Источник

28-й день

Святы́х му́ченик дву тьму, в Никомиди́и сожже́нных

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Но́сиши Ада́мов зрак во о́бразе, Бо́жий Сый Всесоверше́нный,/ и хо́щеши рука́ми держа́тися,/ руко́ю вся содержа́й си́лою Твое́ю,/ Чи́стая Всенепоро́чная провещава́ше, глаго́лющи:/ ка́ко Тя пелена́ми повию́ я́ко Младе́нца?/ Ка́ко воздою́ Тя, вся́ческая пита́ющаго?/ Ка́ко Твое́й па́че ума́ нищете́ удивлю́ся?/ Ка́ко Тя, Сы́на Моего́, назову́,/ Раба́ Твоя́ ны́не су́щи?/ Пою́, благословлю́ Тя, подаю́щаго ми́ру ве́лию ми́лость.

Младе́нца, воплоща́ема из Нея́,/ Предве́чнаго Бо́га, Всенепоро́чная зря́щи,/ рука́ми держа́щи, и облобыза́ющи ча́сто,/ и ра́дости исполня́ющися, провещава́ше Ему́:/ Бо́же Высоча́йше, Царю́ Неви́димый,/ ка́ко зрю Тя и разуме́ти та́инства не могу́ безме́рныя нищеты́ Твоея́?/ Верте́п бо, мале́йший и сей чужди́й,/ внутрь вмеща́ет Тя, ро́ждшагося/ и де́вства нереши́вша, ложесна́ соблю́дшаго, я́ко пре́жде рождества́,/ и даю́щаго ве́лию ми́лость.

Сия ра́бски Чи́стая/ ужа́сно же веща́ющи,/ услы́шаше волхво́в, пред верте́пом ку́пно предстоя́щих,/ и к ним рече́:/ Кого и́щете вы?/ Я́ко ви́жду бо, от инода́льныя страны́ приидо́сте:/ пе́рсский о́браз и мудрова́ние иму́ще,/ стра́нен исхо́д и ше́ствие сотвори́сте;/ и к стра́нствовавшему от высоты́/ и стра́нно в Мя все́льшуся, я́ко весть,/ со тща́нием приидо́сте Тому́ поклони́тися,/ да́рующему ми́ру ве́лию ми́лость.

И́ны стихи́ры святы́х, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Си́лою вжиля́еми,/ и тве́рдо укрепля́еми,/ и всиля́еми Влады́ки Христа́,/ в не́мощи есте́ственней непобеди́ми яви́стеся, страстоте́рпцы,/ врага́ в по́двизех победи́вше,/ и мо́литеся о соверша́ющих святу́ю и светоно́сную ва́шу па́мять,/ великому́ченицы сла́внии.

В словесе́х Фео́фил,/ и в де́лех Дорофе́й, и Мигдо́ний,/ ку́пно и Горго́ний,/ с Секу́ндом же и Петр,/ и И́ндис, до́бльствовавше,/ и врага́ ополче́ния победи́ша, ра́дующеся,/ и мо́лят от вся́ких бед изба́вити/ ве́рою соверша́ющия всечестну́ю па́мять их.

Ю́ноши, де́вы,/ ста́рцы и младе́нцы/ еди́ну показа́ша до́блесть./ Те́мже и ра́вная получи́ша возме́здия благода́тию,/ всех Царю́ и Бо́гу спребыва́юще./ Я́же почти́м свяще́нными песнопе́ньми,/ я́ко светоза́рныя свети́льники вселе́нныя,/ две тьмы су́щия.

Сла́ва, и ны́не, глас 5:

Да веселя́тся Небеса́,/ и да ра́дуется земля́:/ днесь бо вои́стинну еди́но ста́до бысть А́нгелов и челове́ков./ О, чудесе́! Неви́димый ви́дится,/ Невмести́мый вмеща́ется,/ Сло́во одебелева́ет,/ Сын Бо́жий Сын челове́чь быва́ет,/ и Де́ва Неискусому́жная Ма́ти зри́тся Бо́жия,/ и Ма́ти по Рождестве́ Де́ва обрета́ется./ Вопло́щшееся Сло́во О́тчее в я́слех возлега́ет,/ и па́стырие пропове́дницы о́бщницы та́инства быва́ют;/ волсви́ от восто́к да́ры приноша́ху,/ звездо́ю наставля́еми,/ ро́ждшемуся Спа́су поклони́шася,/ с ни́миже и мы, празднолю́бцы,/ серде́чная сокро́вища усе́рдно отве́рзше,/ принесе́м Ему́ дея́ния блага́я:/ ве́ру, наде́жду и любо́вь,/ я́ко зла́то, и лива́н, и сми́рну,/ Безпло́тных глас вопию́ще Ему́:/ сла́ва в Вы́шних Бо́гу,/ и на земли́ мир,/ в челове́цех благоволе́ние,/ прише́дшему спасти́ от пре́лести весь род наш.

На стихо́вне стихи́ры пра́здника, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Всего́ боголе́пно/ поне́с от Де́вы/ Ада́ма, Христе́, пе́рваго,/ роди́лся еси́ в верте́пе,/ и в я́слех пелену́емь.

Стих: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя,/ кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Пой проро́чески, Дави́де,/ движа́ свире́ль:/ из твои́х бо чресл,/ из ни́хже Богоро́дица,/ Христо́с ражда́ется днесь.

Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́:/ седи́ одесну́ю Мене́.

Хвалу́ боголе́пну/ с па́стыри волсви́/ и со А́нгелы сла́ву/ от Де́вы прозя́бшему Бо́гу,/ ве́рнии, принесе́м.

Сла́ва, и ны́не, глас 1:

Сла́ва в Вы́шних Бо́гу,/ в Вифлее́ме слы́шу от Безпло́тных днесь,/ на земли́ мир Благоволи́вшему бы́ти./ Ны́не Де́ва Небе́с ши́рши:/ возсия́ бо свет омраче́нным/ и смире́нныя возвы́си, а́нгельски пою́щия:/ сла́ва в Вы́шних Бо́гу.

Тропа́рь святы́м, глас 2:

Страстоте́рпцы Госпо́дни,/ блаже́нна земля́, напи́вшаяся кровьми́ ва́шими,/ и свя́та селе́ния, прии́мшая телеса́ ва́ша:/ в по́двизе бо врага́ победи́сте/ и Христа́ со дерзнове́нием пропове́дасте./ Того́, я́ко бла́га, моли́те/ спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 4:

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш,/ возсия́ ми́рови свет ра́зума:/ в нем бо звезда́м служа́щии/ звездо́ю уча́хуся/ Тебе́ кла́нятися, Со́лнцу Пра́вды,/ и Тебе́ ве́дети с высоты́ восто́ка./ Го́споди, сла́ва Тебе́.

НА У́ТРЕНИ

Тропа́рь пра́здника, два́жды. Сла́ва, святы́х. И ны́не, пра́здника.

По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Ка́мени запеча́тану:

На Престо́ле огнезра́чнем в Вы́шних седя́й/ со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твои́м Ду́хом,/ благоволи́л еси́ роди́тися пло́тию от Де́вы Неискусому́жныя, Иису́се;/ сего́ ра́ди и звезда́ Тя от Перси́ды волхво́м показа́./ Сла́ва всеблаго́му Твоему́ сове́ту,/ сла́ва явле́нию Твоему́,/ сла́ва к челове́ком кра́йнему соше́ствию Твоему́.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 3.

Подо́бен: Красоте́ де́вства:

Преве́чнаго и Непостижи́маго, Соприсносу́щнаго Неви́димому Отцу́,/ во утро́бе пло́тски носи́ла еси́, Богоро́дице,/ еди́но и неслия́нное Тро́ицы Божество́;/ просия́ благода́ть Твоя́ в ми́ре, Всепе́тая./ Те́мже непреста́нно вопие́м:/ ра́дуйся, Чи́стая Де́во Ма́ти.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Кано́н пра́здника второ́й со ирмосо́м на 8. Глас 1. Творе́ние кир Иоа́нна.

И святы́х кано́н на 4, глас 1. Его́же краегране́сие: Мно́жество мя спаса́ет добропобе́дных му́чеников. Ио́сиф.

Песнь 1

Ирмо́с: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля,/ я́ко просла́вися.

Мно́жество многочи́сленное честны́х му́чеников,/ мно́жество очи́стите мно́гих прегреше́ний мои́х хода́тайством ва́шим/ и дади́те сло́во воспе́ти ва́ше торжество́.

Свети́ла пресве́тлая Це́ркве,/ добропобе́днии му́ченицы, свои́ми у́ды Христа́ просла́вивше,/ светоно́сною ны́не ва́шею па́мятию просла́вистеся.

Ве́ра Боже́ственная страда́льцев неве́рных безбо́жное мучи́тельство разори́/ и потреби́ де́монское лука́вое противле́ние благода́тию.

Бо́га Всемо́щнаго, плоть прие́мша/ и смерть разруши́вша сме́ртию, му́ченицы, испове́давше,/ умерщвле́ни бы́вше, жи́знь прия́сте непреста́нную.

Богоро́дичен: Пою́ Тя, Всепе́тая Благослове́нная,/ Бо́га препе́таго пло́тию ро́ждшую,/ велича́ющаго страда́льцы, врага́ победи́вшия.

Песнь 3

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же,/ И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е/ и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Красне́йше распаля́еми Христо́вою любо́вию, всехва́льнии,/ разже́гшуся огню́ ника́коже убоя́стеся,/ но в нем сконча́вшеся,/ ку́пно просла́вистеся.

Живы́м гла́сом Бо́га пропове́дающе,/ преще́ния безбо́жных не устраши́шася,/ но дете́й глас единому́дренно взыва́юще, всехва́льнии ору́жницы Христо́вы сконча́шася.

Не убои́мся огня́ единора́бнаго,/ до́блии вку́пе взыва́ху, ра́дующеся душе́ю:/ Тебе́ ра́ди умерщвля́емся, уме́ршаго,/ и смерть, Спа́се, упраздни́вшаго.

Богоро́дичен: Да обожи́т челове́чество,/ Бог бысть Челове́к из Тебе́, Де́во Чи́стая, па́че сло́ва и смы́сла:/ сего́ ра́ди Тя согла́сно, ве́рнии, ублажа́ем.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Тве́рдыя:

Тве́рди душе́ю по ве́ре, святи́и,/ огне́м страда́ние прие́мше, две тьмы страда́лец/ вопию́ще Ро́ждшемуся от Де́вы:/ приими́ всесожже́ния на́ша за Тя,/ я́коже да́ры пе́рсских царе́й, зла́то, и сми́рну, и лива́н,/ Преве́чный Бо́же.

Седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Гроб Твой, Спа́се:

Во́инство, в числе́ двою́ тьму му́чеников честву́емо, нам возсия́,/ просвеща́ющее сердца́ и мы́сли благочести́вых ве́ры ра́ди./ Разже́гшеся бо Боже́ственною любо́вию Влады́ки,/ кончи́ну святу́ю огне́м до́блии усе́рдно прия́ша.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас и подо́бен то́йже:

Во я́слех нас ра́ди безслове́сных положи́лся еси́,/ Долготерпели́ве Спа́се, младе́нствовав во́лею;/ па́стырие же Тя воспе́ша со А́нгелы, взыва́юще:/ сла́ва и хвала́ на земли́ рожде́нному/ и обожи́вшему земноро́дных существо́,/ Христу́ Бо́гу на́шему.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слух Твой и убоя́хся,/ разуме́х дела́ Твоя́,– проро́к глаго́лаше,–/ и просла́вих си́лу Твою́.

Твое́й любви́ привяза́вше сердца́, Сло́ве,/ страстоте́рпцы, Тебе́ ра́ди умерщвля́еми,/ я́ко а́гнцы непоро́чнии, подража́теле стра́сти Твоея́ яви́шася.

Упра́вивше, святи́и, ко приста́нищу спасе́ния ду́ши ва́ша Ду́хом,/ бу́ри убежа́сте идолонеи́стовства, блаже́ннии.

Непрело́жни яви́стеся в по́двизе муче́ния, непоколеби́ми и неужа́сни,/ гони́телей противле́ние Боже́ственною ве́рою победи́вше.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся Рождество́м Твои́м, Благослове́нная, пе́рвыя кля́твы,/ благослове́ние восприя́хом, и жи́знь, и избавле́ние,/ Тя, Богоро́дицу, сла́вящии.

Песнь 5

Ирмо́с: Све́тлый нам возсия́й Свет Присносу́щный,/ у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х,/ Влады́ко Человеколю́бче, Христе́, Бо́же наш.

Светоявле́нна па́мять просия́ страстоте́рпец Твои́х и просвети́ земны́я концы́/ чуде́с Боже́ственными раздая́нии, Христе́ Бо́же наш.

Священноде́телие, же́ртву принося́ще,/ заколе́ния соверше́нная принесо́шася, всесожига́еми,/ со все́ми ины́ми мно́жайшими му́ченики Христа́ велича́юще.

Хра́ми Бо́жии су́ще, святи́и,/ креще́нием кончи́ну свя́ту вку́пе прия́сте в дому́ Боже́ственнем/ и к Небе́сному хра́му взя́стеся.

Богоро́дичен: Да Бог с вы́шними совокупи́т попо́лзшияся преступле́нием в вели́к ров,/ во Твою́ утро́бу всели́ся, Всенепоро́чная,/ и плоть бысть.

Песнь 6

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́:/ живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Верхо́вник свяще́нных был еси́ люде́й/ и предпосла́л еси́ я в ра́дости на Небеса́,/ пострада́вшия, священному́чениче Анфи́ме сла́вне.

Я́ко зла́то чи́сто посреди́ огня́,/ благоче́стие ва́ше страда́льческое Иису́су позна́ся,/ со́лнца мно́жае облиста́ющее.

Умертви́вшеся пло́тию, жи́знь и́стинную насле́довасте, му́дрии, со Христо́м су́ще,/ показа́вшим вы си́льнейшия мук.

Богоро́дичен: По рождестве́ вои́стинну, я́ко пре́жде рождества́, Мари́е,/ си́лою из Тебе́ вопло́щшагося Иису́са пребыла́ еси́ Де́ва:/ чу́до вои́стинну пресла́вно.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Песнь 7

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се,/ не прикосну́ся, ниже́ стужи́, огнь./ Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху/ и благословля́ху, глаго́люще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Смотря́юще еди́на, я́же та́мо, блаже́ннии, пребыва́ющая си́лою Боже́ственною,/ я́коже трие́ в Вавило́не Боже́ственнии о́троцы, огня́ вы́шшии яви́стеся,/ Боже́ственным све́том просвеща́еми.

Глаго́л мучи́телев безслове́сный, му́дрии, поху́ливше, со свяще́нными жена́ми,/ и приноше́ние я́ко и́стинно Боже́ственными младе́нцы,/ приноше́ния всеце́ла Царю́ всех принесо́стеся.

Просвеще́ние зна́ния Христо́ва преднося́щи внутрь души́ всеблагогове́йно,/ те́мный безбо́жия о́блак вои́стинну страда́льцы проидо́сте/ и в Ве́чный Свет приидо́сте.

Богоро́дичен: Вы́шши яви́лася еси́ Небе́с,/ ро́ждшая всех Влады́ку и Бо́га,/ Его́же приле́жно моля́щи не преста́й, Всесвята́я Чи́стая,/ спасти́ ве́рою те́плою песносло́вящия Тя.

Песнь 8

Ирмо́с: Песносло́вцы в пещи́ спа́сшаго де́ти/ и громопла́менную прело́жшаго на ро́су,/ Христа́ Бо́га по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

То́чат Боже́ственнаго благово́ния врачева́ние ми́ра му́чеников мо́щи/ и страсте́й смрад отъе́млют ве́рою песносло́вящих Тя, Христа́, во ве́ки.

Яви́стеся, я́ко шипцы́, страда́льцы красне́йшии,/ посреде́ ходя́ще огня́ и усе́рдно зову́ще:/ по́йте и превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Ю́ноши, вку́пе и де́вы, и ста́рцы, и ю́нии,/ младе́нцы святи́и, жен же мно́жество безчи́сленное/ Вы́шнее улучи́ша ликова́ние, вку́пе пострада́вше.

Богоро́дичен: Иезекии́ль Тя дверь зрит заключе́нну, Де́во,/ Е́юже про́йде Иису́с, всели́выйся во утро́бе Твое́й/ и плоть от Твои́х крове́й поне́с неслия́нно.

Песнь 9

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже всех Влады́ка,/ я́ко дождь с небесе́ на руно́, сни́де/ и воплоти́ся нас ра́ди,/ быв Челове́к, Безнача́льный,/ велича́ем вси я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Я́ко вольнозакла́ннии а́гнцы, всесожго́стеся вку́пе,/ и, я́ко же́ртвы чи́стыя, закла́нному Влады́це о нас, земноро́дных,/ добропобе́днии му́ченицы, приведо́стеся,/ и венцы́ побе́ды досто́йно прия́сте вку́пе.

Со святы́ми проро́ки, с честны́ми апо́столы и с ли́ки избра́нных предстоя́ще А́нгел,/ мно́жество му́чеников свяще́нных, Го́споду моли́теся,/ е́же спасти́ от напа́стей и бед ве́рою блажа́щия вас.

Со́лнечных луч свяще́нная ва́ша па́мять мно́жае сия́ет, страда́льцы,/ де́монскую тьму отгоня́щи при́сно и всех просвеща́ющи, всехва́льнии,/ ве́рою и любо́вию по до́лгу блажа́щия вас.

Богоро́дичен: Свет ро́ждшая Боже́ственный, от Отца́ возсия́вший,/ омраче́нную мою́ ду́шу лестьми́ жития́/ и бы́вшую враго́м, Всенепоро́чная, игра́лище, уще́дри/ и све́том покая́ния спаси́тельнаго сподо́би, Чи́стая.

Свети́лен пра́здника:

Посети́л ны есть свы́ше Спас наш, Восто́к восто́ков,/ и су́щии во тьме и се́ни обрето́хом и́стину,/ и́бо от Де́вы роди́ся Госпо́дь. (Два́жды)

На стихо́вне стихи́ры, глас 6.

Подо́бен: А́нгельския:

До́ме Евфра́фов,/ Сио́не, гра́де святы́й,/ приими́ с ра́достию Влады́ку всех,/ в Тебе́, от Де́вы па́че сло́ва ражда́ема,/ градонаписа́ти хотя́ща/ рая́ отпа́дшия,/ к Нему́же зове́м:/ благослове́н прише́дый,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стих: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя,/ кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Тя, нас ра́ди по нам я́вльшася, Сло́ве,/ свиря́ющих лик ви́дев в верте́пе/ пелена́ми пови́та,/ в я́слех же лежа́ща,/ пое́т Тя я́ве со А́нгелы:/ сла́ва Бо́гу в Вы́шних./ С ни́миже зове́м:/ благослове́н Рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́:/ седи́ одесну́ю Мене́.

И́же во проро́цех велегла́сный взыва́ет:/ от Де́вственнаго хо́щет роди́тися чре́ва/ Отроча́ – Влады́ка/ па́че сло́ва и мы́сли,/ А́нгел Сове́та вои́стинну Вели́ка/ и Жизнь живу́щих Сый./ С ни́миже зове́м:/ благослове́н рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, и ны́не, глас 1:

Не́бо и земля́ днесь проро́чески да возвеселя́тся,/ А́нгели и челове́цы духо́вно да торжеству́ют,/ я́ко Бог во пло́ти яви́ся/ су́щим во тьме и се́ни седя́щим,/ рожде́йся от Де́вы;/ верте́п и я́сли прия́ша Того́,/ па́стырие чу́до пропове́дуют,/ волсви́ от восто́к в Вифлее́м да́ры прино́сят./ Мы же хвалу́ недосто́йными устна́ми а́нгельски Тому́ принесе́м:/ сла́ва в Вы́шних Бо́гу,/ и на земли́ мир,/ прии́де бо ча́яние язы́ков,/ прише́д, спасе́ нас от рабо́ты вра́жия.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны, пе́сни 4-я и 5-я на 6. Проки́мен, святы́х, глас 5: Ты, Го́споди, сохрани́ши ны/ и соблюде́ши ны от ро́да сего́ и во век. Стих: Спаси́ мя, Го́споди, я́ко оскуде́ преподо́бный. Апо́стол к Римляном, зача́ло 96 от полу́. Аллилу́ия, глас 4: Воскли́кните Го́сподеви, вся земля́: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 51 от полу́. Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде:

Память 20 000 мучеников, в Никомидии сожженных.

К началу IV века христианство широко распространилось по всей Римской империи. Преследования, которым в течение трех столетий подвергались христиане, не только не поколебали Церковь, но, наоборот, укрепили ее примером стойкости доблестных исповедников.

Гонение на христиан особенно усилилось при императорах Диоклетиане (284–305) и Максимиане (305–311). По их приказу христиане были лишены всех гражданских прав и должностей. Их храмы закрывались, а Богослужебные книги сжигались. Но и в то тяжелое время находились тайные христиане даже среди приближенных императора.

Во дворце Диоклетиана жила юная языческая жрица Домна. В отсутствие императора она прочла книгу Деяний святых апостолов и Послания апостола Павла. Душа ее просветилась светом Христовой веры. Никомидийский епископ Кирилл огласил Домну и преданного ей евнуха Индиса и через некоторое время крестил их. Святая Домна все свое имущество и драгоценности отослала епископу и просила раздать нищим.

Чтобы не жить вместе с язычниками, святая Домна притворилась безумной и была отпущена из дворца. Святая пришла к святителю Кириллу, который направил ее в девичий монастырь к игумении Агафии.

Возвратившись с войны, Максимиан Галерий назначил общее жертвоприношение языческим божествам с окроплением народа идоложертвенной кровью. Христиане не подчинились приказу императора и стали выходить из толпы, чем привели его в ярость. Неожиданно началось землетрясение, и все в страхе разбежались. Император скрылся во дворце.

Однажды Максимиан Галерий со своей свитой вошел в церковь и там обратился к молящимся с речью, в которой убеждал их оставить христианскую веру и принести жертвы идолам. Со спокойной твердостью пресвитер Гликерий отвечал ему, что христиане никогда не отрекутся от Христа, какими бы мучениями им ни угрожали. Его слова подтвердили все присутствующие в храме. Разгневанный император приказал отвести пресвитера за город и сжечь.

Тем временем Максимиан вспомнил о жрице Домне и велел искать ее повсюду. Игумения Агафия переодела святую Домну в мужское платье, остригла ей волосы и отпустила из монастыря. Царские слуги, не найдя святой Домны в обители, разорили весь монастырь; некоторые сестры убежали в горы, других бросили в тюрьмы, иных отдали на поругание. Всех их защитил Ангел Господень, и ни одна из них не была осквернена.

В праздник Рождества Христова в 302 году в никомидийской церкви собралось около 20 000 христиан. Узнав об этом, император послал глашатая с приказом всем молящимся принести жертвы идолам, в противном случае он угрожал сжечь храм вместе с христианами. Но никто из верующих не вышел из храма. Пока слуги императора делали приготовления к сожжению церкви, находившиеся в храме оглашенные приняли Крещение, и все молящиеся причастились Святых Таин Тела и Крови Христовых. Среди них находились игумения Агафия и святая Феофила, спасенная Ангелом от поругания. В ту ночь сгорели 20 000 никомидийских христиан. Все они приняли мученическую кончину и предстали Господу в светлых победных венцах. На месте пожарища несколько дней стояло благоухание и видно было сияние с Неба.

Максимиан надеялся, что он уничтожил всех христиан в Никомидии, но в скором времени убедился, что многие из его подданных исповедуют Христову веру, даже из занимающих высокие должности в государстве. Однажды в идольском капище полководец Зинон всенародно обличил императора в безумном поклонении бездушным истуканам. Разъяренный Максимиан приказал немедленно предать смерти мужественного исповедника: его закололи мечом. За исповедание христианства были брошены в тюрьму наместник Италии Дорофей, сановник Мардоний и диакон Мигдоний. Там же томился и ранее заключенный в тюрьму святой Индис. Узников укреплял своими посланиями святой епископ Анфим († 302; память 3 сентября, преемник скончавшегося епископа Кирилла). Письма епископа доставлял в тюрьму диакон Феофил. Одно из посланий было перехвачено, и диакона Феофила привели на суд. Он решительно отказался назвать место убежища святого Анфима и после жестоких истязаний был казнен. Вместе с ним пострадали и те, к которым обращался в послании епископ,– святые Дорофей, Мардоний, Мигдоний диакон, Индис, Горгоний и Петр.

Когда святая Домна вернулась в город, она долго плакала на пожарище, сожалея, что не сподобилась принять мученический венец со своими сестрами. На берегу моря святая Домна встретила рыбаков, которые вытянули сетями из воды тела святых мучеников Горгония, Петра и Индиса. Рыбаки испугались и спешно удалились, а святая Домна осталась при телах мучеников. Особенно она радовалась, что увидела тело своего брата по Крещению мученика Индиса. В это время к берегу пристал корабль, капитан которого оказался христианином. Он помог святой Домне похоронить тела мучеников близ могилы святого Дорофея.

Злые люди донесли императору, что некий юноша ежедневно приходит к могилам казненных христиан и кадит перед ними фимиам. Максимиан приказал отрубить ему голову. Так пострадала святая мученица Домна. Вместе с ней был казнен и святой мученик Евфимий.


Источник: Минея - М. : Издат. совет Русской Православной Церкви, 2002-. 12 том. / Минея декабрь. - 2002. / Ч. 1. – 600; Ч. 2. - 560 с.

Комментарии для сайта Cackle