Глава XV
По преобразовании его Благодатию
1. Мыслит единственно о том, что Божие.
Призвавше их (апостолов, начальники иудейские), заповедаша има: отнюдь провещавати, ниже учити о имени Иисусове. Петр же и Иоанн отвещавше к ним реста: аще праведно есть пред Богом вас послушати паче, нежели Бога, судите! (Деян. 4, 18–19). Повиноватися подобает Богови паче, нежели человеком (5, 29).
Яко камение живо зиждитеся в храм духовен, святительство свято, возносити жертвы духовны, благоприятны Богови Иисус Христом (1Петр. 2, 5). Господа Бога осветите в сердцах ваших (3, 15). Тому слава, и держава во веки веков (5, 11).
2. Является мудрым и поучает мудрости.
Видяще Петрово дерзновение и Иоанново, и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся; знаху же их, яко со Иисусом беста (Деян. 4, 13).
Подадите в вере вашей добродетель, в добродетели же разум, в разуме же воздержание. – Сия бо сущая в вас, и множащаяся, не праздных, ниже бесплодных сотворят вы в Господа нашего Иисуса Христа познание (2Петр. 1, 5–8).
3. Слушается одного гласа Божия.
Не ухищренным баснем последовавше, сказахом вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, но самовидцы бывше величествия онаго (2Петр. 1, 16). Не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати (Деян. 4, 20).
4. Силен верою и чудодействует.
Рече Петр (хромому): сребра и злата несть у мене: но еже имам, сие ти даю: во имя Иисуса Христа Назорея, востани и ходи! И емь его за десную руку, воздвиже; абие же утвердистеся его плесне и глезне, и вскочив ста, и хождаше (Деян. 3, 6–8. См еще 5, 3–10; 9, 34; 39–41).
5. Смирен и все относит к силе Божией.
Мужие Израильтяне, что чудитеся, или на ны что взираете, яко своею ли силою или благочестием сотворихом его (хромого) ходити? (Деян. 3, 12). Симон Петр, раб и посланник Иисус Христов, равночестную нам получившим Благодать (2Петр. 1, 1). Старцы иже в вас молю, яко старец сый (1Петр. 5, 1). Возлюбленнии, молю, яко пришельцев и странников (2, 11), друг другу повинующеся, смиренномудрие стяжите: зане Бог гордым противится, смиренным же дает Благодать (5, 5). Да о всем славится Бог Иисус Христом (4, 11).
6. Страдать за Господа почитает радостию.
Идяху (апостолы) радующеся от лица собора, яко за имя Господа Иисуса. сподобишася безчестие прияти (Деян. 5, 41). Аще добро творяще и страждуще терпите, сие угодно пред Богом. Аще и страждете правды ради, блажени есте (1Петр. 2, 20; 3, 14).
7. Бодрствует духом и учит бодрствованию.
Сего ради не обленюся воспоминати присно вам о сих, аще и ведите, и утверждени есте в настоящей истине (2Петр. 1, 12). Трезвитеся в молитвах и бодрствуйте (1Петр. 4, 7; 5, 8). Хранитеся, да не лестию беззаконных сведени бывше, отпадете своего утверждения (2Петр. 5, 17).
8. Провидит козни диавола и поражает его.
Супостат ваш диавол, яко лев рыкая, ходит, иский кого поглотити: ему же противитеся тверди верою (1Петр. 5, 8, 9). Рече Петр: Анание, почто исполни сатана сердце твое – солгати Духа Святому? (Деян. 5, 3)
9. Любит крест Христов и исповедует силу его.
О немже спасении взыскаша и испыташа пророцы, иже о вашей благодати пререкоша: испытающе, в каково или в кое время являше в них Дух Христов, прежде свидетельствуя о Христовых страстех, и о словах, яже по сих (1Петр. 1, 10, 11).
Неистленным сребром или златом избавистеся от суетнаго вашего жития, отцы преданнаго, но честною кровию, яко Агнца непорочна и пречиста, Христа (1, 18, 19. см. еще Деян. 2, 36; 3, 18; 1 Петр. , 2, 6–8).
Христу пострадавшу за ны плотию, и вы в ту же мысль вооружитеся (1Петр. 4, 1; 2, 21–24; 4, 12 и дал.) .
10. Небоязненно свидетельствует о имени Распятого Иисуса пред всем синедрионом.
Разумно буди всем вам, и всем людем Израилевым, яко во имя Иис. Христа Назореа, Его же вы распясте, Его же Бог воскреси от мертвых, о сем сей стоит пред вами здрав! Сей есть камень, укоренный от вас зиждущих, бывый во главу угла, и пр. – Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново, – дивляхуся (Деян. 4, 10–13. см. и еще 18, 19; 5, 17–21, 29–33).
11. В любви постоянен и утверждает других.
Прежде же всех друг ко другу любовь прилежну имейте, зане любовь покрывает множество грехов и пр. (1Петр. 4, 8–10; см. еще 2Петр. 1, 5–7).
12. Готов все терпеть для Христа.
Не воздающе зла за зло, или досаждения за досаждение: супротивное же благословяще, ведяще, яко на сие звани бысте, да благословение наследите (1Петр. 3, 9). (Воскр. Чт., ?. I, стр. 93).