Канон Рождеству Пресвятой Богородицы (2-й)

прп. Андрей Критский

Икона «Рождество Пресвятой Богородицы»

Глас 8

Минея, 8 Сентября, Ин кано́н, кир Андре́я

Песнь 1

Ирмос: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю/ и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре/ пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу,// я́ко просла́вися.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Да ликовству́ет вся тварь, да весели́тся же и Дави́д,/ я́ко от коле́на и от се́мене его́ произы́де жезл,/ Цвет нося́щи, Го́спода, Творца́ вся́ческих.

Да ликует все творение, / да радуется и Давид, / что из его племени и семени его / жезл произошел, приносящий цвет – / Господа и Искупителя всего.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Свята́я Святы́х, во свято́м святи́лищи Младе́нец возлага́ется/ воспита́тися от руки́ А́нгеловы./ Вси у́бо ве́рно спра́зднуим в рождестве́ Ея́.

Святая из святых / во святом храме младенцем водворяется / для питания рукою Ангела: / будем же все вместе праздновать с верою / при рождении Её.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Непло́ды неражда́ющая А́нна, но не безча́дна Бо́гу:/ се бо пронарече́ся от родо́в Чи́стая Де́ва Ма́ти./ Те́мже естества́ израсти́ Зижди́теля в ра́бии о́бразе.

Бесплодна не способная к рождению Анна, / однако у Бога не бездетна; / ведь уже предопределена она от всех родов / как чистой Девы матерь; / а отсюда Создатель всего творения / произрос во образе раба.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Тя, незло́бивую А́гницу,/ А́гнца Христа́ Младе́нца от чре́ва Твоего́ приве́дшую в на́ше существо́,/ вси от А́нны рожде́нную Тя пе́сньми почита́ем.

Тебя, непорочную овечку, / одну из чрева Твоего принесшую / Христу руно – наше естество, / Тебя, рождающуюся от Анны, / мы все песнопениями чтим.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Три Безнача́льна сла́влю,/ Три Свя́та пою́,/ Три Соприсносу́щна в Существе́ Еди́ном пропове́дую:/ Еди́н бо во Отце́, и Сы́не, и Ду́се славосло́вится Бог.

Слава: Трех Безначальных славлю, / воспеваю Трех Святых, / проповедую Трех равно вечных во едином существе; / ибо во Отце, Сыне и Духе / прославляется единый Бог.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Кто ви́де Отроча́, Его́же не все́я Оте́ц, млеко́м пита́емое?/ Или́ где ви́дена бысть Де́ва Ма́ти?/ Истинно па́че ума́ обоя́, Богороди́тельнице Чи́стая.

И ныне: Кто видел Дитя, молоком питаемое, / происшедшее не от семени отца? / Или где видана Дева-Матерь? / Истинно то и другое выше ума, / Божия Родительница чистая!

Песнь 3

Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,// возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Воспита́вшися во Свята́я Святы́х,/ Де́во Пречи́стая Богоро́дице,/ вы́шши яви́лася еси́ тва́ри,/ Зижди́теля пло́тию поро́ждши.

Воспитавшись во святом святых, / Дева пречистая, Богородица, / Ты явилась высшей всего творения, / родив Создателя по плоти.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Благослове́нно чре́во твое́, целому́дренная А́нно,/ плод бо израсти́ла еси́ де́вства,/ Юже безсе́менно Пита́теля тва́ри рождшую/ и Изба́вителя Иису́са.

Благословенно чрево Твое, / целомудренная Анна; / ибо произрастило оно девства плод – / Родившую без семени Питателя всего творения / и Искупителя Иисуса.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Тя блажи́т, Присноде́во, вся тварь,/ от А́нны днесь ро́ждшуюся,/ от ко́рене Иессе́ева жезл,/ пречи́ст цвет, Христа́, израсти́вшую.

Все творение именует / Тебя блаженной, Приснодева, / от Анны в сей день рожденную, / жезл непорочный от корня Иессеева, / произрастивший цвет – Христа.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Тя вы́шшую всея́ тва́ри, Богоро́дице,/ показу́я, Чи́стая, Сын Твой,/ е́же от А́нны вели́чит Твое́ рождество́/ и всех весели́т днесь.

Сын Твой, Богородица пречистая, / являя Тебя высшей всего творения, / возвеличивает рождество Твое от Анны / и всех сегодня веселит.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Тебе́ покланя́емся, о́тче, Безнача́льне Существо́м,/ пое́м Безле́тнаго Сы́на Твоего́/ и чтем Соприсносу́щнаго Ду́ха Твоего́,/ я́ко Еди́наго Тро́е естество́м Бо́га.

Слава: Тебе мы поклоняемся, / Отче, безначальный существом; / воспеваем вневременного Твоего Сына, / и столь же вечного Духа почитаем: / Трех – как естеством единого Бога.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Светода́вца и Нача́льника жи́зни челове́ческия ро́ждшая, Чи́стая Богоро́дице,/ яви́лася еси́ сокро́вище жи́зни на́шея/ и дверь непристу́пнаго Све́та.

И ныне: Родив света Подателя / и Начальника жизни человеческой, / Ты, пречистая Богородица, / явилась сокровищем жизни нашей / и дверью неприступного Света.

Седален, глас 4

Де́ва Мари́я и Богоро́дица и́стинно,/ я́ко о́блак све́та, днесь возсия́ нам/ и от пра́ведных предгряде́т в сла́ву на́шу./ Не ктому́ Ада́м осужда́ется,/ и Ева от уз свободи́ся,/ и сего́ ра́ди зове́м, вопию́ще со дерзнове́нием еди́ней Чи́стей:/ ра́дость возвеща́ет рождество́ Твое́ всей вселе́нней.

Мариам, поистине Дева и Богородица, / как облако светлое в сей день воссияла нам / и от праведных появляется к славе нашей. / Адам больше не осуждается, / и Ева освобождена от уз. / Потому и мы взываем, / восклицая с дерзновением к Единой Чистой: / «Радость возвещает рождество Твое всей вселенной!»

Песнь 4

Ирмос: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́,/ тем и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бог./ Сла́ва си́ле Твое́й, // сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Патриа́рх Иа́ков, прови́дев, Спа́се, вели́чия я́сно строе́ния Твоего́,/ вопия́ше Ду́хом, ко Иу́де глаго́ля та́йно:/ от ле́торасли возше́л еси́, Сы́не мой,/ возвеща́я Тя от Де́вы Бо́га.

Патриарх Иаков, предвидев ясно / великие дела Твоего, Спаситель, домостроительства, / взывал в Духе, возглашая таинственно Иуде: / «От отрасли моей взошел ты, сын!» – / возвещая о Тебе, / рожденном от Девы Боге.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Ны́не жезл Ааро́нов, от ко́рене Дави́дова прозя́бший,/ ны́не Де́ва Чи́стая происхо́дит,/ и сликовству́ет Не́бо и земля́, и вся оте́чествия язы́ков,/ и А́нна и Иоаки́м та́инственно.

Ныне жезл Ааронов, / от корня Давидова произросший, / ныне Дева чистая от Анны происходит, / и ликуют вместе небо и земля, / и все племена народов, / и Анна с Иоакимом таинственно.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Ны́не да веселя́тся Не́бо, да ра́дуется же земля́, и да лику́ет Иоаки́м и Дави́д:/ ов у́бо я́ко роди́тель Твой, и́стинно ро́ждшия Бо́га,/ ов же я́ко пра́отец Твой,/ пропове́дал Твоя́ вели́чествия, Чи́стая.

Ныне да веселится небо, / да радуется и земля, / и да ликуют Иоаким и Давид: / один – как родитель Твой, / Бога поистине Родившая, / а другой – как предок Твой и возвещают / величие Твое, Чистая.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Сра́дуется Тебе́ днесь, богому́дренная А́нно, вселе́нная:/ Изба́вителя бо тоя́ Ма́терь процвела́ еси́,/ ю́же от ко́рене прозя́бшую Дави́дова,/ жезл си́лы, нам нося́щую Цвет, Христа́.

С тобою, богомудрая Анна, / сегодня радуется вселенная: / ибо произвела ты Матерь Избавителя её, / жезл силы, от корня Давида произросший, / приносящий нам цвет – Христа.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Сла́влю Безнача́льна Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,/ Единосу́щную Тро́ицу Несозда́нную,/ Е́йже предстоя́т Серафи́ми благогове́йно, зову́ще:/ Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же.

Слава: Прославляю безначального Бога – / Отца, и Сына, и Святого Духа, / единосущную, несозданную Троицу, / Которой Серафимы предстоят, взывая благоговейно: / «Свят, Свят, Свят Ты, Боже!»

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пребезнача́льное Нача́ло нача́ло прие́млет из Тебе́, Богороди́тельнице, плотски́м вре́менем/ и пребыва́ет собезнача́льно и вопло́щься Сло́во о́тчее и Ду́ху соприсносу́щное,/ сохраня́я Боже́ственное досто́инство.

И ныне: Пребезначальное Начало / из Тебя, Божия Родительница, / берет начало во времени земном / и, воплотившись, пребывает / Словом, Отцу собезначальным / и столь же вечным, как и Дух, / сохраняя Божественное достоинство.

Песнь 5

Ирмос: Го́споди Бо́же наш/ мир даждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы,// Имя Твое́ имену́ем.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пречи́стое Твое́ рождество́, Де́ва Непоро́чная, несказа́нное,/ и зача́тие неизглаго́ланно, и рожде́ние Твое́,/ Неве́сто неневе́стная,/ Бог бо бе, весь в мя облека́йся.

Пречисто рождество Твое, Дева непорочная; / несказанно и зачатие, и чревоношение; / неизреченны и роды Твои, / Невеста брака не познавшая: / ибо Богом был Тот, / Кто в меня всецело облекся.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Днесь да веселя́тся а́нгельстии чи́ни,/ пе́сньми да лику́ют су́щии из Ада́ма:/ роди́ся бо жезл, Цвет возрасти́вший, Христа́,/ Еди́наго Изба́вителя на́шего.

В сей день да веселятся Ангельские полки, / да ликуют с песнями те, кто от Адама: / ибо родился жезл, произрастивший цвет – Христа, / единого Избавителя Адамова.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Днесь Ева разреша́ется осужде́ния,/ разреша́ется же и непло́дство,/ и Ада́м дре́вния кля́твы о рождестве́ Твое́м,/ Тобо́ю бо от тли изба́вихомся.

Сегодня Ева свободна от осуждения; / свободен и Адам от древнего проклятия, / при рождении Твоем взывающий к Тебе, Пречистая: / «В Тебе мы от тления избавлены!»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Сла́ва Тебе́, Просла́вльшему непло́дную днесь:/ роди́ бо жезл присноцвету́щий от обеща́ния,/ от него́же прозябе́ Христо́с,/ Цвет жизни на́шея.

Слава Тебе, в сей день прославившему неплодную; / ибо она родила по обетованию / Жезл вечно цветущий, от которого произрос / Христос, цвет жизни нашей.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Сла́ва Тебе́, Отче Святы́й, Бо́же Нерожде́нне;/ сла́ва Тебе́, Сы́не Безле́тне, Единоро́дне;/ сла́ва Тебе́, Ду́ше Боже́ственный и Сопресто́льный,/ от Отца́ происходя́й и в Сы́не пребыва́яй.

Слава: Слава Тебе, Отче святой, Боже нерожденный! / Слава Тебе, Сын вневременный, единородный! / Слава Тебе, Дух Божественный и сопрестольный, / исходящий от Отца и в Сыне пребывающий!

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Бысть чре́во Твое́ Со́лнца носи́ло,/ пребы́сть чистота́ Твоя́, я́коже пре́жде, невреди́ма, Де́во,/ Христо́с бо Со́лнце,/ я́ко от черто́га жени́х, яви́ся из Тебе́.

И ныне: Стало чрево Твое святой трапезой; / пребыла чистота Твоя, как прежде, нерушимой, / ибо Солнце – Христос – явился, Дева, из Тебя / как Жених из брачного чертога.

Песнь 6

Ирмос: Яко во́ды морски́я, Человеколю́бче,/ волна́ми жите́йскими обурева́юся,/ те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,// Благоутро́бне Го́споди.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Святу́ю Святы́х су́щу,/ целому́дреннии роди́тели Твои́, Чи́стая,/ возложи́ша Тя в хра́ме Госпо́дни воспита́тися че́стно/ и угото́ватися в Ма́терь Ему́.

Тебя, святейшую из святых, / целомудренные родители Твои, Пречистая, / в доме Господнем водворили, / чтобы воспиталась Ты в благоговении / и приготовилась в матерь Ему.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Непло́ды и ма́тери, лику́йте,/ дерза́йте и игра́йте, безча́дныя:/ безча́дна бо непло́ды Богоро́дицу прозяба́ет,/ я́же изба́вит от боле́зней Е́ву и кля́твы Ада́ма.

Бесплодные и матери, ликуйте, / ободритесь и торжествуйте, бездетные; / ибо бездетная и бесплодная произращает Богородицу, / Ту, Кто Еву избавит от мук рождения / и от проклятия – Адама.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Слы́шу Дави́да, пою́ща Тебе́:/ приведу́тся де́вы во след Тебе́,/ приведу́тся в храм Царе́в./ И с ним Тя и аз, Дщерь Царе́ву, воспева́ю.

Слышу Давида, Тебе поющего: / «Приведутся девы за Тобою вслед, / приведутся в храм Царя!» / С ним и я Тебя, Дочь Царя, воспеваю.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пое́м свято́е Твое́ рождество́,/ чтим и непоро́чное зача́тие Твое́,/ Неве́сто Богозва́нная и Де́во;/ сла́вят же с на́ми Ангелов чи́ни и святы́х ду́ши.

Воспеваем святое Твое рождество, / почитаем и зачатие Христа без семени / от Тебя, Невеста Богоизбранная и Дева; / а с нами торжествуют Ангелов полки / и святых души.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: В Тебе́ Тро́ическое та́инство пое́тся и сла́вится, Чи́стая:/ Оте́ц бо благоволи́,/ и Сло́во всели́ся в Тя,/ и Боже́ственный Дух Тебе́ осени́.

Слава: В Тебе, Чистая, тайна Троицы / воспевается и прославляется: / ибо Отец благоволил – и Слово в Тебя вселилось, / и Божественный Дух Тебя осенил.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Злата́я кади́льница была́ еси́,/ Огнь бо во утро́бе Твое́й всели́ся, Сло́во от Ду́ха Свя́та,/ и челове́ческим зра́ком в Тебе́ ви́деся,/ Богороди́тельнице Чи́стая.

И ныне: Золотою кадильницей Ты сделалась, / Божия Родительница Чистая, / ибо Огонь во чрево Твое вселился / – Слово от Духа Святого – и было видимо / в образе человека.

Кондак, глас 4

Иоаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства/ и Ада́м и Е́ва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая,/ во святе́м рождестве́ Твое́м./ То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся,/ внегда́ зва́ти Ти:// непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Иоаким и Анна от поношения за бездетность / и Адам и Ева от тления смертного освободились / святым Твоим рождеством, Пречистая. / Его празднуют и люди Твои, / от осуждения за грехи избавленные, восклицая Тебе: / «Неплодная рождает Богородицу / и Питательницу Жизни нашей!»

Икос

Моли́тва ку́пно и воздыха́ние непло́дства и безча́дства Иоаки́ма же и А́нны благоприя́тное/ и во у́ши Госпо́дни вни́де, и прозябе́ плод живоно́сен ми́ру./ Ов бо моли́тву на горе́ творя́ше, о́ва же в саде́ поноше́ние ноша́ше,/ но с ра́достию непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Икос: Молитва вместе со стенанием / от бесплодия и бездетности / Иоакима, как и Анны, оказалась благоприятной, / и до ушей Господа дошла, / и произрастила Плод живоносный мiру. / Ибо один на горе молитву совершал, / а другая несла поношение в саду. / Но вот, с радостью неплодная рождает Богородицу / и Питательницу Жизни нашей.

Песнь 7

Ирмос: Халде́йская пещь, огне́м распала́емая,/ ороша́шеся Ду́хом,/ Бо́жиим предстоя́нием,/ о́троцы поя́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пра́зднуем, Чи́стая,/ и ве́рно покланя́емся свято́му Твоему́ Рождеству́,/ пою́ще Сы́на Твоего́,/ И́мже изба́вихомся дре́вняго Ада́мова ны́не осужде́ния.

Празднуем и с верою поклоняемся, Пречистая, / святому Твоему рождеству, бывшему по обетованию, / благодаря которому мы избавились / от первородного проклятия / с явлением Христа.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Ны́не А́нна весели́тся и вопие́т, хва́лящися:/ непло́ды су́щи, роди́х Бо́жию Ма́терь,/ Е́я́же ра́ди осужде́ние Е́вино разреши́ся/ и я́же в печа́лех боле́знь.

Ныне Анна веселится и, хвалясь, взывает: / «Я, бесплодная, родила Божию Матерь, / благодаря Которой осуждение Евы упразднено / и скорби рождения в муках!»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Ада́м свободи́ся, и Е́ва лику́ет,/ и вопию́т ду́хом к Тебе́, Богоро́дице:/ Тобо́ю изба́вихомся перворо́дныя кля́твы,/ я́вльшуся Христу́.

Адам освобожден, и Ева торжествует, / и взывают в Духе к Тебе, Богородица: / «Тобою мы избавлены от первородного проклятия / с явлением Христа!»

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

О чре́во, вмести́вшее Бо́жие селе́ние! О утро́бо, носи́вшая Небе́с ши́ршую, престо́л святы́й,/ мы́сленный киво́т свяще́ния!

О чрево, вместившее Божию Обитель! / О утроба, носившая Пространнейшую небес, Престол святой, / невещественный Ковчег Святыни!

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Отца́ просла́вим, Сы́на и Ду́ха/ во Еди́нстве Божества́,/ Тро́ицу Пресвяту́ю, Неразде́льную, Несозда́нную,/ и Соприсносу́щную, и Единосу́щную.

Слава: Отца прославим, Сына и Духа, / Троицу Всесвятую во единстве Божества, / нераздельную, несотворенную, / и равную вечностью, и единосущную.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ты Бо́га еди́на родила́ еси́, Де́во, пресла́вно,/ Ты естество́ обнови́ла еси́ Рождество́м Твои́м, Мари́е,/ Ты Е́ву разреши́ла еси́ перворо́дныя кля́твы,/ Богороди́тельнице Чи́стая.

И ныне: Ты одна родила Бога, / Дева и после Его рождения; / Ты обновила природу рождеством Твоим, Мария; / Ты Еву разрешила от первородного проклятия, / Божия Родительница чистая.

Песнь 8

Ирмос: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь вся тварь,// я́ко Соде́телю всех во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Сотвори́вый пресла́вная непло́дней утро́бе,/ отве́рзый А́нны неражда́ющая ложесна́ и плод ей дав,/ Ты, Бо́же Святы́й, Ты, Сы́не Де́вы,/ Ты от Сея́ Плоть прия́л еси́,/ присноцвету́щия Де́вы и Богоро́дицы.

