Источник

4-й день

Святы́х седми́ отроко́в, и́же во Ефе́се

НА ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чинов:

Седмокру́жный све́щник,/ озари́вший седмоче́стных о́трок,/ прииди́те, при́сно воспое́м па́мять, вопию́ще Христу́,/ ты́я венча́вшему:/ моли́твами их, Го́споди Изба́вителю,/ живо́т наш умири́.

И́же по естеству́ уме́ршии па́че естества́ вои́стинну,/ я́коже от сна, а́бие воста́ша,/ вку́пе седмь о́троцы Боже́ственнии./ Чу́до ужа́сное:/ три́ста бо лет и се́дмьдесять и два,/ я́коже ме́ртвии, в пеще́ре спа́ша.

Со Иамвли́хом Боже́ственным и Максимилиа́ном/ Мартиниа́на и Иоа́нна,/ Анто́ния же вкупе с Диони́сием почти́м ны́не,/ я́ко моля́щияся о нас,/ восхваля́юще с си́ми/ и му́драго благоче́стно Ексакустодиа́на.

И́ны стихи́ры Богоро́дицы, подо́бны:

Препросла́вленна еси́ в ро́ды родо́в,/ Де́во Ма́ти Отрокови́це, Богоро́дице Мари́е,/ ми́ра Предста́тельнице,/ ро́ждшая пло́тию Сы́на Безнача́льнаго Отца́,/ соприсносу́щна же Ду́ху вои́стинну,/ Его́же моли́ спасти́ нас.

Одержи́ми прегреше́ньми ненаде́жными, Чи́стая,/ Тя Предста́тельницу еди́ну иму́ще, Де́во,/ вопие́м благода́рно:/ очи́сти ны, Пресвята́я Богоневе́сто,/ Ты бо еси́ ми́ру прибе́жище/ и заступле́ние ро́ду на́шему.

Согреше́ний пучи́ною обурева́емь,/ в ти́хое приста́нище/ чи́стыя моли́твы Твоея́, Богороди́тельнице, прибе́г,/ взыва́ю Ти: спаси́ мя,/ держа́вную Твою́ просте́рши десни́цу,/ рабу́ Твоему́, Пренепоро́чная.

Сла́ва, и ны́не:

Жезло́м Твоея́ моли́твы,/ Богороди́тельнице Чи́стая,/ звери́ныя стра́сти окая́нныя души́ моея́ отжени́ вско́ре,/ ми́рно жизнь мою́ управля́ющи,/ и свято́му мя ста́ду избра́нных Твои́х ове́ц причти́.

Крестобогоро́дичен:

У Креста́ предстоя́щи Сы́на и Бо́га Твоего́/ и долготерпе́ние Того́ смотря́ющи,/ глаго́лаше, пла́чущи, Ма́ти Чи́стая:/ увы́ Мне, Ча́до сладча́йшее,/ что сия́ стра́ждеши непра́ведно, Сло́ве Божий,/ да спасе́ши челове́чество?

Тропа́рь, глас 4: Му́ченицы Твои́, Го́споди:

Или́ сей, глас то́йже:

Ве́лия ве́ры чудесе́,/ в пеще́ре, я́ко в черто́зе ца́рском,/ святи́и седмь о́троцы пребы́ша,/ и умро́ша без тли,/ и по мно́зех вре́менех воста́ша, я́ко от сна,/ во увере́ние воскресе́ния всех челове́ков./ Тех моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй нас.

Ин тропа́рь, глас 8:

Благоче́стия пропове́дники и Воскресе́ния уме́рших изобрази́тели,/ Це́ркви столпы́ седмочи́сленныя,/ о́троки всеблаже́нныя пе́сньми восхва́лим:/ ти́и бо по мно́гих ле́тех нетле́ния, а́ки от сна воста́вше,/ всем возвести́ша я́ве ме́ртвых воста́ние.

