Источник

Пятница

В то́йже четверто́к сы́рный ве́чера:

От нача́ла покло́ны начина́ем: и про́чая вся́ слу́жба, я́коже и вы́ше во вто́рник сы́рный указа́ся.

На Го́споди воззва́х, стихи́ры я́ко обы́чно.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Све́те ти́хий: И проки́мен дне́.

На стихо́вне самогла́сен дне́, гла́с 2:

Госпо́день Кре́ст, неукло́нно кла́няющимся ему́, вся́кия сла́сти брозда́ е́сть, и зако́н воздержа́ния: и́бо непреста́нно взира́ющи на Пригвожде́ннаго на не́м, распина́ют пло́ть со страстьми́ и похотьми́. От ни́хже и мы́ бы́ти потщи́мся, посто́м чи́стым присво́имся, человеколю́бно на́м Присво́ившемуся стра́стию и Своего́ безстра́стия естество́ Пода́вшему, иму́щему ве́лию ми́лость.

Повторя́ем се́й со стихо́м: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́:

Сти́х: Поми́луй на́с Го́споди:

И му́ченичен: Земна́го наслажде́ния не возвеле́вше страстоно́сцы, небе́сных благи́х сподо́бишася, и А́нгелом сожи́тели бы́ша: Го́споди, моли́твами их поми́луй и спаси́ на́с.

Сла́ва, и ны́не крестобогоро́дичен. Подо́бен: Егда́ от дре́ва:

Гро́зд всезре́лый Чи́стая,/ Его́же невозде́ланно во утро́бе младоноси́ла еси́,/ на дре́ве я́ко узре́ла еси́ Сего́ ви́сяща,/ рыда́ющи восклица́ла еси́, и взыва́ла еси́:/ Ча́до, сла́дость иска́пай,/ е́юже пия́нство вся́кое страсте́й отъе́млется Благоде́телю,/ Мене́ ра́ди Тя́ ро́ждшия,/ боже́ственными утеше́ньми,// я́ко благоутро́бен.

Ны́не отпуща́еши: Богоро́дице Де́во: И про́чее, творя́ще покло́ны вели́кия. Та́же отпу́ст. Повече́рие пое́м вели́кое с покло́ны, я́коже во вто́рник указа́ся.

В пято́к сыроя́стный на у́трени,

по шестопса́лмии пое́м Аллилу́иа, на гла́с тро́ична гла́са.

По 1-м стихосло́вии седа́льны кре́стныя осмогла́сника.

По 2-м стихосло́вии седа́лен трио́ди, гла́с 7.

Подо́бен: Я́ко иму́ще:

Возвы́си церкве́й ро́г, честны́й Кре́сте, низложи́ ерети́ческую горды́ню си́лою твое́ю, и возвесели́ правосла́вных ли́ки: сподо́би предвари́ти все́м на́м твое́ предвозвеще́ние, и поклони́тися тебе́ подно́жию Христо́ву в тебе́ бо хва́лимся, дре́во благослове́нное.

Сла́ва: то́йже.

И ны́не, крестобогоро́дичен: Я́ко иму́щи ми́лостивное на смире́ние на́ше, и зря́щи на земны́я удобообстои́мыя лю́ди, умилосе́рдися благослове́нная Богоро́дице, пребу́ди моля́щися, да не поги́бнем лю́те: молю́ я́ко Пречи́стая благопримири́тельнаго Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим, Пресвята́я Де́во.

Та́же чте́м сло́во вели́каго Васи́лия о посте́, его́же нача́ло: Воструби́те в новоме́сячии трубо́ю: Та́же псало́м 50. И кано́ны осмогла́сника, мине́и, и трио́ди. В ни́хже пе́снех пое́м трипе́снцы: оставля́ются таковы́я пе́сни осмогла́сника, и мине́и: поне́же двоирмо́сны су́ть трипе́снцы.

Кано́н трио́ди. Творе́ние господи́на Ио́сифа. Гла́с 8:

Пе́снь 1:

Ирмо́с: Во́ду проше́д:

Воздержа́ния боже́ственное вре́мя возсия́ все́м, покая́ния просвеще́ние, тьму́ отъе́млющее прегреше́ний: сие́ усе́рдным се́рдцем прии́мем.

Се́ покая́ния добро́та ду́ши разширя́ет, поще́ния пригвожде́нием: в сие́ тре́звенно вше́дше, и прегреше́ний ве́рнии разреше́ние прии́мем.

Сла́ва: Нача́ла, вла́сти, и херуви́ми, и вся́ си́лы моли́теся, вре́мя на́м по́стное соверши́ти в покая́нии и вся́кой чистоте́.

Богоро́дичен: Свята́я Де́во, ве́рных заступле́ние еди́на, моли́тву Твою́ споспе́шную, во вре́мя поще́ния все́м пода́ждь, Богоро́дицу чи́стую Тя́ ве́дущим.

Ирмо́с: Во́ду проше́д:

Пе́снь 3:

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га:

Всегуби́тельных страсте́й душе́вных убежи́м подъя́тием поста́, и умиле́ния пока́жем плоды́, пе́рвее греха́ми Бо́га благоутро́бнаго преогорчи́вшии.

Свещы́ еле́ем благи́х дея́ний, вси́ ны́не вжещи́ тща́тельно возусе́рдствуим, я́ко да вни́дем с му́дрыми де́вами во све́тлый черто́г ра́дующеся.

Богоглаго́ливии проро́цы, богови́днии му́ченицы, и боже́ственнии ученицы́ Спа́совы, Того́ моли́те, до́бре нача́ти и благоуго́дно сконча́ти поще́ния по́прище, вси́ помо́лимся.

Богоро́дичен: Я́ко вину́ Тя все́х благи́х Влады́чице, вси́ приле́жно мо́лим: е́же совни́ти на́м Твои́м хода́тайством в по́стный по́двиг, и концу́ дарова́тися сего́ спаси́тельному.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди, и це́ркве Зижди́телю, Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Та́же седа́лен мине́и, и крестобогоро́дичен:

Пе́снь 4:

Ирмо́с: Услы́шах Го́споди смотре́ния:

Я́коже у́тро прини́кши, ны́не поще́ния благода́ть предла́гает покая́ния вре́мя на́м, долго́в тьму́ разреша́ющее.

Напита́им ни́щия, ми́лость ми́лостию восприе́млюще, и поще́ния боже́ственною водо́ю душе́вныя скве́рны отмы́ем.

Сла́ва: Небе́снии А́нгели Благода́вца умоли́те, умиле́нное на́ше покая́ние, щедро́тами безме́рными прия́ти.

Богоро́дичен: Чи́стое очисти́лище согреша́ющих, свята́я Влады́чице, хода́тайством Твои́м раздери́ согреше́ний мои́х рукописа́ние.

Ирмо́с: Услы́шах Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́ Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго; но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Настоя́щий де́нь, нача́ток творя́ще жития́ чистоты́, себе́ усе́рдно к подвиго́м ве́рнии угото́вим, плотски́я боле́зни, и душе́вное благопло́дие Влады́це все́х принося́ще.

Моисе́я по́ст, боже́ственнаго боговиде́ния показа́ прича́стника: сего́ у́бо душе́ моя́ подража́ющи, по́ст приими́, боже́ственная восхожде́ния в себе́ расположи́вши, я́ко да ви́диши Бо́жию све́тлость.

Свяще́нных апо́стол, и священноимени́тых му́ченик мольба́ми, поще́ния вре́мя прейти́ на́с сподо́би Иису́се ще́дрый, в покая́нии, и вся́ком отложе́нии греха́, мо́лимся.

Богоро́дичен: В поще́ния две́рь хотя́щии вни́ти, мо́лим Тя́ Бо́жию две́рь, совни́ти рабо́м Твои́м Влады́чице, и разшири́ти вся́ко помышле́ния, и мы́сли, спаси́тельная твори́ти хоте́ния.

Та́же трипе́снец господи́на Ио́сифа. Гла́с 6:

Пе́снь 5: Бо́жиим све́том Твои́м Бла́же:

На кресте́ ру́це пригвозди́в, копие́м в ре́бра прободе́н, писа́ние Человеколю́бче па́дшаго Ада́ма растерза́л еси́: те́мже Тя́ Жизнода́вче, пе́сньми сла́вим.

Ле́стно зми́й лука́вый стра́сти наложи́в ми́ душе́вныя, от рая́ изгна́: Ты́ же дла́ни на кресте́ пригвозди́в, к высоте́ нетле́ния Спа́се привле́кл еси́.

Поста́ боже́ственное вре́мя, стра́сти очища́ющее душе́вныя, и теле́сныя омыва́ющее я́звы, прии́де ны́не, наста́: ве́рнии стеце́мся, и сие́ любому́дренно прии́мем.

Вре́мя яви́ся благо́е, в боже́ственное души́ весе́лие, вся́кое лице́ облача́ющее: приди́те, ве́село сие́ прии́мем, посто́м и моли́твою предочища́ющеся.

По́ст, сле́зы, моли́тву, обы́чай смире́нный, на́с ра́ди Смири́вшемуся принесе́м: я́ко да в де́нь воздержа́ния проще́ние пода́ст прегреше́ний на́ших.

Богоро́дичен: Светолу́чными Твои́ми блиста́ньми, Влады́чице блага́я ми́ра, души́ моея́ тьму́ отжени́, и но́щь греха́ моего́: да усе́рдно пою́, и блажу́ Тя.

И́ный, гла́с 8: Вску́ю мя́ отри́нул еси́:

Кресту́ Твоему́ покланя́юся Го́споди Человеколю́бче, и́мже мя́ спа́сл еси́, и пою́ стра́сти спаси́тельныя и боже́ственныя Влады́ко, и́миже страсте́й мои́х боле́зненных изба́вихся Сло́ве, в жи́знь преходя́ невре́дную.

Кресту́ наде́ющеся, ле́сти проти́вных отвраща́емся, в не́м водрузи́вшеся, ве́рнии позна́ни бы́хом Бо́гу, я́ко а́гнцы новорожде́ннии избра́ннии, и неле́стное млеко́ испи́хом.

Сла́ва, тро́ичен: Отца́, и Сло́во вси́, и Свята́го Ду́ха, сла́вим во Еди́ном Естестве́, позна́ние све́тлое излага́юще: покланя́ющеся Обои́м, и разделя́юще ли́цы, неслия́нно, непрело́жно служа́ще.

Богоро́дичен: Упова́ние конце́м, ра́дость рабо́м Твои́м Ты́ еси́ Де́во чи́стая, чту́щия любо́вию о́браз Тво́й, сохраня́й Пречи́стая: и Твои́ми моли́твами все́х на́с чужда́го свободи́, я́ко Премилосе́рднейшая.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Пра́вый пу́ть Тво́й Го́споди, испра́ви все́м рабо́м Твои́м чту́щим любо́вию, поста́ по́прище утверди́, и приведе́ньми на лу́чшее свята́го Твоего́ ца́рствия на́с сподо́би.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́:

Пе́снь 6:

Ирмо́с: Очи́сти мя́ Спа́се:

Пости́вся Изба́витель, настоя́щее вре́мя на́м определи́ душе́вных скве́рн очисти́тельное: те́плым ве́рнии присту́пим се́рдцем, я́ко да прии́мем проще́ние.

Мытаре́во Христе́ воздыха́ние прие́м, и блудни́цы от души́ пла́ч приноси́мый, приими́ я́ко Человеколю́бец на́ша мольбы́, очище́ние на́м да́руя.

Сла́ва: Пропове́дник и проро́к, му́ченик и апо́стол Твои́х, преподо́бных и святи́телей, и все́х пра́ведных Твои́х Христе́ умоле́ньми, очище́ние прегреше́ний душа́м на́шим низпосли́.

Богоро́дичен: Еди́ная немощно́е челове́ческаго естества́, божественным Твои́м рождество́м Чи́стая утверди́вшая, поспе́шница мне́ яви́ся, к по́стному входя́щу боже́ственному по́прищу.

Ирмо́с: Очи́сти мя́ Спа́се, мно́го бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́ Бо́же спасе́ния моего́.

Конда́к свята́го. А́ще святы́й не и́мать кондака́, глаго́лем му́ченичен гла́са.

Пе́снь 7: О́троцы евре́йстии в пещи́:

Дре́вле на колесни́це о́гненной ноша́шеся Илия́, посто́м просвети́вся: о душе́! Сего́ подража́ющи, плотски́я умертви́ по́хоти воздержа́нием.

Се́ вре́мя воздержа́ния, явля́ющее Тебе́ све́т спасе́ния, не небрези́ душе́, Бо́гу долготерпя́щу, но усе́рдно возопи́й: Благи́й уще́дри мя́.

Сла́ва: О́троки огради́вший по́ст, соблюде́ от огня́ неопали́мы: Иису́се, те́х моли́твами, огня́ мя ве́чнаго изба́ви мно́гим Твои́м милосе́рдием.

Богоро́дичен: Еди́ная по́мощь челове́ков, помо́щница на́м рабо́м Твои́м бу́ди, во вре́мя воздержа́ния, я́ко да покая́нием благоугожда́юще, прии́мем небе́сное ца́рство.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно, и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́ Го́споди Бо́же во ве́ки.

Пе́снь 8:

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́: си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Покая́ния пе́щь усе́рдно возжже́м, и сла́сти в не́й попали́м вся́ теле́сныя: и огня́ бу́дущаго иску́с не прия́ти, Бога́таго в ми́лости про́сим, вопию́ще: свяще́нницы благослови́те, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Вхо́дное вре́мя поста́ на́м бу́дет вся́каго греха́ отложе́ния вино́вное, да не до́лу преклони́мся, ниже́ уны́ло теце́м, я́ко да в кра́тких и ма́лых дне́х, мно́гия скве́рны умиле́нием се́рдца измы́ем, еди́наго Бо́га на́шего пою́ще.

А́нгельстии чи́ни, му́ченик собра́ние, боже́ственных апо́стол ли́к святы́й, преподо́бных собо́р, святи́телей же и проро́ков, Тебе́ мо́лятся благи́й Человеколю́бче: покая́ние и́стинное Твои́м рабо́м пода́ждь, во вре́мя воздержа́ния ны́не вводи́маго.

Богоро́дичен: Богороди́тельнице всечи́стая, к Тебе́ прибега́ем, уще́дри на́с благо́ю Твое́ю моли́твою, и да́ждь благопримири́тельна Твоего́ Сы́на и Го́спода все́м на́м, во вре́мя поще́ния ны́не вводи́маго, во спасе́ние ве́рных, Тебе́ песносло́вящих во вся́ ве́ки.

Трипе́снец: За зако́ны оте́ческия:

Насле́дие оте́ческое не сохрани́вше, грехо́вным зако́ном порабо́тихомся: но просте́р дла́ни Твоя́ на кресте́ боже́ственнем, свобо́ду все́м дарова́л еси́ и́м: его́же Ти́ ве́рою приво́дим во дне́х святы́х, поми́луй ны́ Ми́лостиве, Тебе́ превознося́щия во вся́ ве́ки.

Кресто́м Твои́м разстоя́ние, и граде́жа средосте́ние разори́вый, и ми́р в конца́х обнови́вый бога́тый ми́рствующим, да́руй на́м прейти́ Христе́ постоя́нием бу́дущее поще́ние, Го́спода пою́щим непреста́нно, и превознося́щим во вся́ ве́ки.

Поста́ благода́ть дне́сь со́лнечныя лучи́ все́м предлага́ет, предочища́ющи мра́к от греха́: содержи́ми страстьми́ разли́чными, в ра́дости преше́дше прии́мем да́р любому́дренно, Го́спода по́йте, вопию́ще, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Го́рько объе́м первозда́нный, в раи́ дре́вле сне́дь безслове́сно, отве́ржеся и осужде́н, от сла́дости изгна́н бы́сть: но на дре́ве гвоздьми́ пригвожде́н, лука́вное писа́ние пригвозди́л еси́ греха́ его́. Те́мже Твое́ мно́гое благоутро́бие воспева́ем во вся́ ве́ки.

Зако́н поста́ отри́нувше, в про́пасти греха́ поползо́хомся, и поста́ востре́бовахом ны́не вводи́маго: его́же Ще́дре провожда́ющим на́м, благода́ть с небесе́ низпосли́, и ми́р бога́тый: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Па́дающих исправле́ние, гре́шников хода́таице, стра́нных прохлажде́ние, ско́рбных утеше́ние, Пресвята́я Де́во, души́ моея́ печа́ль разори́ Чи́стая, и утеше́ние свы́ше от Бо́га пода́ти ми́ моли́ся пою́щу усе́рдно, Тя́ превознося́щу во вся́ ве́ки.

И́ный:

Ирмо́с: А́нгели и небеса́:

Пригвожде́ннаго пло́тию на кресте́ Ще́дре, ви́дящи Тя́ тва́рей естество́ пременя́шеся: све́т дне́ во тьму́, дви́жашеся земля́, и вся́ колеба́хуся.

На высоту́ креста́ челове́ческое естество́ совозвы́сив, и от ре́бр Твои́х боже́ственных бога́тство источи́л еси́ спасе́ния, ве́рою покланя́ющимся Спа́се Пречи́стей стра́сти Твое́й.

Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Тро́ичен: Еди́н Бо́г у́бо Тро́ица, ни Отцу́ изступи́вшу в сыновство́, ниже́ Сы́ну премени́вшуся во исхожде́ние: но сво́йственная и обое́, све́т, Бо́га, Три́ сла́влю во ве́ки.

Богоро́дичен: Ка́ко родила́ еси́ рцы́, от Отца́ безле́тно препросия́вша, и со Святы́м Ду́хом воспева́ема; или́ я́коже ве́сть Еди́н, благоволи́вый роди́тися из Тебе́ во ве́ки.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Покая́ние на́ше, я́ко Благи́й естество́м прие́м, вра́жиих сете́й изба́ви Го́споди, да ве́рою и любо́вию Твое́ ны́не воспои́м свято́е влады́чество.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви:

Ирмо́с: А́нгели и небеса́ на престо́ле сла́вы седя́щаго, и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго, благослови́те, по́йте, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

И стихосло́вится Честне́йшую:

Пе́снь 9:

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с: те́м Тя́ Богоро́дицу А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Се́ светоно́сное прии́де вре́мя, святы́й де́нь просия́, мра́чных страсте́й твои́х отбе́гни, о душе́! И зари́ восприми́ наставля́ющия тя́ к све́ту, умиле́ние я́ко вино́ пию́щи весели́ся, и сласте́й пия́нство возненави́ждь.

Обы́чно ми́лости Твоя́ на на́с излива́яй Ще́дре бога́тыя, да́ждь на́м сле́зы, очища́ющия скве́рны и помышле́ния лю́бящих Тя́: ве́ру и любо́вь чи́стую, бога́тное покая́ние, присвое́ние к Тебе́ еди́ному многоми́лостивому.

Все́х А́нгелов боже́ственное мно́жество, и святы́х ли́цы достохва́льнии, Блага́го ны́не моли́те приле́жно: я́ко да боже́ственное по́прище сие́, поще́ния настоя́щее, тещи́ непреткнове́нно ны́ укрепи́т, и победоно́сцы соде́лает.

Богоро́дичен: Благолюби́вая Де́во, Блага́го ро́ждшая Спа́са, ублажи́ вся́ ны́, страстьми́ безме́рными, и помышле́ньми озло́бленныя Влады́чице, и отягче́нныя грехо́в бре́меньми неудобоно́сными: я́ко да Тя́ по до́лгу, я́ко Богоро́дицу велича́ем.

И́ный:

Ирмо́с: Недоуме́ет вся́к:

Недоуме́ет вся́кое естество́, а́нгелов и челове́ков, Твое́ благоутро́бие благодари́ти Благоде́телю: я́ко пло́тию хотя́ на́с ра́ди обнища́л еси́, и на дре́ве о на́с распросте́рлся еси́, кля́тва бы́в, да пе́рвую оты́меши кля́тву челове́чества.

Све́тлый де́нь воздержа́ния наста́, све́тлым лице́м прииди́те, усря́щим душе́ моя́ Влады́ку, благода́ти низпосла́тися свы́ше на́м прося́ще, и мно́гих прегреше́ний исправле́ние обрести́: я́ко да стра́шнейшею гее́нною не искуси́мся та́мо.

Во тьме́ грехо́в содержи́мым, покая́ния ны́не свяще́ннии вхо́ды наста́ша, все́х ду́ши просвеща́ющия. Те́мже душе́ моя́, омраче́ния уклони́ся сы́тости страсте́й, потщи́ся, да сла́дости ве́чныя наслади́шися та́мо.

На дре́ве ру́це во́лею распросте́р, разстоя́щаяся вся́ собра́л еси́ Жизнода́вче: копие́м же Твоя́ отве́рзл Долготерпели́ве ре́бра, побежде́ние от ре́бр прозя́бшее испра́вил еси́ на́м. Те́мже благодаря́ще пое́м благоутро́бие Твое́.

Богоро́дичен: Предста́тельство все́х на Тя́ наде́ющихся, в беда́х бо́драя су́щи Предста́тельнице Богоро́дице, ве́чнующия изба́ви на́с гее́нны, и належа́щих му́к го́рьких: я́ко да до́лжно пое́м вели́чия Твоя́.

И́ный: Чу́жде ма́терем де́вство:

Я́звам покланя́емся Твои́м Жизнода́вче, и́миже греха́ страсте́й изба́вльшеся, честны́м Кресто́м Твои́м позна́хомся запеча́тствовани, во спасе́ние и заступле́ние от вся́каго прило́га вра́жия.

Озари́ Креста́ Твоего́ сия́ньми, укрествова́выйся во́лею за все́х спасе́ние, ду́ши пою́щих стра́сти Твоя́ Всеми́лостиве: и на стезю́ жи́знь на́шу упра́ви и наста́ви.

Согреши́хом преступи́вше за́поведи Твоя́, и пути́ боже́ственных зачине́ний Твои́х Спа́се, уклони́хомся дале́че Человеколю́бче, нераде́нием: но Ще́дрый, воззови́ от ле́сти ду́ши на́ша.

Сла́ва, тро́ичен: Хвала́, че́сть Тро́ице ле́потствует, и сла́ва я́ко еди́ному Госпо́дьству, и еди́ному Ца́рству, несли́тно, несе́чно, Еди́нице Божество́м покланя́емой, несе́чной бо естество́м, непреста́нно велича́емей.

Богоро́дичен: Уми́лостивися моли́твами всечи́стыя Ма́тере Твоея́ Всеще́дре Всецарю́ сла́вы, егда́ прии́деши суди́ти рабы́ Твоя́, я́ко ми́лостив: в Тя бо вси́ ве́ровахом, и Тя́ Бо́га зна́ем.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Светоно́сный ны́не надходя́щий по́ст, прие́млет трапе́зу подвиго́в предложе́нную, сего́ ра́ди сея́ тре́звенно вси́, честну́ю ча́шу чисти́тельных сле́з восприи́мем ве́рнии: да неисце́льными слеза́ми не искуси́мся та́мо.

Катава́сия: Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние: на Тебе́ Богоро́дице обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́ вся́ племена́ земна́я непреста́нно велича́ем.

Свети́лен тро́ичный гла́са, три́жды. И про́чее.

На стихо́вне пое́м самогла́сен дне́:

Гла́с 6: Пре́жде спаси́тельнаго Креста́ греху́ ца́рствующу, нече́стию держа́вствующу, челове́ков ублажа́шеся пи́ща теле́сная, и о плотски́х жела́ниях ма́ли небрежа́ху: а отне́леже кре́стное та́инство соде́яся, и де́монское угасе́ мучи́тельство богоразу́мием, небе́сная на земли́ доброде́тель жи́тельствует. Те́мже по́ст почита́ется, воздержа́ние сия́ет, моли́тва исправля́ется, и свиде́тель вре́мя настоя́щее, да́нное на́м от распе́ншагося Христа́ Бо́га, во спасе́ние ду́ш на́ших.

И глаго́лем стихи́:

Сти́х: Испо́лнихомся зау́тра ми́лости Твоея́ Го́споди:

И повторя́ем самогла́сен. Та́же и му́ченичен.

Сти́х: И бу́ди све́тлость Го́спода Бо́га на́шего:

Го́споди, в па́мять святы́х Твои́х, вся́ тва́рь пра́зднует, небеса́ ра́дуются со а́нгелы, и земля́ весели́тся с челове́ки: те́х моли́твами поми́луй на́с.

Слава, и ныне, крестобогоро́дичен: Всечи́стая я́ко ви́де Тебе́ на кресте́ пове́шена, пла́чущи вопия́ше ма́терски: Сы́не мо́й и Бо́же мо́й, сладча́йшее мое́ Ча́до, ка́ко терпи́ши стра́сть поно́сную;

Та́же, Бла́го е́сть: И Трисвято́е. Тропа́рь: В хра́ме стоя́ще: Го́споди поми́луй, 40

И глаго́лется сти́х от свяще́нника: Сы́й благослове́н Христо́с Бо́г на́ш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Небе́сный Царю́:

И твори́м три́ покло́ны вели́кия, и глаго́лем моли́тву та́йно преподо́бнаго отца́ на́шего Ефре́ма Си́рина: Го́споди и Влады́ко живота́ моего́: И про́чее. И твори́м и про́чия покло́ны.

Совокупля́ем же и пе́рвый ча́с, я́ко обы́чно: по обы́чных же покло́нех чте́м оглаше́ния преподо́бнаго отца́ на́шего Фео́дора Студи́та. Та́же отпу́ст.

В то́йже пято́к сы́рный,

пое́м часы́ с покло́ны, я́коже и в сре́ду явле́но е́сть.

На 6-м часе́ пое́м тропа́рь проро́чества, гла́с 8:

Да́ждь на́м по́мощь от печа́ли Го́споди, и спаси́ ны, рожде́йся от Де́вы Человеколю́бче.

Повторя́юще то́йже.

Проки́мен, гла́с 1: Бу́ди Го́споди ми́лость Твоя́ на на́с, я́коже упова́хом на Тя́. Сти́х: Ра́дуйтеся пра́веднии о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

Проро́чества Заха́риина чте́ние. [Гла́ва 8, ст. 7–17].

Си́це глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель: се́ А́з лю́ди моя́ от земли́ восто́чныя, и от земли́ за́падныя. И введу́ и́х [в зе́млю и́х,] и вселю́ся посреде́ Иерусали́ма, и бу́дут Ми́ в лю́ди, и А́з бу́ду и́м в Бо́га во и́стине и в пра́вде. Си́це глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель: да укрепя́тся ру́це ва́с слы́шащих во дне́х си́х словеса́ сия́ от у́ст проро́ческих, от него́же дне́ основа́ся хра́м Го́спода Вседержи́теля, и це́рковь отне́леже созда́ся. Зане́ пре́жде дне́й о́нех мзда́ челове́ком не бе́ бо успе́х, и мзда́ ското́м не бя́ше, и исходя́щему и входя́щему не бе́ ми́ра от печа́ли, и послю́ вся́ челове́ки, коего́ждо на и́скренняго своего́. И ны́не не по дне́м о́нем пре́жним А́з сотворю́ оста́нку люде́й си́х, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель. Но покажу́ мир: виногра́д да́ст пло́д сво́й, и земля́ да́ст жи́та своя́, и не́бо да́ст ро́су свою́, и насле́дити сотворю́ оста́нкам люде́й мои́х си́х вся́ сия́. И бу́дет, я́ко бе́сте в кля́тве во язы́цех, до́ме Иу́дов и до́ме Изра́илев, та́ко спасу́ вы́, и бу́дете в благослове́нии: дерза́йте и укрепля́йтеся рука́ми ва́шими. Зане́ си́це глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель: я́коже помы́слих озло́бити вы́, внегда́ прогне́ваша Мя́ отцы́ ва́ши, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель, и не раска́яхся: я́ко уста́вих, и умы́слих во дни́ сия́ добро́ сотвори́ти Иерусали́му, и до́му Иу́дову: дерза́йте. Сия́ словеса́, я́же сотворите́, глаго́лите и́стину ки́йждо и́скреннему своему́, и́стину и су́д ми́рен суди́те во брате́х ва́ших. И ки́йждо зло́бы и́скренняго своего́ не помышля́йте в сердца́х ва́ших, и кля́твы лжи́выя не люби́те: зане́ вся́ сия́ возненави́дех, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель.

Проки́мен, гла́с 3: По́йте Бо́гу на́шему, по́йте, по́йте Царе́ви на́шему, по́йте. Сти́х: Вси́ язы́цы восплещи́те рука́ми:

И про́чее все́, я́коже в сре́ду сы́рную указа́ся. Подоба́ет ве́дати, я́ко в суббо́ту и неде́лю сы́рную мине́я не пое́тся, но после́дование случа́ющихся святы́х пое́тся, на повече́риях, или́ егда́ церквонача́льник хо́щет.


Источник: Службы сырной седмицы Вели́кого поста. [Электронный ресурс] // Азбука веры

Комментарии для сайта Cackle