Источник

Июнь
19.06 Святи́теля И́ова, пе́рваго Патриа́рха Моско́вскаго и всея́ Руси́

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 8:

Прииди́те, ве́рнии, / восхва́лим зе́млю Старицкую, / я́же возрасти́ му́жа наро́чита, / прему́драго и кро́ткаго святи́теля И́ова, / пе́рваго в Патриа́рсех Росси́йских Бо́гом избра́ннаго.

Да почте́тся оби́тель Старицкая, / дом Пресвяты́я Богоро́дицы, / иде́же И́ов приснопа́мятный, / еще́ юн сый, / постриже́ние и́ноческое прия́т / и, соверша́я по́двиги и труды́, / наста́вник до́брый и́ноком яви́ся.

Красу́йся, гра́де Москво́, / прие́мый мона́хов нача́льника, / И́ова преподо́бнаго, / мно́гия труды́ сла́вы ра́ди Бо́жия зде поне́сшаго / и архиере́йским са́ном почте́ннаго.

Сла́ва, глас то́йже:

Пресла́вно избра́ние твое́ бы́сть, / в Патриа́рха Росси́йскаго возводя́щее тя. / Та́кожде благохва́льно / и служе́ние твое́ первоиера́ршее, / во всем во́ли Бо́жия испо́лненное. / Те́мже вои́стину о тебе́ сбы́стся / первосвяти́теля вселе́нскаго прорече́ние: / да бу́дет сей архиере́й Иису́сов / неугаси́мый свети́льник ве́ры.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

Влады́чице, прими моли́твы раб Твои́х, / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Учи́телен и смире́н быв, / во вся́цем де́ле Бо́жием иску́сен, / до́брый па́стырь яви́лся еси́ / па́стве всеросси́йстей, / И́ове первосвяти́телю.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

О па́стве Росси́йстей попече́ние име́я, / су́щия в печа́ли утеша́л еси́, / та́же и мзду пра́ведную за труды́ храмозда́тельства воздава́я, / от гла́да мно́гия изба́вил есй, / первоиера́рше И́ове.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Умно́жил еси́ па́ству Це́ркве Росси́йския, / И́ове, ότче богому́дре, / дости́г попече́нием оте́ческим / да́же до преде́лов Каре́льских и Астраха́нских, / та́же и зе́млю Сиби́рскую хра́мы Бо́жиими украси́л еси́.

Сла́ва, глас то́йже:

Тя́жкая лише́ния и изгна́ния претерпева́я, / святи́телю И́ове, / испове́дник Правосла́вныя ве́ры показа́лся еси́, / сме́рти же не убоя́вся, / лжеиме́ннаго царя́ ана́феме пре́дал еси́.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: а́ще пра́здник, стихи́ры пра́здника 3 и свята́го 5.

А́ще кроме́ пра́здника, стихи́ры свята́го на 8, глас 1:

Позна́им, бра́тие, сло́во проро́ка: / вознесо́х избра́ннаго от люде́й Мои́х, / и уразуме́им, я́ко избра́ Госпо́дь раба́ Своего́, / святе́йшаго И́ова пресла́внаго, / пасти́ ста́до слове́сное Це́ркве Росси́йския на па́жити спаси́тельней / и вознесе́ и́мя его́ в род и род, / да мо́лится о душа́х на́ших.

Аз пе́рвенца положу́ его́, высока́ па́че царе́й земны́х, / рече́ проро́к. / Сие́ сбы́стся в житии́ твое́м, святйтелю И́ове прему́дре, / ты бо яви́лся еси́ пе́рвенец Патриа́рхов Росси́йских, / благода́тию Бо́жиею превознесе́н быв высоко́ па́че владьік земных, / да мо́лишися о стране́ на́шей.

Еле́ем святы́м Мои́м пома́зах его́, / глаго́лет проро́к. / Сего́ ра́ди благода́ти испо́лнен / и мно́гими плоды́ Ду́ха Свята́го укра́шен, / по́двиг первосвяти́тельский соверши́л еси́, святи́телю, / да мо́лишися о умире́нии душ на́ших.

