Библиотеке требуются волонтёры

Источник

Глава 23. Моли́твы в нача́ле поста́ святы́я Четыредеся́тницы

я́же свяще́нник свои́м парохиа́ном в понеде́льник пе́рвый свята́го вели́каго поста́ или́ во ины́й де́нь пе́рвыя по́стныя седми́цы, в це́ркви по у́трени, или́ по часе́х, взе́м на себе́ епитрахи́ль, чте́т моли́твы сия́ со вся́ким умиле́нием

Го́споду помо́лимся.

Наде́яние все́м конце́м земли́, и су́щым в мо́ри дале́че, Бо́же, пронареки́й святы́я дни́ сия́ по́стныя зако́ном и проро́ки, и евангели́сты, сподо́би все́х в чистоте́ тече́ние по́стное прейти́, ве́ру неразлу́чну соблюсти́, и за́поведи Твоя́ сохрани́ти во вся́ дни́ живота́ на́шего. А́нгелу ми́рну запове́ждь соблюда́ти вхо́ды на́шя и исхо́ды на вся́кое де́ло благо́е и спослу́шающу, и соугожда́ющу к соверше́нному причаще́нию Пречи́стых Твои́х Та́ин. Приими́ же Влады́ко, коле́нное поклоне́ние и по́ст рабо́в Твои́х, подая́ и́м благослове́ние духо́вное, и все́м на́м, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, с Ни́мже благослове́н еси́, с Пресвяты́м, и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Моли́тва втора́я тому́жде.

Го́споду помо́лимся.