НА У́ТРЕНИ

О́ба кано́на Окто́иха, святы́х кано́н на 4, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и настав́льшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Число́м сия́ющия честны́я де́ти седмь, прииди́те, ве́рно почти́м,/ я́ко просвеща́ют Христо́ву Це́рковь, свети́льники седмосве́тлыя,/ лу́чшия зако́нных.

И́же в плотско́е пе́рвее умерщвле́ние, жи́ви су́ще, Христо́во о́троцы седмь оде́яшася,/ я́коже сон, смерть пресла́вно прие́мше,/ утвержда́юще уче́ние воскресе́ния.

Иерихо́н паде́ся гла́сом труб седми́,/ пре́лести же возноше́ние седмогла́сием ны́не ве́ры страда́лец/ сни́де до а́да и разори́ся.

Богоро́дичен: Новоле́пно рождество́ обновля́еши, Безневе́стная,/ и́бо Отцу́ Собезнача́льное и Боже́ственному Ду́ху соприсносу́щное Сло́во/ из Тебе́ воплоти́ся, спряже́ния не оставль.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Зве́зды неукло́нны седмь, яви́стеся, ве́рою сия́юще, страстоте́рпцы,/ и и́же ле́сти, ныря́ющия глубино́ю,/ к приста́нищу спаси́тельному упра́висте.

Пред суди́щем тве́рдо ста́вше, святи́и, мучи́телей, я́коже иногда́ Маккаве́и,/ во́инства измени́стеся тле́нныя жи́зни, вво́инившеся Христу́.

Досто́йно Бо́гу прия́тна яви́стеся же́ртва моли́твы, святи́и о́троцы,/ и воне́ю благоуха́нною смрад обличи́вше пре́лести тве́рдо.

Богоро́дичен: Купина́ в Сина́и прообража́ше Твое́, Де́во, пресла́вное рождество́:/ огне́м бо Бо́жества не опали́лася еси́,/ в ложесна́ прие́мши ве́рно.

Ин конда́к, глас 4:

Просла́вивый на земли́ святы́я Твоя́/ пре́жде втора́го и стра́шнаго прише́ствия Твоего́, Христе́,/ пресла́вным воста́нием отроко́в/ показа́л еси́ Воскресе́ние неве́дящим е́,/ нетле́нна одея́ния и телеса́ яви́в,/ и царя́ уве́рил еси́ вопи́ти:/ вои́стинну есть ме́ртвых воста́ние.

Седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Я́ко столпи́ су́ще Це́ркве Христо́вы,/ сте́ны разверго́сте неве́рия тве́рдо, седмобра́тнии му́ченицы./ Те́мже пре́жде сме́рти е́ллинский гнев,/ и па́ки по сме́рти ерети́ческую бу́рю отгна́вше, и воскресе́ния ве́ру удержа́вше,/ моли́теся ве́рою утверди́тися нам.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со Безпло́тными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен:

На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий,/ ма́терски рыда́ющи, веща́ше:/ что но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мой?/ Ка́ко, Жизнь всех, вкуша́еши сме́рти,/ оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ сла́вное Твое́ смотре́ние/ и просла́вих, Человеколю́бче,/ непостижи́мую Твою́ си́лу.

Свяще́нное совокупле́ние и число́м я́ве почте́ное,/ седмери́цу честны́х отроко́в воспое́м.

Умудре́на су́етием нечести́ваго пре́лести царя́/ Ефе́сстии о́троцы показа́ша безу́мна.

Же́ртвы пренепоро́чныя я́ко вои́стинну/ и заколе́ния Госпо́дня ве́рою яви́стеся, о́троцы святи́и.

Богоро́дичен: Не пре́зри, моля́щи о нас, при́сно Благослове́нная,/ изба́витися вся́кия скорби, Чи́стая.

Песнь 5

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Нечу́вственно пе́рвее, о́бщею уме́рше на земли́ сме́ртию,/ па́че естества́ воскресну́сте а́бие,/ уверя́юще я́ве, Ефе́сстии о́троцы, ме́ртвых воскресе́ние.

Освя́щшеся Бо́гови испове́данием и́стинныя ве́ры,/ я́ко страда́льцы зако́ннии Госпо́дни,/ изба́влени бы́сте, му́дрии, темни́ц и ран и венцы́ прия́сте.

Победи́вше тве́рдо и́дольскую лесть, сла́внии му́ченицы,/ и от нечести́вых ересе́й уче́ния,/ сохраня́йте при́сно испове́дающия ме́ртвых воскресе́ние.

Богоро́дичен: Во двух естества́х и Ипоста́си еди́ней бысть,/ соверше́н сый Челове́к неслия́нно и соверше́н Бог,/ рожде́йся от Святы́я Ма́тере Пресу́щный.

Песнь 6

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Боже́ственныя прему́дрости равночи́сленнии столпи́,/ да восхва́лятся святи́и о́троцы седмь,/ словесы́, я́ко ка́мением, сокру́шше мучи́телей безбо́жное повеле́ние.

Зако́ном Боже́ственнаго промышле́ния соблюда́еми,/ гото́вое прия́сте погребе́ние пеще́ру,/ в не́йже ме́ртви и нетле́нни, многоле́тни, святи́и, яви́стеся.

Нетле́ния воста́сте свиде́тели,/ ве́ру отгоня́юще тлетво́рную и ме́ртвую/ и Бо́гу моля́щеся о наде́ющихся воскресе́ния.

Богоро́дичен: Ны́не естество́ же́нское возра́довася,/ ны́не печа́ль преста́, ра́дость же процвете́,/ я́ко Мари́я роди́ ра́дость, Спа́са Христа́ Бо́га.

Конда́к, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

Ми́ра су́щая тле́нная презре́вше/ и нетле́нныя да́ры прие́мше,/ уме́рше, кроме́ тле́ния пребы́ша./ Те́мже востаю́т по мно́гих ле́тех,/ все погре́бше лю́тых неве́рие,/ я́же во хвале́нии днесь, ве́рнии, восхваля́юще, Христа́ воспои́м.

Песнь 7

Ирмо́с: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша,/ и в пла́мень са́ми поидо́ша,/ и бо́ги их обруга́ша,/ среди́ пла́мене возопи́ша, и ороси́ я А́нгел:/ услы́шася уже́ уст ва́ших моли́тва.

Прия́телища Бо́жия чи́ста и избра́нна о́троцы яви́шася:/ и́миже преда́ния ересе́й от Це́ркве отго́нятся и правосла́вие сия́ет,/ я́ко есть воскресе́ние вся́кой души́ же и пло́ти, я́коже роди́ся.

Я́ко су́ще тве́рди, пре́жде сме́рти вои́стинну/ во страда́нии свое́м святи́и о́троцы а́бие яви́шася/ и по уме́ртвии жи́ви, сла́вою содержи́ми Боже́ственною,/ благоче́стно уве́ривше собо́ю и́стинное воскресе́ние.

Душа́м вку́пе и телесе́м чу́вственным бу́дет воскресе́ние,/ я́коже бо не мо́щно без те́ла души́ в мир приити́,/ си́це ни телеси́ без души́,– прехва́льнии глаго́лаху,–/ или́ просла́вится душа́, или́ посрами́тся.

Богоро́дичен: Ро́ждшая Бо́га Спа́са всех, Мари́е,/ отча́янных еси́ исправле́ние, гре́шных обновле́ние,/ и ненаде́жных наде́жда, и пою́щих по́мощь:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещи́ о́трочестей прообрази́л еси́ иногда́ Твою́ Ма́терь, Го́споди,/ о́браз же Сия́ из огня́ изыма́ше, неопа́льно входя́щая,/ Ю́же пое́м, я́вльшуюся Тобо́ю конце́м днесь,/ и превозно́сим во вся ве́ки.

Ко́рень го́рести нечести́вых, возра́стший лю́те, Боже́ственнии о́троцы,/ посе́кше пре́лести е́реси, приноша́ют плод ве́ры,/ жи́вы, и погре́бшеся ве́рно, и воскре́сше.

Ефе́сских нача́льников, о́троцы святи́и седмь и страстоте́рпцы,/ Христо́ве Це́ркви и ца́рству ве́рному, Боже́ственное яви́стеся утвержде́ние,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Тве́рди я́вльшеся на земли́ и равночи́сленнии показа́вшеся звезда́м,/ неле́стное ше́ствие Боже́ственныя ве́ры о́троцы творя́ще, взыва́ху:/ Тя превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Богоро́дичен: Никто́же поги́бе, Чи́стая, ве́ры наде́жду име́я на Тя, правосла́вно, Ма́ти Бо́жия,/ то́кмо за́вистию отмета́ющиися Твоего́ не покланя́тися зра́ка воображе́нию.

Песнь 9

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго,/ пло́тски к нам прише́дшаго, из боку́ Деви́чу,/ неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Бога́тство чуде́с и Боже́ственных та́ин открове́ние святы́х яви́ся ны́не воскресе́ние:/ и́же бо иногда́ есте́ственною пло́тию уме́рше сме́ртию,/ нетле́нно ны́не воскресо́ша, оде́яни, я́коже не уме́рше.

Зна́ния сокро́вище и ве́ры тве́рдое огражде́ние святы́х дете́й яви́ся пеще́ра,/ провозвеща́я бу́дущее всех воскресе́ние:/ не четверодне́внаго Ла́заря, но ве́чныя воскреси́ мертвецы́.

Венце́м муче́ния, пострада́вше, зако́нно оде́ястеся, о́троцы седмь,/ столпы́ прему́дрости Бо́жия,/ и уче́нием правосла́вия воста́ние яви́сте,/ я́ко Це́ркви побо́рницы и моли́твенницы воспева́ющих вас.

Богоро́дичен: Те́ло и ду́шу Твою́ нескве́рно Бо́гу соблюла́ еси́, Чи́стая,/ Царь же возжела́ Твоея́ добро́ты, Христо́с,/ и Ма́терь Своего́ воплоще́ния показа́, Мари́е пресла́вная,/ спасе́ние мне при́сно подава́я.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Ору́жием Честна́го Твоего́ Креста́ воору́жшеся, страстоте́рпцы Твои́, Сло́ве,/ сопроти́вныя си́лы тве́рдо победи́ша/ и с Тобо́ю, Христе́ мой, всех Царю́, ца́рствуют вку́пе.

Богоро́дичен:

Вои́стинну Богоро́дицу, Тя испове́дуем, Влады́чице, Тебе́ ра́ди спа́сшиися,/ и́бо Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, разо́ршаго Кресто́м смерть,/ к Себе́ же привле́кша собо́ры,/ с ни́миже Тя восхваля́ем.

На стихо́вне Окто́иха.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

Моли́тва

О пречу́днии святи́и седмичи́сленнии о́троцы, Ефе́са гра́да похвало́ и всея́ вселе́нныя упова́ние! Воззри́те с высоты́ Небе́сныя сла́вы на ны, любо́вию па́мять ва́шу чту́щия, наипа́че же на младе́нцы христиа́нския, ва́шему заступле́нию от роди́телей свои́х препоруче́нныя. Низведи́те на ня благослове́ние Христа́ Бо́га, ре́кшаго: оста́вите дете́й приходи́ти ко Мне. Боля́щия у́бо от них исцели́те, скорбя́щия уте́шите, сердца́ их в чистоте́ соблюди́те, кро́тостию испо́лните я́ и в земли́ серде́ц их зерно́ испове́дания Бо́жия насади́те и укрепи́те, во е́же от си́лы в си́лу им возраста́ти. И всех нас, святе́й ико́не ва́шей предстоя́щих, мо́щи же ва́ша с ве́рою лобыза́ющих и те́пле вам моля́щихся, сподо́бите Ца́рствие Небе́сное улучи́ти и немо́лчными гла́сы ра́дования та́мо прославля́ти великоле́пое И́мя Пресвяты́я Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святые семь отроков Ефесских (†ок. 250; 408–450)