И́стина Моя́ и ми́лость Моя́ с ним, / рече́ проро́к о му́же пра́веднем. / Та́ко и ле́та служе́ния И́ова святе́йшаго / бы́ша испо́лнена ми́лости и и́стины духо́вныя. / Те́мже просвети́ся моли́твами его́ земля́ Росси́йская / и Це́рковь Христо́ва утверди́ся.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, правосла́вных собо́ри, / восхва́лим пόдвиги первоизбра́ннаго Патриа́рха Росси́йскаго / и из глубины́ души́ ему́ возопии́м: / о избра́нниче Бо́жий, / еле́ем любве́ Госпо́дни пома́занный, / ми́лостию же и и́стиною Его́ осия́нный, / услы́ши лю́ди твоя́ / и вознеси́ за ны моли́твы твоя́ ко Го́споду.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

При́тчей чте́ние (главы́ 3 и 8):

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. / Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. / Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. / Честне́йшая же е́сть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно ея́ е́сть. / Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це ея́, в шу́йце же ея́ бога́тство и сла́ва. / От уст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. / Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ Моя́ сохрани́т; / исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. / Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим: / я́ко Аз прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х. / Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость. / Аз мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же Мене́ обря́щут благода́ть. / Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́зании же, прилага́йте сердца́. / Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая, / я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзки же предо Мно́ю устны́ лжи́выя. / С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х: ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. / Вся пра́ва су́ть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. / Научу́ бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша и испо́лнитеся Ду́ха.

Премудрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 10, 6, 8 и 9):

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть. / Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости, пра́вда же избавля́ет их от сме́рти. / Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда. / Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет. / Свет пра́ведным всегда́, и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву. / Язы́к му́дрых до́брая све́сть, и в се́рдце их почи́ет му́дрость. / Лю́бит Госпо́дь преподо́бная се́рдца, прия́тни же Ему́ вси непоро́чнии в пути́. / Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго. / Постига́ет бо жела́ющия ю, пре́жде да́же разуме́ти ю, и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю. / У́треневавый к ней не утруди́тся, и бдяй ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет. / Я́ко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит, и́щущи, и во стезя́х ея́ явля́ется им благоприе́мне. / Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба. / Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея́, и возлюби́х ю, и поиска́х от ю́ности моея́. / И взыска́х неве́сту привести́ себе́, я́ко всех Влады́ка возлюби́ ю. / Таи́бница бо е́сть Бо́жия хи́трости и обрета́тельница дел Его́. / Труды́ ея́ су́ть доброде́тели: целому́дрию же и ра́зуму та учи́т, пра́вде и му́жеству, / и́хже потре́бнее ничто́же е́сть в житии́ челове́ком. / А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто, ве́сть дре́вняя и бы́ти хотя́щая разсмо́трит. / Све́сть изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, зна́мения и чудеса́ проразуме́ет, и сбытия́ време́н и лет; / и всем сове́тник е́сть благ, я́ко безсме́ртие е́сть в ней и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́. / Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду, и помоли́хся Ему́, и рех от всего́ се́рдца моего́: / Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости, сотвори́вый вся сло́вом Твои́м / и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка, да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде. / Да́ждь ми Твои́х престо́лов приседя́щую прему́дрость и не отлучи́ мене́ от όтрок Твои́х, я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́. / Посли́ ю с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́ и от Престо́ла сла́вы Твоея́, / да су́щи со мно́ю, научи́т мя, что благоуго́дно е́сть пред Тобо́ю, / и наста́вит мя в ра́зум, и сохрани́т мя в сла́ве свое́й. / Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва, и погреши́тельна умышле́ния их.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 4,6, 7 и 2):

Похваля́ему пра́веднику, возвеселя́тся лю́дие: / безсме́ртие бо е́сть па́мять его́, я́ко от Го́спода познава́ется и от челове́к, и уго́дна Го́сподеви душа́ его́. / Возлюби́те у́бо, о му́жие, му́дрость и поживете́, восхощи́те ея́ и нака́зани бу́дете: нача́ло бо ея́ любы́ и соблюде́ние зако́на. / Почти́те прему́дрость, да во ве́ки ца́рствуете. / Возвещу́ вам и не скры́ю от вас та́ин Бо́жиих. / Я́ко Той му́дрости наста́вник е́сть, и му́дрых испра́витель, и вся́кому смы́слу и де́лу хитре́ц. / И всем смы́слом научи́т му́дрость: е́сть бо в ней дух разу́мен и свят, и сия́ние све́та присносу́щнаго, и о́браз бла́гости Бо́жия. / Та дру́ги Бо́жия и проро́ки устроя́ет. / Благоле́пнейши же е́сть со́лнца и па́че вся́каго сотворе́ния звезд, све́ту сосужда́ема обрета́ется пе́рвейши. / Та угожда́ющих ей от боле́зней изба́ви и наста́ви на стези́ пра́выя. / Даде́ им ра́зум име́ти свят и сохрани́ я от ловя́щих, и по́двиг кре́пок подаде́ им. / Да разуме́ют вси, я́ко си́льнее всего́ е́сть благоче́стие; / и никогда́же премо́жет зло́ба му́дрости, ниже́ пре́йдет злы́я облича́ющи суд. / Реко́ша же в себе́, помы́сливше непра́ведно: наси́льствуем пра́ведному / и не пощади́м преподо́бства его́, ни усрами́мся седи́н ста́рости многоле́тны. / Бу́дет бо нам кре́пость зако́н, и улови́м пра́веднаго, я́ко неуго́ден нам е́сть, / и проти́вится дело́м на́шим, и поно́сит нам отпаде́ние зако́на, и облича́ет нам согреше́ния наказа́ния на́шего. / Возвеща́ет нам ра́зум име́ти Бо́жий и о́трока Госпо́дня себе́ имену́ет. / Бы́сть нам на обличе́ние помышле́нием на́шим и тя́жек нам е́сть, / и ви́дим, я́ко неподо́бно ины́м житие́ его́ и измене́ны стези́ eгo. / В поруга́ние вмени́хомся ему́, и удаля́ется от путе́й на́ших, я́ко от нечисто́т, и блажи́т после́дняя пра́ведных. / Уви́дим у́бо, а́ще словеса́ его́ и́стинна су́ть, иску́сим, я́же сбыва́ются ему́. / Руга́нием и му́кою истя́жем его́, да разуме́ем кро́тость его́, / и иску́сим беззло́бство его́, сме́ртию безобра́зною осу́дим его́, бу́дет бо посеще́ние от слове́с его́. / Сия́ помы́слиша и прельсти́шася: ослепи́ бо я зло́ба их, / и не разуме́ша та́ин Бо́жиих и не разсуди́ша, я́ко Ты еси́ Бог Еди́н, / живота́ име́яй и сме́рти вла́сть, и спаса́яй во вре́мя ско́рби, и избавля́яй от вся́каго зла. / Щедр, и ми́лостив, и дая́ преподо́бным Свои́м благода́ть, и Свое́ю мы́шцею го́рдым противля́яся.

На лити́и стихи́ры, глас 8:

Прииди́те, правосла́вных собо́ри, / пресла́внаго отца́ на́шего, святи́теля И́ова, почти́м, / пе́рваго во Патриа́рсех Росси́йских, / и, припа́дающе ко святы́м моще́м его́, / со умиле́нием воззове́м: / о пречу́дне уго́дниче Бо́жий, / свя́те И́ове пресла́вне, / жезл Патриа́рхов Росси́йских вознеси́, / и́бо испо́лнися на тебе́ проро́ческое сло́во: / положу́ в век ве́ка се́мя его́ / и престо́л его́, я́ко дни́е Не́ба.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника илй Богоро́дичен: Влады́чице, приими́:

На стихо́вне стихи́ры, глас 2:

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

От ю́ности возлюби́л еси́ / мона́шеское житие́, преподо́бне, / и, во оби́тели честна́го Успе́ния Богома́тере пожи́в, / и́ноческия по́двиги подъя́л еси́.

Стих: Восхва́лятся преподо́бнии во сла́ве / и возра́дуются на ло́жах свои́х.

Во оби́тели Пресвяты́я Де́вы / навы́к кни́жному уче́нию / и мона́шескому послуша́нию, / до́брый и́нок явйлся еси́, / пресла́вне И́ове преподо́бне.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

Моли́твою и чистото́ю жития́ твоего́ / муж изве́стен яви́лся еси́, / сего́ ра́ди наста́вник до́брый мона́хов соде́лался еси́, / о́тче наш, И́ове свя́те.

