Глас 2
Минея, 8 Сентября, Кано́н пе́рвый
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,// я́ко просла́вися.
Ирмос: Придите, люди, / воспоем песнь Христу Богу, / разделившему море и проведшему народ, / который Он вывел из рабства египетского, / ибо прославился.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Припев:Пресвятая Богородица, спаси нас.
Гряди́те, ве́рнии, Ду́хом Боже́ственным ра́дующеся,/ Юже от непло́дове днесь прише́дшую челове́ков на спасе́ние/ Присноде́ву Отрокови́цу пе́сньми почти́м.
Придите, верные, / радуясь Духом Божественным, / от бесплодной в сей день происшедшую / на спасение смертных Приснодеву-Отроковицу / песнопениями почтим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуйся, Чи́стая, Ма́ти и Рабо́ Христа́ Бо́га,/ я́же пе́рвому Хода́таица блаже́нству,/ челове́ческий род, Тя вси досто́йно пе́сньми сла́вим.
Радуйся, свято чтимая Матерь / и раба Христа-Бога, / Подательница роду человеческому древнего блаженства; / все мы по достоинству Тебя / песнопениями славим.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Жи́зни ражда́ется днесь мост,/ и́мже челове́цы, воззва́ние паде́ния, я́же от а́да, обре́тшии,/ Христа́ Жизнода́вца пе́сньми прославля́ют.
В сей день рождается жизни Мост, / чрез который смертные возможность возвратиться / из своего падения во ад найдя, / Христа, жизни Подателя / песнопениями славят.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́// в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, / Древом умертвивший грех, / и страх Твой вложи / в сердца нас, воспевающих Тебя.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Непоро́чно Бо́гу пожи́вшии,/ всех роди́сте Спасе́ние,/ богому́дрии роди́теле/ Зижди́теля Ро́ждшия и Бо́га на́шего.
Непорочно пожив для Бога, / всех спасение зачали / богомудрые родители / Родившей Создателя и Бога нашего.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Всем жизнь источа́яй Госпо́дь/ от непло́дове произведе́ Де́ву,/ в Ню́же всели́тися изво́ли,/ и по Рождестве́ сохрани́в нетле́нну.
Источающий всем жизнь Господь / произвел от неплодной Деву, / в Которую благоволил вселиться, / сохранив Её после родов непорочной.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
А́ннин плод, Мари́ю, днесь,/ Грозд ро́ждшую живоно́сный,/ я́ко Богоро́дицу воспои́м,/ Предста́тельницу же всех и Помо́щницу.
Анны плод – Марию, / Гроздь родившую живоносную, / в сей день как Богородицу воспоем, / и для всех – Защиту и Помощь.
Седален, глас 4
Де́ва Мари́я и Богоро́дица и́стинно,/ я́ко о́блак све́та, днесь возсия́ нам/ и от пра́ведных предгряде́т в сла́ву на́шу./ Не ктому́ Ада́м осужда́ется,/ и Ева от уз свободи́ся,/ и сего́ ра́ди зове́м, вопию́ще со дерзнове́нием еди́ней Чи́стей:/ ра́дость возвеща́ет рождество́ Твое́ всей вселе́нней.
Мариам, поистине Дева и Богородица, / как облако светлое в сей день воссияла нам / и от праведных появляется к славе нашей. / Адам больше не осуждается, / и Ева освобождена от уз. / Потому и мы взываем, / восклицая с дерзновением к Единой Чистой: / «Радость возвещает рождество Твое всей вселенной!»
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,// Еди́не Человеколю́бче.
Ирмос: Услышал я, Господи, / весть о Твоем замысле / и прославил Тебя, / единый Человеколюбец.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Воспева́ем Тя, Го́споди,/ ве́рным спаси́тельное приста́нище пода́вшаго всем,/ Тебе́ Ро́ждшую.
Воспеваем Тебя, Господи, / даровавшего всем верным спасительную пристань – / во чреве Тебя Носившую.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Тя, Богоневе́сто,/ похвалу́ всем Христо́с яви́ и держа́ву/ пою́щим ве́рно Твое́ та́инство.
Тебя, Невеста Божия, / Христос явил хвалой и силою для всех, / воспевающих с верою Твое таинство.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Неискусобра́чная Влады́чице,/ Твои́ми моли́твами избавля́еми прегреше́ний,/ благоразу́мно вси Тя ублажа́ем.
Брака не познавшая Владычица! / Твоими мольбами избавляясь от согрешений, / мы все Тебя благодарно прославляем.
Песнь 5
Ирмос: Сеннопи́санный мрак гада́ний разори́в/ и ве́рных прибы́тием и́стины,/ Богоотрокови́цею, озари́в сердца́,// и нас све́том Твои́м, Христе́, наста́ви.
