Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Вознесению Господню
Тропарь, глас 4
Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.
Перевод: Вознесся Ты во славе, Христе Боже наш, радости исполнив учеников обещанием Святого Духа, по утверждении их благословением[1], в том, что Ты – Сын Божий, Искупитель мира. [1] Отсылка к словам: «И, подняв руки Свои, благословил их. И когда благословлял их, стал отдаляться от них и возноситься на небо» (Лк.24:50-51).
Кондак, глас 6
Е́же о нас испо́лнив смотре́ние,/ и я́же на земли́ соедини́в Небе́сным,/ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ника́коже отлуча́яся,/ но пребыва́я неотсту́пный,/ и вопия́ лю́бящим Тя:// Аз есмь с ва́ми и никто́же на вы.
Перевод: Исполнив весь замысел о нашем спасении, и то что на земле соединив с небесным, вознесся Ты во славе, Христе, Боже наш, совсем не оставляя нас, но пребывая неразлучно и взывая любящим Тебя: «Я – с вами и никто – против вас!»
Недели святых отцов I Вселенского Собора
Тропарь, глас 8
Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш,/ свети́ла на земли́ отцы́ на́ша основа́вый,/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый,// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.
Кондак, глас 8
Апо́стол пропове́дание, и оте́ц догма́ты,/ Це́ркви еди́ну ве́ру запечатле́ша,/ я́же и ри́зу нося́щи и́стины,/ истка́ну от е́же свы́ше богосло́вия,// исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.
Апостолу Карпу, епископу Берийскому
Тропарь, глас 3
Апо́столе святы́й Ка́рпе,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.
Перевод: Апостол святой Карп, умоли милостивого Бога, да согрешений прощение подаст Он душам нашим.
Кондак, глас 4
Я́ко звезду́ пресве́тлую, Це́рковь всегда́ стяжа́ тя, апо́столе Ка́рпе,/ чуде́с твои́х многоподава́нием просвеща́ема,// спаси́ ве́рою чту́щих па́мять твою́.
Перевод: Как звезду пресветлую Церковь всегда имеет тебя, Апостол Карп, обильным явлением чудес твоих просвещаясь. Спаси почитающих с верой память твою.
Мученику Георгию Новому, Софийскому, Болгарскому
Тропарь, глас 4
В терпе́нии многоиску́снем, блаже́нне му́чениче Гео́ргие,/ огнеиску́сную смерть претерпе́л еси́/ и по кончи́не твое́й вене́ц от Христа́ нетле́нный/ с му́ченическими ли́ки прия́л еси́./ И ны́не, на земли́ кро́тких досто́йно водворя́яся,/ Христа́ Бо́га о нас непреста́нно моли́,// и́же ве́рою покланя́ющихся ра́це мо́щей твои́х.
Перевод: В терпении многоопытном, блаженный мученик Георгий, ты претерпел смерть в огне и после кончины твоей принял нетленный венец от Христа вместе с собранием мучеников. И сейчас, достойно поселяясь на земле кротких (Мф.5:5), Христа Бога не переставая моли о нас, с верою поклоняющихся раке с мощами твоими.
Ин тропарь, глас 4
Боже́ственным жела́нием от ю́наго во́зраста/ весь сам себе́ Го́сподеви возложи́в,/ в моли́твах и посте́х о́браз быв доброде́тели,/ бога́тство же, и сла́ву, и доброро́дство теле́сное, я́ко не су́щее, презре́в,/ и Христа́ еди́наго от души́ возлюби́л еси́,/ и Того́, и́стиннаго су́ща Бо́га, в Тро́ице покланя́ема,/ пред нечести́выми ту́рки пропове́дал еси́,/ и, срацы́нскую ве́ру, и зако́ны Моаме́фовы под нога́ми попра́в/ и мучи́теля ужаси́в,/ муче́ния венце́м украси́вся, сла́вне,/ к Небе́сным восте́кл еси́ ликостоя́нием,/ прему́дре Гео́ргие./ Моли́ Христа́ Бо́га/ сохрани́ти оте́чество твое́ и спасти́ лю́ди и град,// и́же твоя́ по́двиги при́сно почита́ющия.
