Источник

Глава 38. Чи́н благослове́ния инди́тий, или́ оде́жд и покрыва́л Боже́ственныя трапе́зы и же́ртвенника

Положе́нным бы́вшым си́м на столе́ пред святы́ми враты́, и су́щей ту́ и воде́ свяще́нной, иере́й исхо́дит из олтаря́, оде́ян в епитрахи́ль и фело́нь, и покади́в крестообра́зно, начина́ет обы́чно:

Благослове́н Бо́г на́ш: Чте́ц: Ами́нь. Царю́ Небе́сный: Трисвято́е. О́тче на́ш: Иере́й: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство: Го́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, поклони́мся: три́жды.

И псало́м 92:

Госпо́дь воцари́ся, в ле́поту облече́ся: облече́ся Госпо́дь в си́лу, и препоя́сася, и́бо утверди́ вселе́нную, я́же не подви́жится. Гото́в престо́л Тво́й отто́ле: от ве́ка Ты́ еси́. Воздвиго́ша ре́ки Го́споди, воздвиго́ша ре́ки гла́сы своя́. Во́змут ре́ки сотре́ния своя́, от гласо́в во́д мно́гих. Ди́вны высоты́ морски́я, ди́вен в высо́ких Госпо́дь. Свиде́ния Твоя́ уве́ришася зело́, до́му Твоему́ подоба́ет святы́ня Го́споди, в долготу́ дни́й.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Диа́кон: Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Иере́й же чте́т моли́тву сию́:

Го́споди Бо́же О́тче Вседержи́телю, рабу́ Твоему́ законополо́жнику Моисе́ю на Сина́йстей горе́ разли́чная украше́ния, покрыва́ла же и пла́тна, в употребле́ние служе́ния ски́нии свиде́ния, и зако́ннаго Твоего́ святи́лища твори́ти повеле́вый, Ты́ и ны́не, приле́жно мо́лим Тя́, я́коже тогда́ о́ная благоутро́бне прии́м, руко́ю Ааро́нею освяти́л еси́, и сия́ ми́лостивно прии́м, Ду́хом Твои́м Святы́м, руко́ю мене́ гре́шнаго благослови́, очи́сти и освяти́, и досто́йна к покрове́нию и обви́тию Боже́ственнаго Престо́ла и же́ртвенника возлю́бленнаго Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, бы́ти сотвори́. от Тебе́ бо свы́ше вся́ко дая́ние бла́го, и вся́кий да́р соверше́нный исхо́дит, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и с Пресвяты́м и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Иере́й: Ми́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Иере́й же, главу́ приклоня́, глаго́лет моли́тву сию́:

Приклони́ Го́споди у́хо Твое́, и услы́ши мя́ недосто́йнаго раба́ Твоего́, и сия́ покрыва́льная пла́тна, к употребле́нию свята́го олтаря́ и же́ртвенника Христа́ Твоего́ устро́енная, благода́тию Твое́ю всеосвяща́ющею, в окропле́нии воды́ сея́ свяще́нныя, благослови́, очи́сти и освяти́.

И возглаша́ет: Ты́ бо еси́ благословля́яй и освяща́яй вся́ческая Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Иере́й же а́бие кропи́т покрыва́ла, глаго́ля:

Освяща́ются покрыва́ла сия́ благода́тию Пресвята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. три́жды.

И сотвори́в обы́чный отпу́ст, взе́млет и́х са́м, и покрыва́ет и́ми Престо́л и же́ртвенник.


Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Комментарии для сайта Cackle