17-й день
Свята́го пророка Оси́и и преподобномученика Андре́я Критскаго
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1.
Подо́бен: Всехва́льнии мученицы:
Ду́х Святы́й, от Отца́ исходя́щий,/ твои́́м язы́ком определи́,/ Христо́во хотя́щее в после́дняя ле́та прише́ствие бы́ти, на обновле́ние тва́ри./ И ны́не сбытие́ ви́дяще прорече́нных,/ твою́́, проро́че, па́мять почита́ем.
Во́лею блудя́щее пре́жде, от Тебе́, Человеколю́бче,/ естество́ на́ше обручи́в,/ оскверне́ния изба́вил еси́́ сие́,/ Тебе́ Самому́ соедине́нием/ совокупи́в па́че ума́ неразлу́чно./ И сего́ о́браз проро́к Тво́й бы́в,/ пре́жде блудни́цы целому́дренно ввожда́ше.
Проро́че Богоглаго́ливе,/ твоя́́ глаго́лания ны́не ви́дя/ испо́лнены благода́тию,/ и предстоя́ Бо́гу все́х,/ о все́х моли́ся,/ соверша́ющих ве́рою па́мять твою́́,/ си́м испроша́я грехо́в проще́ние,/ и ми́р и ве́лию ми́лость.
Ины стихи́ры преподо́бнаго, гла́с 4.
Подо́бен: Я́ко до́бля:
Прилепи́вся от ю́ности Го́споду, блаже́нне,/ да́же до конца́ тече́ние соверши́л еси́́;/ кресто́м бо вооружи́вся,/ ру́це на ра́ло возложи́л еси́́ за́поведей Госпо́дних,/ я́коже е́сть пи́сано./ Его́́же моли́ от тли́ и бе́д изба́витися,/ ве́рою творя́щим всечестну́ю па́мять твою́́.
Ка́мень ины́й прече́стен бы́л еси́́ ве́рою,/ не прие́мь круше́ния;/ и́бо бие́мь и на земли́ валя́яся,/ ве́ры, сла́вне, угла́дил еси́́ пу́ть,/ благонасту́пен положи́в,/ и возрази́л еси́́ мне́ния, о́тче, Константи́нову злу́ю сла́ву,/ я́коже гнило́е основа́ние.
Апо́столов догма́ты воспита́н, блаже́нне,/ и отце́в Боже́ственных уче́ньми,/ Вопло́щшагося почествова́л еси́́ Бо́га зри́мое,/ в зна́мениих свяще́нных и честны́х изображе́ниих;/ те́мже, сла́вне, за сия́ пострада́в,/ благоче́стия показа́лся еси́́ учи́тель,/ и му́чеников удобре́ние.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, подобен то́йже:
Яже Бо́га Невмести́маго/ во чреве Твое́м вмести́вшая,/ человеколюбно Человека бывша/ и наше смеше́ние из Тебе́ прии́мша и обожи́вша я́ве,/ не пре́зри мене, Всечистая, ны́не скорбя́ща,/ но уще́дри скоро/ и различныя вражды́ же и вре́да лукаваго свободи́.
Крестобогоро́дичен, подобен то́йже:
А́гнца и Пастыря Тя на Древе я́ко ви́де,/ А́гница рождшая рыда́ше и ма́терски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне,/ како на Древе Крестнем пове́шен еси́, Долготерпеливе?/ како ру́це и нозе Твои, Слове, пригвозди́шася от беззаконных,/ и Кровь Твою́ излия́л еси́, Владыко?
Тропа́рь, глас 4:
По́стнически предподвиза́вся на горе́,/ у́мная врагов ополчения всеору́жием Креста погуби́л еси́, всеблаженне./ Паки же ко страдальчеству/ мужески обле́клся еси́,/ убив Копрони́ма мече́м веры;/ и обои́х ра́ди венча́лся еси́ от Бога,/ преподобномучениче Андрее, приснопамятне.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.
НА У́ТРЕНИ
Един кано́н Окто́иха и святы́х два.
Пророка кано́н, глас 1, егóже краегране́сие: Оси́ева пою Богодухновенная словеса́. Феофа́ново.
Песнь 1
Ирмо́с: Помо́гшему Бо́гу во Еги́пте Моисе́ови/ и тем фараона со всево́инством погрузи́вшему,/ победную песнь поим, я́ко прославися.
Я́ко Богоглагольник вои́стинну, я́ко пророк, Оси́е,/ Жизнода́телю предстоя́, прилежно моли́ся/ избавити искушений верно восхваляющия тя.
Твоея́ души́ ви́дительное очи́стив от скверн,/ сподо́бился еси́ прозира́ти све́тло будущая/ и предглаго́лати нело́жно, славне, сбыва́ющаяся.
Прозре́ния источник мудрость Бо́жия/ Боговеща́ннаго Оси́ю пророчества показа́ реку́ неоску́дну,/ кипя́щу Боже́ственная учения.
Богоро́дичен: Явльшагося Христа́ от Девы нас ра́ди/ от Египта явле́нно Отец призва́,/ я́коже прорече́ Оси́я древле Богови́дительнейший.
Ин кано́н преподо́бнаго, глас 2, егóже краегране́сие: Мужества пою тезоименитаго любовию. Иосиф.
Песнь 1
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда/ фараони́тское всево́инство Преоруже́нная Сила,/ Воплощшееся же Слово всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препрославленный Господь, славно бо просла́вися.
Му́жески стра́сти плотски́я, отче, порабо́тив,/ по́мыслом мужества я́ко тезоименит,/ мучителей суровство́ пора́товал еси́/ и зако́нно пострадал еси́./ Тем тя согласно, верою соше́дшеся, ублажаем.
Мысленно, я́ко угль, разже́гся теплото́ю Божественнаго Духа,/ лед страсте́й раста́ил еси́,/ потоки же кровными огнь погасил еси́ злочестия чу́ждий,/ велича́йше Андрее, испове́дниче Богоблаженне.
Связа́вся любо́вию Христа, отче,/ от юности крест твой восприи́м, радуяся,/ Тому последовал еси́,/ отре́кся себе сама́го постничеством, и испове́данием,/ и совершеннейшим страда́нием.
Богоро́дичен: Уныния сном ду́шу всегда отягчева́я,/ к Твое́му, Де́во Ма́ти Пречистая, притека́ю заступлению;/ к бо́дрости покаяния воздви́гни,/ ве́чнующаго тогда избавляющи мя мучения.
Песнь 3
Ирмо́с: Утверди мене, Христе́, на недви́жимом камени заповедей Твоих/ и просвети́ мя светом лица Твоего́;/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколюбче.
Учением Боголепным науче́н Бо́жия изъявле́ния,/ язы́ков звание яве провозгласи́л еси́, пророче,/ Ду́хом Святы́м воображаемь.
Будущая предзре́ти я́ко настоящая, Богомудре, сподо́бился еси́,/ иудейское я́сно отпаде́ние возвещая/ и законных потребле́ние.
Избавитися Израилю не бра́нию, ни лу́ком, ни всеору́жием,/ но в Го́споде Бозе Вседержители проре́кл еси́,/ воплощение Слова зна́менуя нам.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Де́во Честна́я, заче́ншая Слово Воплощенное,/ Своею ны изба́вльшаго от ле́сти Кровию святою и Телом.
Ин
Ирмо́с: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста моя на враги моя,/ возвесели́ бо ся дух мой внегда пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Утверди́в разума твоего́ стопы, отче,/ на камени любве Христовы,/ отню́д дохнове́нии не поколеба́лся еси́ противными,/ вопия Творцу твое́му:/ Ты еси́ Бог наш,/ и несть праведен, па́че Тебе́, Го́споди.
