Минея, 25 Февраля, Канон свт. Тарасия
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Наведе́ния, и плене́ния, и рабо́ты грехо́вныя мя изба́ви/ и к покая́нию наста́ви, Ще́дре,/ наводя́ мя ско́ро к любви́ Твое́й.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Струи́ жи́зни име́я, му́дре, се́рдце твое́,/ Це́ркве был еси́ я́ко река́ Бо́жия, напо́лнившися уче́ньми,/ и сея́ напоя́я, о́тче, бразды́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мастию твой верх честны́й/ Ду́хом Боже́ственным пома́зася, Тара́сие,/ на браду́ бога́тно, я́ко Ааро́ню, сни́де на оме́ты твоя́,/ я́ко роса́ Аермо́нская.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Се вопие́т Иса́ия, Де́во Чи́стая:/ сове́та вели́каго А́нгела,/ во утро́бе Твое́й заче́нши без се́мене, родила́ еси́/ и Де́ва пребыва́вши по Рождестве́, Чи́стая.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщве́й гре́х,/ и стра́х Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих тя.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Всем утвержде́ние сердца́м был еси́/ хле́бом слове́с твои́х, святи́телю,/ умаща́я же, я́ко еле́ем, весели́ши, я́ко вино́м, сердца́ на́ша.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Теплото́ю ра́зума и ре́вностию ве́ры отце́в был еси́ верхо́вник/ и ерети́ческая противле́ния я́ко су́щая а́дова врата́ разори́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возде́в к Бо́гу преподо́бныя ру́ки твоя́,/ мир ста́ду твоему́ испроси́./ Те́мже и, к Вы́шнему насле́дию возше́д, почи́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Стра́нно Рождество́, стра́нно происхожде́ние во утро́бе обновля́ется Де́вы,/ и естество́, попо́лзшееся в тле́ние, от ле́сти воздви́же.
Седален, глас 3
Де́лы просия́л еси́ Богоразу́мия,/ заре́ю облиста́л еси́ Це́рковь,/ е́реси умертви́л еси́ словесы́ твои́ми,/ нищелю́бие и любо́вь источи́л еси́,/ Авраа́мову странноприя́тию подо́бяся,/ о́тче Тара́сие, Христа́ Бо́га моли́,/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва,/ Еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во,/ чистото́ю А́нгелы превозше́дшая,/ па́че всех мене́ пе́рсть бы́вша,/ оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
Песнь 4
Ирмос: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся:/ до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго./ Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
По́том благоче́стия все́ял еси́ Боже́ственное сло́во Це́ркви/ и пожа́л еси́ клас, Тара́сие, Правосла́вия;/ на земли́ кро́тких всели́лся еси́ и с ни́ми ра́дуешися, веселя́ся.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Его́же рече́ Иса́ия, преподо́бне,/ Боже́ственный стра́х во чре́ве прия́л еси́ ду́хом/ и роди́л еси́ Це́ркви,/ и́мже ересе́й прозябе́ния разбива́ются о ка́мень ве́ры.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Излия́нием сле́з, преподо́бне, отмы́л еси́ скве́рны/ и ко исто́чнику дости́гл еси́, в не́мже неодожде́нное пи́во сла́дости присносу́щныя пролива́емо,/ к жела́нием ты приспе́л еси́ кра́йним.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Без се́мени заче́нся, Всенепоро́чная, Бог Сло́во во утро́бе Твое́й/ происхо́дит сообра́зно непрело́жно к челове́ческому ро́ду./ Того́ о рабе́х Твои́х моли́ при́сно, от бед спасти́ся душа́м на́шим.
Песнь 5
Ирмос: Све́та пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас,/ ра́зве 6о Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Си́лою слове́с твои́х не́мощь нечести́вых обличи́л еси́,/ и сою́зом связа́л еси́ Боже́ственныя любве́ ста́до твое́,/ и наде́ждею и ве́рою сохраня́еши невреди́мо.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Оттря́с воздержа́нием пи́щу,/ пита́л еси́ твою́ ду́шу, хлеб име́я чи́стыя моли́твы,/ поуче́ние же Боже́ственное и вознося́щее смире́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ты ри́зу, му́дре, церко́вную оте́чески истка́л еси́,/ в ню́же Христо́с честны́м о́бразом оде́яв тя ве́ры ра́ди,/ и правосла́вия уясни́л еси́ уче́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя Предста́тельницу, Чи́стая, и наде́жди кре́пкое основа́ние,/ и подпо́р, и покро́в, и сте́ну и́мамы вси́,/ и к Ца́рствию приводя́щий мо́ст.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли́, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Же́ртва и заколе́ние быв,/ повину́л еси́ себе́ Бо́гу ве́рою/ и соблюда́еши безкро́вныя слу́жбы Его́ соверше́ние.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не в невеще́ственную сла́ву преше́д от земли́,/ веще́ственными страстьми́ оскве́рншуюся, преподо́бне, ду́шу мою́/ приле́жною моли́твою твое́ю исцели́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Острога́л еси́ дебе́льство писа́ния ра́зума глубо́ким истонче́нием,/ Це́ркви был еси́ скоропи́сца, Тара́сие, тро́сть.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Недоуме́нием покрыва́ется Рождество́ Твое́,/ стра́нно бо, Де́во, дои́ши Пита́теля,/ и млеко́м пита́еши Невеще́ственнаго,/ и на руку́ держи́ши Зижди́теля.
Кондак, глас 3
Правосла́вными догма́ты Це́рковь уясни́в,/ и Христо́ву, блаже́нне, честну́ю ико́ну почита́ти/ и покланя́тися всех научи́в,/ обличи́л еси́ иконобо́рцов безбо́жное веле́ние./ Сего́ ра́ди вопие́м ти:/ о о́тче, ра́дуйся, му́дре Тара́сие!
Песнь 7
Ирмос: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Прему́дрости ча́ша яви́лся еси́, доброде́тельми испо́лнена,/ и, созва́в пропове́данием высо́каго жития́ твоего́,/ наслади́л еси́ ста́до, Богому́дре,/ и с ним, о́тче, взыва́еши:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Оби́тели та́мошния и наслажде́ния честна́я предвари́л еси́,/ и ра́дуешися с Бо́гом твои́м, и весели́шися у́бо./ Те́мже тя чту́ще, преблаже́нне, со дерзнове́нием взыва́ем:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Му́жеством ра́зума препоя́сан в чре́сла, Тара́сие,/ и житие́м оде́ян, вводя́щим в ве́ру,/ на трапе́зу вы́шняго Царя́ восте́кл еси́, поя́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Без Отца́ из Тебе́, И́же без ма́тере из Отца́, прохо́дит/ и, чистоты́ Твоея́ зна́мения сохра́нь невре́дна,/ показа́ пречи́сто Рождество́ и Де́вство нескве́рно,/ обновля́ется бо в Тебе́ зако́на рождество́.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́трочестей прообрази́л еси́ иногда́ Твою́ Ма́терь, Го́споди,/ о́браз же Сия́ из огня́ изыма́ше, неопа́льно входя́щия./ Ю́же пое́м, явльшуюся Тобо́ю конце́м днесь,/ и превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ты, я́ко о́блак у́тренний, и я́ко ка́пля ка́плющая, и роса́, яви́лся еси́,/ благотворе́ния бога́тство собра́л еси́ на земли́, а́лчущих сердца́ умасти́л еси́/ и светлу́ вже́гл еси́, му́дре, душе́вную свещу́.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Святи́тельства оде́ждею дел твои́х све́том просве́щся,/ и яви́лся еси́ целому́дрия ключ,/ воздержа́ния пи́ща, и́стинныя моли́твы учи́тель,/ и покая́ния путь, и зако́н жития́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Покая́ния вре́мя и обраще́ния плод принеси́/ и смоко́вницы непло́дныя посече́ния преще́ния, душе́ моя́, кля́твы убо́йся,/ напита́й же Христа́ доброде́телей благопло́дием.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Не забу́ди гла́са, Предста́тельнице стра́шная, раб Твои́х,/ но от вся́кия беды́ моли́твами Твои́ми и вся́каго преще́ния исхити́,/ преклоня́ет бо Бо́га Твоя́ Ма́терняя моли́тва.
Песнь 9
Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Увяди́л еси́, о́тче, кова́рствия и стре́лы вра́жия огне́м воздержа́ния/ и чистоты́ уѓльми, пло́ти ве́щный гне́в попали́л еси́ и́стинно,/ о́наго светозаре́ния, Тара́сие, сподо́бився.
Припев: Святи́телю о́тче Тара́сие, моли́ Бо́га о на́с.
С патриа́ршескими ли́ки водворя́яся, пое́ши пе́снь А́нгельскую с ни́ми:/ Свят, Свят, Свят Оте́ц Роди́тель, и Сын рожде́йся,/ и Дух, исходя́й неразде́льно./ Тро́ице Свята́я, сла́ва Тебе́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко вшедшу в Вы́шняя с Па́влом, вопие́м:/ преблаже́нне, Божие блаже́нство, Це́ркви утвержде́ние,/ во́инству побе́ду, нам же дарова́ти очище́ние,/ чту́щим тя любо́вию, Тара́сие, помоли́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вопло́щься неизрече́нно от чи́стых Твои́х крове́й,/ я́ко со́лнце, яви́ся нам, Пречи́стая Ма́ти безневе́стная,/ век всех и́же пе́рвее, Отцу́ Собезнача́лен Сын/ и, тьму́ отгна́в, просвети́ вся́ческая.
Комментировать