Та́же, Кано́н ко святе́й и живонача́льней тро́ице, его́же краестро́чие: Еди́но Тя́ пою́ трисо́лнечное естество́.
Пе́снь 1
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.
Ирмос: Твоя, Бессмертный, победоносная десница / божественно силою прославилась: / ибо она, как всемогущая, противников сломила, / а израильтянам проложила / новый путь по глубине.
Припе́в: Пресвята́я Тро́ице Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
Припев: Пресвятая Троица, Боже наш, слава Тебе.
Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, Серафи́ми немо́лчно сла́вят: безнача́льное, присносу́щное, твори́тельное все́х, непостижи́мое, е́же и вся́к язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.
Серафимы, не умолкая, славят / Единое Триипостасное Начало / – безначальное, вечное, сотворившее все, непостижимое: / Его и всякий язык с верою / песнопениями прославляет.
Да челове́ком еди́нственное, трисия́тельное Твое́ яви́ши Божество́, созда́вый пре́жде челове́ка, по твоему́ о́бразу вообрази́л еси́, у́м ему́, и сло́во и ду́х да́в, я́ко Человеколю́бец.
Чтобы людям явить Свое единое, / Тройственным Светом сияющее Божество, / Ты, создав в начале человека, / по образу Своему устроил его, / ум, и слово, и дух даровав ему как Человеколюбец.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Свы́ше показу́я еди́нственную богонача́льных в трие́х ипоста́сех держа́ву, Отче, ре́кл еси́ равноде́тельному Твоему́ Сы́ну, и Ду́ху: прииди́те соше́дше, язы́ки и́х слия́им.
Слава: Проявляя свыше единую / в Трех Богоначальных Лицах власть, / Ты, Отче, изрек равнодействующему Сыну Своему и Духу: / «Давайте, сойдя, смешаем их языки».
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: У́м у́бо е́сть Нерожде́нный Оте́ц, обра́зно прему́дрыми предрече́ся, Сло́во же Собезнача́льно, Cоесте́ственный Cы́н и Ду́х Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.
И ныне: Отец не рожденный / образно мудрыми как Ум предвозвещался, / Сын же, с Ним единый естеством, – как Слово собезначальное, / и как Дух Святой – совершивший воплощение / Слова во утробе Девы.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь, и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Ирмос: Единый, Знающий немощь естества смертных, / и из сострадания принявший его образ! / Препояшь меня свыше силою, чтобы взывать Тебе: / «Свят одушевленный храм / пречистой славы Твоей, Человеколюбец!»
Ты́ дре́вле я́ве Авраа́му я́ко яви́лся еси́ триипоста́сный, еди́нствен же естество́м Божества́, богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́: и ве́рно пое́м Тя́, единонача́льнаго Бо́га, и трисо́лнечнаго.
Когда Ты в древности Аврааму / явно явился в трех Ипостасях / и единым по естеству Божества, / богословие чистейшее образно показал; / и мы с верою воспеваем Тебя, / единоначального Бога и трисолнечного.
Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно, О́тче, возсия́ све́т от све́та, Сы́н непреме́нен, и Ду́х Боже́ственный, све́т изы́де: еди́наго Божества́ све́тлости триипоста́сней покланя́емся ве́рно, и сла́вим.
Из Тебя Родившийся образом, достойным Бога, / не по законам тленным, Отче, воссиял / как Свет от Света – Сын неизменяемый, / и Дух Божественный как Свет исшел, / и мы сиянию единого Божества трех Ипостасей / поклоняемся с верою и славим.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными существы́ сла́вится, трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хвалу́: и́миже согла́сно пое́тся и на́ми триипоста́сный Госпо́дь.
Слава: Единица-Троица сверхъестественно / неизреченно, выше постижения, / разумными Существами славится, / в трисвятых восклицаниях не смолкая возглашающими хвалу; / с ними согласно соспевается и нами / Триипостасный Господь.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Из Тебе́ вре́менне без се́мене произы́де вышшеле́тный, уподо́бивыйся на́м неви́димый, и еди́ному естеству́ и госпо́дьству О́тчу научи́в, и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице: те́мже Тя́ сла́вим.
