Скрыть
2:2
2:3
2:9
2:10
2:14
2:15
2:18
2:20
2:22
2:23
Поглавље 7 
7:1
7:3
7:9
7:13
7:16
7:17
7:19
7:20
7:21
7:24
7:25
Поглавље 9 
9:1
9:2
9:11
9:16
9:18
9:27
9:32
Зато се не можеш изговорити, о човече који год судиш! Јер којим судом судиш другом, себе осуђујеш; јер то чиниш судећи.
А знамо да је суд Божји прав на оне који то чине.
Него помишљаш ли, о човече који судиш онима који то чине, и сам чиниш то! Да ћеш ти побећи од суда Божијег?
Или не мариш за богатство Његове доброте и кротости и трпљења, не знајући да те доброта Божија на покајање води?
Него својом дрвености и непокајаним срцем сабираш себи гнев за дан гнева у који ће се показати праведни суд Бога,
Који ће дати свакоме по делима његовим:
Онима, дакле, који су трпљењем дела доброг тражили славу и част и нераспадљивост, живот вечни;
А онима који се уз пркос супроте истини, а покоравају се неправди, немилост и гнев.
Невоља и туга на сваку душу човека који чини зло, а најпре Јеврејина и Грка;
А слава и част и мир свакоме који чини добро, а најпре Јеврејину и Грку;
Јер Бог не гледа ко је ко.
Јер који без закона сагрешише, без закона ће и изгинути; и који у закону сагрешише, по закону ће се осудити
(Јер пред Богом нису праведни они који слушају закон, него ће се они оправдати који га творе;
Јер кад незнабошци не имајући закон сами од себе чине шта је по закону, они закон не имајући сами су себи закон:
Они доказују да је оно написано у срцима њиховим што се чини по закону, будући да им савест сведочи, и мисли међу собом туже се или правдају)
На дан када Бог узасуди тајне људске по јеванђељу мом преко Исуса Христа.
Гле, ти се зовеш Јеврејин, а ослањаш се на закон и хвалиш се Богом,
И познајеш вољу, и избираш шта је боље, јер си научен од закона;
И мислиш да си вођ слепима, видело онима који су у мраку,
Наказатељ безумнима, учитељ деци, који имаш углед разума и истине у закону.
Учећи, дакле, другог себе не учиш;
Проповедајући да се не краде, крадеш; говорећи: Не чини прељубе, чиниш прељубу: гадећи се на идоле, крадеш светињу;
Који се хвалиш законом, а преступом закона срамотиш Бога.
Јер се име Божије због вас хули у незнабошцима, као што стоји написано.
Обрезање помаже ако закон држиш; ако ли си преступник закона, обрезање је твоје необрезање постало.
Ако, дакле, необрезање правду закона држи, зашто се не би његово необрезање за обрезање узело?
И онај који је од рода необрезан и извршује закон, осудиће тебе који си са словима и обрезањем преступник закона.
Јер оно није Јеврејин који је споља Јеврејин, нити је оно обрезање које је споља, на телу;
Него је оно Јеврејин који је изнутра и обрезање срца духом а не словима, то је обрезање; коме је хвала не од људи него од Бога.
Или не знате, браћо (јер говорим онима који знају закон), да закон влада над човеком докле је жив?
Јер је удата жена привезана законом за мужа докле год он живи; а ако ли муж њен умре, разреши се од закона мужевљег.
Зато, дакле, док јој је муж жив бива прељубочиница ако пође за другог мужа; а ако јој умре муж проста је од закона да не буде прељубочиница ако пође за другог.
Зато, браћо моја, и ви умресте закону телом Христовим, да будете другог, Оног што уста из мртвих, да плод донесемо Богу.
Јер кад бејасмо у телу, беху сласти греховне, које закон рађаху у удима нашим да се смрти плод доноси.
А сад, умревши избависмо се од закона који нас држаше, да служимо Богу у обновљењу Духа а не у старини слова.
Шта ћемо дакле рећи? Је ли закон грех? Боже сачувај! Него ја греха не познах осим кроз закон; јер не знадох за жељу да закон не каза: Не зажели.
А грех узе почетак кроз заповест, и начини у мени сваку жељу; јер је грех без закона мртав.
А ја живљах некад без закона; а кад дође заповест, онда грех оживе,
А ја умрех, и нађе се да ми заповест би за смрт која беше дата за живот.
Јер грех узевши почетак кроз заповест превари ме, и уби ме њоме.
Тако је, дакле, закон свет и заповест света и праведна и добра.
Добро ли дакле би мени смрт? Боже сачувај! Него грех, да се покаже грех добром чинећи ми смрт, да буде грех одвише грешан заповешћу.
Јер знамо да је закон духован; а ја сам телесан, продан под грех:
Јер не знам шта чиним, јер не чиним оно шта хоћу, него на шта мрзим оно чиним.
Ако ли оно чиним шта нећу, хвалим закон да је добар.
А ово више ја не чиним него грех који живи у мени.
Јер знам да добро не живи у мени, то јест у телу мом. Јер хтети имам у себи, али учинити добро не налазим.
Јер добро што хоћу не чиним, него зло што нећу оно чиним.
А кад чиним оно што нећу, већ ја то не чиним него грех који живи у мени.
Налазим, дакле закон, кад хоћу добро да чиним, да ме на зло нагони.
Јер имам радост у закону Божијем по унутрашњем човеку;
Али видим други закон у удима својим, који се супроти закону ума мог, и заробљава ме законом греховним који је у удима мојим.
Ја несрећни човек! Ко ће ме избавити од тела смрти ове?
Захваљујем Богу свом кроз Исуса Христа Господа нашег. Тако, дакле, ја сам умом својим служим закону Божијем а телом закону греховном.
Истину говорим тако ми Христа, не лажем, то ми сведочи савест моја Духом Светим:
Да ми је врло жао и срце ме моје боли без престанка;
Јер бих желео да ја сам будем одлучен од Христа за браћу своју која су ми род по телу,
Која су Израиљци, којих је посинаштво и слава, и завет и закон, и богомољство, и обећања;
Којих су и оци, и од којих је Христос по телу, који је над свима, Бог благословен ва век. Амин.
А није могуће да реч Божија прође: јер нису сви Израиљци који су од Израиља;
Нити су сви деца који су семе Авраамово, него у Исаку, рече, назваће ти се семе.
То јест, нису оно деца Божија што су по телу деца, него деца обећања примају се за семе.
Јер је ово реч обећања: У ово време доћи ћу и у Саре ће бити син.
Не само, пак, она него и Ревека, кад затрудне од самог Исака, оца нашег.
Јер још док се деца не беху родила, ни учинила добра ни зла, да остане Божија наредба по избору,
Не за дела, него Оног ради који позива рече јој се: Већи ће служити мањем,
Као што стоји написано: Јаков ми омиле, а на Исава омрзох.
Шта ћемо, дакле, на то рећи? Еда ли је неправда у Бога? Боже сачувај!
Јер Мојсију говори: Кога ћу помиловати, помиловаћу, и на кога ћу се смиловати, смиловаћу се.
Тако, дакле, нити стоји до оног који хоће, ни до оног који трчи, него до Бога који помилује.
Јер писмо говори Фараону: Зато те исто подигох да на теби покажем силу своју, и да се разгласи име моје по свој земљи.
Тако, дакле, кога хоће милује, а кога хоће отврдоглави.
Рећи ћеш ми: Зашто нас још криви? Јер ко се може супротити вољи Његовој?
А ко си ти, о човече! Да противно одговараш Богу? Еда ли рукотворина говори мастору свом: Зашто си ме тако начинио?
Или зар лончар нема власти над калом да од једне гуке начини један суд за част а други за срамоту?
А кад хтеде Бог да покаже гнев свој и да објави силу своју, поднесе с великим трпљењем судове гнева који су приправљени за погибао.
И да покаже богатство славе своје на судима милости које приправи за славу;
Које нас и дозва не само од Јевреја него и од незнабожаца,
Као што и у Јосији говори: Назваћу народ својим који није мој народ, и нељубазницу љубазницом.
И биће на месту, где им се рече: Ви нисте мој народ; тамо ће се назвати синови Бога Живога.
А Исаија виче за Израиља: Ако буде број синова Израиљевих као песак морски, остатак ће се спасти.
Јер ће Он извршити реч своју, и наскоро ће извршити по правди, да, испуниће Господ наскоро реч своју на земљи.
И као што прорече Исаија: Да нам није Господ Саваот оставио семена, онда бисмо били као Содом и Гомор.
Шта ћемо, дакле, рећи? Да незнабошци који не тражише правде докучише правду, али правду од вере.
А Израиљ тражећи закон правде не докучи закон правде.
Зашто? Јер не тражи из вере него из дела закона; јер се спотакоше на камен спотицања,
Као што стоји написано: Ево мећем у Сиону камен спотицања и стену саблазни; и који га год верује неће се постидети.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible