Минея, 17 Апреля, Ин канон
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль,/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Пребоже́ственный Све́те трисо́лнечне,/ страсте́й те́мностию омраче́на всего́ мя, просвети́в, очи́сти/ моли́твами Твоего́ раба́, Человеколю́бче,/ и сего́ чту́щу сло́во ми вдохни́.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Пою́щу светоно́сную па́мять твою́ свет ми низпосли́,/ я́ко Богонача́льному Све́ту предстоя́, преподо́бне Зоси́мо,/ страсте́й мои́х тьму моли́твами твои́ми отгоня́я.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Кро́ток, и ми́лостив, и чист быв,/ кро́тких зе́млю дости́гл еси́, о́тче,/ укроти́ настоя́щую бу́рю се́рдца моего́,/ да, в тишине́ Боже́ственней быв, песносло́влю твоя́ по́двиги.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Твоего́ прии́мши Соде́теля, я́ко Сам восхоте́,/ из безсе́менна чре́ва Твоего́ па́че ума́ воплоще́нна, Чи́стая,/ тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Целому́дрие, о́тче, притяжа́в,/ и́мже на Боже́ственную любо́вь возше́л еси́,/ прие́мь да́ры исцеля́ти неду́ги душ и теле́с на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Ум твой Небе́сныя добро́ты созерца́ти, от земны́х отлучи́в,/ прилежа́ти наказа́л еси́, Зоси́мо,/ иде́же ны́не водворя́ешися.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Образ быв твои́м ученико́м к доброде́тели, о́тче,/ и́хже возводя́ к высоте́ Боже́ственнаго раче́ния,/ доброде́тели прилежа́ти наказу́я.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая,/ вся́каго естества́ чин прехо́дит чу́до:/ Бо́га бо Присносу́щна прии́мши во чре́ве,/ и, ро́ждши, пребыва́еши при́сно Де́ва.
Седален, глас 4
Страстно́е порабо́тил еси́ плотско́е мудрова́ние,/ ду́ху го́ршее покори́в, о́тче пресла́вне,/ сокруши́л еси́ вы́и бесо́м и посто́м возсия́л еси́ в ми́ре,/ я́ко лучи́ со́лнечных сия́ний, твоя́ доброде́тели показу́я./ Сего́ ра́ди тя воспева́ем.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ Честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Кро́тостию, о́тче, наве́ты нося́,/ терпя́ же и от твои́х, на тя воста́ющих, оте́ческим нра́вом после́дуя,/ тех житие́ в себе́ име́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Терпе́ние и безгне́вие име́я, отхо́диши, из кинови́и гони́м,/ возвраща́яся же, призыва́емь, смиря́лся еси́, я́ко отроча́,/ по Христо́ву словеси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Укоре́ние и доса́ды прие́мля, подо́бился еси́ молча́нию Иису́са, моего́ Бо́га,/ младе́нец беззло́бием Ца́рство насле́дуя,/ уязвля́я же гордя́щася врага́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко вои́стинну неизрече́нна и непостижи́ма/ Твоего́, Богоро́дице, Боголе́пнаго суть рождества́,/ су́щим на земли́ и Небе́сным, Присноде́во, та́инства.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Но́сиши со о́наго по́лу мо́ря чуде́снаго Савва́тия мо́щи/ и твое́й оби́тели сие́ ца́рственное сокро́вище сниска́л еси́,/ его́же доброде́тели в себе́ нося́, Зоси́мо преподо́бне.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Ненаселе́ная населя́ется, о́тче, тобо́ю,/ я́ко бо заря́ просия́ша твоя́ доброде́тели;/ е́юже осия́вшеся, в пусты́ню, я́коже и во град,/ мона́шеское мно́жество сти́чется.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Обеща́нное дре́вле, при Савва́тии чу́днем,/ ны́не тобо́ю испо́лнися, о́тче:/ по́стник бо мно́жество к тебе́ прише́дше,/ и доброде́телем прилежа́т, тобо́ю просвеща́еми, Зоси́мо.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Богоро́дицу Тя от души́, Влады́чице ми́ра Блага́я, испове́дающия спаса́й,/ Тебе́ бо заступле́ние непобеди́мо и́мамы,/ и́стинную Богороди́тельницу.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Слеза́ми твои́ми, о́тче, потопи́л еси́ у́мныя еги́птяны,/ и́миже очи́стився, чи́стому прибли́жился еси́/ и благода́ть привлече́ исцеле́ния, благоутро́бне./ Бе́дствующия ны зле, тре́бующия твоея́ по́мощи, спаси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Сла́ное 14 о́тче, неве́рия мо́ре/ истека́ющими от Тебе́ си́лами и зна́меньми возмуща́ется,/ и злоча́стие благоче́стием ло́пи 15 изменя́ется,/ и тьма неве́дения Богоразу́мием просвеща́ется, Зоси́мо.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Предста́тельствовати стра́ждущим благода́ть, о́тче, име́я, ника́коже ме́дли,/ но предвари́ и ру́ку по́мощи пода́ждь нам, зле страстьми́ одержи́мым:/ вси бо, призыва́ющии тя ве́рно, от бед спаса́ются.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая земны́м Окорми́теля и Го́спода,/ страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое разжени́ смуще́ние/ и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.
Кондак, глас 8
Христо́вою любо́вию уязви́ся, преподо́бне,/ и Того́ Крест сла́вный, на ра́мо взем,/ поне́сл еси́, боже́ственне вооружи́вся,/ и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́ в руце́, имы́й,/ кре́пко ссекл еси́ бесо́вская ополче́ния./ Тем зове́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Зоси́мо, мона́хов удобре́ние.
