Глас 4
Минея, 14 Марта, Канон Богородицы
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Ирмос: Отверзу уста мои, / и они исполнятся Духа; / и слово изреку Царице Матери, / и явлюсь светло торжествующим, / и воспою радостно Ее чудеса.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас.
Отве́рзый ум разуме́ти Писа́ния ученико́м Твои́м, Го́споди,/ отве́рзи ны́не и на́ша се́рдца к разуме́нию вели́чия Твоего́ и Ма́тери Твое́я,/ да с Не́ю боголе́пно просла́вим Тя.
Отверзший ум к уразумению Писаний / ученикам Твоим, Господи! / Отверзи ныне и наши сердца / к уразумению величия Твоего и Матери Твоей, / дабы мы вместе с Нею богодостойно / прославили Тебя.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Отве́рсти толку́щим две́ри милосе́рдия Твоего́ обетова́вый, Влады́ко наш,/ отве́рзи нам утро́бы человеколю́бия Твоего́,/ име́я на сие́ моля́щую Тя Хода́таицу.
Отворить стучащимся / двери милосердия Твоего обещавший, Владыка наш! / Отверзи нам недра человеколюбия Твоего, / имея для того молящую Тебя Ходатаицей.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Отве́рсто иногда́ бы́сть моли́твою Илиино́ю не́бо,/ ра́ди беззако́нновавшаго Изра́иля заключе́нное,/ отве́рст да бу́дет и нам, гре́шным, вход в Небе́сная предста́тельством Твои́м, Богороди́тельнице.
Слава: Отверсто некогда было небо молитвою Илии, / за беззакония Израиля заключенное; / открыт да будет и нам, грешным, вход в Небесные обители / заступничеством Твоим, Божия Родительница.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Отве́рзшая рождество́м Твои́м врата́ ве́чная, Богороди́тельница Пречи́стая,/ отве́рзи предста́тельством Твои́м заключе́нный серде́ц на́ших две́ри,/ да Сын Твой и Бог наш вни́дет и освяти́т я.
И ныне: Отверзшая рождением от Тебя Христа / врата вечные, Божия Родительница Пречистая, / открой заступничеством Твоим / затворенные двери наших сердец, / дабы Сын Твой и Бог наш вошел и освятил их.
Песнь 3
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Ирмос: Твоих песнопевцев, Богородица, / – живой и обильный источник, / устроивших духовный праздник, утверди / и в божественной Твоей славе / удостой венцов славы.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Твоего́ плотска́го е́же на земли́ смотре́ния/ да незабве́нно устро́иши воспомина́ние,/ дал еси́ нам, Влады́ко, ико́ну Твою́ и Ро́ждшия Тя,/ те́мже, взира́юще на о́ную, мо́лим Тя:/ руководи́ нас к позна́нию и любле́нию Тебе́,/ воплоще́ннаго Бо́га и Спа́са душ на́ших.
Дабы сделать незабвенным воспоминание / о деле, совершенном Тобою во плоти на земле, / дал Ты нам, Владыка, икону Твою и Тебя Родившей. / Потому, взирая на нее, молим Тебя: / руководи нас к познанию Тебя и любви к Тебе, / воплощенного Бога и Спасителя душ наших.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Твое́й Пренепоро́чныя Ма́тере всечестны́й о́браз любо́вию объе́млюще,/ из глубины́ души́ взыва́ем к Тебе́, живу́щему на Небесе́х:/ начертай на сердца́х на́ших кра́сный о́браз доброде́телей Ея́,/ да велича́ем Тя, Го́спода и Спа́са на́шего.
Твоей Пренепорочной Матери / всесвященный образ с любовью обнимая, / из глубины души взываем к Тебе, живущему на Небесах: / начертай на сердцах наших прекрасный образ добродетелей Ее, / дабы мы величали Тебя, / Господа и Спасителя нашего.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Твой всечестны́й о́браз, Влады́чице, любе́зно на земли́ прие́млюще,/ зове́м к Тебе́, су́щей во сла́ве Небе́сней,/ да при́сно хода́тайствуеши нам благода́ть мы́слити и твори́ти досто́йная Твоего́ вели́чия,/ е́же сотвори́ Тебе́ Си́льный.