Перевод: Устремившись к Богу и с юного возраста предав всего себя Господу, в молитвах и постах ты был примером добродетели, богатством же, и славой, и красотой телесной ты пренебрег, как незначащими, и Христа единого от души возлюбил ты и Его, истинного сущего Бога, в Троице поклоняемого, перед нечестивыми турками ты проповедал, и мусульманскую веру и законы Магомета поправ ногами и тем ужаснув мучителей, ты украсился мученическим венцом, прославляемый, и поднялся на Небеса к ангельскому сонму, премудрый Георгий. Моли Христа Бога сохранить Отечество твое и спасти город и людей, которые всегда почитают твои подвиги.
Ин тропарь, глас 4
Боже́ственною уя́звлен любо́вию,/ прему́дре Гео́ргие сла́вне,/ Христа́ Бо́га нечести́вым пропове́дал еси́/ и злоче́стие ту́рское нога́ми попра́л еси́;/ муче́ния же венце́м украси́вся,/ к Небе́сным восте́кл еси́ ликостоя́нием./ Моли́ Христа́ Бо́га/ сохрани́ти оте́чество твое́, град и лю́ди,// по́двиги твоя́ при́сно почита́ющия.
Перевод: Божественной пленен любовью, премудрый Георгий прославляемый, ты проповедал Христа нечестивым и попрал ногами турецкую ересь, мучения же венцом украсившись, ты поднялся на Небеса к ангельскому сонму. Моли Христа Бога сохранить Отечество твое и спасти город и людей, которые всегда почитают твои подвиги.
Кондак, глас 2
Вы́шния сла́вы жела́я, многострада́льне Гео́ргие,/ агаря́нскую пре́лесть поплева́в, попра́л еси́/ и побе́ды вене́ц прия́л еси́,/ А́нгелом ны́не свеселя́ся и му́чеником соводворя́яся,// с ни́миже Христу́ Бо́гу моли́ся непреста́нно о всех нас.
Перевод: Желая небесной славы, многострадальный Георгий, мусульманское заблуждение ты, оскорбив, попрал и получил венец победы, радуясь сейчас вместе с Ангелами и поселяясь вместе с мучениками, с ними же Христу Богу молись не переставая обо всех нас.
Ин кондак, глас 4
Я́ко звезда́ пресве́тлая, яви́лся еси́ непреле́стная ми́рови,/ пра́веднаго со́лнца Христа́ возвеща́ющи страда́нии твои́ми, страстоте́рпче,/ вели́кий му́чениче Христо́в Гео́ргие,/ и пре́лесть погаси́л еси́ срацы́нскую,/ и Моаме́фова преда́ния и зако́ны под нога́ми твои́ми попра́л еси́,/ и беззако́ннаго царя́ и мучи́телей ужаси́л еси́ кре́пким твои́м терпе́нием,/ и ве́рным подае́ши свет,/ моля́ся к Бо́гу непреста́нно// о всех нас.
Перевод: Как преяркая и неблуждающая звезда ты явился миру, возвещая своими мучениями праведное солнце Христа, страстотерпец и великий мученик Христов Георгий, и заблуждение угасил ты мусульманское, и Магометовы обычаи и законы ногами своими попрал ты, и беззаконного царя и мучителей привел в ужас великим твоим терпением, и верующим подаешь свет, молясь к Богу непрестанно обо всех нас.
Преподобному Макарию, игумену Калязинскому
Тропарь, глас 8
Плотска́я мудрова́ния, о́тче Мака́рие,/ воздержа́нием и бде́нием умертви́л еси́,/ ме́сто бо, на не́мже по́ты твоя́ излия́л еси́,/ я́ко труба́ вопие́т к Бо́гу,/ пове́дающи твоя́ исправле́ния,/ и по сме́рти честны́я твоя́ мо́щи источа́ют исцеле́ния./ Те́мже вопие́м ти́:// моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Помышления плотские, отец Макарий, воздержанием и бдением ты умертвил, место же, на котором ты проливал свой пот, как труба взывает к Богу, повествуя о твоих подвигах, и после смерти чтимые твои мощи источают исцеления. Потому восклицаем тебе: моли Христа Бога о спасении душ наших.
