Скрыть

Е́здры 2-я, Главы 2-5

Толкования
2:2
2:3
2:4
2:5
2:6
2:7
2:8
2:9
2:10
2:11
2:12
2:13
2:14
2:15
2:17
2:18
2:19
2:20
2:21
2:22
2:23
2:24
2:25
2:26
2:27
2:28
2:29
2:30
2:31
Глава 5 
5:1
5:2
5:3
5:4
5:5
5:6
5:7
5:9
5:10
5:11
5:12
5:13
5:14
5:15
5:16
5:17
5:18
5:19
5:20
5:21
5:22
5:23
5:24
5:25
5:26
5:27
5:28
5:29
5:30
5:31
5:32
5:33
5:34
5:35
5:36
5:37
5:38
5:39
5:41
5:42
5:43
5:44
5:45
5:46
5:48
5:49
5:50
5:51
5:52
5:53
5:55
5:56
5:57
5:58
5:59
5:60
5:61
5:62
5:63
5:65
5:66
5:67
5:68
5:69
5:70
Церковнославянский (рус)
Ца́р­ст­ву­ю­щу ки́ру пе́рсскому пе́рваго лѣ́та, во исполне́нiе сло́ва Госпо́дня усты́ иеремі́иными,
воз­дви́же Госпо́дь ду́хъ ки́ра царя́ пе́рсскаго, и проповѣ́да во все́мъ ца́р­ст­вѣ сво­е́мъ, и ку́пно писа́ньми, глаго́ля:
сiя́ глаго́летъ ки́ръ ца́рь пе́рсскiй: [Госпо́дь] мене́ поста́ви царя́ вселе́н­нѣй, Госпо́дь Изра́илевъ, Госпо́дь вы́шнiй,
и назна́мена мнѣ́ созда́ти ему́ до́мъ во Иерусали́мѣ, и́же во Иуде́и:
а́ще у́бо кто́ е́сть въ ва́съ от­ язы́ка его́, да бу́детъ Госпо́дь его́ съ ни́мъ: и воз­ше́дъ во Иерусали́мъ, и́же во Иуде́и, да сози́ждетъ до́мъ Го́спода Изра́илева: се́й Госпо́дь, и́же всели́ся во Иерусали́мѣ:
ели́цы у́бо о́крестъ мѣ́стъ обита́ютъ, да помо́гутъ ему́, и́же су́ть на мѣ́стѣ то́мъ, и зла́томъ и сребро́мъ,
дая́нiемъ съ конми́ и скоты́ и ины́ми по обѣща́нiю предлага́емыми во святи́лище Госпо́дне, е́же во Иерусали́мѣ.
И стоя́щiи нача́лницы колѣ́номъ оте́че­ст­въ Иу́диныхъ и колѣ́на Венiами́нова, и свяще́н­ницы и леви́ти, и вси́, и́хже ду́хъ воз­дви́же Госпо́дь взы́ти, созда́ти до́мъ Госпо́день, и́же во Иерусали́мѣ,
и и́же о́крестъ и́хъ, помого́ша во все́мъ зла́томъ и сребро́мъ, конми́ и скоты́ и обѣ́тами мно́гими зѣло́, и́хже чу́в­ст­во воз­дви́жено бы́сть.
И ки́ръ ца́рь изнесе́ свяще́н­ныя сосу́ды Госпо́дни, и́хже пренесе́ Навуходоно́соръ [ца́рь Вавило́нскiй] изъ Иерусали́ма и поста́ви и́хъ во и́долницѣ сво­е́й:
и изнесе́ ты́я ки́ръ ца́рь пе́рсскiй и предаде́ я́ Миѳрида́ту сокровищехрани́телю сво­ему́,
то́й же предаде́ сасавасса́ру власти́телю Иуде́йскому.
И́хже сiе́ число́ бѣ́: воз­лива́лницъ златы́хъ ты́сяща, и воз­лива́лницъ сре́бряныхъ ты́сяща, кади́лницъ сре́бряныхъ два́десять де́вять, фiа́лъ златы́хъ три́десять, сре́бряныхъ двѣ́ ты́сящы четы́ре ста́ и де́сять, и ины́хъ сосу́довъ ты́сяща:
всѣ́хъ же сосу́довъ пренесе́ныхъ златы́хъ и сре́бряныхъ пя́ть ты́сящъ четы́ре ста́ шестьдеся́тъ де́вять.
Принесе́ни же сасавасса́ромъ вку́пѣ съ тѣ́ми, и́же от­ плѣне́нiя изъ Вавило́на во Иерусали́мъ.
Во временѣ́хъ же Артаксе́ркса царя́ пе́рсскаго, восписа́ша ему́ на обита́ющихъ во Иуде́и и Иерусали́мѣ ви́лемосъ и Миѳрида́тъ, и таве́ллiй и раѳи́мъ, и веелте́ѳмъ и саме́ллiй писе́цъ, и про́чiи со­учине́н­нiи, обита́ющiи въ самарі́и и во ины́хъ мѣ́стѣхъ, нижепи́сан­ное посла́нiе:
царю́ Артаксе́рксу господи́ну о́троцы тво­и́, раѳи́мъ писе́цъ слу́чаевъ и саме́ллiй писе́цъ, и про́чiи от­ совѣ́та и́хъ и судiи́, и́же въ килисирі́и и Финикі́и:
и ны́нѣ зна́емо да бу́детъ господи́ну царю́, я́ко Иуде́е, и́же взыдо́ша от­ ва́съ, къ на́мъ при­­ше́дшiи во Иерусали́мъ гра́дъ от­ме́тный и стропти́вый, созида́ютъ то́ржища его́, и составля́ютъ стѣ́ны его́, и хра́мъ воз­двиза́ютъ:
а́ще у́бо гра́дъ то́й сози́ждет­ся и стѣ́ны соверше́ны бу́дутъ, не то́кмо да́ни не потерпя́тъ дая́ти, но и царе́мъ воспроти́вят­ся:
а поне́же дѣ́й­ст­вуют­ся я́же о хра́мѣ, пра́во бы́ти разсужда́емъ не презрѣ́ти сего́,
но зна́емо сотвори́ти господи́ну на́­шему царю́, да а́ще воз­мни́т­ся тебѣ́, да взы́щет­ся въ кни́гахъ оте́цъ тво­и́хъ,
и обря́щеши въ лѣтопи́сцѣхъ пи́сано о тѣ́хъ, и позна́еши, я́ко гра́дъ то́й бя́ше от­ме́тникъ и царе́й и гра́ды смуща́ющь,
и Иуде́е от­сту́пницы, и ополче́нiе сотворя́юще въ не́мъ от­ вѣ́ка, ея́же ра́ди вины́ и гра́дъ то́й опустоше́нъ бы́сть:
ны́нѣ у́бо зна́емо ти́ твори́мъ, господи́не царю́ я́ко а́ще гра́дъ се́й созда́нъ бу́детъ и стѣ́ны его́ воз­ста́влены бу́дутъ, исхо́ду тебѣ́ ктому́ не бу́детъ въ килисирі́ю и Финикі́ю.
Тогда́ восписа́ ца́рь раѳи́му пи́шущему случа́емая и веелте́ѳму и саме́ллiю писцу́ и про́чымъ, со­учине́нымъ и обита́ющымъ въ самарі́и и сирі́и и Финикі́и, сiя́ пи́саная:
что́хъ посла́нiе, е́же посла́сте ко мнѣ́: повелѣ́хъ у́бо взыска́ти, и обрѣ́тено е́сть, я́ко гра́дъ то́й е́сть от­ нача́ла царе́мъ противля́ющься,
и человѣ́цы от­ступле́нiя и ополче́нiе въ не́мъ сотворя́юще, и ца́рiе крѣ́пцы и же́стоцы бы́ша во Иерусали́мѣ, облада́юще и да́ни налага́юще на килисирі́ю и Финикі́ю:
ны́нѣ у́бо повелѣ́хъ воз­брани́ти человѣ́комъ о́нымъ созида́ти гра́дъ и предусмотря́ти, да ничто́же бо́лѣ си́хъ сотворя́тъ,
ни да про­исхо́дятъ бо мно́жайшая лука́в­ст­ва, во е́же царе́мъ тру́дъ твори́ти.
Тогда́ проче́тше от­ царя́ Артаксе́ркса напи́сан­ная раѳи́мъ и саме́ллiй писе́цъ и съ ни́ми со­учине́н­нiи, впря́гше потща́н­но прiидо́ша во Иерусали́мъ съ ко́н­ники и наро́днымъ ополче́нiемъ,
и нача́ша созида́ющихъ удержава́ти: и упраздни́ся созида́нiе хра́ма, и́же во Иерусали́мѣ, да́же до втора́го лѣ́та ца́р­ст­ва да́рiа царя́ пе́рсскаго.
По си́хъ же избра́ни су́ть изы́ти нача́лницы домо́въ оте́че­ст­въ по племено́мъ и́хъ, и жены́ и́хъ, и сы́нове и́хъ, и дще́ри и́хъ, и раби́ и́хъ, и рабы́ни и́хъ, и ско́ти и́хъ:
и да́рiй ца́рь посла́ съ ни́ми ко́н­ники ты́сящу, до́ндеже воз­веду́тъ и́хъ во Иерусали́мъ съ ми́ромъ и съ мусикі́ею, съ тимпа́ны и труба́ми:
и вся́ бра́тiя и́хъ бя́ху игра́юще, и сотвори́ и́хъ взы́ти вку́пѣ съ ни́ми.
И сiя́ су́ть имена́ муже́й, и́же взыдо́ша по оте́че­ст­вомъ сво­и́мъ и по колѣ́номъ въ ча́сти нача́л­ст­въ сво­и́хъ:
свяще́н­ницы сы́нове Финее́са, сы́на Ааро́ня, Иису́съ сы́нъ Иоседе́ка саре́ова и Иоаки́мъ сы́нъ зорова́веля сы́на Салаѳiи́лева, от­ до́му дави́дова, от­ ро́да Фаре́сова, колѣ́на же Иу́дина,
и́же глаго́лаше при­­ да́рiи цари́ пе́рсстѣмъ словеса́ прему́дра, во второ́е лѣ́то ца́р­ст­ва его́, ме́сяца ниса́на, пе́рваго ме́сяца.