Слава: Твой всесвященный образ, Владычица, / с любовью принимая на земле, / мы взываем к Тебе, пребывающей в Небесной славе, / дабы Ты всегда испрашивала нам благодать / мыслить и творить достойное Твоего величия, / которое сотворил Тебе Сильный.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Твои́х благодея́ний воспомина́ние, твори́мое дне́сь,/ дви́жет се́рдца на́ша со устна́ми к благохвале́нию Твоему́, Влады́чице,/ но сотвори́, да и кра́сный лик Твои́х доброде́телей/ привлече́т се́рдца на́ша к любле́нию и подража́нию о́ных.
И ныне: О Твоих благодеяниях воспоминание, / совершаемое в сей день, / подвигает сердца наши и уста / к восхвалению Тебя, Владычица; / но сотвори, дабы и прекрасный образ добродетелей Твоих / привлекал сердца наши к любви и подражанию им.
Седален, глас 3
Си́и лю́дие устна́ми чтут Мя,/ се́рдце же их дале́че отстои́т от Мене́, –/ рече́ иногда́ Госпо́дь Вседержи́тель ко иуде́ем, еди́н вне́шний вид благоче́стия являющим./ Но да и мы не ту́южде с ни́ми ча́сть и осужде́ние восприи́мем, бра́тие,/ вся́чески блюде́мся дел, подо́бных лицеме́рию./ Сего́ ра́ди пра́зднующе и всечестны́й сей пра́здник,/ да не яви́мся извне́ то́чию благогове́йны,/ вну́трь же у́ду зли и нечести́вии пред Испыту́ющим се́рдца и утро́бы,/ в простоте́ се́рдца поклони́мся Ему́, я́коже Сам рече́, Ду́хом и и́стиною,/ да та́ко бу́дем подража́тели Пресвяте́й Де́ве,/ в Не́йже не глас то́чию, но па́че душа́ велича́ше Го́спода/ и Дух ра́довашеся о Бо́зе, Спа́се Свое́м.
«Эти люди устами чтут Меня, / сердце же их далеко отстоит от Меня», / – сказал некогда Господь Вседержитель иудеям, / один внешний вид благочестия являвшим. / Но чтобы и нам той же участи и осуждению с ними не подвернуться / будем всячески остерегаться, братия, / дел, подобных лицемерию. / Потому празднуя и этот всесвященный праздник, / не будем являть лишь внешнее благоговение, / будучи внутри злы и нечестивы / пред Испытывающим сердца и внутренние чувства; / в простоте сердца поклонимся Ему, / как Он Сам сказал в Духе и истине, / чтобы так стать подражателями Пресвятой Деве, / у Которой не столько голос, / но скорее душа величала Господа и / дух Ее радовался о Боге, Спасителе Своем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Покро́ва Твоего́ Боже́ственнаго, Пречи́стая Богоро́дице Влады́чице,/ да не отъи́меши от рабо́в Твои́х, мо́лят Тя уго́дники Сы́на Твоего́:/ великому́ченик Фео́дор Стратила́т и преподо́бнии чудотво́рцы,/ страны́ сея́ Костромски́я и Га́лицкия засту́пницы,/ и́хже моле́ние приими́ и поми́луй нас.
Слава, и ныне: Покрова Твоего Божественного, / Пречистая Богородице Владычица, / не отними от рабов Твоих, / молят Тебя угодники Сына Твоего: / великомученик Феодор Стратилат / и преподобные чудотворцы, страны сей Костромской и Галичской заступники; / их моление прими и помилуй нас.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спа́се зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Ирмос: Сидящий в славе / на престоле Божества, / на облаке легком, / пришел Иисус божественнейший, / носимый непорочной рукою, / и спас взывающих: / «Слава, Христе, силе Твоей!»
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Седя́й одесну́ю Престо́ла вели́чествия на высо́ких,/ снизше́л еси́ к дольнейшим страна́м земли́/ и, всели́вся во чре́во смиренному́дрыя Ма́тере Де́вы,/ яви́л еси́ ми́рови, я́ко Ты призира́еши на смире́ние рабо́в Твои́х/ и дае́ши им благода́ть Твою́,/ ея́же да и мы сподо́бимся, да́руй нам бы́ти ревни́тели смиренному́дрыя Твое́я Ма́тере.
