Источник

Четверг

[зри́] В сре́ду сы́рную ве́чер. Повече́рие пое́м ма́лое. И пое́м кано́н, и́же в мине́и на ряду́, в суббо́ту хотя́щаго прилучи́тися свята́го.

В четверто́к на у́трени.

По 1-м стихосло́вии седа́льны осмогла́сника, апостольския.

По 2-м стихосло́вии седа́лен трио́ди, гла́с 5.

Подо́бен: Собезнача́льное сло́во:

Четыредеся́тницу, и предочисти́тельницу, апо́столи вси́ дне́сь венча́ют, и по́стное вре́мя освяща́ют у Христа́ Изба́вителя, и воскресе́ние Его́ предвозвеща́ют все́м, и мо́лятся Го́сподеви, поми́ловатися душа́м на́шим.

Сла́ва, то́йже. И ны́не, богоро́дичен, подо́бен:

В Тебе́ наде́жды Де́во чи́стая, несумне́нно иму́щим, покро́в су́щи от разли́чных искуше́ний, и обстоя́ний, и бе́д лю́тых свободи́ я, моля́щи Сы́на Твоего́ со апо́столы его́, и спаси́ вся́ воспева́ющия Тя́.

Та́же чте́м сло́во свята́го Анаста́сия, игу́мена Сина́йския горы́, и псало́м 50. Кано́ны же пое́м осмогла́сника, и мине́и. А в ни́хже пе́снех пое́м трипе́снцы, оставля́ем таковы́я пе́сни осмогла́сника. Трипе́снец. Творе́ние господи́на Ио́сифа, гла́с 4.

Пе́снь 4:

Ирмо́с: Услы́ша проро́к:

Просия́ша в ми́ре зарю́ богоразу́мия ученицы́ Твои́ Го́споди, и пре́лесть помрачи́ша прельще́ния, разо́рше омраче́ние. Те́х моли́твами Ще́дре, спаси́ пою́щия Тя́.

Преддве́рия поста́, подвиго́в благопло́дии венча́нная прие́млют притека́ющих тре́звенно пе́сньми и пе́нии та́инственными, тща́тельно ве́рнии вси́ стеце́мся.

Умерщвле́ния ри́зы прие́м, в де́рзость невоздержа́ния облеко́хся окая́нный: но Ты́ мя облецы́ Сы́не Бо́жий, оде́ждею све́тлою отрожде́ния.

Житие́ мое́ лука́вством, и вся́кою нечистото́ю сконча́ся: но к Тебе́ всеще́дрому прибега́ю, предвари́в у́бо спаси́ мя Христе́ Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́ па́че сло́ва, и родила́ еси́ па́че естества́ Богороди́тельнице, влады́чествующаго тва́рию. Его́же непреста́нно моли́, изба́витися на́м от вся́каго гне́ва, Тебе́ ублажа́ющим.

И́ный. Гла́с 2: Прише́л еси́ от Де́вы:

Расточи́вше невоздержа́ния мглу́ апо́столи, уче́ний ва́ших сия́ньми, просвети́те воздержа́нием вся́ гре́шныя и пра́ведныя, я́ко всехва́льнии.

Я́коже я́снии би́серие Сло́ва апо́столи, вся́ украси́сте воздержа́нием концы́, и удоботвори́вше ду́ш на́ших вои́стину ны́не благоро́дие.

Пе́щь страсте́й росо́ю поста́ апо́столи увяди́вше, вся́ челове́ки научи́сте, гра́д се́й некра́домый и жили́ще име́ти освяще́ния.

Сла́ва: Согреши́х па́че все́х челове́ков окая́нный, и не пока́яхся, я́ко Манасси́я согреши́х: нра́вы покая́ния ми́ сотвори́ Го́споди, пре́жде да́же не разреши́т мя́ сме́рть.

Богоро́дичен: Тебе́ приста́нище спасе́ния, и сте́ну неруши́мую Богоро́дице Влады́чице, вси́ ве́рнии ве́мы: Ты́ бо моли́твами Твои́ми от бе́д свобожда́еши ду́ши на́ша.

Та́же, ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щься, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й Го́споди.

Пе́снь 8: Вся́ческая Влады́ко:

Земля́ вся́ Го́споди, Твоего́ хвале́ния испо́лнися: всю́ бо обтече́ боже́ственных учени́к Твои́х веща́ние боже́ственное, из глубины́ неве́дения обраща́ющее к ра́зуму, пою́щую: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.

Благода́ть боже́ственная покая́ния яви́ся, спасе́ние нося́щи, сея́ наслажда́ющимся, побе́д и по́двигов, по́тов и боле́зней: те́мже тецы́ душе́ моя́ ко Влады́це твоему́, мно́гих твои́х прегреше́ний и́щущи прия́ти проще́ние.

По́прище отве́рзеся богода́нного воздержа́ния, све́тло усря́щем тре́бующии ми́лости: жа́ждет бо Благоутро́бный на́шего спасе́ния, и е́же да́ти проще́ние простира́ется, и́щущим его́ усе́рдно, и любо́вию рабо́тающим.

Посто́м заусти́ся, ми́рствующею мы́слею, напита́й же душе́ Го́спода, благодея́нием доброде́тели, бра́шна, я́ко благово́нныя же́ртвы, принося́щи Сему́, и взыва́ющи: дела́ благослови́те непреста́нно Го́спода.

Богоро́дичен: Все́ми влады́чествующая, мольбы́ прие́млющи Влады́чице рабо́в Твои́х, Свята́я Богоро́дице, тьмы́ мя изба́ви и огня́ негаси́маго, зо́л мои́х мно́жества очища́ющи Твои́м хода́тайством, и еди́ною боже́ственною Твое́ю моли́твою.