В III веке в Ефесе жили семь юношей, сыновья знатных граждан: Максимилиан, Иамвлих, Мартиниан, Иоанн, Дионисий, Ексакустодиан (Константин) и Антонин. Все они состояли на военной службе и были христианами. Нечестивый император Декий (249–251) воздвиг жестокое гонение на христиан. Всюду на площадях города устанавливали идолов и жертвенники. Тех, кто не желал поклоняться языческим кумирам, жестоко преследовали. В это страшное время многие отпали от Христа, семь же юношей были тверды в своем исповедании истинной веры. Схваченные по доносу и закованные в цепи, они предстали перед императором. В ответ на его вопросы юноши исповедали свою веру в воплотившегося Господа Иисуса Христа, объяснили императору, что жертва в их понимании – это молитва и духовные подвиги, идолопоклонничество же и заклание животных мерзки и недопустимы. После этих ответов император Декий лишил исповедников знаков их воинского отличия (с них были сняты пояса) и пригрозил смертью, если они не одумаются. Император верил, что они еще возвратятся в язычество, и на время юноши были отпущены на свободу.

Воспользовавшись этим, святые взяли в своих домах золото и серебро и раздали нищим, оставив себе лишь необходимое для пропитания. Затем они удалились за город к горе Охлон, в которой была пещера, где они и раньше молились. Благочестивые юноши стали готовиться к смерти, укрепляя свои души молитвой. Лишь изредка младший из них, святой Иамвлих, ходил в город за хлебом. Однажды он сообщил товарищам, что на следующий день назначено жертвоприношение и что их ищут. Святой Максимилиан воодушевил юношей выйти из пещеры и добровольно явиться на суд. Готовясь к мученической кончине, юноши поручили себя Богу и стали на молитву. Затем они подкрепили себя хлебом и стали ободрять друг друга. По воле Божией они во время разговора как бы погрузились в сон: смерть объяла юношей, но тление не коснулось их тел.

На следующий день император Декий приказал разыскать юношей. Были вызваны их родители, открывшие в страхе место пребывания своих сыновей. Когда слуги императора пришли к пещере, они завалили вход в нее камнями, чтобы узники, проснувшись, погибли от голода и жажды. Двое тайных христиан из стражи написали на оловянных дощечках имена святых отроков и изобразили их страдания. Дощечки были оставлены при входе в пещеру, чтобы не погибла память о подвиге святых мучеников.

Прошло около двух веков; гонения на христиан кончились. Но Церковь была потрясена еретическими лжеучениями. Одно из еретических движений пришлось на правление императора Феодосия (408–450). Подобно саддукеям, еретики, в числе которых были и духовные лица, отрицали воскресение мертвых. Исполнились времена, и Бог для вразумления еретиков сотворил великое чудо, подобное воскрешению Христом праведного Лазаря, описанному в Евангелии (Ин.11:38–44).

Владелец горы Охлон, желая построить ограду для овец, стал брать камни для нее из тех, которыми была завалена пещера блаженных отроков. Так из нее образовался выход. И в это время, повинуясь Божественному велению, отроки воскресли. Им казалось, что они проспали только одну ночь, что настал день их казни. Их облик и внутреннее состояние не изменились. Придя в город за хлебом, Иамвлих почувствовал недоумение: облик города стал другим, повсюду находились изображения Креста. В хлебной лавке Иамвлих дал продавцу серебряную монету. Продавец был изумлен, поскольку монета оказалась старинной. Юноша был задержан, собрался народ. Для выяснения недоразумения Иамвлиха привели к градоначальнику и епископу. Иамвлих все им чистосердечно рассказал и для уверения предложил пойти к пещере. Он испытывал огромную радость, находясь среди христиан и видя торжество христианской веры.

Правители поняли, что совершилось чудо Божие. При стечении народа они отправились к пещере и убедились в правдивости слов святого Иамвлиха. Тогда же были найдены дощечки с именами юношей и все присутствовавшие пришли в изумление и прославили Бога, открывшего чрез пробуждение отроков от долгого сна тайну воскресения мертвых.