Сидящий по правую руку от Отца / на Престоле величия на высотах, / сошел Ты к дольним пределам земли / и, вселившись во чрево смиренномудренной Матери-Девы, / явил миру, что Ты призираешь на смирение рабов Твоих / и даешь им благодать Твою. / Ее и мы да сподобимся: / даруй нам быть ревнителями / смиренномудрия Матери Твоей.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Седя́й на ра́мех Херуви́м и Серафи́м,/ благоволи́л еси́ пло́тию седе́ти на объя́тиях Чисте́йшия Отрокови́цы,/ да сим пока́жеши нам, я́ко Ты, Свя́те святы́х,/ обита́еши в сердца́х еди́ных любителей чистоты́ и целому́дрия,/ его́же рачи́тели и нас покажи́ моли́твами ро́ждшия Тя.
Восседающий на плечах Херувимов и Серафимов, / Ты во плоти благоволил воссесть / во объятиях Чистейшей Отроковицы, / дабы тем нам показать, / что Ты, Святой святых, / обитаешь в сердцах одних любителей чистоты и целомудрия; / его ревнителями и нас яви / по молитвам Тебя Родившей.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Седя́щему во сла́ве на Престо́ле Божества́/ сподо́билася еси́ Ма́терь бы́ти,/ ра́ди изя́щнейшия чистоты́ и смиренному́дрия,/ и́хже люби́тели и нас покажи́ моли́твами Твои́ми,/ да и мы сподо́бимся ча́сти, угото́ванной рачи́телем чистоты́ и смиренному́дрия Твоего́.
Слава: Сидящему во Славе на Престоле Божества / Ты удостоилась стать Матерью, / ради совершеннейшей чистоты и смиренномудрия; / их любителями и нас яви молитвами Твоими, / дабы и нам удостоиться участи, уготованной ревнителям / чистоты и смиренномудрия Твоего.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Седе́ти во сла́ве Сы́на Твоего́ сподо́бившаяся, Пренепоро́чная Де́во,/ не преста́й моля́щи бла́гость Его́,/ да и мы, взира́юще на о́браз святы́я жи́зни Твое́я/ и о́ному на́шим жи́тельством сообразу́ющеся,/ тоя́жде сла́вы на Небесе́х бу́дем прича́стницы.
И ныне: Восседать во Славе Сына Твоего сподобившись, / Пренепорочная Дева, / не прекращай молить благость Его, / дабы и мы, взирая на образ святой жизни Твоей / и с ним свою жизнь сообразуя, / той же славы на Небесах сделались причастниками.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Ирмос: Изумился весь мiр / о божественной славе Твоей: / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / носила во чреве Твоём Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем воспевающим Тебя мир подающего.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ужаса́хуся и смуща́хуся костромсти́и жи́телие,/ мне́вше зна́мение Твоего́ о них про́мысла,/ ико́ну Ма́тере Твое́й, во пла́мени сгоре́вшу,/ но сие́ смуще́ние премени́л еси́ в ра́дость, Го́споди,/ показа́в им а́бие о́браз сей, от огня́ и пе́пела невреди́м./ Си́це да и мы, по обурева́ющих нас искуше́ниях и напа́стех,/ при́сно ра́дуемся о Твое́м, е́же о нас благоволе́нии,/ мо́лим Тя, Человеколю́бче.
Ужасались и смущались костромские жители, / думавшие, что знамение Твоего промысла о них / – икона Матери Твоей, в пламени сгорела; / но смущение это изменил Ты в радость, Господи, / показав им вскоре образ сей / от огня и пепла невредимым. / Так и мы, после обуревающих нас искушений и напастей, / да радуемся всегда о Твоем к нам благоволении, / молим Тебя, Человеколюбец.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ужасо́шася иногда́ полки́ наше́дших на град Кострому́ супоста́тов,/ егда́ от воображе́ния зра́ка лица́ Твоего́, Го́споди, и Пресвяты́я Твое́й Ма́тере/ пусти́л еси́ на сих стре́лы мо́лниины,/ но сей у́жас да вложи́ши в се́рдца/ и всех, стремящихся ратобо́рствовати достоя́ние Твое́,/ мо́лим Тя с Хода́таицею на́шего избавле́ния.
Ужаснулись некогда полки / напавших на град Кострому врагов, / когда от начертания образа лица Твоего, Господи, / и Пресвятой Матери Твоей / пустил Ты на них стрелы молний; / но такой же ужас вложи в сердца и всех, / стремящихся завоевать наследие Твое, / молим Тебя с Ходатаицею нашего избавления.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ужа́сни и ско́рбни бы́вше жи́телие Городца́,/ узре́вше ико́ну Твою́, Богома́ти, пренесе́ну во град Кострому́:/ мня́ху бо себе́ сим пренесе́нием лише́нных бы́ти Твоего́ о них Ма́терняго благоволе́ния,/ но да не и мы, таково́ю же иногда́ ско́рбию объя́ти,/ бу́дем лише́ни зна́мений Твоего́ покровительства,/ не преста́й, Влады́чице, пребыва́ющи с на́ми Твое́ю ми́лостию.
Слава: В ужасе и скорби были жители Городца, / увидев икону Твою, Богоматерь, во град Кострому перенесенной: / ведь думали они, что это перенесение / лишило их Твоего Материнского о них благоволения; / но да не будем и мы когда-либо объяты такою скорбью, / лишившись знаков покровительства Твоего: / не переставай, Владычица, пребывать с нами Твоею милостью.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Я́ко о́чи рабы́ни в ру́ку госпожи́ свое́й,/ та́ко о́чи на́ши всегда́ к Тебе́ возводи́м,/ о Многоблагоутро́бная Госпоже́ на́ша и Спаси́тельнице Всесвята́я Богоро́дице!/ При́зри у́бо на ны ми́лостивно,/ ца́рствующая на Небеси́ с Сыно́м твои́м и Бо́гом,/ и уще́дрити ны, гре́шныя, потщи́ся,/ я́ко вся Тебе́ возмо́жна су́ть.
И ныне: Как очи рабыни к рукам госпожи ее, / так мы очи наши всегда к Тебе возводим, / о Многомилостивая Госпожа наша / и Спасительница, Всесвятая Богородица! / Воззри же на нас сострадательно, / царствующая на Небесах с Сыном Твоим и Богом, / и помиловать нас, грешных, поспеши, / ибо все для Тебя возможно.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Ирмос: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, богомудрые, / начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Боже́ственное Твое́ разуме́ем истоща́ние, Иису́се, Бо́же наш,/ егда́, взира́юще на о́браз Ма́тере Твое́я,/ зрим Тя с Не́ю я́ко Младе́нца, рука́ми Ея́ держи́ма,/ те́мже благодаря́ще сему́ Твоему́ е́же к нам снизхожде́нию,/ мо́лим Тя, нас ра́ди младе́нствовавшаго,/ бы́ти нам ми́лостива о гресе́х на́ших.
Божественное Твое уразумеваем умаление, / Иисусе, Боже наш, / когда, взирая на образ Матери Твоей, / видим Тебя с Нею, как Младенца, / Которого Она держит руках; / потому, благодаря за такое Твое к нам снисхождение, / молим Тебя, ради нас ставшего Младенцем, / быть к нам милостивым о грехах наших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Боже́ственнаго Твоего́ воплоще́ния е́же от Де́вы, да при́сно сла́вится та́инство,/ дарова́л еси́ нам, Христе́ Царю́, всечестну́ю Ма́тере Твое́я ико́ну/ с воображе́нным на ней ви́дом Пречи́стаго лица́ Твоего́,/ те́мже и мо́лим Тя, Вседарови́тый Го́споди,/ да да́си нам при́сно сла́вити воплоще́ние Твое́,/ и́мже челове́цы Божеству́ соединихомся.
Дабы всегда прославлялось таинство / Божественного Твоего от Девы воплощения, / даровал Ты нам, о Царь-Христос, / всесвященную Матери Твоей икону / с начертанным на ней образом Пречистого лика Твоего; / потому и молим Тебя, Всещедрый Господи, / да дашь нам постоянно славить воплощение Твое, / благодаря которому мы, люди, с Божеством соединились.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Боже́ственных писа́ний любому́дрое раче́ние с при́сным во хра́ме Госпо́дни пребыва́нием сотвори́ Тя́ избра́нный Ипоста́сныя Бо́жия Прему́дрости Хра́м, но да и мы́ устро́имся хра́мы Того́жде Бо́га Жи́ва, исхода́тайствуй на́м благода́ть усе́рдно внима́ти и после́довати Сы́на Твоего́ гла́су, И́же при́сно во хра́мех Его́ пропове́дуется.
