Глава 7. Моли́тва на благослове́ние а́ртоса во Святу́ю Неде́лю Па́схи
Принесе́н быва́ет а́ртос, си́есть хле́б на сие́ приугото́вленный, и на не́м кре́ст напи́санный обы́чно, к иере́ю в олта́рь, по соверше́нии Боже́ственныя литурги́и и по заамво́нной моли́тве, ре́кшу диа́кону: Го́споду помо́лимся. И кли́ру: Го́споди поми́луй. Чте́т над ни́м иере́й моли́тву сию́:
Бо́же всеси́льный и Го́споди Вседержи́телю, И́же рабо́м Твои́м Моисе́ом во исхо́де Изра́илеве от Еги́пта, и в освобожде́нии люде́й Твои́х от го́рькия рабо́ты фарао́новы, а́гнца закла́ти повеле́л еси́, прообразу́я на кресте́ закла́ннаго во́лею на́с де́ля А́гнца, взе́млющаго всего́ ми́ра грехи́, возлю́бленнаго Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ты́ и ны́не, смире́нно мо́лим Тя́, при́зри на хле́б се́й, и благослови́ и освяти́ его́. И́бо и мы́ раби́ Твои́ в че́сть и сла́ву, и в воспомина́ние сла́внаго воскресе́ния того́жде Сы́на Твоего́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́, и́мже от ве́чныя рабо́ты вра́жия, и от а́довых нереши́мых у́з разреше́ние, свобо́ду и преведе́ние улучи́хом, пред Твои́м вели́чеством ны́не во всесве́тлый се́й, пресла́вный и спаси́тельный де́нь Па́схи, се́й прино́сим, на́с же сего́ принося́щих, и того́ лобза́ющих, и от него́ вкуша́ющих, Твоему́ небе́сному благослове́нию прича́стники бы́ти сотвори́, и вся́кую боле́знь и неду́г от на́с Твое́ю си́лою отжени́, здра́вие все́м подава́я. Ты́ бо еси́ исто́чник благослове́ния, и цельба́м Пода́тель, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем Безнача́льному отцу́, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Ли́к: Ами́нь.
А́бие же кропи́т а́ртос свяще́нною водо́ю, глаго́ля:
Благословля́ется и освяща́ется а́ртос се́й, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.
И посе́м исхо́дит, и полага́ет его́ на анало́гии, лю́дие же, прие́млюще анти́дор, лобза́ют а́ртос.