- Сщмч. Елевфе́рия, епископа, матери его мц. Анфи́и и мч. Кори́ва епарха (II)
- прп. Павла Латрийского (955)
- свт. Стефа́на исп., архиепископа Сурожского (VIII)
- Собор Крымских святых
- сщмч. Иларио́на (Троицкого), архиепископа Верейского (1929)
- Прп. Три́фона Пе́ченгского, Кольского (1583)
- Собор Кольских святых
- мч. Елевфе́рия Византийского (305–311)
- прп. Парда отшельника (VI)
- Сщмчч. Алекса́ндра Рождественского, Васи́лия Виноградова, Виктори́на Добронравова, пресвитеров (1937)
Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Священномученику Елевферию Иллирийскому
Тропарь, глас 4
И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, Богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д:/ сего́ ра́ди сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Елевфе́рие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: И нравам апостольским сопричастником, и престола их наследником став, делами ты, Богодухновенный, восхождения к созерцанию достиг; потому слово истины право возвещая, ты за веру пострадал до крови, священномученик Елевферий, ходатайствуй пред Христом Богом о спасении душ наших.
Кондак, глас 2
Я́ко удобре́ние свяще́нников, преподо́бне,/ и предувеща́ние страстоте́рпцев вси восхваля́ем/ и про́сим тя, священному́чениче Елевфе́рие,/ любо́вию па́мять твою́ пра́зднующия/ бед многообра́зных свободи́,// моля́ непреста́нно о всех нас.
Перевод: Как украшение священников, преподобный, и ободрение всех страстотерпцев, прославляем и просим тебя, священномученик Елевферий, от многообразных бед освободи (Елевферий от греч. ἐλεύθερος — «свободный») празднующих с любовью память твою, моля непрестанно обо всех нас.
Преподобному Павлу Латрийскому
Тропарь, глас 4
Я́ко Безпло́тных единовсе́льника/ и всем преподо́бным соо́бщника,/ всесла́вне Па́вле, пое́м тя и мо́лим тя:/ моли́ся всегда́ о нас,// я́ко да обря́щем ми́лость.
Перевод: Как поселившегося вместе с Бесплотными (ангелами) и всех преподобных собеседника, всеми прославляемый Павел, воспеваем тебя и молим: молись всегда о нас, чтобы мы обрели милость.
Кондак, глас 8
От ю́ности, му́дре, я́же па́че смы́сла вожделе́л еси́ му́жески,/ мирски́й мяте́ж оста́вил еси́/ и был еси́ Боже́ственнаго ра́ди жи́тельства Тро́ицы жили́ще/ и просвети́л еси́ ве́рою приступа́ющия тебе́.// Тем зове́м: ра́дуйся, Па́вле пребога́те.
Перевод: С юности, мудрый, мужественно возжелал ты превыше разума мирскую суету оставить и стал обителью Троицы из-за святой своей жизни, и просветил с верой приходящих к тебе. Потому взываем: «Радуйся, Павел преблаженный».
Святителю Стефану исповеднику, архиепископу Сурожскому
Тропарь, глас 4
Я́ко святи́тель со безпло́тными единожи́тель быв,/ священному́чениче Стефа́не,/ восприе́м бо Крест, я́ко ору́жие,/ и став кре́пко сопроти́в иконоукори́теля и духобо́рцев,/ не покланя́ющихся Пречи́стому О́бразу Христа́ Бо́га на́шего,/ и отсе́кл еси́ вся́ку е́ресь лука́вых./ Того́ ра́ди прие́м муче́ния вене́ц,/ изба́вил еси́ град твой Суро́ж от вся́кия неприя́зни./ И ны́не мо́лим тя, свя́те,/ да изба́виши нас от вся́ких злых искуше́ний, и бед,// и ве́чныя му́ки.
Перевод: Как святитель ты служил вместе с бесплотными (ангелами), священномученик Стефан, ибо взяв Крест, как оружие, и став твердо против иконоборца и духоборцев, не поклоняющихся Пречистому Образу Христа Бога нашего, отсек ты всякую ересь лукавых. Потому получил мученический венец, избавив город твой Сурож от всякого зла. И сейчас молим тебя, святой, избавь нас от всяких злых искушений и бед, и вечной муки.
Кондак, глас 3
Вы́шняго си́лою, свяще́нне, укрепи́вся,/ царе́ва низложи́л еси́ иконобо́рная шата́ния./ Днесь Суро́жу и нам ве́рным предлежа́т/ сла́ва и бога́тство, святы́я твоя́ мо́щи,/ и́хже свы́ше дароно́сят а́нгельстии чи́нове,/ пе́сньми и пе́нием славосло́вят тя,// вели́кий свяще́нный Стефа́не.
Перевод: Всевышнего силой, святитель, укрепившись, ты ниспроверг царскую иконоборческую ересь. Сегодня Сурожу и нам, верующим, вверяются слава и богатство - святые твои мощи, приносимые в дар ангельскими чинами, прославляющими молитвенными песнопениями тебя, великий святитель Стефан.
Молитва
О, свяще́нная главо́, кре́пкий наш моли́твенниче и засту́пниче, святи́телю о́тче Стефа́не, услы́ши нас, с ве́рою и любо́вию призыва́ющих тя. Помина́й нас у Престо́ла Вседержи́телева и не преста́й моли́тися за нас. Испроси́ предста́тельством твои́м у всеми́лостивейшаго Спа́са на́шего: мир Це́ркви Его́, па́стырем Бо́жиим ре́вность и си́лу, правосла́вней стране́ на́шей мир и спасе́ние. Умоли́ Небе́снаго Отца́ всем пода́ти коему́ждо благопотре́бен дар: ве́ру и́стинную, наде́жду тве́рдую, любо́вь неоску́дную, градо́в на́ших утвержде́ние, ми́ра умире́ние, от гла́да и губи́тельства избавле́ние, от наше́ствия иноплеме́нников сохране́ние, ю́ным благо́е в ве́ре возраста́ние, ста́рым и немощны́м утеше́ние и укрепле́ние, боля́щим исцеле́ние, си́рым и вдови́цам ми́лость и заступле́ние, бе́дствующим по́мощь. Не посрами́ нас во упова́нии на́шем, споспеше́ствуй, я́ко оте́ц чадолюби́вый, и нам понести́ благо́е и́го Христо́во во благоду́шии и терпе́нии и всех нас упра́ви в ми́ре и покая́нии непосты́дно живо́т свой сконча́ти и Ца́рствия Бо́жия насле́дницы бы́ти, иде́же ты ны́не водворя́ешися со А́нгелы и все́ми святы́ми, вы́ну хваля́ Бо́га в Тро́ице сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Собору Крымских святых
Тропарь, глас 4
Днесь све́тло красу́ется Це́рковь Кры́мская/ и ра́достно торжеству́ют правосла́вных мно́жества,/ соверша́я па́мять Таври́ческих всех святы́х,/ от апо́стол Христо́вых до ны́не просла́вленных,/ с ни́ми же новому́чеников и испове́дников ве́ка двадца́таго,/ и́хже предста́тельством и моли́твами/ да́руй, Го́споди, всем нам по́мощь Боже́ственную/ непоколеби́мы пребыва́ти в Правосла́вии,// Твою́ бога́тую ми́лость, благоде́нствие и спасе́ние душ на́ших.
Перевод: Сегодня светло празднует Церковь Крымская и радостно торжествует православный народ, совершая память всех святых Таврических, от апостолов Христовых до прославленных сейчас, с ними же новомучеников и исповедников двадцатого века, их представительством и молитвами даруй, Господи, всем нам помощь Божественную, чтобы непоколебимо пребывать в Православии, Твою богатую милость, благоденствие и спасение душ наших.
Кондак, глас 3
Я́ко же́ртву непоро́чну и благоуго́дну Христу́ принося́ще,/ Правосла́вная Це́рковь Кры́мская све́тло пра́зднует,/ соверша́юще собо́рную па́мять святы́х уго́дников Таври́ческих,/ от земли́ на́шея восте́кших/ и насе́льниками ра́йских селе́ний бы́вших./ И мы вси под кров их моле́ний притека́ющи,/ избавля́емся от належа́щих бед и зол,/ воспева́я ку́пно с ни́ми Святу́ю Тро́ицу,// да́рующую нам спасе́ние и ве́лию ми́лость.
Перевод: Жертву непорочную и угодную Христу (Рим.12:1) принося, Православная Церковь Крымская светло празднует, совершая общую память святых угодников Таврических, от земли нашей восшедших и жителями райских селений ставших. И мы все, под покров их молитв приходя, избавляемся от теснящих нас бед и зла, воспевая вместе с ними Святую Троицу, дарующую нам спасение и великую милость.
Священномученику Илариону Троицкому
Тропарь, глас 4
Во́ине Христо́в Иларио́не, сла́во и похвало́ Це́ркве Ру́сския, пред ги́бнущим ми́ром Христа́ испове́дал еси́, кровьми́ твои́ми Це́рковь утверди́ся, ра́зум Боже́ственный стяжа́л еси́, лю́дем ве́рным возглаша́ше: без Це́ркви не́сть спасе́ния.
Ин тропарь, глас 4
Святи́телю Христо́в Иларио́не,/ сла́во и похвало́ Це́ркве Ру́сския,/ ра́зум боже́ственный стяжа́в,/ пред безбо́жники Христа́ дерзнове́нно испове́дал еси́,/ Его́же ра́ди страда́ния претерпева́я,/ лю́дем ве́рным возглаша́л еси́:// без Це́ркве несть спасе́ния.
Кондак, глас 6
Иларио́не, священному́чениче Христо́в, служи́телей гряду́щаго анти́христа не убоя́лся еси́, Христа́ му́жески испове́дал еси́, за Це́рковь Бо́жию живо́т тво́й положи́. Красо́ новому́ченик Росси́йских, Руси́ святы́я похвало́, ты́ Це́ркве на́шея сла́ва и утвержде́ние.
Ин кондак, глас 2
Сла́ву ми́ра сего́ оста́вив,/ Христу́ до́блественне после́довал еси́/ и, святи́тельское служе́ние восприи́м,/ венце́м му́ченичества украси́лся еси́,/ и ны́не, Престо́лу Бо́жию предстоя́,/ моли́ся, Иларио́не, иера́рше прему́дре,// спасти́ся душа́м на́шим.
Преподобному Трифону Печенгскому, Кольскому
Тропарь, глас 8
Пути́, вводя́щаго в жизнь, наста́вник и учи́тель был еси́:/ пе́рвее бо, преподо́бне о́тче наш Три́фоне,/ прише́л еси́ в часть Норве́гския земли́/ и в после́дних конце́х се́верныя страны́ язы́ки просвети́л еси́,/ породи́в водо́ю и Ду́хом Святы́м,/ и свяще́нная твоя́ ча́да в безпло́дней пусты́ни,/ я́ко древа́ ма́сличная, насади́л еси́,/ ве́лию оби́тель Святы́я и Живонача́льныя, Единосу́щныя и Неразде́льныя Тро́ицы созда́л еси́/ и мона́хов мно́жество собра́в./ Тем, я́ко апо́столом и пустынножи́телем равноче́стна чту́ще тя,/ приле́жно припа́дающе, вопие́м:/ моли́ всех Бо́га за Ру́сскую зе́млю, за о́бласть твою́ и за вся лю́ди,// почита́ющия па́мять твою́.
Перевод: Пути, ведущего к жизни, наставник и учитель ты был, ибо сначала, преподобный отче наш Трифон, пришел ты в Норвежскую землю, а потом и в самых дальних концах северного края ты просветил народы, породив их (в Крещении) водой и Духом Святым, и насадил священные чада твои, как масличные деревья в бесплодной пустыни, создал великую обитель Святой и Живоначальной, Единосущной и Нераздельной Троицы, собрав множество монахов. Потому, почитая тебя равным с апостолами и пустынножителями, усердно коленопреклоненно взываем: моли Бога всех о русской земле, о крае твоем и обо всех людях, почитающих память твою.
Кондак, глас 8
Все твое́ у́мное жела́ние к Бо́гу впери́в,/ Того́ зва́нию невозвра́тно от души́ после́довал еси́,/ в пусты́ню коне́чную всели́вся,/ и, та́мо а́нгельски и равноапо́стольне пожи́в,/ мно́гим путь был еси́ ко спасе́нию./ Сего́ ра́ди и Христо́с тя просла́ви и да́ром чуде́с обогати́./ Те́мже вси вопие́м ти:/ ра́дуйся, испове́дниче Христа́ Бо́га на́шего;// ра́дуйся, гра́ду твоему́ неколеби́мое утвержде́ние, Три́фоне, о́тче наш.
Перевод: Все твое духовное стремление обратив к Богу, Его призыву неуклонно от души последовал ты, в пустыни далекой поселился и, там подобно ангелам и апостолам прожив, для многих ты был путем ко спасению. Потому и Христос тебя прославил и даром чудес обогатил. Поэтому все взываем к тебе: «Радуйся, исповедник Христа Бога нашего, радуйся, города твоего непоколебимая крепость, Трифон, отче наш».
Молитва
О, всесвяты́я Тро́ицы уго́дниче, о блаже́ннейший и равноапо́стольный па́стырю, преподо́бне о́тче наш Три́фоне! Не забу́ди твоея́ па́ствы, помина́й во святы́х твои́х и богоприя́тных моли́твах, приноси́мых в Тро́ице сла́вимому Бо́гу, ста́до твое́, е́же сам, по благове́стию от А́нгела, прише́ствием твои́м собра́л и упа́сл еси́. Поне́же в сро́дстве твоего́ мирска́го жили́ща, слы́шав во святе́й це́ркви на у́трени пою́щих: «пусты́нным живо́т сокрове́н есть, Боже́ственным раче́нием воскриля́ющимся», и от того́ воспери́вся Боже́ственною любо́вию, оста́вль дом и сродство́ и прише́д в край се́верныя страны́, просвети́л еси́ святы́м креще́нием неве́дующий Творца́, всех Бо́га, лопа́рский наро́д, за е́же, во утвержде́нии Христиа́нския ве́ры, мно́га изгна́ния и злоключе́ния подъя́л еси́; и близ реки́ Пече́неги в пу́стыню всели́вся, бра́тию из мно́гих градо́в и ве́сей собра́в, ве́лию оби́тель воздви́гл еси́, и при отше́ствии к Небе́сным селе́нием, о посеще́нии твоея́ оби́тели проро́чествия дар от Бо́га восприя́л еси́, и по сме́рти на мо́ри и на су́ше мно́га чудеса́ и цельбы́ с ве́рою прося́щим сотвори́л еси́ и ны́не твори́ши. Те́мже мо́лим тя, не забу́ди присеща́ти чад твои́х, моли́ за ны, преподо́бне о́тче, приходя́щая к тебе́ с ве́рою, и за вся христиа́ны, я́ко име́яй дерзнове́ние к безсме́ртному Царю́ Христу́ всех Бо́гу; не премолчи́ за ны ко Го́споду и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя и помина́ющих святу́ю па́мять твою́. А́ще бо ты и преста́вился еси́ от нас те́лом, но и по сме́рти, живы́й ду́хом, всегда́ чудоде́йствуеши. Моли́твами твои́ми сохраня́й нас от стрел и ко́зней вра́жиих, и вся́кия пре́лести бесо́вския, и от враг ви́димых и неви́димых. Па́стырю наш до́брый! А́ще мо́щи твоя́ в ра́це незри́мы нам суть, оба́че, поне́же всегда́ в Тро́ице сла́вимому Бо́гу, при престо́ле Его́ непостижи́маго вели́чествия неотсту́пно в моли́твах предстои́ши, усе́рдно к тебе́ прибега́ем и про́сим: умоли́ и испроси́ нам вре́мя к покая́нию, да в час исхо́да души́ пре́йдем от земны́х к Небе́сным, мыта́рств же возду́шных и ве́чныя му́ки изба́вимся, и Небе́сному Ца́рствию насле́дницы бу́дем со все́ми от ве́ка угоди́вшими. О всеблаже́нне и преподо́бне о́тче наш Три́фоне! Не пре́зри и ны́не нас, притека́ющих к тебе́, я́ко да, моли́твами твои́ми и по́мощию спаса́емы, сла́ву и благодаре́ние, хвалу́ и поклоне́ние за вся в Тро́ице еди́ному Бо́гу, всех Созда́телю, возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Собору Кольских святых
Тропарь, глас 1
Све́тлый со́нме подви́жников земли́ Ко́льския,/ Се́вера тьму́ сия́нием ве́ры озари́вшии/ отцы́ святи́и, благоче́стием преукраше́ннии,/ служи́телие Та́ин Бо́жиих благогове́йнии,/ боголюби́вии и́ноцы и учи́телие покая́ния,/ миря́не, чи́стым житие́м Созда́телю угоди́вшии,/ язы́ка ло́пскаго богому́дрии просвети́телие и наста́вницы,/ новому́ченицы и испове́дницы, за Христа́ души́ положи́вшии,/ в го́рьких рабо́тах да́же до сме́рти Его́ испове́давшии,// моли́теся ко Го́споду спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Светлое собрание подвижников земли Кольской, тьму Севера сиянием веры озарившие, отцы святые, благочестием украшенные, служители Тайн Божиих благоговейные, Боголюбивые монахи и учителя покаяния, миряне, чистотой жизни Создателю угодившие, народа лопского Богомудрые просветители и наставники, новомученики и исповедники, за Христа жизни отдавшие, в тяжких трудах даже до смерти Его исповедавшие, молитесь Господу о спасении душ наших.