И ныне: К Божественным Писаниям премудрая любовь / с постоянным во храме Господнем пребыванием / соделала Тебя избранным Храмом / Ипостасной Божией Премудрости; / но чтобы и нам стать храмами Того же Живого Бога, / испроси нам благодать внимать усердно / и следовать гласу Сына Твоего, / Который всегда в Его храмах проповедуется.
Кондак, глас 8
Благода́рственная принося́ще Ти, раби́ Твои́, Богороди́тельнице, о всех,/ и́миже благоде́яла еси́ гра́ду на́шему,/ из глубины́ души́ взыва́ем к Тебе́ и ми́ли ся де́ем:/ не преста́ни, Влады́чице,/ Ма́терними к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему моли́твами/ подава́ти вся блага́я и спаси́тельная всем,/ ве́рою и любо́вию вопию́щим Ти:/ ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвале́.
Благодарения принося Тебе, Божия Родительница, / за всё, чем Ты благодетельствовала граду нашему, / мы, рабы Твои, из глубины души взываем к Тебе и умоляем: / «Не переставай, Владычица, материнскими молитвами к Сыну Твоему и Богу нашему / подавать всё благое и спасительное / всем, с верою и любовью взывающим Тебе: / Радуйся, Дева, христиан похвала!»
Икос
Стена́ еси́ де́вам, Богоро́дице Де́во,/ и всем, к Тебе́ прибега́ющим,/ и́бо Небесе́ и земли́ Творе́ц устро́и Тя, Пречи́стая, все́лься во утро́бе Твое́й/ и вся приглаша́ти Тебе́ научи́в:/ ра́дуйся, сто́лпе де́вства;/ ра́дуйся, две́рь спасе́ния./ Ра́дуйся, Нача́льнице мы́сленнаго назда́ния;/ ра́дуйся, Пода́тельнице Боже́ственныя бла́гости./ Ра́дуйся, Ты бо обнови́ла еси́ зача́тыя сту́дно;/ ра́дуйся, Ты бо наказа́ла еси́ окра́денныя умо́м./ Ра́дуйся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая;/ ра́дуйся, Се́ятеля чистоты́ ро́ждшая./ Ра́дуйся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения;/ ра́дуйся, ве́рных Го́сподеви сочета́вшая./ Ра́дуйся, до́брая Младопита́тельнице де́вам;/ ра́дуйся, Невестокраси́тельнице душ святы́х./ Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Икос: Ты – стена девам, Богородица Дева, / и всем к Тебе прибегающим. / Ибо неба и земли Творец воздвиг Тебя, Пречистая, / поселившись во чреве Твоем / и всех возглашать Тебе научив: / радуйся, столп девства; / радуйся, врата спасения; / радуйся, Предводительница духовного воссоздания; / радуйся, Подательница Божественной благости; / радуйся, ибо Ты обновила зачатых постыдно; / радуйся, ибо Ты вразумила лишенных разума; / радуйся, развратителя мыслей устраняющая; / радуйся, Сеятеля чистоты родившая; / радуйся, чертог бессеменного брака; / радуйся, верных с Господом сочетающая; / радуйся, прекрасная воспитательница дев; / радуйся, одевающая как невест святые души; / радуйся, Невеста, брака не познавшая.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Ирмос: Не почтили богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / «Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!»
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Не служи́ти тва́ри па́че Творца́ законоположи́вый челове́ком, Спа́се наш,/ сотвори́, усе́рдно мо́лим Тя с Богоро́дицею,/ да Ду́хом Твои́м просвеща́еми,/ не к рукотворе́нным изображе́нием отно́сим Боголе́пное служе́ние,/ но чрез о́браз Твой возно́симся умы́ и се́рдцы,/ к Еди́ному Тебе́, отце́в Бо́гу благослове́нному.
Установил Ты людям закон, Спаситель наш, / не служить творению больше Творца; / соделай, усердно молим Тебя с Богородицею, / дабы, Духом Твоим просвещаемые, / мы не относили к рукотворным изображениям / Богу подобающее служение, / но чрез образ Твой умами и сердцами возносились / к Тебе Единому, Богу отцов благословенному.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Не послужи́ша бы́вшии в пещи́ Вавило́нстей му́дрии ю́ноши безду́шному истукану,/ но Еди́ному Тебе́, во о́бразе А́нгела посреде́ пла́мене я́вльшемуся Сы́ну Бо́жию, поклони́шася,/ и́хже ли́ку и ча́сти сопричти́ и всех, изображе́нием сладча́йшаго зра́ка Твоего́ дви́жимых/ к прославле́нию Тебе́, отце́в Бо́га благослове́ннаго.
Не послужили бездушному истукану / бывшие в печи Вавилонской мудрые юноши / но поклонились одному Тебе / – во образе Ангела среди пламени явившемуся Сыну Божию; / к их хору и чести сопричисли и всех, / изображением сладчайшего облика Твоего подвигаемых к прославлению Тебя, / отцов Бога благословенного.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не послужи́ла еси́ Бо́гу нра́вом плотски́х иуде́ев, Пренепоро́чная Де́во,/ но ду́хом и и́стиною, я́ко и́стинная Раба́ Его́, покланя́лася еси́ Ему́./ Те́мже да и мы с Тобо́ю и́стиннии бу́дем покло́нницы Его́,/ хода́тайствуй нам благода́ть,/ е́же не в суеве́рном Богопочита́нии, но во и́стинном благоче́стии и ве́ре/ служи́ти отце́в Бо́гу благослове́нному.
Слава: Послужила Ты Богу, Дева Пренепорочная, / не обычаями плотских иудеев, / но как истинная Раба Его, / поклонялась Ему Духом и Истиною. / Потому, чтобы и нам быть с Тобою / истинными поклонниками Его, / испроси нам благодать / не в суеверном Богопочитании, но в истинном благочестии и вере / служить Богу отцов благословенному.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Не послужи́ла еси́ ми́ру и суете́ его́, Богороди́тельнице,/ но, всему́ предпоче́тши еди́наго Бо́га и зако́н Его́,/ была́ еси́ усе́рднейшая всех Раба́ Госпо́дня,/ те́мже и сподо́билася еси́ послужи́ти ве́лией та́йне Бо́жия воплоще́ния, я́ко Богома́терь,/ но сотвори́, да и мы, отве́ргшеся ми́ра и я́же су́ть в ми́ре,/ вседу́шно прилепи́мся и послу́жим Еди́ному Отце́в Бо́гу благослове́нному.
И ныне: Не послужила Ты мiру и суете его, Божия Родительница, / но, всему предпочтя Единого Бога и закон Его, / была усерднейшей из всех Рабой Господней; / потому и сподобилась послужить великой тайне Боговоплощения, как Богоматерь. / Но сотвори, чтобы и мы, отвергшись мiра и того, что в мiре, / всею душою прилепились и послужили / Единому Богу отцов благословенному.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Ирмос: Отроков благочестивых в печи / Дитя Богородицы спасло: / тогда – прообразуемое, а ныне – действующее; / всю вселенную созывает Он петь Тебе. / Пойте Господа, творения, / и превозносите во все века!
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Отроча́ мла́до на́шего ра́ди спасе́ния был еси́, Безле́тный Бо́же наш Иису́се,/ Его́же воображе́ние зря́ще на свяще́нней ико́не,/ усе́рдною в Тя ве́рою вопие́м Ти:/ бу́ди Воспита́тель, Наста́вник и Покрови́тель младе́нцем и отроко́м на́шим,/ да и си́и во и́стинней ве́ре навы́кнут глаго́лати Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Младенцем юным ради нашего спасения / стал Ты, Иисусе, вечный Боже наш; / Твое изображение видя на священной иконе, / мы с усердною верою в Тебя взываем Тебе: / будь Воспитателем, Наставником и Покровителем младенцам и отрокам нашим, / дабы и они в истинной вере научились возглашать Тебе: / «Пойте Господа, творения, / и превозносите Его во все века!»