Исцеления и пре́жде конца и по конце источа́я,/ помоществу́еши сущим в не́мощех и духи нечистыя отго́ниши, Андрее преподо́бне,/ вопия Создателю твое́му:/ Ты еси́ Бог наш,/ и несть праведен, па́че Тебе́, Го́споди.
По́стничества слезами омове́н,/ кровию мученическою удобри́лся еси́,/ и весь красне́йш показався, восте́кл еси́ к желаемому, вопия:/ Ты еси́ Бог наш,/ и несть праведен, па́че Тебе́, Го́споди.
Богоро́дичен: Пло́ти подо́бием бывшаго,/ Отцу́ Единосущна Бо́га Слова родила еси́, Всенепоро́чная,/ па́че естества́ Дева пребы́вши и по рождестве./ Сего ра́ди верою Тя ублажаем.
Конда́к пророку, глас 2:
Правыми стезя́ми после́дуя заповедей Го́спода Твоего́, пророче Оси́е,/ исполнился Ду́ха Свята́го/ и, прие́м дар пророчествия,/ провозгласил еси́ Израилю Христово, хотящее в последняя ле́та быти, пришествие,/ облича́я заблуждшия люди от пути праваго/ и наставляя на путь, ведущий в Вышний Иерусалим,/ идеже ны́не предстоя,/ моли́ся непрестанно о всех нас.
Ин конда́к пророку, глас 4:
Просветившееся Духом чистое твое́ се́рдце/ проро́чества бысть светле́йшаго прия́телище:/ зриши бо, я́ко настоя́щая, дале́че су́щая,/ сего ради тя почита́ем, проро́че блаже́нне, Оси́е славне.
Конда́к преподобному, глас 3:
Подо́бен: Дева днесь:
Празднует днесь Ца́рствующий град/ праздник пресветлый светоносныя твоея́ памяти,/ всякий призывая град и страну;/ радуется бо, я́ко имея сокровище ве́лие,/ многострадальное твое́ тело,/ Андрее му́чениче, Православия свети́льниче.
Та́же седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Чи́сто се́рдце от страсте́й, пророче, стяжа́в,/ я́ко и́стинно орга́н был еси́ сли́чный20 Духа,/ от Него богатно, му́дре, просвещаемь,/ и будущих всех знание прии́м./ Тем, соше́дшеся, святу́ю твою́́ па́мять верно совершаем, Спаса славяще,/ Оси́е приснопамятне:/ моли́ Христа́ Бо́га грехов оставле́ние пода́ти/ чтущим любо́вию святу́ю па́мять твою́́.
Сла́ва, преподо́бнаго глас 4.
Подо́бен: Вознесыйся:
В посте дивнаго и страда́нии восхвалим ве́рнии по долгу,/ я́ко благоче́стия проповедника и побо́рника крепкаго;/ сей бо без страха гноеиме́нному противля́яся,/ чествова́тися пропове́да Христову о́бразу,/ я́ко постников всех удобре́ние/ и мучеников мужества подо́бие.
И ны́не, Богоро́дичен:
Иже на Престо́ле Херувимстем Седя́й/ и в не́дрех Отчих водворя́яся,/ я́ко на Престо́ле святем седи́т Своем, Влады́чице, в недрех Твоих;/ воплощся бо Бог вои́стинну, воцари́ся над всеми язы́ки,/ и разумно ны́не поим Ему;/ Егóже умоли спасти́́ся рабо́м Твоим.
Крестобогоро́дичен:
Из Безначальнаго Отца рожде́ннаго,/ напосле́док Тя пло́тию Рождшая,/ на Кресте ви́сяща, зря́щи, Христе́, увы Мне, любезнейший Иисусе, вопияше:/ како сла́вимый я́ко Бог от А́нгел,/ от беззаконных ны́не человек, Сы́не, хотя распина́ешися?/ Пою Тя, Долготерпеливе.
Песнь 4
Ирмо́с: Разуме́х, Всеси́льне,/ твое́ смотре́ние,/ и со страхом просла́вих Тя, Спа́се.