Сла́ва, глас 8:

С любо́вию восхва́лим, бра́тие, / преподо́бнаго отца́ на́шего И́ова, / труды́ и по́двиги от ю́ности подъя́вша / и во святи́тельстей степе́ни ты́я преумно́живша.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен: Безневе́стная Де́во:

Тропа́рь, глас 5:

Правосла́вия побо́рниче, / ве́ры Христо́вы испове́дниче, / первоиера́рше Це́ркве Ру́сския, / святи́телю о́тче И́ове, / за ны Христа́ Бо́га моли́, / ве́ру оте́ческую утверди́ти, / грехо́в оставле́ние нам дарова́ти / и пода́ти ми́ру ве́лию ми́лость.

Ин тропа́рь, глас 3:

Да торжеству́ет Це́рковь Христо́ва / и да ра́дуется град Москва́, / я́ко возсия́ свети́льник земли́ Росси́йския, / во испове́дании И́стины непоколеби́мый И́ов Патриа́рх, / его́же моли́твами, Го́споди, / вся собла́зны ми́ра сего́ и е́реси искорени́, / лю́ди во благоче́стии наста́ви / и утверди́ в Правосла́вии.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: а́ще пра́здник, тропа́рь пра́здника два́жды. Сла́ва, свята́го. И ны́не, пра́здника.

А́ще кроме́ пра́здника, тропа́рь свята́го два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1м стихосло́вии седа́лен, глас 2:

Па́ству твою́ не забу́ди, о́тче свяще́ннейший, / окормля́я сию́ в дни благи́я, / та́кожде во дни скорбе́й и печа́ли.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Под кров Твой, Де́во Свята́я, прибега́юще, / не убои́мся озлобле́ний вра́жиих во ве́ки.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:

Моли́ся о лю́дех твои́х, / свя́те И́ове первосвяти́телю, / да избе́гнем искуше́ний лю́тых / и враго́в наше́ствия.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Спаси́ нас, Пресвята́я Де́во Чи́стая, / от вся́кия ну́жды и па́губнаго отча́яния.

По полиеле́и седа́лен, глас 5:

Хвалу́ ти прино́сим, свя́те И́ове, / иера́рше пресла́вный, / я́ко до́бре упа́сл еси́ ста́до слове́сных ове́ц твои́х, / устроя́я то ко спасе́нию. / Те́мже моли́твами твои́ми и ны́не не оста́ви нас, / пра́зднующих святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, глас то́йже:

Благода́тне торжеству́йте, мона́хов мно́жества / и и́ноцы оби́тели Новоспа́сския, / сла́вный бо игу́мен ваш и сподви́жник, / первосвяти́тель всеросси́йский И́ов, / я́ко оте́ц чадолюби́вый, пред Го́сподем предстои́т / и мо́лится о е́же спасти́ся всем нам.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен, глас то́йже:

При́зри на моле́ния на́ша, Де́во Чи́стая, / и вся печа́ли отжени́, / ра́дость ве́чную нам да́рующи.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Егда́ поставле́ние твое́ на престо́л Патриа́рший бы́сть, / свя́те И́ове, па́стырю пречу́дне, / тогда́ вся земля́ Росси́йская ра́довашеся, / и лю́дие, зря́ще добро́ту лица́ твоего́, умиля́хуся, / благочести́вый же ца́рь Фео́дор со цари́цею Ири́ною че́сть тебе́ воздава́ху. / С ни́миже и мы глаго́лем: / И́ове пресла́вне, оте́ц и богомо́лец бу́ди нам.

А́ще пра́здник, кано́н пра́здника со ирмосо́м на 6 и свята́го на 8.

А́ще кроме́ пра́здника, кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6 и кано́н свята́го на 8

Кано́н свята́го, глас 8.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Колесиицегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́ пешехо́дца спасе́, / пе́снь Бо́гови воспева́юща.

По́мощь да́ждь ми, Христе́ Бо́же, / с любо́вию просла́вити иера́рха богому́драго, И́ова всеблаже́ннаго, / зе́млю Ру́сскую в Правосла́вней ве́ре утвержда́юща / и лю́ди ея́ к го́рнему Иерусали́му путево́дствующа.

В дре́внем гра́де Ста́рице ро́ждшуся ти, блаже́нне Иоа́нне, / я́ко благода́ти тезоимени́та нареко́ша тя роди́телие, / от ни́хже христиа́нскому благоче́стию навы́кл еси́. / Сего́ ра́ди вои́стину благода́ть во избы́тце излия́ся на тя, святи́телю.

Христу́ рабо́тати пла́менне вожделе́в, / о́браз и́ноческаго жития́ суете́ мирсте́й предпоче́л еси́, блаже́нне, / те́мже и оби́тель Пресвяты́я Богоро́дицы я́ко ме́сто по́двигов твои́х избра́л еси́.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, / при́зри све́тлым όком Твои́м на лю́ди Росси́йския / и, я́коже во дни святи́теля И́ова Патриа́рха, / всем посо́бствуй, о Благода́тная.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Госпо́дни за́поведи усе́рдно исполня́я / и послуша́ние доброразсу́дное ста́рцу показу́я, / угото́вал есй, όтче И́ове, ду́шу твою́ во оби́тель Ду́ху Свято́му, / Его́же стяжа́ти и нас моли́твами твои́ми сподо́би.

Ревни́тель и́ноческих трудо́в и по́двигов во оби́тели быв, / зва́ния мона́шескаго удосто́ился еси́, блаже́нне, / в не́мже и́менем И́ова нарече́н, / дре́внему пра́веднику тезоимени́т и подо́бен де́лом яви́лся еси́.

И́нока предо́бра, в де́лех послуша́ния утвержде́нна, / восхваля́ем тя усе́рдно, преподо́бне И́ове пресла́вне.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, и́ноческий чин возлюби́вшая, / в не́мже и вели́кия свети́льники яви́вшая, / умоле́на бу́ди смире́нием сих, моли́твами и труды́.

А́ще пра́здник, конда́к и и́кос пра́здника.

Седа́лен, глас 1:

Па́стыря моли́твенна, учи́тельна, благоразсу́дна / яви́ тя Влады́ка Христо́с. / Те́мже мо́лимся ти, свя́те И́ове, / сподо́би нас дар моли́твы, ума́ просвеще́ние / от Го́спода сла́вы прия́ти.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Засту́пница ми́лостивая нам бу́ди / во вся дни живота́ на́шего, Пречи́стая Де́во, / на Тя бо наде́жду возлага́ем, / да не поги́бнем, гре́шнии раби́ Твои́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Мно́гими ле́ты во оби́тели тружда́ющуся ти, преподо́бне, / и и́ноческия обе́ты усе́рдно исполня́ющу, / призре́ Госпо́дь на тя с высоты́ святы́я Своея́ / и игу́мена оби́тели тя поста́ви, / к служе́нию вя́щшему предуготовля́я Тя.

Кро́тость, смире́ние, милосе́рдие и любы́ / су́ть тве́рдая основа́ния твоего́ по́двига и́ноческаго, свя́те. / Си́ми изря́дно сия́я, / богому́дрый игу́мен яви́лся еси́.

Доброде́тельми мно́гими укра́шен, / вои́стину добр и́ноком наста́вник показа́лся еси́, о́тче, / путеводствуя сих сло́вом и де́лом. / Те́мже нас, в доброде́телех убогих, / твои́ми моли́твами к Ца́рствию Небе́сному упра́ви.

Богоро́дичен: В дни нестрое́ний и ско́рби, / егда́ подви́жется ве́ра и упова́ние христиа́н, / неотсту́пною защи́тою Твое́ю / соблюди́ расточе́нныя о́вцы ста́да Сы́на Твоего́, Пречи́стая.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, / но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Возвели́чил еси́, Го́споди, Це́рковь Росси́йскую, / введя́ сию́ в чин Патриа́рший / избра́нием пе́рваго Патриа́рха Росси́йскаго, свята́го И́ова достосла́внаго, / его́же с любо́вию воспева́ем.

Изволе́нием Бо́жиим первосвяти́тель Росси́йския Це́ркве поста́влен бе, / преподо́бне о́тче И́ове, / те́мже и досто́йное украше́ние и сла́ва тоя́ яви́лся еси́.