Ин тропарь, глас 2
Я́ко дре́во насажде́но при вода́х воздержа́ния,/ струя́ми слез твои́х напая́емь,/ преподо́бне о́тче Мака́рие,/ се́яв бо со слеза́ми, в ра́дости жне́ши доброде́тельныя рукоя́ти,/ тем Вели́кий Мздода́вец плоды́ трудо́в твои́х прия́т/ и в жи́тницах Небе́сных тя сокро́вище положи́,/ но помина́й чту́щих любо́вию пресве́тлую па́мять твою́/ и моли́ Святу́ю Тро́ицу, преподо́бне Мака́рие,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как дерево, посаженное у источника вод (Пс.1:3) воздержания, потоками слез твоих орошаемое, преподобный отче Макарий, ибо, сеяв со слезами, ты пожинаешь с радостью (Пс.125:5) снопы добродетелей, потому Великий Податель наград принял плоды трудов твоих и положил тебя как сокровище в хранилищах Небесных, но поминай почитающих с любовью пресветлую память твою и моли Святую Троицу, преподобный Макарий, о спасении наших душ.
Ин тропарь, глас 8
Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́,/ Мака́рие о́тче наш, моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Слез твоих потоками ты возделал бесплодную пустыню и из глубины стенаниями плод трудов своих умножил во сто крат, и сделался светилом вселенной, сияя чудесами, Макарий, отче наш; моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 2
Вы́шних жела́я, воздержа́нием и труды́, и по́ты наслади́вся,/ жела́ние пло́ти твоея́ обузда́в,/ чуде́с дар прие́м от Христа́ Бо́га,/ свети́льник яви́лся еси́ пресве́тлый./ Те́мже Христо́ва Це́рковь пе́сньми сла́вит тя,// преподо́бне Мака́рие, о́тче наш.
Перевод: Стремясь к небесному, воздержанием, трудами и потом молитвенным насладился, желания плоти твоей обуздав и приняв дар чудотворений от Христа Бога, ты оказался преярким светильником. Потому Христова Церковь в песнопениях прославляет тебя, преподобный Макарий, отец наш.
Ин кондак, глас 8
Я́ко фи́никс псало́мский во удо́лиих по́стнических процве́л еси́,/ трудо́в свои́х по́ты, я́ко плоды́ духо́вными, возвели́чил еси́ над все́ми Бо́га,/ но я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице,/ помина́й нас, чту́щих любо́вию святу́ю па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, преподо́бне Мака́рие, о́тче наш.
Перевод: Как пальма из псалма (Пс.91:13) в долинах постнических ты расцвел, по́том трудов своих, как духовными плодами, ты возвеличил над всеми Бога, но как имеющий дерзновение ко Святой Троице, вспоминай нас, почитающих с любовью святую память твою, да взываем к тебе: «Радуйся, преподобный Макарий, отче наш».
Молитва
О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Мака́рие! Не забу́ди убо́гих свои́х до конца́, но помина́й нас во святы́х свои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу. Помяни́ ста́до свое́, е́же сам упасл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад свои́х. Моли́ за ны, о́тче свяще́нный, за де́ти своя́ духо́вныя, я́ко име́я дерзнове́ние к Небе́сному Царю́. Не промолчи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя. Помина́й нас, недосто́йных, у Престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о нас ко Христу́ Бо́гу: и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо и те́лом преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти жив сый пребыва́еши. Не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих, и вся́кия пре́лести бесо́вския, и ко́зней диа́вольских, па́стырю наш до́брый. А́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима есть всегда, но свята́я твоя́ душа́ с а́нгельскими во́инствы, с безпло́тными ли́ки, с Небе́сными Си́лами у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся. Ве́дуще бо тя вои́стину и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: е́же моли́тися о нас Всеси́льному Бо́гу о по́льзе душ на́ших и испроси́ти вре́мя на покая́ние, и о невозбра́нном преи́тии от земли́ на Не́бо, мыта́рств же го́рьких, бесо́в возду́шных князе́й и ве́чныя му́ки изба́витися, и Небе́сному Ца́рствию насле́дником бы́ти со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́: Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Безнача́льным Его́ Отцо́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Умиление» Псково-Печерской
Тропарь, глас 4
К Богоро́дице с умиле́нием припаде́м,/ вси, грехми́ обремене́ннии,/ чудотво́рную Ея́ ико́ну Умиле́ния облобыза́юще/ и вопию́ще со слеза́ми:/ Влады́чице, приими́ моле́ние недосто́йных раб Твои́х/ и пода́ждь нам, прося́щим,// ве́лию Твою́ ми́лость.