Икос
Услы́шав Христо́в глас, оста́вил еси́ плотска́я мудрова́ния,/ бога́тство же и сла́ву, я́ко прах, вмени́в,/ на стра́сти, я́ко безпло́тен, подвиза́лся еси́,/ и Безпло́тных ликостоя́нию уподо́бился еси́,/ и ра́зума дарова́ние прия́л еси́,/ е́же пода́ждь в пе́снех пою́щим ти си́це:/ ра́дуйся, Зоси́мо преподо́бне и Богоно́се,/ Небе́сный челове́че и земны́й А́нгеле./ Ра́дуйся, я́ко кроме́ ми́ра су́етнаго пусты́ню соде́лав в морско́м о́строве,/ в нем оби́тель соста́вил еси́./ Ра́дуйся, я́ко в ней мно́жество мона́хов собра́ся,/ и от них слы́шиши си́це глаго́лемое:/ ра́дуйся, мона́шествующим спасе́ния хода́тай;/ ра́дуйся, уныва́ющих о́браз утеше́ния;/ ра́дуйся, мона́хом от наве́т вра́жиих изба́вителю;/ ра́дуйся, скорбе́й губи́телю на́шего естества́,/ я́ко отго́ниши по́мыслы зло́бныя;/ ра́дуйся, скорбя́щих душо́ю сла́дкое утеше́ние и ра́дости Боже́ственныя пода́телю;/ ра́дуйся, наш предста́телю и изба́вителю;/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Зоси́мо, мона́хов удобре́ние.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
В мо́ри явля́яся, от бед спаса́еши, Зоси́мо преподо́бне,/ призыва́юще бо тя на по́мощь, и те́пла помо́щника всем ве́дяще быва́юща,/ и бы́стра засту́пника стяжа́вше, зову́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Я́же от лю́таго бе́са наси́луемая жена́ пра́ведне тобо́ю запреща́ется,/ безу́мне Изба́вителя не призва́вшая и тя, к Нему́ моли́твенника, Зоси́мо./ Та́я исцеле́ние от напа́сти получи́, пою́щи:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И́же злы́ми при́сно обурева́емии и страстьми́ содержи́мии, к тебе́ прибега́ем,/ Бо́гови моли́твенника тя предлага́юще, Зоси́мо преподо́бне./ Те́мже ми́лостивно посеща́й нас, о́тче, да, тобо́ю спасе́ни, пое́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Очисти́лище естеству́ Ты еси́, еди́на Богоблаже́нная,/ на ра́мех бо Херуви́мских седя́щаго Бо́га дла́ньма носи́ла еси́, вопию́щи:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти,/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Лоза́ плодови́та, о́тче, душа́ твоя́ бысть,/ вино́ умиле́ния иска́пающи нам,/ стра́сти очища́ющее и ду́ши боже́ственне веселя́щее,/ от малоду́шия возставля́ющее./ Те́мже и, благоду́шны бы́вше, усе́рдно пое́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Подобонра́вное доброде́телей, о́тче Зоси́мо, отцу́ Савва́тию/ и равноподви́жное исправле́ние совокупи́ тя в преми́рных ему́./ Отону́дуже, явля́ющеся вку́пе, спаса́ете пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Дво́ице Богоуго́дная, равноче́стнии отцы́, еди́но досто́яние ве́чныя сла́вы стяжа́вше,/ от лю́тых нас изыма́ти не преста́йте, вопию́щих,/ я́ко равномо́щно дерзнове́ние иму́ще ко всех Влады́це:/ по́йте, благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Златоза́рный Тя, Де́во, све́щник предвообрази́,/ прия́ла бо еси́ несказа́нно Свет Непристу́пный и сия́нием Твои́м озаря́еши концы́./ Те́мже Тя пое́м, Чи́стая, и превозно́сим во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Предста́вил еси́ себе́ же́ртву чи́сту Бо́гу, преподо́бне о́тче,/ все жела́ние доброде́тельми возложи́в,/ и́миже сия́я, просвеща́еши приближа́ющихся/ к прославля́ющему тя по успе́нии Го́сподеви,/ предста́теля показа́вшему су́щим в ну́ждах.
Припев: Преподо́бне о́тче Зоси́мо, моли́ Бо́га о на́с.
Высото́ю де́лания к Небеси́ взя́тся, о́тче вселюбе́зне,/ ко о́ному блаже́нству преложи́лся еси́,/ Его́же в житии́ боле́зненне не преста́л еси́, взыску́я,/ и, труда́ми поко́й обре́т,/ та́мо певцы́ твоя́ хода́тайством твои́м возведи́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Приими́ с любо́вию ти песнь приноси́мую, преподо́бне о́тче,/ и пода́ждь оставле́ние прегреше́ний/ и страсте́й премене́ние, и Боже́ственнаго све́та осия́ния сподо́би,/ та́мо управля́я, иде́же ты во све́тлых се́лех тро́ичныя зари́,/ Зоси́мо, пребыва́еши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ме́ртвым воскресе́ние ны́не дарова́ся/ Твои́м несказа́нным и неизрече́нным рождество́м, Богоро́дице Всечи́стая:/ Жизнь бо от Тебе́, пло́тию обло́жшися, всем возсия́/ и сме́ртное смеше́ние я́ве разруши́.
Светилен
Насажде́ну ти в дому́ Бо́жии,/ вои́стинну, я́ко фи́никс, псало́мски процвета́ет твоя́ оби́телъ,/ умножа́я тебе́ ча́да,/ и́же твою́, о́тче Зоси́мо, па́мять пра́зднуют све́тло.
Комментировать