Су́ть же сі́и от­ Иуде́и изше́дшiи от­ плѣ́на преселе́нiя, и́хже пресели́ Навуходоно́соръ ца́рь Вавило́нскiй въ Вавило́нъ,
и воз­врати́шася во Иерусали́мъ и во про́чую Иуде́ю, кі́йждо во сво́й гра́дъ, и́же прiидо́ша съ зорова́велемъ и Иису́сомъ, Неемі́ею, Заха́рiею, рисе́емъ, енині́емъ, Мардохе́емъ, веелса́ромъ, со Асфара́сомъ, съ Реелі́емъ, съ рои́момъ съ Ваа́номъ, нача́лники и́хъ.
Число́ су́щихъ от­ язы́ка и нача́лницы и́хъ: сы́нове форо́совы двѣ́ ты́сящы и сто́ се́дмьдесятъ два́, сы́нове Сафа́товы четы́реста се́дмьдесятъ два́,
сы́нове Аре́совы се́дмь со́тъ пятьдеся́тъ ше́сть,
сы́нове фаа́ѳъ-моа́вли двѣ́ ты́сящы о́смь со́тъ и два­на́­де­сять,
сы́нове Ила́мовы ты́сяща двѣ́сти пятьдеся́тъ четы́ре, сы́нове заѳу́ины де́вять со́тъ четы́редесять пя́ть, сы́нове корве́овы се́дмь со́тъ пя́ть, сы́нове вані́ины ше́сть со́тъ четы́редесять о́смь,
сы́нове вива́ины ше́сть со́тъ два́десять три́, сы́нове сада́совы три́ ты́сящы двѣ́сти два́десять два́,
сы́нове Адоника́мовы ше́сть со́тъ шестьдеся́тъ се́дмь, сы́нове ваго́ины двѣ́ ты́сящы шестьдеся́тъ ше́сть, сы́нове Адину́евы четы́ре ста́ пятьдеся́тъ четы́ре,
сы́нове атирезеки́евы де́вятьдесятъ два́, сы́нове кила́новы и азита́совы шестьдеся́тъ се́дмь, сы́нове азура́новы четы́ре ста́ три́десять два́,
сы́нове Анани́евы сто́ еди́нъ, сы́нове Аро́мовы три́десять два́, сы́нове Васса́евы три́ста два́­де­сять три́, сы́нове Арсифури́ѳовы сто́ два́,
сы́нове мети́ровы три́ ты́сящи пя́ть, сы́нове от­ веѳломо́новъ сто́ два́десять три́,
и́же от­ нетофаи́ пятьдеся́тъ пя́ть, и́же от­ Анаѳо́ѳа сто́ пятьдеся́тъ о́смь, и́же от­ веѳсамо́са четы́редесять два́,
и́же от­ карiаѳiари́ма два́десять пя́ть, и́же изъ кафи́ры и виро́ѳа се́дмь со́тъ четы́редесять три́, и́же изъ пи́ры се́дмь со́тъ,
и́же хадiа́совы и амиди́евы четы́ре ста́ два́десять два́, и́же от­ кира́ма и гавви́са ше́сть со́тъ два́десять еди́нъ,
и́же от­ макало́на сто́ два́десять два́, и́же от­ вито́лiа пятьдеся́тъ два́, сы́нове нифи́совы сто́ пятьдеся́тъ ше́сть,
сы́нове каламолалу́евы и ону́совы се́дмь со́тъ два́­де­сять пя́ть, сы́нове иере́ховы три́ста четы́редесять пя́ть,
сы́нове Анаа́совы три́ ты́сящы три́ста три́десять.
Жерцы́: сы́нове Иедду́а, сы́на иису́ева, съ сы́ны санаси́вовыми де́вять со́тъ се́дмьдесятъ два́, сы́нове от­ миру́ѳа ты́сяща пятьдеся́тъ два́,
сы́нове фасаро́ни ты́сяща четы́редесять се́дмь, сы́нове Харми́евы ты́сяща седмь­на́­де­сять.
Леви́ти же: сы́нове Иесу́евы и кадмiи́ловы, и ван­ну́евы и суди́евы, се́дмьдесятъ четы́ре.
Священ­нопѣвцы́: сы́нове Аса́фовы сто́ четы́редесять о́смь.
Две́рницы же: сы́нове Салу́мовы, сы́нове атта́ровы, сы́нове толма́новы, сы́нове дакуви́евы, сы́нове тита́евы, сы́нове сами́евы, всѣ́хъ сто́ три́десять де́вять.