Перевод: К Богородице коленоприклоненно припадем все, обремененные грехами, чудотворную Ее икону Умиления целуя и взывая со слезами: «Владычица, прими молитву недостойных рабов Твоих и подай нам, просящим, великую Твою милость».
Кондак, глас 6
Не и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во,/ Ты нам помози́,/ на Тебе́ наде́емся/ и Тобо́ю хва́лимся,/ Твои́ бо есмы́ раби́,// да не постыди́мся.
Перевод: Не имеем иной помощи, не имеем иной надежды, кроме Тебя, Владычица. Ты нам помоги: на Тебя надеемся и Тобою хвалимся, ибо мы – Твои рабы; да не постыдимся!
Молитва
О, Преблагослове́нная Де́во Богоро́дице Влады́чице! Ма́ти всех стра́ждущих и боле́знующих се́рдцем! Страны́ на́шея и гра́да Защи́тнице! Оби́тели Пско́во-Пече́рския красото́ и сла́во! При́зри на нас смире́нных, обремене́нных грехи́ мно́гими, отягче́нных скорбьми́ и печа́лями, и с сокруше́нием и слеза́ми взира́ющих на пречи́стый лик Твой, в чудотво́рней ико́не явле́нный. Сохрани́ от вся́каго зла святу́ю оби́тель сию́, ю́же преподо́бный Корни́лий со ста́рцы Ма́рком и Ио́ною Тебе́ вручи́ и всех в ве́ре и наде́жде подвиза́ющихся в ней. Спаси́ и град сей, и вся лю́ди, правове́рно живу́щия и к Тебе́ прибега́ющия, от наше́ствия иноплеме́нных, от вся́каго стра́ха и тру́са, от мо́ра и гла́да, от злых челове́к и вся́ческой ско́рби. Прини́кни к нам милосе́рдием Твои́м, я́ко ли́ком Твои́м Боже́ственным любе́зно прини́кла еси́ к лани́те Богомладе́нца. Согре́й нас дыха́нием Твоея́ любве́ и никогда́ же отступа́й от нас, ни в сей жи́зни, ни в бу́дущей, да ча́юще Твою́ всеси́льную Матери́нскую по́мощь, сподо́бимся безбе́дно дойти́ ве́чныя жи́зни и прославля́ть Небе́снаго Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
(Деян.20:16–18, 28–36; Ин.17:1–13)
Арий стал отвергать божество Сына Божия и Его единосущие Богу Отцу. На него поднялась вся Церковь; все верующие, во всех концах мира, едиными устами исповедали, что Господь Иисус Христос есть Сын Божий Единородный, Бог от Бога, рожден, не сотворен, единосущен Отцу.
Иной подумал бы, что это случайное какое-либо воодушевление на единомыслие; но эта вера прошла потом огненное испытание, когда на сторону ариан склонилась власть и знать. Ни огонь, ни меч, ни гонения не могли истребить ее, и она тотчас обнаружилась повсюдно всеми, коль скоро прекращалось давление внешней силы. Это значит, что она составляет сердце Церкви и сущность ее исповедания.
Слава Господу, хранящему в нас эту веру! Ибо пока она есть, мы еще христиане, хоть и худо живем; не станет ее – и христианству конец.
Притча дня
Ученик однажды спросил Старца:
— Как мне научиться разбираться в людях, — кому мне доверять и кого опасаться?
— Скажу тебе вначале, кого нужно опасаться, — сказал Старец. — Опасайся самого смиренного с виду! Когда увидишь, что кто-то кладет перед тобой поклоны, обнимает тебя и выказывает тебе свое необыкновенное расположение, того ты опасайся больше всего!
