́ оби́тель сию́ непоколеби́мо во благоче́стии пребыва́ти.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Седа́лен, глас 4:

По и́мени твоему́, Матро́но блаже́нная, житие́ твое́ бы́сть, / скита́ния бо, поноше́ния и ско́рби ни во что же вмени́вши, / госпожа́ яви́лася еси́ не то́кмо и́менем, но и ду́хом. / Те́мже и вся потре́бная Ца́рствия ра́ди Бо́жия стяжа́ла еси́ / и Бо́гом обогати́лася еси́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Ны́не, ра́дуйся, Тебе́ зове́м, Влады́чице, / гре́шником погиба́ющим исправле́ние / и нам, велича́ющим Тя, спасе́ние.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Смотре́ние Бо́жие на тебе́ осо́бь явле́но бы́сть, ма́ти блаже́нная, / я́ко сле́па и не́мощна те́лом су́щи, / да́ром прозре́ния и чуде́с обогати́лася еси́ / и венце́м нетле́нным от Го́спода украси́лася еси́.

Мудрова́ния плотска́я презре́ла еси́, блаже́нная, / оба́че му́дростию, е́юже Госпо́дь умудря́ет слепцы́, / изря́дно обогати́лася еси́.

Я́ко алава́стр ми́ра, облагоуха́ющ преде́лы Росси́йския, / ве́мы тя, Матро́но пра́ведная, / стека́ются бо к тебе́ со всех конце́в лю́дие земли́ на́шея, заступле́ния прося́ще.

Богоро́дичен: Блажи́м Тя, вси ро́ди, Пресвята́я Де́во, / погиба́ющих взыску́ющую, немощны́х врачу́ющую и си́рых заступа́ющую.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою / Твой мир пода́ждь нам, / Человеколю́бче.

Христо́с, Свет И́стинный, / ум твой, свята́я ма́ти, просвети́л е́сть к разуме́нию повеле́ний Его́, / те́мже служи́ти Ему́ в житии́ твое́м усе́рдно потща́лася еси́.

Све́том Христо́вым озаря́ема, / в ми́ре сем, безбо́жнем и грехолюби́вем, / яви́лася еси́ я́ко столп о́гнен, светя́й во тьме́, пра́ведная Матро́но.

Я́ко звезда́ многосве́тлая, возсия́ла еси́ в житии́ твое́м, пра́ведная Матро́но, / указу́ющи и́стинный пу́ть люде́м заблу́ждшим. / Си́це и ны́не, в Небе́сных оби́телех водвори́вшися, / моли́ просвети́ти и спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Свет ро́ждшая Боже́ственный и Преве́чный, Богоневе́сто, / разреши́ мглу прегреше́ний на́ших.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Моли́твы при́сно к Бо́гу вознося́щи, / вся ну́жды и печа́ли Тому́ возвеща́ла еси́, пра́ведная ма́ти, / и, я́ко Ио́на во чре́ве ки́тове, в ско́рби ве́лией вопия́ла еси́: / Бо́же, из глубины́ зол возведи́ мя.

По́мощию Бо́жиею вся ну́жды смире́нне претерпе́вши, пра́ведная Матро́но, / вра́жию си́лу моли́твою твое́ю победи́ла еси́. / Те́мже, ны́не неоску́дно благода́ть Христо́ву прие́мши, / моли́ся, е́же от злоде́йства диа́вольскаго нам изба́витися.

Мно́гими по́двиги твои́ми, пра́ведная Матро́но, ста́ла еси́ проти́ву ко́зней диа́вольских, / бра́нь веду́щи с миродержи́телем тьмы́ ве́ка сего́. / Те́мже о нас ны́не моли́ся, да прии́мем вся ору́жия Бо́жия / и возмо́жем проти́витися во дни лю́тыя духово́м зло́бы поднебе́сным.

Богоро́дичен: А́да и сме́рти Победи́теля ро́ждшая, Пречи́стая Де́во, / моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́ / враго́в злоде́йствия нас изба́вити.

Конда́к, глас 7:

К служе́нию Христо́ву / от чре́ва ма́терня предызбра́нная, / пра́ведная Матро́но, / стезе́ю скорбе́й и печа́лей ше́ствующи, / тве́рдую ве́ру и благоче́стие яви́вши, / Бо́гу угоди́ла еси́. / Те́мже, почита́юще па́мять твою́, мо́лим тя: / помози́ и нам в любви́ Бо́жии пребыва́ти, / ста́рице блаже́нная.

Пе́снь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Возгоре́ся нече́стие в земли́ на́шей, / я́ко пла́мень дре́вле в пещи́ вавило́нстей, / ве́ру оте́ческую в лю́дех тща́щееся попали́ти, / ты же, блаже́нная, приходя́щих к тебе́ науча́ла еси́ ве́рою воспева́ти: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богопроти́внии мучи́телие, от зако́на Бо́жия отсту́пльшии, / о́гнь гоне́ний во стране́ на́шей возжго́ша, / ты же, пра́ведная Матро́но, приходя́щим к тебе́ си́лою Христо́вою ро́су духо́вную подава́ла еси́, / да не попале́ны до конца́ бу́дут, но при́сно воспева́ют: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

А́нгелу Бо́жию, / в пещи́ вавило́нстей отроко́м дре́вле пла́мень о́гненный угаси́вшему, / уподо́билася еси́ блаже́нная, / росси́йским бо лю́дем во дни нече́стия моли́твами твои́ми / от злобо́жнаго языковре́дия неврежде́нным бы́ти споспе́шествова́ла еси́, науча́ющи взыва́ти: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: К покро́ву Твоему́ прибега́ем, Де́во, купино́ неопали́мая, / грехи́ на́ша, я́ко те́рние зловре́дное, попали́ моли́твами Твои́ми, / да чи́стым се́рдцем взыва́ем: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и а́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Царя́ Небе́снаго измла́да возлюби́ла еси́ / и Тому́ до конца́ дний свои́х со тща́нием служи́ла еси́, блаже́нная. / Ны́не же с ли́ки а́нгельскими при́сно пое́ши: / Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

За́поведи Госпо́дни усе́рдне соблюда́ющи, / столп благоче́стия Росси́и яви́лася еси́, ма́ти блаже́нная, / я́коже о тебе́ предрече́ кроншта́дтский пра́ведник, / с ни́мже превозно́сиши Христа́ во ве́ки.

Мно́зи лю́дие росси́йстии, плене́ннии безбо́жием, / моли́твами твои́ми, пра́ведная Матро́но, на пу́ть спасе́ния возврати́шася / и, в ве́ре пра́вей укрепи́вшеся, Триеди́ному Бо́гу воспе́ша: / Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Ро́ждшую Царя́ Небе́снаго, / я́вльшагося в мир взыска́ти нас, погиба́ющих, / Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу / Тя испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

О чу́до ве́лие, ко́сти сухи́я источа́ют исцеле́ния / и тле́нное естество́ дух наш к Нетле́нному Бо́гу возво́дит. / Сего́ ра́ди Матро́ну блаже́нную велича́ем.

Град Москву́ и оби́тель Покро́ва Пресвяты́я Богоро́дицы, / иде́же почива́ют честны́я мо́щи твоя́, пра́ведная Матро́но, / сохрани́ от вся́ких напа́стей и зол / и утверди́ в пра́вей ве́ре и благоче́стии всех, почита́ющих тя.

Приими́ на́ше недосто́йное моле́ние, Матро́но блаже́нная, / и, я́коже обеща́лася еси́, хода́тайствуй пред Го́сподем поле́зная нам дарова́ти, / да с тобо́ю сподо́бимся в селе́ниих ра́йских сла́вити Святу́ю Тро́ицу.

Богоро́дичен: И́стинную избра́нницу Твою́, Богома́ти, ве́мы Матро́ну блаже́нную: / сия́ бо в де́нь почита́ния ико́ны Твоея́ Скоропослу́шницы роди́ся, / в хра́ме Успе́ния Твоего́ крести́ся, / о́браз Твой Взыска́ние поги́бших тща́нием ея́ написа́ся, / та́же и те́лом во оби́тели честна́го Покро́ва Твоего́ почива́ет / и мо́лится о душа́х на́ших.

Свети́лен:

А́нгели пресве́тлии вознесо́ша святу́ю ду́шу твою́, блаже́нная Матро́но, к Престо́лу Царя́ сла́вы, / иде́же торжеству́еши со все́ми святы́ми и мо́лишися о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Свет и́стинный ро́ждшая, Богоро́дице, / помраче́нных нас тьмо́ю грехо́вною просвети́ / и прича́стники ве́чных благ соде́лай.

На хвали́тех стихи́ры пра́здника 3 и святы́я 3. А́ще кроме́ пра́здника, стихи́ры святы́я на 4.

Стихи́ры святы́я, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Прииди́те, ве́рнии, / ста́рицу блаже́нную Матро́ну вси согла́сно восхва́лим, / я́же в житии́ свое́м / попече́ние изря́дное о лю́дех показа́, / и ны́не прибега́ющим к ней благода́тная дея́ния явля́ет, / та́же, в ли́це святы́х водворя́ющися, / Престо́лу Бо́жию при́сно предстои́т / и мо́лится о спасе́нии душ на́ших.

При́сно в Бо́га богатя́щися, / благода́ти Бо́жия испо́лньшися, / мно́гия лю́ди, неду́жныя те́лом, / здра́вы сотвори́ла еси́, / та́же проти́ву сил вра́жиих, / досажда́ющих душа́м челове́ческим, / вои́тельница дерзнове́нная / вои́стину показа́лася еси́, / Матро́но, ста́рице богоблаже́нная.

Лише́ния, гоне́ния / и уничиже́ния от безбо́жных, / беды́ от сро́дник и бли́жних / Христа́ ра́ди претерпе́ла еси́, / Ему́же и жи́знь свою́ вве́ривши, / богоблаже́нная ста́рице Матро́но, / о творя́щих тебе́ напа́сти / дерзнове́нно моли́лася еси́, / да в ра́зум и́стины прии́дут и спасу́тся.