Священ­нослужи́телiе: сы́нове Иса́вовы, сы́нове Асифа́евы, сы́нове тавао́ѳовы, сы́нове кира́совы, сы́нове су́довы, сы́нове Фале́евы, сы́нове Лавана́евы, сы́нове аграва́евы,
сы́нове акуа́евы, сы́нове ута́евы, сы́нове кита́вовы, сы́нове агава́евы, сы́нове сиваи́евы, сы́нове Ана́ни, сы́нове каѳуа́евы, сы́нове гедду́ровы,
сы́нове Иаи́ровы, сы́нове деса́новы, сы́нове но­ива́евы, сы́нове хасева́евы, сы́нове газира́евы, сы́нове Озі́евы, сы́нове Фино́евы, сы́нове Асара́евы, сы́нове Васѳаи́евы, сы́нове Асана́евы, сы́нове меани́евы, сы́нове Нафиси́евы, сы́нове аку́вовы, сы́нове акифа́евы, сы́нове Асу́ровы, сы́нове фараки́мовы, сы́нове Васало́ѳовы,
сы́нове мееда́евы, сы́нове куѳа́евы, сы́нове Харе́евы, сы́нове Харку́совы, сы́нове Асира́ри, сы́нове Ѳоми́евы, сы́нове наси́ѳовы, сы́нове атифа́евы.
сы́нове о́трокъ Соломо́новыхъ: сы́нове Асапфiо́новы, сы́нове фарира́евы, сынове Иеи́левы, сы́нове лозони, сы́нове издаи́левы, сы́нове Сафи́ѳовы,
сы́нове агiа́евы, сы́нове фахаре́ѳовы, сы́нове Савiи́ны, сы́нове сароѳи́евы, сы́нове Масiа́совы, сы́нове га́ровы, сы́нове Адду́совы, сы́нове сува́совы, сы́нове Афера́евы, сы́нове Варади́совы, сы́нове Сафа́товы, сы́нове Алло́мовы.
Всѣ́хъ священно­служи́телей и сыно́въ о́трокъ Соломо́новыхъ три́ста се́дмьдесятъ два́.
Сі́и воз­ше́дшiи от­ Ѳермеле́ѳа и Ѳелерса́са, во́ждь и́хъ Харааѳала́рь и Аала́рь,
и не мого́ша воз­вѣсти́ти оте́че­ст­въ сво­и́хъ и родо́въ, я́ко от­ Изра́иля ли су́ть: сы́нове лада́на сы́на ва́нова, сы́нове некода́новы, ше́сть со́тъ пятьдеся́тъ два́:
и от­ жерце́въ творя́щiи жре́че­с­т­во, и не обрѣто́шася: сы́нове Авді́ины, сы́нове акко́совы, сы́нове Адду́са, по­е́мшаго авгі́ю жену́ от­ дще́рей верзелле́евыхъ, и про́званъ бы́сть во и́мя его́:
и си́хъ взы́скану бы́в­шу родосло́вному писа́нiю и не обрѣ́тену, от­луче́ни су́ть от­ свяще́н­ства.
И рече́ и́мъ Неемі́а и атѳарі́а, да не при­­чаща́ют­ся святы́нь, до́ндеже воста́нетъ архiере́й облече́нъ во изъявле́нiе и и́стину.
Вси́ же бя́ху от­ Изра́иля, от­ дву­на́­де­ся­ти лѣ́тъ и вы́ше, кромѣ́ рабо́въ и рабы́нь, четы́редесять двѣ́ ты́сящы три́ста шестьдеся́тъ: раби́ си́хъ и рабы́ни се́дмь ты́сящъ три́ста четы́редесять се́дмь, пѣвцы́ и пѣви́цы двѣ́сти четы́редесять пя́ть:
велблю́дъ четы́ре ста́ три́десять пя́ть, ко́ней се́дмь ты́сящъ три́десять ше́сть, мско́въ двѣ́сти четы́редесять пя́ть, подъяре́мникъ пя́ть ты́сящъ пя́ть со́тъ два́десять пя́ть.
И от­ настоя́телей по оте́че­ст­вомъ, егда́ прiидо́ша во хра́мъ Бо́жiй, и́же во Иерусали́мѣ, обѣща́ша воз­дви́гнути хра́мъ на мѣ́стѣ его́ по си́лѣ сво­е́й
и дая́ти во свято́е сокро́вище на дѣла́ зла́та мна́съ ты́сящу и сребра́ мна́съ пя́ть ты́сящъ и ри́зъ свяще́н­ническихъ сто́.
И всели́шася свяще́н­ницы и леви́ти, и и́же [изыдо́ша] от­ наро́да во Иерусали́мъ и во страну́, и священ­нопѣвцы́, и две́рницы, и ве́сь Изра́иль въ се́лѣхъ сво­и́хъ.
Настоя́щу же седмо́му ме́сяцу и су́щымъ сыно́мъ Изра́илевымъ ко­ему́ждо во сво­и́хъ, собра́шася единоду́шно во дво́ръ пе́рвыхъ вра́тъ восто́чныхъ.
И воста́въ Иису́съ сы́нъ Иоседе́ковъ и бра́тiя его́ свяще́н­ницы и зорова́вель сы́нъ Салаѳiи́левъ и бра́тiя его́, угото́ваша олта́рь Бо́гу Изра́илеву,
да воз­но́сятъ на не́мъ всесожже́нiя по чи́ну, я́коже въ кни́зѣ Моисе́а человѣ́ка Бо́жiя пи́сана су́ть,
И собра́шася къ ни́мъ от­ ины́хъ наро́довъ земли́, и воз­дви́гнуша же́ртвен­никъ на мѣ́стѣ сво­е́мъ, я́ко во враждѣ́ бя́ху съ ни́ми, и премого́ша и́хъ вси́ язы́цы зе́мстiи: и при­­ноша́ху же́ртвы по вре́мени и всесожже́нiя Го́сподеви, у́трен­нее и вече́рнее.
И сотвори́ша ку́щей потче́нiя пра́здникъ, я́коже повелѣ́но въ зако́нѣ, и же́ртвы на вся́къ де́нь, я́коже подоба́­ше,
и по си́хъ при­­ноше́нiя непреста́н­ная, и же́ртвы суббо́тнiя и новоме́сячныя и пра́здниковъ всѣ́хъ освяще́н­ныхъ.
И ели́цы обѣща́ша обѣ́тъ Бо́гу от­ новоме́сячiя седма́го ме́сяца, нача́ша при­­носи́ти же́ртвы Бо́гу, хра́мъ же Госпо́день не бы́сть еще́ созда́нъ.
И да́ша сребро́ каменосѣ́чцемъ и дѣ́лателемъ пи́щу и питiе́ съ ра́достiю, и да́ша ка́рры Сидо́няномъ и ти́ряномъ, да при­­во́зятъ и́мъ от­ Лива́на древа́ ке́дрова, да при­­веду́тъ су́дна во Иоппі́йское при­ста́нище, по повелѣ́нiю, е́же пи́сано бы́сть и́мъ от­ ки́ра царя́ пе́рсскаго.
И во второ́е лѣ́то при­­ше́дъ во хра́мъ Бо́жiи во Иерусали́мъ, ме́сяца втора́го, нача́ зорова́вель сы́нъ Салаѳiи́левъ и Иису́съ сы́нъ Иоседе́ковъ и бра́тiя и́хъ, и свяще́н­ницы, леви́ти и вси́, и́же прiидо́ша от­ плѣне́нiя во Иерусали́мъ,
и основа́ша хра́мъ Бо́жiй въ новоме́сячiи втора́го ме́сяца втора́го лѣ́та, егда́ прiидо́ша во Иуде́ю и во Иерусали́мъ,
и поста́виша леви́ты от­ два́десяти лѣ́тъ на дѣла́ Госпо́дня: и ста́ Иису́съ и сы́нове его́ и бра́тiя и кадмiи́лъ бра́тъ, и сы́нове Мадiаву́ни, и сы́нове Иода́а илiаду́ева съ сынми́ и бра́тiями, вси́ леви́ти единоду́шно дѣ́ла при­­зира́телiе, творя́ще дѣла́ въ дому́ Госпо́дни, и созда́ша дѣ́лателiе до́мъ Госпо́день.
И ста́ша свяще́н­ницы облече́ни въ ри́зы съ мусикі́ею и труба́ми, и леви́ти сы́нове Аса́фовы имѣ́юще кимва́лы, восхваля́юще Го́спода и благословя́ще, по дави́ду царю́ Изра́илеву,
и поя́ху пѣ́сньми благословя́ще Го́спода, я́ко бла́гость его́ и сла́ва во вѣ́ки во все́мъ Изра́или.
И вси́ лю́дiе воструби́ша и воз­гласи́ша гла́сомъ вели́кимъ, восхваля́юще Го́спода о воз­дви́женiи до́му Госпо́дня.
И прiидо́ша от­ свяще́н­никовъ, леви́товъ и предстоя́телей по оте́че­ст­вомъ сво­и́мъ старѣ́йшины, и́же ви́дѣша пре́жнiй до́мъ, къ сему́ созида́нiю съ пла́чемъ и во́племъ вели́кимъ,
и мно́зи со труба́ми и ра́достiю гла́са ве́лiя,
я́ко лю́демъ не слы́шати тру́бъ пла́ча ра́ди людска́го, наро́дъ бо бы́сть трубя́щь зѣло́, я́ко дале́че слы́шатися.
И услы́шав­ше врази́ колѣ́на Иу́дина и Венiами́нова, прiидо́ша позна́ти, кі́й гла́съ тру́бный?
И позна́ша, я́ко су́щiи от­ плѣне́нiя созида́ютъ хра́мъ Го́споду Бо́гу Изра́илеву.
И при­­сту́пльше къ зорова́велю и Иису́су и къ нача́лникомъ оте́че­ст­въ, реко́ша и́мъ: да созида́емъ вку́пѣ съ ва́ми:
та́ко бо, я́коже вы́, слу́шаемъ Го́спода ва́­шего и ему́ жре́мъ от­ дні́й Асвасаре́ѳа царя́ Ассирі́йскаго, и́же пресели́ на́съ здѣ́.