И ныне: Из Тебя без семени произошел / во времени Сверхвременный, / – уподобившийся нам Невидимый, / и единству Естества и господства научил / Отца, и Сына, и Духа, Богородица; / потому мы Тебя славим.
Го́споди, поми́луй, три́жды
Седа́лен, гла́с 1.
Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси́, и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней си́ле, ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове: сию́ дне́сь и земноро́днии со стра́хом ве́рно восхва́лим.
Отцу и Сыну поклонимся все, / и Духу правому и равному Им честью; / слава Троице несотворенной, и сверх-божественной Силе, / Которую славят Бесплотных полки; / Ее в сей день и мы, на земле рожденные / со страхом восхвалим.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, уклоня́ющыяся при́сно к безпу́тием зо́л, и преблага́го прогне́вающыя Го́спода, неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие пребыва́ние.
Слава, и ныне, Богородичен: Направь на путь покаяния / нас, всегда уклоняющихся к бездорожьям зол / и прогневляющих преблагого Господа, / не познавшая брака, благословенная Мария, / прибежище отчаявшихся людей, / Божия обитель.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Го́ру Тя́ благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Ирмос: Тебя, как гору, благодатию Божественною осененную, / Аввакум, усмотрев прозорливыми очами, / предрекал, что из Тебя произойдет Святой Израиля / для спасения нашего и обновления.
Возсия́й ми́ Богонача́лие трисо́лнечное, сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, е́же па́че ума́ богонача́льныя Твоея́ све́тлости, и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.
Осияй меня, Боговластие Трисолнечное, / сияниями Твоих Боготворящих озарений, / чтобы очам сердца являлась красота / превышающего ум Богоначального Твоего блеска, / и светотворного и сладкого к Тебе приобщения.
Пе́рвее небеса́ утверди́л еси́, Го́споди, и всю́ си́лу и́х сло́вом Твои́м вседе́тельным, и Ду́хом у́ст соесте́ственным, с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими в трисия́тельне единонача́лии Божества́.
Сперва небеса утвердил Ты, Господи, / и все Воинство их Словом Твоим всетворческим, / и Духом уст Своих, с Тобой по естеству соединенным: / с Ними Ты владычествуешь над всем / в трисветлом единовластии Божества.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Я́ко созда́л еси́ мя́ по о́бразу Твоему́ и подо́бию, Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, неслия́нная Еди́нице, вразуми́, просвети́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.
Слава: Так как создала Ты меня по образу Своему и по подобию, / Богоначальная (и) всетворческая Троица, / неслиянное Единство, / вразуми, просвети к исполнению воли Твоей святой, / благой в крепости и совершенной.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Родила́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго, Пречи́стая, Богонача́льнейша Сы́на, вопло́щшася на́с ра́ди из Тебе́, озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Божества́ невече́рним све́том и сия́ньми.
И ныне: Родила Ты, Пречистая, Одного из Троицы / – Богоначальнейшего Сына, / воплотившегося нас ради от Тебя, / озаряющего рожденных на земле / Трисолнечного Божества немеркнущим светом и сияниями.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.
Ирмос: Осветивший блеском пришествия Твоего Христе, / и очистивший Крестом Твоим мира концы! / Светом Твоего Богопознания просвети сердца / православно воспевающих Тебя.
Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, непристу́пными Твоея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти благоволи́вши, Твои́ми све́тлостьми просвети́, Тро́ице единонача́льственнейшая, правосла́вно Тебе́ пою́щих.
Первым Ангелов строй / неприступными красоты Твоей лучами / без посредства озаряя, Троица единовластнейшая, / Твоими сияниями просвети / православно Тебя воспевающих.
Ны́не естество́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, воспева́ет Тя́. Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, и бе́д и скорбе́й.
Ныне единая природа, / которой Ты бытие дала по благости, / воспевает Тебя, Боговластие трисолнечное, / испрашивая избавление от согрешений, / и от искушений, и бед и скорбей.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, Еди́но Естество́ и Божество́ ве́рою сла́вим, дели́тельное, неразде́льное, еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.
Слава: Отца, и Сына, и Духа Святого, / единое естество и Божество / мы с верою славим: / разделяемое, но нераздельное / – единого Бога и невидимого, и видимого творения.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Рече́ния вся́ проро́ческая преднаписа́ша, Пречи́стая, Твое́ рождество́, неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, е́же мы́ позна́хом, тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.
И ныне: Все речения пророков заранее описали, / рождение от Тебя, Пречистая, Христа, / неизреченное и необъяснимое, / которое мы познали, / вводящее в таинство единственного и трисолнечного Божества.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш: Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Ирмос: Объяла нас глубочайшая бездна, нет избавляющего: / сочли нас за овец закалаемых. / Спаси народ Твой, Боже наш; / ибо Ты – сила немощных и исправление.
Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, Еди́ница еси́ проста́ и неразде́льна: Ты́ у́бо на́с си́лою Твое́ю соблюди́. [Два́жды.]
Как имеющая равнозначущую силу, / Троица сверх-существенная, / в тождестве воли Ты являешься / Единицей простой и нераздельной; / итак, силою Твоею / Ты нас сохрани. (2)
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Ты́ вся́ ве́ки хоте́нием Твои́м, я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, та́же и челове́ка создала́ еси́: но и ны́не от вся́каго изба́ви мя́ обстоя́ния.
Слава: Ты все века волею Твою, / как благая, устроила из небытия, / непостижимая Троица, / затем и человека создала; / но и ныне избавь меня от всякого несчастья.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Со́лнца незаходи́маго до́м была́ еси́, созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, Пречи́стая Де́во Богоневе́стная: но и ны́не страсте́й мя́ изба́ви помраче́ния.
И ныне: Солнца незаходящего домом стала Ты, / сотворившего и в поставившего в своем порядке / светила великие всесильно, / пречистая Дева, Божия Невеста; / но и ныне избавь меня от страстей омрачения.
Го́споди поми́луй, три́жды
Седа́лен, гла́с 1.
Тро́ице святе́й, и неразде́льному Естеству́, в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, и пребыва́ющей неразде́льней по существу́ Божества́, поклони́мся земноро́днии со стра́хом, и сла́вим я́ко Творца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.
Троице почитаемой и нераздельному Естеству, / в трех Лицах рассекаемой без рассечения / и пребывающей нераздельной по природе Божества, / поклонимся, на земле рожденные со страхом, / и прославим, как Творца и Владыку, Бога преблагого.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Упра́ви, Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, во глубину́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, и в ча́с мя́ стра́шный сме́ртный Ты́ исхити́ оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.
Слава, и ныне, Богородичен: Направь, Чистая, несчастную мою душу, / и сжалься, ради множества согрешений, / над нею, соскользнувшей в глубину погибели, Всенепорочная; / и в страшный смертный час Ты меня спаси / от обвиняющих демонов и всякого наказания.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем ве́рнии: я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г, и препросла́влен.
Ирмос: Тебя, Богородица, духовной печью / признаем мы, верные; / ибо как трех отроков спас Превозносимый, / так всего меня, человека, в Твоем чреве обновил / восхваляемый Бог отцов и препрославленный.
Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, я́коже обеща́л еси́ е́же у тебе́, богоде́тельное вселе́ние сотвори́, я́ко благоутро́бен, со Отце́м Твои́м и Ду́хом: и стра́шна бесо́м мя́ покажи́, и страсте́м. [Два́жды.]
Слово Божие, единое по естеству сияние / Вседержителя Бога! / Как обещал Ты, то что от Тебя – богодейственное вселение сотвори, / как милосердный, со Отцом Твоим и Духом, / и яви меня страшным для бесов и страстей. (2)
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Да Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко, пока́жеши пучи́ну на́м, Сы́на Твоего́ посла́в к на́шему смире́нию, па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, но и ны́не Боже́ственным мя́ вразуми́ Ду́хом.
Слава: Чтобы показать нам Твоего, Владыка, милосердия пучину, / Сына Твоего послав к нам, уничиженным, / Ты снова возобновил в нас первоначальный блеск; / но и ныне вразуми меня / Божественным Духом.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, и все́х Ца́рь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся, Пречи́стая, все́х избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец: но и ны́не Твои́ми мя́ моли́твами сохрани́.
И ныне: Носимый на престоле Херувимском и всех Царь, / во чрево Твое девственное вселился, Пречистая, / всех избавляя от погибели, как Человеколюбец; / но и ныне меня Твоими ходатайствами сохрани.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго показа́ о́браз, огнеро́сная пе́щь дре́вле: о́гнь бо не опали́ ю́ныя де́ти, Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное Рождество́. Те́м воспева́юще воспои́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.
Ирмос: Чуда сверхъестественного образ / показала в древности огненная печь, полная росы: ибо огонь не опалил юных отроков, / являя божественное без семени от Девы рождество. / Потому в песнях воспоем: / «Да благословляет все творение Господа / и превозносит во все века!»
Ма́нием богоде́тельным, Го́споди все́х, Триипоста́сне и Вседержи́телю, небеса́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу: та́же и земли́ пове́сил еси́ глубину́, всемогу́щею Твое́ю дла́нию. Те́мже и рабы́ Твоя́ укрепи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче: да Тя́ сла́вим жела́нием во ве́ки.
Мановением богодейственным, Господи всех, / Триипостасный и Вседержитель, / небеса простер Ты, как покров из кожи; / затем и земли повесил глубину / всемогущею Твоею дланью. / Потому и рабов Твоих укрепи / любовью и верою в Тебя, Человеколюбец, / чтобы мы, вожделея Тебя, славили вовеки. (2)
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Просвети́ Богонача́льным све́том пою́щих Тя́, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, еди́нственный же па́ки существо́м, и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно: и́миже насы́щуся сла́вы Твоея́ сла́дкия, и светода́тельныя, и пребога́тыя: и превозношу́ Тя ве́рно во ве́ки.
Слава: Просвети Богоначальным светом / воспевающих Тебя, / Свет, трисолнечный Лицами, / но единственный в то же время Естеством, / и сподоби всегда взирать к Твоим светоподательным лучам, / через которые я насыщусь славою Твоею сладкой, / и светотворной, и всеблаженной, / и превозносить Тебя буду с верою вовеки.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: Вознесе́ на небеса́, челове́ческое прие́м естество́ непрело́жне Сы́н Тво́й, Пречи́стая Богоро́дице, превосхожде́нием бла́гости изба́вль дре́вния тли́. Ему́же благода́рственно воспева́ем: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода, и превозно́сит во вся́ ве́ки.
И ныне: Вознес на небеса человеческое естество, / Сын Твой, Пречистая Богородица, / приняв его без изменения, / и по преизбытку благости / от древнего тления избавив. / Ему мы благодарственно поем: / «Да благословляет все творение Господа / и превозносит во все века!»
Пе́снь 9
Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная: и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
Ирмос: Образ чистого рождения Тобою Христа / представил терновый куст, горевший не сгорая; / и ныне Тебя молим угасить / свирепствующую против нас искушений печь, / чтобы мы Тебя, Богородица / непрестанно величали.
Спаси́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно. [Два́жды.]
Спаси, Спаситель всего творения, / постигаемого как чувством, так и умом, / Пресвятая Троица единосущная, / рабов Твоих от вражьего коварства и вреда / и всегда сохраняй стадо Твое от козней. (2)
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Да глубину́ неизче́тную су́щественныя пока́жеши Твоея́ бла́гости, да́л еси́ на́м обе́ты: трисо́лнечный, и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, спаси́тельныя Твои́м рабо́м, и́хже соверши́ти сподо́би.
Слава: Чтобы показать беспредельную глубину / по естеству присущей Тебе благости, / дал Ты нам обетования, Трисолнечный / и единоначальный всесильный Боже, / спасительные для Твоих рабов; / их благоволи и исполнить.
И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен: При́зри на на́ша моле́ния, и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, еди́н сы́й Бо́г во и́стине ве́руемый: и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.
И ныне: Ответь на наши моления, / единый истинный Бог, / верою постигаемый, как Один в Трех Богоначальных Ипостасях, / и подай утешение Твоим рабам / по ходатайствам Пречистой и Всехвальной Богоматери.
Комментировать