Возра́довася па́ства Росси́йская, / ви́дящи тя досто́йна первосвяти́теля, / вои́стину отца́ ми́лостиваго и печа́льника изря́днаго.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия! / Избра́нник Твой вои́стину бе святи́тель И́ов, / я́ко, еще́ ему́ о́троку су́щу, / во оби́тели Твоего́ Успе́ния, я́же в Ста́рице, благоче́стию навы́че, / та́кожде и в хра́ме Твоего́ Успе́ния гра́да Москвы / Патриа́ршаго са́на удосто́ися.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Мно́ги по́двиги ко просвеще́нию инове́рных люде́й земли́ Ру́сския / подъя́л еси́, свя́те И́ове, / и́стине Христо́вой сих науча́я / и в доброде́телех укрепля́я.

Возвесели́теся дне́сь, зе́мли Каза́нския, Астраха́нския и Сиби́рския, / име́юще своего́ изря́днаго ревни́теля благове́стия / и усе́рднаго предста́теля пред Бо́гом, И́ова всеблаже́ннаго.

Ликовству́йте ны́не, преде́лы Каре́льския и ины́я страны́ полу́нощныя, / почита́юще святи́теля И́ова, / кла́сы ве́ры Правосла́вныя в вас возрасти́вшаго.

Богоро́дичен: Обогати́ся земля́ Росси́йская / явле́нием честны́х ико́н Твои́х, Пресвята́я Де́во, / И́ову святи́тельствующу, / и ны́не проба́ви ми́лость Твою́ почита́ющим их.

Конда́к, глас 7:

В годи́ну лю́тых искуше́ний / многострада́льному И́ову подо́бяся, / в же́ртву жи́ву и непоро́чну / себе́ Христу́ прине́сл еси́, / обрати́в па́ству к покая́нию, / терпели́ве И́ове святи́телю, / моли́ и нам за вся благодари́ти Го́спода / и всегда́ воздава́ти / сла́ву Бо́гови.

Пе́снь 7

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Всеве́дец Госпо́дь предугото́ва тя, первосвяти́телю, / я́ко стра́жа неусы́пна земли́ Ру́сския во времена́ сму́тная, / во е́же сохрани́ти ве́ру пра́вую и благоче́стие, подвиза́я всех взыва́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ре́вностию о ве́ре распаля́ем и любо́вию к оте́честву горя́, / самозва́ннаго лжеца́ и изме́нника небоя́зненно обличи́л есй, святи́телю, / ве́рныя же научи́л еси́ взыва́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

О нра́вах до́брых и благоче́стии во кли́рицех и миря́нех при́сно ревну́я, блаже́нне, / повеле́л еси́ мно́гия свяще́нныя кни́ги печа́тати, / да сло́во Бо́жие всех дости́гнет. / Те́мже и нас, соверша́ющих па́мять твою́, во благоче́стии утверди́, во е́же пе́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Не устраши́ тебе́, святи́телю, я́рость вра́жия, / егда́ изме́нницы нечести́вии, я́ко зве́рие ди́вии, / совлеко́ша с тебе́ ри́зы свяще́нныя. / Ты же, боле́знуя се́рдцем о па́стве свое́й, взыва́л есй: / спаси́ и утверди́ Правосла́вие, Влады́чице Богоро́дице, / благослове́нная во ве́ки.

Песнь 8

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася / и в купине́ огнем Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Острозре́нный ра́зум, / благозву́чен глас, па́че сла́вия, / красоту́ добро́тную и ина́я дарова́ния / даде́ ти, святи́телю, Влады́ка Госпо́дь. / Вои́стину сосу́д избра́н, / запечатле́н Бо́жиими дарова́ньми, яви́лся еси́.

Страда́льцу дре́внему / не то́чию тезоимени́т быв, о́тче преподо́бне, / но и ве́рностию Го́споду, та́кожде и испове́данием ве́ры / подо́бник изря́дный тому́ яви́лся еси́.

Был еси́ вои́стину оте́ц и богомо́лец люде́й твои́х, / от напа́стей сих заступа́яй, / сего́ ра́ди и́мя твое́ просла́вися / во всем оте́честве Росси́йстем, блаже́нне И́ове.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, / ско́рби при́сных рабо́в Твои́х ве́си, / по́мощь незри́мую и тве́рдую нам низпосли́ моли́твами избра́нника Твоего́, / первосвяти́теля Росси́йскаго, И́ова достосла́внаго.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

За́поведь Госпо́дню о милосе́рдии / до́бре испо́лнил еси́, святи́телю. / Сего́ ра́ди о всех приходя́щих к тебе́ / милосе́рдовал еси́ изря́дно.

Хра́ми Бо́жии во мно́зех граде́х / тобо́ю, святи́телю, поста́влени бы́ша, / украша́ющии и освяща́ющии зе́млю Ру́сскую, / в ни́хже и дне́сь безкро́вная же́ртва о всех и за вся прино́сится Влады́це.

Богому́драго святи́теля и до́браго де́лателя на ни́ве Госпо́дней / ве́мы тя, свя́те И́ове, / те́мже и служе́ние твое́ высо́кое велича́ем.

Богоро́дичен: Ты еси́ прибе́жище на́ше, Богора́дованная Влады́чице, / лю́дие бо Росси́йстии и́мут Тя Путеводи́тельницу ко спасе́нию / и словесы́ святи́теля И́ова взыва́ют: / Ма́ти Бо́жия, спаси́ Правосла́вие.

Свети́лен:

Пе́рвенствуяй в Патриа́рсех Росси́йских, / И́ове, пречу́дне о́тче наш, / Ты испове́дник ве́ры Правосла́вныя тверд и непоколеби́м яви́лся есй. / Те́мже мо́лим Тя: / Це́рковь и страну́ Росси́йскую укрепи́ и па́ству твою́ поми́луй.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

К Тебе́ простира́ем моле́бныя ру́це, Влады́чице, / всех нас огради́ / моли́тв ра́ди и предста́тельством первоиера́рха Росси́йскаго И́ова, / пресла́внаго отца́ на́шего.

На хвали́тех, а́ще праздник, стихи́ры пра́здника 3 и свята́го 3.

А́ще кроме́ пра́здника, стихи́ры свята́го на 4, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Преподо́бен и незло́бив, / терпели́в и милосе́рден, / вои́стину архиере́й Бо́жий / был еси́, свя́те И́ове, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Просвеще́нием Христо́вым / зело́ обогати́вшагося / и ра́зум и́стинный стяжа́вшаго, / восхваля́ем тя, // όтче наш И́ове пребога́те.

Це́рковь Ру́сская возвели́чися, / егда́ Сердцеве́дец Госпо́дь / досто́йна тя Патриа́ршаго чи́на яви́ / и ве́рна стра́жа Правосла́вия показа́, / достохва́льне И́ове.

Пресла́вна кончи́на и све́тлость лица́ твоего́ / свиде́тельство свя́тости твоея́ бы́сть. / Сего́ ра́ди я́ко уго́дника Бо́жия тя почита́ем / и усе́рдно, хва́ляще, про́сим: // род Росси́йский, о́тче наш И́ове, не забу́ди.

Сла́ва, глас 8:

Сле́зно моли́лся еси́ ко Го́споду, / первосвяти́телю И́ове, / о е́же Це́ркви Росси́йстей / при́сно в Правосла́внем ца́рстве пребыва́ти / и госуда́рю Росси́йскому ле́та мно́га / во здра́вии и благоче́стии ца́рствовати, / да не воздви́гнет миродержи́тель тьмы́ ве́ка сего́ / сму́ты в земли́ на́шей, / да ве́рнии в житии́ ти́хом поживу́т / и ца́рство Росси́йское  / благоути́шно и непоколеби́мо да пребу́дет.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

На Литурги́и слу́жба святи́тельская.

Моли́тва

О пресла́вне о́тче наш И́ове, пе́рвенец во Патриа́рсех Росси́йских и ве́рный испове́дниче Христо́в! Во дни святи́тельства твоего́ му́дро Це́рковь Росси́йскую пасл еси́, лю́ди просвеща́я и утвержда́я сло́вом Христо́вы ве́ры, хра́мы и оби́тели созида́я, та́же Це́рковь Росси́йскую укрепля́я от мо́ря до мо́ря и да́же до грани́ц Сиби́рских. Тверд муж и испове́дник Правосла́вныя ве́ры яви́лся еси́, о́тче, во времена́ попуще́ния Бо́жия, та́же поруга́ние и изгна́ние подъе́м, во оби́тели пусты́нней, иде́же и чин и́ноческий прия́л еси́, ду́шу твою́ в ру́це Бо́жии све́тло пре́дал еси́. Не преста́й, свя́тче Бо́жий, первосвяти́телю Христо́в, лю́ди земли́ твоея́ укрепля́ти ве́ру Правосла́вную кре́пко держа́ти и во смире́нии пребыва́ти. Град сто́льный Москву́ сохрани́ и от нахожде́ния лю́тых изба́ви. О святи́телю прети́хий и прему́дрый! Сподо́би и нас све́тлости ра́ди жития́ твоего́ смиренному́дрию поуча́тися, да та́ко живу́ще, ми́рный коне́ц сподо́бимся прия́ти и Ца́рствие Христа́ Сы́на Бо́жия получи́ти сла́вными и ми́лостивыми моли́твами твои́ми. Ами́нь.

Святитель Иов, Патриарх Московский и всея Руси

Святитель Иов, Патриарх Московский и всея Руси (в миру – Иоанн) родился в Тверской земле, в городе Старица, в 30-х годах XVI века. Имя его матери в иночестве – Пелагия (местночтимая подвижница благочестия). Юношей Иоанн удалился в Старицкий Успенский монастырь, где был пострижен в монашество с именем в честь праведного Иова Многострадального. В 1569 году отец Иов становится настоятелем Старицкого монастыря, затем, в звании архимандрита, – настоятелем Симонова Успенского, а позже Новоспасского монастырей в Москве. В 1581 году архимандрит Иов был рукоположен во епископа Коломенского, затем его назначают архиепископом Ростовским, а в 1587 году владыка Иов становится митрополитом Московским и всея Руси.

Константинопольская Церковь дала благословение Русской Церкви на учреждение патриаршества. Патриархом был избран митрополит Иов. 26 января 1589 года при участии Патриарха Константинопольского Иеремии в Успенском соборе Московского Кремля была совершена патриаршая интронизация. Патриарх Иов много заботился о церковном устроении и благочинии, о чистоте Православия. Помимо посланий, грамот и поучений, сохранилось несколько его творений. Одно из них – «Повесть о честнем житии царя Феодора Иоанновича», вошедшая в Никоновскую летопись. По указанию святителя Иова исправлялись и печатались богослужебные книги, многие издавались впервые. Издание книг он считал важнейшим средством духовного образования народа. При Патриархе Иове совершено массовое крещение коренных жителей Сибири, там же основаны монастыри и приходы. Им учреждено более десяти монастырей, среди которых – Московский Донской (1591). Много потрудился Патриарх Иов над прославлением святых. При нем установлены церковные памяти: святителей Московских Петра, Алексия, Ионы; святителей Германа и Гурия Казанских, Варсонофия Тверского; преподобных Антония Римлянина, Иосифа Волоцкого; блаженных Василия и Иоанна Московских; благоверного князя Московского Даниила и других святых.

В Смутное время Патриарх безбоязненно выступал в защиту Отечестваьи Православия. Он предал анафеме Лжедимитрия и отказался присягнуть самозванцу. Бунтовщики ворвались в собор, где Патриарх совершал Литургию, глумились над ним и затем сослали его в Старицкий Успенский монастырь.

В конце дней своих старец-Патриарх ослеп и благословил быть Патриархом митрополиту Казанскому Ермогену. В Старицкой обители святитель мирно скончался 19 июня 1607 года. На погребении «лице его бысть светло, яко живу ему сущу». О святителе Иове сказано, что он был «муж благ, во священных законахьвоспитан и в молитвах и чистоте жития известен».

В 1652 году мощи святителя Иова перенесены в Успенский собор Московского Кремля. От мощей его исцелялись больные духом. Прославлен святитель Иов в 1989 году. Память его празднуется 5 апреля и 19 июня.

Служба святителю Иову составлена Синодальной Богослужебной комиссией и утверждена Святейшим Патриархом Московским и всея Руси Алексием II и Священным Синодом Русской Православной Церкви 6 октября 1999 года.


Источник: Минея дополнительная. Вып. 1. - Москва : Издательский совет Русской православной церкви, 2005. - 416 с. ISBN 5-94625-058-2

Комментарии для сайта Cackle