Глас 8
Песнь 1
Ирмо́с: Песнь возслем, лю́дие,/ Чу́дному Бо́гу нашему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь победну́ю пою́ще и вопию́ще:/ пои́м Тебе́, Единому Владыце.
Вси славу дади́м Бо́гу,/ мирови возсиявшему, плотска́го Его ви́дения образом/ и разори́вшему и́дольскаго служения всяку лесть от человек.
Тело приим опи́сано Безплотный Бог наш,/ изво́ли я́ко во всех и в написа́нии виден бы́ти,/ тем образ Твой сей Богомужия вообразующе свойством, покланя́емся.
Божественным дохнове́нием ум многий вообразова́ти,/ рече́ Христово образование,/ Василий же паки на Первоо́браз честь иконы менова́ти верно взывает.
Вся́кое вопие́т Боже́ственное Писа́ние,/ я́ко едино обнови́ свое́ние естеством Христос, вочеловечився,/ вы же вво́дите два, в нечестии Спаса необразопи́сано пи́шуще.
Грядите ны́не прочее, еретицы́,/ Божественным поклони́мся священнообра́зным зраком:/ Христову образу с Богоматерию и святых всех, Бо́гу угоди́вшим.
Едино Божество в Трех Ли́цех пропове́дается/ Богосло́вящим нам Безначальна Отца, Слово рождшаго,/ от Того и Дух присносущно изходя́щий.
Богоро́дичен: Честь до́лжнующе Ти, Чистая,/ я́ко воистину Матерь Тя Божию, явльшуюся Воплоти́вшагося,/ Божественную икону Твою́ любовию вообража́юще,/ покланя́емся ей до́лжно.
Песнь 3
Ирмо́с: Несть свят, я́ко Господь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Егoже поет вся тварь:/ несть праведен, па́че Тебе́, Го́споди.
Видится Пло́тский и Безплотный Бог/ и воображается зраком человеческим, Безчисленный,/ да иже сущая злобою омрачшая, соли́чны покажет Своя.
Икон в ви́дении ви́дяще Твое́ присно сошествие, Го́споди,/ поем державу Твою́ и, образ чтуще,/ ум возносим Божественней ве́щи.
Христово писа́ется, что льститеся, злольсти́вии,/ не я́ко Бог, но я́ко Человек, сугу́бен показу́ется,/ Егoже икону чтуще,/ Тому возно́сим славу служения нашего.
Троице Пресущественная и Пребоже́ственное Единство,/ разделением Единство и паки име́ющи Ли́цы Естеством,/ в еди́но ны сочета́й хотение Твоих заповедей.
Богоро́дичен: Храм Тя Богоустроенный прописа́л есть Моисей,/ Серафимом покрываемый святых святая,/ прообража́я Твое́, Дево, Рождество неизрече́нное,/ Христа плотию напи́сана быти.
Седален, глас 7. Самогласен:
Истинных повелений светлости/ и благолепных икон воображе́нием/ Церковь Твоя украси́вшися,/ страсте́м Твоим похвали́ся, Христе Боже наш,/ и тех ра́ди в едину веру возводи́ми,/ славим непостижимое Твое́ величествие.
Песнь 4
Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, пророк,/ Единыя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися, Богови́дно усмотри́/ и со страхом славосло́вяше силу Твою́.
Дщи́цу разумную, добро сочета́нну всем,/ иконное писание Твоих чудес почитающе, имеем, Всещедрый,/ я́ко Евангелие Твое́ второ́е.
Я́ко воистину Тебе́ тело приимшу плотя́но,/ ви́димое виде́ние вообра́жаем,/ не начерта́ющие, ибо Его в мене́нии не разумевают, Тебе́, воплощшагося Христа.
Ты погуби́ идоли ле́стныя/ и Свою нам предложи́ икону,/ да Егoже чтуще,/ Того же видения содержа́ще, не льстимся.
Честь первоо́бразным суща иконам укаря́ете,/ чтите сия, о неми́и, прочее познайте, льстивии,/ ка́мо злоче́ствуете, отгоняюще икону Христову.
Разумно видно Нераздельно Единство в Единора́слену Троицу простира́юще,/ Единаго Бога над всеми славословим/ и Соста́вы Три проповедаем.
Богоро́дичен: Ты во святых еси Пресвятая/ и в достойных еси Предостойна,/ я́ко Бога всех раждаеши/ и но́сиши описа́ема плотию Твое́ю, Чистая.
Песнь 5
Ирмо́с: От но́щи неве́дения/ Богове́дением просвети́вый концы,/ просвети мя утром человеколюбия Твоего, Го́споди.
Иже и́дольскую лесть плотски́м Своим зра́ком разорив, Христе,/ спаси́ чтущая Твой плотоявле́нный образ верою.
Божественную красоту паки Церковь прии́мши, украси́ся,/ о́бразы сияющи пришествия Твоего, Го́споди.
Описа́ние Божества везде чу́жде сый безбожным,/ мудрии Сего не написа́хом,/ едино же плотско́е лице Христово.
Обруга́нием иконы Христовы врази́ я́ве показа́стеся,/ приимите разшибении печать Царствия Его.
Троическое Едино безчи́слено сильное Естество славяще,/ Едино Пресоверше́нное от Три Совершен воспои́м.
Богоро́дичен: Всею честию Боголепно Тя чтуще, Чистая,/ и того чтим Твоего плотови́дения образа Твоего.
Песнь 6
Ирмо́с: Я́коже проро́ка избавил еси/ из глубины́ преиспо́дния, Христе Боже,/ и мене́ от грехов моих изба́ви я́ко Человеколюбец/ и упра́ви живо́т мой, молюся.
Да радуется тварь, своего Зиждителя и Бога видящи то́ю созидающася,/ непретваря́ема же и написа́ема плотию, а не Божеством.
Пришед к челове́ком,/ восхотел еси образ человечь прияти,/ то написа́юще, Спа́се,/ целу́ем на воспоминание смотре́ния Твоего.
Свята́го образа плотскаго Твоего видения зряще, Христе,/ на ра́зумы возносимся Божественнаго Твоего Естества,/ оставльше до́лу плотский смысл.
Соста́вы Трое, аще и Естеством Едино Божество есть,/ во Иже крестимся, Имже служим,/ Отец, Слово и Дух Сово́зрастен.
Богоро́дичен: Царский образ писанием вообража́юще Твой, Владыко,/ всех Царя Тя Матерь славим/ и, чтуще Того, Тебе́ славу возсылаем.
Песнь 7
Ирмо́с: О́троки ороси́вый в пещи́/ и Деву сохрани́вый рождшую Тя по Рождестве,/ благословен еси, Боже отец наших.
Написа́яй вся рукою Своею/ и на дщи́це нося написа́тися человекообразно,/ благословен еси, Боже отец наших.
Иже свойствы всеми человеческими воплощся, кроме́ единаго греха, Спасе,/ о сем и алкание прия́т, жажду же, я́ко во плоти описа́тися,/ благословен еси, Боже отец наших.
Иже из безначальна Твоего рождества имея Сына, соприше́дша,/ исходна же и Духа,/ благословен еси, Боже отец наших.
Богоро́дичен: Воображающе Божественную Твою́ икону, я́ко печать являющу,/ Царское имя Твое́ в покланение и́мам своем,/ Богородице Чистая.
Песнь 8
Ирмо́с: На горе́ святей просла́вльшася/ и в купине́ огнем/ Приснодевы Моисе́ови тайну я́вльшаго,/ Господа пойте/ и превозноси́те во вся веки.
Неизрече́нных видений обличил ти́нными де́лы ви́дев Моисей, воображаше,/ мы же я́вльшагося в телеси зраковообра́жающа Тя, Христе,/ поем во вся веки.
Воображающе иконы вещьми́, не ве́щи покланя́емся несмы́слено,/ но на ней ту ста́вльшаго Господа Славы,/ Егoже превозносим во вся веки.
Святых всечестны́я иконы,/ я́ко исцеления нам совершающа,/ иже к ним нашего доброчи́нства верою покланяемся,/ и благоуха́нии чтим,/ и свеща́ем во вся веки.
Икону Христову злосло́вяще,/ жидо́вским прельститеся гневом,/ от полу́ Тому безчествующе,/ о́ни бо О́ному,/ Того же вы иконе ругающеся.
Прежде Сущаго прежде безчисленных век/ с Сыном же и с Духом Святым вседержи́тельне царствующаго Господа/ пойте и превозноси́те во вся веки.
Богоро́дичен: По всему достойно Тя чту́ще/ и Божественному покланяемся образу Твое́му,/ показа́юще зде честно́е, Владычице, миру,/ Юже песнословим во вся веки.
Песнь 9
Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ Рождество́ Приснодевы/ в наше, верных, спасение,/ песньми немо́лчными велича́ем.
Пребывая Неопи́санный я́ко Бог по Естеству,/ написа́ешися, Го́споди, человеческим существом,/ да уверит обое́ имети, непризрачствовав, таинство.
Ты, предавый нам свыше от святых в телописа́нии/ и вещественнем сказании Ветхаго и Новаго Завета,/ вся чудеса Твоя, Го́споди.
О Христе мой, како стерплю́ Твое́ терпение,/ я́ко претерпел еси, ви́дя Свой телообразный вид,/ укаряема честнаго образа/ и дерзких не спали́л еси.
Отъи́мшим красоту церковную/ и прозвавшим ю́ я́ко куми́рницу обруга́нием святых икон/ буди анафема вечная.
Тресветлое, Го́споди, Твоего Единоначалия явленными сиянии в ум наш блистая,/ от льсти многостро́енныя обращаеши в единственное обоже́ние.
Богоро́дичен: Ты еси ереси прогоняющи, Чистая, Нестория расторгнувши, на Тя хулу́ ре́кша,/ Сама и ны́не враги иконы Своея и Сына Твоего победи́.