27. О блуде
Блуд же и всякое непотребство воспрещаем, как действия противозаконные. Ибо слышим, что божественный Павел взывает: «блуд же и всяка нечистота... ниже да именуется в вас, якоже подобает святым» (Еф. 5, 3); и еще: «да не кто блудодей или сквернитель, якоже Исав» (Евр. 12, 16); и: «честна женитва во всех, и ложе нескверно: блудником же и прелюбодеем судит Бог» (Евр.13, 4). И в Послании к Коринфянам говорит: «аще некий брат именуем будет блудник, или лихоимец, или идолослужитель, или досадитель, или пияница, или хищник, с таковым ниже ясти» (1Кор. 5, 11). За сие-то непотребство Апостол впадшего в блуд предал сатане и ясно взывает: «аще кто Божий храм растлит, растлит сего Бог: храм бо Божий свят есть, иже есте вы» (1Кор. 3, 17). А сим повелевает всячески избегать и непотребства, ибо говорит: «или не весте, якоже прилепляяйся блудодейце, едино тело есть? будета бо, рече, оба в плоть едину: прилепляяйся же Господеви, един дух есть. Бегайте блудодеяния, всяк бо грех, егоже аще сотворит человек, кроме тела есть, а блудяй в свое тело согрешает» (1Кор.6, 16–18). То же учение преподал Апостол и галатам: «явлена же суть дела плотская, яже суть прелюбодеяние, блуд, нечистота, студодеяние, идолослужение, чародеяния, вражды, рвения, завиды, ярость, разжжения, распри, зависти, ереси, убийства, пиянство, безчинни кличи и подобныя сим: яже предглаголю вам, якоже и предрекох, яко таковая творящии Царствия Божия не наследят» (Гал. 5, 19–21).
А Василид, Карпократ, Епифан, Продик и прочие учители невоздержания и беззакония не знали сего, вводили же противное сему узаконение, явно восставая против законов Духа. Но Апостол, согласно с сказанным, писал и к ефесянам, ибо говорил: «сие убо глаголю и послушествую о Господе, ктому не ходити вам, якоже и прочии язы́цы ходят в суете ума их, помрачени смыслом, суще отчуждени от жизни Божия, за невежество сущее в них, за окаменение сердец их: иже в нечаяние вложшеся предаша себе студодеянию, в делание всякия нечистоты в лихоимании: вы же не тако познаете Христа, аще убо слышасте Его, и о Нем научистеся, якоже есть истина о Иисусе: отложити вам, по первому житию, ветхаго человека, тлеющаго в похотех прелестных», и так далее (Еф. 4, 17–22); и чрез несколько слов: «сие бо да весте, яко всяк блудник, или нечист, или лихоимец, иже есть идолослужитель, не имать достояния в Царствии Христа и Бога» (Еф.5, 5). И к филиппийцам писал следующее: «прочее, братие, елика суть истинна, елика честна, елика добра, елика праведна, елика пречиста, елика прелюбезна, елика доброхвальна, аще кая добродетель и аще кая похвала, сия помышляйте: имже и научистеся и приясте и слышасте и видесте во мне» (Флп. 4, 8–9). Также к колоссянам пишет: «умертвите уды ваша, яже на земли: блуд, нечистоту, страсть, похоть злую и лихоимание, еже есть идолослужение, ихже ради грядет гнев Божий на сыны противления» (Кол. 3, 5–6). И ветхозаветное Писание в законоположении согласно с новозаветным. Сам Бог говорит: «будете святы, яко свят есмь Аз» (Лев. 11, 45); и: «не внимай злей жене: мед бо каплет от устен жены блудницы, яже на время наслаждает твой гортань: последи же горчае желчи обрящеши» (Притч. 5, 3–4.). Можно же найти и тысячи других мест, осуждающих непотребство. Сии же скверные и злоименные еретики именовали непотребство даже и таинственным общением.