Источник

Глава 37. Чи́н благослове́ния или́ освяще́ния но́вых свяще́ннических оде́жд: си́есть стихаря́, епитрахи́ля, по́яса, по́ручей и фело́ни

Пред Ца́рскими врата́ми на пригото́вленном столе́ полага́ются но́выя оде́жды, к освяще́нию принесе́нныя, иере́й же в епитрахи́ли и фело́ни с кади́льницею, исхо́дит в Ца́рския две́ри, и покади́в крестообра́зно оде́жды, обы́чно начина́ет:

Благослове́н Бо́г на́ш: Чте́ц: Ами́нь: Царю́ Небе́сный: Трисвято́е. О́тче на́ш: Иере́й же: Я́ко Твое́ е́сть Ца́рство: Чте́ц: Го́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, поклони́мся: три́жды.

И псало́м 132:

Се́ что́ добро́, или́ что́ красно́? Но е́же жи́ти бра́тии вку́пе. Я́ко ми́ро на главе́, сходя́щее на браду́, браду́ Ааро́ню, сходя́щее на оме́ты оде́жды его́, я́ко роса́ Аермо́нская, сходя́щая на го́ры Сио́нския, я́ко та́мо запове́да Госпо́дь благослове́ние и живо́т до ве́ка.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Диа́кон: Го́споду помо́лимся.

Ли́к: Го́споди поми́луй.

Иере́й чте́т моли́тву сию́:

Го́споди Бо́же Вседержи́телю, изнача́ла поле́зная челове́ческому ро́ду вся́ де́йствуяй, хра́мы руко́ю челове́ческою сотворе́нная И́мени Твоему́ Свято́му созда́ти, и ты́я в сла́ву Свою́ освяща́ти, и ме́сто селе́ния сла́вы Твоея́ нарица́ти восхоте́вый? И рабо́м Твои́м Моисе́ом одея́ния архиере́йская, иере́йская же и леви́тская, и ина́я разли́чная украше́ния в благоле́пие и красоту́ святи́лища и олтаря́ Твоего́ бы́ти повеле́вый, услы́ши ми́лостивно ны́не моле́ния на́ша, и оде́жды сия́ [имену́ет и́х], в че́сть и сла́ву Пресвята́го и́мене Твоего́, в украше́ние же и благоле́пие служи́телем свята́го Твоего́ олтаря́, и святы́х Твои́х Та́ин угото́вленныя, мно́ю смире́нным и недосто́йным рабо́м Твои́м благослови́, очи́сти и освяти́, я́ко да к служе́нию святы́м Твои́м Та́йнам, и ко вся́кому славосло́вию Пресвята́го и́мене Твоего́ досто́йны бы́ти явя́тся, и свяще́нным служи́телем Твои́м те́ми одева́ющымся, да бу́дут в избавле́ние и покро́в от все́х ко́зней и собла́знов вра́жиих, в Твое́ же благоугожде́ние, и досто́йное служе́ние Святы́м Твои́м Та́йнам, и в снабде́ние Твоея́ благода́ти и милосе́рдия, благода́тию и щедро́тами, и человеколю́бием Единоро́днаго Твоего́ Сы́на, с Ни́мже благослове́н еси́, с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Иере́й: Ми́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Тебе́ Го́споди.

Иере́й же, прекло́нь главу́, чте́т та́йно моли́тву сию́:

Влады́ко Бо́же Вседержи́телю, все́х благи́х Пода́телю и освяще́ния Исто́чниче, при́зри ны́не на моли́тву на́шу, и оде́жды сия́ [имену́ет и́х] в украше́ние и благоле́пие свяще́нных служи́телей Твои́х сооруже́нныя, благода́тию Пресвята́го Твоего́ Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя благослове́нны, свя́ты и освяще́нны, и все́х те́ми оде́ющихся досто́йны Святы́м Твои́м Та́йнам служи́ти, и Тебе́ благоугожда́ти всегда́ сотвори́.

И возглаша́ет: Я́ко Ты́ еси́ освяще́ние на́ше, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Иере́й же взе́м свяще́нную во́ду, кропи́т е́ю предлежа́щыя оде́жды, глаго́ля:

Освяща́ются оде́жды сия́ [имену́ет и́х] благода́тию Всесвята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.

И а́ще а́бие литургиса́ти и́мать, не творя́ отпу́ста, са́м иере́й вно́сит и́х во святы́й олта́рь, облача́ется в ня́, и слу́жит, а́ще же служи́ти не и́мать, сотвори́в обы́чный дневны́й отпу́ст, вно́сит я́ в олта́рь, и на свято́й трапе́зе полага́ет.


Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Комментарии для сайта Cackle