глас 6
Творение Иоанна, митрополита Евхаи́тскаго
Песнь 1
Ирмо́с: Яко по су́ху [пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше].
Чу́дный во святы́х вои́стинну, Бо́же, во мне́ удиви́ ми́лости Твоя́, Христе́, сло́во ми́ да́руя, я́ко да чу́дная восхвалю́ Твоего́ му́ченика.
Тве́рдое в страда́льчестве и терпели́вое в боле́знех показа́л еси́, страстоте́рпче Христо́в, ско́рое же па́ки на на́с по́мощи явля́я твоея́, Фео́доре.
Сла́ва: Благочести́вую оте́ц ве́ру от души́ его́ мучи́тель отрева́я зле́, нечести́вый сове́т Бо́гу прирази́в, восхоте́ при́сно ити́.
И ны́не, богоро́дичен: Богоре́чивых прорече́ния дре́вле муже́й на Тебе́ испо́лнишася, Ма́ти Де́во, я́ве, я́ко Бо́га ро́ждшая и́стиннаго и Челове́ка и́стиннаго, па́че естества́ и ужа́сно.
Песнь 3
Ирмо́с: Не́сть свя́т, [я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́ дания Твоего́].
Пе́рвее в Евины у́ши пошепта́вый ле́стно и Ада́ма то́юже прельсти́вый ле́стно, то́й и ны́не я́д зло́бы к ле́сти излия́.
Лестца́ имя́ше на него́, пита́ше неи́стовство проти́ву правоживу́щим, вре́мя взыска́ше пра́вое, в о́ньже ме́рзость сотвори́ти поуча́шеся пребеззако́ннейший.
Сла́ва: Дне́й нача́ток святы́х наста́ посто́в, в ни́хже вся́кий христиа́нин самаго́ себе́ воздержа́нием мно́гим очи́стив, все́х ошая́яся.
И ны́не, богоро́дичен: Наде́ждо мíру держа́вная, Покро́ве и Предста́тельство, Всесвята́я Де́во, не пре́зри, Блага́я, моле́ния рабо́в, от любве́ Тя́ при́сно ублажа́ющих.
Песнь 4
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, [Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи].
Сове́т совещава́ет нечести́вейший, зри́те, я́ко вои́стинну е́сть стра́шно: разуме́ бо окая́нный ме́рзкими бра́шны лю́ди Христо́вы оскверни́ти.
В де́ло приведе́ сове́т беззако́нный: возбрани́ти бо повеле́ в чи́стых яде́ний бра́шно, и предложи́ти, я́же о́н оскверни́ кровьми́.
Сла́ва: Бы́сть я́вственно и оглаше́нно беззако́ние все́м христиа́ном, те́ мже я́коже уве́ деша, стеко́шася вси́ ку́пно в хра́м Госпо́день святы́й.
И ны́не, богоро́дичен: Тя́ ро́ждшую Предве́чнаго от Отца́ Рожде́ннаго, ны́не, ве́рнии, моли́твенницу предлага́ем: Тоя́ моли́твами, Христе́, преклоне́н, благоуве́тлив бу́ди рабо́м Твои́м.
Песнь 5
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, [Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща].
Тогда́шний у́бо архиере́й ве́сь ужасну́вся, нечести́ваго я́коже уве́де сове́т, пе́сньми всено́щными Бо́га моля́ше не презре́ти в коне́ц люде́й жре́бия Его́.
Но ско́рый вои́стинну Помо́щник, во и́стине и теплоте́ призыва́ющих, моле́ния и́х не презре́ вся́каго, но скоре́йшее и́м соде́ловает разреше́ние начина́ния.
Сла́ва: От вы́шних помо́щник посыла́ется я́ко скоре́е на зе́млю — страстоте́рпец Фео́дор, и пастыренача́льнику явля́ется, разреше́ние науча́я беззако́ннаго сове́та.
И ны́не, богоро́дичен: Никто́же притека́я к Твоему́, Влады́чице, заступле́нию те́пле, посрами́тся когда́, но про́сит благода́ти и да́р прие́млет к поле́зному скоре́йший проше́ния.
Песнь 6
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, [воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве].
Стра́нному ужаса́яся виде́ния твоего́, архиере́й проти́во рече́: ты́ кто́ еси́, го́споди, глаго́ляй мне́? вразуми́ и научи́, ка́ко обря́щем скоре́йшую по́мощь?
Фео́дор рече́: а́з е́смь я́вственно страстоте́рпец, и слы́ши: пшени́цу свари́в, раздели́ лю́дем, и та́ко спасу́тся от скве́рных бра́шен преле́стника.
Сла́ва: Ко́ль ве́лие чу́до твое́ и пресла́вное твое́ заступле́ние, Фео́доре! Те́мже, дерза́юще, вси́ чи́сто к тебе́ прибега́ем и мо́лимся: спаси́ рабы́ твоя́.
И ны́не, богоро́дичен: Све́та Жили́ще и Прия́телище Чи́стое Сло́ва была́ еси́, Отца́ благоволе́нием и к Тебе́ посеще́нием Ду́ха Свята́го, те́мже мя́ просвети́.
Конда́к, гла́с 8:
Ве́ру Христо́ву, я́ко щи́т, вну́трь прие́м в се́рдце твое́м, проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче, и венце́м небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре, я́ко непобеди́мый.
Икос:
На Престо́ле Све́та Носи́маго благода́рственно ве́рою воспева́ем Тя́, я́ко дарова́ние Боже́ственное дарова́л еси́ — до́бляго страда́ньми Фео́дора, в житии́ треблаже́ннаго, я́ко побо́рника су́ща и́стины; и́же благочести́вым помышле́нием стяжа́в Христа́, держа́вный бы́сть победи́тель на ле́стнаго, я́ко непобеди́мый.
Песнь 7
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь [соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших].
Росода́вец печа́ли и распале́ния о́блак яви́лся еси́, пресла́вне, и спа́сл еси́ от пе́щи мучи́тельския зову́щия вся́ ве́рныя: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Царю́ пребеззако́ннейший, посрами́ся, и да заградя́тся уста́ твоя́, поуча́ющаяся на на́с беззако́нному сове́ту: разруши́ бо твою́ кре́пость ца́рствуяй Ца́рь и все́х Госпо́дь.
Сла́ва: Иулиа́не безу́мне, се́рдце твое́ все́ зло́бы испо́лнися, обава́ется же от Прему́драго Бо́га на́шего излия́вшееся ле́стно на на́с, вопию́щих к Нему́: благода́ть подава́еши на́м.
И ны́не, богоро́дичен: Па́че сло́ва Твое́ бысть зача́тие и па́че ума́ Рождество́ Твое́, Всенепоро́чная: Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, спа́сшаго вся́ от тле́ния, Благослове́нная. Те́ мже ны́не, Богоро́дице, Тя́ сла́вим.
Песнь 8
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным [ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки].
Из пла́мене я́ко изба́вился еси́, му́чениче Фео́доре, Боже́ственною си́лою, си́це и ны́не на́с спа́сл еси́ са́м предста́тельством боже́ственным твои́м беззако́ннаго сове́та злоко́зненнаго.
Ве́чер водвори́ся пла́чь рабо́м твои́м от лука́ваго лови́тельства супоста́та на́шего, но во у́трие ра́дость возсия́, му́чениче терпеливоно́сче, те́плою твое́ю по́мощию.
Сла́ва: Изба́вителя тя́ обре́тше, в беды́ мы́ впа́дше, и изба́вителя ко́зни вра́жия, му́чениче Христо́в страстоте́рпче Фео́доре, тя́ славосло́вим во вся́ ве́ки.
И ны́не, богоро́дичен: Недоумева́ет у́м челове́ческий Твоего́ Рождества́, Чи́стая, та́инство изрещи́, и сего́ ра́ди Тя́ ве́рою благоче́стно, я́ко Богоро́дицу, почита́ем и славосло́вим во вся́ ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно [ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем].
До́бре яви́лся еси́ побо́рник, пресла́вне, и держа́вное заступле́ние на́м, чту́щим твою́ честну́ю и ве́чную па́мять ны́не, и твои́х страда́льчеств исправле́ния, и бы́вшее в на́с Боже́ственное заступле́ние.
Твое́, всеблаже́нне, чу́до, Фео́доре, соверше́нное, святы́ми ту́чами пое́тся, на ве́сь мир, блаже́нне, те́мже и ле́тно собира́ющеся, сла́ву возсыла́ем Христу́, тебе́ просла́вльшему.
Сла́ва: Зря́ любо́вь восхваля́ющих тя́, му́чениче Христо́в, благода́ть возда́рствуй вя́щшую: и ве́ру ве́дый ели́ка е́сть, пресла́вне, не преста́й, моли́твенниче тепле́йший, му́чениче, и хода́тай к Бо́гу на́шему явля́яся.
И ны́не, богоро́дичен: Пе́ти, Де́во, Тя́ не престае́м, Помо́щницу, Покро́в, ско́рое Заступле́ние и Предста́тельницу на́шу непосты́дную: соблюди́ Твоя́ рабы́ вся́каго озлобле́ния, вся́кия ко́зни лука́ваго свобожда́ющи при́сно.