Сотворивший необычайное с бесплодным чревом, / отверзший нерождавшую утробу Анны / и давший ей плод! / Ты – Боже святой, Ты – Сын Девы, / от Нее принял Ты плоть / – вечно цветущей Девы и Богородицы.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Затворя́яй бе́здну и отверза́яй ю,/ вознося́й во́ду во о́блацех и дая́й дождь,/ Ты, да́вый, Го́споди, от непло́днаго ко́рене/ прозя́бнути А́нны святы́я пречи́ст плод/ и роди́ти Богоро́дицу.

Запечатывающий бездну и отверзающий её, / поднимающий воду в облаках и дающий дождь! / Это Ты, Господи, / дал от бесплодного корня процвести жезлу / – святой Анне Плод родить пречистый – Богородицу.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Де́лателю мы́слей на́ших/ и Насади́телю душ на́ших,/ Ты, непло́дную зе́млю благопло́дну показа́вый,/ Ты дре́вле суху́ю родови́ту, благокла́сну, бразду́ плодоно́сну соде́лал еси́ А́нну святу́ю,/ пречи́ст плод израсти́ти, Богоро́дицу.

Возделыватель наших мыслей / и насадитель наших душ, / Ты, показавший бесплодную землю благоплодной, / Ты соделал прежде сухую ниву / родящей, колосистой, плодоносной, / – Анну святую, чтобы ей произрастить / плод пречистый – Богородицу.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Прииди́те, вси у́зрим,/ я́ко от черто́га ма́ла, Бо́жий град, ны́не ражда́емый,/ и́же от две́ри утробныя исхо́д иму́щую,/ вход же не ве́дущу обще́ния:/ Еди́н Бог Зижди́тель Се́ю про́йде стезе́ю стра́нною.

Придите все, увидим / как бы от малого чертога / рождающийся ныне город Божий, / Ту, Которая имела исход из двери чрева, / но не знающую входа брачного общения, / ибо прошел один Создатель / этим удивительным путем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: О Тро́ице Пресу́щная, Еди́нице Собезнача́льная!/ Тя пое́т и трепе́щет мно́жество А́нгел,/ Не́бо и земля́ и бе́здны ужаса́ются,/ челове́цы благословя́т, огнь рабо́тает,/ вся послу́шают Тебе́, Тро́ице Свята́я, со стра́хом, я́же в тва́ри.

Слава: О Троица высшая всякого естества, / Единство равно безначальное! / Тебя воспевает и пред Тобой трепещет / множество Ангелов, небо и земля. / Бездны ужасаются, люди благословляют, / огонь рабски служит, / – все в творении повинуется Тебе, / Троица святая, со страхом.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: О нове́йшаго слы́шания: Бог Сын Жены́!/ О безсе́меннаго Рождества́! Безму́жная Ма́ти и рожде́нное Бог!/ О ужа́снаго виде́ния! О зача́тия стра́ннаго Де́вы! О несказа́ннаго Рождества́!/ И́стинно па́че ума́ вся и виде́ния.

И ныне: О последнее известие: Бог – Сын жены! / И рождение – без семени: безмужная Матерь / и рожденное – Бог! / О ввергающее в трепет зрелище! / О Девы необычайное зачатие! / О неизреченное рождество! / Поистине все это выше ума и созерцания!

Песнь 9

Ирмос: Чу́жде ма́терем де́вство,/ и стра́нно де́вам деторожде́ние;/ на Тебе́, Богоро́дице,/ обоя́ устро́ишася./ Тем Тя, вся племена́ земна́я,// непреста́нно велича́ем.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Досто́йное, Богома́ти,/ Твоея чистоты́ рождество́ насле́довала еси́ чрез обеща́ние:/ иногда́ бо непло́дней богопрозябе́н плод вдала́ся еси́./ Тем Тя, вся племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Достойное чистоты Твоей рождение / унаследовала Ты, Богоматерь, по обетованию; / ибо Ты была дарована некогда бесплодной / как Богом произращенный плод; / потому все мы, племена земные, / непрестанно Тебя величаем.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Испо́лнися вопию́щаго проро́чество,/ глаго́лет бо: возста́влю ски́нию па́дшую свяще́ннаго Дави́да,/ в Тебе́, Чи́стая, прообрази́вшуюся,/ Ейже ра́ди всех челове́ков персть в Те́ло созда́ся Бо́жие.

Исполнилось пророчество взывающего: / «Восстановлю», – он говорит, – «скинию упавшую святилища Давида», / ибо осуществлен этот прообраз в Тебе, Пречистая, / чрез Которую весь человеческий прах / воссоздался в тело Божие.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пелена́м покланя́емся Твои́м, Богоро́дице,/ сла́вим Да́вшаго плод пре́жде непло́дней/ и Отве́рзшаго ложесна́ неражда́ющей пресла́вно./ Твори́т бо вся, ели́ка хо́щет, Бог сый самовла́стен.

Поклоняемся пеленам Твоим, Богородица; / славим Давшего плод бесплодной прежде / и чудесно чрево не рождавшей Отверзшего; / ибо все, что хочет Он творит, / будучи Богом всемогущим.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Я́ко дар Тебе́, Богоро́дице, песнопе́ние, от А́нны ро́ждшейся, ве́рно дароно́сим:/ ма́тери Ма́терь, де́вы же Де́ву еди́ну,/ славосло́вяще, покланя́емся Тебе́, пое́м и сла́вим.

Тебе, Богородица, родившейся от Анны, / мы, как дар, с верою приносим песнь, / славословя матери – Мать, / а девы – единственную Деву, / поклоняемся Тебе, поем и славим.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Троичен: Чу́жде есть беззако́нным сла́вити Безнача́льную Тро́ицу,/ Отца́, и Сы́на же, и Свята́го Ду́ха,/ несозда́нное Вседержа́вство,/ Е́юже мир весь содержи́тся ма́нием держа́вы Ея́.

Слава: Чуждо для беззаконных славить / безначальную Троицу, / Отца, как и Сына, и Святого Духа, / несотворенное всевластие, / Которою держится весь мiр / по мановению Её могущества.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Вмести́ла еси́ во утро́бе Твое́й, Де́во Ма́ти, Еди́наго от Тро́ицы, Христа́ Царя́,/ Его́же пое́т вся тварь и трепе́щут вы́шнии чи́ни:/ Того́ моли́, Всечи́стая, спасти́ся душа́м на́шим.

И ныне: Ты вместила во чреве Твоем, Дева-Матерь, / Одного из Троицы – Христа Царя, / Которого воспевает все творение / и пред Кем трепещут вышние Престолы. / Его моли, Всесвященная, / о спасении душ наших.

Светилен

От непло́дныя днесь А́нны цвет произы́де, Богоро́дица,/ вся благово́ния Боже́ственнаго исполня́ющи концы́ ми́ра/ и ра́дости всю наполня́ющи тварь,/ ю́же пою́ще, досто́йно восхваля́ем,/ я́ко су́щу земноро́дных превы́шшую.

От неплодной Анны в сей день / Цвет взошел – Богородица, / наполняющая Божественным благовонием все мира концы / и радостью исполняющая все творение. / Её мы в песнях достойно восхваляем, / как поистине превосходящую земнородных.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ада́ме, обнови́ся, и Е́ва, возвели́чися,/ проро́цы, со апо́столы лику́йте и пра́ведными,/ о́бщая бо ра́дость возсия́ А́нгелов же и челове́ков/ от пра́ведных днесь Иоаки́ма и А́нны, Богоро́дица Мари́я.

Слава, и ныне: Адам, обновись; Ева, возвеличься; / пророки, ликуйте с Апостолами и праведниками; / общая радость в мiре и Ангелам, и людям: / от праведных Иоакима и Анны / в сей день рождается Богородица.

Комментировать

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer