Глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Припев: Святи́телю, о́тче Амфило́хие, моли́ Бо́га о на́с.
Словеса́ злочести́вых ересе́й и киче́ния, правосла́вия заре́ю просвеще́н, удо́бно разори́л еси́; в не́мже тебе́ чту́щия, священноявле́нне, сохрани́.
И́же все́х спасе́ния при́сно хотя́й, Госпо́дь свяще́нныя тя́ па́ствы путевожда́, иера́рше, предлага́ет, сло́вом и житие́м светя́ща изря́дно ви́дев.
Зако́нно пострада́ти избра́в по Христо́ве Це́ркви, всеору́жием, о́тче, креста́ себе́ огради́л еси́ и победи́тель благода́тию и вене́чник яви́лся еси́, сла́вне.
Богоро́дичен: Сло́во, Отцу́ Собезнача́льное и Соприсносу́щное, и Того́ существа́ зра́к ро́ждшему су́ща, из Тебе́ воплоще́нна родила́ еси́ несказа́нно, Неискусобра́чная.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Боже́ственное и светоза́рное твои́х догма́тов сия́ние погаси́ злочести́вый по́лк ерети́ческий, Амфило́хие сла́вне.
Во́д животво́рных, я́ко река́, сы́й, от Бо́га испо́лнена, первосвяще́нник бы́в, и́миже, благочести́вии, напая́емся.
Бога́тыми луча́ми просвеща́емь, у́м осия́л еси́ та́йным, преподо́бне, твои́х уче́ний благоле́пием.
Богоро́дичен: Све́щник Тя́ светоза́рный, и душепита́тельную благоче́стия трапе́зу, и киво́т, Пречи́стая, вси́ ве́рнии, возвеща́ем.
Седа́лен, гла́с 8.
Просвеща́еши концы́ в твое́й па́мяти, му́дре: те́ло бо твое́ источа́ет исцеле́ний исто́чник, Амфило́хие сла́вне. Те́мже и не́мощи избавля́еши вся́кия ве́рою приходя́щия к честно́му твоему́ хра́му, сего́ ра́ди и ны́не моли́ спасти́ся на́м.
Сла́ва, и ны́не: Дави́де, предъиди́ в хра́м Бо́жий, и, ра́дуяся, приими́ Цари́цу на́шу, и То́й возопи́й: вни́ди, Госпоже́, в хра́м Царе́в, вни́ди, Ея́же сла́ва покрове́нно разуме́ется, из Нея́же хо́щет источи́тися на́м все́м Све́т, Христо́с.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Амфило́хия боже́ственнаго и богоглаго́ливаго свяще́нное торжество́, богому́дрии, прииди́те, ве́рою воспле́щим, того́ уче́ньми и богосло́вием укрепля́еми.
Невестово́дец, богоно́се, це́ркве су́щия в Христе́ бы́в, добро́тою слове́с сию́ украси́л еси́ и красото́ю правосла́вия уясни́л еси́.
Богосло́вный тво́й язы́к и богоглаго́ливый нача́льныя Тро́ицы единоче́стную держа́ву все́м уясни́ и Еди́но Божество́ чти́ти в Тре́х Ипоста́сех.
Богоро́дичен: Но́вую ски́нию Тя́, Де́во, разумева́ем, и чи́стое святи́лище все́х Влады́ки: Того́ бо родила́ еси́ пло́тию, по Ипоста́си сте́кшася, Всенепоро́чная.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Просвеща́емь све́том Трисо́лнечнаго Божества́, се́л еси́ на престо́ле архиере́йства, богому́дре Амфило́хие.
Всеце́ла тебе́ сама́го Бо́гу освяти́л еси́ и бы́л еси́ богопропове́дник велегла́сен, о́тче всеблаже́нне Амфило́хие.
Ра́достный на́м пра́здник и всесвяще́нный наста́ боже́ственнаго и му́драго учи́теля, ми́р освяща́ющий.
Богоро́дичен: О, все́х ве́рных благоле́пное удобре́ние, Пречи́стая Богома́ти! души́ моея́ скве́рну омы́й моли́твами Твои́ми.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Умертви́в в пло́ти долере́вностное мудрова́ние, безстра́стия благода́тию оде́ялся еси́, о́тче священнотаи́нниче, и всечи́стыми уче́нии Тро́ицу пропове́дал еси́.
Стра́хом огради́вся Боже́ственным, богоприя́тне, и ду́шу от скве́рн чи́сту соде́яв, богосло́вия яви́лся еси́ свяще́ннейший орга́н, преподо́бне.
Богоро́дичен: Чи́стое Тя́ и свято́е ве́дяще селе́ние Царя́ сла́вы, и хра́м, и престо́л Превысоча́йшаго, мо́лим ду́ши на́ша спасти́, Всепе́тая.
