глас 4
Песнь 1
Ирмос: Тристаты крепкия, Рождейся от Девы, безстрастия во глубине души тричастное потопи, молюся, да Тебе, яко в тимпане, во умерщвление телесе победное воспою пение.
Молю тебя, Рожденный от Девы, три колесницы мощные моих страстей души, в пучине потопи безстрастия, чтобы тебе, как на тимпане, умертвив плоть, воспеть победный гимн.
Усердным помыслом подвигом ревновав доблих страдальцев, пострадал еси крепко и змия умертвил еси страдании твоими живоносными, страдальче Вонифатие, святых Ангелов собеседниче.
С усердным стремлением, подражая подвигам мучеников храбрых, ты мужественно пострадал и змия умертвил животворящими страданиями своими, священный Вонифатий, собеседник святых Ангелов.
Видев на земли вражию лесть, излиянну люте, доблий страдальче, душу распалив желанием Божественнейшим, вшел еси в тризнище небоязненным, треблаженне, мудрованием.
Видя по всей земле неистово разлившийся обман врага, доблестный мученик, воспламенился ты Божественной любовью и, с безбоязненным решением, вступил в борьбу, трижды блаженный.
Мудростию Божественною просвещаемый, блаженне, немудрыя враги объюродил еси, Христа возвещая, дебельством плоти уподобльшася, имже явитися восхоте, Вонифатие, мучениче многострадальне.
Божественною мудростью, блаженный, просветившийся, ты осрамил безумие врагов и возвестил Христа, который в грубой плоти тем уподобился, к кому пришёл, о Вонифатий, мученик многострадальный.
Богородичен: Гору Божию, юже провиде Даниил, скинию мысленную, Марию Чистую, славы священие, трапезу, Божественный хлеб вмещшую, вси вернии, единомудренно воспоим.
Богородичен: Божественную Гору, которую предвидел Даниил, и скинию духовную, священную скрижаль, и славы освящение, и трапезу Божественного Хлеба, все верные, единодушно воспоём.
Песнь 3
Ирмос: Яко неплоды роди от язык Церковь, и многое в чадех изнеможе сонмище, чудному Богу нашему возопиим: Свят еси, Господи.
Церковь, некогда бесплодная, родила от язычников потомство, а синагога многочадная изнемогла, и потому воскликнем дивному нашему Богу: Свят Ты, Господи!
Якоже возжелел еси, славне, свободу Вышнюю, от ига работы избавляешися, страстем честным поревновав, славне, иже за милосердие раба бывшаго.
Как возжелал ты, славный, Высшую свободу, так ига рабства избавляясь, страстям священным подражал ты, приснопамятный, из сострадания ставшему рабом.
Плотских вышший явлься мудрований изменением Божественным, внезапу всяк прилог лютых претерпел еси, радуяся, мучениче Вонифатие.
Возвысившись над мудрованием плотским в Божественном преображении, ты разом претерпел мучителей нападки все, мученик Вонифатий, радуясь.
Тебе самаго отверглся еси, и к подвигом и борением врага изшел еси, Креста оружием укрепився, и, победитель быв, прославился еси, мучениче Вонифатие.
Отвергся самого себя и вышел ты на подвиг и борьбу с врагом, оружием Креста Христова укрепившись и, став победителем, прославился, страдалец Вонифатий.
Богородичен: Себе Самаго истощи, Отеческих не истощив во чреве Твоем недр, пресущный Бог и Твой Сын бысть, Всенепорочная, спасая человечество.
Богородичен: Себя всего в твоей утробе умалил, не умалив Отеческое лоно, вездесущий Бог, и Сыном твоим стал, Пречистая, чтоб человечество спасти.
Кондак, глас 4
Изыде к приятию страстотерпческих мощей и страждущих законне веры ради зря, показал еси мужески крепость свою, устремився на страсти исповеданием во Христа, Иже прием почесть победы твоего страдания, Вонифатие, присно моли за ны.
Вышел найти ты мощи страстотерпцев и, видя страждущих за правду, мужественно явил ты свою силу, навстречу мукам устремившись и проповедовал Христа, который почестил победу твоего страдания. О Вонифатий, молись о нас!
Седален, глас 4
К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, бремя же, блаженне, отдался еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне. Но прилежно моли прияти всем согрешений совершенное прощение.
Быв к сонму мучеников послан, воистину ты мучеником стал и стойко за Христа, всеславный, пострадал, а бремя ты своё всё облегчил тебя пославшей [Аглаидой], блаженный Вонифатий. Старательно молись, чтоб получить всем совершенное прощение грехов.
Песнь 4
Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа на Кресте Твоем стал еси, и растаяшася языцы: Ты бо еси, Человеколюбче, крепость моя и хваление.
Из любви, о Милосердный, к тебе подобным, ты взошёл на Крест, и изумились этому язычники, ибо ты Человеколюбец – моя сила и хвала.
Ублажая страждущих терпение, подобием, мучениче, честных страданий сим уподобился еси, Богомудре пребогате.
Страдальцев стойкость ублажая, ты подражанием святым страданиям им уподобился, о Богомудрый мученик и всеблаженный.
Идый верою к мучеников Божественному сословию, блаженне, тебе самаго желающей бремя досточудное, Богомудре, отдал еси.
Идя к Божественному сонму мучеников с верою, блаженный, тебя, как бремя многочудное, желающему взять, отдался ты, о Богомудрый.
Очищен, якоже злато, мучениче, язв горнилом, чистейший явился еси, нося Зиждителя страстей изображение.
Очищенный ты, словно золото, страдалец, в горниле ран, явился ещё более блестящим, неся в себе Создателя запечатление страданий.
Богородичен: Девство по Рождестве запечатанно познавающи, Отроковице, несказанно рожденнаго Слова из боку Твоею верно величала еси.
Богородичен: Ты, девство созерцая после Рождества, оставшееся запечатанным, Отроковица, благоговейно прославляла рождённое неизреченно из твоего чрева Слово.
Песнь 5
Ирмос: Просвещение Твое, Господи, низпосли нам и от мглы прегрешений разреши ны, Блаже, Твой мир даруяй.
Просвещение твоё нам, Боже, ниспошли и от мрака прегрешений нас избавь, Благой, мир даруя нам свыше твой.
Яко светозарная возшел еси звезда от запад, и зашел еси, мучениче, страданьми терпеливно, абие к западом возсиял еси, озаряя концы.
Как светозарная звезда закатная, взошёл ты и зашёл, страдалец, претерпев мучения, и тотчас на закате воссиял, концы земные озарив.
Мученически подвизался еси, ногтей терзания, острыми, мучениче, тростьми сбодаемь, и лукаваго жала верно притупляя благодатию.
Ты подвизался мученически, терзаем острыми когтями, о мученик, и, избиваемый тростями, и затупил лукавого все жала благодатью.
Вражия изнемогоша, Богомудре, на тя коварствия, ибо к Богу воззрением неуклонным плотския раны, якоже безплотен, терпел еси.
Вражьи козни ослабели, Богомудрый, против тебя, ибо, на Бога непоколебимо ты взирая, все перенёс телесные, словно бесплотный, муки.
Богородичен: Скверны всякия омый, Дево, душу мою, вопию Ти, и спаси мя, Чистая, Яже истиннаго Бога Спаса на земли воплощшая.
Богородичен: Омой от всякой скверны, Дева, мою душу, к тебе взываю, и спаси меня, на земле истинного Бога Спаса воплотившая.
Песнь 6
Ирмос: Возопи, прообразуя погребение тридневное, пророк Иона, в ките моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.
Молясь, воскликнул, погребение тридневное прообразуя, пророк Иона в китовом чреве: о Царь сил, Иисусе, спаси меня от тления!
Биемый, ранами плотскими уязвил еси безбожныя, неисцельно недугующия неведением, и болящим явился еси врач, страдальче Вонифатие.
Ты, избиваемый, плотскими ранами своими безбожников избил, невежеством страдающих неисцелимо, врачом болящих же явился, страдалец Вонифатий.
Возвышаемь к Богу, блаженне, прилогом подвигов, враги невидимыя разразил еси и низриновенным помощник, страстотерпче, был еси.
Возвысившись, блаженный, к Богу силой подвигов, врагов невидимых ты поразил и был помощником униженным, о страстотерпец.
Влачимь по земли, якоже камень многоценен, страдальче, прелести низложил еси утверждение, верных же сердца наипаче верою утвердил еси.
Влекомый по земле ты, словно камень драгоценный, Богоносец, твердыню заблуждений низложил, а сердца верных ещё больше в вере утвердил.
Богородичен: Купина Тя проображаше, Всенепорочная, первее, горящи и никакоже опаляема, Пречистая, ибо, якоже она, не опалилася еси, Бога воплощши.
Богородичен: Неопалимая тебя прообразовывала купина, Всепетая, прежде горящая и не сгорающая ни на миг, Пречистая, ибо, подобно ей, воплотив Бога, не опалилась ты.
Кондак, глас 4
Священие непорочное самовольне Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.
Ты жертву добровольно непорочную принёс – себя Христу, который восхотел ради тебя от Девы воплотиться, святой премудрый венценосец Вонифатий.
Песнь 7
Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отцев наших Боже, благословен еси.
Отроки, потомки Авраама, растоптали пламень пещный в Вавилоне некогда, взывая в гимнах: «благословен ты, Боже отцов наших!»
Колен не преклонив истуканным, во искушение верглся еси величайшее, истинно, мучениче, в пещь, в нейже орошаемый, благодарствовал еси Христу во веки.
Не преклонив колен пред истуканами, во искушение ты ввергнут был – в печь величайшую по истине, в которой, ты, орошаемый росою, благодарствовал: «Боже отцов, благословен ты!»
Разорити крепость твоего исповедания тщася, льстивомудренный во внутренняя твоя клокочущее олово немилостивно вливает, но яве посрамися.
Стремясь ослабить силу исповедания твоего, коварномысленный тебе во внутренности беспощадно наливает клокочущий свинец, но очевидно посрамляется.
Посечен быв усердно в честную твою главу, врага льстиваго многокозненную главу отсекл еси твоего мужества мечем, мучениче Христов Богомудре.
Жестоко быв изранен по главе твоей священной, отсёк ты многохитростную голову коварного врага мечом своего мужества, Христов страдалец Богомудрый.
Богородичен: Да гласы подобающими песнословлю Тя, Отроковице, страстей мя избави молитвами Твоими, бед же и скорбей и лукавых человек, озлобити мя ищущих.
Богородичен: Чтобы тебя я песнословил гласами, достойными тебя, Отроковица, избавь меня молитвами твоими от страстей, опасностей, скорбей и помыслов лукавых, стремящихся мне навредить.
Песнь 8
Ирмос: Избавителю всех, Всесильне, посреде пламене благочествовавшия, снизшед, оросил еси и научил еси пети: вся дела, благословите, пойте Господа.
Освободитель всех, Всесильный, к благочестивейшим ты, снизойдя, посреди пламени их оросил и петь их научил: «Благословите все события и пойте Господа!»
Полезно твое делая спасение Христос, Вонифатие, взыскающа мощей добропобедных мучеников, тя укрепляет, еже верно взыскал еси сам быти.
Творя полезное для твоего спасения, которое ты с верой обрести и сам желал, Христос тебя, о Вонифатий, укрепляет, победоносных ищущего мучеников мощи.
Блаженней госпожи блаженно сокровище подался еси, блаженне, имже обогатившися, пояше веселым сердцем: вся дела, благословите, пойте Господа.
Блаженной госпоже ты отдан был, блаженный, как блаженное сокровище, она же, им обогатившись, в радости сердце воспевала: «Благословите все события и пойте Господа!»
Со тщанием славная жена, воздвигши храм священнейший, тя в нем положи, сущий Божественныя Троицы храм, страстотерпче Христов Вонифатие.
С заботой достославная жена, воздвигши храм священный, тебя в нём положила, ибо ты Троицы Божественной стал храмом, страстотерпец Божий Вонифатий.
Умертвився за любовь Зиждителя, умерщвляющаго страсти тлетворныя, животворяй молитвою твоею ясно вопиющия: вся дела, благословите, пойте Господа.
Ты, умертвився из любви к Создателю, который смертоносные сам умерщвляет страсти, животворишь твоей молитвой тех, кто искренне взывает: «Благословите все события и пойте Господа!»
Богородичен: На Тя, Чистую, Пребожественный, низшед, якоже весть, воплотися и человеки обожи, песнопоющия, Дево: вся дела, благословите, пойте Господа.
Богородичен: Как всем известно, Бог сверхсущий на тебя, Дева Чистая, сошёл и, воплотившись, обожил людей, поющих в гимнах: «Благословите все события и пойте Господа!»
Песнь 9
Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть; Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.
Ева болезнью преслушания давно проклятие вселила в мир; а ты, Богородительница Дева, Носимого во чреве зародив, благословением взрастила всему миру. И потому тебя мы величаем.
Видевши тя, бремя священное, радовашеся, вопиющи, приснопомнимая: раба послах тя, блаженне, господина истинна приемлю, работы мя зол избавляюща твоими благоприятными мольбами.
Смотря на тебя – бремя освященное – воскликнула, ликуя, незабываемая Аглаида: «Рабом отправила тебя, блаженный, а господина истинного принимаю, от рабства зол освобождаясь молитвами желанными твоими».
Яко крин, во удолиих мысленных процвел еси мучеников, Вонифатие, якоже финикс, возвысился еси, яко кедр, познался еси миродыханен, явился еси избранный, яко кипарис, благовонствуя души наша.
Как лилия, процвел в долинах созерцательных, расцвёл ты, о Вонифатий, мученик, как пальма – возвеличился, как кедр миром благоухающий известен стал и, словно кипарис, явился избранным, душам нашим благовоня.
Днесь память твоя нам возсия, страстотерпче, якоже солнце, сиянием Божественных дарований, просвещающи души поющих тя, страстей же мглу отгоняющи, мучениче Богомудре всеблаженне.
Сегодня память твоя, словно солнце, нам воссияла, страстотерпец, сиянием Божественных даров, тебе поющих души озаряя и отгоняя мрак страстей, о Богомудрый мученик и всеблаженный!
Яко солнце от запад, возсиял еси и восточнаго града достигл еси, идеже пострадав и смертию зашед, к жизни востекл еси и Рим светлый достигл еси, сего ограждая мольбами твоими.
Подобно солнцу с запада, ты воссиял, града восточного достигнув, где, пострадав и смертью заходя, для лучшей жизни ты взошёл и Рима знаменитого достиг, его молитвами своими ограждая.
Богородичен: Светом мя озари Твоим, Всенепорочная, во тьме содержимаго греховней, Богородице, и подаждь во дне ходити Божественных повелений, Богоневесто, яко да пою Тя, Всепетую.
Богородичен: Пусть свет твой озарит меня, Всенепорочная, ибо во тьме греховной нахожусь, и дай мне, Богородица, Невеста Божия, в заповедей дне Божественных ходить, чтобы тебя, Всепетую, я воспевал.
Комментировать