Сла́ва, глас и подо́бен то́йже:

О, пресла́внаго чудесе́! / О, та́инства неизрече́ннаго! / Слепорожде́нная Матро́на пресла́вная, / духо́вныма очи́ма во́лю Бо́жию прозира́ющая, / та́йная душ челове́ческих зрит / и по́мощь изря́дную, коему́ждо потре́бную, подае́т. / Да ки́йждо, от нея́ благодея́ние прие́мый, / Триеди́наго Бо́га усе́рдно просла́вит / и досто́йную хвалу́ Ему́ принесе́т.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

О, пресла́внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ца, / от святы́х сро́дников на́ших умоля́емая, / до ны́не зе́млю Ру́сскую покрыва́ет / и ли́ка Своего́ изображе́ния ми́лостивно обогаща́ет. / О Влады́чице Держа́вная! / Не преста́ни и на бу́дущее вре́мя / во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия / ми́лости и чудеса́ излива́ти до ве́ка. Ами́нь.

НА ЛИТУРГИ́И

Слу́жба пра́здника и святы́я.

Проки́мен, глас 3: Госпо́дь Просвеще́ние мое́ и Спаси́тель мой, / кого́ убою́ся? Стих: Госпо́дь Защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 208. Аллилу́ия, глас 6: Госпо́дь реши́т окова́нныя, Госпо́дь умудря́ет слепцы́. Стих: Возведо́х о́чи мои́ в го́ры, отню́дуже прии́дет по́мощь моя́. Ева́нгелие от Луки, зача́ло 33. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

Моли́тва

О блаже́нная ма́ти Матро́но, душе́ю на Небеси́ пред Престо́лом Бо́жиим предстоя́щи, те́лом же на земли́ почива́ющи и да́нною ти свы́ше благода́тию разли́чная чудеса́ источа́ющи, при́зри ны́не ми́лостивным твои́м о́ком на ны, гре́шныя, в ско́рбех, боле́знех и грехо́вных искуше́ниих дни своя́ иждива́ющия, уте́ши ны, отча́янныя, исцели́ неду́ги на́ша лю́тыя, от Бо́га нам по грехо́м на́шим попуща́емыя, изба́ви нас от мно́гих бед и обстоя́ний, умоли́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́ прости́ти нам вся на́ша согреше́ния, беззако́ния и грехопаде́ния, и́миже мы от ю́ности на́шея да́же до настоя́щаго дне и часа́ согреши́хом, да твои́ми моли́твами получи́вше благода́ть и ве́лию ми́лость, просла́вим в Тро́ице Еди́наго Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святая праведная Матрона Московская 

Матрона Димитриевна Никонова родилась в 1881 году в селе Себино Тульской губернии в богобоязненной крестьянской семье. Это село расположено в двадцати километрах от Куликова поля. Будучи слепой от рождения, Матрона с младенческих лет получила от Бога дарование духовного зрения, проникновения в тайны Промысла Божия. Благодать, почившая на ней, проявилась в дарах молитвы, духовного рассуждения, ведения, прозорливости. К ней рано стали обращаться за советом – сначала местные жители, а затем и приезжие из других краев. На семнадцатом году у Матронушки внезапно отнялись ноги и она навсегда лишилась возможности ходить; однако она никогда не роптала из-за своих недугов, смиренно неся крест, данный ей от Бога.

В 1925 году Матрона уезжает в Москву, ставшую местом ее подвижнического служения и праведной кончины. Преследуемая безбожниками, Матрона была вынуждена постоянно менять место жительства, находя приют в домах верующих. Нескончаемым потоком шли к Матронушке люди, жаждавшие духовного врачевания, наставления, молитвенной помощи. По ее молитвам совершались исцеления немощных, расслабленных, страждущих от болезней душевных и телесных. Ее пророчества и предсказания многим людям помогли избежать опасности и гибели, найти верный путь в непростых обстоятельствах. До наших дней сохранились многочисленные свидетельства об этих чудесных событиях.

После ее праведной кончины, последовавшей в 1952 году, к могиле Матроны на Даниловском кладбище приходило множество людей, почитание почившей росло, совершались чудеса и исцеления. В 1999 году определением Патриарха Московского и всея Руси старица Матрона Московская была причислена к лику праведных для местного церковного почитания в г. Москве и Московской епархии. Честные мощи блаженной почивают в Покровском ставропигиальном женском монастыре города Москвы. Память святой праведной блаженной Матроны Московской совершается в день ее преставления – 19 апреля, в день тезоименитства – 9 ноября, а также в соборах Московских и Тульских святых.

Служба святой праведной Матроне составлена Синодальной Богослужебной комиссией и утверждена Святейшим Патриархом Московским и всея Руси Алексием II и Священным Синодом Русской Православной Церкви 26 декабря 2001 года.


Источник: Минея дополнительная. Вып. 1. - Москва : Издательский совет Русской православной церкви, 2005. - 416 с. ISBN 5-94625-058-2

Комментарии для сайта Cackle