Минея, 4 Апреля, Канон
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Во́ду проше́д мирска́го мяте́жа и вся́каго зла избежа́в, Богому́дре,/ в ти́хое приста́нище Афо́на всели́лся еси́ и благоуго́дная Изба́вителю и Бо́гу твори́л еси́.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Восхожде́ния в се́рдце свое́м полага́ющу тебе́, благосла́вне, в воде́ слез твои́х потопи́л еси́ фарао́на мы́сленнаго/ победи́тельною десни́цею Бо́га на́шего.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Тезоиме́нен сый побе́ды, добропобе́дниче, на стра́сти подвиза́лся еси́/ и всеору́жием Креста́ победи́тель тех был еси́,/ но и нам победи́тели греха́ бы́ти, моли́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вве́дши Богозва́ннаго Ники́ту в Го́ру достоя́ния Своего́,/ в гото́вое жили́ще ски́тское,/ Помо́щница и Покрови́тельница, Госпоже́, была́ еси́ ему́ во спасе́ние.
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Небе́снаго кру́га Творцу́ и жела́ний кра́ю, всеизя́щне, приближа́яся,/ в любви́ к Нему́ от всея́ души́, се́рдца и помышле́ния утвержда́лся еси́/ и от си́лы в си́лу ше́ствовал еси́ благода́тию Еди́наго Человеколю́бца.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Се что добро́ или́ что красно́,– пою́щу ти,–/ но е́же жи́ти бра́тии вку́пе;/ житие́ общежи́тельное в оби́тели сей возлюби́л еси́/ и соверше́нныя любве́ к бли́жним испо́лнился еси́ по́мощию Человеколю́бца.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Небе́сный челове́к и земны́й А́нгел ревну́я бы́ти,/ а́нгельския чистоты́ рачи́тель был еси́/ и, благода́ти свяще́нства сподо́блен,/ я́ко А́нгел, слове́сную слу́жбу непоро́чно приноси́л еси́ Еди́ному Человеколю́бцу.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Небе́сною си́лою Твое́ю, Всецари́це, препоя́сану бы́вшу Ники́те,/ Небе́сныя си́лы, неви́димо служа́щии, име́,/ достосла́вный в стра́шном Тайноде́йствии,/ сла́вя бла́гость Твою́ и вели́чие Сы́на Твоего́, Еди́наго Человеколю́бца.
Седален, глас 4
Преподо́бных похвалу́ и страда́льцев украше́ние свяще́нное,/ Ники́ту достоблаже́ннаго воспои́м/ с ве́рою к нему́ взыва́юще:/ священному́чениче светоза́рне,/ моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всю наде́жду на Тя, Богоро́дице, Ники́та возложи́в,/ благоугоди́ Тебе́ в насле́дии Твое́м,/ иере́й и му́ченик быв Сы́на Твоего́./ Хода́тайством того́ яви́ богоуго́дны и нас, упова́ющих на Тя,/ и грехо́в проще́ние испроси́ нам, Преблагослове́нная.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Услы́шав, приснопа́мятне, глас Христа́, во Ева́нгелии глаго́люща:/ возми́те и́го Мое́ на себе́,–/ в труде́х и бде́ниих пожи́л еси́ зде, в воздержа́нии и поще́нии,/ сокро́вище некра́домо – моли́тву у́мную име́я и сла́вя Его́ Божество́.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Услы́шавше равноа́нгельное житие́ твое́, всеизря́дне, и по́стническия по́двиги,/ мно́зи от су́щих на Афо́не назида́хуся кро́тостию и смире́нием твои́м, молча́нием же и терпе́нием,/ и прославля́ху Христо́во Божество́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Услы́шавшу тебе́, свя́те, о неизрече́нных бла́гах, я́же угото́ва Бог лю́бящим Его́,/ в слеза́х и воздыха́ниих стреми́лся еси́ стяжа́ти себе́ хра́мину нерукотворе́ну, ве́чну на Небесе́х,/ да прославля́еши та́мо Христо́во Божество́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Услы́ша преподо́бный Ники́та обетова́ния Твои́, Де́во,/ я́ко боголюбе́зно пожи́вших в Горе́ Твое́й/ предста́виши Бо́гу и испро́сиши проще́ние грехо́в,/ труды́ к трудо́м прилага́ше,/ благоугожда́я Тебе́ и сла́вя Сы́на Твоего́ Божество́.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/ и мы́шцею Твое́ю высо́кою/ Твой мир пода́ждь нам,/ Человеколю́бче.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Просвеща́ему тебе́ повеле́нии Госпо́дними,/ мра́чная де́монская искуше́ния побежда́л еси́, победоно́сне,/ Боже́ственною благода́тию покрыва́емь храни́вшаго тя Человеколю́бца.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Просвеща́ющаго вся́каго челове́ка, Христа́, иере́й сый,/ моли́ся о почита́ющих тя, богатносве́тле,/ да не объи́мет нас но́щь лю́тых наведе́ний,/ от но́щи у́тренюющих к Человеколю́бцу.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Просвеща́емь словесы́ Го́спода, доблему́дре, е́же после́довати стопа́м Его́,/ огню́ любве́, снеда́ющу тя,/ возжеле́л еси́ испове́дати пред мусульма́ны И́мя Его́/ и принести́ себе́ в же́ртву Человеколю́бцу.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Просвети́ ум наш и ду́шу световоди́, Световоди́тельнице Ники́ты,/ наставля́ющи ны моли́твами его́ на повеле́ния Сы́на Твоего́/ и укрепля́ющи благода́тию Того́, я́ко Человеколю́бца.
Песнь 6
Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Моли́твы пролива́л еси́ те́плыя ко Го́споду,/ да пода́ст ти, достосла́вне, Боже́ственную си́лу Свою́/ со гла́сом хвале́ния и испове́дания пожре́тися Ему́,/ поже́ршемуся нас ра́ди и от тли возве́дшему ны.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Моли́тву приле́жну твори́л еси́, свя́те,/ я́вльшуся ти на по́двиг страда́льческий во дни воспомина́ния страсте́й Христо́вых:/ в оби́тели бо гра́да Серр, всю но́щь у хра́ма бдя,/ по и́споведи Пренебе́сными Да́ры оживотвори́лся еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Моли́твою и Та́йнами, прехва́льне, укрепле́н,/ узре́л еси́ ага́рянина, хро́ма от рожде́ния,/ и обеща́вшуся ти исцели́ти его́, Еще́ уве́рует во Христа́ Бо́га,/ ят был еси́ мусульма́ны и пре́дан тех власти́телем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Моли́твам, принесе́нным Тебе́, Богоро́дице, Ники́тою, ми́лостивно вне́мши,/ укрепи́ла еси́ того́ соверши́ти, ели́ка обеща́ он/ и возжела́ возда́ти во спасе́ние свое́ Го́сподеви./ И мы мо́лим Тя:/ от тли возведи́ ны.
Кондак, глас 2
В преподо́бии и пра́вде, о́тче, пожи́л еси́/ и, страда́ньми усоверши́вся,/ сокро́виществовал еси́ себе́ бога́тство дарова́ний./ Долго́в у́бо разреше́ние испроси́ нам,/ неду́гов свобожда́ющи, всебога́те Ники́то,/ и оби́тели сея́, в не́йже Же́ртву Бо́гу приноси́л еси́,/ бу́ди при́сное утвержде́ние.
Икос
Новоявле́нная звезда́ показа́лся еси́ на тве́рди церко́вней, Ники́то небоявле́нне,/ ты бо, по́стничеством удобре́н, иере́йством укра́шен и Ду́ха благода́тию осия́н,/ све́тлым испове́данием свои́м омраче́нныя оттома́ны посрами́л еси́,/ Христа́ – Со́лнце Пра́вды – благоче́стно тем пропове́давшу ти,/ му́ки же лю́тыя и удавле́ние за Него́ небоя́зненно прия́вшу,/ досто́йно увенча́нну и просла́влену на Небеси́,/ отону́дуже не преста́й озари́те сла́вящия тя, священному́чениче,/ и оби́тели сея́, в не́йже священноде́йствовал еси́,/ бу́ди при́сное утвержде́ние.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Честна́я па́мять твоя́, великоимени́те,/ весели́т оби́тель сию́, воспева́ющую по́двиги твоя́,/ ю́же соблюда́й мольба́ми свои́ми ко Го́споду, да пое́м:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко адама́нт, тверд быв,/ притупи́л еси́ стре́лы ага́рянския, уничижи́в Моаме́фа,/ све́тлое же возвы́сив зна́мение побе́ды, ра́дуйся, взыва́л еси́, добропобе́дниче:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Целому́дрием и пра́вдою укра́шену ти,/ му́дрость же и му́жество я́вльшу во страда́нии,/ кра́сною колесни́цею сея́ четвери́цы восте́кл еси́ к Небе́сным, вопия́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Кре́пость и утвержде́ние Тебе́, Всенепоро́чная, Ники́та име́я,/ проти́ву сарацы́нския пре́лести кре́пко вооружи́ся,/ Тя пропове́дав, Богоро́дицу, и Сы́ну Твоему́ поя́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пе́щь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Слове́с твои́х, свя́те, си́лы злочести́вии стерпе́ти не возмого́ша,/ те́мже в смра́дную темни́цу, бию́ще, тя вверго́ша, Го́сподеви взыва́юща:/ свяще́нницы, благослови́те Его́ во ве́ки.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Огне́м лю́те опаля́емь и за но́зе неми́лостивно пове́шаемь,/ под ногтьми́ же и чре́вом ужа́сно пронза́емь,/ пострада́вшему за ны Христу́ вопия́л еси́:/ свяще́нницы, воспо́йте Его́ во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зря Подвигополо́жник достосла́вный коне́ц по́двигов твои́х,/ рука́ми а́нгельскими несо́му, прия́ свяще́нную ду́шу твою́,/ к Нему́же ра́достно взыва́л еси́:/ свяще́нницы, хвали́те Его́ во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же от Тебе́, Чи́стая, воплоти́вшееся Сло́во/ распя́тие претерпи́ спасе́ния ра́ди на́шего,/ Того́ стра́сти велича́я, Ники́та, в му́ках укрепля́емь, взыва́ше:/ свяще́нницы, превозноси́те Его́ во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ Рождество́ Присноде́вы/ в на́ше, ве́рных, спасе́ние/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Подража́тель быв Усну́вшаго на Дре́ве и ме́ртвых Возбуди́вшаго/ и непобеди́мый таи́нник Того́,/ в де́нь поко́я Его́ у́спе, на дре́ве ве́рвию уду́шен,/ враги́ удуши́в терпе́нием свои́м.
Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Венцено́сный возше́л еси́, добрострада́льче, в Го́рняя селе́ния,/ сугу́бым венце́м увязе́н руко́ю Венцеда́теля,/ всеблаже́нный у́бо небожи́тель сый,/ помина́й помина́ющия тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Духовнику́, поощри́вшему тебе́, свя́те, Боже́ственными словесы́ на му́ченичество,/ спасе́ние с Небесе́ подае́ши/ и честна́го ученика́ твоего́ спаса́еши по обои́м твои́м предста́тельством.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ми́лостива яви́ нам Сы́на Твоего́, Пречи́стая,/ егда́ ся́дет на Престо́ле сла́вы Свое́й суди́ти вся земны́я,/ име́ющи на сие́ моля́щаго Тя ублажа́емаго на́ми уго́дника Твоего́ Ники́ту.
Светилен
Сын све́та сый, Богосве́тле,/ све́том благода́ти озари́лся еси́ по кончи́не, освеща́я град, Ники́то,/ я́коже узре́ша ве́рнии в но́щь пресве́тлаго Воскресе́ния Христо́ва./ И ны́не светоно́сною душе́ю твое́ю предстоя́ Безле́тному Све́ту,/ озаря́й оби́тель сию́, проси́ нам ве́лия ми́лости.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́та незаходи́маго была́ еси́ оби́тель, Влады́чице,/ де́вства добро́тами светя́щи и благода́тию сия́ющи,/ те́мже просвети́ ны, вопию́щия Ти:/ ра́дуйся, хра́ме пресвяты́й Боже́ственныя сла́вы/ и све́те су́щих во тьме́,/ препросла́вленная Богоро́дице Присноде́во.