Конда́к, гла́с 2.
Боже́ственный гро́м, труба́ Ду́ха, ве́ры садоде́лателю и се́чиво ересе́й, иера́рше Амфило́хие, Тро́ицы уго́дниче вели́кий, со а́нгелы предстоя́ при́сно, моли́ непреста́нно о все́х на́с.
И́кос:
От Ду́ха Свята́го прему́дрый иера́рх Христо́в вдохну́вся, Це́рковь запеча́та, име́я бо си́лы де́йство, сла́вный таи́нник и учи́тель ве́ры прия́тен, услы́шав благочте́ние Боже́ственных Писа́ний, воображе́ние Живоно́снаго и Честна́го Креста́ творе́нием, Евно́мия отгна́ и, ве́ру уясни́в, пропове́дая Христа́, мо́лит непреста́нно о все́х на́с.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Та́инственнейшим боговеща́нием твои́м вне́млюще любо́вию, А́риева, о́тче, разсече́ния Божества́ избега́ем, Тро́ицу Несозда́нную и Единосу́щную ве́рою сла́вяще.
Облича́ема уче́нием твои́м Македо́ния, о́тче, зря́ще, Ду́ха Блага́го, Отцу́ же и Сы́ну спокланя́ема и Собезнача́льна, ве́рою сла́вим.
Сло́вом уясни́в е́же па́че сло́ва Сло́ва воплоще́ние, чествова́ти в дву́х существа́х Еди́наго Бо́га богому́дренно научи́л еси́ и разделе́ния, и смеше́ния бежа́ти, богоприя́тне.
Богоро́дичен: Вси́ усе́рдно Богоро́дицу восхва́лим, прииди́те, ве́рою спа́сшиися, из Нея́ ро́ждшагося Вседержи́теля, — благослове́на Ты́ в жена́х еси́, — вопию́ще, — Всенепоро́чная.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Украси́шася пе́сненно уста́ твоя́, богосло́вящая я́сно Тро́ицу несозда́нну, безнача́льну, единосу́щну, несли́тну Треми́ Ипоста́сьми, о́тче богому́дре. Е́йже вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Бога́тство тебе́ и сла́ву честну́ю Ипоста́сная Му́дрость даде́, богосло́вившу ти́, прему́дре, благоче́стно, и ересе́й низложи́вшу горды́ню, и любо́вию пою́щу: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И́же все́м подая́й жи́знь я́ко иера́рха ве́рна и богоглаго́лива в Це́рковь тя́, преподо́бне, перворо́дных вво́дит, свяще́нствующа та́инственно и ве́рно пою́ща: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Се́ ны́не оскуде́ я́ве от Иу́дина коле́на нача́льник и во́ждь: Ты́ бо, Всенепоро́чная, родила́ еси́ Самаго́ отлежа́щаго, жда́ние язы́ков Христа́, Ему́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Еди́но Триипоста́сное Естество́ всеблагоче́стно богосло́вив, Всесвяту́ю Тро́ицу, Богонача́льную, Непости́жную, ны́не от Нея́ почествова́лся еси́, священноявле́нне Амфило́хие.
Име́я к Бо́гу дерзнове́ние, я́ко иера́рх, богоно́се, свяще́нную и светоно́сную соверша́ющих па́мять твою́, всеблаже́нне, всегда́ помина́й, твоему́ Влады́це предстоя́.
Дава́еши ми́ оби́льную благода́ть, похвалы́ тебе́, богому́дре, спле́тшу усе́рдным се́рдцем, грехо́в разреше́ние прося́щу, я́ко святи́тель ве́рнейший, преподо́бне о́тче Амфило́хие.
Богоро́дичен: Ада́мова у́бо вну́ка яви́лася еси́, Бо́жия же Ма́ти позна́лася еси́: Ты́ бо от ве́ка яви́лася еси́ святе́йши вся́кия тва́ри, Благослове́нная Пречи́стая, те́м Тя́ вси́ велича́ем.
Свети́лен.
Бо́г положе́нием бы́в в безвеще́ственнем причаще́нии Бо́жия естества́, всему́дре, от а́нгел пома́зався святи́тель боже́ственному при́чту, хода́тайствуя Созда́телю и созда́нию, богоприя́тне, Амфило́хие о́тче. Те́мже, твою́ соверша́юще па́мять, тя́ воспева́ем, избавля́еми моли́твами твои́ми от тли́ и напа́стей.
Сла́ва, и ны́не: Ю́же дре́вле предвозвести́ проро́ческое сосло́вие, ста́мну, и же́зл, и скрижа́ль, и несеко́мую го́ру, Мари́ю Богоотрокови́цу ве́рно да восхва́лим: дне́сь бо вво́дится во свята́я святы́х воспита́тися Го́споду.