Оси́е, Богови́днейшее о́ко церковное,/ бед избави хва́лящия тя.
Светле́йшее и тверде́йшее Ду́ха прия́телище,/ моли́ся спасти́ воспева́ющия тя.
Судии́ ты всех предстоя, я́ко Боже́ствен пророк,/ страсте́й мя избави моли́твами твои́ми.
Богоро́дичен: Превозшла еси́, Приснодево, А́нгельския чины,/ Творца сих чревоноси́вши.
Ин
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Девы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего мя человека./ Тем зову Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Послушли́в быв Христовых за́поведей,/ Того подобию, отче,/ че́стно поклоня́лся еси́./ Тем пребеззако́нный тя многообра́зными ранами умертви.
Миродохнове́н доброде́телей благово́нием быв,/ во гро́бе лежа благово́нствиши ли́ца призывающих тя/ несомне́нным сердцем, о́тче преподо́бне.
Неду́говавша Мамо́на всезле́йшаго, преподо́бне,/ окая́нно е́ресию, со дерзнове́нием обличи́л еси́,/ поборник быв православных, Андрее досточу́дне.
Богоро́дичен: Я́ко Благопло́дная возрасти́ла еси́/ благода́тный Клас,/ питающий вся, православно почитающия Тя,/ Влады́чице Всепетая,/ и из Тебе́ воплощшагося Слова, Всечистая.
Песнь 5
Ирмо́с: От но́щи у́тренююще, воспеваем Тя, Христе́́ Боже,/ обнища́вшаго нас ра́ди/ и Крест и смерть пло́тию претерпе́вшаго.
Ми́лостивно дви́жимь,/ научи́л еси́ нас Божию долготерпению,/ благоутробию же и благости, еюже вся щади́т,/ пророче Богоглаго́ливе.
Умертви́в смерть, воста Христос,/ я́коже мудрое твое́ прорече́ние, Богогла́се, провозвести́,/ и жизнь сущим во аде душа́м дарова.
От глубины мя греховныя, проро́че Оси́е,/ твои́ми моли́твами исхи́ти,/ дерзновение беззазо́рное21 ко Христу́ имея,/ Богому́дре пребога́те.
Богоро́дичен: Всех Господь и всех Царь,/ Отцу́ Собезначальный,/ под ле́том из Тебе́ бысть, Богоро́дице Де́во,/ и плоть показа́ся.
Ин
Ирмо́с: Просвещение во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́́ Спасе мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю мира,/ просвети́ мя сия́нием Твоим,/ ино́го бо, разве Тебе́, Бо́га не знаю.
Омраче́ние возненави́дев, отче, греха,/ весь блиста́нием безстрастия свет яви́лся еси́,/ и просвещаеши верныя,/ приходящия Боже́ственному твое́му гробу,/ целе́ний зарями, Божиею благода́тию.
Весь Божие прия́телище явился еси́,/ до́бре пожив и доблему́дренно пострада́в, отче;/ и ны́не, во гробе лежа́, пребывавши цел, блаже́нне, и неразрушимь,/ всех верных разреша́я стра́сти.
Юношески до́блествовав, всеблаженне,/ на демоны и на человеки ерети́чествующия,/ ве́чнующаго сподо́бился еси́ благосла́вия/ и венце́в, Андрее преподо́бне;/ тем ве́рнии тя при́сно ублажаем.
Богоро́дичен: Но́сиши Христа́ на объятиях, неизрече́нно роди́вши,/ объе́млющаго зло́бе прекло́ншияся/ и лукавому окая́нно порабоще́нныя,/ Отроковице Всенепоро́чная;/ тем Тя ве́рнии при́сно ублажаем.
Песнь 6
Ирмо́с: Проро́ка спасл еси́ от ки́та, Человеколюбче,/ и мене из глубины прегрешений/ возведи, молюся.
Провозглаша́я будущая, Оси́е всеблаженне,/ еже к человеком Слова возвести́́л еси́ соше́ствие.