Вскоре в Ефес прибыл император Феодосий, извещенный о чудесном событии. Он долго беседовал с отроками и убедился в подлинности совершившегося: Бог воскресил святых отроков, чтобы явно возвестить о грядущем общем Воскресении в славный день Своего Второго Пришествия. Во время беседы святые отроки на глазах у всех склонили головы и вновь почили на этот раз до всеобщего воскресения. Император хотел совершить погребение в гробах из золота и серебра, но святые, явившись ему во сне, повелели не трогать их тел. Память семи святых отроков Ефесских особенно почитается Святой Церковью. В XII веке русский паломник по святым местам игумен Даниил видел в пещере святые мощи семи Ефесских отроков.

Память их совершается также 22 октября (согласно русскому Прологу): по церковному преданию, отроки вторично уснули в этот день. В греческой Минее 1870 года сказано, что они в первый раз уснули 4 августа, а пробудились 22 октября. Святые Ефесские отроки упоминаются и в службе церковного новолетия – 1 сентября.

Литература:

1. Акафист святым седми отроком, иже во Ефесе. М., 1906.

2. Канон святым семи отрокам во Ефесе. М., 1906.

3. Филарет (Гумилевский), архиепископ. Жития святых, чтимых Православною Церковью. Август. СПб., 1885.

Пра́зднование Пресвяте́й Богоро́дице ра́ди Ея́ ико́ны, имену́емыя «Каза́нская-Пе́нзенская»

Тропа́рь, глас 4:

Засту́пнице усе́рдная,/ Ма́ти Го́спода Вы́шняго,/ за всех мо́лиши Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,/ и всем твори́ши спасти́ся,/ в держа́вный Твой покро́в прибега́ющим./ Всех нас заступи́, о Госпоже́, Цари́це и Влады́чице,/ и́же в напа́стех, и ско́рбех, и в боле́знех обремене́нных грехи́ мно́гими,/ предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю/ и сокруше́нным се́рдцем/ пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми/ и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя,/ избавле́ния всех зол,/ всем поле́зная да́руй/ и вся спаси́, Богоро́дице Де́во:/ Ты бо еси́ Боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.

Конда́к, глас 8.

Подо́бен: Взбра́нной:

Притеце́м, лю́дие, к ти́хому сему́ и до́брому приста́нищу,/ ско́рой Помо́щнице, гото́вому и те́плому спасе́нию, покро́ву Де́вы,/ ускори́м на моли́тву и потщи́мся на покая́ние:/ источа́ет бо нам неоску́дныя ми́лости Пречи́стая Богоро́дица,/ предваря́ет на по́мощь и избавля́ет от вели́ких бед и зол/ благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́.

Велича́ние:

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ и́мже изба́вихомся/ от пога́ных наше́ствия.

Казанская-Пензенская икона Божией Матери

Казанская-Пензенская икона Божией Матери была пожалована царем Алексеем Михайловичем (1645–1676) городу Пензе при его основании в 1666 году. Приходившие с верою к этой иконе всегда получали благодатную помощь в различных нуждах. Накануне 4 августа 1717 года во время набега ногайских татар (так называемый «кубанский погром»), когда не оставалось надежды на спасение города, все жители собрались в соборный храм на молитву, которая не прекращалась всю ночь. Утром икону Царицы Небесной вынесли на крепостной вал и начали акафистное пение. Когда ногайцы начали приступ города, лик Божией Матери потемнел, и святая икона отвернулась от врагов. Во время чтения молитвы в татарском стане произошло смятение, и враги поспешно бежали.

В конце XIX века этой иконе было установлено празднование 4 августа. На всенощном бдении положено величание: «Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, имже избавихомся от поганых нашествия».


Источник: Минея - М. : Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея август. - 2002. / Ч. 1. – 448 с.; Ч. 2. – 432 с.; Ч. 3. – 384 с.

Комментарии для сайта Cackle