И́ный.

Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в:

Ва́с я́коже све́т, Христо́с в концы́ всея́ вселе́нныя апо́столы да́вый, ше́дше, рече́, научи́те во язы́цех: да в пло́ти Мя́ су́ща уви́дите воздержа́нием живу́ща, и вра́жию всю́ си́лу попира́юща, и пу́ть челове́ком явля́юща пра́вый.

Яви́л еси́ гряду́щее Христе́ воздержа́ние, во очище́ние челове́ком, страсте́й же отлуче́ние: си́м бо Твои́ апо́столи благоугоди́ша, и све́тлии свети́льницы на земли́ яви́шася, пропове́дающе Го́спода в тре́х ли́цех, во еди́ном же существе́, все́м воспева́ющим Его́.

Язы́ком пропове́дницы вы́ по́слани бы́сте от учи́теля Христа́, о ученицы́, уче́ньми боже́ственными просвеща́ти их помышле́ния, страсте́й же и бра́шен удержава́тися, жела́ти же воздержа́ния, и Го́спода зна́ти сего́, и Созда́теля, и Творца́ все́х и благоде́теля.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха Го́спода.

Богоро́дичен: Блаже́нное бы́сть чре́во Богома́тере, я́ко прии́мшее Сло́во, дебельство́м пло́ти от Нея́ смеси́вшееся челове́ческому зра́ку, по ипоста́си: и яви́ся гра́д Бо́жий, в не́мже жи́ти Вы́шний благоволи́, и Госпо́дь Бо́г. Те́мже вопие́м Ти́: ра́дуйся Благода́тная, чи́стая Богоро́дице.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви:

Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых, сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла, и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́, неутружде́н о́гнь: присноживу́щу же, изувя́дшу пла́меню, ве́чнующая пе́снь воспева́шеся: Го́спода вся́ дела́ по́йте, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

И стихосло́вится Честне́йшую:

Пе́снь 9:

Ирмо́с: Я́ко сотвори́ Мне́:

Я́ко пла́мень ми́ру по́слани бы́сте неле́стный, избавля́юще глубины́ грехо́в: воспева́ем ра́достию Укрепи́вшаго ва́с, я́ко апо́столы Своя́.

Я́ко ва́с ми́ру объюроде́вшу, дре́вле Христо́с я́ко со́ль посла́ му́дрии, вразумля́ющия его́ к позна́нию Своему́, восхваля́ем ве́рно.

Я́ко мно́жества прегреше́ний обдержи́т мя́ лю́тых, со слеза́ми припа́даю Ти́ Христе́, проще́ния прося́, благовре́мение ми пода́ти во вре́мя поста́.

Я́ко вери́гами нереши́мыми свя́зан мои́х страсте́й, стеню́ и взыва́ю Ти́ Спа́се: свободи́ мя, я́ко да пою́ прера́дованно благоутро́бие Твое́.

Богоро́дичен: Я́ко показа́ Тя Бо́г, Де́во чи́стая, по́мощь ро́ду челове́ческому, не преста́й приле́жно моля́щи Его́ о на́с ве́рных.

И́ный.

Ирмо́с: Невмести́маго Бо́га:

Апо́столов ли́к по́ст показа́, вселе́нней все́й возсия́ющий, и све́тлостию боже́ственною просвеща́ющий ми́р.

Учени́к Твои́х Иису́се ли́к Человеколю́бче, язы́ческия ро́ды научи́, воздержа́ния сокро́виществовати бога́тство.

Дванадесятостру́нное веща́ние учени́к Твои́х состоя́ние, воздержа́ния бога́тство да́рствует челове́ком, и исто́чник спасе́ния.

Сла́ва: Блу́днаго Ти́ гла́сом взыва́ю Го́споди: О́тче, согреши́х, спаси́ Ще́дре, да не сла́вы Твоея́ отлучи́ши мя́.

Богоро́дичен: Во чре́ве Твое́м Бо́га я́ко челове́ка поноси́вшая, и живо́т ми́ру источи́вшая, Тя́ воспева́ем всесвята́я Де́во.

Ирмо́с: Невмести́маго Бо́га, во чре́ве вмести́вшая, и ра́дость ми́ру роди́вшая, Тя́ пое́м Богоро́дице Де́во.

Свети́лен гла́са.

На стихо́вне же пое́м самогла́сен дне́, гла́с 3:

Возсия́ воздержа́ния благоле́пие, бесо́вскую мглу́ отгоня́щее: прии́де по́стная ле́пота, душе́вных страсте́й исцеле́ние нося́щая. Се́ю иногда́ Дании́л, и в Вавило́не о́троцы огражде́ни, о́в у́бо уста́ льво́в обузда́, о́вии же пла́мень пе́щный угаси́ша. С ни́миже и на́с то́южде спаси́ Христе́ Бо́же, я́ко Человеколю́бец.

И повторя́ем се́й, со стихо́м: Испо́лнихомся зау́тра:

Та́же, сти́х: И бу́ди све́тлость:

И му́ченичен: Я́ко свети́ла в ми́ре сия́ете, и по сме́рти святи́и му́ченицы, по́двигом до́брым подви́гшеся. Иму́ще дерзнове́ние, Христа́ умоли́те, поми́ловатися душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: В жена́х свята́я Богоро́дице, Ма́ти безневе́стная, моли́ Его́же родила́ еси́ Ца́ря и Бо́га, да спасе́т ны́ я́ко Человеколю́бец.

Та́же: Бла́го е́сть. Совокупля́ем же и ча́с 1, я́ко обы́чно. И отпу́ст.


Источник: Службы сырной седмицы Вели́кого поста. [Электронный ресурс] // Азбука веры

Комментарии для сайта Cackle