Ирмос: Рассеяв мглу загадок, неясную как тень, / и озарив приходом истины / чрез Богоотроковицу верных сердца, / путеводи и нас, Христе, Твоим светом.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Воспои́м, лю́дие, всех вину́/ су́щаго по нам бы́ти Вино́внаго:/ Ея́же о́бразу ра́довахуся сподобля́еми проро́цы,/ явле́нное спасе́ние от Тоя́ плодя́ще.
Воспоем, люди, Виновницу того, / что Виновник всего стал нам сообразен, / Ту, Чей образ сподобляясь видеть, радовались пророки, / получая от Неё плод – непреложное спасение.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
От су́ха прозябе́ние жезла́ иере́ева/ Изра́илю показа́ проразсужде́ние,/ и ны́не све́тлость прозя́бших пресла́вно све́тит,/ от непло́дове всесла́вное рожде́ние.
Отпрыск от жезла иссохшего / на выбор священника Израилю указал; / и ныне всеславно от бесплодной Зачатая / блеск родивших Ее умножает дивно.
Песнь 6
Ирмос: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся,/ да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, // и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.
Ирмос: Ко Господу Иона из кита воззвал: / «Изведи меня из глубины ада, молю, / чтобы гласом хвалы и духом истины / я, как Избавителю, принес жертву Тебе!»
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ко Го́споду в ско́рби непло́дства возопи́ша/ Богома́тере богому́дрии роди́тели/ и Сию́ в ро́ды родо́в роди́ша,/ на о́бщее спасе́ние и похвалу́.
Ко Господу в скорби бесплодия воззвали / богомудрые родители Богоматери, / и Её всем поколениям людей родили, / к общему спасению и похвале.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Прия́ша Небе́сный дар от Бо́га досто́ин/ Богома́тере богому́дрии роди́тели,/ саме́х Херуви́мов превы́шшее носи́ло,/ Сло́ва и Зижди́теля Роди́тельницу.
Получили достойный Бога дар небесный / богомудрые родители Богоматери: / Колесницу, самих Херувимов превосходнейшую, / Слова и Создателя Родительницу.
Кондак, глас 4
Иоаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства/ и Ада́м и Е́ва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая,/ во святе́м рождестве́ Твое́м./ То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся,/ внегда́ зва́ти Ти:// непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.
Иоаким и Анна от поношения за бездетность / и Адам и Ева от тления смертного освободились / святым Твоим рождеством, Пречистая. / Его празднуют и люди Твои, / от осуждения за грехи избавленные, восклицая Тебе: / «Неплодная рождает Богородицу / и Питательницу Жизни нашей!»
Икос
Моли́тва ку́пно и воздыха́ние непло́дства и безча́дства Иоаки́ма же и А́нны благоприя́тное/ и во у́ши Госпо́дни вни́де, и прозябе́ плод живоно́сен ми́ру./ Ов бо моли́тву на горе́ творя́ше, о́ва же в саде́ поноше́ние ноша́ше,/ но с ра́достию непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.
Икос: Молитва вместе со стенанием / от бесплодия и бездетности / Иоакима, как и Анны, оказалась благоприятной, / и до ушей Господа дошла, / и произрастила Плод живоносный мiру. / Ибо один на горе молитву совершал, / а другая несла поношение в саду. / Но вот, с радостью неплодная рождает Богородицу / и Питательницу Жизни нашей.
Песнь 7
Ирмос: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пещь халде́йская/ я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто,/ Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве Огнь неопа́льно прия́ла еси́./ Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ирмос: Терновый куст на горе, / для огня неопалимый, / и источавшая росу печь Халдейская, / ясно прообразовали Тебя, Божия Невеста; / ибо Божественный невещественный Огонь / Ты в вещественное чрево неопалимо приняла; / потому мы от Тебя Родившемуся восклицаем: / «Благословен Ты, Боже отцов наших!»
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Твое́ в веще́ственных явле́ниих/ законополо́жник возбрани́ся разуме́ти/ и вели́кое, Пречи́стая, та́инство,/ не му́дрствовати земноре́вностная обра́зно наказуем иногда́./ Те́мже, уди́влься чудеси́, глаго́лаше:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Невещественными явлениями законодатель / не допускаем был некогда до постижения / великого Твоего таинства, Всесвященная, / символами вразумляемый не мыслить по-земному; / потому он, пораженный чудом, возглашал: / «Благословен Бог отцов наших!»
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Го́ру и дверь Небе́сную и мы́сленную Тя ле́ствицу/ боголе́пно лик боже́ственный пронарече́,/ от Тебе́ бо Ка́мень отсече́ся не рука́ми му́жескими,/ и дверь, Е́юже про́йде Госпо́дь, Иже чуде́с Бог оте́ц на́ших.
Как гору и дверь небесную / и мысленную лестницу / хор Божественный Тебя предвозвестил: / ибо от Тебя отсечен был камень / без воздействия человеческого орудия; / дверью же тою прошел Господь, / Бог чудес, Бог отцов наших.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́трочестей прообрази́л еси́ иногда́ Твою́ Ма́терь, Го́споди,/ о́браз же Сия́ из огня́ изыма́ше неопа́льно входя́щия,/ ю́же пое́м, я́вльшуюся Тобо́ю конце́м днесь,// и превозно́сим во вся ве́ки.
Ирмос: В печи отроков / прообразовал Ты некогда Матерь Свою, Господи, / и образ этот спасал их от огня, / ходивших в нем, не опаляясь. / Её, явившуюся чрез Тебя концам земли в сей день, / мы воспеваем и превозносим во все века.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Яже к Бо́гу на́шего примире́ния предопределе́нная ски́ния/ е́же бы́ти ны́не начина́ет,/ иму́щи роди́ти Сло́ва, нам дебельство́м Пло́ти я́вльшася,/ Его́же пое́м, из не су́щих во е́же бы́ти Тем прие́мшии,/ и превозно́сим во вся ве́ки.
Предопределенная Скиния / нашего с Богом примирения / бытие ныне начинает, / чтобы родить нам Слово, / в вещественной плоти являющееся; / Его мы воспеваем, / из небытия бытие через Него стяжавшие, / и превозносим во все века.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Непло́дства преложе́ние мирско́е благи́х разреши́ непло́дство/ и я́сно чу́до Христа́ показа́, к земны́м прише́дша,/ Его́же пое́м, из не су́щих во е́же бы́ти Тем прие́мшии,/ и превозно́сим во вся ве́ки.
Бесплодия прекращение / окончило и бесплодие мира в добром, / и ясно показало чудо – / к смертным пришедшего Христа. / Его мы воспеваем, / из небытия бытие через Него стяжавшие, / и превозносим во все века.
Песнь 9
Ирмос: Яже пре́жде Со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго,/ пло́тски к нам прише́дшаго,/ из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая,/ Благослове́нная Всечи́стая,// Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Ирмос: Бога, светило, прежде солнца воссиявшее, / к нам во плоти пришедшего, / из девственных недр неизреченно воплотившая, / Благословенная, Всечистая! / Мы Тебя, Богородица, величаем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И́же непокори́вым лю́дем из ка́мене источи́в во́ду,/ благопокори́вым же язы́ком да́рует от чресл непло́дных плод на весе́лие нам,/ Тя, Богома́ти Пречи́стая,/ ю́же досто́йно велича́ем.
Непокорным людям из утеса потоки источивший / послушным Ему народам дарует / из неплодных недр плод на радость нам – / Тебя, Богоматерь пречистая, / Которую мы достойно величаем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Напра́снаго дре́вняго Отъя́тельницу осужде́ния и прама́тере исправле́ние,/ Юже ро́да к Бо́гу вину́ присвое́ния, к Зижди́телю мост,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Избавительницу от строгого древнего приговора / и праматери исправление, / Виновницу рода нашего с Богом примирения, / к Творцу приводящий Мост, – / мы Тебя, Богородица величаем.
Светилен
От непло́дныя днесь А́нны цвет произы́де, Богоро́дица,/ вся благово́ния Боже́ственнаго исполня́ющи концы́ ми́ра/ и ра́дости всю наполня́ющи тварь,/ ю́же пою́ще, досто́йно восхваля́ем,/ я́ко су́щу земноро́дных превы́шшую.
От неплодной Анны в сей день / Цвет взошел – Богородица, / наполняющая Божественным благовонием все мира концы / и радостью исполняющая все творение. / Её мы в песнях достойно восхваляем, / как поистине превосходящую земнородных.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ада́ме, обнови́ся, и Е́ва, возвели́чися,/ проро́цы, со апо́столы лику́йте и пра́ведными,/ о́бщая бо ра́дость возсия́ А́нгелов же и челове́ков/ от пра́ведных днесь Иоаки́ма и А́нны, Богоро́дица Мари́я.
Слава, и ныне: Адам, обновись; Ева, возвеличься; / пророки, ликуйте с Апостолами и праведниками; / общая радость в мiре и Ангелам, и людям: / от праведных Иоакима и Анны / в сей день рождается Богородица.
Комментировать