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
О́трок дванадесятоле́тен бы́вый, Иису́се,/ посреде́ ста́рец и учи́телей во святи́лищи пребыва́я, послу́шал еси́ их/ и, совопрошася с ни́ми, явля́л еси́ святу́ю ре́вность к Боже́ственному зако́ну,/ да сим и на́ша о́троки наста́вший/ тща́тися во вре́мя ю́ности стяжава́ти духо́вную, я́же от зако́на Твоего́ прему́дрость,/ да и они́ науча́тся се́рдцы и усты́,/ словесы́ же и де́лы превозноси́ти Тя во вся ве́ки.
Отроком двенадцатилетним, Иисусе, / Ты среди старцев и учителей во пребывая святилище, / слушал их и, задавая им вопросы, / являл святую ревность к Божественному закону, / дабы тем и наших отроков наставить / стараться во время юности приобретать / духовную от закона Твоего премудрость, / да и они научатся сердцами и устами, словами же и делами / превозносить Тебя во все века.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
О́троки от пещи́ Вавило́нския изба́вльшему Го́споду/ моли́ся приле́жно, Богоневе́стная Отрокови́це,/ да да́рует всем, под кров Твой прибега́ющим,/ неврежде́нным бы́ти от огня́ искуше́ний и пла́мене похоте́й,/ да, та́ко Тобо́ю изба́вльшеся,/ чи́стыми душа́ми и нескве́рными устна́ми благослови́м с Тобо́ю Еди́наго Изба́вителя Го́спода/ и превозно́сим Его́ во вся ве́ки.
Слава: Отроков от печи Вавилонской избавившему Господу / молись усердно, Отроковица, Божия Невеста / да дарует всем, под кров Твой прибегающим, / невредимыми быть от огня искушений и пламени вожделений, / чтобы так, с Твоею помощью избавившись, / мы чистыми душами и неоскверненными устами / благословляли с Тобою Единого Избавителя Господа / и превозносили Его во все века.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Отрокови́цам Твое́ целому́дрие и чистота́ да бу́дет красота́ и сла́ва,/ чревонося́щим Твое́ безболе́зненное и свято́е рождество́/ да бу́дет сла́дкое утеше́ние и отра́да,/ всем же, вся́каго по́ла и во́зраста чту́щим Тя, Богоневе́сто,/ доброде́тели Твоя́ да бу́дут еди́ным упражне́нием их,/ я́ко си́ми то́кмо досто́йне от челове́ка прославля́ется Госпо́дь, живы́й во ве́ки.
И ныне: Отроковицам Твое целомудрие и чистота / да будет красотой и славой; / во чреве носящим Твое безболезненное и святое рождество / да будет сладким утешением и отрадой; / всем же, всякого пола и возраста людям чтущим Тебя, Божия Невеста, / добродетели Твои да будут единственным занятием их, / ибо только ими достойно человеком прославляется / Господь, живущий вовеки.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Ирмос: Всякий на земле рожденный / да ликует, Духом просвещаясь; / да торжествует и бесплотных Умов естество, / почитая священное торжество Богоматери, / и да взывает: / «Радуйся, Всеблаженная, / Богородица чистая, Приснодева!»
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Вся́кое коле́но Небе́сных, и земны́х, и преиспо́дних да покланя́ется Тебе́,/ я́ко нося́щему в Себе́ неизме́нный Преблаже́ннаго Отца́ Твоего́ о́браз, Иису́се./ С ни́миже и мы, ве́рою просвеща́еми,/ Тя, И́стиннаго Бо́га, о́браз челове́ч от Де́вы прии́мшаго, боголе́пно велича́ем.
Всякое колено Небесных, и земных, и преисподних / да поклоняется Тебе, / как носящему в Себе неизменный Преблаженного Отца Твоего образ, Иисусе. / С ними и мы, верою просвещаемые, / Тебя, Истинного Бога, образ человеческий принявшего от Девы, / Богодостойно величаем.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Вся́ка уста́ да заградя́тся суесло́вящих,/ я́ко не́сть досто́йно чествова́ти Твою́ и Пречи́стыя Ма́тере Твое́й ико́ну, Влады́ке:/ се бо, просла́вив сию́ чудеса́ми,/ научи́л еси́ достоя́ние Твое́ Тебе́ и во о́бразе пло́ти Твое́й/ с Пренепоро́чною Твое́ю Ма́терию прославля́ти и велича́ти.
Да заградятся всякие уста / суесловящих, что не стоит чествовать Твою, Владыка, / и Пречистой Матери Твоей икону; / ибо вот, ее прославив чудесами, / Ты научил Свое наследие / Тебя и во образе плоти Твоей с Пренепорочною Твоею Матерью / прославлять и величать.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вси ро́ди ве́рных, по прорече́нию Твоему́, блажа́т Тя,/ Благослове́нная, Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти./ С ни́ми же и мы, ве́рою совоку́плени,/ благогове́йно чту́ще свяще́нное лица́ Твоего́ изображе́ние,/ прославля́ем Твоя́ вели́чия, я́же сотвори́ Тебе́ Госпо́дь сил,/ с Ним же Тя велича́ем.
Слава: Все роды верных, по пророчеству Твоему, / блаженной именуют Тебя, Благословенная, / Христа Бога нашего Матерь. / С ними и мы, верою соединенные, / благоговейно почитая священное лица Твоего изображение, / прославляем Твое величие, / – то что сотворил с Тобою Господь Сил, / с Которым мы Тебя величаем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Всяк язы́к сме́ртных, по достоя́нию, изнемога́ет велича́ти Тя,/ над все́ми превознесе́нную, о Богоневе́сто!/ Те́мже и мы, прославля́юще Тя дне́сь, испове́дуем на́ше кра́йнее неможе́ние,/ но, сие́ испове́дующе, мо́лим Тя,/ да по мно́жеству щедро́т Твои́х, прии́меши ма́лое сие́ приноше́ние,/ во зна́мение мно́гия любве́ и усе́рдия нас, велича́ющих Тя.
И ныне: Всякий язык смертных изнемогает, / не в силах по достоинству, величать Тебя, / над всеми превознесенную, о Божия Невеста! / Потому и мы, прославляя Тебя в сей день, / нашу крайнюю немощь исповедуем, / но, признаваясь в этом, молим Тебя, / да по множеству милостей Твоих, примешь это малое приношение, / в знак великой любви и усердия / нас, Тебя величающих.
Светилен
Свет Лица́ Твоего́ и Пресвяты́я Твое́я Ма́тере/ яви́вый нам, Влады́ко, во всечестне́й ико́не сей,/ сотвори́ нас, я́ко ча́да све́та ходи́ти во све́те за́поведей Твои́х,/ да, егда́ яви́шися во сла́ве с Ро́ждшею Тя,/ сообра́зны бу́дем светле́йшему со́лнца о́бразу Твое́й сла́вы.
Свет Лица Твоего / и Пресвятой Твоей Матери явивший нам, Владыка, / на всесвященной иконе сей! / Сделай, чтобы мы, как чада света / ходили во свете заповедей Твоих, / чтобы, когда Ты явишься во славе с Тебя Родившей, / мы были сообразны светлейшему солнца образу Твоей славы.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бо́жия тезоимени́тый да́ра страда́лец Христо́в Фео́дор/ Боже́ственный вои́стинну дар, пречестну́ю Пречи́стыя Богома́тере ико́ну,/ гра́ду на́шему Костроме́ прине́с, вруча́ет,/ ю́же мы с неизрече́нною ра́достию, я́ко Небе́сное сокро́вище, прие́млюще,/ играим духо́вне и ликовству́ем, просвеща́еми све́том Боже́ственнаго лица́ Мари́и При́сноде́вы,/ от Нея́же возсия́ Пра́ведное Со́лнце – Христо́с,/ просвеща́яй вся́каго челове́ка, гряду́щаго в мир.
Слава, и ныне: Божьему дару соименный / страдалец Христов Феодор / Божественный воистину дар – многочтимую Пречистой Богоматери икону принеся, / граду нашему Костроме вручает; / ее мы с неизреченной радостью, как небесное сокровище, принимая, / играем духовно и ликуем, / просвещаемые светом Божественного лица Марии Приснодевы, / от Которой воссияло Солнце Праведное – Христос, / просвещающий всякого человека, грядущего в мiр.
Комментировать