Кондак, глас 3
Дне́сь ли́к святы́х, в земле́ Ко́льстей Бо́гу угоди́вших,/ предстои́т в це́ркви и неви́димо за ны́ мо́лится Бо́гу,/ прииди́те, христоимени́тии лю́ди,/ па́мять и́х почти́м и возопии́м к ни́м:/ Ра́дуйтеся, отцы́ преблаже́ннии Три́фоне, Феодори́те и Варлаа́ме,/ со мно́гими на́шего кра́я небе́сными покрови́тели,/ вы́ бо, я́ко зве́зды светоза́рныя, во мра́це Се́вера возсия́ли есте́,/ словесы́ и чудесы́ свои́ми вся́ просвети́вше,/ и ны́не моли́теся Го́сподеви/ ве́ру Правосла́вную зде́ незы́блему соблюсти́// и дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Перевод: Сегодня собрание святых, в земле Кольской Богу угодивших, предстоит в церкви и невидимо о нас молится Богу. Придите, христиане, память их почтим и воззовем к ним: «Радуйтесь, отцы преблаженные Трифон, Феодорит и Варлаам, со многими прочими нашего края небесными покровителями, ибо вы, как звезды блистающие, во мраке Севера воссияли, своими учениями и чудесами всех просветив, и сейчас молитесь Господу веру Православную здесь незыблемой сохранить и даровать нам великую милость».
В четверг, св. апостолам
Кондак, глас 2
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели,/ верх апо́столов Твои́х, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,// Еди́не све́дый серде́чная.
Перевод: Непоколебимых и богогласных проповедников, высших из учеников Твоих, Господи, Ты принял в наслаждение благ Твоих и покой; ибо труды их и смерть признал Ты высшими всякой жертвы, Один, знающий то, что в сердцах.
В четверг, святителю Николаю
Тропарь, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная Истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче, святитель Николай, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 3
В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.
Перевод: В Мирах ты, святой, явился совершителем священнодействий, ибо Христово Евангелие исполнив, положил ты, преподобный, душу свою за людей твоих и неповинных спас от смерти; потому был ты освящен, как великий служитель таинств Божией благодати.
Скрыть переводы
Притча дня
Притча про молитву и лисичку. Рекомендуем заметку о том, удалось ли христианизировать эту иудейскую притчу.
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. священномученик (епископ) Елевферий.
Основы православия
Тема 362. Зачем ходить в Церковь, когда можно верить в Бога в душе?
Можно, но какую пользу принесет такая вера? В Библии под спасительной верой понимается нечто гораздо большее, чем простое согласие с тем, что Бог есть. Как сказано в Писании, «Ты веруешь, что Бог един: хорошо делаешь; и бесы веруют, и трепещут» (Иак.2:19) .
«Вера в душе», которая ничего не меняет в нашей жизни, не может привести нас к вечному спасению.
Подлинная вера, как она описана в Библии – это завет, союз со Христом, который проявляется в том, что мы через Крещение присоединяемся к Его Церкви, пребываем в ней, пользуемся дарованными ей свыше благодатными спасительными средствами, участвуя в богослужениях, Таинствах, в частности в Евхаристии, стремимся соблюдать Божии заповеди.
Как говорит сам Христос о Таинстве Евхаристии, «истинно, истинно говорю вам: если не будете есть Плоти Сына Человеческого и пить Крови Его, то не будете иметь в себе жизни. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь имеет жизнь вечную, и Я воскрешу его в последний день» (Иоан.6:53,54).
Практический совет
Можно ли нарушать супружеский пост по желанию супруга?
На основании слов апостола Павла (1Кор.7:2-5) Церковь имеет правило, чтобы не допускать блуда со стороны одного из супругов, уступать маловерующей (или неверующей) стороне в этом вопросе. При этом не нужно выказывать своего недовольства. Церковные каноны запрещают супружеское общение лишь в день, предшествующий дню Причащения. И попробуйте договориться с супругом не иметь супружеского общения на первой и Страстной седмицах Великого поста. В этом вопросе крайне важно взаимное доверие, поиск разумного компромисса.
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 2000
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
«Я Бог ревнитель, наказывающий детей за вину отцов до третьего и четвертого рода». Однако не все помнят полную цитату: «Я Господь, Бог твой, Бог ревнитель, наказывающий детей за вину отцов до третьего и четвертого рода, ненавидящих Меня, и творящий милость до тысячи родов любящим Меня и соблюдающим заповеди Мои» (Исх.20:5-6).
Бог выше справедливости; Он гасит последствия зла до третьего колена и, напротив, умножает до тысячи родов эхо добра.
Фото дня
День за днем
Пролог в поучениях
К молодым инокам о том, как нужно вести себя, чтобы спастись
Об Ангеле-Хранителе