Минея, 20 Ноября, Канон и́же во святы́х отца́ на́шего Про́кла, архиепи́скопа Константи́награ́да
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ Боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Дея́нием же и сло́вом и́стинным/ разу́мных Арха́нгелов быв сообра́зен, Богоприя́тне,/ и с ни́ми Престо́лу предстоя́ Честны́я Тро́ицы,/ ю́же, Про́кле, моли́ спасти́ нас.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Стопа́м после́дуя я́ве Златоу́стаго, всеблаже́нне и приснопа́мятне,/ того́же Боже́ственное свяще́нства, о́тче, одея́ние/ я́ко насле́дие взял еси́ оте́ческое, достосла́вне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Дре́вле Бо́га на зе́млю Иса́ии вопию́щу Ду́хом приити́,/ Несто́рий, умовре́дно оболгу́яй воплоще́ние,/ от Тебе́, треблаже́нне, собо́рне низверга́ется.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Словесы́ Богодохнове́нными/ стра́шное от Де́вы уясни́л еси́ Воплоще́ние Сло́ва Бо́га на́шего/ и Богоро́дицу Сию́ пропове́дав,/ догма́том всему́дрым апо́столов после́дуя.
Песнь 3
Ирмос: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь/ и ми́лостивно в не вообра́жся,/ препоя́ши мя с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й:/ одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Свет из Све́та Богови́дно, всеблаже́нне, прие́м,/ Це́ркве свет был еси́./ Те́мже и Свет тебе́ Боже́ственный возсия́ разу́мно, я́коже есть пи́сано,/ и́мже просвеща́емь, пою́щия озаря́еши па́мять твою́.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Воструби́в догма́тов гро́мом,/ я́ко сте́ны низложи́л еси́ Иерихо́нския ересе́й де́рзости вся и во́инства/ и одоле́ния побе́ду возста́вил еси́,/ Воплоще́ние Бо́жие е́же от Де́вы пропове́дав я́сно.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Исто́чнику му́дрости приложи́в уста́ твоя́, Богоприя́тне,/ и духо́вныя поче́рпл еси́ му́дрости, Про́кле, Боже́ственныя во́ды,/ му́тныя потопи́в ре́ки, всеблаже́нне, Несто́риева безбо́жная мне́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же горе́ Отцу́ Единоро́дный Сын неизрече́нно сразумева́емь,/ единоро́дный из Тебе́ до́ле, Пречи́стая, па́че вины́ и ра́зума роди́ся/ и обожа́ет челове́ка, Пречи́стая Влады́чице Богороди́це:/ те́мже Тя сла́вим.
Седален, глас 3
Боже́ственный быв свяще́ннопропове́дник,/ Боже́ственным уче́нием Це́рковь обогаща́я, тайноучи́телю всехва́льне,/ и Богоро́дицу Де́ву Пречи́стую пропове́дал еси́/ и Несто́рия посрами́л еси́./ Те́мже вси чтим ве́рно па́мять твою́,/ прося́ще прия́ти ве́лию ми́лость.
Песнь 4
Ирмос: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Глаго́л веща́ния и догма́тов благогла́сный уче́ний твои́х гром/ Це́рковь Бо́жию му́дро веселя́т,/ ерети́ческое отго́нят свире́пство, священноявле́нне Про́кле всесла́вне.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Я́коже зла́то огне́м, свяще́ннейше, воздержа́нием/ честно́е те́ло твое́ очи́стив, му́дре, красно́ показа́л еси́ Творцу́./ Сего́ ра́ди тебе́ одея́ние свяще́нства ве́чно дарова́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зна́ние Боже́ственное навы́к, быв я́ко иера́рх свяще́нный,/ благопода́тно про́чее всем препо́дал еси́ просвеще́ние/ и Боже́ственныя све́тлости во спасе́ние душ, достосла́вне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Угль Боже́ственный во утро́бе, Всенепоро́чная, прие́мши па́че ума́,/ не опали́лася еси́ и́стинно:/ купина́ бо издале́ча обра́зно Твое́ Рождество́ прообразова́/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́,/ и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́,/ сердца́ просвети́ све́том Твоего́ Богоразу́мия/ правосла́вно пою́щих Тя.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Светоно́сен, я́ко свети́льник, всеблаже́нне, быв,/ Боже́ственныя Це́ркве яви́лся еси́ побо́рник,/ и Бо́жие уясни́л еси́ е́же из Де́вы Всесвяты́я Рождество́ невра́щное, сла́вне.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Воплоще́ние Бо́жие из Де́вы сла́вное/ догма́тов в пра́щу178 вложи́в,/ яко́ иноплеме́нника Голиа́фа, низложи́л еси́ Несто́риев свире́пый нрав,/ я́ко дре́вле Боже́ственный Дави́д.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Па́вловыми уче́нии сый испо́лнен/ и того́ виде́ния узре́в, всеизбра́нне,/ Елиссе́й вторы́й показа́вся,/ ма́стию Боже́ственною, свяще́нством, пома́зан та́инственно.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ни смуще́ния, ни смеше́ния во утро́бе прия́т Де́вы/ Бог, пло́тию происходя́,/ но е́же бе, пребы́сть Бог и Челове́к,/ невра́щно де́йствы явля́емь.
Песнь 6
Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния./ Спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш:/ Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Обыше́дшия, я́ко зве́ри, отгна́л еси́ ересе́й от ста́да Христо́ва побо́рники/ жезло́м разу́мным твои́х уче́ний, Про́кле блаже́нне,/ к па́стве же правосла́вия па́ству испра́вил еси́.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Я́ко ин ковче́г, Це́ркви Христо́ве те́ло всеблаже́ннаго Златоу́ста/ вдал еси́ твои́ми, Про́кле, поуче́ньми/ и возвесели́л еси́ правосла́вных ли́ки прису́тствием его́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
На вели́кое возше́д седа́лище, преподо́бне,/ велича́йшими исправле́нии украси́л еси́ то́е Боголе́пно./ Те́мже, соше́дшеся, благохва́лим тя, архиере́е, великому́дренне Про́кле сла́вне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Яви́лася еси́ Херуви́мов, Богоблагода́тная Де́во, преиму́щи:/ на ра́мех бо носи́ма те́ми, Чи́стая,/ объя́тии Твои́ми носи́ла еси́./ Те́мже Тя при́сно, Богоро́дице, вси́ сла́вим.
Кондак, глас 4
Досто́йно днесь торжеству́ет/ всех градо́в честне́йший вои́стинну в честно́м преставле́нии твое́м,/ о́тче отце́в, Про́кле му́дре.
Песнь 7
Ирмос: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пещь,/ разсмотря́ем, ве́рнии,/ я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый,/ мир обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л,/ хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Те́ло, и ум, и ду́шу очи́стив отъя́тием страсте́й, иера́рше Про́кле му́дре,/ отту́ду догма́тствовал еси́,/ те́ло, и ду́шу, и ум от Де́вы ро́ждшагося Бо́га кроме́ премене́ния,/ за е́же спасти́ ны, прие́мшаго.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Ты, ко Христу́ стяжа́в, свя́те, дерзнове́ние,/ на земли́ хва́лящим песнопе́сненно па́мять твою́ сла́вную/ вся́ких напа́стей изба́витися моли́,/ хва́льнаго пою́щим Бо́га пресла́внаго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Огнь разу́мный, в помышле́ниих вжег твои́х,/ хвра́стную180 и гнилу́ю злочести́ваго Несто́рия е́ресь попали́л еси́./ Те́мже ти мо́лимся:/ хвра́стныя на́ша сла́сти, е́же к Бо́гу мольба́ми твои́ми, поже́г, очи́сти, сла́вне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Но́сиши Бо́га, пло́тию обложе́на, на объя́тиих Твои́х, Чи́стая,/ я́коже Престо́л Херуви́мский, Нося́щаго вся глаго́лом си́лы Своея́,/ Ему́же песнопое́м, веселя́щеся:/ препе́тый отце́в Бо́же и препросла́вленный, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ я́коже в горни́ле,/ добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Я́ко в горни́ле светоза́рнем, всесла́вне, чистото́ю стра́сти плотски́я очи́стив,/ я́ко зла́то, всем возсия́л еси́, воспева́я:/ вся дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Орга́ном, блаже́нне, честна́го твоего́ язы́ка, украша́ема веща́нием, Це́рковь Бо́жия/ на земли́ спаси́тельное низше́ствие воспева́ет, всем глася́щи я́сно и вопию́щи:/ Тя превозно́сим, Христе́, во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Гусль Боже́ственная яви́лся еси́ и́стинно,/ веща́ние возглаша́ющая ве́рою прие́млющим Бо́жие, е́же к нам, спаси́тельное Воплоще́ние,/ Про́кле, о́тче блаже́нне, ве́рою зовы́й:/ Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сохрани́в зна́мения Твоего́, Де́во, де́вства невре́дна Влады́ка,/ про́йде Бог из Тебе́ па́че смы́сла, во е́же спасти́ вопию́щия:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: О́браз чи́стаго Рождества́ Твоего́,/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная;/ и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь/ да Тя, Богоро́дице,/ непреста́нно велича́ем.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
О́бразы и се́ни мимоте́к и и́стинно Христа́ разуме́в,/ породи́вся ба́нею Креще́ния, свяще́нник же пома́зан свяще́ннейший./ Те́мже и Богоро́дицу, Того́ ро́ждшую, пропове́дал еси́.
Припев: Святи́телю о́тче Про́кле, моли́ Бо́га о нас.
Нра́вы свяще́нныя и догма́ты Златоу́стаго, блаже́нне, впе́рсил еси́,/ ре́вность же его́ свяще́нную ве́ры,/ изры́гнул еси́ догма́тов твои́х пучи́ну,/ ересе́й пото́ки изсуша́ющую благода́тию.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Уста́ви свяще́нными твои́ми моли́твами воздвиза́емое на ны смуще́ние/ и отжени́ напа́стей омраче́ние и челове́к всех озлобле́ние,/ я́ко име́я дерзнове́ние ко Влады́це и Бо́гу на́шему.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О, па́че ума́ чуде́с Твои́х!/ Бо́жие бо Сло́во, плоть бы́вшее, еди́на родила́ еси́ преесте́ственно, Ма́ти Де́во,/ вся́ческая Боже́ственным хоте́нием му́дре Содержа́щаго, и окормля́юща, и соблюда́юща.