Источник

В 9-й день

Свята́го апостола Иа́кова Алфе́ева. И преподобнаго отца нашего Андрони́ка и жены его святыя Афана́сии

НА ВЕЧЕ́РНИ

Блажен муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры апостола, на 8, глас 4

Подо́бен: Дал еси зна́мение:

Возсиял еси, апо́столе,/ светови́ден, я́ко солнце, зарями Духа/ и всю просветил еси вселенную, блаженне, Богознанием,/ и отгна́л еси мрак многобожный Божественным пропове́данием,/ тем твое́ пресветлое и достохва́льное днесь совершающе торжество,/ благочестно тя славим.

Возгремел еси, премудре,/ вселенней учения священная и спаси́тельная/ и всю очистил еси идолонеи́стовства тварь, Богомудре,/ и просвети́л еси люди Богозна́ния сия́нием./ Идольская же тре́бища разоряя благодатию,/ церкви на похваление Бога нашего воздвигл еси.

На высоте седяй Богозна́ния, Иа́кове,/ приял еси Духа благодать,/ явльшуюся тебе́ огненным видом,/ и язы́ком огненным всю попалил еси я́ве злочестия ти́ну многобо́жную./ Тем тя, я́ко апостола и Богоглагольника, хвалим,/ святое твое́ днесь совершающе торжество.

Сла́ва, глас тойже, самогласен. Феофа́ново:

Божественнаго Духа я́ве благодать прием,/ священнейшему лику апостольскому причтен, Иакове, был еси./ Тем и с Небес пришествие иногда́ сильное одохновение,/ огненным язы́ком просветив тя,/ языческое отерновле́нное попалил еси безбожие./ Христа Бога, Богопропове́дниче, моли/ спастися душа́м нашим.

И ны́не, Богоро́дичен: Иже тебе́ ради:

Вход, прокимен дне, и чтения три, и лития, ищи́ сего месяца в 6-й день

На стиховне стихиры, глас 4.

Подо́бен: Дал еси знамение:

Приял еси, апостоле, над демоны непобедимую власть и силу/ о Имени Христове/ начала тьмы сих отгони́ти;/ и прошел еси землю, просвещая, я́коже солнце, и вся страны́ научи́,/ первое, сла́вне, Христово пропове́дал еси спаси́тельное пришествие.

Стих: Во всю землю изы́де вещание их/ и в концы вселенныя глаго́лы их.

Пе́рвей благости и естественному, и пребожественному житию́ подо́бяся,/ муж был еси благ, Иа́кове, по существу/ и благодати Божественныя сын именуем,/ нравов твоих благостию и ума чистотою/ Христов показался еси ученик и́скренний.

Стих: Небеса поведают славу Божию,/ творение же руку́ Его возвещает твердь.

Орга́н до́бре составлен Божественным окормлением, апостоле Иа́кове, быв,/ язы́ков званию ты вве́рился еси,/ к познанию Христову наставляя словесы́ и деянии,/ и вся просветил еси, испове́дати истинное Иисусово Божество,/ Спаса душ наших.

Сла́ва, глас 5:

Верно торжествуем пречестны́й день/ твоея́ памяти, Иа́кове славне,/ не я́ко Алфе́ева тя сына, но я́ко апостола Христова почитающе/ и проповедника Того неизреченнаго воплощения,/ тем Владычню Престолу/ со Безплотными всегда предстоя и апостол и мученик лики,/ прилежно моли́ся спасти ны Спаси́телю и Бо́гу нашему.

И ны́не, Богоро́дичен: Храм и Дверь еси:

Тропа́рь, глас 3:

Апостоле святый Иакове,/ моли Милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление/ подаст душам нашим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскресен.

Преподобному Андрони́ку поем на повечерии

Тропа́рь, глас 1:

Пустынный житель и в телеси́ Ангел и чудотворец показался еси,/ Богоносне отче наш Андрони́че,/ постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/ исцеляеши недужныя и души верою притекающих к тебе́./ Сла́ва Давшему тебе́ крепость,/ Сла́ва Венчавшему тя,/ сла́ва Действующему тобою всем исцеления.

Канон, глас 8

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегонителя фараоня погрузи/ чудотворяй иногда/ Моисейский жезл, крестообра́зно порази́в/ и разделив море,/ Израиля же беглеца́, пешеходца, спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Предочи́стив твою́ душу, Андрони́че,/ до́блими добродетельми/ и Божественныя любве разжегся у́гльми,/ плотски́х уклонился еси распалений,/ ро́су бо Божественную свыше имел еси,/ тя орошающую всегда.

Владычним повелением повинуяся,/ я́ко патриарх иногда Авраам, отче,/ твою́ землю оставил еси/ и сродники небрег;/ жены́ же и богатства дале́че быв,/ и в пустыню, блаженне,/ вселился еси, уединя́ем.

Господню заповедь исполнил еси,/ вся прода́в твоя/ и нищим разда́в, имиже ку́плю би́сера обрел еси честна́го,/ и сей прием,/ обогатился еси обильно/ бога́тным ми́ров источением.

Богоро́дичен:

Созидается волею во утробе Твое́й/ Адамов Содетель/ и дланию носяй, Богородице, всяческая/ Твоими руками носи́тся, о страшнаго та́инства, и Младенец является,/ всех святых Господь.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверждей в начале небеса разумом/ и землю на вода́х основа́вый,/ на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, едине Человеколю́бче.

Изгна́н от Еде́ма советом Евиным Адам,/ ты же, веровав совету сопру́жницы твоея́, му́дре,/ рая́ был еси внутрь/ и с нею радуешися всегда, блаженне Андрони́че.

Иже тайно и мудре устроя́я вся до́бре Слово и земныя ко спасению направля́я,/ от земли на Небеса/ любимыя преставляет дети ваша два,/ стезю́ праву являя вам.

О маловременней и тлеющей небре́гше любви,/ на земли́ сущим оста́вльше сию,/ связа́стеся любовию духовною, блаженнии,/ темже ны́не водворяетеся, идеже праведных селения.

Богоро́дичен:

Безсосужде́нно Херувим и Серафим пребо́льши,/ Яже Бога несказа́нно Рождшая,/ и земным клятву на благословение преложившая,/ песньми всегда да почитается,/ Та бо наше упование.

Седален, глас 8.

Подо́бен: Премудрости:

Иго Господне ле́гкое вседушно на ра́мена восприем,/ Тому после́довал еси, Богоно́се Андрони́че,/ и мирских мяте́жей до́бре возненавидел еси,/ в пустыню, блаженне, усердно вселься,/ идеже течение постническое, отче, без порока совершил еси,/ Бо́гу совокупля́яся,/ сего ради вопием ти:/ моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою́.

Песнь 4

Ирмо́с: Услышах, Го́споди,/ смотрения Твоего та́инство,/ разумех дела Твоя/ и прославих Твое́ Божество.

По́ты трудов твоих, от плоти твоея́ ка́плющии, священнейше Андрони́че,/ в воню́ мира преложи́шася.

Я́коже фи́никс высокора́сленный, ты в пустынях, отче, процве́л еси/ и Бо́гу плодоноси́л еси сладчайшия болезни трудов твоих.

Сле́зными одожде́нии пустынную землю оросил еси,/ плодоносну же яви́л еси душу твою́ болезньми постническими.

Богоро́дичен:

Не истощив Господь Отеческих недр,/ в Твою́ вселися утробу, Отрокови́це, пречистую,/ и мир весь обнови́.

Песнь 5

Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти,/ Го́споди, спаси́ ны:/ Ты бо еси Бог наш,/ разве Тебе́ иного не ве́мы.

Воспои́м Андрони́ка песньми вси ве́рнии/ и того сопру́жницу Афана́сию прославим.

Отнюд, я́коже есть писано, не дал еси сна твоима очи́ма,/ ни дремания твоима ве́ждома, Андрони́че.

Прослави ми́ры тя Господь, блаженне,/ твоя труды восприемый,/ я́ко жертву су́щне благоприятную

Богоро́дичен:

Единаго от Троицы родила еси, Отрокови́це, страшно/ и млеко́м питала еси земных естество Питающаго.

Песнь 6

Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многомилостиве Христе Боже наш.

Естественная слабость ника́коже предложения притупи́,/ еже стяжа́ла еси к боле́знем, о преподобная, страдания.

Премени́вши одея́ние я́ве, естество утаи́ла еси,/ тем несумне́нно путь спасения совершила еси.

Уве́девши супруга твоего путьше́ствующа, емуже и последствовала еси,/ ника́коже что к нему беседовавши.

Богоро́дичен:

Глас Гаврии́лов тебе́, Отрокови́це, ны́не прино́сим:/ радуйся, Господь с Тобою, Благословенная, вопиюще Ти.

Конда́к, глас 4:

Благоро́дия нравом тя честно похва́лим, Андрони́че,/ иже Господь в лик преподобным отцем сочета,/ я́ко воистинну благоро́дия Божественныя славы венец улучи́.

Песнь 7

Ирмо́с: Отроцы еврейстии в пещи́/ попра́ша пламень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопиюще:/ благословен еси, Го́споди Боже, во веки.

Дре́вле хвалящагося безмерно злоначальнаго одержа́ти всю тварь,/ я́ко пти́чицу ху́ду, низложи́л еси, силою защити́вся Духа и Креста́ всеоружием.

Нося на ра́мех крест твой, последовал еси Господу вседушно/ и славы Его получил еси Божественныя, я́ко испо́лнитель, Андрони́че, Того за́поведей.

Являет благодать ми́ров еже ко Господу твое́ дерзновение,/ вода́м бо лия́нию подобится, на спасение всегда верных пролива́ема.

Богоро́дичен:

Да обожи́т мое естество́, Всесовершенный неизреченно младе́нствует,/ из Тебе́, Чистыя, происходит, Иже словом приведы́й всяческая, и содержа́, и укрепляя.

Песнь 8

Ирмо́с: Царя Небе́снаго,/ Егoже поют во́и Ангельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся веки.

Слезными струя́ми напои́в Твою́ душевную ни́ву,/ пожа́л еси еже от чудодея́ний воздаяние бога́тное.

Остру́пльшуюся душу мою согрешеньми/ молитв твоих Божественным врачева́нием сию исцели́, уго́дниче Госпо́день.

Тро́ичен:

Пребезнача́льную, ве́рнии, воспои́м благочестно Троицу Всесвятую,/ из не сущаго приведшую всяческая.

Богоро́дичен:

Дании́л Тя прови́де, го́ру, Отрокови́це, несеко́мую,/ от неяже отсече́ся Камень, сокруши́вый хра́мы идольския.

Песнь 9

Ирмо́с: Вои́стину Богородицу/ Тя исповедуем,/ спасеннии Тобою, Дево Чистая,/ с Безплотными ли́ки Тя велича́юще.

Источаеши ми́ров благодать неистощимую/ и притекающим всем подае́ши верно неду́гов разрешение, отче Андрони́че.

Преложился еси от привре́менных, радуяся, к вышним и со отцы́ святыми вселився,/ нас, память твою́ творящих, отче, поминай всегда.

Приими́ мое пение, о дво́ице преподобных,/ и отдание ми подаждь твоим к Бо́гу молением,/ прегрешений изба́вити мя.

Богоро́дичен:

Прописа́ Твою́ утро́бу древле три о́троки не опали́вшая пещь, Отрокови́це Чистая,/ ибо неопа́льно прия́ла еси Огнь Божества.

Стихиры, глас 6.

Подо́бен: Все отло́жше:

Все отложи́вше/ житейское томление/ и богатство возненави́девше,/ и сладость текущую презре́вше,/ крест взя́сте,/ я́ко иго Боже́ственное,/ и Христу после́довасте/ и к Небесному покою чудно вселистеся,/ в немже свеселя́щеся,/ поминайте нас, верою поминающих вы/ и любовию совершающих благоговейно/ священную и честну́ю память вашу, святии.

Весьма возлю́бльшая Тебе́, Владыку, от души,/ во след Тебе́ потече́ дво́ица приснопамятная,/ и единосопру́жная,/ и вся красная, и ю́зу нерешимую, я́ко паучину, прето́рже,/ тем и получи Царствие Твое́, Безсмертне./ Тех убо моли́твами очищение, Щедрый, подаждь нам согрешений/ и яви́ ны вышшия страстей,/ смущающих нашу душу, Владыко, всегда.

Детей лише́ни бы́сте любезныя дружбы,/ по́двигом бо́льшим в житии пребывающе неуте́шни,/ глас испуща́сте до́блественнейший И́овль, взывающе:/ Господь даде́, Господь и паки взя,/ тем и желаемое вами дело удобно совершисте/ и к любезнейшим местом святым, радостно преходяще, яви́стеся,/ сопру́же священнейший.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Радуйся, ко́реню летора́сленный,/ радуйся, же́зле Боже́ственный Ааро́нов,/ прозябы́й цвет неувядающий,/ благопло́дный раю́,/ древо жизненное,/ от ко́рене Иессе́ева, Чистая, процве́тши, Отрокови́це,/ и земны́я кормя́щи хлебом разумным./ Радуйся, багряни́це всечестна́я,/ всех Царя Богоневесто,/ увязе́ние светлое,/ архиереев благоле́пие./ Радуйся, едина Пречистая.

Крестобогоро́дичен. Подобен тойже:

А́гнца Своего А́гница Нескве́рная древле/ и Непорочная Владычица/ на Древе Кре́стнем я́ко узре́,/ ма́терски восклицаше и, дивящися, вопияше:/ Чадо Сладчайшее,/ что зрение сие новое и преславное?/ како сонм безблагодатный суди́щу Пила́тову предаде́ Тя/ и осуждает на смерть, Живота всяческих?/ но воспева́ю Твое́ неизреченное, Сло́ве, снисхождение.

НА У́ТРЕНИ

НаБ ог Госпо́дь: Тропа́рь апостола два́жды.

Сла́ва и ны́не, Богоро́дичен: Тя Ходатайствовавшую:

По 1-й кафизме седален, глас 2:

Улови́в язы́ки апостол славный/ и научив концы земныя Тебе́ кла́нятися, со Отцем и Духом, Христе Боже./ Того ради утверди Церковь Твою́/ и верным низпосли благословение Твое́,/ Едине Милостиве и Человеколюбче.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Божественнаго бы́хом о́бщницы естества Тобою, Богородице Приснодево:/ Бога бо нам Воплотившагося родила́ еси./ Темже по до́лгу Тя вси благочестно величаем.

По 2-й кафизме седален, глас 4.

Подо́бен: Скоро предвари:

Я́ко лучу́, Солнце правды испусти́ тя Христос,/ просвети́ти всю землю, апостоле славный Иакове,/ Божественными твоими моли́твами озаряеши/ и Божественным светом невечерним всех просвещаеши,/ верою совершающих святую память твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Надеждо непостыдная надеющихся на Тя,/ едина рождшая па́че естества плотию Христа Бога нашего,/ Того со святыми апостолы моли пода́ти вселенней очищение прегрешений,/ и всем нам прежде конца жития исправление.

По полиелеи седален, глас 8

Подо́бен: Премудрости:

Мре́жею словес Боже́ственных ры́бы уловля́я слове́сныя,/ и сия принесл еси нача́тки Бо́гу нашему,/ и во Христовы язвы желая облещи́ся,/ подо́бник страстей Его явился еси./ Тем сошедшеся по долгу, чтим тя, апостоле славне,/ и согласно вопием ти:/ моли Христа Бога/ грехов оставление пода́ти чтущим любовию святую память твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Мысленная врата́ Жизни, Пречистая Богородице,/ притекающия к Тебе́ верно/ избави от бед,/ да славим пресвятое Рождество Твое́ во спасение душ наших.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Во всю землю: Стих: Небеса поведают: Вся́кое дыхание: Евангелие от Иоанна, зачало 67.

По 50-м псалме стихира, глас 4:

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Я́ко таи́нник, и апостол,/ и служитель изря́дный Христа, Единаго Владыки, Иакове Богопропове́дниче,/ Сего моли подати православным победительная/ и очищение, всехва́льне, грехов,/ совершающим всесвятую память твою́.

Канон Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, и апостола, глас 6, на 8, егoже краегране́сие: Христова ученика сына Алфеева почитаю. Феофа́ново.

Песнь 1

Ирмо́с: Яко по су́ху пешеше́ствовав Израиль/ по бездне стопами,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопляема,/ Бо́гу победную песнь/ поим, вопияше.

Ру́ку ми даждь, Богови́дче и учениче Христов, Иакове,/ честны́й твой праздник похвали́ти устремившуся,/ и свет се́рдцу моему твоими моли́твами возсия́й.

Струя́ми Божественныя мудрости напое́н,/ река истекл еси от рая́ сладости/ и земное лице теченьми благочестия истинно я́ве напоил еси.

Священнейшему ли́ку ученик Христовых счета́лся еси, Иакове,/ исполняя число двонадеся́тных;/ с нимиже, Владыце предстоя́, нас поминай.

Богоро́дичен:

Тя, Пречистая Дево, небо прострый Господь/ и землю основавый,/ небо земное нам явил есть,/ из Тебе́ прошед плотию.

Катавасия: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего.

Божественнаго Духа я́ве прие́м зарю́,/ во тьме су́щим, я́ко утро, показался еси све́тло,/ Солнца мысленнаго возвещая всем явле́ние.

Нога твоя ста явственно в правости, блаженне,/ у Царя Праваго же и Благаго,/ ликующи Боголепно и ше́ствующи стезю́ Небесную.

Сына Безначальна Божия, вся творящаго Божественною властию,/ неле́стна Тайноучи́теля, зна́ния истины тя науча́юща, имел еси, Иакове.

Богоро́дичен:

Марие, всех надеждо на Тя надеющихся,/ рождши Слово, воплощенное нас ради,/ различных мя напа́стей и бед, Пречистая, избави.

Седален, глас 8.

Подо́бен: Премудрости:

Мудрость истинно учителя имев,/ тя научающую сущим па́че ума,/ мудрость объюро́дил еси е́ллинскую, Богодухнове́нне;/ и язы́ком был еси светильник Боже́ственный,/ благочестия словесы́ направляя безумныя./ Тем изба́вленнии тобою от пре́лести,/ достойно поем тя и верно ублажаем, Богоглаго́ливе Иакове:/ моли Христа Бога грехов оставление подати/ чтущим любовию святую память твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Солнца о́блаче разумнаго,/ Божественнаго Света Светильниче златокова́нный,/ Нескве́рная, Неблазная, Всенепорочная Владычице,/ омраченную душу мою ослеплением страстей,/ безстрастия зарею просвети, молюся;/ и оскверненное мое сердце омый пото́ки умиления, покаяния же слезами,/ и от тиме́ния мя очисти дел моих,/ да любовию зову Ти:/ Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление подати ми,/ Тебе́ бо имею надежду, раб Твой.

Песнь 4

Ирмо́с: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ Боголепно поет, взывающи,/ от смысла чи́ста о Господе празднующи.

Сам тя Господь, Един Святый,/ честно́му лику учеников, блаженне, сочете́,/ честно́е и светлое жития́ твоего прови́девый.

Чудес испо́лнен Божественнаго Духа быв, Богопропове́дниче,/ чудотвори́ши бо, неду́ги отгоняя,/ и лукавства духо́в человеки свободи́л еси.

Боже́ственное сияние, нашедшее сердцу твое́му, блаженне,/ Богосветло сие соде́ла/ и приятно па́че ума дарований сотвори́.

Богоро́дичен:

Божественным Твоим Рождеством, Дево Всечистая,/ Ангельстии чи́ни и земных собо́ри совокупишася;/ миронача́льника бо Христа и Спаса всех родила еси.

Песнь 5

Ирмо́с: Божиим све́том Твоим, Блаже,/ у́тренюющих Ти ду́ши любовию озари́, молюся,/ Тя ве́дети, Слове Божий,/ Истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.

Солнцу, блаженне, у́мному собеседник быв, лучи́ ты оттуду приемля,/ еже по существу первый Той есть, вторый по благодати был еси, славне.

Ум чисте́йший имев, све́тло же и чисто сердце ты стяжав,/ воплощшагося Бога видел еси, непостижимаго разумом.

Уступает ти, учениче́, вся́ко пророчество, и вся́ко законоположе́ние, пребога́те;/ те́ми бо древле Пропове́даемаго самови́дно сподобился еси, блаженне, ви́дети.

Богоро́дичен:

Се, Дево, проро́чески имела еси во чреве Твое́м, Сущаго над всеми Владыку и Господа,/ и неизреченно Сего, Чистая, родила́ еси, Дево, по рождестве нетле́нна пребы́вши.

Песнь 6

Ирмо́с: Житейское море,/ воздвизаемое зря напастей бурею,/ к тихому пристанищу твое́му прите́к, вопию Ти:/ возведи́ от тли живот мой,/ Многомилостиве.

Ноги твоя кра́сныя мир неле́стно я́ко благовеству́юще,/ мир су́що преестественный, и ум преимущий, учениче́ Христов всече́стне.

Разумети та́инство/ и проповедати страшное Божия воплощения сподобился еси, Иакове,/ перводе́льныя лучи прие́мый от Самаго Высочайшаго, приснопамятне.

Неизрече́ннаго света сияя светлостьми достойно,/ верховный Христов апостоле, прилежно моли́ся о творящих память твою́, славне, пречестну́ю.

Богоро́дичен:

Всеми влады́чествующа тва́рьми я́ко Бога Благаго рождши,/ согрешений моих, Пречистая, стру́пы до конца потреби́,/ благоутробна содева́ющи Рождшагося из Тебе́.

Конда́к, глас 2

Подо́бен: Твердыя:

Твердо мудрости догма́ты в ду́ши благочести́вых вложившаго/ похвалами да ублажи́м я́ко Боговещателя вси Иакова:/ Престолу бо славы Владычню предстоя/ и со всеми Ангелы радуется,/ моля́ непрестанно о всех нас.

Икос:

Я́ко ученик Христов и друг Невещественным лико́м спребываяй присно,/ и, Светом озаряем невечерняго светодая́ния, ума моего тьму разреши, всеблаженне:/ я́ко да Твою́ светоносную память воспою,/ юже поет вся тварь, благочестно празднующи днесь;/ всех бо верных наставник и светильник был еси, Иакове,/ моля́ непрестанно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы в Вавилоне,/ пе́щнаго пла́мене не убоя́шася,/ но посреде́ пламене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благословен еси, Го́споди, Боже отец наших.

Све́тлостьми и сияньми Духа просвещеннаго,/ язы́к множество семя Боже́ственное тя именует, зовуще:/ благословен еси, Го́споди, Боже отец наших.

Мудростию укра́шен Богодарова́нною ти/ разорил еси мирскую мудрость,/ Богомудренно зовы́й, апостоле:/ благословен еси, Го́споди, Боже отец наших.

Во всю землю изы́де вещание твое́, апостоле Иакове,/ еже возвестил еси, я́ко гром, всем страна́м, премудре,/ Воплощенное Слово достойно пропове́дая.

Богоро́дичен:

Святых святе́йши, Дево Мати, Ты была еси,/ я́ко рождши Бога несказа́нно,/ Егoже воспева́юще, непрестанно зовем:/ благословен еси, Го́споди, Боже отец наших.

Песнь 8

Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия/ блаженнии в Вавилоне юноши, предбе́дствующе,/ царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное/ и, совоку́плени имже, не сваришася огнем,/ Держа́вствующему достойную воспева́ху песнь:/ Господа пойте дела/ и превозноси́те во вся веки.

Священноученик, Небе́сным науче́н истинно, блаженне, та́инством,/ прошел еси всю вселенную, апостоле,/ проповедая велегла́сно слово веры Христо́вы/ и научая неизреченною благодатию:/ Господа воспевайте дела и превозноси́те во вся веки.

Богат был еси и блаже́н, сподобле́н всякаго блаженства,/ я́ко собеседник и сообита́тель быв Владыце,/ и конечное истинно жребием до́бре обога́щся,/ и Слову, свеселя́ся, воспева́ше:/ Господа пойте дела и превозноси́те во вся веки.

За мир молитвенник изя́щнейший ко Спасу ста́ни, блаженне апостоле,/ прося свыше богатнаго мира Це́рквам,/ и хва́лящим тя верно прегрешений оставление,/ и душам спасение, вопиющим:/ Господа пойте дела и превозноси́те во вся веки.

Богоро́дичен:

Ты спасения всем Хода́таица, Богомати,/ яви́лася еси, Едина Всепетая, Спаса рождши Божия,/ Бога Слова, избавльшаго нас древния клятвы/ и благословение даровавшаго верою зовущим:/ Господа пойте дела и превозноси́те во вся веки.

Песнь 9

Ирмо́с: Не рыда́й Мене, Мати,/ зря́щи во гробе,/ Егoже во чре́ве без се́мене зачала́ еси, Сына:/ востану бо, и просла́влюся/ и вознесу́ со славою непрестанно я́ко Бог/ верою и любовию Тя величающия.

Явился еси миру, я́коже молния претека́я,/ во тьме древле и сени неведения седящия,/ влеки́й ко Свету незаходимому Воплощшагося Единороднаго Сына,/ Егoже самовидец и действенный слуга был еси, блаженне;/ Егoже величаем.

Бурное, блаженне, от небесе носимое дыхание прием/ и язы́ком огнедохнове́нным обога́щся,/ пожига́еши, я́ко терние, безбожную мирскую мудрость,/ свеща́тельными зарями проповедают Христова сияя/ и мра́к разоря́я, Богоблаженне.

Приими́, Богогла́се апостоле Иакове, молебную песнь,/ юже ти прино́сим, Твою́ празднующе пречестну́ю и пресветлую память;/ избави от грехов рабы твоя, верховный Христов апостоле,/ прилежно моля́ся,/ да достойно тя величаем.

Богоро́дичен:

Я́ко неискусому́жно во чреве Твое́м прие́мши Слово,/ пребыла́ еси Нетленна, Пречистая Дево,/ и рождши нам Еммануила, сущаго вку́пе Бога и Человека./ Сего сугуба естеством ве́дуще, Тя величаем.

Светилен.

Подо́бен: Духом во святи́лищи:

Не я́ко сына Алфеева, но я́ко ученика Слова,/ разумеем тя, Иакове, апостолов славо:/ ибо Боже́ственное сияние явственно приял еси/ и благодать чудес отгоня́ти неду́ги от человек,/ верою совершающих всесвященную память твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко имущи благоутробие и милость великую,/ Богородице Дево,/ при́зри, Пренепорочная, на мое смирение/ и страстну́ю бурю и печалей нахождения разжени́, Чистая,/ и огня геенскаго избави мя Твоими моли́твами.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Тростию благодати/ от глубины су́етства человеки/ извлекл еси, досточудне,/ Учителя ма́нием повинувся, Иакове,/ просвещшаго по всему твое́ разумение,/ и апостола, и че́стна Богоглагольника,/ тя, всеблаженне, показавша,/ Того непости́жнаго Божества.

Духа сияние на тя сни́де во о́гненне ви́де/ и тя, блаженне, Боже́ственное приятелище соде́ла,/ скоро отгоня́ща безбожия мглу/ и мир просвещающа/ сиянием всемудрых твоих словес,/ тайноглагольниче, апостолов украшение,/ Христов самовидче, блаженне.

Молниями проповедания/ во тьме седящия неведения,/ славне, просветив,/ показал еси сы́ны/ Владыки и Бога веры ради,/ Егoже страстем ревновал еси и смерти,/ и славы был еси наследник,/ я́ко мудр и Богоглаголив,/ я́ко ученик и́стиннейший.

Сла́ва, глас 2:

Оставив земная, последовал еси Христу,/ и, зна́менався дохнове́нием Свята́го Духа,/ по́слан быв от Него в язы́ки поги́бшия/ обраща́ти человеки в свет Богозна́ния, апостоле Иакове;/ и, скончав подвиги Божественныя твоея́ страсти и мук различных,/ душу твою́ Христу пре́дал еси/ Того моли, всеблаженне,/ даровати нам велию милость.

И ны́не: Все упование мое:

Славословие великое. И отпуст.

На Литургии: Блаженны апостола, песнь 3 и 6. Прокимен, глас 8: Во всю землю изыде вещание их и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию: Апостол к Коринфяном, зачало 131. Аллилуия, глас 2: Исповедят Небеса чудеса Твоя, Го́споди: Евангелие от Луки, зачало 51. Причастен: Во всю землю изыде:

Свята́го праведнаго Стефа́на, де́спота Се́рбскаго

Тропа́рь, глас 4:

Процвете́ нам весна благодати,/ Стефана Новаго память,/ пра́здновати того Просла́вльшаго/ призывает бо всех праздниколю́бцев,/ возсылати благодарение Бо́гови,/ сохранившу тело его/ во гро́бе цело и неруши́мо и чудесы́ удивля́емо,/ мо́лится бо о людех своих я́ко отечестволю́бец/ и о творящих память его.

Конда́к, глас 3:

Прииди́те, Стефана восхва́лим вси/ и Божественными пе́сньми прославим,/ не дале́че бо от апостол,/ и к му́чеником прибли́жися,/ и преподобных, и праведных блаженство насле́дова,/ и воня́ми моще́й его нас облагоуха́ет,/ и мо́лится Го́сподеви о душа́х наших.


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея октябрь. - 2002. – 948 с. ISBN 5-94625-041-8

Комментарии для сайта Cackle