Благослове́н еси́ Го́споди Вседержи́телю, Бо́же оте́ц на́ших, Авраа́мов и Исаа́ков и Иа́ковль, сотвори́вый не́бо и зе́млю, мо́ре и вся́ су́щыя в ни́х, положи́вый челове́ком покая́ние во спасе́ние, и презира́яй и́х прегреше́ния, приимы́й сле́зы раба́ Твоего́ Дави́да проро́ка, и да́вый ему́ оставле́ние грехо́в ка́ющемуся, Манасси́и у́зами желе́зными свя́заннаго, покая́нием же испове́давшагося Тебе́ моли́тву приимы́й, и грехи́ его́ оста́вивый, блудни́цу, позна́вшую ми́лость Твою́ и схо́дники прии́мшую, и с ми́ром пусти́вшую, спасы́й, услы́ши ны́не моле́ние мене́ недосто́йнаго раба́ Твоего́, и пре́зри вся́ согреше́ния си́х рабо́в Твои́х, в покая́нии к Тебе́ прибега́ющих, и да́ждь и́м серде́чное сокруше́ние, и боле́знь о гресе́х, и́миже Тебе́ Творца́ своего́ прогне́ваша, могу́щую и́х от грехо́в очи́стити. Да́ждь и́м благода́ть Твою́, я́ко да то́ю возбужда́еми и подкрепля́еми, в па́мять зла́я своя́ дела́ приведу́т, и сия́ вся́ во стра́се Твое́м духо́вному своему́ отцу́, от Тебе́ же уста́вленному судии́, и́стинно испове́дят, и са́ми на себе́ я́ко на ви́нных в се́рдце сокруше́нном и смире́нном пои́мствовати, и ка́ятися, и жале́ти себе́ о ни́х, и соверше́ннаго проще́ния, и от ни́х разреше́ния Твои́м милосе́рдием чрез и́х духовника́, Твоего́ же судию́, по нело́жному Твоему́ обеща́нию сподо́би. Ты́ бо ре́кл еси́: е́же а́ще разрешите́ на земли́, бу́дет разреше́но на небесе́х. Е́й, Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, приими́ рабы́ Твоя́, ка́ющыяся о свои́х гресе́х ве́домых и неве́домых, во́льных и нево́льных, и сия́ испове́дати по Твоему́ повеле́нию предложи́вших, и Твое́ю си́лою и благода́тию прии́м и́х ми́лостивно, укрепи́, е́же ктому́ не возврати́тися и́м ко греху́, и к злы́м и неподо́бным дело́м, в ни́хже мно́гажды впадо́ша, но воздви́гни и заступи́ и́х от ко́зней диа́вольских, и от все́х се́тей неприя́зненных, я́ко да без препя́тия послу́жат Ти́ в преподо́бии и пра́вде, во вся́ дни́ живота́ своего́. Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, в ми́р прише́дый, не пра́ведных призва́ти, но гре́шных на покая́ние, и се́дмьдесят кра́т седмери́цею впа́дающым во гре́х оставля́ти согреше́ния повеле́вый. Я́коже у́бо жену́ в прелюбодея́нии я́тую, фарисе́йми искуша́ющими Тя́ приведе́нную не осуди́л еси́, но ми́лостивно ре́кл еси́: иди́, и отсе́ле ктому́ не согреша́й, и си́х не осужда́й, но человеколю́бно поми́луй. И я́коже и другу́ю блудни́цу пла́чущуюся, и слеза́ми но́зе Твои́ омы́вшую, и главы́ своея́ власы́ оте́ршую, поми́ловал еси́ ми́лости Твоея́ ра́ди, пода́ждь и си́м рабо́м Твои́м невозбра́нныя и те́плыя во и́стинном покая́нии сле́зы. Утверди́ и́х у́м и се́рдце, зна́ти Тебе́ еди́наго и́стиннаго Сы́на Бо́жия, взе́млющаго грехи́ ми́ра. Приими́ и́х я́коже Петра́ отве́ргшагося Тебе́ и покая́нием и го́рькими слеза́ми обра́щшагося прия́л еси́, простри́ десни́цу Твою́, и приими́ и́х, я́коже того́ в мо́ри утопа́ющаго прия́л еси́, и укрепи́ и́х на борю́щаго и́х диа́вола, очи́сти и́х ду́шу и те́ло от вся́кия скве́рны. Са́м бо ре́кл еси́ благи́й Го́споди, не тре́бовати здра́вым врача́, но боля́щым, и прише́л еси́ не спаса́емых спасти́, но погиба́ющих. Да́ждь у́бо Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш рабо́м Твои́м си́м, сконча́ти без поро́ка нача́тый се́й святы́й по́ст, и в не́м Твоя́ за́поведи исполня́ти, в моли́твах же прилежа́ти и все́ми доброде́тельми Тебе́ во вся́ дни́ живота́ своего́ благоугожда́ти, я́ко да в чи́стой со́вести причасти́тися неосужде́нно Твоему́ Боже́ственному Те́лу, и животворя́щей Кро́ви излия́нной за ве́сь ми́р во оставле́ние грехо́в, сподо́бятся, и да победя́т и посра́мят диа́вола на ни́х вою́ющаго. Ты́ бо еси́ Бо́же Бо́г ка́ющихся, не хотя́й сме́рти гре́шнаго, но е́же обрати́тися, и жи́ву бы́ти ему́. Не хо́щеши бо Влады́ко, созда́ние Твои́х ру́к погуби́ти, ниже́ благоволи́ши о поги́бели челове́честей, но хо́щеши все́м спасти́ся, и в ра́зум и́стинный приити́. Те́мже и ны́не Влады́ко, не отврати́ лица́ Твоего́ от ра́б Твои́х си́х, но да́ждь и́м и́стинное от грехо́в к Тебе́ обраще́ние, и от все́х де́л лука́вых избавле́ние, и сподо́би все́х на́с в ми́ре испо́лненных де́л благи́х доити́, и поклони́тися спаси́тельным Твои́м страсте́м, и свято́му воскресе́нию, и на кончи́не живота́ на́шего ра́дости ве́чныя со все́ми Тебе́ благоугоди́вшими получи́ти, в Тебе́ Бо́зе и Спаси́теле на́шем. Ты́ бо еси́ Бо́г ми́лостей и щедро́т, и человеколю́бия, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Посе́м благословля́ет и́х десни́цею, глаго́ля:

Благослове́ние Госпо́дне на ва́с, того́ благода́тию и щедро́тами, и человеколю́бием, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.


Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Комментарии для сайта Cackle