— Как же так, Старче? — удивился ученик. — Объясни мне!
— Потому что он первый и предаст тебя! — ответил Старец со вздохом.
— А кому же мне доверять? — спросил ученик.
— Доверяй тем, кто прост с тобой и говорит тебе правду, какая бы она ни была, эти люди первыми придут к тебе на помощь!
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. апостол Карп.
- Свт. Филарет Московский. Беседа в неделю 7-ю по Пасхе, по освящении храма Воскресения Христова.
- Прот. Вячеслав Резников. О единосущии Отца и Сына, Ин.17:1-3.
- Митр. Сурожский Антоний. Память Отцов I-го Вселенского Собора.
- О Вознесении Господнем и Пятидесятнице.
- Св. праведный Алексий Мечев. Слово в Неделю Святых Отец.
- Свт. Димитрий Ростовский. Поучение первое в неделю 7-ю по Пасхе, т. е. в неделю святых 318 отцев, собравшихся в Никее на Aрия.
- Прот. Димитрий Смирнов. Неделя 7-я по Пасхе.
- Еп. Виссарион (Нечаев). Единение верующих. Поучение в неделю отцов I-го Вселенского собора.
- Сщмч. Фаддей (Успенский). Слово в Неделю святых отец.
- Свящ. Иоанн Павлов. О православии и ересях. Память отцов I-го Вселенского собора.
- Еп. Митрофан (Зноско-Боровский). Неделя 7-я по Пасхе, отцов I-го Вселенского собора.
Развернуть
Основы православия
Тема 159. Виды молитвословий.
Условно молитвы можно подразделить на:
1. Просительные (самые популярные). Можно услышать такое мнение: зачем надоедать Богу своими просьбами, Господь и так знает, в чём мы имеем нужду? Или такое: обращаться к Богу нужно лишь в особых случаях, когда это действительно необходимо. Это крайности. Бог – наш любящий Отец и обращение к Нему – свидетельство нашей веры, доверия Ему.
К сожалению, люди часто просят у Бога тогда, когда уже никаких вариантов не остаётся, разделяя свою жизнь на ту, где мы обращаемся к Богу, и ту, где мы пытаемся обойтись без Него. Молитва же должна быть не последней надеждой, а первой реакцией.
2. Покаянные. Самая краткая из них: «Господи, помилуй».
3. Благодарственные (Лк.17:11-19). Пример: Благодарственные молитвы по Святом Причащении. Самое сложное – принимать трудности с благодарением, а мы даже за радости забываем благодарить Бога (принято за результат благодарить именно Бога). Какая самая «сильная» молитва? Благодарственная!
4. Славословные (ликование от встречи с Богом). Примеры: Алилуйя (евр. «Хвалите Господа»), славословие. На первом месте святыми отцами ставится молитва хвалебная. «Молясь, – поучает святитель Василий Великий, – не вдруг приступай к прошению… Начни славословием все Сотворившего». Один святой говорил, что лишь раз произнесённое «Слава Тебе, Боже» стоит десяти «Господи, помилуй».
Практический совет
Евангелие принято не только ежедневно читать, но и изучать толкования святых отцов или авторов, основывающихся на них. Перед чтением Св. Писания принято молиться Богу о просвещении ума: «Молитва пред и по прочтении Евангелия».
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2098
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Из многих опытов видно, что у тех, кто по страсти вступает в супружество, не бывает счастья: страсти остынут, и любовь исчезнет. Надобно избирать партию по разуму, с благочестивым намерением и молитвою ко Господу, чтобы жизнь провести в мире, согласии и любви…
Фото дня
Все жития
7:58Мч. Гео́ргия Нового. Обре́тение мощей преподобного Мака́рия, игумена Калязинского, чудотворца
0:41
Неделя Седьмая по Пасхе
Этот день в истории
1701 год — Петром I принимается Указ, положивший начало созданию государственной системы социальной защиты, «Об определении в домовых Святейшего Патриархата богадельни нищих, больных и престарелых».
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе