Скрыть
20:2
20:3
20:4
20:5
20:7
20:8
20:10
20:11
20:12
20:13
20:16
20:18
20:19
20:21
20:22
20:23
20:24
20:26
20:29
20:30
20:31
20:32
20:33
20:34
20:35
20:36
20:38
20:39
20:41
20:44
20:45
20:47
Бир кєнє Ыйса ийбадатканада элди окутуп, Жакшы Кабар айтып жатканда, башкы ыйык кызмат кылуучулар, мыйзам окутуучулар жана аксакалдар келишип:
«Сен муну кайсы бийликтин негизинде кылып жатасыњ? Сага бул бийликти ким берди?» – деп сурашты.
Ыйса аларга мындай деп жооп берди: «Мен да силерден бир нерсени сурайын. Мага айткылачы,
Жакандын чљмєлдєрєєсє Кудайдан болду беле же адамдарданбы?»
Алар љз ара: «Эгерде “Кудайдан” десек, анда Ал: “Анда эмне єчєн Жаканга ишенген жоксуњар?” – деп айтат.
Эгерде “адамдардан” десек, анда эл бизди таш барањга алат. Анткени алар Жакандын пайгамбар экенине ишенишет», – деп акылдашышты да,
«Кимден экенин билбейбиз», – деп жооп беришти.
Ошондо Ыйса аларга: «Мен да силерге муну кайсы бийликтин негизинде кылып жатканымды айтпайм», – деди.
Ыйса бул єлгє-насаат ањгемени элге айта баштады: «Бир адам жєзєм багын отургузуп, аны жєзємчєлљргљ тапшырат да, љзє узак убакытка башка жакка кетет.
Жєзєм багынын жемишинен берсин деп, љз убагы келгенде, жєзємчєлљргљ бир кулун жиберет. Бирок жєзємчєлљр аны сабап, куру кол кетирип жиберишет.
Ошондо ал башка кулун жиберет. Бирок аны да уруп, кордоп, куру кол кетирип жиберишет.
Жєзєм багынын ээси єчєнчє кулун жиберет. Бирок жєзємчєлљр аны жарадар кылып, кууп жиберишет.
Ошондо жєзєм багынын ээси: “Эмне кылсам? Сєйєктєє уулумду жиберейин. Мємкєн, аны кљрєп уялышар”, – дейт.
Бирок жєзємчєлљр аны кљргљндљ, љз ара: “Бул – мурасчы, жєргєлљ, аны љлтєрєп салалы, ошондо анын мурасы биздики болот”, – дешет.
Ошентип, алар аны жєзєм багынын сыртына чыгарып, љлтєрєп салышат. Эми жєзєм багынын ээси аларды эмне кылат?
Ал келет да, жєзємчєлљрдє љлтєрєп, жєзєм багын башка бирљљлљргљ берет». Муну угуп тургандар болсо: «Кой, андай болбой эле койсун!» – деп жиберишти.
Ошондо Ыйса аларды карап: «Анда Ыйык Жазуудагы “Куруучулар жаратпай койгон таш бурчтун негизи болуп калды.
Ал ташка жыгылган адам љлљт. Ал эми ал таш кимдин єстєнљ тєшсљ, аны басып љлтєрљт” деген сљздљр эмнени билдирет?» – деди.
Башкы ыйык кызмат кылуучулар менен мыйзам окутуучулар Ыйсанын бул єлгє-насаат ањгемеде љздљрє жљнєндљ айтканын тєшєнєшкљндєктљн, ушул учурда Ага кол салууга ниеттеништи, бирок элден коркушту.
Алар Ыйсаны кљзљмљлгљ алып, адил адамдай кљрєнгљн љз кишилерин жашыруун жљнљтєштє. Аны сљзєнљн кармап, башчылардын жана соттун колуна љткљрєп берєє єчєн, алар Андан:
«Устат, Сенин туура сєйлљп, туура окутарыњды билебиз. Бет карамалык кылбайсыњ, Кудайдын мыйзамдарын туура окутасыњ.
Кандай дейсињ, биз Рим падышасына салык тљлљшєбєз керекпи же жокпу?» – деп сурашты.
Ыйса алардын жаман оюн билип: «Мени эмнеге сынап жатасыњар?
Мага бир динарийди кљрсљткєлљчє. Мунун бетиндеги сєрљт менен жазуу кимдики?» – деди. Алар: «Падышаныкы», – деп жооп беришти.
Ыйса аларга: «Андай болсо, падышага тиешелєєнє падышага, Кудайга тиешелєєнє Кудайга бергиле», – деди.
Ошентип, алар Ыйсаны эл алдында сљзєнљн кармай албай, Анын жообуна тањ калып, унчукпай калышты.
Ошондон кийин «Љлгљндљр тирилбейт» деген садукейлердин кээ бири келип, Ага мындай суроо беришти:
«Устат! Муса пайгамбар бизге: “Эгерде кимдир бирљљнєн бир тууганы бала кљрбљй кљз жумса, анда башка бир тууганы анын аялын алып, тукумун уласын”, – деп жазып калтырган.
Жети бир тууган бар эле. Биринчиси аял алып, бала кљрбљй кљз жумду.
Ал аялды экинчиси да алып, баласыз љттє.
Аны єчєнчєсє да алды. Аны жети бир тууган тењ алып, баласыз љтєп кетишти.
Баары љлгљндљн кийин, аял да кљз жумду.
Љлгљндљр тирилгенден кийин, ал кимисинин аялы болот? Анткени аны жетљљ тењ аялдыкка алган болчу».
Ыйса аларга мындай деп жооп берди: «Бул дєйнљдљгє адамдар аял алышат, кєйљљгљ тийишет.
Ал эми тиги дєйнљгљ барууга ылайык деп табылгандар тирилгенден кийин єйлљнєшпљйт, турмушка да чыгышпайт.
Алар ал жакта љлєшпљйт, анткени периштелерге окшош болуп калышат. Алар – Кудайдын балдары, анткени алар љлгљндљрдєн арасынан тирилишкен.
Љлгљндљр тириле тургандыгын Муса да жалындаган бадал жљнєндљгє ањгемеде айткан. Ал жерде Тењирдин Мусага: “Мен Ыбрайымдын, Ыскактын, Жакыптын Кудайымын”, – дегендиги айтылат.
Кудай – љлгљндљрдєн эмес, тирєєлљрдєн Кудайы! Анткени Ал єчєн бардыгы тирєє».
Муну укканда, кээ бир мыйзам окутуучулар: «Устат, Сен жакшы айттыњ!» – дешти.
Ушундан кийин алар Андан бир нерсе суроого батына албай калышты. Анан Ыйса аларга мындай деди:
«Эмне єчєн Машайакты Дљљттєн Уулу деп айтышат?
Дљљт љзє Забурда мындай деп айтпады беле: “Тењир менин Тењириме мындай деди:
«Мен Сенин душмандарыњды бут алдыња жыкканга чейин, Менин оњ жагыма отур»”.
Демек, Дљљт Аны Тењир деп атаган болсо, Ал кантип анын Уулу болсун?»
Бєт эл Анын сљзєн угуп жатканда, Ал Љзєнєн шакирттерине мындай деди:
«Узун кийим кийип жєрєєнє, эл жыйылган жерлерде алик алууну, синагогаларда алдыњкы орундарда, тойлордо тљрдљ отурганды жакшы кљргљн мыйзам окутуучулардан сак болгула!
Алар жесир аялдардын єйлљрєн талап-тоношот, эки жєздєєлљнєп узакка сыйынышат. Алардын жазасы оор болот».
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible