Минея, 27 Ноября, Кано́н свята́го
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу, побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственными заря́ми и свяще́нными светосия́нии/ при́сно мою́ ду́шу озари́,/ твой, иера́рше, пра́здник, о́тче, сла́вяща.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Всесве́тлую тя звезду́ мы́сленное показа́ Со́лнце,/ све́тлость твои́х доброде́телей просвети́ зе́млю,/ святи́телю Христо́в, му́дре Иа́кове.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Житие́ при́сно очище́но и чи́сто/ и скве́рне несме́шено яви́в, Христо́в свяще́н сосу́д, прему́дре,/ показа́лся еси́ на земли́, Иа́кове блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Со Отце́м Сый Единоро́дный,/ земны́я обожи́в, Чи́стая,/ за мно́гия щедро́ты я́ко Бог преблаги́й.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́выи́ нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Сын дне све́та, ты, святи́телю, труды́ твои́ми яви́лся еси́/ и я́сно во све́тлостех ны́не святы́х сия́еши благода́тию.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Пропове́дая ны́не благочести́вно Тро́ицы Еди́но Божество́,/ и́дольскую лесть искорени́л еси́ от земли́,/ я́ко честны́й святи́тель и я́ко Сло́ва и́стинный служи́тель.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Путь обличи́л еси́, му́дре, всем прельще́ным нечести́ваго искуше́ния/ и приве́л еси́ к Сло́ву Пастыренача́льнику,/ я́ко па́стырь слове́сный и спаси́тельный.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Приста́нище бу́ди ми и окормле́ние,/ бе́дствующу страстьми́ неосла́бно и погиба́ющу,/ приста́нище су́щи в мо́ри жите́йстем, еди́на Чистая Присноде́во.
Седален, глас 8
Украша́яся прему́дростию ра́зума,/ горды́ню низложи́л еси́ плотски́я тя́гости/ и был еси́ оби́тель Ду́ха Пресвята́го,/ непреме́нно простира́яся ра́зумом к Лю́бящему тя./ Тем ре́вностию Боже́ственною разгара́яся, сла́вне,/ сирота́м и убо́гим утвержде́ние яви́лся еси́, А́нгелов собесе́дник Иа́кове,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творца́,/ я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя,/ прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая,/ беззако́нию мя су́ща скве́рное оби́телище/ и де́моном игра́лище в ра́зуме бы́вша,/ потщи́ся от тех злоде́йства мя изба́вити/ и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная, Нетле́нная,/ отжени́ о́блак страсте́й, и Вы́шняго прича́стия сподо́би,/ и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ Боголе́пно пое́т взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста/ о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Предве́дый Бог, блаже́нне, твоея́ души́ красоту́ и ра́зума чистоту́,/ священнопропове́дника му́дра и учи́теля показа́ тя.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Ду́хом просвеще́н сый,/ су́щия во тьме пре́лести просвеща́еши/ и Креще́нием сы́ны дне соверша́еши, святи́телю преслову́щий.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От тьмы звере́й изба́вил еси́ ста́до твое́, растерза́ти и́щущих/ и отступи́ти ве́ры непоро́чныя,/ святи́телем добро́то и па́стырем старе́йшинство.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Разу́мно в купине́ Тя огнепа́льней Моисе́й ви́дев,/ я́вственно образу́ющей Бо́га,/ хотя́ща из Тебе́ роди́тися неизрече́нно, Богоро́дице Присноде́во.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим Све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Святи́тельскую твою́ оде́жду свяще́нную носи́в свяще́нно,/ нечести́выя просвети́л еси́, честны́й святи́телю,/ Еди́нство Несозда́нно в Трех Ли́цех, Иа́кове прему́дре, пропове́дал еси́.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
От уст во́лка мы́сленнаго восхи́тил еси́ лю́ди уче́нием, Богогла́се,/ уста́ ерети́ческая велере́чивая твои́ми Богосло́вии загради́л еси́, о́тче.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко святи́теля вели́каго и апо́столом о́бщника/ Це́рковь сла́вит тя вся ве́рных, Иа́кове сла́вне, и гра́д Росто́в,/ его́же свои́ми моли́твами сохрани́ непрекло́нный и недви́жимый,/ Иа́кове свя́те, ра́вне апо́столом.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зако́ны естества́ Пресу́щный Бог обновля́ет, Непоро́чная,/ из Твоея́ утро́бы ражда́ется,/ еди́н усво́ив вся́ческая во́лею.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стеи́ бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Возвы́шено смире́ние чистото́ю ума́/ и любо́вь нелицеме́рну, ве́ру и наде́жду име́я и́стинну, Иа́кове всесла́вный,/ Тро́ицы яви́лся еси́ жили́ще.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не от созва́ния твоего́ Ду́хом, прему́дре,/ и́же по тебе́ благода́тию слове́сных ове́ц/ наста́вника приво́диши к же́ртвеннику, доброде́тели писа́нием облиста́ема.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вельми́ украси́вшася Росто́вскаго свяще́ния,/ седа́лищу тя учи́т, прехва́льне, Дух Святы́й,/ и тебе́ па́стыря руко́ю святи́тельскою, Иа́кове, соверша́ет.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Дверь Богоблагода́тная,/ отве́рзши две́ри Небе́сныя, две́ри све́та отве́рзи ми, Влады́чице,/ и от врат сме́ртных свободи́ мя, Чи́стая.
Кондак, глас 8
Я́ко архиере́ев сопресто́льник/ и святи́телем изря́дный побо́рник был еси́, святи́телю Иа́кове,/ непреста́нно сохраня́й оте́чество твое́, град же и лю́ди,/ тебе́ ве́рою почита́ющия и честны́м моще́м твои́м покланя́ющияся,/ да велегла́сно тебе́ вопие́м:/ ра́дуйся, Иа́кове Богому́дре.
Икос
Из чре́ва ма́терня освяще́ннаго святи́теля Госпо́дня/ хва́лит ны́не вся страна́ Росси́йская,/ преподо́бнаго Иа́кова, Росто́ву гра́ду утвержде́ние,/ благода́тныя да́ры прие́мшаго Боже́ственныя сла́вы,/ к нему́же притека́юще, вси ве́рою те́плою/ мо́щи его́ любе́зно целу́ем./ Тем и аз, недосто́йный и гре́шный, наде́яся на моли́твы твоя́, святи́телю,/ я́же ко Влады́це и Пречи́стей Его́ Ма́тери,/ жела́ю, а́ки пси от крупи́ц, па́дающих от трапе́зы госпо́дий свои́х, насыще́ние прия́ти,/ е́же в День Су́дный соде́янных мно́ю зол, моли́твами твои́ми, свя́те,/ проще́ние улучи́ти,/ да велегла́сно тебе́ вопию́:/ ра́дуйся, Иа́кове Богому́дре.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие/ мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Вразумля́л еси́ неразу́мныя, обраща́л еси́ прельще́нныя,/ совраща́ющияся же, о́тче, спасл еси́ и Бо́гу приве́л еси́ чи́сты,/ Тому́ пою́щия благоче́стно:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Украси́шася Боже́ственнии твои́ по́двиги,/ воплоще́ние пропове́дающе неизрече́нным милосе́рдием возсия́вшаго нам,/ Ему́же вопие́м приле́жно:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Облада́в страстьми́ теле́сными,/ поще́нием, сла́вне, необлада́емь жите́йскими напа́стьми яви́лся еси́./ Ны́не пое́ши при́сно:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Избавля́еши дре́вняго преступле́ния Рождество́м Твои́м, Пречи́стая,/ хва́лим Тя, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во, и, пою́ще, вопие́м Ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́,/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Процве́л еси́, я́ко фи́никс, во дво́рех Бо́жиих/ и до́лжным сном преподо́бным усну́л еси́,/ при́сно же наслажде́ние пребоже́ственный гроб твой/ и чу́до ви́дящим, Иа́кове пропове́дниче, показу́еши.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Бо́жие бо Сло́во су́щественное,/ свяще́нно тя и святи́теля возставля́ет, пома́зающа лю́ди,/ священносвяти́телю и престо́льниче Росто́вский и свети́льниче вселе́нныя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вопло́щшагося Сло́ва Богосло́вил еси́,/ многобезслове́сия бо лю́ди изба́вив,/ Боже́ствен был еси́ учени́к возсия́вшаго, Иа́кове Богогла́се.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Священнонаучи́вся Твои́м та́йнам,/ проро́чески Боже́ственный лик, Богоро́дице, издале́ча уви́дев/ и я́ко положи́в Богопропове́дно Боже́ственнаго пропове́дания Рождества́ Твоего́.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти,/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко свет, я́ко све́щник, я́ко вели́кое со́лнце,/ я́ко мо́лния Христо́ве Це́ркви возсия́л еси́,/ и ве́рных ра́зумы просвети́л еси́,/ и в невече́рняя места́ всели́лся еси́,/ поя́ трисвяты́ми гла́сы Тро́ицу Несозда́нную.
Припев: Святи́телю о́тче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.
Пло́тию ми́ра кроме́ быв, святи́телю, в прекра́сных чи́не обита́я,/ ро́да на́шего обогаща́еши творе́нием све́тлым./ Те́мже па́мять твою́ ве́рою соверша́ем на земли́, Иа́кове прему́дре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Земля́ те́ло твое́ блаже́нное скрыва́ет, я́ко исцеле́ния точа́щи ве́рным,/ Не́бо же дух со избра́нными от ве́ка но́сит,/ Боже́ственными сия́нии озаре́н еси́ вои́стинну, я́ко всесла́вный.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Глас Арха́нгела Гаврии́ла прие́мши, Вели́каго Сове́та, Чи́стая,/ Христа́ Емману́ила родила́ еси́, со А́нгелы земны́я вся сочета́вшаго,/ еди́на вино́вна на́шего, Де́во, блаже́нства.
Светилен
Чу́днаго и сла́внаго святи́теля Иа́кова вели́каго,/ прииди́те, пе́сньми Боже́ственными и свяще́нными похва́лим,/ я́ко Росто́ву председа́льника и А́нгельским чино́м сослуже́бника бы́вша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Сла́вно кра́сится днесь светоза́рное торжество́,/ и́же во све́те сла́вы Бо́жия предстоя́, святи́телю,/ помяни́ нас, хва́лящих твою́ па́мять.