Умерщвле́нныя грехами Жизнь Безсмертная/ от адовых преде́л, я́коже прорекл еси́, возведе.
Законных отъя́тие, иудеев отпаде́ние/ и язы́ков введе́ние, пророче, явил еси́.
Богоро́дичен: Из чрева Твоего́́ возсия Бог Слово, Всенепоро́чная,/ плотию нас ради неизреченно обложся я́ко Благоутробен.
Ин
Ирмо́с: В бе́здне греховней валя́яся,/ неизсле́дную милосердия Твоего́́ призываю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи.
В темни́цу тя беззаконный вве́рже,/ Владыкою, Андрее, сохраня́ема/ и Того соблюдающа непременно Боже́ственное хоте́ние.
Растерза́емо тело небре́гл еси́/ и раздробля́емо ранами, блаже́нне;/ но я́коже ино́му стра́ждущу терпел еси́,/ Боже́ственно укрепляемь.
Я́ко многоценное богатство кры́емое, отче, явля́ешися,/ предлежа лице́м благочести́вых,/ и чудесы вся обогащаеши, почитающия тя.
Богоро́дичен: Разумный Тя све́щник прозря́ще дре́вле пророк,/ Божественную Свещу, Христа, Чи́стая, нося́щу,/ Имже вси мы просвети́хомся.
Конда́к, глас 8
Подо́бен: Взбранной:
Мужества тезоимени́тому благодарение,/ я́ко благоче́стия тайноглаго́льнику,/ похвальная воззовем от любве тебе́, Богоблаженне,/ но, я́ко имея дерзновение ко Господу,/ от вся́ких лю́тых ны спаси́, да поем:/ радуйся, о́тче приснопамятне.
И́кос:
Ангел и́стины от Кри́та явился еси́, обличи́в злоче́стия, отче,/ и с Богословным гласом, ра́нима тя зря, всемудре,/ ужасаюся стра́сти, зовя и вопия ти сицева́я:/ радуйся, Божий крепкий оружниче;/ радуйся, Го́сподень верный угодниче;/ радуйся, хульных врагов сопротивобо́рниче;/ радуйся, злоглаго́ливых человеков обузда́ние;/ радуйся, я́ко пострадал еси́ за образ Христов;/ радуйся, я́ко восхласти́л еси́ сла́сти плотски́я;/ радуйся, я́ко поще́нием начала тьмы победи́л еси́;/ радуйся, я́ко страданием Копрони́му сопроти́вился еси́;/ радуйся, источниче чудес приснотеку́щий;/ радуйся, землю уясни́вый страданьми твои́ми;/ радуйся, верных жилище, отче;/ радуйся, наш предстателю и изба́вителю;/ радуйся, о́тче приснопамятне.
Песнь 7
Ирмо́с: Авраа́мстии о́троцы в пещи/ Троицу прообрази́вше,/ о́гненный пла́мень на ро́су преложи́ша/ и, поюще, вопия́ху:/ благословен еси́, Боже отец на́ших.
Па́че естества́ просвеще́нием, Оси́е,/ ум просвети́в твой, бу́дущих, блаже́нне,/ знанием обогати́лся еси́,/ Влады́це зовый:/ благословен еси́, Боже отец на́ших.
Ты в руках пророков уподо́бився,/ умножил еси́, Безсмертне, виде́ния, Спасе,/ различно образу́емь,/ Тебе́ верно вопию́щим:/ благословен еси́, Боже отец на́ших.
Израилев ты источник, спасения пролива́ющий во́ды,/ реку мирную – Христа́ пропове́дая, Осие,/ Емуже вопием:/ благословен еси́, Боже отец на́ших.
Богоро́дичен: Из Безначальнаго Отца возсия́в, из Тебе́ воплоти́ся, Богомати Отроковице,/ за ми́лость неизрече́нную,/ Емуже поюще, вопием:/ благословен еси́, Боже отец на́ших.
Ин
Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззаконнующаго мучителя/ высо́к пламень вознесло есть;/ Христос же простре Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый благословен и препрославлен.
Возвышаемая волне́ния лука́вствия/ твоего́ ума не поколеба́ша, Андрее славне,/ на ка́мени зна́ния Христова стоя́ща./ Тем небу́рное приста́нище я́ве обурева́емым был еси́.
Бу́ими взыска́ньми лукавому́дрый, умом омрача́емый, укра́сти окуша́тися22 тя,/ Богословия светлостьми удобря́ема,/ но яви́ся смеха досто́ин, мудре,/ испо́лнився студа дерзнове́нием твои́м.
Ум твой манове́ньми Божественнейшими украшаемь, Андрее досточу́дне,/ звезда всесветлая всем показа́ся,/ чудесы коего́ждо верныя просвещая, хва́лящия тя.
Богоро́дичен: Храм была еси́ Живаго Бога,/ в немже жили́ще неизглаголанно сотвори, Де́во Всепетая,/ на Небесех Обита́яй,/ и благости ра́ди многия Человек быти изво́лив.
Песнь 8
Ирмо́с: В пла́мени о́гненне горящия пе́щи/ сохраншаго де́ти/ и во зра́це А́нгела снизше́дшаго к ним,/ пойте Го́спода/ и превозносите Его́ во веки.
Па́че постиже́ния пророком данная от Божественнаго дара/ предзна́тельное де́йство и будущих знание/ пети Го́спода и превозноша́ти Его́ во веки.
Уста Богодохновенная стяжа́в и язы́к Богоглаго́лив, Оси́е,/ Богочестия свет просвеща́ющь пое́ши:/ пойте Го́спода и превозносите Его́ во веки.
Словесы́ и дея́ньми проро́чествуя,/ облича́еши люди блу́дствовавшия, обра́зно, пребогате, науча́я пети:/ пойте Го́спода и превозноси́те Его́ во веки.
Богоро́дичен: Соприсносу́щное Божие Бог Слово,/ от Святыя Девы воплощся, яви́ся верою вопию́щим:/ пойте Го́спода и превозноси́те Его́ во веки.
Ин
Ирмо́с: Пещь иногда́ о́гненная в Вавилоне де́йства разделя́ше,/ Божиим веле́нием халде́и опаля́ющая,/ ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия:/ благословите вся дела́ Господня Го́спода.
Стра́сти плотски́я, мудре, предъумертви́в по́стническими по́двиги,/ пострадал еси́, крепча́йше,/ Спасово подо́бие и Присноде́вы, преподо́бне, и святы́х чествова́тельно лобыза́я.
Я́ростно на Христа́ неи́стовствующе,/ я́ко зве́рие свире́пии, возложи́ша, отче, умертви́ти тя./ Тем влеку́ще и бию́ще, вверго́ша в пропасть,/ свидетеля Истины тебе́ явственно соде́ловающе.
Чудесы́ верныя, я́ко вода́ми, напая́еши,/ и отго́ниши,всеблаженне, лука́вствия ду́хи,/ и очищаеши неду́ги,/ благода́ть врачеваний свыше прие́м от Христа́ Бо́га нашего.
Богоро́дичен: Яви́лася еси́ небес, Де́во, простра́ннейши,/ Бо́га во утробе Твое́й вмести́вшая, всеми Невмести́маго;/ Егóже моли́ избавити утесне́ния, Чи́стая Влады́чице, душетле́ннаго/ благоче́стно воспева́ющия Тя.
Песнь 9
Ирмо́с: Ра́дуйся, де́вственная похвало́,/ радуйся, Ма́ти Пречистая,/ Ю́же вся тварь Божественными песньми велича́ем.
Честь, я́ко пророк, прия́л еси́, Оси́е,/ прие́м венец благолепия от Бога, всеблаженне.
Всем светом озаря́емь Христовым всеизря́дне,/ даждь твои́ми моли́твами Сего ми́лостива поющим тя.