И рече́ и́мъ зорова́вель и Иису́съ и нача́лницы оте́че­ст­въ Изра́илевыхъ: нѣ́сть ва́мъ и на́мъ созида́ти до́мъ Го́споду Бо́гу на́­шему:
мы́ бо са́ми сози́ждемъ Го́споду Бо́гу Изра́илеву по чи́ну, я́коже повелѣ́ на́мъ ки́ръ ца́рь пе́рсскiй.
Язы́цы же зе́мстiи стужа́юще су́щымъ во Иуде́и и па́кости творя́ще, не попуща́ху созида́ти,
и ко́зни и люді́й наводя́ще и крамолы́ творя́ще воз­брани́ша соверши́ти дѣ́ло созида́нiя во все́ вре́мя жи́зни ки́ра царя́, и препя́тiе сотвори́ша созида́нiю лѣ́та два́, да́же до да́рiева ца́р­ст­ва.
В первый год царствования Кира Персидского, в исполнение слова Господа из уст Иеремии,
Господь подвиг дух Кира, царя Персидского, и он объявил по всему царству своему словесно и письменно:
так говорит Кир, царь Персидский: Господь Израиля, Господь Всевышний поставил меня царем вселенной
и повелел мне построить Ему дом в Иерусалиме, который в Иудее.
Итак, кто есть из вас, из народа Его, да будет Господь его с ним, и пусть он, отправившись в Иерусалим, что в Иудее, строит дом Господа Израилева: Он есть Господь, живущий в Иерусалиме.
Посему, сколько их живет по местам, жители места того пусть помогут им золотом и серебром,
дарами коней и скота и другими обетными приношениями на храм Господа в Иерусалиме.
И поднялись старейшины племен колена Иудина и Вениаминова и священники и левиты и все, которых дух подвиг Господь идти и строить дом Господу в Иерусалиме;
а жившие в соседстве с ними всем помогали им: серебром и золотом, и конями и скотом и весьма многими обетными приношениями многих, которых дух подвигнут был.
И царь Кир вынес священные сосуды Господа, которые Навуходоносор перенес из Иерусалима и поставил в своем капище.
Вынеся же их, Кир, царь Персидский, передал их Мифридату, своему сокровищехранителю,
а через него они переданы были Саманассару, князю Иудеи.
Число же их было: возливальниц золотых тысяча, возливальниц серебряных тысяча, серебряных курильниц двадцать девять, чаш золотых тридцать, серебряных две тысячи четыреста десять, и других сосудов тысяча.
Всех сосудов золотых и серебряных принесено пять тысяч четыреста шестьдесят девять.
И принесены они Саманассаром и возвратившимися с ним из плена Вавилонского в Иерусалим.
Во время же царствования Артаксеркса, царя Персидского, Вилем и Мифридат, и Тавеллий и Рафим, и Веелтефм и Самеллий писец и другие, согласившиеся с ними, обитавшие в Самарии и других местах, писали ему следующее письмо:
Царю Артаксерксу, господину, рабы твои Рафим, описатель происшествий, и Самеллий писец, и прочие из совета их, и судьи, находящиеся в Келе-Сирии и Финикии.
Да будет ныне известно господину царю, что вышедшие от вас к нам Иудеи, придя в Иерусалим, в этот отступнический и коварный город, устрояют площади его, возобновляют стены и полагают основание храма.
Итак, если этот город будет отстроен и стены его окончены, то они не только не согласятся платить подати, но и восстанут против царей.
И как уже начато построение храма, то мы за благо признали не пренебрегать этим,
но известить господина царя, не благоугодно ли тебе посмотреть в книгах отцов твоих.
Ты найдешь запись о том в памятных книгах, и узнаешь, что этот город был изменник и смущал царей и города,
а Иудеи – отступники, вечно производившие в нем заговоры, по какой причине и был опустошен этот город.
Итак, теперь извещаем тебя, господин царь, что если построится этот город и восстановятся стены его, то не будет для тебя прохода в Келе-Сирию и Финикию.
Тогда царь написал в ответ Рафиму, описателю происшествий, и Веелтефму и Самеллию писцу и прочим, согласившимся с ними, и обитающим в Самарии и Сирии и Финикии, следующее:
прочитал я письмо, которое вы прислали ко мне, и приказал рассмотреть; и найдено, что этот город издавна восстает против царей,
и люди сии поднимают в нем мятежи и войны, и были цари в Иерусалиме сильные и могущественные, владевшие и собиравшие дань с Келе-Сирии и Финикии.
Итак, теперь я приказал воспретить этим людям строить сей город, и наблюдать, чтобы ничего более не делалось
и чтобы не имели дальнейшего успеха злонамеренные предприятия к беспокойству царей.
По прочтении написанного от царя Артаксеркса, Рафим и Самеллий писец и согласившиеся с ними поспешно отправились в Иерусалим с конницею и ополчением народа
и начали удерживать строящих. И остановилось строение Иерусалимского храма до второго года царствования Дария, царя Персидского.
После сего избраны были к отправлению родоначальники по коленам их, и жены их, и сыновья их, и дочери их, и рабы их, и рабыни их со скотом их.
Дарий послал с ними тысячу конников, доколе они не введут их в Иерусалим с миром, с музыкою, с тимпанами и трубами.
И все братья их веселились, и царь дозволил им идти вместе.
И вот имена мужей, шедших по племенам их в коленах по старшинству их:
священники, сыны Финееса, сыны Аарона, Иисус, сын Иоседека, сына Сареева, и Иоаким, сын Зоровавеля, сына Салафииля из дома Давидова, из рода Фареса, колена же Иудова,
который говорил пред Дарием, царем Персидским, мудрые слова на втором году царствования его, в месяце Нисане, месяце первом.
Вот Иудеи, вышедшие из плена переселения, которых переселил в Вавилон Навуходоносор, царь Вавилонский,
и которые возвратились в Иерусалим и в прочие места Иудеи, каждый в свой город, – вышедшие с Зоровавелем и Иисусом, Неемиею, Зареем, Рисеем, Енинеем, Мардохеем, Веельсаром, Асфарасом, Реелием, Роимом, Вааною, начальниками их.
Число народа с начальниками их: сынов Фороса две тысячи сто семьдесят два; сынов Сафата четыреста семьдесят два;
сынов Ареса семьсот пятьдесят шесть;
сынов Фааф-Моава с сынами Иисуса и Иоава две тысячи восемьсот двенадцать;
сынов Илама тысяча двести пятьдесят четыре; сынов Зафуи девятьсот семьдесят пять; сынов Хорве семьсот пять; сынов Ванния шестьсот сорок восемь;
сынов Вивая шестьсот тридцать три; сынов Арге тысяча триста двадцать два;
сынов Адоникама шестьсот тридцать семь; сынов Вагоя две тысячи шестьсот шесть; сынов Адина четыреста пятьдесят четыре;
сынов Атира от Езекии девяносто два; сынов Килана и Азинана шестьдесят семь; сынов Азара четыреста тридцать два;
сынов Анниса сто один; сынов Арома тридцать два; сынов Вассая триста двадцать три; сынов Арсифурифа сто два;
сынов Ветируса три тысячи пять; сынов Вефломонских сто двадцать три;
из Нетофаса пятьдесят пять; из Анафофа сто пятьдесят восемь; из Вефасмона сорок два;
из Кариафири двадцать пять; из Кафира и Вирога семьсот сорок три;
Хадиасеев и Аммидеев четыреста двадцать два; из Кирама и Гаввиса шестьсот двадцать один;
из Макалона сто двадцать два; из Ветолия пятьдесят два; сынов Нифиса сто пятьдесят шесть;
сынов Каламолала и Онуса семьсот двадцать пять; сынов Иереха двести сорок пять;
сынов Санааса три тысячи триста один.
Священников, сынов Иедду, сына Иисусова, с сынами Санасива, девятьсот семьдесят два; сынов Еммируфа тысяча пятьдесят два;
сынов Фассура тысяча сорок семь; сынов Харми тысяча семнадцать.
Левитов, сынов Иисуса и Кадмиила и Ванны и Судия, семьдесят четыре.
Священнопевцов, сынов Асафа, сто сорок.
Привратников, сынов Салума, сынов Атара, сынов Толмана, сынов Дакува, сынов Атита, сынов Товиса, всех сто тридцать девять.
Служителей при храме, сынов Исава, сынов Асифа, сынов Таваофа, сынов Кираса, сынов Суда, сынов Фалея, сынов Лавана, сынов Аграва,
сынов Акуда, сынов Ута, сынов Китава, сынов Аккава, сынов Сивая, сынов Анана, сынов Кафуа, сынов Геддура,
сынов Иаира, сынов Десана, сынов Ноева, сынов Хасева, сынов Казира, сынов Озии, сынов Финое, сынов Асара, сынов Васфая, сынов Ассана, сынов Мани, сынов Нафиси, сынов Акуфа, сынов Ахива, сынов Асува, сынов Фаракема, сынов Васалема,
сынов Меедда, сынов Куфа, сынов Хареа, сынов Вархуе, сынов Серара, сынов Фомоя, сынов Наси, сынов Атефа,
сынов рабов Соломоновых, сынов Ассапфиофа, сынов Фарира, сынов Иеили, сынов Лозона, сынов Исдаила, сынов Сафии,
сынов Агия, сынов Фахарефа, сынов Савии, сынов Сарофи, сынов Мисея, сынов Гаса, сынов Аддуса, сынов Сува, сынов Аферра, сынов Вародиса, сынов Сафага, сынов Аллома,
всех служителей при храме и сынов рабов Соломоновых триста семьдесят два.
Вот вышедшие из Фермелефа и Фелерса: начальник их Хараафалан и Аалар.
Но они не могли показать отечеств своих и родов, что они от Израиля: сынов Далана, сына Ваенанова, сынов Некодана, шестьсот пятьдесят два.
И из священников были исправлявшие священнослужение, но не найденные в списке: сыны Овдия, сыны Аквоса, сыны Иадду, который взял в жену Авгию, из дочерей Верзеллия, и назывался его именем.
И как родовая запись их по изыскании не найдена в списке, то они отлучены от священства.
И сказал им Неемия и Атфария, чтобы они не участвовали в святынях, доколе не восстанет первосвященник, облеченный в урим и туммим.
Всех же Израильтян от двенадцати лет и выше, кроме рабов и рабынь, было сорок две тысячи триста шестьдесят; рабов их и рабынь семь тысяч триста сорок семь; певцов и псалмопевцев двести сорок пять.
Верблюдов четыреста тридцать пять, коней семь тысяч тридцать шесть, лошаков двести сорок пять, подъяремного скота пять тысяч пятьсот двадцать пять.
Некоторые из родоначальников, когда пришли они ко храму Бога в Иерусалиме, дали обещание воздвигнуть сей дом на месте его по силе своей
и дать в сокровищницу храма на построение тысячу мин золота и пять тысяч мин серебра и сто священнических одежд.
И поселились священники и левиты и некоторые из народа в Иерусалиме и области его, а священнопевцы и привратники и весь Израиль в селениях своих.
Когда же настал седьмой месяц и сыны Израиля были уже каждый во владении своем, собрались все единодушно на открытое место при первых воротах на восток.
И встал Иисус, сын Иоседека, и братья его священники, и Зоровавель, сын Салафииля, и братья его, и устроили жертвенник Богу Израиля,
чтобы возносить на нем всесожжения, как предписано в книге Моисея, человека Божия.
И собрались к ним от иных народов, бывших в той земле, и устроили жертвенник на своем месте, ибо были во вражде с ними, и одолевали их все народы, бывшие в той земле; и они возносили жертвы в свое время и всесожжения Господу, утреннее и вечернее.
И совершили праздник кущей, как предписано законом, вознося каждодневные жертвы, как надлежало,
и потом непрестанные приношения и жертвы суббот и новомесячий и всех святых праздников.
И все те, которые обещали обеты Богу, с новомесячия седьмого месяца начали приносить жертвы Богу, хотя храм не был еще построен.
И давали серебро каменотесам и плотникам и питье и пищу, и повозки Сидонянам и Тирянам, чтобы они привозили с Ливана кедровые дерева, доставляя их плотами в Иоппийскую пристань, по приказанию, данному им от Кира, царя Персидского.
И на втором году во втором месяце, по прибытии ко храму Божию в Иерусалиме, Зоровавель, сын Салафииля, и Иисус, сын Иоседека, и братья их и священники, левиты и все, пришедшие в Иерусалим из плена,
положили основание храму Божию в новолуние второго месяца второго года по прибытии их в Иудею и Иерусалим
и приставили левитов от двадцати лет к делам Господним: и стал Иисус и сыновья его и братья, и Кадмиил брат и сыновья Имадавуна и сыновья Иода, сына Илиадудова, с сыновьями и братьями, все левиты, единодушно побуждая к делам в доме Господнем. И построили строители храм Господа.
И стали священники в облачении с музыкальными инструментами и трубами и левиты, сыны Асафа, с кимвалами, воспевая Господу и прославляя Его по уставу Давида, царя Израильского,
и возглашали в песнях, прославляя Господа, что благость Его и слава вовек над всем Израилем.
И весь народ трубил и взывал громким голосом, прославляя Господа за восстановление дома Господня.
А старейшие из священников и левитов и родоначальников, видевшие прежний храм, пришли теперь на строение с плачем и громким воплем,
а многие с трубами и радостными громкими восклицаниями,
так что народ не мог слышать труб по причине воплей народных; хотя собрание громко трубило, так что далеко слышно было.
И услышали враги колена Иудина и Вениаминова и пришли узнать, что́ значит этот трубный звук.
И узнали, что возвратившиеся из плена строят храм Господу Богу Израилеву.
И, приступив к Зоровавелю и Иисусу и к родоначальникам, говорят им: будем и мы строить вместе с вами;
ибо и мы, подобно вам, слушаем Господа вашего и приносим Ему жертвы от дней Асвакафаса, царя Ассирийского, который переселил нас сюда.
Тогда сказал им Зоровавель и Иисус и начальники племен Израильских: не с вами нам строить дом Господу Богу нашему;
мы одни будем строить его Господу Богу Израиля, соответственно тому, как повелел нам Кир, царь Персидский.
Тогда народы той земли, нападая на обитающих в Иудее и осаждая их, препятствовали строению
и, коварством увлекая народ и производя смуты, препятствовали довершить строение во все время жизни царя Кира и остановили строение на два года до воцарения Дария.
Толкования стиха Скопировать ссылку Скопировать текст Добавить в избранное
Библ. энциклопедия Библейский словарь Словарь библ. образов Практическая симфония
Цитата из Библии каждое утро
TG: t.me/azbible
Viber: vb.me/azbible