Хвала́ми с чи́нми А́нгельскими, Оси́е,/ предстои́ши, Владыку хваля́,/ пожи́в житие́ равноангельное.
Богоро́дичен: Спасти́ восхоте́в человека Спас и Господь,/ от Пречистыя Девы в плоть нашу оде́яся.
Ин
Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Господь,/ воплощся от Девы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная;/ тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Се, о́тче преподо́бне, тече́ние твое́ соверши́в,/ Православную веру соблю́л еси́ непоро́чну;/ ея́же ра́ди пострада́в законно,/ вене́ц же сугу́б прия́л еси́ свыше,/ я́ко мученик непобеди́м и постник непобо́рен.
Я́ко крин23 сладково́нный и я́ко шипо́к24, отче,/ процвел еси́ в цве́тнице Божественнаго яве поще́ния,/ и благово́нствуеши, я́ко кедр, мученически просвещен,/ Андрее всехвальне,/ монашествующих удобре́ние.
Зна́меньми и чудесы́ яве украшаемь,/ невреди́м еси́ всем на видение лежа́, всеблаженне Андрее,/ и ду́ши просвещая верою теплою приходя́щих тебе́,/ и всегда блажа́щих тя.
День пра́зднствен и веселия испо́лнен,/ святу́ю твою́́ па́мять творя́ще днесь,/ верою вопие́м тебе́, отче:/ к Бо́гу святыми твои́ми моли́твами всех нас избави житейских обстоя́ний.
Богоро́дичен: Све́та селе́ние утроба Твоя́ бысть,/ просве́щшаго мир заря́ми Божества́/ и неве́дения тьму от земли, Всенепоро́чная Отроковице, совершенно отгна́вшаго;/ Того ра́ди Тя сла́вим.
Свети́лен.
Подо́бен: Со ученики взы́дем:
Андрея добропобе́дника похва́лим вси,/ Боже́ственно пра́зднующе честну́ю его память,/ я́ко да избавимся от неду́г;/ сей бо Спасова честна́я воображе́ния/ и святы́х всех всеблагоче́стно чествова́ти пропове́да./ Тем, венец на Небесех приемь,/ со А́нгелы радуется.
Богоро́дичен: Го́ру Божию пресвятую,/ и светильник, и стамну, и трапе́зу, и мост,/ жезл же, и свещу́, и Боже́ственный Престол,/ и дверь, и храм, и чертог воспои́м, Богомудрии, Чистую и Де́ву,/ из Нея́же Бог, воплоти́вся невра́щно и па́че естества,/ обожи́ прия́тие неизрече́нным едине́нием.
Пренесение мощей свята́го праведнаго Ла́заря Четверодне́внаго, друга Бо́жия, епископа Кити́йскаго, от Ки́пра в Царьгра́д
Тропа́рь, глас 4:
Я́ко вели́ко сокровище и богатство некрадо́мо/ к нам прии́де из Кипра, Ла́заре,/ Промыслом всех Бога, повелением царя благочести́ва,/ подая́ чтущим тя исцеления да́ром,/ избавляя от бед и от всякаго вре́да,/ верою взывающих ти:/ спаси́ всех моли́твами своими, Лазаре о́тче наш.
Конда́к, глас 8
Подо́бен: Взбранной:
Взы́де, я́ко звезда пресветлая,/ от Кипра честныя мощи твоя́, Лазаре,/ Царствующий град освяща́ющи и христолюбиваго царя веселя́щи/ и люди своя обогащающи,/ тобо́ю благода́ть исцеления подаю́щи, верно зовущим ти:/ радуйся, Лазаре, дру́же Божий.
Праведный Лазарь и сестры его Мария и Марфа
* * *
сли́чный – достойный.
беззазо́рное – непостыдное.
окуша́тися – покуша́ться, пыта́ться.
крин – ли́лия.
шипо́к – шиповник, дикая роза.